Auteur Topic: Ontwikkelingen in het BB-Huis  (gelezen 113392 keer)

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Ontwikkelingen in het BB-Huis
« Reactie #560 Gepost op: 18-12-2005, 18:33:12 »
Ingrid hoeft geen wielrenner

Roel is bezorgd over zijn blessure. Hij vraagt zich af of 'z'n zaakie' allemaal nog wel naar behoren kan functioneren. "Wielrenners hebben vaker erectieproblemen dan andere mannen. Het komt omdat er tijdens het fietsen steeds een bloedvat, dat onder de geslachtsdelen zit, wordt afgeknepen", weet Roel. "Hmm, dan streep ik wielrenners door op mijn lijstje", aldus Ingrid.

Weer als vanouds
 
Gezellig babbelend in de Woonkamer, lekker relaxed op de bank: dat zijn de Bewoners ten voeten uit. Het is net of de 'Zwarte Zaterdag', zoals Lieske de voorgaande dag omschrijft, niet heeft plaatsgevonden. Nou ja, als je de pijntjes en kwaaltjes even wegdenkt.

"Whisky! Gruwelijk!"

De Bewoners mogen het Huis weer in. Op tafel staan allerlei artikelen waar ze om gevraagd hadden, zoals tijgerbalsem, massage-olie en nog wat verrassingen: de frituurpan is terug, met een paar pakken borrelhapjes. Roel is vooral blij met de fles whisky. Hij is helemaal door het dolle. "Vanavond gaan we een feestje maken!", aldus de Rotterdammer.


'Mannen in rokkostuum zijn héérlijk'

Na 117 dagen is het moeilijk om nieuwe gespreksonderwerpen te bedenken. De Bewoners hebben inmiddels al hun verhalen wel met elkaar gedeeld. Lieske rakelt haar lievelingsonderwerp maar weer eens op: het kroeggala. Roel vraagt zich af: “Wat is een rokkostuum?” “Dat is zo’n pinguinpak”, legt Lieske uit. “Ik vind een jongen in rokkostuum echt héérlijk.” Dan vertelt de 19-jarige studente een anekdote over een vriendinnetje wiens vader commissaris van de Koningin is. “Zit er bij jou ook iemand in de jaarclub wiens vader bakker is, of fietsenmaker?”, vragen Roel, Joost en Ingrid zich af.

Joost heeft het rolstoelgevoel

“Rare dag hè, dit?”, zegt Ingrid tegen haar mede-Bewoners. “Ik moet echt even op gang komen.” Ingrid legt uit dat ze zich in haar hoofd prima voelt, maar dat haar lichaam elke activiteit weigert. De Bewoners hebben verschrikkelijk veel last van spierpijn en hebben een gat in de dag geslapen. “Ik voel me wel wakker en fit, maar mijn lichaam wil ook niet. Ik heb echt zo’n rolstoelgevoel”, aldus Joost. Misschien doet het bubbelbad wonderen voor de vermoeide spieren.

Discussie in het bubbelbad

De Bewoners hebben het over het gebruik van drugs. Roel en Ingrid, die beide in een partycircuit zitten, hebben beide weleens drugs gebruikt. Er zijn mensen in hun omgeving die dat niet van ze weten, en ze discussiëren over de camera's en wat kijkers allemaal niet te weten kunnen komen over hen. Lieske geeft aan dat zij geen drugs gebruikt. Maar haar toon valt bij de twee oudsten verkeerd. Zij denken nu dat Lieske hun leefstijl afkeurt, maar Lieske maakt duidelijk dat dat niet het geval is. Ze vertelt dat vrienden van haar weleens drugs gebruiken. Ook dat kunnen de anderen niet goedkeuren; nu vinden ze weer dat Lieske haar vrienden verraadt. Roel wil daarna graag ophouden met de discussie, maar Lieske weet nog niet van ophouden.

Tijd voor vette happen

“We gaan frituren”, roept Joost blij als hij met de frituurpan naar buiten komt lopen. Hij heeft de discussie over drugs de rug toegekeerd en is inmiddels gedoucht en aangekleed. Nadat hij de frituurpan heeft geïnstalleerd, schenkt hij voor zijn huisgenoten nog een drankje in.

Een discussie zonder end

“Wil iemand mosterd bij zijn bitterbal?”, vraagt Joost aan zijn mede-Bewoners. “Ja, we gaan het nu over bittergarnituur hebben, want ik ben het spuugzat”, zegt Roel. De discussie gaat nog steeds over drugsgebruik. De Rotterdammer heeft al ongeveer vijf pogingen gedaan om de discussie te beëindigen, maar tevergeefs. Lieske en Ingrid blijven maar doorkibbelen. Ingrid lijkt erg verbolgen te zijn over het feit dat Lieske voor de camera’s heeft gezegd dat zij en Roel drugs gebruiken. Ze vindt Lieske tactloos, omdat de term ‘drugsgebruiker’ zwaarder klinkt dan ‘af en toe een joint roken.’ Lieske ontkent dat ze de term ‘drugsgebruiker’ in de mond heeft genomen. Ook aan deze discussie lijkt geen einde te komen.

Lieske geeft het beestje een naampje

Ingrid vindt dat Lieske eerder in de discussie had moeten toegeven dat ze het punt van Roel en haar begreep. Ingrid: “Dan zeg je ‘ik begrijp het’ en daarna ga je weer allemaal dingen zeggen waaruit blijkt dat je het helemaal niet begrijpt.” “Ja, maar dat is Nathalie-gedrag”, stribbelt Lieske tegen, “die zegt op alles meteen ‘ik begrijp het’.” Ingrid kan het eigenwijze karakter van Lieske ook wel weer waarderen. “Ik vind het wel leuk dat je geen ‘ja-knikker’ bent.” Maar de Haagse benadrukt nogmaals dat het niet leuk is als je oma op televisie moet horen dat je een ‘drugsgebruiker’ bent. Lieske ziet het probleem niet zo in. “Roel vertelt al vanaf het begin dat ie regelmatig uit zijn pannelap is, ik geef het beestje gewoon een naampje.”
« Laatst bewerkt op: 18-12-2005, 21:11:10 door Nîcky »

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Ontwikkelingen in het BB-Huis
« Reactie #561 Gepost op: 18-12-2005, 21:11:35 »
Onderbroekenlol

Roel maakt zich nog steeds zorgen over zijn edele delen. “Wat heb je aan Big Brother overgehouden Roel? 25.000 euro en onvruchtbaarheid”, stelt Joost zich voor. Het lijkt de heren een verstandig idee om na hun verblijf in het Huis hun zaad in te laten vriezen, want je weet nooit wat er gebeurt. “Je kunt toch gewoon je zaad in een potje deponeren en het in de vriezer stoppen?”, denkt Joost. “Nee, ik denk dat dat wel wat kouder moet”, is Roel van mening. Ondertussen is Roel op zoek naar zijn vuile onderbroeken, er is nu niemand meer in het Huis die zijn was doet. Hij vindt het opmerkelijk dat zelfs in het Big Brother-Huis onderbroeken verdwijnen. Van Joost is het inmiddels algemeen bekend dat het hem niet deert om een aantal dagen in dezelfde onderbroek te lopen. “Ik wil Bren wel ontmoeten in een schone onderbroek donderdag, maar voor nu kan het me niks schelen.” Het lijkt Joost een goede grap om bij Brenda aan te komen in een schone onderbroek en dan halverwege de dag weer een vieze aan te trekken. Roel ziet de humor er niet zo van in.

Wat eten we vandaag?

“Gaan we nog wat eten?”, vraagt Lieske aan de heren. “Ik ga koken”, antwoordt Joost. “Ik weet nu toch hoe de oven werkt (Joost heeft uit verveling maar weer eens een gebruiksaanwijzing bestudeerd, red.).” “Kunnen we de rest van de frituurhappen niet temmen”, stelt Roel voor. “Ja, we kunnen zelf friet bakken”, roept hij enthousiast. “Heb je dat wel eens gedaan?”, vraagt Lieske streng. “Ik heb dat wel eens gedaan namelijk, maar daar heb je een vastkokende aardappel voor nodig en wij hebben kruimige.” De huisjongste helpt Roel uit de droom. Lieske stelt voor om fajitas (reepjes vlees in een tortilla, red.) te maken. “Dat klinkt veel te gezellig, dat kunnen we beter morgen doen”, vindt Roel.

Stofzuigen of eten

De Bewoners moeten allemaal naar de Dagboekkamer. Wat er besproken is blijft onduidelijk. Al snel gaan ze dan ook weer over tot de orde van de dag. Het is namelijk tijd voor het avondeten. "Ga jij eerst dan even stofzuigen Joost?", wil Ingrid weten. "Nee, we gaan eerst eten." Ingrid kijkt niet echt blij: "Met al die muizenkeutels hier? Dan doe ik het wel even."

Een leuke tijd

Tijdens het eten halen de Bewoners herinneringen op uit de laatste 117 dagen. Alle Bewoners die inmiddels het Huis hebben moeten verlaten passeren nog eens de revue. Van Rikkert tot Tanja. Er wordt volop gelachen en het wordt al snel duidelijk dat iedereen terug kan kijken op een hele leuke tijd in het Big Brother-Huis.

Lachen met Menno

Ingrid geeft aan heel veel om Menno gelachen te hebben. Joost op zijn beurt ook: “Tijdens onze potjes tric-trac hadden we echt onze eigen humor.” Lieske lachte meer om de Brabander dan met hem: “Toen jij hem nadeed Ing, en hij precies daarna binnenkwam. Toen kwam ik dus echt niet meer bij.”

Lieske houdt van strijd

Het gesprek gaat over de vermeende ruzie tussen de maatjes Rob en Roel. Rob speelde dat hij kwaad was op Roel, omdat deze zogenaamd zijn stokbroodje had opgegeten. “Wist jij dat het een geintje was?”, wil Roel van Lieske weten, aangezien zij erg moest lachen. Lieske antwoordt droogjes: “Nee, eigenlijk niet. Maar het leek me gewoon leuk als jullie elkaar zouden aanvallen!”
« Laatst bewerkt op: 18-12-2005, 23:50:09 door Nîcky »

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Ontwikkelingen in het BB-Huis
« Reactie #562 Gepost op: 19-12-2005, 12:42:46 »
Blote voetjes
 
Blote voetjes van Lieske steken onder het dekbed vandaan. Joost murmelt iets in zijn slaap en Roel draait zich om. Goedemorgen Bewoners!

Dat wordt een kater
 
Roel lag gisteren, of eigenlijk vanochtend, pas om half vijf in zijn bed. Hij had een flinke borrel op. Dat wordt wakker worden met een houten kop!

