Auteur Topic: Survivor: De Afleveringen  (gelezen 20274 keer)

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Survivor: De Afleveringen
« Gepost op: 19-09-2005, 18:45:54 »
Hier kunnen jullie weldra jullie avonturen lezen. ::tandpastasmiley::
2024: wie is de Mol?

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: Survivor: De Afleveringen
« Reactie #1 Gepost op: 24-09-2005, 15:41:29 »
Het holst van de nacht: de Grote Oceaan ligt rustig te sussen totdat haar rust bruusk door een vliegtuig wordt verstoord. In dit vliegtuig bevinden zich de 24 kandidaten van het nieuwe Reality-spel “Survivor”. Ze zullen 1 na 1 in het duister gedropt worden … hopend dat ze niet in een palmboom belanden of ten prooi vallen aan 1 van de vele schepsels die op de eilanden leven. Nadat de kandidaten gedropt zijn, rest hen alleen maar te wachten tot het ochtend wordt.

Het wordt ochtend …

Aan de voet van de Inferniusvulkaan is de eerste beweging waarneembaar: het is niemand minder dan Daan! “Oi, sakkerlootjes, hier zal ik niet moeten rekenen op worstenbroodjes” kreunt Daan versuft terwijl hij zich op de harde, uitgedroogde ondergrond opricht. Langzaam maar zeker komt er op alle eilanden beweging. Op Aquagonië zwemt Robbieazerty in de warmwaterbronnen – de enige echt warme plek op Aquagonië – haastig zijn net ontsnapte survivalkit achterna, True Gondorian heeft op Terra al kennisgemaakt met de aardvarkens door in een modderpoel beland te zijn en op Holy Isle wordt Chriz door de naar hem genoemde cycloon uit een palmboom geslingerd waardoor hij op vaste grond terechtkomt. Meer en meer Survivors vinden elkaar terug en uiteindelijk heeft zich op elk eiland een groepje van 6 Survivors gevormd. Voordat ze echter de tijd hebben om goed en wel met elkaar kennis te maken, worden ze al opgehaald en naar Battle-Island getransporteerd waar de hosts Daisy en MC de kandidaten opwachten.

Daisy: “Welkom beste kandidaten! Jullie gaan zo beginnen aan Survivor, een keiharde overlevingsstrijd. Ik zie een aantal oude maar ook een heleboel nieuwe gezichten.”
MC: “Waaronder natuurlijk Chriz. Deze keer is hij niet de host maar 1 van de 24 Survivors of ook wel: when the ruler becomes the ruled one. Muahahahaa!”

Daisy geeft MC een harde por tussen de ribben. “OK MC, zo kan ie wel weer. Jullie gaan zo beginnen aan de allereerste opdracht jongens maar eerst wordt het tijd om de teams te overlopen.”

MC: “Het eiland Infernius zal bevolkt worden door volgende Survivors.”

DAAN      Na vorig jaar deel uitgemaakt te hebben van het meestercomplot in de CSC 2 heeft deze knul alles in zich om met de eindoverwinning te gaan lopen. Strategie en humor vormen bij hem een dodelijke combinatie.

NICKY   Deze aardige jongen lijkt het potentieel te bezitten om met iedereen vrienden te worden. Paradoxaal genoeg kan zijn sterkste eigenschap ook zijn ondergang betekenen: populaire spelers worden zo snel mogelijk de laan uitgestuurd.

MEGAN   Het valt af te wachten wat deze newbie gaat presteren. Haar oudere leeftijd in vergelijking met de overige kandidaten en de daaraan gebonden levenservaring lijken op dit moment haar sterkste wapens.

JUTTA   Jutta zou de persoon zijn die de groep samenhoudt in moeilijke tijden. Zien of dat in de praktijk ook zo is …

ECK      Deze jongen kennen we nog van vorig jaar: nadat Lola van hem in laatste instantie het ticket voor de laatste samensmelting afsnoepte, hoopt Eck dit jaar op een beter parcours.

TINUZZZ   Eén van de jongere Survivors. Sommige zullen hem op voorhand afschrijven, maar de mix van onschuld, jeugdig enthousiasme en energie kan voor verrassende resultaten zorgen.
2024: wie is de Mol?

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: Survivor: De Afleveringen
« Reactie #2 Gepost op: 24-09-2005, 15:42:18 »
Daisy: “We gaan verder met Aquagonië.”

EIRC   Ondanks dat deze vrolijke jongen een tijdje zijn computer en smileys zal moeten missen, zal hij met zijn creatieve impulsen de groep ongetwijfeld sturen. Zijn wat luiere karakter kan hem wel moeilijkheden bezorgen.

ROBBIE   Deze rasechte Belg heeft ervaring zat met psychologische spellen en is bijgevolg een geduchte tegenstander. Zijn nationaliteit zou nadelig kunnen zijn …

JUUDITH   Haar onschuldige gezichtje doet nooit vermoeden dat zij tot het uiterste zal gaan om haar tegenspelers schade toe te brengen …

XMOIX   Na haar vroegere motto ‘Eerlijkheid duurt het langst’ overboord te hebben geworpen, is deze lieve jongedame te vergelijken met een wolf in schapenvacht.

KOEKOE   Eén van de zeldzame Belgen. Koekoe zal zijn levenservaring, grappen en luchtige openhartigheid tot het uiterste drijven om in de expeditie te blijven. Net als bij Robbie kan zijn nationaliteit nadelig uitvallen, maar Belgische éénheid kan voor een onverwacht effect zorgen.

WILLEM   Zijn onbekendheid, ongekende kracht en Nederlandse roots lijken zijn sterkste wapens om de eerste moeilijke dagen te overleven.

MC: “Het volgende team is te vinden op Holy Isle.”

CHRIZ   Deze mastermind van de CSC en de CSC 2 behoeft eigenlijk geen verder commentaar: hij is de te kloppen tegenstander.

NOSTRA   Zowel op de achtergrond als toch ook sociaal aanwezig, lijken Nostra’s neutrale ingesteldheid en all-round kwaliteiten hem een lang verblijf op de eilanden te garanderen.

EIDM   Deze intelligente jongedame zal haar omgeving nauwkeurig observeren en tot laat in de nacht sluwe plannetjes uitdokteren. Vertrouwen is voor haar zo wisselvallig als het weer.

JORG   Altijd een helpende hand voor de dames en een steun voor de mannen. Ongeduld kan hem echter doen opteren voor de individuele weg.

AITAN   Sterke fysieke kracht en koppigheid zijn respectievelijk zijn grootste plus en min. Zijn gemoedstoestand zal bepaald worden door het overheersende element van deze twee.

KOLKO   Meester in het low-profile houden: deze tactiek kan een verbluffende uitkomst hebben.

Daisy: “Tot slot rest mij nog team Terra voor te stellen.”

GUIKIE   Deze man kan met zijn originele inspiraties het team op sleeptouw nemen en het team kan hem op handen dragen. De grens tussen geliefdheid en jaloezie is echter zeer klein …

GIORGIO   Met een verfrissende kijk op de dingen, ziet hij wat anderen niet zien: zo ontdekt hij complotten nog voor ze gemaakt zijn. Dit is een zeer grote troef.

LIEKE   Haar vrouwelijke intuïtie en empathie zullen rust brengen in deze jeugdige groep.

EEFJUHH   Een vrolijke spring-in-het-veld die bij iedereen op een goed blaadje lijkt te staan.

TG   Zijn vitaliteit moet de groep de nodige kracht en snelheid verschaffen.

FAABJUH   Hoewel iedereen vindt dat het label ‘underdog’ hier op zijn plaats is, is het net dit element dat vriend en vooral vijand kan verbazen.
2024: wie is de Mol?

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: Survivor: De Afleveringen
« Reactie #3 Gepost op: 24-09-2005, 15:44:44 »
MC: “Bij deze is er belangrijke informatie vrijgegeven over zowel jullie mee- als tegenspelers: gebruik ze verstandig.”

Daisy: “Deze beschrijvingen zijn onze eerste indrukken. Misschien gaan jullie akkoord maar misschien ook niet. Daarom geven we jullie de kans om jezelf voor te stellen en om deze opdracht wat aantrekkelijker te maken, hebben we voor de 3 beste een interessante prijs!”

MC: “Jullie krijgen een uur voorbereidingstijd.”

3600 seconden later

MC: “OK jongens, we gaan beginnen.”
1 voor 1 stellen de kandidaten zich voor …

"Ik wil wraak nemen op iemand die niet meedoet, kansloos hè?"
...
"Mijn motivatie om mee te doen? Elk spel heeft karakters nodig, ik ben er één."
...
"Ik eet het liefst worstenbrood maar ik eet ook banaan."
...
"Goede eigenschappen ... heb ik die?"
...
"Ik ben mentaal erg sterk, ik kan anderen een oppepper geven."
...
"Ik doe mee, want ik vind het heerlijk om vals te spelen, iemand op te naaien."
...
"Als er op me gestemd wordt, pleeg ik virtuele zelfmoord."
...
"Ik kan slecht tegen m'n verlies."
...
"Ik zet alles op alles, zelfs m'n tanden!"
...
"Heb je de tegenstand al gezien? Dat is een gewonnen strijd."
...
"Ik denk dat ik Survivor kan winnen, aangezien ik genoeg bikini's bij me heb, zodat ik niet snel naar huis wil."
...
"Of ik ga winnen? Dat is de vraag en aan mij deze taak!"

