Auteur Topic: Getallen URL  (gelezen 41841 keer)

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Getallen URL
« Gepost op: 16-02-2005, 23:48:57 »
Misschien staat het al ergens, maar ik kreeg het zo snel niet gevonden.
Ik heb nog altijd de last dat ik niet op www.wieisdemol.com, noch pekingexpress.org, defarm.org of expeditierobinson.net terecht kan. Af en toe lukt het wel, maar dan valt het na een tijdje toch weer uit en moet ik terugvallen op de getalletjes URL (zoals bij widm.com dus http://205.234.171.201/widm, die ik altijd heb omdat ik via mijn geschiedenis die terug kan vinden)

Maar van defarm.org, pekingexpress.org en expeditierobinson.net heb ik die getalletjes URLs niet. Is het mogelijk om die hier allemaal te posten (en eventueel sticky te zetten voor mensen met hetzelfde probleem, zodat ze via hier makkelijk die URL vinden)?

Of is het zelfs mogelijk dat heel dit probleem opgelost geraakt? (of ligt het aan mijn pc?)

Danke!

Offline Test

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Getallen URL
« Reactie #1 Gepost op: 16-02-2005, 23:57:37 »
Die getallen (het IP-adres) blijven hetzelfde Robbie. Alleen het achtervoegsel verandert met een dergelijke URL.

De Farm wordt dus: http://205.234.171.201/df
en Peking Express: http://205.234.171.201/pe
Geniet nooit met mate...

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Getallen URL
« Reactie #2 Gepost op: 17-02-2005, 00:00:03 »
Oh thanks, dan moet het wel lukken! En bij Expeditie Robinson, 'er' erachteraan I guess? :)

Danke!  ::bravo::

(hmm en index.php erachter merk ik ook :) )

http://205.234.171.201/df/index.php

Offline Dorine

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Getallen URL
« Reactie #3 Gepost op: 17-02-2005, 00:02:54 »
index.php dan kom je gelijk op de overzichts fora pagina en sla je de home over :)
Mijn prinsje is chriz!!

Offline jeroen234

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Planetrace: Explore the world forum
Re: Getallen URL
« Reactie #4 Gepost op: 17-02-2005, 07:06:15 »
heb je soms toevallig thuis een router staan ??
zoja dan staat daarin nog steeds voor wieisdemol enz het oude ipadres
effe stekker er uit en weer er in
en de volgende keer dat je een realtynetsite opvraagt
wordt het nieuwe ipadres weer opgeslagen in de router
Microsoft logica: op start drukken om af te sluiten.

Offline Annuh

  • Winnaar Idols-pool 2004
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Getallen URL
« Reactie #5 Gepost op: 14-03-2005, 20:46:47 »
Een watte?? Want ik heb die getalletjes ook :) .

Offline jeroen234

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Planetrace: Explore the world forum
Re: Getallen URL
« Reactie #6 Gepost op: 14-03-2005, 20:53:31 »
een router is een kleinkasstje kastje wat zorgt dat je je internet verbinding met meer als 1 pc kan delen
soms zit dit ook in je adslmodem ingebouwd
en moet je dus daarvan effe de stekker er uit trekken
en na 15 sec weer terug in het stopcontact steken

Microsoft logica: op start drukken om af te sluiten.

Offline Annuh

  • Winnaar Idols-pool 2004
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Getallen URL
« Reactie #7 Gepost op: 14-03-2005, 22:08:01 »
Maar ligt het wel of niet aan mij dat ik die getalletjes ook heb? Want ik heb niet zo'n router-geval-ding-gedoe :) .

Offline mapel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Ach,.. ik ben er nog wel eens hoor!
Re: Getallen URL
« Reactie #8 Gepost op: 19-08-2005, 12:08:04 »
Het is gebleken in de afgelopen tijd dat veel bezoekers problemen hebben om op de site te komen als zij het normale internetadres, zoals www.wieisdemol.com en www.expeditierobinson.net gebruikten. Een alternatief was om dan het internetadres www.realitynet.org/endandeafkortingvandesite te gebruiken of de bekende nummer URL. Erg lastig.
Gisteren had ik er genoeg van!!!!  ::tandpastasmiley::

HJ kwam toen op het lumineuze idee om te kijken naar mijn DNS instellingen. Voor degene (zoals ik gisteren nog) die niet weten wat dat is. DNS dat zijn IP adressen van servers op internet die regelen iets met je internetverbinding.

Klik rechts op je netwerklocaties, klik op eigenschappen, klik op LAN-verbinding, klik op eigenschappen. Vink daarna aan: 'De volgende DNS serveradressen gebruiken'.
Achter voorkeursserver vul je het IP adres van je provider in. Die kun je vinden op de site van je provider. Staat daar al wat laat dat dat staan. Achter alternatieve DNS server kan je een ander nummer invullen.  Voor degene die last hebben van dit fenomeen, kunnen bij mij dat nummer even opvragen.

Meer over DNS servers kun je te weten komen op www.zyxel.nl/support/201.html
Begrip en respect hebben voor elkaar voorkomt oorlog....