Met luie gat uit bed!

De Bewoners worden wakker gemaakt door ingesproken berichten van hun familieleden. Joost werd donderdag wakker gemaakt door zijn vriendin Brenda. Dit keer zijn Lieske en Ingrid aan de beurt. Stem van Ingrids moeder: “Hallo Bewoners tijd om op te staan. Hier spreekt de moeder van Ingrid. Ingrid, zou je nou niet eens je bed uit komen. Het is de hoogste tijd, kom!” “Mam, ik kom al!”, reageert Ingrid. “Ik wil nog niet naar huis!”
Lieske herkent niet meteen de stem van haar moeder: “Goedemorgen Bewoners! Lekker geslapen? Tijd om uit bed te gaan. Lieske, opstaan, kom op! Met luie gat uit bed!” Lieske wil bij het horen van bericht ook nog niet naar huis: “Ik blijf hier!”
De boodschap van Ingrids moeder wordt tot grote irritatie van Ingrid nog een paar keer herhaald. “Ik ga al”, zegt Ingrid chagrijnig. Roel krijgt geen persoonlijk bericht; de haan is voor hem. Uit protest blijft hij onder zijn dekbed liggen.

Net als thuis

Gewekt door de stemmen van de moeders.

De Bewoners werden vandaag weer aangenaam verrast. Ze werden vanochtend niet alleen wakker gekraaid door de haan, maar ook door hun eigen moeders. Ingrids moeder vond het 'de hoogste tijd' en dat moest tot driemaal tot herhaald worden voordat Ingrid er eindelijk uit kwam. "Het doen me denken aan vroeger", zegt ze. "Toen schreeuwde mijn moeder altijd wakker na een avond stappen." Lieske komt wel snel met haar 'luie gat' uit bed, maar heeft na haar moeders wake-up call geen zin meer om naar huis te gaan. "ik blijf!", roept ze uit.

Roel blijft lekker liggen na het bericht van de moeders van Lieske en Ingrid. Zelfs de haan krijgt hem niet wakker. Dan maar zwaar geschut: een ingesproken bericht van Roels moeder. "Nest uit!", commandeert zijn moeder hem. Maar Roel negeert haar compleet en trekt een extra kussen over zijn hoofd.
 
Roeltje, nest uit!

Omdat Roel niet uit zijn bed te branden is, wordt alsnog een ingesproken boodschap voor hem afgespeeld. Roels moeder doet haar best: “Allemaal wakker worden! Het is weer een prachtige dag. Roeltje, hup, nest uit, tandenpoetsen en gaan!” Maar Roel trekt zich zelfs niets van zijn moeder aan en blijft lekker liggen.

Rond kwart over elf gebeurde er dit...

Roel slaapt, Joost frist zich op, Ingrid wast af en Lieske sopt de Keuken.

Boven de prullenbak

“Ik ga nou iets bijzonders doen. Ik ga mijn nagels knippen bij de prullenbak, en niet op de bank”, zegt Joost. “Wat fijn dat ik dat hier doe. Ik heb zoveel geleerd in dit Huis.” De dames zijn trots op hem. “Roel krijgt het zwaar vandaag”, zegt Joost terwijl hij aan het knippen is. “We krijgen vandaag nog wel te horen van hem dat hij dat hij trots is dat de fles is leeggekomen.”

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Ontwikkelingen in het BB-Huis
« Reactie #563 Gepost op: 19-12-2005, 12:43:27 »
Niets helpt
 
De haan helpt niet. De stem van zijn moeder helpt niet. Koffie van Lieske helpt niet.
Roel is na 118 dagen Big Brother immuun geworden voor alle 'wakker-maak'-methodes. Welke maatregel zal BB nemen? Een emmer koud water?

Het interessante van een lamp

"Ing?"
"Joost"
"Welke vind jij het mooist? Qua stand van de lampen?
"Welke lampen?'
"Die."
Hij verandert de sterkte van de lampen in de Woonkamer. "Vond ik die nou leuk?", vraagt Ingrid.
"Ja, die...", dan bedenkt Joost zich: "Moet je trouwens zelf zeggen."
"Welke vond jij leuk dan?"
En zo gaat de 'chit chat' nog even door... Totdat Ingrid haar ogen sluit en op de bank in slaap valt.

Hoe lang nog?

Lieske en Joost treffen elkaar in de Badkamer. "Ik heb er geen donder zin meer in Joost", geeft Lieske ronduit toe. "Gezellig!", voorziet Joost dat het met zo'n houding wordt. "Gezelluuuggg!", herhaalt Lieske. Joost is vastberaden: "Maar we maken er wat van tot de laatste minuut!"

Een boer en zere poten

Nog wat stijfjes komt Roel uit z'n bed. Hij klopt op de badkamerdeur en treft daar Lieske die zich in het water van het bad heeft gedompeld. Hij loopt vervolgens door naar de Woonkamer, neemt een slok water uit de kraan en laat een boer. Dan sloft hij naar buiten om de tijd bij de jacuzzi te checken. Hij beweegt zich weer terug naar de Badkamer en zucht: 'Poehh!'. Lieske vraagt of hij de stem van zijn moeder vanochtend heeft gehoord. "Ja, lachen hè?" Iets minder lachen vindt hij de pijntjes die hij heeft. "Mijn poten zijn drie keer zo erg als gisteren! Ahh! Doet echt zeer."

Lieskes lange tenen

Lieske is pissig omdat ze commentaar kreeg van Big Brother toen ze de koelkast te lang open liet staan. "Als je gestresst bent, mag je het ook gewoon zeggen hoor", bijt ze terug. "Ik word hier echt pissig van. Zeggen ze dat ik geen tact heb. Nou, zij kunnen er ook wat van!" Ingrid hoopt niet dat haar Huisgenoot te lang zo blijft: "Als iedereen chagrijnig is hier, word ik het ook."


Joost is verliefd!
 
"Ik vond persoonlijk de ochtendboodschap van Brenda het allerleukst. Daar zou ik wel elke ochtend mee wakker willen worden!" Roel vertelt hem: "Daar kan jij niet objectief over oordelen." Ingrid beaamt het: "Nee, want jij bent verliefd."

Broek uit!

Roel heeft weinig last van de grote hoeveelheden whisky van gisteren. Hij heeft alleen een klein ochtendhoestje. Als Ingrid vraagt of hij wel lekker geslapen heeft, antwoordt hij: “Als een roosje. Die whisky hè... Joost en Ingrid gaan even broodjes smeren, waarna de vier Huisgenoten allemaal gezellig in bad gaan zitten. Lieske is de eerste die zich bij de Rotterdammer in het water wil laten zakken. “Nou Roel, laat die broek maar zakken en laat maar even zien”, zegt de studente bijdehand.

Meneer Whisky

Ingrid vraagt zich af wat de cameramannen gaan doen: “Denk je dat de cameramannen donderdag als wij eruit komen lopen meteen stoppen met filmen en dan naar de afterparty gaan?” Iets later verzucht ze ook: “Dat is een mooi shot geweest denk ik, wij met z’n tweeën op je borst. Ligt ‘meneer whisky’ daar, tussen de twee blondines.” Maar Ingrid vertelt Roel nu niet dat ze zich er eigenlijk een beetje ongemakkelijk bij voelde.

Even lucht happen

Iedereen geniet van het water en de frisse lucht.

Schietverhalen

De vier Finalisten praten over veiligheid op straat. “Je weet niet meer wie je voor je hebt staan. Vroeger kon je alleen maar klappen krijgen”, aldus Roel. In Rotterdam heeft Roel al enkele ervaringen met schietpartijen in zijn buurt. “Dat is toch erg, dat je daar al zoveel ervaring mee hebt!”, roept Joost verontwaardigt. “Er moet dus een veel strengere controle op wapens komen”, is zijn oplossing. Lieske vertelt trots dat in haar vroegere woonplaats de eerste preventieve wapencontrole is geweest. Joost vindt: “Ik wil best iets van mijn privacy opgeven, voor meer veiligheid.”
« Laatst bewerkt op: 19-12-2005, 16:30:49 door Nîcky »

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Ontwikkelingen in het BB-Huis
« Reactie #564 Gepost op: 19-12-2005, 21:38:04 »
Weerman Joost

Donkere wolken pakken zich samen. Weerman Joost voorspelt fikse regenbuien met onweer. Zal het tweetal Joost en Ingrid zich hierdoor uit de jacuzzi laten verjagen?

Joost brengt een wijze les uit het oosten

“Ik wil iets moois achterlaten”. Dat is de stelling van Joost. “Als je jezelf maar niet vergeet”, stelt Ingrid. “Als ik de wereld om mij heen gelukkig zie, dan word ik daar ook gelukkig van. Dan wonen we toch best op een mooie wereld.” Vervolgens pleit Joost voor vrede op aarde en het delen van rijkdom. Het is duidelijk: Joost is een man van tradities en heeft de kerst al helemaal in zijn bol.

Nieuwe nagels

Roel bezorgde zichzelf nieuw haar door er wat er af te scheren. Lieske bezorgt zich nu nieuwe nagels door er iets aan te plakken.

Creabea Joost

Joost is druk. Blijkbaar heeft hij iets bedacht voor vanavond. Hij zet drie stoelen in de Woonkamer, met twee krukken erbij. Over die krukken drapeert hij een kleed en zet daar bovenop twee mandjes met boodschappen. En alsof het nog niet genoeg is, haalt hij er ook nog een pilaar uit het Huis bij. Op zich kan je altijd iets verwachten van Joost, maar het meest opmerkelijke is dat niemand aandacht aan hem schenkt. Roel loopt hem gewoon voorbij en ook Lieske doet alsof er niks aan de hand is. Hij mompelt: "Vanavond gaat het gebeuren. Grootse prijzen staan op het spel." Wat heeft de creatieve Nijmegenaar nu weer bedacht?

Kippetje op het menu

Lieske is al een tijdje aan het strijken in het Washok: "Ik wil niet meer", klaagt ze hardop. Ondertussen instrueert Joost Ingrid, die meehelpt met koken. Moeten die witte stukjes er ook uit, of niet?", vraagt Ingrid. Erg zeker klinkt zijn antwoord niet: "Ja, nou ja. Ja, dat doe ik zelf altijd wel ja. Die velletjes zeg maar. Die pezen." Dan is Ingrid bij de volgende stap: "Hebben we kipkruiden?" "Ja", klinkt zijn antwoord weer: "Maar ik doe dat anders, want ik heb dit spul." Hij pakt wat paneermeel uit de kast. "En kokos, dat doen we er ook op." Hij wil het spul aan Ingrid geven, maar deze leunt vermoeid op het aanrecht. "Ik ben misselijk even", zegt ze. "Ga even zitten anders, je hoeft niet per se te helpen hoor!"