Een kwartiertje nadat de laatste Survivor zich voorgesteld heeft, hebben Daisy en MC een beslissing genomen.

Daisy: “Op de 3de plaats is Eirc geëindigd. Hij krijgt een geluksvogelstem. Op de 2de plaats is Chriz geëindigd. Hij krijgt een meesterstem. Op de 1ste plaats is Daan geëindigd. Hij krijgt een zwarte stem”
2024: wie is de Mol?

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: Survivor: De Afleveringen
« Reactie #4 Gepost op: 24-09-2005, 15:45:37 »
MC: “Jullie zullen nu naar jullie thuiseiland gaan. Morgen krijgen jullie de volgende opdracht.”

En zo geschiedde …

Op Infernius gaat alles rustig zijn gangetje: Nicky en Tinuzzz lijken de beste maatjes, Megan en Jutta profiteren van de zon om te bruinen, Eck eet zijn dessert – een overheerlijke exotische banaan – en Daan knutselt voor zichzelf een slaapplaats.

Op Aquagonië beleeft Freakiewillem de tijd van zijn leven: hij roetsjt op levensgrote palmbladeren door stroomversnellingen en van een waterval. “Dit lijkt wel een paradijs!” Je zegt het Willem, dit lijkt zo en wat was het motto van Survivor weer? Juud en xmoix zijn helemaal weg van het parelwitte strand en de blauwe schelpen: ze kunnen het niet laten om armbandjes en kettingen te maken. Koekoe plaatst zich rustig onder een palmboom. Hij is niet van plan zijn energie nu al te verspelen. Terwijl hij wat mijmert, valt er een kokosnoot op zijn kop. “Auchh! … Ach ja, dat kan nu eenmaal gebeuren.” zucht koekoe. Eirc en Robbie hebben besloten niet bij de pakken te blijven zitten en maken een verkenning op dit wondermooie eiland.

Op Holy Isle heerste een wat grimmiger sfeer: iedereen weet dat de concurrentie hier moordend is. Op een afgelegen hoge puntrots zit Chriz in indianenzit: wat nu in zijn hoofd omgaat, zouden velen willen weten. Net als de wisselvallige lucht is het bij Chriz stilte voor de storm. Kolko maakt zich niet in het minste druk. Hij ligt lekker wat te luieren zodat zijn reserves niet te snel opbranden. Jorg en Aitan blijken het goed met elkaar te vinden: ze beginnen alvast met de bouw van het kamp. Vervolgens hebben we nog Nostradamus die zoals altijd onvoorspelbaar is. Tot slot rest er nog EIDM. Als enige vrouw op het eiland lijkt ze misschien een makkelijk te dumpen tegenstander maar niets is minder waar. Het feit dat ze een verfrissende duik neemt, getuigt van haar zelfvertrouwen: zorgen bestaan voor haar niet.

Op Terra is de sfeer opperbest. Lieke, Eefjuhh en Faabjuh kunnen het goed met elkaar vinden en maken uitgebreid kennis. Guikie voelt zich in zijn element in deze rustige omgeving en heeft plaats genomen in de hangmat (elk team heeft er 1 gekregen). Giorgio gaat in zijn eentje op voedselexpeditie in het oerwoud en True Gondorian heeft ff de modder van de aardvarkenpoel van zich afgewassen.

Het is nacht. Er is een tijd van komen en een tijd van gaan en de tijd van gaan is nu voor de nacht gekomen. Of simpeler: het is morgen geworden.



Alle teams hebben post:

Beste Survivors

Het is tijd dat jullie bepalen wie jullie leider wordt. Het voordeel van het leiderschap is de immuniteit – een leider kan alleen unaniem weggestemd worden – en de bijhorende macht maar teveel macht kan ook tot de ondergang leiden. Kies verstandig!

Groeten

Daisy & MC


Alle teams steken de koppen bij elkaar. Die avond valt in elk kamp het verdict …
2024: wie is de Mol?

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Survivor: De Afleveringen
« Reactie #5 Gepost op: 1-10-2005, 15:07:11 »
Aflevering 2

Als het middernacht is worden de teams opgehaald en naar Battle-island gebracht. Daar staan MC en Daisy weer op ze te wachten.

MC: “Hallo teams. Het heeft nu wel lang genoeg geduurt. De tijd is aangebroken om jullie leiders bekend te maken. Team Infernius, we beginnen met jullie, wie wordt jullie leider?” Jutta: “Wij hebben voor Daan gekozen. Hij is misschien wel jong, maar is wijs en heeft veel ervaring.” Daisy: “Duidelijke keuze. Daan je mag bij mij komen staan, terwijl Terra nu zijn keuze bekend mag maken.” Faabjuh: “Wij denken dat Lieke onze leider moet worden. Ze is de vrolijke noot in ons team, ze motiveert ons enorm om er het beste van te maken.” MC: “Lieke, goed gedaan, voeg je bij Daan. Holy Isle, het woord is aan jullie.” Kolko: “EIDM! Ze is de slimste van ons allemaal, heeft een goed tactisch inzicht en als enige dame in ons team verdiend ze alle steun!” Daisy: “Dat is duidelijk. EIDM, je kent de procudere. Dan mag Aquagonië als laatste!” Xmoix: “Onze keuze was simpel. Hij is slim, sterk, aardig en kan vooral goed kokosnoten openen voor melk. Eirc is onze leider!” MC: “Dat is een aparte motivatie, maar wel duidelijk. Eirc, Daan, EIDM, Lieke, van harte gefeliciteerd. Maar het is nog niet gedaan.”

De teams kijken verbaasd. Daan vraagt zich af: “Worden we weer gehusseld?” Daisy: “Haha nee, zo dom zijn we ook weer niet. Jullie gaan een duel aan met jullie zwakste kampgenoot. Daan, wie is jou zwakste teamgenoot? Daan: “Nicky.” Eirc: “Koekoe.” Lieke: “Guikie.” EIDM: “Nostra.” MC: “Jullie vier mogen bij mij komen. Heren, jullie kampgenoten hebben jullie niet echt hoog zitten. Aan jullie de taak om hier verandering in te brengen.” MC doet een stap naar achter en pakt iets uit een kistje. “Zo jongens, van harte gefeliciteerd. Om te bewijzen dat jullie niet de zwakste schakels zijn, zijn jullie de nieuwe leiders van jullie kamp!” Hij hangt de heren een ketting om. “Hierbij zijn jullie officieel gekroond tot leider.” Daan: “Whaaaaaaaaaaat!” EIDM: “En ik dan?” Daisy: “Jullie niet.” Lieke: “Nou ja zeg!” Eirc: “Ik had het kunnen weten.” MC: “Het is duidelijk wie jullie leiders zijn. Nicky, koekoe, Nostra en Guikie, succes met jullie taak en een goede nachtrust gewenst.”

Midden in de nacht keren de teams terug naar hun eiland. De meeste bewoners zijn te moe om na te denken wat er zich zojuist heeft afgespeeld. Team Infernius en Aquagonië gaan al snel slapen. In Kamp Terra is echter de sfeer wat gespannener. Vooral Eefjuhh kan het niet hebben dat haar maatje Lieke niet gekozen is tot leidster. Eefjuhh: “Lieke heeft alles in zich om leider te worden en dan wordt er een luilak als Guikie uitgekozen! Het zou niet mogen.” Ook True Gondorian vind het maar raar: “Ze verzinnen elke keer weer wat.” Maar Guikie trekt zich er niks van aan en gaat slapen.

Ook op Holy Isle brandt nog licht. EIDM heeft er de pest in dat ze haar leiderschap heeft verloren. Chriz probeert haar te troosten. EIDM: “Ik was er al vanuit gegaan dat ik het binnenhad! En nu krijgt die Nostra … die nietsnut zomaar immuniteit! Het is niet eerlijk.” Chriz: “Rustig maar, zo werkt het spel nu eenmaal.” EIDM: “Je zal zien dat ik er nu als eerste uitlig.” Chriz: “Dat denk ik niet. Je bent een sterk persoon, die stem je niet snel weg.” EIDM: “Ik hoop het maar.”

Als het morgen wordt ontwaakt kamp Infernius als eerste. Er klinkt gerommel van de vulkaan. Tinuzzz: “O nee hij gaat toch niet overstromen!” Jutta: “Nee joh bangerik, hij maakt je alleen maar bang.” Tinuzzz: “Nou sorry hoor.” Nicky komt als een ware leider tussen beiden. “Jongens, ik heb vis gevangen! De sfeer is gelijk goed en het team geniet van een lekker ontbijtje.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Survivor: De Afleveringen
« Reactie #6 Gepost op: 1-10-2005, 15:08:00 »
Ook op Aquagonië is de sfeer ontspannen. Koekoe ontpopt zich als een ware leider door iedereen te wekken. “Whoehahaha, op staan, het is een prachtige dag!” Als Juudith haar bed niet uitkomt gooit koekoe een plens water over haar heen. Eirc en Robbie schateren het uit, maar Juudith kan er niet om lachen. En Freakiewillem, die er naast lag ook niet, wat hij is nu ook nat. “Wat een waterverspilling!” Xmoix maant de rest echter tot kalmte. “We kunnen onze energie nog goed gebruiken.”

