Auteur Topic: "De Biechthut"  (gelezen 67346 keer)

Offline Jorg23

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Do you think you can tell heaven from hell
Re: "De Biechthut"
« Reactie #480 Gepost op: 24-12-2005, 14:53:51 »
heej hut
k zen deruit gestemd. Niet geheel onverwacht natuurlijk want deze mensen zijn niet te vertouwen ;) maar ach heb ik zelf niet ook zo gespeeld? that's the game

Ik zal hier alle acties beschrijven hoe ik zo ver ben gekomen

Het spel begon deze zomer, een aankondiging, had me der eest nog geen flauw benul van wat het was maar oke.
Toen bekend werd dat het survivor werd heb ik me ingeschreven, ik hou nou eenmaal van speleltjes. Zonder voorkennis of wat dna ook stapte ik in dit avontuur.
Ik had nooit kunnen dromen dat ik zo ver zou komen.
Op flinkfout werd er een complot begonnen, ik heb me express niet ingeschrevne via het forum, maar via een pm aan chriz, zo had ik toch toegang tot het speciale board en werd ik hopelijk later ontdekt als 6e ff-er. Toen het spel begon werden de teams bekend gemaakt.
We kwamen met 3 ff-ers op holy isle dus dat was meteen bingo. ALs lieder werd voor Heleen gekozen en express niet voor Chriz, de reden was dat heleen waarschijnlijk het minst safe zou zitten van ons drieen. De rest van de complotleden zaten minder gunstig verdeeld en dat was afwachten, een helehoop blabla en uiteindelijk werden de minst populairen tot leider verkozen. Aitan werd weggestemd omdattie gewoon verschrikkelijk irritant was. Giogrgio kan ik neit beoordelen dat was op ene ander eiland
De week daarna wisselden de eilanden, ik zat nog steeds bij nossie, met wie ik een verbond begon te sluiten, dit verbond werd hechter en hechter. Daarnaast kwam ik bij Eck. Het was duidelijk dat we samen zouden werken omdat we immers in het ff-complot zaten. Ik was echter eiet zeker van me zaak en wilde er nog een extra complotgenoot bijnemen, dit werd willem(die aanvakelijk niet wilde omdat hij dacht genoeg kwaliteiten te hebben om er niet uitgestemd te worden(ik wist toen al wel dat kwaliteiten niet telden in dit spel, het gaat om tactiek). Al snel duidelijk was dat we Lieke weg gingen stemmen. Arme Lieke. Hierna spraken we af dat we Nostra weg zouden stemmen, Nostra zou echter nooit weg gaan want die had een verbond met mij. Derna kwam Eck naar mij toen, Willem had hem benaderd mij weg te stmemen na nostra, omdat eck en ik complotgenoten waren ging dit niet gebeuren. Ik was behoorlijk verbaasd en confornteerde Willem hiermee(dit was neit slim van me, maar toch). Eck ging een lul verhaal ophangen en Willem geloofde Eck. Maar bij deze Willem, t was dus ook Eck die fout zat
WE gebruikten ff-ers om stemmen te krijgen in de opi poll zo kondne we precies bepalen wie wij naar de eilandraad wilden.
Eerst moestne echter 2 andere eilanden en werden Kolko en Tinuzz weg gestuurd. Eigenlijk wilde men Nicky wegstemmen maar daar kregen ze tinuzz niet voor mee.
Kolko was wsl gewoon te weinig online om lang te kunnen overleven in dit spel
De week erop meosten we weeer niet naar de eilandraad, Faabjuh werd deruit gestemd. Dat hij nog zo ver kon komen als nu ligt aan een reden die ik alter zal beschrijven. De reden van TG's vertrek hoorde ik later pas. Daarom was de zin: "Als ik niet win pleeg ik virtuele zelfmoord" wel toepasselijk bij de sociale proef, deze heb ik echter niet op hem gespeeld( dit was nl iemand anders)
De week erop mochtne we dan eindelijk naar de eilandraad, Lieke werd genadeloos weggestemd.
Ook Megan werd weggestemd. De drie vrouwen hadden een verbond gesloten en stemden megan weg. Dit moest geen week eerder komen anders was eefjuh wsl al weggeweest, zo merkte uit info die ik kreeg van Megan. Ik kom nog op tijd ff-ers waarschuwen en dit team ging niet naar de eilandraad.  
De erop dus wel, Megan meost weg, dit vond ik eigenlijk errug jamemr wat Megan is gewoon een top meid!
Hierna werden de 2 kampen samengevoegd. Dit wist ik al eerder dan de meesten omdat Guikie het me vertelde. Dit vond ik aardig en een teken van vertrouwen van Guikie en ook wij twee hebben samengewerkt. Ik kreeg veel info over wat er allemaal gebeurde in kamp noord. Hij kreeg info van ff van mij terug. Vaak was dit verdraaide info, maar soms wel echt, t was maar net hoe het mij uitkwam.
Wij moesten naar de eilandraad en zouden daar onze extra stemmen verliezen, daar hadden we vrede mee. We spraken af Robbie weg te stemmen(ook dit vond ik erg jammer, maar ik deed het gewoon, tis een spelletje en niks persoonlijks, in dit spelletje moet je medelijden met niemand hebben)we meosten hier snel stemmen, zo vermoedden we, alleen dan konden we overleven. later bleek dit niet eens nodig.
Willem moest ook weg, en dit hing al langer in de lucht. Beetje zelfoverschatting denk ik ook wel. Maargoed iedereen moet doen wattie wil.
After all those years do you still think you can tell heaven from hell