So this is Christmas...

Roel begint zich iets te beseffen: "We zitten hier al lang jongens!" Lieske zegt hoe lang: "Dit is nu de zeventiende week. We zijn al vier maanden van huis, maar hebben ook al vier maanden geen communicatie." Joost denkt dat iedereen zoveel dingen heeft meegemaakt. "Je komt als ander mens naar buiten." Roel twijfelt: "Nou..." Maar Joost is overtuigd: "Je bent veel ervarener. Ik denk dat dat voor iedereen geldt." Lieske zegt vanavond vroeg te gaan slapen. Joost denkt er anders over: "We maken er een gezellige avond van." Maar dan valt een lange stilte. Wordt het wel zo gezellig?

Wat nou als...

Wat nou als de Bewoners vijftigduizend euro aangeboden krijgen. Of vijfentwintigduizend. Zullen ze dat aannemen en berusten in het feit dat ze niet de winnaar worden? Joost denkt van wel. "Nou, zeg ik niet", vult hij snel aan. Roel beseft: "Dadelijk is het echt zover, bizar hoor hé." Ingrid kan geen keuze maken: "Wat zouden jullie doen?" Lieske weet het wel: "Voor 25.000 kan ik drie jaar heel riant studeren. Ik zou moeten kiezen voor zekerheid dan, maar het is ook het gevoel van dat moment." Joost weet: "Voor mij is dat bedrag bijna twee jaarsalarissen. En je kan er zoveel fantastische dingen mee doen. Ouders met vakantie sturen, met Bren op reis." Lieske had nooit durven dromen dat ze eventueel met zo'n bedrag in aanraking zou komen: "Ik kwam met een lege pocket erin en wilde met een pocket vol ervaring naar huis."

Drie gespreksonderwerpen

Even is het Huis leeg. De Bewoners hebben gezamenlijk een gesprekje bij in de Dagboekkamer. Na een kort onderhoud komen ze terug. "Mogen we er bier bij drinken?", vraagt Roel. Joost vindt dat dat bijna verplicht is. Het is duidelijk dat de Bewoners een opdracht hebben gekregen. Dan wordt Roel weer naar de Dagboekkamer geroepen. "Je krijgt een geheime missie", denkt Ingrid. Teruggekomen vertelt Roel over zijn bezoekje in de Dagboekkamer: "We hebben drie gespreksonderwerpen: 'geheime missies', 'emoties' en 'ben je verandert hier in het Huis' ", aldus Roel.

Heftige emotionele momenten

De Bewoners hebben een razendsnel spelletje ‘Cash en Joost’ achter de rug. Onder de show werden zij opgeschrikt door een muis en een kort alarm. Joost presenteert echter ongestoord door. Nu lijkt het tijd voor een serieuzer gesprek. Iedereen installeert zich in de Zithoek. “Ik ga even naar de wc”, zegt Roel. “Roel heeft een geheime missie”, reageert Ingrid geheimzinnig. 
« Laatst bewerkt op: 19-12-2005, 21:39:36 door Nîcky »

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Ontwikkelingen in het BB-Huis
« Reactie #565 Gepost op: 19-12-2005, 23:17:39 »
BB confronteert

De Bewoners zitten in een goed gesprek. Viel er nog een stilte tijdens het eten, nu is het net een praatprogramma. Het onderwerp: de persoonlijke dieptepunten van de afgelopen maanden. "Je hebt een constante confrontatie met elkaar en met dat wat er werkelijk gebeurt", zegt Lieske. En dat is soms moeilijk. Ingrid is iets anders opgevallen: "Ik ben nog steeds niet gewend dat iemand zin heeft, of tijd vrijmaakt, om iets liefs te zeggen. Daar krijg ik het heel benauwd van. Het is wel fijn, maar daar moet ik nog leren mee om te gaan. Ik ben gebroken hier." "Maar wel op een positieve manier", zegt Joost. Zijn eigen heftigste moment was met Menno: Joost mocht hem, maar de groep liet hem links liggen. Ook had hij het behoorlijk zwaar met Robs vertrek. "Een stabiele factor", vond ook Lieske. Roels moeilijkste moment was de dag dat Dido wegging.

Wat mis je het meest?

Gespreksleider Roel vraagt of zijn mede-Bewoners speciale dingen hebben gemist. Zelf noemt hij het gemis van zijn eigen stijl muziek als moeilijk moment, vervolgens geeft hij Lieske de beurt. “Heb je even”, reageert ze. Lieske noemt de generatiekloof tussen haar en haar mede-Bewoners: “Ik kon met niemand praten over studenten en GK’s.” Ook Roel deelt dit gemis: “Thuis praat ik alleen maar over drumcomputers, synthesizers en wrede party’s samen met zijn matties”, bekent hij. Ook noemt Lieske het gemis aan tv kijken “Dat was het eerste wat ik elke ochtend deed, ik had niet gedacht dat ik dat kon missen." Ze vervolgt het gesprek met de wijze uitspraak: “In het Big Brother-Huis leef je niet, je wordt hier geleefd.”

Joost heeft voelsprieten gekregen

“Big Brother heeft mij helpen realiseren dat ik een mooi leven heb. Momenten in het Huis hebben mij wakker geschud”, bekent Joost. Gespreksleider Roel vraagt hem voorbeelden te noemen. Joost vertelt dat hij zich realiseert dat hij soms best wel een stoorzender kan zijn: “Dido heeft mij voelsprieten gegeven." Voor haar vertrek complimenteerde Dido Joost en liet hem weten dat hij zijn voelsprieten veel beter gebruikt.

Het auto-ongelukeffect

“Ik vond het een goed gesprek. Ja toch?”, besluit Roel het groepsgesprek. “Als er nog iemand iets wil toevoegen…” “”Nee”, antwoordt Ingrid. “Maar ik hoop dat we wel nog de kans krijgen om mooi afscheid van elkaar te nemen.” “Een Finalistendiner!”, stelt Joost voor. “Ja, dat hoop ik echt”, benadrukt Ingrid. “Tuurlijk krijgen we dat”, denkt Lieske.
“Het mooiste van Big Brother is dat je de dingen die je thuis hebt, meer hebt leren waarderen”, vat Joost het gesprek samen. Roel noemt dat het ‘auto-ongelukeffect’. “Mensen die een zwaar auto-ongeluk hebben gehad, genieten na het ongeluk vaak meer van het leven”, legt de Rotterdammer uit. “Het feit dat je een patatje kunt halen, even je matties bellen, je vrijheid. Ik heb altijd al het idee gehad dat ik een levensgenieter was, maar na Big Brother weet ik dat zeker.” “Je weet pas wat je mist, als het er niet is”, sluit Lieske mooi af.

En daar is de 'Jostiflip'

Na een lange sessie serieuze gesprekken is het weer tijd voor wat luchtig vermaak. Joost haalt de ‘Jostiflip’ tevoorschijn. Ingrid moet het bezuren, zij is vanavond het target. “Ziek is dit!”, klaagt ze. “Mijn lippen doen pijn!” “Ik weet nog goed dat ik de ‘Jostiflip’ uitvond”, memoreert Joost. “Het was op een avond van totale verveling en doelloosheid.”

Ad fundum

De twee dames liggen al vroeg onder de wol. “Welterusten, love you”, zegt Lieske tegen Ingrid. “Love you too”, antwoordt de Haagse. “Ing nog één ding”, zegt de huisjongste nog even. “Als ik donderdag het Huis uitga, maakt niet uit of ik win of niet, en ik zie een champagnefles, dan zet ik ‘m zo aan mijn lippen.” “Ik ook”, zegt Ingrid resoluut.

Roddelen maakt meer kapot dan je lief is

Joost en Roel praten over de roddels die Nathalie van Big Brother binnen de muren van het Huis moest verspreiden. De laatste tijd werd de band van de twee, zo verschillende, mannen steeds sterker, maar ze geven nu beiden toe dat de sfeer tussen hen na het horen van de roddels duidelijk bekoelde. “Had jij, als Nathalie die roddels niet had verteld, nog steeds mij aangewezen als degene die de pot niet verdiende?”, wil Roel weten. Joost legt uit dat hij oprecht twijfelde tussen hem en Lieske, maar dat de roddel van Nathalie (dat Roel het spel wilde winnen door een relatie met Dido aan te gaan, red.) de doorslag gaf. Roel geeft op zijn beurt toe dat hij Joost koos als degene die de pot niet verdiende, omdat hij het stom vond dat Joost hem aanwees. Achteraf moeten de mannen er wel om lachen. Roel hoopt dat Nathalie een hoop geld heeft verdiend met dit geintje.
« Laatst bewerkt op: 19-12-2005, 23:50:06 door Nîcky »

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Ontwikkelingen in het BB-Huis
« Reactie #566 Gepost op: 20-12-2005, 14:21:43 »
Countdown

Het Grote Aftellen is begonnen: nog tweeëneenhalve dag, nog 60.5 uur, nog 3630 minuten of nog 217800 seconden.

Slapend rijk worden

We hebben het nog even voor u berekend: als de Bewoners gemiddeld 10 uur per dag hebben geslapen (een schatting) dan zijn ze uiteindelijk, van de 121 dagen in het Huis, 70 dagen wakker geweest. Dat is nog eens slapend rijk worden!

Question: staan ze op?

Normaal is het eerste dat Joost doet zijn foto van Brenda pakken, door de harde muziek is hij zo verstoord dat hij vandaag eerst zijn knotsen pakt. Hij geeft er nog net geen kus op! Terwijl het tweede nummer van de CD 'the Question' van Emery ingezet wordt, draait hij zich om. Niemand reageert op het duidelijke signaal van BB om op te staan. Roel en Ingrid verstoppen zich allebei onder hun kussen. Dan wordt het menens: de haan wordt ingezet.

Joost spreekt vloeiend Kips

Als het geluid van de haan ook nog een standje hoger en sneller klinkt, staat Roel al snel naast zijn bed. Joost praat even wat met de haan:
Haan:“Kukulekuu”
Joost: “Ja, ik ga er uit.”
Haan: “Kukulekuu”
Joost: “Jaha, ik ga er nu uit.”