Die middag worden de teams opgehaald voor de eerste voedselproef. Als alle teams arriveren staan Daisy en MC al op ze te wachten. MC: “Welkom teams. Vandaag hebben we een hele leuke proef verzonnen. Jullie gaan in de metamorfose! Naast mij staat Maik de Boer. De Nederlandse deelnemers kennen hem wel als stijlkoning van het TV programma Looking Good. Jullie krijgen straks 2 uur de tijd om een mooie outfit voor jullie team te bedenken en maken. Op het eiland is vanalles te vinden. Denk aan alles, niet alleen de kleding, maar ook aan de presentatie. Maik bepaald wie er wint. De prijs verklap ik nog niet, maar het is er me eentje hoor. De tijd gaat nu in!” De teams duiken het bos in. Er ligt werkelijk vanalles.

Twee uur later keren de teams terug. MC: “Zo, ik wil jullie mooie creaties wel eens zien. Nogmaals, Maik de Boer bepaald de winnaar. Team Terra, jullie mogen eerst!” Eefjuhh: “Wij hebben voor de dames en heren iets aparts. De dames krijgen een groen bikini topje en de heren een groen shirt. De dames dragen een rieten rokje en de heren een gele zwembroek. Voor beiden hebben we voor een paar kleurige teenslippers gekozen. Daarnaast is er voor iedereen een trendy zonnenbril. Om het af te maken is er voor de meisjes een bloem in het haar en voor de heren een rieten hoet + een hawaii ketting!” Maik denk na: “Op zich heel modebewust, past bij het klimaat op Terra. Qua originaliteit laat dit echter wel te wensen over. Het volgende team graag!”

Daisy: “Team Holy Isle, laat jullie creatie eens zien.” Chriz doet een stap naar voren. “Wij, van Holy Island willen ons graag stoer kleden, maar toch ook functionele kleding gebruiken. We hebben ervoor gekozen om onze kledij af te leiden door de outfits over te nemen van de Thundercats. De Thundercats zijn superhelden uit een tekenfilm uit de jaren 80 elk met hun eigen kracht, ook hadden zij een leider. In ons team heeft ook iedereen zijn eigen kracht. Een impressie. Op het frisse Holy Isle kiest Kolko voor frisse kleuren. Zijn blauw met witte pak beschermt hem goed tegen gevaren van buitenaf. Het pak symboliseert de krachten van de Bengaalse Tijger die ook bij Kolko terug komen. Kolko is rustig, houdt zich op de achtergrond, maar slaat toe als het nodig is. Nostradamus draagt weinig kleding met bescherming. Zo kan hij zich makkelijk voortbewegen in de jungle en is hij altijd gewapend tegen gevaarlijke dieren. Zijn kracht is zijn sterkste wapen. Net zoals bij de panter. Jorg is net als de leeuw een all-rounder. Sterk op alle punten. Zijn kleding is daar ook op gebaseerd. Bescherming, maar niet teveel zodat hij vrij kan rondlopen. Aitan is de intelligente kracht van het team en wordt daarom vergeleken met de tijger. Zijn kostuum beschermt hem tegen extreme kou en warmte. EIDM is erg snel, wat we goed kunnen gebruiken in onze proeven. Ze kan vergeleken worden met een cheeta. Haar kostuum zit strak op t lichaam zodat ze er geen last van heeft als ze snel moet zijn. Chriz is een gepassioneerd speler die er altijd vol voor gaat. De kleuren rood en zwart kenmerken zijn karakter. Zijn gedrevenheid kan vergeleken worden met dat van een lynx. Daarnaast dragen we allemaal een zwarte bandana met het Thundercats-logo.” Maik de Boer: “Erg origineel, apart ook. Netjes gedaan. Holy Isle is een stormachtig eiland, dat stralen jullie ook uit met deze outfit. Goed gedaan.”

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Survivor: De Afleveringen
« Reactie #7 Gepost op: 1-10-2005, 15:08:40 »
MC: “Dan mag nu Infernius.” Daan: “Allereerst de heren, hier is Eck. De muts op het hoofd van onze mannelijke teamleden  is gestyled naar de vulkaan op het eiland Infernius. Dat is een teken van pure aanbidding aan de vulkaan, die ons leven hier bestuurt.  Het t-shirtje is expres uitgerust zonder mouwen, omdat het zo warm is op het eiland dat je beter geen lange mouwen aan kan hebben. Als je niet wilt smelten tenminste. De broek is in driekwart vorm omdat toch een deel van de benen beschermt moeten blijven tegen de felle zon, we zijn immers geen hamburgers. Toch vinden we een lange broek een beetje overdreven op een tropisch eiland. De broek en het t-shirt zijn allebei bedrukt met vuur printen te zien,die ook in het teken staan van warmte en van de lava die uit de vulkaan kan komen. Liever niet, uiteraard. Aan de voeten hebben mannen sandalen, omdat het lekker luchtig is. En natuurlijk om zweetvoeten tegen te gaan. De sandalen zijn wel stevig gemaakt, want je wilt niet uitgleiden over een foutgeplaatste kokosnoot natuurlijk. En hier is Megan, zij presenteert de damesoutfit. Tevens dragen ze een shirt, gevormd naar de kleding van de Hawaiiaanse vulkaangodin Pele, een zeer machtige vrouw, zoals wij ook zeer machtig zijn. Ook de bloemenkrans is als eerbetoon aan Pele. De rok is natuurlijk gemaakt met de kleuren van het vuur, en is waterbestendig. Je hoeft je dus niet om te kleden als je wilt gaan zwemmen. Door een speciaal, door Tinuzzz ontwikkeld, middel droogt het ook als een tierelier, dus je hebt zo weer droge kleding. De sandalen maken ook de outfit van de vrouwen helemaal af.” Maik de Boer: “Erg leuk gedaan, past goed bij jullie team. Maar er komt nog een teams, wie weet wat zij kunnen.”Daisy: “En dan mag nu Team Aquagonië. Maar waar team Aquagonië?” Plots klinkt er een stem uit de Jungle. Het is Robbie: “Dames en heren, maak ik klaar voor de modeshow van Team Aquagonië.” Dan klinkt er muziek ‘I’m to sexy voor my love’ van Right said fred.

Allereerst komt Eirc aangelopen. “Eirc is dan wel niet onze leider, maar wel de ideale persoon om onze outfit als eerst te showen. Aqua staat voor blauw, dus wat beter dat totaal blauwe outfits, een blouw hoedje, een blauw t-shirt met logo en een blauwe zwembroek.” Eirc loopt als een waar model over het strand. Xmoix volgt. “Voor de dames is er een topje in plaats van een t-shirt.” Ook koekoe, freakiewillem, Juudith en Robbie showen de outfit van Team Aquagonië. De rest kijkt verbaasd. Aitan: “Hoe komen zijn aan muziek. MC: “Moet je beter zoeken, we hebben gezegd dat er vanalles was op het eiland.” Maik de Boer geeft ook zijn commentaar: “Blauw past bij Aquagonie. De outfit is logisch gekozen, maar niet de mooiste. Toch is de modeshow heel creatief gekozen en dat hoort ook bij de opdracht. Presentatie is belangrijk.” Daisy: “Nou Maik, maak bekend, welk team heeft gewonnnen?” Maik de Boer: “Holy Isle had een mooie outfit, maar Aquagonië een mooie presentatie. Het was lastig, maar Aquagonië is de winnaar!” Team Aquagonië juicht. MC: “Aquagonië gefeliciteerd. Willen jullie weten wat jullie prijs is?” Eirc: “Maar al te graag!” Daisy: “Omdat jullie de modekoningen zijn van Survivor, worden jullie vandaag helemaal verwend. Massage, douche en een lekkere maaltijd.” Koekoe: “Whoehoe!” MC: “Daarnaast is er nog een speciale prijs, voor de meest modebewuste Survivor van jullie team, namelijk een witte stem. Naar wie gaat deze? Freakiewillem: “Robbie krijgt ‘m!” MC: “Ok, Robbie, van harte gefeliciteerd met je witte stem. Andere teams, helaas pindakaas, volgende keer beter. Jullie gaan weer terug naar jullie eiland.”

Holy Isle baalt van de nipte nederlaag. Vooral Chriz is teleurgesteld, hij had zo hard gewerkt. Jorg praat met hem. Chriz: “Onze outfit was veel mooier, omdat zij een muziekdoos vonden winnen ze!” Jorg: “Ja zo is het leven nu eenmaal. Joh, wij winnen gewoon de eliminatieproef, die is veel belangrijker. En een massage hebben we nog helemaal niet nodig.” Chriz: “Je hebt gelijk.” Chriz is gelijk opgeknapt: “Kom, we gaan EIDM plagen. Jorg pakt een kokosnoot en tikt EIDM daarmee op haar hoofd. Maar EIDM is daar niet van gediend. “Wat mot dat!”, schreeuwt ze door het eiland. Chriz schrikt. “Rustig maar.” Maar EIDM moet niks van de heren weten en duikt het water in, waar ze Kolko en Aitan treft. Leider Nostra ligt in een hangmat te slapen.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Survivor: De Afleveringen
« Reactie #8 Gepost op: 1-10-2005, 15:09:05 »
Bij Infernius is de sfeer wat beter. Ze balen van de nederlaag, maar weten dat het spel maar net begonnen is. Leider Nicky roept zijn team bij elkaar: “Jongens meiden, ik weet dat het balen is, maar we hebben ons best gedaan. De eliminatieproef van morgen is veel belangrijker. We hebben een sterk team, van ons moet niemand weg!” Eck: “Je hebt gelijk, laten we vanavond goed eten en rusten en aansterken voor morgen.” Daan en Jutta gaan hout zoeken, terwijl Megan een hengel uitgooit om te gaan vissen. Tinuzzz wil gaan zwemmen, maar wordt door leider Nicky tot de orde geroepen. “We hebben nu geen tijd voor niksen, we moeten flink aansterken voor de proef. Je weet maar nooit waarmee ze komen.” Tinuzz doet wat z’n leider hem opdraagt en gaat Megan helpen met vissen. Nicky zakt zelf rustig onderuit in een stoel en kijkt naar zijn zwoegende teamgenoten.

