Auteur Topic: The Trip 3: Women only!  (gelezen 1926 keer)

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
The Trip 3: Women only!
« Gepost op: 20-12-2004, 13:35:33 »
Vanaf woensdag 22 december om 18.30 uur kunnen we weer genieten van The Trip op MTV!  :D Dit maal is er voor gekozen om 4 vrouwen op pad te sturen!


The Trip: Women Only

Stevige bontlaarzen om makkelijk de woestijn door te lopen en hoge hakken voor het geval iemand op een diner trakteert.


Dianne, Wendy, Fleur en Simone (vlnr) spelen de hoofdrollen in The Trip: Women Only. Foto ANP

Fleur en Simone waren op alles voorbereid toen zij begonnen aan The Trip, het MTV-programma waarin twee teams in 21 dagen van het ene naar het andere punt van de wereld moeten reizen.

Een dosis lef en vooral charme hielpen Fleur en Simone van St. Petersburg naar de Sahara en hun tegenspelers Wendy en Dianne van de Sahara naar St. Petersburg.

De zelfgefilmde avonturen zijn vanaf 22 december te volgen in The Trip: Women Only. De Amsterdamse Dianne (25), net als tweelingzus Wendy afgestudeerd journaliste, was naar eigen zeggen ‘de pushende factor' achter de deelname.

Fleur (26) en Simone (24), die elkaar kennen van de opleiding design en styling aan het Amsterdam Fashion Institute, meldden zich in een opwelling aan. ,,De oproep kwamen we tegen tijdens het zoeken naar vacatures op internet. We dachten dat het wel vet zou zijn om het te doen'', zegt Fleur.

De teams werden uit zeshonderd koppels gekozen. Hun omgeving reageerde over het algemeen enthousiast op de reisplannen, ,,hoewel mijn vader en mijn vriendje er wel vraagtekens bij zetten'', zegt Simone.

Fleurs vader vond het ook minder leuk. Fleur: ,,Ik kan me het gevoel van onze vaders en het vriendje van Simone ook wel voorstellen. Het is best heftig. Ik heb maar gezegd dat we ons goed hadden voorbereid.''

Dat was een leugentje om bestwil, want de vriendinnen hadden geen tijd meer om zich voor te bereiden, toen ze twee weken tevoren hoorden dat ze mochten gaan. Datzelfde gold voor de tweeling, waarvan de omgeving, gewend aan de reislust van de twee, The Trip echt iets voor Wendy en Dianne vond.

MTV had de nodige voorzorgsmaatregelen genomen. Zo gaf de muziekzender de teams een mobiele telefoon om in geval van nood te kunnen bellen. En dat was voor Wendy en Dianne geen overbodige luxe. In Polen kregen zij een lift van een man, van wie al snel bleek dat hij meer wilde dan alleen behulpzaam zijn.

,,Omdat we hem al niet vertrouwden, hadden we MTV zijn nummerbord doorgegeven'', vertelt Dianne. ,,Na een etentje in een restaurant stelde hij voor om met de auto van zijn vriend naar het hotel, dat hij voor ons zou betalen, te rijden. Dat hebben we geweigerd, want MTV kende tenslotte alleen zijn nummerbord. Toen we eenmaal in zijn auto zaten, reed hij richting het bos in plaats van naar het hotel.

We hebben de MTV-producer in Nederland gebeld en zeiden daarna tegen de chauffeur dat we uit de wagen zouden springen als hij verder zou rijden. Toen leek hij te snappen dat we geen gemakkelijke prooi waren, want hij bracht ons keurig naar het hotel.''

Ook Fleur en Simone kregen te maken met opdringerige mannen. ,,Twee Italianen boden ons een overnachting in een hotel aan, maar dan moesten we wel allebei op een kamer bij een van de mannen'', legt Fleur uit. ,,Mijn Italiaan ging me ineens in mijn nek zoenen en toen ben ik heel kwaad geworden. Hij werd ook boos, omdat hij vond dat we niet voor niets mee waren gegaan. Dat heb ik hem wel even uit zijn hoofd gepraat.''

In dit soort situaties kwamen de mannen die in het eerste en het tweede seizoen aan The Trip meededen, niet. De vier meiden hadden de primeur van de vrouweneditie. Hun vrouw-zijn hielp hen soms aardig op weg. ,,Als vrouw heb je gewoon het voordeel dat mannen je graag willen helpen'', zegt Fleur. ,,Met je charmes krijg je een heleboel gedaan.''

De deelneemsters, die alle vier al veel van de wereld hadden gezien voordat ze aan het programma begonnen, zijn het erover eens dat het een onvergetelijke ervaring was. ,,Elke reis heeft zijn charme, maar deze was wel heel apart'', aldus Dianne.

Fleur noemt het ‘te gek': ,,We hebben zo veel geleerd over andere landen, culturen en denkpatronen. Elke reis die we nu nog gaan doen, zal saai zijn vergeleken met The Trip.''  (Bron: AD)