Ontbijt op bed

Lieske en Ingrid komen uiteindelijk toch in beweging: BB roept om dat ze zich moeten verzamelen in de Slaapkamer van de mannen. Dus dat betekent voor de meiden: snel eruit, ontbijte pakken en weer onder de wol. Iedereen heeft onrustig geslapen vannacht. Ingrid denkt hardop: "Volgens mij slapen we niet meer goed tot we er uit zijn."Lieske stelt Roel, out of the blue, een trivia-vraag: "Roel...Waarom heetten vroeger donkere mannen Moren." Maar Roel laat zijn beurt voorbij gaan, Joost legt het uit aan de jonge Lieske. Die vraagt daarna als een echte benjamin verder: "Komt het woord 'moorkop' daar dan ook vandaan?"

De kluis is weg!

Waar is 'ie nou?

De plaats waar al maanden 'De Pot' staat is leeg! Maar de Bewoners valt het niet op als ze weer uit de Slaapkamer mogen. Ingrid wordt naar de Dagboekkamer geroepen en komt naar buiten met de volgende boodschap: "Niet schrikken de pot is weg!" De mannen lachen om hun eigen onoplettendheid. "Ze hadden niets moeten zeggen. Ze hadden net kunnen doen alsof ze ermee stopten. Iedereen zenders inleveren. Koffers staan klaar, ga maar!"

Vergiet in de week

Terwijl de mannen zich hebben ontdaan van hun slaapkleding, loopt Ingrid nog rond in haar nachtjaponnetje. En ja, welke man wil dat niet: een vrouw in sexy outfit die aan het afwassen is. Ze maakt zich boos over het afwassen van het vergiet: "Er zitten allemaal slierten in die vastgeplakt zitten. Ik krijg ze er niet uit!", roept ze naar Joost. "Dan moet je het even laten weken", reageert hij bijdehand. Maar ja, laat dat nou een beetje lastig zijn met een vergiet vol met gaatjes...

De orgasmatron

De Bewoners bewerken elkaar met het vibrerende hoofdmassage-apparaat, dat Ingrid heeft uitgezocht na het vla-gevecht. Vooral Roel vindt het een heerlijk gevoel. "Ik heb echt kippenvel man, over m'n hele lichaam!" Ook Ingrid ondergaat haar behandeling met plezier. Ze begint er helemaal van te giechelen. "Maar is dat nou ook een dildo?", informeert Lieske. "Een vibrator", verbetert Joost haar. "Als je deze dingetjes eraf haalt is het ook een vibrator. "Ing, we hebben nu allemaal je vibrator gebruikt, je moet hem wel goed afspoelen als je strak weer thuisbent!", grapt Joost. Dan verzwakken de trillingen van het apparaat. Roel wil toch wel heel graag nog een keer gemasseerd worden, dus hij vraagt Big Brother om nieuwe batterijen 'voor de dildo.'

Ze willen erom kunnen lachen

Joost vindt dat de Geheime Missies nu wel mogen worden bekendgemaakt door Big Brother. "Iedereen thuis weet het toch al", redeneert Ingrid. "Ik wil er nu wel even goed om kunnen lachen", vindt ook Roel. Zou Big Brother de geheimen binnenkort gaan vrijgeven?
« Laatst bewerkt op: 20-12-2005, 16:35:57 door Nîcky »

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Ontwikkelingen in het BB-Huis
« Reactie #567 Gepost op: 20-12-2005, 16:38:03 »
Vier Geheime Missies

"Is er nu iemand bezig?", vraagt Joost aan zijn drie makkers. Hij doelt hier op het wel of niet hebben van een Geheime Missie. "Bij mij is niks bezig nee", zegt de open Groningse studente. Ook Ingrid en Joost laten weten nu geen Missie te hebben, maar dan beseffen ze dat degene met een Opdracht hier helemaal niet over mag praten. "Laten we allemaal zeggen dat we juist wel een Geheime Missie hebben nu, want degene die er echt één heeft mag dan niks zeggen." Als ze alle vier laten weten dat ze een Missie hebben weten ze dus zeker dat niemand wat heeft deze week. Begrijp je het nog?

Creatief met Lieske

Joost en Ingrid zingen a capella nog wat kerstliedjes. Roel heeft zijn kerststukje inmiddels af en houdt het voor gezien. Lieske heeft er nog plezier in en schikt met zorg de onderdelen van haar stukje. Ze heeft duidelijk de mooiste creatie! Vroeger maakte ze ook altijd paas- en herfststukjes: ze is een echte knutselexpert!

Prettig kerstfeest!

“We hebben nog pepernoten”, brult Joost. Vervolgens gaat hij druk aan de slag met het inrichten van een kerst tafel aan het uiteinde van de lange keukentafel. Hier komen alle kersttukjes naast elkaar te staan “Wat is het gezellig.” “Als ik thuiskom ga ik een kerst techno nummer maken”, verkondigt Roel. “Bedankt voor alles, prettig kersfeest allemaal”, zegt Ingrid richting een van de camera’s. "Zullen we de kerststukjes aansteken?", vraagt Lieske.

‘Driving home for Christmas’

Wat doe je met een blok oase, als je geen dennentakken meer hebt om er een kerststukje van te maken? Joost maakt er een drie dimensionale Eiffeltoren van. Roel lijkt het makkelijker om het World Trade Center na te maken. Dan klinkt het nummer ‘Driving home for Christmas’ door de luissprekers. “Dit wil ik meezingen”, brult Joost. Iedereen pakt spontaan zijn liedbundel, gemoedelijk zingen ze samen. ‘Driving home for Christmas’ krijgt voor de Bewoners, met de finale in zicht, een hele letterlijke betekenis.

Kersttukje

Terwijl Joost zijn tweede Eiffeltoren maakt, doen Ingrid, Lieske en Roel een kersttukje.
« Laatst bewerkt op: 20-12-2005, 17:25:56 door Nîcky »

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Ontwikkelingen in het BB-Huis
« Reactie #568 Gepost op: 20-12-2005, 21:48:23 »
Moe en jolig

Ja, ja, wat is dat toch. Ze raken maar niet uitgeslapen. Lieske heeft er genoeg van en besluit zich maar weer eens mooi aan te kleden. In vol ornaat komt de studente terug de Woonkamer binnen, om zich eens lekker op te tutten. Ondertussen schalt de Nederlandse versie van 'jingle bells' door de boxen. "Wat een muziek!", lacht Roel. En dan wordt Lieske naar de dagboekkamer geroepen...

Roel bestelt sigaren

Roel bedankt Big Brother nu al voor de mooie avond: "Maar mijn avond is pas echt compleet met extra sigaretten, of zelfs sigaren", laat Roel weten via het Big Brother antwoordapparaat.

Roel met rookwaar

Roel heeft nauwelijks op het antwoordapparaat om sigaren gevraagd, of hij wordt naar de Dagboekkamer geroepen. Twee minuten later komt hij met zijn armen vol rookwaar naar buiten: "Lachen man, echt vet. Ik heb sigaren en genoeg sigaretten voor nog een week! Ik had er nog geen tien minuten geleden om gevraagd!" Hij steekt direct een sigaar op. Ingrid bekijkt het tafereel en zegt: "We lijken nu wel zo'n maffia familie. Echt leuk, dit is onze eerste kerst van dit jaar."

Finale vergeten

In vol ornaat, met stemmige muziek op de achtergrond, genieten de Bewoners van de eerste gang van het diner. Een heerlijk glas wijn rond het geheel af. Ze toosten op deze geweldige verrassing en spreken af om het vanavond niet over de finale te hebben.

Het kerstverhaal

Big Brother heeft een kado voor de Bewoners; een map met daarin het kerstverhaal. Met plechtige stem leest Joost het verhaal van de geboorte van het kindje Jezus voor.

"First you get the money, then you get the power, then you get the women"

De Bewoners vinden dat ze nu wel op zo’n ‘Scarface’ tafereeltje lijken. Twee gangsters met hun ‘sletjes’ die zaken aan het doen zijn. Joost spreekt met hese stem: “Hé Tony, we gonna make some deals tonight.” Al gauw gaat het gesprek over ‘The sopranos’, ‘The Godfather’ en natuurlijk ‘Scarface’. Natuurlijk vliegt de zin: ‘I’m gonna make you an offer you can’t refuse’ regelmatig over de tafel.

Ondertussen wordt de tweede gang opgediend; eendebout met zuurkool.

Lekker bellen...

Lieske vindt het hoog tijd voor een waarschuwing: “Ik moet jullie waarschuwen; als ik jullie telefoonnummer krijg heb je kans dat ik je sochtends om 6 uur bel. Als ik dronken ben dan bel ik iedereen. Als je me gewoon wegdrukt dan begrijp ik dat wel hoor.” Roel is niet onder de indruk: “Ik ben van vrijdagochtend 9 uur tot maandagochtend 11 uur wakker, dus reken maar dat jij nu, na deze opmerking de l*l bent.”

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Ontwikkelingen in het BB-Huis
« Reactie #569 Gepost op: 20-12-2005, 21:49:45 »
Kado van Big Brother

Ingrid wordt naar de DBK geroepen. Ze komt terug met kleine zakjes met daaraan een envelop. Wanneer ze de enveloppen openmaken wordt er hard gelachen. “Te gek, een kerstcadeau.” Het is een ‘waardecheque’ ter waarde van ‘Eén door jezelf gedragen badjas’. “Cool”, zegt Roel. “Eerst maak je er een grapje over en zo krijg je hem cadeau!”

Is geloof 'bijgeloof'?

Ingrid bekent dat ze regelmatig, als ze in haar bed ligt, tot God bid. “Maar dan zeg ik wel; ‘God. Als u zo heet’, en dan ga ik bidden. Doen jullie dat nooit?” “Neuh”, wordt er wat ongemakkelijk gemompeld. “Jij ook niet?”, vraagt Ingrid aan Roel. “Nee, het is toch een soort van bijgeloof of zo.”

Lieske haalt ondertussen het nagerecht op; Allemaal zoete hapjes en een lekkere dessertwijn.

Minuutje stilte

Tijdens het kerstdinee beseffen de Bewoners dat ze een hele mooie tijd hebben gehad. “Laten we een minuutje stilte houden voor iedereen die het niet zo goed heeft als wij”, stelt Ingrid voor. Vooraf proosten ze op iedereen in de wereld, vervolgens kan je, een minuut lang, een spelt horen vallen. "Het kestdinee is te gek, wil er iemand nog wat wijn?", besluit Joost het bezinmomentje.

Het begint wel echt op Kerstmis te lijken

De gesprekken aan de kersttafel worden abrupt onderbroken door luid gezang. “Wat is dat? Het komt uit de Tuin!”, gilt Lieske enthousiast. Wanneer de Bewoners de tuindeur openschuiven loopt een vijf koppig kerstkoor hen tegemoet. “It’s beginning to look a lot like Christmas”, zingen ze. En daar begint het inderdaad op te lijken. De Bewoners reageren verrast op het optreden: "Cool, fantastisch", roepen ze terwijl ze na elk nummer spontaan applaudisseren.