Aquagonië geniet ondertussen van de gewonnen prijs. Juudith geniet van een heerlijke massage, leider koekoe neemt een modderbad, xmoix geniet van de zon (op Aquagonië is het namelijk een stuk kouder) en Robbie en Eirc kijken naar de mooie masseurs die er rondlopen. Ook de avondmaaltijd vult goed. De broodjes, patat, broccoli en tropische vruchten gaan er moeizaam in. Als het team terugkeert is de stemming opperbest. Met name Robbie wordt nog steeds gecomplimenteerd met zijn aandeel in de overwinning. Juudith en freakiewillem zonderen zich wat af en gaan vroeg slapen.

Op het eiland Terra is sfeer een stuk gespannener. Eefjuhh neemt het leider Guikie kwalijk dat hun team is afgemaakt tijdens de voedselproef. Eefjuhh: “Zie je TG? Die jongen heeft eten nodig, hij zit er doorheen. Je had ons beter moeten leiden Guikie.” Guikie: “Sorry, maar we hebben hier allemaal een even groot aandeel aan.” Giorgio valt Guikie bij. “Ik ben het met hem eens Eefjuhh. We hebben allemaal evenveel gedaan en we zijn allemaal even schuldig. Kom, we gaan eten zoeken, dat hebben we nodig.” Guikie en Lieke gaan op expeditie, terwijl Faabjuh bij TG gaat zitten. TG: “Die Guikie is een niksnut, ik snap niet dat MC en Daisy hem leider hebben gemaakt.” Faabjuh: “Guikie doet het vast goed. Ik vond Lieke ook een goede keuze, maar de hulp van elkaar komt het vast goed.” Na deze mededeling gaat TG ook slapen.

De volgende ochtend worden alle teams opgehaald en naar Battle Island gebracht. De eerste eliminatieproef is een feit. Daisy: “Hallo teams. Het is tijd voor de eerste eliminatieproef. Dit jaar is het anders dan anders. Er gaat niet 1, maar er gaan 2 survivors uit. Er strijden twee teams tegen elkaar in de proef en de verliezende teams gaan naar de eilandraad. Vandaag staat er een stormbaan op het programma. Het spel is net begonnen, dus jullie zijn nog wel redelijk sterk. In het water ligt een vlot. De eerste deelnemer springt daar vanaf en zwemt naar de kant. Daar staat het 2e teamlid te wachten. Hij of zij rent 100 meter naar een steile klimwand. Eenmaal bovenaan zit het 3e teamlid klaar. Hij of zij zwaait met een liaan naar een plateau verderop en holt vanaf daar 300 meter naar het 4e teamlid. Deze deelnemer moet over een evenwichtsbalk van 50 meter lopen. Val je eraf, moet je opnieuw beginnen. Aan het einde van de balk wacht teamlid 5. Hij of zij moet in een boom klimmen om daar de vlag van het team uit te halen. Eenmaal gelukt mag hij of zij de laatste persoon, in alle gevallen de leider, aantikken. De leider holt 300 meter naar een paal en heist de vlag. Het team dat het eerste klaar is wint en is vrijgesteld van de eilandraad. Duidelijk? Dan nu de battle verdeling. Holy Isle, jullie kunnen wraak nemen op jullie nederlaag in de voedselproef. Jullie gaan als eerste tegen Aquagonië. Dat betekent dat ook Team Terra en Team Infernius tegen elkaar moeten. Leiders, verdeel jullie teams goed. Succes!”

Terwijl de teams zich klaarmaken, ligt even verderop een rots te wachten. Een rots genaamd Obscuria. Op Obscuria krijgen de afgevallen deelnemers nog één kans zich te bewijzen. Deze rots is de meest vreselijke plek waar je kan zijn. Er is niks, helemaal niks. De Survivors hebben hier nog geen weet van, zij bereiden zich rustig voor op wat komen gaat. Terwijl zij dat doen, brandt er rustig een vuurtje op de rots, wachten op de Survivors die rots gaan bewonen...

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: Survivor: De Afleveringen
« Reactie #9 Gepost op: 8-10-2005, 16:56:24 »
Aflevering 3

MC: “Oké jongens, de twee teams die de allereerste eliminatieproef mogen spelen, zijn Team Aquagonië en Team Holy Isle. Veel succes!”

Zodra het startschot weerklinkt, springen Juud en Aitan van het vlot in het water. Zo snel als ze kunnen zwemmen ze naar Battle-Island. Ze komen gelijktijdig aan en tikken beide hun teamgenoot aan. Xmoix en Jorg zetten het op een lopen en bereiken een zeer steile klimwand. Xmoix is bijna boven als ze zich mistrapt en naar beneden dondert. Jorg daarentegen geraakt zonder problemen boven en tikt Kolko aan die als een aap een liaan vastgrijpt en naar een plateau slingert. Ondertussen is Xmoix opnieuw boven geraakt en heeft Robbie gelanceerd. Hoewel Robbie na het liaanslingeren een achterstand ten opzichte van Kolko heeft, haalt hij Kolko zonder moeite in en tikt Freakiewillem aan. Freakiewillem begint aan zijn evenwichtsbalk. Aanvankelijk gaat alles vlotjes maar net voor het einde valt Freakiewillem waardoor hij opnieuw moet beginnen. Ook EIDM is intussen begonnen aan haar evenwichtsbalk maar ook zij valt eraf. Freakiewillem heeft ondertussen de overkant bereikt en Eirc mag de vlag van Aquagonië uit de boom plukken. Dit lukt hem zonder al teveel moeite en hij geeft de vlag door aan Koekoe die het op een lopen zet. Na nog 3 maal van de balk gevallen te zijn, heeft EIDM Chriz aangetikt die zich absoluut wil bewijzen voor zijn team en de vlag in no time naar beneden haalt. Hij geeft de vlag aan zijn leider Nostradamus maar het is reeds te laat: Koekoe heeft een te grote voorsprong en hijst met een laatste krachtinspanning de vlag tot op zijn maximale hoogte. Team Aquagonië wint en is vrijgesteld van de eilandraad.

MC: “Proficiat Team Aquagonië! Een zeer mooie winst. In het begin ging het nog gelijk op, maar al snel konden jullie een kloof slaan met Team Holy Isle die we later terug zien op de eilandraad.”

Daisy: “Dan is het nu de beurt aan Team Infernius en Team Terra.”

Daan en Giorgio duiken razendsnel van het vlot in het water en zwemmen als bezetenen naar de oever. Vrijwel op hetzelfde moment tikken ze Eck en True Gondorian aan die pijlsnel uit de startblokken schieten en na 100 meter de klimwand bereiken. Moeiteloos klimmen ze naar boven en lanceren Jutta en Lieke die met een liaan naar een verdergelegen plaats slingeren en 300 meter spurten om  Megan en Eefjuhh aan te tikken. Het is echt een nek-aan-nek-race! De 2 dames zweven als het ware over de evenwichtsbalk en tikken Tinuzzz en Faabjuh aan. Deze 2 lenige knapen klauteren in de boom om elk hun eigen vlag te bemachtigen. Tinuzzz heeft een slim idee: zodra de vlag zich in zijn handen bevindt, gooit hij hem naar beneden maar ook Faabjuh had dit scenario in gedachte en werpt de vlag naar beneden. Spijtig genoeg moeten beide heren hun leiders aantikken, dus springen ze allebei naar beneden en tikken Nicky en Guikie aan. De leiders hebben 300 meter voor de boeg. Na 200 meter lopen Nicky en Guikie nog altijd naast elkaar: ze geven elkaar geen duimbreed toe! Bij de paal aangekomen, beginnen ze haastig hun vlag te hijsen. 1 team was net 2 seconden sneller klaar met het hijsen van de vlag en dat team is … Team Infernius.

Daisy: “Bravo Team Infernius! Dat betekent dat we ook Team Terra op de eilandraad terugzien.”

Terwijl Team Aquagonië en Team Infernius hun overwinning gaan vieren, worden Team Holy Isle en Team Terra naar de eilandraad gevoerd.