Offline Jorg23

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Do you think you can tell heaven from hell
Re: "De Biechthut"
« Reactie #481 Gepost op: 24-12-2005, 14:54:26 »
De week erop moesten er weer 2 mensen weg, 1 iemand door lijstjes en 1 door de eilandraad. Dat Nicky door de eilandraad moest vertrekken ligt in eht feit dat de meisjes hem neit echt moesten. Nicky is een superaardig kerel, maar de meisjes zagen het soms als iets té.
Dernaast dus iemand door lijstjes. Chriz wilde hier Guikie wegwerken, maar dit ging natuurlijk nooit lukken.
Ik las dat Juudith en Daan mij erg onderaan hadden gezet, wie ik weg wilde werken was dus duidelijk nu. Vervolgens heb ik bij Eva en Eck erop aangedrongen hoe gevaarlijk Daan wel niet was blablabla, ze stemden in en zetten um onderaan, of iig bijna onderaan omdattie in de rest van de ff lijstjes ook al vrij laag stond zou hij waarschijnlijk moetten vertrekken. Toch kwam zijn vertrek voor mij nog als een verrassing.
Hierna moest ik van eiland wisselen, eits wat ik neit erg vond, zo kwamk nl weer bij nostra en jutta terecht. Dernaast was hier ook Guikie dus ik genoot van volle bescherming.
Guikie vertrouwde me al ff niet meer, wsl omdat ik teveel info doorspeelde naar ff, dat kan ik begrijpen, maar ff heeft er zeker wat aangehad. Aan het gesar tegen guikie en koekoe enzo door andere complotgenoten van mij wilde ik echter neit meedoen, dit was goedkoop en kinderachtig(op sommige vlakken dan, soms waren eht tegenreacties). Guikie wist trouwens dat ik in ff zat en hield hem voor dat dit voor mij een soort bescherming was om erin te bblijvne maa rik verder met hem werkt. Natuurlijk was ik in mijn hart een true ff complotter.

In de week die volgde werd er nog 1 keer gestemd voor de samensmelting. er mocht op iemand van het andere kamp worden gestemd. Dit was eigenlijk het enige moment dat ik echt vreesde voor mijn positie. Door onderhandelen met Koekoe (hij weet zelf wel met wat ;)) viel hun keus op nostra. Dat Nostra er in bleef omdat Guikie op gaf omdattie het niet meer aankon was een gelukje voor Nostra. WIj stemden op Eirc van het andere kamp omdat hij al lang had aangegeven niet langer mee te willen doen aan dit spel. DIt was al weken zo maar hij ging er maar steeds neit uit. Nu dus wel.

Ohjah een week eerder was Heleen deruit gegaan. We zouden de stemmen evenredig verdelen en ook de andere ff-ers(die niet meededen aan dit spel) hielpen. Helene kreeg echter maar 2 stemmen terwijl haar toch minstens 3 a 4 stmemen waren beloofd. Ik tast hier in eht duister maar ik denk dat Jutta haar complotgenote heeft verraden.

