Auteur Topic: Erik van der Hoff  (gelezen 5329 keer)

Offline plienke

  • Forumlid
Erik van der Hoff
« Gepost op: 16-09-2005, 20:06:37 »
Hier volgt info over Erik van der Hoff.

Erik van der Hoff is beter bekend onder de naam Roberto Jacketti. In de jaren 80 scoorde hij met zijn scooters een grote hit met "I save the day".

Hij begon bij de NCRV en IDTV, waar hij kinderprogramma's maakte. Daarnaast presenteerde hij programma's zoals "Alles Kids" (NRCV)en "De zwoele stad" (AT5). Nu is Erik zelf producent en maakt hij vooral jeugd-en familieprogramma's.

Bekend als presentator is hij geworden door de programma's "Samenwonen" op NET5 en "Het Blok" ook op NET5.

Offline plienke

  • Forumlid
Re: Erik van der Hoff
« Reactie #1 Gepost op: 26-09-2005, 01:11:11 »
Hier heb ik een artikel gevonden uit de VT-wonen.
Hierin geeft Erik zijn mening over Het Blok.
Het gaat over vorig jaar maar toch...
Over de regels van Het Blok en de verdere gang van zaken die toch ongeveer hetzelfde.  ;)

« Laatst bewerkt op: 26-09-2005, 13:34:50 door plienke »

Offline plienke

  • Forumlid
Re: Erik van der Hoff
« Reactie #2 Gepost op: 26-09-2005, 01:17:23 »
En hier volgt het vervolg van het artikel..

« Laatst bewerkt op: 26-09-2005, 13:35:48 door plienke »

Offline plienke

  • Forumlid
Re: Erik van der Hoff
« Reactie #3 Gepost op: 29-10-2005, 23:46:01 »
Weetjes over Erik van der Hoff

Wist je dat:
Erik een Russische moeder heeft en ook eigen programma's produceert.

1. Je presenteert met veel enthousiasme SamenWonen. Wat maakt voor jou SamenWonen nu zo leuk om te presenteren?
Het is voor mij leuk om te doen omdat ik zo heerlijk vrij kan zijn. Tijdens de opnames verzinnen we veel leuke dingen. Ik kan mijn fantasie redelijk de vrije loop laten... Niet dat alles gebruikt wordt hoor... Gelukkig niet.

2. Hoe is dat bij jou gegaan toen jij ging samenwonen? Had jij moeite met de stijl van je partner en andersom?
Bij ons ging het eigenlijk makkelijk. Ik trok bij haar in en had niet zo heel veel spullen. Ik ben ook redelijk makkelijk en niet alles hoeft perfect te zijn. Ik ben al snel tevreden. Hoewel... Vroeger meer dan nu...

3. Hoe omschrijf jij de stijl van jouw woning?
Gezellig, warm, op kinderen ingesteld met een grote zitbank en een grote keuken.

4. Je presenteert naast SamenWonen ook Het Blok: heb jij altijd interesse gehad in interieur en verbouwingen?
Niet specifiek. Ik vind het wel leuk om me met interieur bezig te houden. Ik keek altijd al veel in woonbladen.

5. Naast het presenteren, heb je ook een eigen productiebedrijf. Welke programma’s produceer je?
Wij maken al tien jaar heel veel verschillende programma’s. Op dit moment Hello Goodbye (NCRV), AVRO Kids United (AVRO), Summerbase (TMF), Nick Slime (TMF) en De Bal en de Liefde (RTL5).

6. Wat voor soort programma zou je ooit nog eens willen produceren?
Ach ja zo veel! Maar wat ik belangrijk vind, is dat een programma door de maker met veel liefde wordt gemaakt, met zorg voor de inhoud en het onderwerp. Maar goed, een spannend reisprogramma lijkt me ook erg leuk.
Het mooie van een programma maken is dat je vanaf een ideetje in je hoofd met een team mensen aan de slag gaat om van dat ideetje een programma te maken.

7. De uitdrukking 'jammer-de-bammer' is door jou nu een veelgebruikte uitdrukking. Hoe ben je aan die uitdrukking gekomen? Zelf verzonnen of goed gejat?
We hebben op ons bedrijf een zomer lang een programma gemaakt met erg veel tegenslagen. Iedereen raakte een beetje in een dip en dan word je al snel cynisch en begint de humor de kop op te steken. Humor is een prachtig middel ter compensatie van de druk die er soms op een team ligt. Een van de uitdrukkingen, als er weer iets tegen zat was dus, jammer de bammer....Wie het precies als eerste riep, weet ik niet meer. 

bron: www.net5.nl

Offline Nostradamus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Never say more than is necessary
Re: Erik van der Hoff
« Reactie #4 Gepost op: 4-11-2005, 14:50:30 »
Nieuw contract en programma voor Van der Hoff
--------------------------------------------------------------------------------
Erik van der Hoff heeft vandaag een nieuw contract bij NET 5 getekend. Van der Hoff presenteert sinds september 2003 programma’s voor de zender en is volgens de zender uitgegroeid tot een van de vaste gezichten. Op dit moment is hij te zien in de programma’s Het Blok en SamenWonen. De presentator verbindt zich voor een periode van drie jaar aan NET 5 waar hij, naast de bestaande programma’s, vanaf 2006 start met het nieuwe programma Erik zoekt een Huis.

Erik van der Hoff en Karin de Groot, programmaleider van NET 5, zijn beide verheugd over de voortzetting van de samenwerking. Erik van der Hoff zegt hierover: “NET 5 is misschien niet de grootste zender, maar wel de leukste. Ik ben erg blij om ook de komende drie jaar bij NET 5 programma’s te mogen maken. Ik werk er met leuke mensen, de lijnen zijn kort en ik krijg veel vrijheid bij het maken van mijn programma’s en dat vind ik erg prettig.” Karin de Groot, vult aan: “De afgelopen jaren heeft Erik bewezen dat hij van meer dan toegevoegde waarde is voor de zender. We zijn er dan ook trots op dat hij de komende drie jaar zich exclusief aan NET 5 wil verbinden. We verheugen ons op de verdere samenwerking en hebben veel vertrouwen in zijn nieuwe programma.”

Van der Hoff is al vanaf januari 2006 te zien met het nieuwe programma Erik zoekt een Huis. Onder het mom van ‘elke bekende Nederlander heeft een tweede huis, behalve Erik’ reist hij naar Curaçao om te bekijken of dit het juiste land is voor een extra stulpje. Hij bezoekt diverse plaatsen en spreekt met meerdere bewoners over het leven op het eiland.

http://mediakrant.web-log.nl/
Never interrupt your opponent while he is making a mistake.. You're now making one!

Offline essie75

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Erik van der Hoff
« Reactie #5 Gepost op: 6-11-2005, 08:14:22 »
Mooi uitgekiend zo!
Net na de kerstdagen is het blok afgelopen, en mag ie met een ander programma weer gaan proberen!
Als ie maar niet weer steeds "jammer de bammer"gaat zeggen.