MC: “Nostra, hoe voelt het om hier na de eerste eliminatieproef gelijk op de eilandraad te zitten?”
Nostra: “Nou, het is behoorlijk balen omdat je als leider een voorbeeld wil stellen voor je team en je team niet wil teleurstellen.”
MC: “Chriz, vind je dat Nostra gefaald heeft als leider?”
Chriz: “Nee. Het zou trouwens belachelijk zijn om hem nu al af te schrijven. We hebben nog maar 1 eliminatieproef gedaan en bovendien is heel het team verantwoordelijk voor de positie waarin het zich nu bevindt.
MC: “Vrees je voor je positie EIDM omdat je 4 keer van de balk bent gevallen en bijgevolg veel tijd verloren bent?”
EIDM: “Laat me zeggen dat ik er niet 100 procent gerust in ben …”
MC: “OK, het is tijd om jullie stem uit te brengen jongens.”

1 voor 1 brengen de Survivors hun stem uit.
MC: “Tijd om de stemmen te tellen.”

Stem 1: Aitan
Stem 2: Kolko
Stem 3: Aitan
Stem 4: Aitan
Stem 5: Aitan
Stem 6: Aitan

MC: “Sorry Aitan, jij moet gaan. Je mag afscheid nemen van je teamgenoten.”
Jorg: “Kop op joh.”
Aitan: “Pfff, je hebt wel op mij gestemd. Ik hield me misschien wat rustiger als de rest maar dat betekent niet dat ik niet kan overleven. Spijtig dat ik niet meer kansen krijg om te bewijzen wat ik in mijn mars heb.”
2024: wie is de Mol?

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: Survivor: De Afleveringen
« Reactie #10 Gepost op: 8-10-2005, 16:57:38 »
Daisy: “Sow Guikie, nipt verloren van Team Infernius, dat moet behoorlijk hard aankomen.”
Guikie: “Het suckt enorm ja! Als ik nou iets sneller gelopen had, zaten we hier waarschijnlijk niet.”
Daisy: “Ach, dat is altijd achteraf. Wat verwacht jij van de eilandraad Lieke?”
Lieke: “Nou, het lijkt me wel spannend! Maar ik hoop uiteraard dat ik mag blijven.”
Daisy: “Goed, jullie mogen stemmen.”

Stem 1: Guikie

Daisy: “De leider kan alleen unaniem weggestemd worden. Zou dit gebeuren?”

Stem 2: Giorgio

MC: “Natuurlijk niet!”

Stem 3: True Gondorian
Stem 4: Giorgio
Stem 5: True Gondorian
Stem 6: Giorgio

Daisy: “Jammer maar helaas, jij moet gaan Giorgio.”
Eefjuhh geeft Giorgio nog een afscheidszoen en Giorgio lijkt al iets vrolijker.

Terwijl de andere teamgenoten terug naar hun kamp gaan, heeft Daisy nog een mededeling voor Aitan en Giorgio. “Jullie expeditie hoeft nog niet afgelopen te zijn. Jullie kunnen via een achterdeurtje nog heel ver geraken.” “Laat maar komen”, zeggen de beide heren in koor. “Goed, jullie zullen overgebracht worden naar Obscura.”

Aitan en Giorgio worden getransporteerd naar Obscura, een donkere grot die zich tussen de 4 eilanden bevindt. Eenmaal daar aangekomen, denken ze op zichzelf aangewezen te zijn maar aangezien niets is wat het lijkt in Survivor is dat ook hier het geval. Ze worden hartelijk begroet door niemand minder dan ikke, die reeds enkele dagen in zijn eentje overleefd in Obscura. “Welkom welkom, wat ben ik blij dat ik eindelijk bezoek krijg. Kom, dan toon ik jullie de slaapkamer zodat jullie je bagage kunnen droppen en dan kunnen we gezellig een frambozensapje drinken.” Na het zien van de ‘slaapkamer’ zinkt de moed Aitan en Giorgio even in de schoenen. “Motte we hier echt overleven? Dat hou ik nog geen 3 dagen uit” verklaart Giorgio. “Tuurlijk wel, het is gewoon een kwestie van aanpassen” geeft ikke hem te verstaan. “Nou, jij zal het wel weten zeker? Jij zit hier immers al langer dan vandaag.” “Precies. Kom, laat ons ff relaxen met een drankje.” “Dat vind ik nou een opperbest idee!” roept Aitan blij.

Op het eiland Infernius heerst een rustige sfeer. De eilandraad is vermeden en alles gaat rustig zijn gangetje. Nouja, rustig … alles lijkt rustig tot Daan plots opschrikt en enkele vuurballen door de lucht ziet vliegen. “Jemig de pemig! Wat krijgen we nou!” “Dat zal de vulkaan zijn, ongelooflijk. Ik voel me hier niet meer veilig” verklaart Jutta. “Ach, anders lieten ze ons hier toch niet verblijven?” legt leider Nicky uit. “Ik zou het me niet teveel aantrekken meid.” Megan en Tinuzzz vinden het voor deze dag wel welletjes geweest: na de zware fysieke proef besluiten ze op het strand te gaan luieren. Eck daarentegen barst van energie en gaat in zijn eentje op zoek naar kokosnoten en rode vruchten voor zijn team.

Op het betoverende Aquagonië heerst een supersfeer. Holy Isle werd redelijk makkelijk verslagen en de euforie leidt tot de gekste taferelen: Freakiewillem vindt niets leuker dan op een groot palmblad stroomafwaarts te drijven en Koekoe probeert halsstarrig de zoetwatervissen aan het praten te krijgen. Juud en Xmoix vinden tussen de talrijke blauwe en witte schelpen een oester. “Jeetje, zou hier net als in de tekenfilms een parel in zitten?” vraagt Juud. “Maar 1 manier om daar achter te komen.” en Xmoix opent de oester. De buit valt tegen: in plaats van een mooie parel vinden ze een briefje met daarop de woorden “Te laat!”. Eirc en Robbie zoeken de rust op in een warmwaterbron en denken na over het menu van de avond.

Op Holy Isle is de sfeer allesbehalve. “Kon jij nou niet iets sneller over die balk wandelen?” verwijt Jorg EIDM. “Pff, jij hebt makkelijk spreken! Alles wat jij moest doen, was een eindje lopen en klimmen!” schreeuwt EIDM verontwaardigd. “Kinderen, zo is het wel genoeg! Ik wil rust op mijn eiland!” maant Chriz hen tot kalmte aan. “Jouw eiland? Vergeet niet dat ik de leider ben.” zegt Nostradamus. Stilte. Om de gespannen sfeer te doorbreken, stelt Kolko voor om wat bamboe te verzamelen voor de verdere bouw van het kamp. Jorg is er als de kippen bij om hem te vergezellen maar de anderen zijn niet zo enthousiast. Jorg en Kolko trekken er dan maar met hun tweetjes op uit.
2024: wie is de Mol?

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: Survivor: De Afleveringen
« Reactie #11 Gepost op: 8-10-2005, 16:58:36 »
Ondanks het verlies en het vertrek van Giorgio heerst er op Terra een gemoedelijke sfeer. “We hadden bijna gewonnen. Spijtig dat het niet gelukt is, maar we hebben niets te vrezen. We weten dat we het kunnen en volgende keer winnen wij gewoon” zegt
Guikie. “Jah, ik mag het hopen want ik ben deze keer nog maar nipt in het spel gebleven” vertelt True Gondorian. Eefjuhh, Faabjuh en Lieke achtervolgen een aardvarken in de hoop vanavond een lekker stuk vlees te kunnen eten.
   

Dan is het tijd voor de voedselproef.
Daisy: “Jullie opdracht is om een ander team zwart te maken. Diegenen die dat als beste doen, winnen een blokkeringsstem en nog iets. Wat dat is, horen jullie later.”
MC: “Survivors, jullie mogen uit elk team iemand afvaardigen om een betoog te houden.”

Koekoe steekt van wal met een betoog over Infernius.

“Eens voor een schip met 6 bemanningsleden over de zeeën. ‘Het schip is lek!’ riep Eck. ‘Tsja, hij kostte een prikkie!’ riep kapitein Nicky. ‘Grut!’ gilde Jut. ‘Waar moeten we heen dan?’ vroeg Megan. ‘Naar die vulkaan!’ schreeuwde Daan. ‘Wach! Een octopus!’ huilde Tinuzzz. Of zij het haalden, weet niemand …”

MC: “Een mooi verhaal, het moet gezegd, maar het is geen zwartmakerij. De volgende.”

Jutta stapt naar voren.

“Team Holy Rubbish Dump, het team waar geen reden voor is om ze niet naar de eilandenraad te sturen. Het zijn net holbewoners in een superheldenpak, wat gewoon van de vuilnisbelt bij elkaar geraapt is. Als ze elkaar toch afmaken, laten we het dan op een vreedzame manier doen.”

Daisy: “Dit ziet er goed uit, maar laten we eerst kijken wat de andere teams te zeggen hebben.”

Nostra neemt het woord.

“Team Terra moet naar de eilandraad, omdat ze nog niet genoeg ervaring in dit duivels moeilijke spel hebben. Ze kunnen alleen maar stamelen bij een proef! Vergeleken met ons team, zijn het net groentjes en ze hebben daarom ook nog nooit tegenslagen gekend. Die tegenslag is voor hun de eilandraad!”

MC: “Filosofisch slot. Tot slot mag Guikie nog.”

Guikie zet een muziekje op en begint aan zijn betoog.