Ook Juudith was al weg waarop ik ook had gestemd(sorry schat :-*, zelfde uitleg tis niks persoonlijks, gewoon een spelletje)
Ondertussen overleefden op obscura Faabjuh en Juudith. Dat Faabjuh dit al overleefde was deels door zijn inzet en deels doordat mensen gewoon niet op iemand dvan ff wilden stemmen en daaorm maa rop hem stemden.
Dat Heleen niet naar de grim ging is denk ik deels de verantwoordelijkheid van Chriz, hij maakte voortdurend reclame voor haar, wat voor rn-ers als een rode lap op een stier werkt.

De samensmelting dus.
De eerste weken waren de popistemmen niet echt georganiseerd. Daarom won Koe immuniteit. Hij stemde Chriz weg en ook Juudith kon door de eilandraad vertrekken. Hier stemde ik niet, om  2 redenen: ik ging neit nog ene keer Juudith weg werken, en ik wilde stemmen overhouden, Koekoe had immers immuniteit.
De week erop was Koe weer immuun en moest Faabjuh vertrekken. Dernaast Eva, dit vond ik het meest jammer omdat ik samen met Eva het einde zou gaan halen. In dit spel is Eva me enige echte maatje gebleken en ik vond het dus erg jammer(nog jammerder dan ze het zelf vond). Ik ben blij dat ze nu alsnog de finale heeft gehaald. Deze eilandraad had Nostra al zijn stemmen gebruikt omdattie met een kloon had gestemd. Nostra had dus 0 stemmen over en moest de week erop door mij in leven gehouden worden. Ik zelf had niet gestmed. Koekoe had weer immuniteit dus moest er 1 iemand met hem meegaan, qua aantal stemmen.
De week erop was het mijn beurt om immuniteit te krijgen, ik stemde koe weg, simpelweg omdattie te gevaarlijk was, niks persoonlijks dus.
After all those years do you still think you can tell heaven from hell

Offline Jorg23

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Do you think you can tell heaven from hell
Re: "De Biechthut"
« Reactie #482 Gepost op: 24-12-2005, 14:54:56 »
Ik had ondertussen ook een deal met koekoe: hij wou Eck eruit en dat was koren op mijn molen, Eck was erg populair en daarnaast een slechte speler. Nu zal dit raar klinken maar Eck is niet tactisch genoeg, hij vindt mensen soms te aardig om weg te stemmen, dat moet je niet vinden in survivor, je moet geen ontzag hebben, voor niemand. Eck moest er dus uit, Jutta zou ook Eck stemmen. Dit deed ze niet en ikahad hier al kunnen weten dat ze een onbetrouwbare complotgenote was. Eck moest weg dus en hij was helemaal over de zeik. Hij kon der zelfs niet van slapen, een beetje een klein kind die zijn lolly verliest. Zsterdag avond dacht ik even dat mijn plek in de finale vrij zeker was, was het niet via de sociale proef, dan wel via de fysieke proef.
Zondags was hij echter ineens terug. Er bleek een fout te zijn gemaakt. Toen was ineens iedereen weer goed voor Eck. Mijn grote scoup was mislukt en ik meost me inlikken bij Eck, iets wat me dus niet gelukt is. De sociale proef heb ik te snel ingeleverd, neit genoeg nagedacht. Hier wel ff Eck nog opgejut dattie het ook snel zou inleveren.
Uiteindelijk ben ik dus weggestemd op de eilandraad door een veel minder tactisch gezelschap als mezelf(jah ik haat eigendunk, maar op dit punt is het volgens mij geowon zo, alhoewel Jutta het ook slim heeft gespeeld, maar zij zal de finale niet winnen, zo heb ik de afggelopen weken al opgemaakt uit de reacties van andere mensen). En hoewel ik ben weggestemd heeft volgens mij niemand emt zoveel mensen samengespeeld als ik. Dat ik unaniem ben weggestemd is gewoon handig gespeeld door Jutta die op dit punt dus tactisch genoemd kan worden. Eck kan haar alleen maar op zijn blote knieen danken als ze op hem had gestemd had hij eruit gelegen.
Dat xmoix afviel was der eigen schuld, had ze Eck maar weg moeten stemmen