'Kom, laten wij aanbidden'

“Laten we kerstliedjes gaan zingen”, stelt Joost voor. Direct krijgt hij bijval. Roel doet de aftrap en zingt uit volle borst ‘Nu zijt welle-komen, Jezu lieve Heer. Kyrlaison’, zingt hij. Vervolgens zet Joost “Kom, laten wij aanbidden" in, gevolgt door ‘Komt allen te samen’, daarna komen de Bewoners uit bij ‘Flappie’, het kerstnummer van Youp van het Hek.

Kerst-karaoke

Big Brother draait vanavond kerstnummers op verzoek. De Bewoners hebben zich laten inspireren door het kerstkoor dat even geleden in de Tuin nog een ster aan de hemel zong. Ze doen allemaal hun best om de nummers meerstemmig mee te zingen, of ze kunnen gewoon geen toon houden, dat is niet helemaal duidelijk.

Joost is een zwijn

“Ik ben een zwijn, ik ben een zwijn, ik ben een rendier”, gilt Joost terwijl hij met Ingrid op zijn rug door de kamer loopt. “Heb ik toch nog op een jongen gezeten hier in het Huis”, reageert Ingrid. “Zullen we nog een muziekje aanvragen?”, stelt Roel voor. Wellicht krijgt Lieske hier de kans voor, de zoemer klinkt en Lieske wordt naar de Dagboekkamer geroepen.

Wat zal morgen brengen?

“Wat zouden we morgen krijgen”, vraagt Ingrid zich af. De Bewoners komen er achter dat ze het laatste diner vanavond al gehad hebben. “Wellicht was dit het kerstdiner en krijgen we morgen toch nog een echt afscheidsdiner”, stelt Roel. Deze opmerking is het begin van een diepe stilte, het enige wat te horen is, is het knarsen van een koekje tussen de tanden van Joost. De Bewoners zijn bekaf. “Ik bruis nog van de energie, ik ga zo de afwas doen”, kondigt Joost aan. “Het spoort toch niet dat hij nu nog steeds energie heeft.”, reageert Roel.

Zijn Roel zijn kerstballen gebroken?

“Ohh, ik heb echt pijn”, gilt Roel ineens uit. Sinds de fietsopdracht heeft Roel last van iets in de buurt van zijn kerstklokken. “Zal ik even voelen”, vraagt Ingrid terwijl ze haar hand al uit strekt. “Het voelt net alsof er een gloeiende staaf tegenaan wordt gehouden”, vervolgt Roel. “Kijk er anders met een spiegeltje naar”, stelt Ingrid voor. Roel besluit direct als hij weer thuis is naar de dokter te gaan. “Het is gewoon een inwendige bloeding”, denkt Lieske.

Laatste sigaret en wasje draaien

De drukke avond heeft ook bij Roel zijn tol geëist. De dames zijn al op weg naar bed, Roel rookt echter nog een laatste sigaret. Joost is de enige die zich nog echt druk maakt: “Hallo Big Brother met Joost. Ik wil jullie bedanken voor de mooie avond. Ook heb ik nog een vraagje: Het wasmiddel van de gekleurde was is op. Misschien kunnen we voor onze laatste wasjes nog wat extra wasmiddel krijgen”, spreekt hij in op het antwoordapparaat.
« Laatst bewerkt op: 20-12-2005, 23:45:48 door Nîcky »

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Ontwikkelingen in het BB-Huis
« Reactie #570 Gepost op: 21-12-2005, 15:39:15 »
Er uit en er weer in
 
Net als gisteren is Ingrid als eerste weer even wakker. Met blote voeten over de koude vloer, even snel naar de wc en rap weer terug naar bed!

Dat is lekker wakker worden!

De Bewoners worden wakker gemaakt met de instrumentale versie van 'That's what friends are for'. Dit nummer is ondertussen het lijflied van BB5 geworden. Ingrid kruipt tegen Lieske aan en geeft haar een dikke knuffel. Maar dan, helaas, moeten de Finalisten echt opstaan: de haan dus.

"Het was een f*cking eitje"

"Ik kan haast niet geloven dat ik morgen apestoned naar mijn eigen muziek kan gaan luisteren", aldus Roel. Toch is het wietloze verblijf in het huis hem gemakkelijker afgegaan dan hij dacht, vertelt Roel. Hij weet nu dat hij ook zonder kan.
"Was je er dan bang voor, dat je af moest kicken?", wil Ingrid weten. Maar dat was Roel niet echt. Hij is erg in zijn nopjes met zijn getoonde wilskracht.

Voor de kat z'n viool

"I'm dreaming of a white Christmas...", zingt Joost. Hij zit naast Ingrid op de bank en zingt haar toe. De blondine ligt er echter een beetje uitgeblust bij. Duimend en met haar ogen dicht hoort ze Joosts gezang aan. Ook aan Roel zijn de liederen niet besteed, hij ligt er wat sloompjes bij. Het is duidelijk dat ze het even helemaal gehad hebben en de uren uitzitten, Joosts pogingen tot wat afleiding ten spijt.

Schoon schip maken

De Bewoners moeten van Big Brother alle spullen, die ze in de loop van de tijd hebben gekregen, verzamelen. Het gaat om enveloppen, brieven met opdrachten, de fotoboeken, de tondeuse enzovoorts. Lieske is ondertussen haar koffer aan het pakken.

Hoogtepuntje van de dag

De stemming zat er gisteravond goed in en op zich vandaag ook, maar toch is de sfeer wat duf. Lieske naait, terwijl Roel slaapt. Ingrid voelt zich niet fit en geeft de zenuwen de schuld. En ja, wie kan het ze kwalijk nemen dat de drive er een beetje uit is. Morgen neemt één van hen de goedgevulde pot mee naar huis en daar zullen de gedachten vast vaak naar uit gaan. Joost wil de sfeer even wat opkrikken en gaat een lekkere lunch klaarmaken. "Is goed en dan gaan we daarna maar weer een tukkie doen", grapt Ingrid.

Stylist Ingrid

Joost staat in de Keuken nieuw brood te maken. Vanaf de bank geeft Ingrid hem advies over zijn outfit: “Dan doe je je groene polo aan. Of dit overhemd met je blauwe trui er overheen.” Maar Joost antwoord stellig: “Nee “ “Maar die heb ik net voor je genaaid!”, zegt Lieske verontwaardigd. “Vraag het dan niet”, voegt Ingrid daar aan toe.

Die sigaar blijft Clinton achtervolgen

De Bewoners hebben gisteren sigaren gekregen voor het kerstdiner. ”Hebben jullie nooit bij een sigaar dat jullie aan Clinton moeten denken?”, vraagt Ingrid. De anderen hebben dit niet echt. “Nou, ik wel. Ik zie Monica al zitten!”

Passend gespreksonderwerp

Het is tijd voor een lekkere lunch. Joost is al uren bezig met de voorbereidingen van zijn brood, maar hij bakt er niet veel van. De Bewoners hebben in ieder geval een passend gespreksonderwerp gevonden. Lieske: “Wat is een scrotum ook alweer? Zijn dat nou de ballen?”

Witte kraakheldere oogdruppels

Lieske is allemaal verzorgingsproducten aan het uitstallen op de keukentafel. “We gaan een veiling houden”, roept ze. Joost wil ook graag meebieden. Vooral de haarmaskers hebben zijn voorkeur: “Daar wil ik er ook eentje van!” Ingrid en Lieske hadden dit product graag voor zichzelf gehouden. Lieske: “Nee Joost, die krijg je niet. Dat is veel te duur!” Roel wil graag de oogdruppels, maar ook die had Lieske graag zelf gehad. Roel komt aanlopen: “Jij hebt helemaal geen oogdruppels nodig. Jij hebt fucking witte kraakheldere ogen! Maar Lieske is standvastig. Na een , niet helemaal eerlijke, loting is het Roel die er met de ‘hoofdprijs’ vandoor gaat. Maar Lieske lijkt er niet echt vrolijker van te worden.

Kaartenhuisjes bouwen

Ingrid wordt naar de Dagboekkamer geroepen. Ze komt terug met een envelop, tape en vilt.
“Ik hoop niet dat het is wat ik zei! Ik moest erop letten dat ik met mijn rug naar de Woonkamer en mijn gezicht naar de spiegelwand sta. Waar moet ik nou gaan staan?” “Oh nee, geen kaartenhuis”, roept Roel uit. “Wacht nou maar even”, probeert Ingrid hem gerust te stellen. Ze leest de envelop voor en Roels voorgevoel blijkt waar. De Bewoners kunnen namelijk 50.000 euro verdienen als ze een zo hoog mogelijk kaartenhuis bouwen. Ze krijgen nu drie uur de tijd om te oefenen. Iedereen gaat gelijk van start en vooral Joost kan slecht tegen de stress die het bouwen met zich meebrengt. Hij vloekt en tiert. Dit tot grote ergenis van Lieske: "Als je zo doorgaat krijg je een klap!" En dit leidt weer tot grote hilariteit bij Ingrid.
« Laatst bewerkt op: 21-12-2005, 19:53:57 door Nîcky »

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Ontwikkelingen in het BB-Huis
« Reactie #571 Gepost op: 21-12-2005, 19:55:52 »
Stapelen maar

Roel is echt goed in het bouwen van kaartenhuizen. Hij maakt tot nu toe de meest stabiele constructies. Hij let op bepaalde dingen zoals symmetrie en de kromming van de kaarten. De anderen maken dankbaar gebruik van zijn tips, alhoewel Ingrid het niet erg serieus lijkt te nemen. De Haagse heeft er gewoonweg het geduld niet voor. “Nou Roel, ik weet wel wat jij met deze Kerst gaat doen”, zegt ze.

Lieske kan het ook!

Eindelijk is het zover: ook Lieske slaagt erin een huis van vijf verdiepingen te bouwen. Met Joost gaat het niet zo goed. Wanhopig schreeuwt hij de hele boel bij elkaar als zijn bouwsel weer in elkaar stort.

Natte zijkantjes

“Wat ben ik blij dat dit een vaste tafel is, want als we een losse tafel hadden gehad waren we mooi de ‘sjaak’ geweest!”, aldus een licht gepikeerde Lieske. Ondertussen likt iedereen lekker door. Volgens Roel werkt het namelijk het beste als je kaarten natte zijkanten heeft.