“Hier volgt een gedicht, waarvoor Team Aquagonië zeker zwicht. Waarom op een eiland vol met water? Het enige waar het goed voor is, is tegen een kater! Wie leeft op een eiland vol water is een miet! Daarom moeten zij naar de eilandraad en wij niet!”

Daisy: “Precies wat we zoeken: geen medelijden voor de tegenstander. Team Terra wint!”
MC: “Wat betekent dit nou concreet? True Gondorian is een blokkeringsstem rijker, Team Aquagonië krijgt voor de volgende eilandraad 10 strafpunten én de mensen van Team Terra krijgen nog een keuze voorgeschoteld.”
Daisy: “Omdat jullie de voedselproef gewonnen hebben, mogen jullie allen individueel kiezen uit ofwel een BigMac-Menu en een fruitschaal ofwel een sauna, massage en een heerlijk heet bad. Denk erover na wat jullie het meeste nodig hebben: een fysieke of een mentale opkikker.”

“Daar hoef ik niet over na te denken, kom maar hier met dat smulpakket!” roept Guikie enthousiast. Ook True Gondorian kiest voor het eten terwijl Faabjuh besloten heeft zich samen met de dames te laten verwennen in het Survivor Health Resort.

MC: “Geniet ervan jongens.”

Team Terra beleeft een gezellige avond. Guikie en True Gondorian hebben zelfs wat fruit overgelaten voor hun fris gemasseerde teamleden. Het vertrek van Giorgio lijkt bij iedereen al ver in het geheugen te zitten.

EIDM wil zo vlug mogelijk een nieuwe eliminatieproef. Ze wil zich bewijzen na haar mindere prestatie tijdens de vorige eliminatieproef. “Het is van vitaal belang dat we de volgende proef winnen. Zoniet, dan zijn we tot de ondergang gedoemd” deelt Nostradamus mistroostig mee. Kolko en Jorg zijn tevreden met de verzamelde bamboe. Chriz bekijkt de zaken vanop een afstandje en observeert nauwgezet zijn medekandidaten. Al vlug echter besluit hij zich bij de groep te voegen omdat zijn gedrag anders mogelijk opvalt.

De Aquagoniërs maken zich niet druk om de proef. Zij voelen zich onoverwinnelijk. Robbie maakt oesters voor het avondeten klaar en de rest van het team zit gezellig te kletsen.

Jutta is heel tevreden over de groepssfeer, maar voelt zich niet zo lekker in de buurt van de vulkaan. Eck en Nicky zijn het eens dat zo’n eiland veel leuker is dan school. Daan kan zijn nieuwsgierigheid niet bedwingen en gaat op zoek naar overblijfselen van de onlangs weggeslingerde vuurballen. “Dit eiland is zoveel beter dan een zonnebank” zegt Megan. Tinuzzz eet nog een banaan en geniet van de rust. “Geen vuiltje aan de lucht” denkt hij.
2024: wie is de Mol?

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: Survivor: De Afleveringen
« Reactie #12 Gepost op: 8-10-2005, 16:59:19 »
“De nacht duurt nu wel heel erg lang” denkt Aitan. Hij opent zijn ogen en ziet licht in de verte. “Ach ja, das waar, ik zit in dat grot-dinges.” Aitan loopt naar het vuur en ziet ikke en Giorgio zitten. “Goeiemorgen Aitan” “Morge. Zitten we echt de hele dag in deze donkerte? Dat is toch niet goed voor je ogen man!” “Ik vrees van wel Aitan. Of niet ikke?” “Ja inderdaad. Maar het went wel hoor, geloof me. Dit is trouwens een hele grote grot hoor en dat is maar goed ook want veel eten is hier niet te vinden. Tot nu toe vang ik meestal enkele vissen uit het meer in het midden van de grot, maar af en toe vind je op vochtige plekken enkele struiken met wat braambessen of bosbessen.” “Sjeetje, en wij dachten dat we het op het eiland al moeilijk hadden” zucht Giorgio. “Mjah, het voordeel is wel dat wij nog niet zo lang op een eiland gezeten hebben en ons nog makkelijker kunnen aanpassen aan Obscura. Mensen die nog 3 weken op een eiland zitten, gaan het hier volgens mij moeilijker hebben dan wij” zegt Aitan. “Ik ben wel blij met wat volk rond me heen. Hoe meer zielen, hoe meer vreugd” vertelt ikke. “Die jongen heeft er geen idee van hoe hard dit spel gespeeld wordt” denkt Giorgio, “de tijd zal het hem leren.”

Later op de dag worden alle Survivors meegenomen naar Battle-Island voor de eliminatieproef.
“Deze winnen wij!” exclameert Guikie.
Daisy: “Ik wens je alle succes toe Guikmans, maar eerst hebben MC en ik nog een verrassing voor jullie.”
MC: “De teams zijn niet zo super ingedeeld. Holy Isle bijvoorbeeld is veels te zwak. Een herindeling van de teams kan voor een frisse benadering zorgen.”
Daisy: “De eerste maal deelden MC en ik zelf de teams in maar vandaag gaan we het anders doen.”
Chriz: “Dit menen jullie toch niet? We zijn 2 weken bezig! Het is niet omdat we 1 keer verliezen dat we dat gaan blijven doen. Hoe kan je nou op deze manier voor een goede teamgeest zorgen? Dit is gewoon absurd!”
MC: “Ach, dit hele spel is absurd! Om te beginnen mogen de huidige leiders ons vertellen wie zij zelf als leider van hun team zagen.”

Nicky: “Dat was Megan.”
Koekoe: “Eirc”
Nostra: “Jorg”
Guikie: “True Gondorian”

Daisy: “Mooi, jullie 8 blijven op jullie huidige eiland. Voor de overige 14 kan ik dat niet garanderen. Hoe gaan we verder te werk? We gaan de teams verder alfabetisch samenstellen. Eerst gaan we Infernius verder verdelen: Daan jij gaat naar Aquagonië. Eck gaat naar Holy Isle, Jutta naar Terra en Tinuzzz mag nog op Infernius blijven.”
MC: “Freakiewillem verhuist naar Holy Isle, Robbie naar Terra, Juud naar Infernius en Xmoix blijft op Aquagonië.”
Daisy: “Chriz gaat naar Terra, EIDM naar Infernius en Kolko naar Aquagonië.”
MC: “Tot slot gaat Eefjuhh naar Infernius, Faabjuh naar Aquagonië en Lieke naar Holy Isle.”
Daisy: “Als ik alles goed genoteerd heb, krijgen we nu de volgende teams.”

   
Infernius:   Nicky, Megan, Tinuzzz, Juud, EIDM, Eefjuhh
Aquagonië:   Koekoe, Eirc, Daan, Xmoix, Kolko, Faabjuh
Holy Isle:   Nostra, Jorg, Eck, Freakiewillem, Lieke
Terra :      Guikie, TG, Jutta, Robbie, Chriz

MC: “Zo is dat. De eliminatieproef is de volgende: we staan hier bij de warme zoutwaterbronnen van Battle-Island. Het is de bedoeling dat jullie zo diep mogelijk zwemmen met slechts 1 longvolume zuurstof. In het water staat een meetapparaatje dat registreert hoe diep jullie gezwommen zijn. Moeilijkheden zijn uiteraard het zonder lucht moeten stellen nadat je eenmaal ondergedoken bent – de warmte van de bronnen heeft bovendien een benauwend effect – en het feit dat je de afstand die je aflegt goed moet inschatten aangezien je op tijd naar boven moet komen voordat je stikt. Het is niet de som van al jullie individueel afgelegde afstanden, maar wel het diepste resultaat dat zorgt voor het eindresultaat van het team. Deze week strijden Infernius en Holy Isle tegen elkaar als ook Aquagonië en Terra. Nou, zullen we dan maar? Ik ben benieuwd hoe jullie als kersverse teams fungeren. Succes!”
2024: wie is de Mol?

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Survivor: De Afleveringen
« Reactie #13 Gepost op: 15-10-2005, 14:01:27 »
Aflevering 4

Team Infernius en Holy Isle maken zich klaar. Omdat Infernius 1 survivor meer heeft, blijft leider Nicky hoogstpersoonlijk zelf aan de kant. Jorg en Juudith gaan eerst. Ze duiken zo diep mogelijk. Juudith haalt 4 meter en Jorg 5 meter. Freakiewillem weet de prestatie van Jorg niet te verbeteren, maar Eefjuhh haalt een afstand van maarliefst 12 meter voor team Infernius! Ze wordt enthousiast onthaald door haar kamp. Iedereen bijt zich vervolgens stuk om de afstand van Eefjuhh, leider Nostra van Team Holy Isle komt zelfs niet verder dan 1 meter! Dan gaan Tinuzzz en Eck als laatste. Terwijl Tinuzzz na een duik van 2,5 meter al weer boven komt blijft Eck als maar onder water. Nostra: “Ik maak me wel zorgen, waar blijft hij nou.” Dan stuift er opeens een plons water naar boven, het is Eck!” Molcrazy: “Eck, je hebt jezelf overtroffen, dat was 14,5 meter, Team Holy Isle, jullie hebben gewonnen!” Team Holy Isle juicht, ze hebben voor het eerst deze Survivor gewonnen! Daisy: “Team Infernius, helaas, voor jullie wacht de eilandraad. Maar eerst het duel tussen Team Aqugaonië en Team Terra!”