Eck heeft heel hypocriet gehandeld door heel zielig te reageren toen hij aanvankelijk werd weggestemd, maar nu doettie het zelf ook, geen echte survivor dus. 2 keer in 1 week door hem uit het spel gespeeld. In een volgend spel is eht dus duidelijk wie ik als eerste weg ga werken.
Maar ach ik zie het niet persoonlijk, enkel als een spel, alleen zo kun je op de been blijven

Wat rest is een plaats in de finalraad. Wie mijn stem gaat krijgen is natuurlijk hartstikke duidelijk, Eva is de enige die het verdient. Ze is dan misschien ook niet de meest tactische(ze vond alles maar best)maar wel als een van de weinigen echt trouw aan me is gebleven)

En ach ik had zelf de finaleraad toch niet gewonnen, men kijkt immers niet naar tactiek maar naar geliefdheid, een slecht gegeven vind ik bij dit spel.Dat ik zo ver ben gekomen is een prestatie op zich.

Bovenstaand verhaal is geen rancune, maar op waarheid gebaseerd
After all those years do you still think you can tell heaven from hell

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: "De Biechthut"
« Reactie #483 Gepost op: 24-12-2005, 15:42:48 »
Mijn verhaal
Op 1 september kreeg ik bericht van Molcrazy dat er een Online ER zou komen, dit wilde ik heel graag omdat ik CSC 2 erg leuk vond om te lezen, ik wilde nu wel eens zelf meedoen aan zo’n online spel. Ik schreef me in en ik kwam in het spel, ik begon op Terra waar ik Lieke en Eefjuh ontmoette, ze werden al gauw mijn maatjes, ook had ik al gePMt met Xmoix, ik volgde haar namelijk vorig jaar in de mangrove. Maar goed op Terra liep alles vlekkeloos, Eefjuh en ik zorgden al meteen voor de eerste weekopdracht, de teamoutfits, ook al kregen we geen prijs, de band werd hechter =). Toen vroeg Eefjuh aan Lieke en mij of wij een complot wilde beginnen tegen de leider Guikie. In eerste instantie vond ik dit een goed plan, omdat ik toch geen contact had met Guikie. Aan het complot werd Giorgio toegevoegd, ik vond het allemaal best. Maar we hadden True Gondorian nog, ik stelde voor om hem er niet bij te laten betrekken. We moesten als eerste naar de eilandraad. Dat was best wel balen, want we hadden helemaal geen afspraken gemaakt over hoe het nou zat met het complot. Ik maakte een fout en stemde op complotlid Giorgio, dit was tactisch wel erg dom. True Gondorian stemde met mij mee en iemand anders ook, dus moest Giorgio als eerst het spel verlaten, ik was eigenlijk helemaal niet bezig met wat er op de andere eilanden gebeurde, ik hield Xmoix af en toe in de gaten, maar dat was het dan. Aitan werd weggestemd, op zich helemaal niet zo verrassend. Maar goed de tweede week, ik werd weggehaald bij Eefjuh en Lieke. Jammer maar ik kwam wel bij Xmoix terecht =). Daar was Koekoe de leider, Koekoe was erg ongeduldig en niemand zorgde voor de weekopdrachten in dat kamp omdat Willem en Robbie weg waren. Dus ik zorgde maar voor de weekopdrachten, maar het wou niet baten, we moesten meteen naar de eilandraad. Ik en Xmoix hadden al voor het spel afgesproken om niet op elkaar te