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Getallen URL
« Reactie #9 Gepost op: 23-08-2005, 13:21:25 »
Klik rechts op je netwerklocaties, klik op eigenschappen, klik op LAN-verbinding, klik op eigenschappen. Vink daarna aan: 'De volgende DNS serveradressen gebruiken'.
Aha, het lukte me eerst niet, maar heb nog eens geprobeerd. ij mij werkte het een klein tikkeltje anders.
Klik rechts op je netwerklocaties, klik op eigenschappen, klik rechts op LAN-verbinding en klik op eigenschappen. Klik op Internet-protocol (TCP/IP) en dan op Eigenschappen.
En dan kun je verder gaan bij mapel's post vanaf Vink daarna aan: 'De volgende DNS serveradressen gebruiken'

Offline Firefoot

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Getallen URL
« Reactie #10 Gepost op: 23-08-2005, 19:20:32 »
Robbie, jij gebruikt waarschijnlijk Windows 98 en Mapel Windows XP?
"I reject your reality and substitute my own." (Adam Savage, The Myth Busters)

Offline mapel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Ach,.. ik ben er nog wel eens hoor!
Re: Getallen URL
« Reactie #11 Gepost op: 23-08-2005, 19:26:01 »
ikke XP ja ::jaja:: ::jaja::. Overigens heb ik  het DNS nummer verstuurd naar degene die er om vroegen. :)
Begrip en respect hebben voor elkaar voorkomt oorlog....

Offline D**n

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Go Karel!
Re: Getallen URL
« Reactie #12 Gepost op: 23-08-2005, 20:19:13 »
Achter voorkeursserver vul je het IP adres van je provider in. Die kun je vinden op de site van je provider.

Op de site van mijn provider staat het volgende
Citaat
DNS-Server: wordt door server toegewezen

Wat nu ???

EDIT: Laat maar, ik heb ergens anders wel de goede gevonden. :)
« Laatst bewerkt op: 23-08-2005, 20:21:39 door D**n »
Take a glorious bite out of the whole world

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Getallen URL
« Reactie #13 Gepost op: 23-08-2005, 21:16:04 »
Ik heb ook XP. Heb het aangepast, opnieuw opgestart en wel, maar het helpt nog niet. :(

Ik kan wel weer op de site terecht, maar nog steeds niet op de fora van ER, TI en Oberon.
De getallen URL (http://205.234.171.201/terraincognita/) helpt daar niet bij, want dan kom ik alsnog op de hoofdpagina en moet ik nog op dezelfde links klikken die niet werken bij mij.

Heeft iemand de getallenURL voor de fora zelf? Ben er inmiddels achtergekomen dat het iets is à la http://www.realitynet.org/index.php?board=26 (of http://205.234.171.201/terraincognita/index.php?board=26
Nummer 26 is daarbij blijkbaar het forum van ER 2003. Dus wat zijn de nummers van ER2005, TI en Oberon aub? (en idols enzo misschien ook voor mensen die dat willen bezoeken (want dat komt hier niet op tv dus daar kom ik zelf nooit)

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Getallen URL
« Reactie #14 Gepost op: 23-08-2005, 22:44:41 »
Heeft iemand de getallenURL voor de fora zelf? Ben er inmiddels achtergekomen dat het iets is à la http://www.realitynet.org/index.php?board=26 (of http://205.234.171.201/terraincognita/index.php?board=26
Nummer 26 is daarbij blijkbaar het forum van ER 2003. Dus wat zijn de nummers van ER2005, TI en Oberon aub? (en idols enzo misschien ook voor mensen die dat willen bezoeken (want dat komt hier niet op tv dus daar kom ik zelf nooit)
Ben intussen alle getallen van 1 t/m 100 afgegaan, maar kwam nog niet op ER of TI of Oberon forum terecht. Wel enkele "Deze pagina kan niet weergegeven worden" pagina's.... misschien waren ze dat en kan ik hoe dan ook niet meer op die fora?

De DNS aanpassen werkte ook niet. :(

Offline Firefoot

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Getallen URL
« Reactie #15 Gepost op: 23-08-2005, 22:47:19 »
De DNS aanpassen werkte ook niet. :(
Dat is heel vreemd, want het omzetten van naampje naar nummertjes is dé taak van een DNS server... :-\\
"I reject your reality and substitute my own." (Adam Savage, The Myth Busters)

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Getallen URL
« Reactie #16 Gepost op: 23-08-2005, 23:06:02 »
Misschien heb ik iets fout gedaan? Zie bijlage. :)

Eerst stond ie op Automatisch een DNS-serveradres laten toewijzen.
Heb het nu dus veranderd volgens de instructies (denk ik, indien ik het fout gedaan heb, please let me know :) )

Offline Firefoot

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Getallen URL
« Reactie #17 Gepost op: 23-08-2005, 23:09:32 »
Ziet er op zich goed uit, al weet ik natuurlijk niet of de getalletjes ook goed zijn. :) Ik gebruik zelf als alternatieve 62.108.1.65 (geen idee van welke provider dat is :-[, niet die van m'n huidige provider iig ;))
"I reject your reality and substitute my own." (Adam Savage, The Myth Busters)

Offline mapel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Ach,.. ik ben er nog wel eens hoor!
Re: Getallen URL
« Reactie #18 Gepost op: 23-08-2005, 23:32:46 »
zo staat het bij mij ook ingesteld Uiteraard is ook mijn voorkeursserver mijn eigen 195 121 1 34.
Begrip en respect hebben voor elkaar voorkomt oorlog....

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Getallen URL
« Reactie #19 Gepost op: 24-08-2005, 10:53:48 »
Ik kan er gewoon op vandaag!  ::ok::
Geen idee of het aan die DNS ligt, of dat er iets veranderd is (of dat het tijdelijk eventjes lukt, want dat was voorheen ook) maar joepie, ik kan er op!  ::regenboog::