Voor Aquagonië blijft kolko aan de kant. “Ik heb watervrees.” Faabjuh schudt het hooft. “Wat doet iemand met watervrees in Survivor.” Maar Faabjuh heeft geen tijd om er lang over na te denken want hij moet als eerste de heteb bron in, hij neemt het op tegen Jutta. Faabjuh krijgt direct de deksel op de neus, want waar hij een afstand van 4 meter haalt, duikt Jutta maarliefst naar 9 meter! Terra applaudiseert voor Jutta. Daan, xmoix en leider koekoe bijten zich vervolgens stuk op de duiken van kamp Terra. Waar Aquagonië, het watereiland bij uitstek, niet verder komt dan een duik van 6 meter van Daan, gaat Chriz zelfs over de afstand van Jutta én Eck uit het vorige duel heen en haalt maarliefst 16 meter! Helemaal uitgeput haalt hij de top als er nog 2 survivors moeten, namelijk Eirc voor Aquagonië en leider Guikie voor Kamp Terra. Beiden duiken het water in en gaan diep … heel diep. Maar dan gaat het fout voor Eirc, hij krijgt last van ademnoot als hij op 12 meter diept zit. Duikers moeten hem naar boven halen, zijn poging is ongeldig. Guikie gaat door … en evenaart de afstand van Chriz! Terra wint afgetekend en Aquagonië moet naar de eilandraad. Molcrazy: “Aquagonië, helaas pindakaas, maar jullie zijn afgedroogd. We zien jullie zo op de eilandraad, maar daar ontvangen wij eerst Team Infernius!”

MC: “Welkom Team Infernius bij de eilandraad. Nicky, voor het eerst is jou team de pineut. Je bent zelf niet gegaan, was dat achteraf een slimme keuze?”
Nicky: “Ik vertrouw op mijn kampgenoten, dat we verloren hebben zegt gewoon dat Holy Isle vandaag sterker was. Ik neem mijn team niks kwalijk, so be it!”
Daisy: “EIDM, jou tweede eilandraad op rij, zenuwachtig?”
EIDM: “Wel een beetje, ik ken dit kamp nog iets minder goed dan het vorige. Het is afwachten, ik hoop in ieder geval dat ik mag blijven.”
MC: “Goed, dan is het tijd om te stemmen. Tinuzzz, jij mag …. Tinuzzz?” Tinuzzz zit in een hoekje te huilen. Daisy: “Wat is er Tinuzzz?”
Tinuzzz: “Ik kan er niet meer tegen. Ik heb heimwee, honger, ik mis mijn familie en ik voel me verantwoordelijk voor het verlies van mijn team. Ik kan heel goed zwemmen, maar ik heb het af laten weten. Stem me asjeblieft weg. Ik stem in ieder geval op mezelf!”
MC: “Goed, dat is dan duidelijk, dan mag de rest nu anoniem gaan stemmen.”

Één voor 1 brengen de overige kandidaten hun stem uit. Daisy pakt de pot. “Laten we eens kijken waar de rest op gestemd heeft.
Stem 1: “Eefjuhh. He, da’s interessant.”
Stem 2: “Tinuzzz”
Stem 3: “Tinuzzz”
Stem 4: “Tinuzzz”
Stem 5: “Tinuzzz.
En met jou eigen stem Tinuzzz maakt dat 5 stemmen tegen 1, voor jou zit het erop. “ Tinuzzz neemt afscheid van de andere kandidaten. Als hij weg is zegt EIDM tegen Eefjuhh. “Ik weet niet welke idioot op jou gestemd heeft, maar aan zo’n aansteller hebben we niks, ik ben blij dat hij weg is.” Eefjuhh kijkt EIDM raar aan, maar besluit er verder geen aandacht aan te besteden. Team Infernius wordt terug naar hun eiland gebracht, zodat de eilandraad voor Team Aqugaonië kan beginnen.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Survivor: De Afleveringen
« Reactie #14 Gepost op: 15-10-2005, 14:02:51 »
MC: “Aquagonië, vorige week wonnen jullie afgetekend, deze week werden jullie letterlijk afgedroogd. Koekoe, jij bent de leider, hoe kan dat?”
Koekoe: “Volgens mij ligt het aan het temperatuursverschil, bij ons is het koud, die bron was heet. Daar waren we niet aan gewend.”
Daisy: “Eirc, jij bent vanaf dag 1 op dit eiland, voel je je zeker van je zaak?”
Eirc: “Absoluut niet, met al die jonge gasten weet je het nooit, ik ben erg nerveus!”
MC: “Laten we dan maar gaan stemmen. Zijn er nog mensen die vrijwillig willen opstappen? Nee? Goed dan gaan we beginnen.”

Nadat iedereen zijn stem heeft uitgebracht haalt Daisy de pot met stemmen weer op. “Laten we eens kijken wat de uitkomst is. Zijn jullie er klaar voor?”
Stem 1: “Koekoe. O jee, hebben wij hier een complot tegen de leider?”
Stem 2: “Kolko. Nee hoor, Koekoe jij bent safe.”
Stem 3: “Kolko.”
Stem 4: “Kolko, watervrees, aansteller.”
Daisy: “Voor de duidelijkheid, dat zijn niet mijn woorden!”
Stem 5: “Kolko.”
Stem 6: “Kolko.”
Daisy: “Kolko, helaas, je bent unaniem door je kamp weggestemd, je mag afscheid van ze nemen.” Maar dat wil Kolko niet. Hij voelt zich verraden. Als hij wordt afgevoerd door Daisy en MC roept hij zijn team na: “Jullie weten niet wat jullie missen!” De rest kijkt elkaar vragen aan, maar besluit er niet teveel aandacht aan te besteden.

Terwijl Aqugaonië terugvaart naar hun eiland wachten Kolko en Tinuzzz op hun boot naar het vaste land. MC: “Jongens, het spel lijkt voor jullie voorbij. Maar jullie hebben nog een kans. Hier verderop ligt een grot, een grot middenin de zee. Er is bijna niks, het overleven is dus zwaar. Maar als jullie daar heen gaan hebben jullie nog een kans om de tweede fase te bereiken. Nemen jullie deze kans?” Kolko hoeft niet lang na te denken. “Uiteraard, ik wil nog lang niet naar huis!” Maar Tinuzzz twijfelt. Hij heeft heimwee, en wil eigenlijk naar huis. Maar Kolko geeft m een beuk en zegt: “Komop watje, stel je niet aan. Pak die kans, je wil toch ook wraak op je kampgenoten. Zo’n kans krijg je maar 1x dus pak ‘m zou ik zeggen!” Tinuzzz: “Nou ok, vooruit dan maar.” En zo gaan Kolko en Tinuzzz op weg naar Obscura, de geheimzinnige grot waar ikke, Giorgio en Aitan al even vertoeven.

Op Terra heerst een uitgelaten sfeer. Guikie, Chriz en Jutta zijn de helden van de dag. En aangezien laatstgenoemde ook nog eens extra kokosnoten heeft gevonden besluit leider Guikie dat het tijd is voor een feestje. Guikie: “Vandaag mogen we allemaal iets extra’s eten. We hebben onszelf overtroffen, zo’n overwinning behalen we mogelijk nooit meer!” TG: “Hebben we wel genoeg eten?” Guikie: “Ja hoor, kijk eens naar die kokosnoten, die zijn er niets voor niets. Neem er ook een jongen, proost!” Het team proost met kokosnoten in de hand. Robbie zingt liedjes en Chriz slaat op een zelfgemaakte trommel. Jutta danst samen met TG de samba en Guikie dringt een zelfgemaakte cocktail. Het werdt nog een lange, lange avond…

Op Holy Isle is de sfeer een stuk minder. Leider Nostra zit in de problemen. Hem wordt verweten niet daadkrachtig genoeg te zijn. Freakiewillem knoopt een gesprek aan met Jorg. “Zag je ‘m tijdens die proef, wat een watje. En dat moet onze leider zijn? Het is dat we Eck hadden, anders hadden we zeker verloren.” Jorg knikt instemmend. “Ik weet het ook niet met hem. Elke andere proef hadden we zeker verloren. “ Maar dan valt Eck binnen, die het gesprek had afgeluisterd. Eck: “Nostra doet het heel goed. Hij is rustig, maar heeft de taken uitstekend verdeeld. Kijk, hij heeft zojuist 2 vissen gevangen. Kom, we gaan eten.” Als Eck weg is zegt FW nog tegen Jorg: “Twee vissen … kom op zeg ik ving er gister 4 en ik kreeg van nieamand complimentjes!” Jorg laat het voor wat het is en gaat eten.