stemmen, Kolko was degene die het minst actief was, dus we stemde hem unaniem weg. Verder waren er nog steeds geen stemafspraken, ik zorgde weer voor de weekopdracht, maar weer mocht het niet baten, maar ik was tenminste iemand met ideeen, maar goed we moesten alweer naar de eilandraad. Mijn derde op rij, nog altijd geen stemafspraken, maar Xmoix en ik stemde op Daan, Eirc loog over zijn stem en stemde dus op mij, Daan stemde met zijn twee stemmen op mij, ook Koekoe stemde waarschijnlijk op mij. Ik snapte dit niet, omdat Daan echt helemaal niks inbracht voor het kamp. Maarja ik ben gegaan en vertrok dan maar naar Obscura. Daar bleef ik aan de top van de lijstjes, want ik gaf niet op. Vervolgens werd op Holy Isle Lieke weggestemd, ik vond dit ontzettend jammer. De laatste eilandraad voor de 2e fase, Robbie en Juudith werden weggestemd, ik had een woordenwisseling met Robbie, uiteindelijk sloeg dit nergens op en zijn we weer vrolijk verder gegaan. Willem was degene die als enige opgaf op Obscura. Ik gaf niet op en dat werd met dank afgenomen ik werd 2e van Obscura en dus had ik de samensmelting gehaald, samen met Juudith zat ik bij de laatste 10. Lieke, Robbie, Megan en Tinuzzz kwamen op Grim terecht. Mij werd gewaarschuwd dat ik op moest passen voor Chriz. Ik begreep dit en wou met Koekoe een complot smeden tegen Chriz. Koekoe werd de populairste van de week en kon dus Chriz wegstemmen en dat deed ie. Ik had 1 stem op Chriz gezet, mijn twee reservestemmen gingen naar Jutta en Eck, omdat ik met hen het minst had op dat moment. Uiteindelijk ging mijn stem dus naar Jutta. Maar Juudith werd weggestemd, mijn mede-Obscuriaan. Ik won een speciale stem trouwens bij de weekopdracht. Een immuniteitsblokkeringstem, die ik uiteindelijk niet gebruikt heb, had ik dat nou maar wel gedaan, want de tweede eilandraad werd ik weggestemd door de populairste en dat was Eck, ik vond het niet zo erg dit keer. Maar wat ik wel jammer vond dat Lieke afviel op Grim en dat Eefjuh met mij mee moest naar Grim. Dat betekende dat er maar 1 of 0 Terranen in de finale zouden zitten. Ik steunde Xmoix nu door dik en dun, ze moest en zou in de finale moeten zitten, Koekoe en Nostra werden vervolgens weggestemd tijdens de volgende eilandraad. Ik besloot om eens de waarheid te vertellen tegen Koekoe. Ik was razend! Maar het is nu allemaal weer goed hoor =). Eefjuh of ik zou in de finale komen, het maakte me niet zoveel uit wie, maar het lijkt me ontzettend gaaf om de finale te halen. Maar dat gebeurde helaas net niet. Ik werd net als op Obscura tweede, dit keer zat er geen ticket in. Maar ik ben wel ontzettend trots dat ik een prestatie heb geleverd, terwijl iedereen dacht dat ik er al na de eerste eilandraad eruit lag en omdat ik niemand kende. Maar ik heb vriend en vijand toch echt wel laten verbazen (woorden van Molcrazy). Ik hoop dat er volgend jaar weer zo’n spel komt, ik hoop dat ik het dan wel haal. Maar ik ben onzettend trots dat ik vierde ben geworden, samen met Jorg en Xmoix.

