Auteur Topic: Wat vraag jij je af?  (gelezen 3420224 keer)

Offline Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #28320 Gepost op: 17-05-2017, 21:35:46 »
Hoe vergaat het onze eindexamenkandidaten Meezter en Miek? Houden ze het nog een beetje vol?

Volgens mij gaat het best okee tot nu toe. En morgen heb ik maatschappijwetenschappen, mijn beste vak  :D.
Maar ik kijk de examens niet thuis na, dus wie weet heb ik de helft wel verknald  :P
I will follow my inner gold

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #28321 Gepost op: 18-05-2017, 01:14:49 »
Volgens mij gaat het best okee tot nu toe. En morgen heb ik maatschappijwetenschappen, mijn beste vak  :D.
Maar ik kijk de examens niet thuis na, dus wie weet heb ik de helft wel verknald  :P
Waarom niet? Ik vond dat echt super fijn. Ik wist na de eerste week eigenlijk al wel dat ik zou slagen en dat gaf best wel wat rust (vooral omdat wiskunde mijn laatste examen was en dat ook mijn slechtste vak was)
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #28322 Gepost op: 18-05-2017, 07:33:42 »
Waarom niet? Ik vond dat echt super fijn. Ik wist na de eerste week eigenlijk al wel dat ik zou slagen en dat gaf best wel wat rust (vooral omdat wiskunde mijn laatste examen was en dat ook mijn slechtste vak was)

Bij de meeste examens had ik een goed gevoel, maar ik zag bijvoorbeeld op Facebook dat heel veel mensen een goed gevoel hadden bij Duits en toch naar 20-25 punten hadden. Dus het kan ook tegenvallen en dat levert dan juist stress op.
I will follow my inner gold

Offline KeyW

  • Forumlid
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #28323 Gepost op: 18-05-2017, 18:45:38 »
Ik zag de uitwerkingen ook maar zelden in. Ik had dan ook vaak amper een idee van wat ik had ingevuld.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #28324 Gepost op: 20-05-2017, 18:56:54 »
Heeft Elise wel eens wilde tijgers gespot in Afrika?

Jesper en ik hadden laatst een groot meningsverschil hierover ::hypocriet::.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #28325 Gepost op: 20-05-2017, 19:01:22 »
Heeft Elise wel eens wilde tijgers gespot in Afrika?

Jesper en ik hadden laatst een groot meningsverschil hierover ::hypocriet::.

Dan wil ik eerst wel eens weten wat jullie meningsverschil was en wie wat dacht haha.. dan kom ik erop terug ;)
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #28326 Gepost op: 20-05-2017, 19:56:40 »
Dan wil ik eerst wel eens weten wat jullie meningsverschil was en wie wat dacht haha.. dan kom ik erop terug ;)
Jesper: "Wilde tijgers komen in Afrika minstens net zo vaak voor als wilde vossen en wolven hier". Of terwijl-> Er zijn wilde tijgers in Afrika.

Ik heb altijd geleerd dat tijgers alleen in Azië in het wild voorkomen, dus ik was het daar niet heel erg mee eens ::hypocriet::.

Jesper had een bron die hij niet kon laten zien en ik had wel bronnen maar die vond Jesper niet betrouwbaar genoeg. Dus ik dacht, laten we het de bioloog in Afrika vragen ;D.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #28327 Gepost op: 20-05-2017, 22:22:20 »
Jesper: "Wilde tijgers komen in Afrika minstens net zo vaak voor als wilde vossen en wolven hier". Of terwijl-> Er zijn wilde tijgers in Afrika.

Ik heb altijd geleerd dat tijgers alleen in Azië in het wild voorkomen, dus ik was het daar niet heel erg mee eens ::hypocriet::.

Jesper had een bron die hij niet kon laten zien en ik had wel bronnen maar die vond Jesper niet betrouwbaar genoeg. Dus ik dacht, laten we het de bioloog in Afrika vragen ;D.

Foei Jesper!!!  Goedzo D*N!!