Roel de master bouwer

Roel komt uit de Dagboekkamer met de mededeling dat hij mag stoppen met oefenen en de anderen beter kan gaan helpen. De afgelopen uren heeft Roel zich als ware kaartenhuizenbouwer getoond en mag hij nu zijn mede-Bewoners helpen. “Dat lijkt mij ook wel handig”, moppert Joost. Geduldig gaat hij bij iedereen zitten en geeft tips. Zal het helpen en wat moeten ze uiteindelijk gaan doen voor de 50.000 euro?

Kaarten inleveren!

“Het is moeilijk om je agressie te bewingen”, zegt Joost. Roel geeft hem nog een tip: “Het is belangrijk dat je kaarten stabiel liggen. Dat als je een andere er bovenop legt, dat het niet gaat wiebelen.” Maar de harde inspanning wordt onderbroken door Big Brother: “Beste Bewoners. De tijd is voorbij. Jullie moeten de kaarten inleveren in de Dagboekkamer.”

Even bijkomen

Joost, Ingrid en Lieske komen bij op de bank. “Mijn rug doet zeer”, zegt Joost. “Je handen verkrampen als je met die kaarten bezig bent. En dan ben je bij de tweede rij en dan stort alles in elkaar. Klote!” Joost heeft een beter idee voor de Opdracht. “Lieske en Roel mogen een kaartenhuis bouwen. En dan gaan wij lekker fietsen, maar dan minder snel dan de vorige keer”, zegt hij tegen Ingrid. Roel zit ondertussen voldaan in de jacuzzi een sigaar te roken.

Kop soep en gebakken ei als Exit-diner

Roel heeft niet zo’n behoefte aan gezelligheid en duikt in zijn eentje de jacuzzi in. Lieske, Joost en Ingrid zitten gezamenlijk te eten. “Eet smakelijk Roel”, zegt Joost toch wat bits. Hem kennende had hij vanavond wel met zijn vieren willen eten, maar blijkbaar denkt Roel daar toch wat anders over.

Gedachten naar zijn Dido?

Die Roel. Hij zit heerlijk in zijn eentje te genieten in de jacuzzi. Nou ja, heerlijk…hij zou vast liever met zijn Dido in het badje willen zitten. Van Dido weten we ondertussen dat ze het echt wel gaat proberen met de Rotterdammer, maar hij zit ondertussen nog in spanning. Is dit voor hem een bezinningsmomentje en denkt hij terug aan de mooie uren die hij met Dido heeft doorgebracht in de warme tobbe?

Alsof je morgen jarig wordt

Joost stelt zich voor hoe het is om weer in de echte wereld te zijn. “Dan moet je weer met dat datumgedoe bezig zijn. En een horloge dragen.” Hij probeert zichzelf te kalmeren bij de gedachte aan morgen. Lieske probeert haar gevoel te beschrijven: “Het is net als toen je tien was en dat je morgen jarig bent. Je wilt heel graag de rolschaatsen, maar je weet niet of je zal krijgen.”

Laatste keer jacuzzi

Ingrid wordt versuft wakker na een dutje op de bank. “We krijgen nu toch niet meer die Opdracht?”, vraagt ze aan Joost. “Nee hoor, die krijgen we morgen tijdens de Live-uitzending.” Lieske en Joost willen gezellig bij Roel in de jacuzzi gaan zitten. “Dit kan wel de laatste keer bubbelbad zijn”, denkt hij.
« Laatst bewerkt op: 21-12-2005, 20:46:56 door Nîcky »

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Ontwikkelingen in het BB-Huis
« Reactie #572 Gepost op: 21-12-2005, 21:23:04 »
Nieuwe Kleding!

De Bewoners worden uit de jacuzzi geroepen: "Allemaal naar de Dagboekkamer." Daar vinden ze een envelop en verschillende accessoires. Ingrid leest de brief voor: "De vrouwen mogen een setje uitzoeken, dus een top, oorbellen en een armband. Roel en Joost mogen een shirt of een overhemd uitzoeken. Breng de kleren na dertig minuten weer terug. Dan moet jullie keuze zijn gemaakt." "Te gek!", vindt Joost. Lieske en Ingrid trekken zich snel terug in de Badkamer om te passen. Lieske wurmt zich in een zwart elegant jurkje, terwijl Ingrid naar zichzelf in de spiegel kijkt in een nieuwe zwart-witte-top. "Beetje kort of niet Ing?", vraagt Roel als hij binnenkomt. "Ja, maar dat is juist leuk."

En we passen nog even door...

Ingrid wordt nerveus: "Ik haat passen! Zo snel." "Staat dit?", vraagt ze. Joost en Lieske zeggen van wel. "Je moet alleen je oorbellen uitdoen, anders wordt het teveel", weet Joost. "Dit is wel gipsy-achtig toch?", wil Ingrid weten. Roel dient de passende menigte van goedbedoeld advies: "Ik vind het de moeite waard en er zitten leuke dingen tussen om mee te nemen, maar het is volgens mij niet het mooiste wat jullie hebben." Maar Ingrid vindt het 'wel lekker om er anders uit te gaan'. "Hadden we die styliste maar hier!", roept Ingrid. "Oh Ing!", roept Joost, zelf inmiddels ook een verwoedde kledingfan. "Beste Bewoners", jullie moeten nu jullie definitieve kledingkeuze maken."

Roel wil zijn blouse niet aan

LIeske: "Dat shirt Roel, is echt heel mooi."
Roel: "Ja, het is een mooi shirt, maar bij een zwart pak staat het niet."
Lieske: "Hij is echt hartstikke mooi. Ik weet zeker dat Dido dat ook zou vinden! Ik vind het supertrendy om hiermee naar buiten te gaan."
Ingrid: "Maar staat dat niet cool, een zwart pak?"
Lieske: "Met een witte stropdas staat dat heel mooi!"
Roel zegt: "Of ik ga in straatkloffie, of in pak. Maar die blouse doet me niet zoveel."
Ingrid: "Ik vind dat roze randje kicken. Echt tof."
Joost: "Roel vindt dat roze randje juist niet mooi."
Roel: "Jullie weten niet waar ik vandaan kom jongens, dat kan daar niet."
Joost: "Hij denkt dat zijn maten hem in elkaar slaan omdat hij een roze randje aan zijn blouse draagt!"

Vroeg naar bed voor een zware dag

"Beste Bewoners, hier Big Brother", klinkt het door de intercom. "Hierbij het advies om vroeg naar bed te gaan. Jullie worden morgen vroeg gewekt en het wordt zwaar." Ingrid vindt het maar niks: "Wat krijgen we nou weer? Daar gaat onze laatste avond! Nou, nu kan ik helemaal niet slapen." Joost vult haar aan: "Nu je weet dat..." Ook Lieske doet mee: "... het een zware dag gaat worden?" Roel stelt voor nog een fles wijn open te trekken. "Lekker doen we. En dan een verhaal in bed", zegt Joost.

Joost ouders voor de deur

"Ik denk dat mijn ouders geen oog dicht doen", zegt Lieske. Joost heeft andere ouders: "Die van mij liggen nu in een slaapzak voor de deur. Misschien al wel een hele week!" Roel gooit een balletje op: "Stel dat je zelf niet mee zou doen, wie zou je denken dat er dan zou winnen?" Iedereen antwoordt bijna in koor: "Zou ik niet weten." Joost zegt waarom: "Dit is nou zoiets waar we niet objectief over kunnen oordelen." Roel is het er niet mee eens: "Of wel, want wij hebben alle informatie!" Maar Lieske denkt dat er nog wel wat geheimen rondspoken.

Kapsones

Roel weet precies wat hij gaat doen buiten: "We gaan er een kapot ernstige orgie van maken." Ingrid leest haar mede-Bewoners de les: "Niet veranderen jongens hè, als jullie het geld hebben. Je wordt wel eens van die verhalen van mensen..."
Joost heeft haar ook wat te zeggen: "Jij moet ook geen kapsones krijgen!"
« Laatst bewerkt op: 21-12-2005, 23:29:43 door Nîcky »

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Ontwikkelingen in het BB-Huis
« Reactie #573 Gepost op: 22-12-2005, 10:47:02 »
Slapeloze Lieske
 
De afgelopen dagen hadden de Bewoners al wat slaapproblemen door de spanning voor de Finale, maar voor Lieske is het zo erg geworden dat ze al een uur uit bed is. Ze heeft lopen poetsen en zelfs een brood gebakken! De anderen liggen nog lekker in bed. Misschien vindt Lieske het ook wel fijn; om de laatste ochtend rustig en alleen te beginnen. Het aftellen is begonnen: nog 739 minuten…

Het gaat vanavond gebeuren!

wat niemand kan weten
wat niet wordt voorspeld
wat niet valt te zeggen
wat niemand vertelt
wat alles laat kloppen
de raadsels de pijn

laat het vanavond gebeuren
laat het vanavond zo zijn

(van: De Dijk " Laat het vanavond gebeuren")

Nog even samen slapen...

Ook Roel wordt even wakker, maar alleen voor de sanitair bezoekje. Dan kruipt hij weer, voor de laatste keer, zijn bed in. Na anderhalf uur schoonmaken gaat Lieske ook nog maar even terug naar bed. Haar Haagse vriendin slaapt gewoon door. Zal Lieske ook nog een beetje slaap kunnen meepakken?

Afscheid nemen bestaat niet

De meiden zingen opgewekt mee met de nummers die worden gedraaid. Ze zijn ondertussen druk in de weer in de Keuken. Ingrid wast af en Lieske maakt koffie. Het brood kan over enkele minuten uit de oven en de tafel is al gedekt voor het allerlaatste ontbijt.

De koffers staan klaar

Lieske moet naar de Dagboekkamer komen. "Nee he, wat heb ik nou weer verkeerd gedaan!", roept ze. Roel wil graag weten wat het dagprogramma is. "Dan kan ik me daar mentaal en fysiek een beetje op instellen." Het blijkt echter een mededeling van huishoudelijke aard. De Bewoners moeten meteen na het ontbijt de koffers inpakken en klaarzetten. Dat wat er niet inpast moet in het Washok worden gezet. Natuurlijk moeten ze hun avondkleding niet inpakken en de kleding die ze overdag willen dragen ook niet! Verder weet ze te vertellen dat het een spannende dag wordt, vol verrassingen.

Stomdronken de Finale in

"Laten we vanaf nu elk uur een glas wijn drinken", stelt Joost voor. "Ik heb het in elk geval nodig, voor de zenuwen." "Ja, en dan zeker strontlam bij de Finale zitten zeker", zegt Ingrid. Maar Joosts gedrag komt niet overeen met wat hij zegt. Hij is gewoon de oude Joost, hyperactief en vol grappen. Hij heeft in elk geval geen drank nodig om de zenuwen de bedwingen!
Die drank komt tijdens het eindfeest wel, weet Roel. "Ik ga dan met m'n mond aan de tap hangen!", roept hij. "Een tap-adje heet dat", aldus Lieske, deskundige in studentikoze terminologie.