Tot volgend jaar!
🜃

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re: "De Biechthut"
« Reactie #484 Gepost op: 24-12-2005, 19:45:35 »
Hoera! Hoera!

Een flinkfoute finale en het is ze gegund. Het zijn de 3 FF-ers die de minste fouten maakten. Heleen vloog eruit door pure pech en Jorg was net iets te vroeg 'ontdekt'. Wat mijzelf betreft: Ik heb fouten gemaakt. Bewust, dat wel, maar ik wist dat ik zo de finale niet kon halen.

Op een gegeven moment werd het zo suf dat ik maar ging vertellen hoe iedereen tot dan toe eruit gevlogen was. Het zorgde voor dat het spel spannender was, maar iedereen zag me opeens dolgraag gaan en ook uiteraard omdat ik zo arrogant was.  ;D

De tweede fout was dat ik Robbie wegstemde. Stom! We hadden veel beter kunnen afspreken dat Eck Robbie weg zou stemmen dan kon Willem via de eilandraad gaan en had ik het vertrouwen van Eirc en Juudith langer gehad.

Aan de andere kant vond ik het heerlijk om Smiechtwerk te verraden. Ik had het ook ZEKER gedaan, maar het was te vroeg in het spel.

Als ik het zou overspelen, zou ik het weer hetzelfde spelen. Trots op mijn maatjes, groet ik u....