Even een klein lesje grote carnivoren in Afrika. Hier leven leeuwen, luipaarden, jachtluipaarden, gestippelde, bruine en gestreepte hyenas. Tijgers komen net zoals D*N al goed aanmerkte alleen in Azie voor!! (China, India, Indonesië etc). Jesper, je bent echt niet de enige die de fout maakt hoor. Als ik een euro kreeg voor elke keer dat iemand mij probeerde wijs te maken dat er wilde tijgers in Afrika voorkomen dan was ik rijk geweest (en dit is inclusief Afrikanen..... Ze waren dan vaak in de war met de kleine carnivoor de civet)

Weetje: Wist je dat er ook een kleine populatie leeuwen in Azie voorkomt?? En dat de leeuwen waar ik hier mee werk hier in West Afrika nauwer van want zijn met deze leeuwen dan met de leeuwen in Oost en Zuidelijk Afrika?? Een van de kenmerken is bijvoorbeeld dat deze leeuwen kleiner van stuk zijn, ik kleinere groepen leven en het belangrijkste, de mannetjes nauwelijks manengroei hebben..

Luipaarden zijn de meest wijdverspreide grote katten. Zij zijn verspreidt over zowel Afrika als azie en hebben zich aangepast aan veel veschillende soorten habitats (savanne, regenwoud maar bijvorbeeld ook sneeuw in de bergen azie).

'De zwarte panter' geen losse soort is maar een zwarte versie/ fenotype van een luipaard (of jaguar in Zuid amerika??). Panter is sowieso geen soort, het is een verzamelnaam. Panthera is onderdeel van verschillende latijnse namen van katachtigen.

Verschil tussen luipaard en jachtluipaard/cheetah weten jullie toch hoop ik???

Tot zo ver :P

Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #28328 Gepost op: 20-05-2017, 22:33:37 »
Denken doe ik niet aan, komt rechtstreeks van Afrikaanse biologen in zuidelijk Afrika die ze hebben waargenomen. Ik dacht zelf inderdaad ook dat ze er niet waren omdat het niet hun habitat is enz maar blijkbaar zijn er dus bewijzen dat ze er wel op kleine schaal leven in delen van zuidelijk Afrika. Zal komende week een keer kijken of ik de bron op de een of andere manier kan linken :)
« Laatst bewerkt op: 20-05-2017, 22:37:10 door Hadewychisdemol »
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #28329 Gepost op: 20-05-2017, 22:42:56 »
Denken doe ik niet aan, komt rechtstreeks van Afrikaanse biologen in zuidelijk Afrika die ze hebben waargenomen. Ik dacht zelf inderdaad ook dat ze er niet waren omdat het niet hun habitat is enz maar blijkbaar zijn er dus bewijzen dat ze er wel op kleine schaal leven in delen van zuidelijk Afrika. Zal komende week een keer kijken of ik de bron op de een of andere manier kan linken :)

Dan zijn ze waarschijnlijk geïntroduceerd vanuit Azie, en leven ze nu alsnog zelf in een stukje natuur.Dat is het enige wat ik me dan kan bedenken. Natuurlijk komen ze écht niet voor. Dat kan ik je verzekeren.

Edit: Ik heb even gezocht... Is waarschijnlijk dit/dit project. Geen echte wilde tijgers dus die er van oudsher leven.
« Laatst bewerkt op: 20-05-2017, 22:46:23 door -ELISE- »
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #28330 Gepost op: 20-05-2017, 22:47:42 »
Foei Jesper!!!  Goedzo D*N!!
::trots:: Dankje ;D

Citaat
Weetje: Wist je dat er ook een kleine populatie leeuwen in Azie voorkomt?? En dat de leeuwen waar ik hier mee werk hier in West Afrika nauwer van want zijn met deze leeuwen dan met de leeuwen in Oost en Zuidelijk Afrika?? Een van de kenmerken is bijvoorbeeld dat deze leeuwen kleiner van stuk zijn, ik kleinere groepen leven en het belangrijkste, de mannetjes nauwelijks manengroei hebben..
Dat wist ik niet, leuk weetje ::bravo::
Citaat
Verschil tussen luipaard en jachtluipaard/cheetah weten jullie toch hoop ik???
Jachtluipaarden zijn de snelste dieren ter wereld tot 120 km/p uur kunnen ze rennen ::jaja::. Luipaard is iets steviger gebouwd.