Het Huis wordt gestript
 
De Bewoners zijn aan het inpakken. Joost verzamelt al zijn persoonlijke bezittingen. En dat zijn er nog al wat, in de loop van de tijd heeft hij van zijn bed een soort tempel gemaakt. Alle Weekopdrachten, fotoboekjes, enveloppen en natuurlijk de foto's en brieven van Brenda moeten nu worden verwijderd. Zorgvuldig haalt hij alles van de muur. Er is genoeg plaats in zijn koffer aangezien hij van alle Bewoners de minste kleding had meegenomen.

Allemaal een gelijke kans

De Bewoners moesten om de beurt naar de Dagboekkamer en na afloop bespreken ze wat hen allemaal is gevraagd. Ze moeten allemaal vertellen wie er volgens hen zou winnen. Het blijkt dat iedereen wel een keer is genoemd als winnaar. "Het komt er op neer dat we allemaal een kans maken", concludeert Joost.

Op van de zenuwen

De Bewoners hebben het over de zenuwen. Ingrid moet vaker dan normaal naar de WC en Roel is letterlijk misselijk van nervositeit. Hij maakt zich zelfs al zorgen over de Opdracht van vanavond. "Met die onstrabiele en klamme handen is het niet echt prettig om een kaartenhuis te bouwen", aldus een bezorgde Roel. Lieske lijkt helemaal geen last te hebben van de zenuwen. Zij ziet het allemaal wel aankomen. Het maakt haar op dit punt niet eens meer uit wie er wint.

De kaartenhuis-Opdracht gaat nu in!

Roel werd naar de Dagboekkamer geroepen. Hij komt eruit met een schema waarop staat uitgelegd hoe ze de kaartenhuizen moeten bouwen. Ieder krijgt weer een pakje kaarten. "Joost!", roept Roel pesterig. "We gaan weer kaartenhuizen bouwen!". "Je loopt me te fucken!", schreeuwt Joost. "Nee. Dit is de echte Opdracht. We moeten binnen nu en een uur allemaal dit kaartenhuis hebben gezet. Dan gaat ze zoemer en moet het goed zijn." Joost kijkt hem verschrikt aan. "Haha nee, dit is maar oefening", aldus Roel.
« Laatst bewerkt op: 22-12-2005, 13:28:56 door Nîcky »

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Ontwikkelingen in het BB-Huis
« Reactie #574 Gepost op: 22-12-2005, 15:47:25 »
Joost heeft het moeilijk

Het bouwen met speelkaarten gaat Roel nog steeds goed af. Na er eentje volgens het door Big Brother uitgereikte schema neergezet te hebben, coacht hij de anderen er doorheen. Lieske lukt het nu ook zonder al teveel moeite, maar Joost heeft het er echt moeite mee. "Ik ben nog nooit in mijn leven zo agressief geweest", baalt Joost. "Als iemand me nu aanraakt, ga ik slaan." Het is hem nog nooit gelukt om een huis van vier verdiepingen neer te zetten. Ingrid lukte het één keer bijna, maar haar bouwsel stortte toen ze het puntje erop zette in elkaar.

De kaartencoach

Roel ontpopt zich als een echte kaartencoach: "Je trekt je handen te vroeg weg. Je geeft het als het ware te snel op." Nog een tip van Roel: "Je plant 'm te hard op de andere kaarten. Je moet heel voorzichtig doen." Het is voor de Rotterdammer belangrijk dat ook de anderen het kaartenhuisbouwen leren, want het gaat natuurlijk om 50.000 euro! Bij Lieske gaat het wel goed: "Lies kan jij zo even bij Joost kijken Of jij nog tips hebt, dingen die ik niet zie." Joost voelt de tijdsdruk. "Je moet schijt aan de tijd hebben, je moet het naar je zin hebben", adviseert Roel. Joost antwoordt cynisch: "Ja hartstikke leuk. Dit ga ik ook thuis doen."

Lieske beseft zich iets:

"Jeetje vanavond gaat er gewoon iemand onwijs rijk naar Huis!"


Al met één been buiten de deur

De spullen die niet in de koffers kunnen, moeten in het Washok worden gezet van Big Brother. Deze mededeling betekent dat we weer een stapje dichter bij de Finale zijn. De Bewoners zitten nog in het Huis, maar (een deel van) hun spullen gaan al naar buiten. Hierna gaan ze meteen weer verder met het oefenen. Joost vraagt aan Roel: "Wist je al voor het Huis dat je hier talent voor had? Net als voor het hoepelen?" Roel had geen idee.

Fifty-fifty

Ingrid maakt zich zorgen of ze vanavond, met zenuwen die door haar lichaam gieren, nog wel een kaartenhuis kan bouwen. Joost heeft eindelijk het eerste kaartenhuis gebouwd die ook blijft staan. Ingrid: "Het is bij mij fity fifty." Lieske en Roel hebben (nu in ieder geval nog) alles onder controle. Lieske test zelfs de stevigheid van haar kaartenhuis door hard te blazen. Roel overlegd nog maar eens verschillende bouwtechnieken met Ingrid.

Stilte voor de storm

De Bewoners liggen op de bank te slapen. Nog een kleine 4,5 uur, en dan is het uur van de waarheid aangebroken.

Snelle Joost

Het is Joost al vijf keer gelukt om een kaartenhuis in elkaar te zetten én staande te houden. "Het blijft gokken, maar het voelt goed", vindt hij zelf. Als Joost naar de Dagboekkamer vertrekt, spreekt Roel zijn bewondering over zijn mede-Bewoner uit tegen Ingrid: "Hij is nu sneller dan ik hè?" Lieske: "Stel je voor dat we twee mensen moeten aanwijzen? Dat worden dan jij (Roel, red.) en Joost?" Ingrid stelt voor: "Laten we nog even afwachten."

Beetje oppeppen

Iedereen is in de Dagboekkamer geweest. Enerzijds zijn ze er door opgepept, maar hun zenuwen zijn ook weer versterkt. "Ohhh", kreunt Ingrid. De Haagse heeft ondertussen het huizen bouwen wel onder de knie, maar ze is hartstikke nerveus. Ze kletsen wat over de gesprekken die ze hebben gehad. "Ze vertelde me dat dit echt een hele gave Big Brother is geweest en dat er vanavond iets moois staat te wachten." "Echt waar?", vragen Joost en Lieske. Roel is stilletjes. Zit hij met zijn gedachten al bij vanavond en dan met name bij de hereniging met Dido?

Alleen in bad
 
Aan elk ritueel komt een eind, maar Joost houdt vol tot de laatste dag. Met de foto's van zijn badmaatjes, Linda en Nathalie, tegenover hem geniet hij van het grote luxe bad! Morgen met Brenda?

Nog één onderonsje

Ook Lieske en Ingrid kiezen nog iets speciaals uit het Huis wat ze zullen gaan missen: de jacuzzi. Gedenkwaardige momenten. Lieske laat weten dat het nu echt mooi is geweest. "Het is gewoon echt klaar. Eigenlijk kan dat geld me niks schelen. Er kan geen enkele cent tegen deze ervaring op." Ingrid beaamt alles wat haar vriendin zegt. "Ik ben er duidelijk ingegaan voor de ervaring en heb me vanaf het begin al niet beziggehouden met het geld", gaat ze door. "Je wilt alleen maar blij zijn en doordat ik me niet heb verheugd op geld, valt het me ook niet zwaar als ik het niet zal gaan winnen", voegt Ingrid toe.

Geen verrassingen

Joost en Roel gebroederlijk in de Keuken

Roel: "Dat is wel raar, staan we over een paar uurtjes samen een biertje te drinken. En dan staat er opeen een andere Joost voor m'n neus!", grapt Roel. "Ik denk het niet Roel. Er zijn denk ik geen verrassingen. Wij hebben ons allebei precies zo gedragen zoals wij zijn." Roel, nu wel serieus: "Er zijn maar een handjevol mensen die jou beter kennen dan ik." "Dat denk ik ook", zegt Joost.
« Laatst bewerkt op: 22-12-2005, 22:41:55 door Nîcky »

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Ontwikkelingen in het BB-Huis
« Reactie #575 Gepost op: 22-12-2005, 22:44:39 »
Kriebels in de buik

De Bewoners zijn allemaal op van de spanning. Blijkbaar gepaard met buikkrampen. “Zo, heeft iemand zitten kakken?”, vraagt Ingrid als ze langs de WC loopt. “Ik ben nog niet geweest”, verdedigt Joost zich gelijk. “Nee, het is het riool dat we ruiken”, denkt Lieske.

Gangster Roel

Gisteren mochten de Bewoners allemaal een kledingstuk voor de Finale uitzoeken van Big Brother. De heren een overhemd en de dames een top of jurkje met bijpassende accessoires. Roel koos een zwart overhemd uit, maar besloot later dat hij tijdens de Finale liever zijn eigen pak draagt. Toch kijkt hij nu nog even hoe het zwarte overhemd onder zijn pak staat. Zijn mede-Bewoners zijn erg enthousiast. “Dit is gaaf man”, vindt Ingrid. “Echt gangster”, aldus Joost. Ingrid: “Dit moet je echt doen.” Roel bekijkt zichzelf kritisch in de spiegel. Zijn dit de kleren waarin hij vanavond Dido in de armen vliegt?

De ontknoping nadert

De ontknoping komt steeds dichterbij. Ingrid en Joost gebruiken de spaarzame tijd nog even om hun kaartenhuis te oefenen. Zouden ze op de valreep nog eens 50.000 euro voor de pot binnen kunnen slepen?

Joost fluistert tegen zichzelf

De Bewoners zijn op de bank gaan zitten en wachten wat er komen gaat. De zenuwen gieren iedereen door de keel. "Rustig, rustig", fluistert Joost tegen zichzelf. "Wil je een glaasje wijn", vraagt Ingrid. Lieske pakt de hand van Joost vast en stelt hem gerust: "We gaan zo lekker naar onze papa en mama. Dat houdt mij al de hele tijd op de been!"

"Ik hou de antwoorden kort"

Eindelijk horen de Bewoners de stem van Bridget. "Hallo Bewoners". "Hallo", roepen ze in koor. "We kunnen het helemaal niet meer aan", gilt Lieske. "En we moeten zo nog kaartenhuizen bouwen." Bridget wil weten of Roel nog kan lachen. "Nou moeilijk, dus we houden de antwoorden maar kort" Maar het programma begint natuurlijk net. "Succes Bewoners", geeft Bridget de vier Finalisten nog even mee.