LANG LEVE DE FINALISTEN!  ::joehoe::

Offline -Jutta-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: "De Biechthut"
« Reactie #485 Gepost op: 24-12-2005, 19:46:40 »
He hut

Ik ben op zich wel blij dat ik in de finale ben geraakt, want dat had ik (en volgens mij niemand) niet verwacht toen ik aan dit spel begon. Ik verwacht niet dat ik ga winnen aangezien Eefjuh en Eck meer steun hebben. Maar dat zou ik helemaal niet erg vinden, want zij hebben het ook verdient. Zij staan tenminste in de finale, en dat kunnen anderen niet zeggen. En het is ook gewoon een spelletje he.

En Jorg, ik vertrouwde jouw alleen niet,  :P

M'n verhaal krijgen jullie na de ontknoping te lezen.

Jut
En opeens weet je het... Je stemt op Jutta

Offline Jorg23

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Do you think you can tell heaven from hell
Re: "De Biechthut"
« Reactie #486 Gepost op: 24-12-2005, 20:03:54 »


Jorg was net iets te vroeg 'ontdekt'

ik ben helemaal niet ontdekt
After all those years do you still think you can tell heaven from hell

Offline juudith

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: "De Biechthut"
« Reactie #487 Gepost op: 24-12-2005, 20:39:50 »
Survivor...
Ik zag het staan, een nieuw forumspel, en meteen wist ik dat ik mee wilde doen. Ook D**n zou meedoen, dus we begonnen een complot. we vroegen Chriz, Robbie en Eirc erbij, en zo was er het smiecht-complot. Dat Chriz in ons complot zat, vond ik best 'cool', omdat hij toch echt dé RN-er was, naar mijn idee (vroeger iig ;))...
En toen begon het. Ik bleek in team Aquagonië te zitten, samen met de smiechters Eirc en Robbie. Het was allemaal vriendjes-vriendjes, we zouden hét team worden en wij zouden winnen... Vooral Willem zocht veel contact met de groep en hij dacht dat we 'vrienden' waren. We spraken af niet op elkaar te stemmen, waarbij hij dus eigenlijk afsprak niet op mij te stemmen.
Toen moesten we beslissen wie de leider werd. Koekoe gaf al meteen aan geen leider te willen zijn, dus hij kwam onderaan. Bovenaan uiteraard Eirc en Robbie. Daarna kwam Xmoix, daarna Willem. In de volgende afleveringen bleef Aquagonië gespaard van de eilandraad, tot we opeens in andere teams gedropt werden. Ik kwam op Infernius, zonder smiechters. Shit.
Maar wel met Nicky, een hele aardige jongen, helaas zonder enige taktiek, makkelijke tegenstander, maar hij moest vertrekken. Megan, kende ik totaal niet, grote vrienden met Koekoe. Tinuzzz, tsjah, ook een jongen zonder taktiek, erg weinig actief, dus moest ook weg. EIDM, kende ik ook niet, maar D**n wilde haar eerst in ons complot opnemen. Eefjuhh, de toekomste Survivor-winnares, maatje van mij.. dacht ik.
De meiden van Infernius, Infernius: Megan, EIDM, Eefjuhh en ik besloten een binneneilands-complot te starten. De meiden zouden Infernius overwinnen, dus we moesten Nicky en Tinuzzz uitschakelen. Iedereen was het erover eens, Tinuzzz moest weg, hij had de hele week niets gedaan. Uiteindelijk werd er door iedereen op Tinuzzz gestemd, behalve door hemzelf natuurlijk, Tinuzzz stemde op Eefjuhh.
Daarna zouden we proberen Nicky weg te stemmen, tot we hoorden dat Megan misschien wel eens niet op Nicky zou willen stemmen. Eidm, Eef en ik besloten op Megan te stemmen, wat we ook gedaan hebben (zie aflevering). In het activatietopic zei ik dat ik op Eefjuhh stemde, waarmee ik Nicky's vertrouwen won. Nicky en Megan stemden op Eefjuhh, maar tevergeefs. We wilden nog proberen Nicky weg te stemmen, maar toen kwamen er andere teams.
Ik kwam in Team noord, met Guikie als leider. Ik kreeg een PM van EIDM, ze moest deze week de populairste worden, dan zou ik bij de laatste 5 komen. Ik werfde stemmen voor EIDM, maar het werkte niet.
In aflevering 7 begon de ellende, Robbie werd weggestemd. IK was helemaal verbaasd, hoe kon dit? Volgens Chriz had Eirc het complot verraden en op Robbie gestemd. D**n, als vriend van Chriz, wist niet wie hij moest vertrouwen, maar zei dat Chriz te vertrouwen was. Ondertussen ging ik verhaal halen bij Eirc, die weer zei dat Chriz had verraden. Ik wist het allemaal niet meer, en vertrouwde Eirc. Dat werd mijn ondergang.
Voor aflevering 8 moesten we lijstjes maken. Chriz vertelde ons dat we Guikie onderaan moesten zetten. Ik twijfelde, Guikie vond ik altijd erg aardig, maar hij was wel altijd erg populair en dus een grote concurrent, dus stemde ik in. Ook de andere grote concurrenten, Jorg en EIDM zette ik onderaan. Bovenaan moesten de smiechters, Chriz, D**n, Eirc en ik. Mijn lijstje was ook al op FF geplaatst hoorde ik, toen schrok ik. Chris had het dus toch verraden... In aflevering 8 vertrokken Nicky en D**n. Nicky was niet onverwachts, maar bij D**n viel mijn mond open. Hoe kón dit, de tweede smiechter al, de grondlegger van het complot! Guikie wist me te vertellen dat EIDM op mij zou stemmen, dus ik moest op EIDM stemmen. Ik zag er tegenop, maar stemde toch op EIDM. Uiteindelijk vertrokken EIDM en ik tegelijk.
Obscura... Ik wist van te voren al dat ik geen kans maakte, maar ikke en ik spraken af elkaar bovenaan te zetten. Ik zette hem uiteindelijk onderaan, en Willem gaf op, en zette mij ook bovenaan. Zo kwam ik qua punten bovenaan, en won ik Obscura. Ik had de samensmelting gehaald!!!
Bij de samensmelting deed ik erg mijn best om een goede weekopdracht te maken. Ik had namelijk verkeerd gelezen, en dacht dat je daarmee immuniteit kon winnen. Ook wist ik niet dat je meerdere stemmen in kon zetten. Ik zette dus 1 stem in op Chriz, al wist ik al dat het niets zou uitmaken. Bij de eerste eilandraad vertrokken ik en Chriz. En alweer het afvallerseiland, Grimm.
Chris zorgde voor veel stemmen voor mij, waardoor ik de eerste eliminatie op Grimm overwon. De tweede keer haalde ik echter niet genoeg stemmen, Survivor was afgelopen...
Kortom; ik heb te veel fouten gemaakt.