Denken doe ik niet aan, komt rechtstreeks van Afrikaanse biologen in zuidelijk Afrika die ze hebben waargenomen. Ik dacht zelf inderdaad ook dat ze er niet waren omdat het niet hun habitat is enz maar blijkbaar zijn er dus bewijzen dat ze er wel op kleine schaal leven in delen van zuidelijk Afrika. Zal komende week een keer kijken of ik de bron op de een of andere manier kan linken :)
Je kan me ook gewoon één keer gelijk geven ::hypocriet::. Die quote van je was letterlijk dat ze net zo vaak voorkomen als vossen hier. En nu zeg je alleen in zuidelijk Afrika. Ja er zijn wat tijgers losgelaten in 2008 in een natuurreservaat in Zuid-Afrika, dat telt niet want ze komen nog steeds alleen van oorsprong voor in Azië.  ::zwaai::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #28331 Gepost op: 20-05-2017, 22:49:00 »
Precies die aanname spreken ze ook tegen ::jaja:: Vond het zelf een heel interessant verhaal maar het staat op mijn oude laptop en ik weet ook niet of je er zonder inloggegevens bij kunt dus zal een keer kijken binnenkort maar kom ik later dus op terug ;D

Dennis vertelt het uiteraard ook veel meer zwart-wit dan het was en blijft er maar over doorgaan, ach hij moet iets te doen hebben :D
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #28332 Gepost op: 20-05-2017, 22:51:15 »
Je kan me ook gewoon één keer gelijk geven ::hypocriet::. Die quote van je was letterlijk dat ze net zo vaak voorkomen als vossen hier. En nu zeg je alleen in zuidelijk Afrika. Ja er zijn wat tijgers losgelaten in 2008 in een natuurreservaat in Zuid-Afrika, dat telt niet want ze komen nog steeds alleen van oorsprong voor in Azië.  ::zwaai::
Als ik je geloofde gaf ik je gelijk ::jaja::
En dat ze 'in Afrika' zijn betekent ook niet 'overal in Afrika' ;) En we hebben het inderdaad ook over die Aziatische tijgers in Zuid-Afrika gehad en toen heb ik ook al gezegd dat ik die niet bedoelde.

Wil je nu echt de discussie nog een keer openbaar overdoen? Ik niet ::zwaai::

Edit: Ik heb even gezocht... Is waarschijnlijk dit/dit project. Geen echte wilde tijgers dus die er van oudsher leven.
Nee dus ::ohno::
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #28333 Gepost op: 20-05-2017, 22:53:19 »
::rofl:: haha, geloof me nou maar. Andere tijgers zijn er hier echt niet XD Dan had ik het wel geweten.
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #28334 Gepost op: 20-05-2017, 22:54:51 »
To be continued ::joehoe::
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #28335 Gepost op: 20-05-2017, 22:58:48 »
Dennis vertelt het uiteraard ook veel meer zwart-wit dan het was en blijft er maar over doorgaan, ach hij moet iets te doen hebben :D
Lief doen :(
Wil je nu echt de discussie nog een keer openbaar overdoen? Ik niet ::zwaai::
::ohno::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #28336 Gepost op: 21-05-2017, 14:44:34 »
waarom ontbreken er in het boek dat ik aan het lezen ben 32 bladzijden? Hij gaat van 192 naar 321, en van 352 naar 225... Dat wordt dus terug gaan naar de boekwinkel om het boek voor een goed boek om te ruilen.

Wel een vreemde gewaarwording overigens. Ben je rustig aan het lezen zonder op de bladzijden te letten begin je aan jezelf te twijfelen of je het verhaal nog wel begrijpt, want de hoofdpersoon is ineens met heel iemand anders in gesprek... Gelukkig lag het niet aan mezelf.
Ich bin ein Bärliner!

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #28337 Gepost op: 28-05-2017, 10:42:26 »
Naar aanleiding van dit artikel:

http://nos.nl/artikel/2175338-witte-huis-ziet-first-gentleman-luxemburg-over-het-hoofd.html

Zijn May en Merkel niet getrouwd?
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #28338 Gepost op: 28-05-2017, 20:27:19 »
Merkel volgens mij wel. Van May weet ik het niet. Van Merkel dacht ik dat haar man vrijwel nooit meegaat op buitenlandreisjes.
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #28339 Gepost op: 28-05-2017, 20:31:28 »
Merkel is zelfs 2x getrouwd:
1e huwelijke eindigde met een scheiding. Ze hield wel zijn naam: Ulrich Merkel (1977–1982)  Nu getrouwd met: Joachim Sauer (1998-)


May is ook getrouwd
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.