Goed voor de dag komen

Terwijl de Bewoners speculeren over de duur van de uitzending houdt Lieske zich nog even bezig met het kapsel van Joost. Tja, je moet toch goed voor de dag komen...


Ingrid kan niet meer functioneren

"Ik ben precies over een week jarig", zegt Lieske. Ze probeert de spanning zo een beetje bij haar mede-Bewoners weg te nemen, maar het gaat toch een beetje langs iedereen heen. Ingrid kan niet begrijpen dat ze zo verschrikkelijk nerveus is:
"Ik wil er ook een beetje leuk bij zitten. Gewoon een beetje kunnen functioneren, maar ik kan het gewoon niet meer!"

Joost neemt een plaspauze

Big Brother laat de Bewoners weten dat ze even vijf minuten plaspauze hebben. Joost moest al een tijdje heel nodig en rent naar de wc. Lieske probeert er intussen de sfeer in te houden met een grapje: "Big Brother, ik wil een vrijwillige Exit. Ik trek het niet meer!" Ook deze poging om de spanning te verlichten verzandt. Lieske en Roel gaan intussen ook even 'lopen'. Dit doet Ingrid uitroepen: "Leuk als Bridget straks komt en ik zit in mijn eentje!"

Ingrid stapt op voor 37.500 euro

Dan klinkt de stem van Bridget weer door het Huis: "Ik heb het al gezegd. Er gaat van alles gebeuren vandaag. De lijnen zijn dicht en de eerste Exit zal spoedig plaatsvinden. Jullie moeten gaan onderhandelen. Jullie hebben geen idee hoe populair jullie zijn. Je kan denken dat je goed zit of je denkt dat je helemaal niet zo populair bent. Deze kans is de enige kans op een deel van de prijzenpot. Het moet een unaniem besluit zijn." "Voor een ton ga ik", zegt Ingrid gelijk. "Voor twee en een halve ton ga ik ook", zegt Joost. Er wordt wat onderhandeld. "Ik heb een voorstel", zegt Lieske. "Ik wil wel voor 50.000 euro gaan." Ingrid gaat nog even verder: "Voor 45.000 euro ga ik weg!" Ook Joost zou voor dit bedrag gaan. "Als jullie niet besluiten ga ik", gaat Ingrid weer. Ze wil zelfs nog lager gaan: "37.500", gaat ze verder. "Ik maak toch geen kans. Ik had het nooit verwacht, maar ik ga." Dan wil Bridget het weten: "Gaat er iemand uit en voor hoeveel?" Iedereen kijkt Ingrid aan. "Ik wilde eigenlijk wat meer vertrouwen in mezelf hebben, maar ik ga toch", huilt de blonde Haagse. Ze staat op en valt huilend in de armen van de andere Finalisten. "Zie ik jullie zo", vraagt ze nog even. Om daarna te eindigen met: "Dag Huis!"

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Ontwikkelingen in het BB-Huis
« Reactie #576 Gepost op: 22-12-2005, 22:46:29 »
Ingrid stapt op voor 37.500 euro

Dan klinkt de stem van Bridget weer door het Huis: "Ik heb het al gezegd. Er gaat van alles gebeuren vandaag. De lijnen zijn dicht en de eerste Exit zal spoedig plaatsvinden. Jullie moeten gaan onderhandelen. Jullie hebben geen idee hoe populair jullie zijn. Je kan denken dat je goed zit of je denkt dat je helemaal niet zo populair bent. Deze kans is de enige kans op een deel van de prijzenpot. Het moet een unaniem besluit zijn." "Voor een ton ga ik", zegt Ingrid gelijk. "Voor twee en een halve ton ga ik ook", zegt Joost. Er wordt wat onderhandeld. "Ik heb een voorstel", zegt Lieske. "Ik wil wel voor 50.000 euro gaan." Ingrid gaat nog even verder: "Voor 45.000 euro ga ik weg!" Ook Joost zou voor dit bedrag gaan. "Als jullie niet besluiten ga ik", gaat Ingrid weer. Ze wil zelfs nog lager gaan: "37.500", gaat ze verder. "Ik maak toch geen kans. Ik had het nooit verwacht, maar ik ga." Dan wil Bridget het weten: "Gaat er iemand uit en voor hoeveel?" Iedereen kijkt Ingrid aan. "Ik wilde eigenlijk wat meer vertrouwen in mezelf hebben, maar ik ga toch", huilt de blonde Haagse. Ze staat op en valt huilend in de armen van de andere Finalisten. "Zie ik jullie zo", vraagt ze nog even. Om daarna te eindigen met: "Dag Huis!"

En toen waren er nog maar drie...

En toen waren er nog drie... De Bewoners bespreken nog even de vrijwillige Exit van Ingrid. "Ze is eigenlijk gewoon tweede geworden", roept Roel. Maar het heeft de andere Finalisten wel aan het denken gezet. Ze vallen eerst even stil, maar willen toch van elkaar weten voor hoeveel geld ze weg waren gegaan. Roel had voor minder dan 75.000 euro het Huis niet verlaten. Joost had zelfs voor 30.000 euro wel weg willen gaan, maar de anderen stellen hem gerust: "Ingrid had zelfs voor 5.000 euro weggegaan!"

Lieske wil een Chanelpakje

De Bewoners raken maar niet uitgepraat over het geld waarover ze moesten onderhandelen. Joost probeert de rust te bewaren: "Het heeft toch geen zin meer nu!" Lieske: "Het is toch goed zo? Er gaat er eentje met een enorm bedrag naar huis en er gaat iemand met een groot bedrag naar huis. De overige twee zullen er ook wel van profiteren door middel van een leuk feestje ofzo!" Lieske wil nog wel even benadrukken dat ze van de winnaar een leuk Chanelpakje wil hebben. "Daar doe ik geen uitspraken over", is het antwoord van Roel.

Roel blijkt de meest nuchtere

En dan is het tijd voor de Opdracht. Daar is Bridget weer: "Hallo lieve Bewoners! Hoe gaat het?" "We gaan zeker kaartenhuizen bouwen nu?", vraagt Roel. "Inderdaad", reageert Bridget. Eén van de Bewoners moet in vier en een halve minuut een kaartenhuis van 26 kaarten in vier lagen bouwen, die tien seconden moet blijven staan. Roel wil het wel proberen. "Wil je er een sigaar bij?", wil Lieske weten. En dan gaat de tijd in. "Superstabiel", moedigt Joost zijn maatje aan. Ook Lieske probeert de Rotterdammer naar de 0verwinning te praten: "Rustig aan. Het gaat goed!" En dan staat het kaartenhuis. Bridget begint af te tellen: "Tien, negen, acht...een!" Iedereen juicht. "Roel super", prijst Joost de, bewezen nuchtere, Rotterdammer. Deze proost op zijn beurt met zijn biertje en neemt een grote slok!

Voor Lieske is het ook voorbij

Lieske laat Joost en Roel weten dat ze een geweldige tijd met ze heeft gehad. Maar dan komt Bridget sneller terug in het Huis dan verwacht. "Het is weer zover. En het wordt er inderdaad niet leuker op. De tweede Exit zit er namelijk aan te komen. Roel, jij kunt blijven ademen, want je blijft nog even." Het gaat nu tussen Lieske en Joost. "Lieske, voor jou is het afgelopen!" Lieske moet het even op zich in laten werken en roept dan. "Zusje, ik kom eraan!" Joost en Roel pakken de Groningse student stevig vast. "Je bent een keispeler", laat Roel haar nog even weten. "Ik zie jullie zo weer hoor", roept Lieske als ze de Tuin inloopt. "Dag huisje!" En toen waren de twee jongens nog over. "Teringroel", grapt Joost. "We zullen zien wie het gaat worden!"

Tweede worden is lullig

"Weet je wat het is", begint Joost opeens. "Tweede worden is toch een beetje het meest lullige" Roel ziet het wat nuchterder: "Het betekent dat je na de winnaar de meeste stemmen hebt gekregen!" Joost checkt ondertussen nog even zijn oksels. Want de spanning laat de Nijmegenaar zweten.

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Ontwikkelingen in het BB-Huis
« Reactie #577 Gepost op: 22-12-2005, 22:46:53 »
Joost is de winnaar van Big Brother 2005

Het heeft nu lang genoeg geduurd. De lijnen zijn inmiddels gesloten en Joost blijkt nipt gewonnen te hebben. Maar Joost en Roel krijgen het niet te gelijk te horen. Big Brother doet het namelijk anders. Bridget roept Joost 'nog even' naar de Dagboekkamer. Roel blijft verbouwereerd achter. Joost moet een koptelefoon opzetten en een blinddoek omdoen. Dan komt Ruud binnen en leidt de Nijmegenaar naar de studio. Maar Roel weet

Roel probeert zijn teleurstelling te verbijten

Roel weet niet wat er gebeurt. Hij loopt te ijsberen door het Huis en slaat zijn handen voor zijn ogen. Hij steekt nog maar eens een peuk op. Dan komt er een cameraploeg binnen. Als de cameraman voor zijn neus gaat staan valt het kwartje. "Ik heb verloren!" Hij houdt zich groot en staart voor zich uit. Dan roept hij ironisch: “Het kaartenhuis staat nog!” Even later komt Ruud binnen: “121 dagen, is dat wat je er van had verwacht?” Roel moet zijn teleurstelling even verbijten. “Het is kut!” Maar Ruud houdt hem zijn grootste overwinning voor: "Je hebt Dido toch nog?" Samen kijken ze nog even naar de studio, waar Joost ‘zijn’ moment heeft. Maar Roel weet niet wat hij moet zeggen: “Daar staat mijn pa!”

Wat is het stil...

Het Big Brother-Huis ligt er verlaten bij. Alle kamers zijn leeg en niets duidt er nog op dat hier 121 dagen geleden veertien Bewoners binnen kwamen wandelen. Gelukkig hebben we de beelden nog...
« Laatst bewerkt op: 22-12-2005, 23:26:49 door Nîcky »

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Ontwikkelingen in het BB-Huis
« Reactie #578 Gepost op: 23-12-2005, 18:42:38 »
Alle kamers zijn leeg en niets duidt er nog op dat hier 121 dagen geleden veertien Bewoners binnen kwamen wandelen.
Er kwamen eerst twaalf bewoners binnen wandelen. Ralph kwam later, maar ik heb de kick off niet gezien, dus ik weet niet of hij op dag 1 binnenkwam.
En Joscelyn kon destijds nog niet als bewoonster worden gerekend.
The British are not impressed.