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: "De Biechthut"
« Reactie #488 Gepost op: 25-12-2005, 13:31:16 »
Mijn verhaal is niet zo interresant maar goed. ik schrijf ook maar even stuk..

Ik begon dit spel met de gedachte: Leuk, ik hou van dit soort spellen. En daarbij had ik net een weekje ervoor Photoshop gekregen (ja illegaal ja..). Daarmee kon ik plaatjes maken en dat zou leuk zijn bij weekopdrachten (foute gedachte). Ik werd op Aquagonië gedumpt met 5 mensen die ik helemaal niet kende. Want ja, ik was één van de onbekende mensen in het spel. ik wist helemaal niks, ook niet dat het zó erg om tactiek zou draaien. Daarom ben ik op Aquagonië ook nooit aan een echt complot begonnen, ik heb op MSN een beetje gelult met Juudith en met Eric, maar meer niet. Om mezelf wat zekerheid te geven begon ik meteen aan de Aquagonische Outfit en iedereen vond hem mooi, of hij/zij deed of ie mooi vond (daar is waarschijnlijk ook die hoogmoed vandaan gekomen waar Jorg het over had). Robbie maakte er een mooi filmpje van en hij won daarmee een speciale stem, ik had die outfits dus voor niks gemaakt...
Toen ik op een ander eiland werd geflikkert baalde ik echt als een stekker, die andere mensen had nu een beetje leren kennen en nu moest ik weer op nieuw beginnen. Toen heb ik dus ook maar geprobeerd een complot te maken met Eck en Jorg. Dat hielp en we stemden Lieke weg, waar ik me verder ook nooit heb verdiept. En toen maakte ik de grootste fout uit Survivor, ik benaderde Eck om op Jorg te stemmen als we met z'n drieën over zouden zijn, en ja, het was zo voorspelbaar dat er nog een herindeling zou komen. Toen heeft Jorg mij daarmee geconfronteerd en toen had ik vanaf nu een soort hekel aan Jorg, terwijl Eck net zoveel schuld had. Eigenlijk komt het ook wel een beetje door Eric (sorry Eric!) die zei dat Eck meer te vertrouwen was dan Jorg. Maarja, nu ik alle verhalen lees mag ik blij zijn dat ik Holy Isle heb overleefd, maar toen dacht ik dat ik wel ver zou kunnen komen. Er gingen heel wat weken voorbij en ik dacht steeds meer te voelen: Ik ga best ver komen.
Tot die vervloekte aflevering, toen de herindeling naar 2 kampen kwam, toen ik de nieuwe indeling zag dacht ik dat ik de samensmelting ging halen (ja, echt waar hoor!!). Het waren ongeveer alleen maar oud-kampleden van me, die, dacht ik, best te vertrouwen waren. Maar ik werd weggestemt door een complot tussen mijn ex-complotgenoten, Eefjuh en Chriz. Ik had het niet verwacht, moet ik zeggen. Ik heb ervaart dat je er zonder tactiek niet komt. En als er volgend jaar weer Survivor komt, zal ik het zeker meer tactisch spelen.
Ik kwam toen op Obscura, maar ik van te voren wist dat ik nooit bij die bovenste vier zou komen, ik heb vanaf het begin aan opgeven gedacht: ik speelde gewoon een verloren strijd. Maar omdat eigenlijk elke m'n scores best meevielen dacht ik elke week: als ik volgende week weer ben gedaalt ga ik echt, maar wonder boven wonder vond ik toch weer een reden om niet weg te gaan. Toen kwam die week van de laatste proef, toen ik wel heb opgegeven, eindelijk dan toch. Als er twee mensen op Obscura zaten die verdiende bij de samensmelting te komen waren het in mijn ogen Faabjuh en Juudith, en omdat Juudith graag wou heb ik haar maar op 1 gezet.

Ik wens alledrie de finalisten heel veel succes, jullie hebben het echt verdiend!

Offline koekoe

  • Winnaar pool Oberon 2005, Expeditie Robinson 2009 én 2011
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: "De Biechthut"
« Reactie #489 Gepost op: 31-12-2005, 19:58:59 »
dat ik niet de winnaar ben, maakt mij totaal niets uit.Maar ik heb wel mijn twijfels over dit:
Het FF complot liep gesmeerd. Alleen nog Koekoe, Nostra en Xmoix stonden in de weg. Met name Koekoe bleek een enorm obstakel. Maar nu op Grim ook de ontknoping plaats vond en Koekoe geen immuniteit meer had, was deze week de ultieme kans om Koekoe weg te spelen. En zo gezegd zo gedaan.
En ik weet iets dat jij ook weet,maar jij niet weet,dat ik het weet,maar ik zal het niet openlijk op de site zeggen  ;) ;)












Offline Nostradamus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Never say more than is necessary
Re: "De Biechthut"
« Reactie #490 Gepost op: 3-01-2006, 20:24:01 »
Eefjuhh ik gun het je! ::ok::
Never interrupt your opponent while he is making a mistake.. You're now making one!

Offline Eirc

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • de lokroep roept
Re: "De Biechthut"
« Reactie #491 Gepost op: 4-01-2006, 21:49:53 »
... Ik wist het allemaal niet meer, en vertrouwde Eirc. Dat werd mijn ondergang.

 :( en bedankt  :(
I'm Not Sure, Who's Fooling Who Here...

Offline juudith

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: "De Biechthut"
« Reactie #492 Gepost op: 13-01-2006, 16:36:34 »
:( en bedankt  :(
daardoor mocht Chriz me niet meer en zette hij z'n complot tegen me op ;) verder bedoel ik er niets persoonlijks mee ofzo hoor :$

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: "De Biechthut"
« Reactie #493 Gepost op: 16-10-2012, 20:31:56 »
 ::zwaai::

Het blijft ontzettend leuk en vooral mooi dit allemaal terug te lezen!  ::ok::
Tijd voor een reünie-Survivor?
🜃

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: "De Biechthut"
« Reactie #494 Gepost op: 30-10-2012, 22:13:20 »
Het is inderdaad al weer 7 jaar geleden. Maar deze host is ff druk met wat andere zaken. ;) Er is wel een andere Survivor aan de gang met iig een paar bekende kandidaten. ::jaja::