Auteur Topic: [De Bouw] In de Media  (gelezen 2912 keer)

Offline JvB

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
[De Bouw] In de Media
« Gepost op: 10-09-2005, 22:50:01 »
Heb jij ergens iets gezien over De Bouw, geef het dan door  ;D

Hier alvast een stukje over Margje


Nieuwe klus voor Margje

Margje Teeuwen is bij de vaste kijkers van het dameshockey wel bekend. De blonde presentatrice maakte lange tijd deel uit van het Oranje-elftal. Nu heeft ze een job bij het programma De bouw van Talpa. Teeuwen: “Mijn rol in het programma is relatief klein, het gaat vooral om de kandidaten – zij moeten het huis gaan bouwen.”

Stemrondes
De kandidaten, tien stelletjes, bestaan hoofdzakelijk uit gezellige, doodgewone mensen, al dan niet uitgerust met ‘gouden handjes’, die het leven in een rijtjeshuis in een vinexlocatie zat zijn. Met elkaar moeten ze ervoor zorgen dat op een aangekocht kavel in Almere een waar droomhuis verschijnt. Wie het huis krijgt, wordt door middel van stemrondes bepaald. Teeuwen: “Het zijn goed gecaste kandidaten en er is nog niemand aan wie ik een hekel heb, maar ik heb ook nog geen favoriet. Er gebeurt tussen de kandidaten onderling van alles, ook irritaties – één van de redenen om op elkaar te stemmen. Maar belangrijker is of iemand ook iets kàn: als iemand ontzettend níet kan klussen, dan zou ik die in ieder geval wegstemmen. Het wordt immers je huis.”

Drama's
De prijs, het zelfgebouwde, vrijstaande huis, mag er wezen, maar er wordt ook heel wat van de kandidaten gevraagd: “Ze zitten drie maanden lang afgesloten van de buitenwereld en wonen in een keet op het bouwterrein. Ze moeten dus al die tijd hun familie, inclusief kinderen achterlaten – dat is nogal wat. We gaan nog genoeg drama’s zien in dit programma, want als het drama er is, dan filmen we het.”

TVgids Online

Bekijk elke week de WIDM Vodcast! Te vinden via www.WieIsDeMol.com/vodcast/.