Tinuzzz en Kolko zijn inmiddels aangekomen op Obscura. “Wat is het hier kaal!” zegt Kolko tegen Tinuzzz. Ze lopen naar binnen en dan zien ze opeens Aitan en Giorgio zitten! Kolko: “Aitan!” Aitan: “Kolko!” De twee maatjes van voormalig Team Holy Isle vliegen elkaar om de hals. Ook Tinuzzz en Giorgio kennen elkaar nog vaag van de proeven. Ikke kent beiden niet en stelt zich voor. Ikke: “Ik ben ikke, de allereerste bewoner van Obscura. Hier moeten we de komende weken leven. Er is weinig te eten, geen bomen en het is heel donker. Doe dus rustig aan.” Kolko: “Pff zeg en jullie zitten hier al een week.” Aitan: “Yep.” Ikke: “Kom, jullie krijgen een rondleiding.” Aitan: “Alweer?” Giorgio: “Als je niet mee wil blijf je toch zitten?” Aitan: “Na goed dan, ik ga wel meer.” En zo beginnen de heren aan een wandeling over en door Obscura.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Survivor: De Afleveringen
« Reactie #15 Gepost op: 15-10-2005, 14:03:19 »
Team Infernius treurt niet lang over het verlies van Tinuzzz op de eilandraad. Met name EIDM is blij dat hij weg is. “Wat een aansteller, daar had je toch niks aan.” Maar leider Nicky, die door het verlies van Tinuzzz met allemaal dames zit opgescheept, springt voor zijn maatje in de bres. Nicky: “Door het verlies van Tinuzzz zijn we wel onze visser kwijtgeraakt.” Juudith: “Nou ik kan ook vissen hoor, en Megan ook!” Eefjuhh: “Nou Tinuzzz had wel humor hoor, ik heb ook op ‘m gestemd omdat ie heimwee had, maar ik kon vreselijk om ‘m lachen!” En zo gaat het gekibbel nog wel even voor.

Op Aquagonië is de sfeer niet veel anders. Ook daar zijn gemengde gevoelens over het vertrek van kolko. Faabjuh en xmoix zijn duidelijk in hun keuze: “Hij was gewoon de zwakste schakel.” Eirc: “Ja, maar dan is het niet gelijk, life goes on. We kunnen wel even stilstaan bij z’n vetrek. Hij was de jongste deelnemer en het is toch knap dat ie het zo lang heeft volgehouden.” Koekoe: “Ben ik met je eens. Eirc, proost, op Kolko!” De 2 heren proosten, maar de rest doet niet mee. Daan zit op een rots te vissen, xmoix is het bos in gegaan en Faabjuh is gaan koken.

Na een lange nacht, behalve voor Terra, is het tijd voor een nieuwe voedselproef. De teams worden meegenomen en daar staan MC en Daisy alweer te wachten. MC: “Deze week is er een bijzondere opdracht. Jullie kunnen namelijk een voorwerp uit jullie allerdaagse leefwereld winnen voor jullie eiland. Bedenk dus iets wat jullie goed kunnen gebruiken, want het team dat dit het beste verwoord, mag dit voorwerp ook houden! Daarnaast mag het team ook nog een meesterstem uitdelen voor de eilandraad aan een teamgenoot naar keuze. Jullie hebben twee uur bedenktijd, succes!”

Na twee uur is het tijd voorbij en mogen de teams hun keuze bekendmaken. Terra, als winnaars van de vorige proef mogen eerst. Robbie stapt naar voren: “Wij willen graag een tamagotchi met kompas. Een tamagotchi is net een aapje en wij houden van aapjes verzorgen. En het kompas kunnen wij gebruiken wij voor als wij op het eiland de weg kwijt zijn. Met een kompas zijn we namelijk zo weer op de goede weg.” Terra applaudiseert voor Robbie. MC en Daisy kijken elkaar vragend aan. MC: “Ehm … ok … heel apart.” Daisy: “Na … ehm, volgende tam graag, Aquagonië!”

Leider koekoe houdt zelf het betoog. “Wat Aquagonië nodig heeft? Een lekker warm kacheltje! Het is hier namelijk zo koud, dat ik wil opgeven (is een voorbeeld), dat xmoix verkouden is, dat Eirc bevroren melk dringt, dat D**n z’n bed niet uitgaat en Faabjuh game over is!” De rest van de teams ligt in een deuk bij het horen van het betoog van koekoe. Ook MC en Daisy moeten lachen. Daisy: “Ja heel leuk, maar de kou is onderdeel van het spel. Nog even doorzetten dus. Holy Isle, waar komen jullie mee?”

Leider Nostra begint met zijn verhaal: “Wij willen graag hebben op het eiland: Een doosje paperclips. Heel simpel maar o zo handig. En waarom dan? We kunnen paperclips gebruiken als bestek, om bijvoorbeeld zeeslakken mee uit hun huisje te prikken; We kunnen van de paperclips stokjes maken om de vissen aan te hangen als ze boven het vuur hangen; We kunnen figuren maken van paperclips tegen de verveling; We kunnen een waslijn maken van paperclips om (lichte) was op te hangen; We kunnen een aantal spelletjes doen met de paperclips om ons te vermaken; Mocht er een schatkist of iets met een slot ontdekt worden dan kunnen wij met de paperclips het slot open frutten. Al met al redenen te over waarom wij dit voorwerp zouden moeten krijgen om te gebruiken op ons eiland, Holy Isle.” MC en Daisy knikken naar elkaar. Daisy: “Kijk, dat lijkt ergens op. Maar we hebben Infernius nog!”

Juudith doet een stap naar voren.  “Het zonnetje schijnt, de lucht is blauw. Infernius, kom maar gauw! Wij nemen ons drumstel, we bakken een ei. O jee, het weer verandert, wij kijken met volle maag toe hoe de Inferniusregen ons drumstel schoonmaakt. ’s Avonds als het weer is opgeklaard, speelt Nicky een swingend nummer …” Dan kijkt Juudith op van een raar geluid. Het is Kamp Terra, die na een lang nacht feesten in slaap is gevallen. MC: “Ja Infernius, ik denk niet dat jullie hier mee winnen. De winnaar is dan ook duidelijk … Holy Isle!” Holy Isle juicht. Hun 2e overwinning in korte tijd. Daisy: “Asjeblieft Nostra, een doosje paperclips voor jullie. En aan wie geef je de meesterstem?” Nostra: “Die is voor Jorg.” Daisy: “Jorg, gefeliciteerd. Alle teams, jullie mogen terug naar jullie eiland!”

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Survivor: De Afleveringen
« Reactie #16 Gepost op: 15-10-2005, 14:04:15 »
Terwijl de teams terugvaren naar hun eiland, maakt Obscura zich op voor een jacht op eten. Aitan zit er net een week en hij heeft het nu al zwaar. Giorgio: “We hebben echt voedsel nodig, ikke weet jij nog niet een plekje met eten?” Ikke: “Ik ben nog niet diep de rots in gelopen, misschien dat daar iets is. Maar het is daar wel heel donker.” Kolko: “Ach stel je niet aan, we zijn met 5 personen, we zijn toch niet bang.” Kolko loopt de grot in, Giorgio en Tinuzzz gaan achter hem aan. Ikke sluit uiteindelijk aan, Aitan blijft achter, verzwakt.

Na een uur zijn de heren het zoeken zat. Behalve wat slakken hebben ze niks gevonden. Ze keren om. Ikke: “Kolko, weet jij nog waar we vandaan gekomen zijn?” Kolko: “Ja, van links.” Giorgio: “Nee, we kwamen van rechts.” Kolko: “Nietus!” Giorgio: “Wellus!” Tinuzzz schreeuwt dan uit: “Kappen! Jongens, we zijn verdwaald, we moeten uitvinden waar we zijn want ik wil nog langer leven dan vandaag!” Uiteindelijk besluiten de heren naar rechts te gaan maar die weg loopt dood. Plots horen ze een gegrom. Het is een varken! Kolko: “Een varken, wat doet zo’n beest hier?” Ikke denk geen moment na en met 1 klap slaat hij het beest dood.” Giorgio: “Wow, eten!” Tinuzzz: “Ja mooi, maar hoe komen we terug, weet jij de weg nog.” Iedereen kijkt elkaar aan. Ze zijn verdwaald…

Holy Isle benut de paperclips optimaal. De eerste vissen hangen al boven het kampvuur. Lieke en Eck zitten erbij en kijken ernaar. Maar ook naar elkaar. Ze hebben het erg gezellig met z’n tweetjes. Terwijl Nostra en Jorg aan het vissen zijn en Freakiewillem op kokosnotenjacht is, kletsen de twee wat af bij het kampvuur. De twee kruipen steeds dichter naar elkaar toe … en dan steekt er een enorme wind op. Jorg komt aangesneld. “Help, Cycloon Chriz!” Lieke en Eck snellen op en brengen de vissen in veiligheid. Het vuur gaat uit. Nostra helpt met het kamp in veiligheid te brengen. Als de storm is gaan liggen is FW echter niet teruggekeerd uit het bos. Eck en Nostra gaan hem zoeken. Ze vinden hem aan het rand van het bos. Hij heeft een kokosnoot op z’n hoofd gehad. Als ie opgelapt is zegt ie: “Dank jullie, maar ik was er zelf ook wel uitgekomen hoor.” Nostra en Eck kijken elkaar vragend aan. Nostra concludeerd: “Het zal wel door de knal komen.”

Op Terra is het uitermate rustig … iedereen slaapt bij, want de nacht ervoor is er weinig geslapen. Alleen Guikie en Chriz zijn wakker. De twee heren gaan op zoek naar voedsel, want er is die nacht iets te heftig gefeest. Als ze in het bos lopen horen ze opeens een gegil uit het kamp komen. Ze snellen terug. Het is Jutta, met een enorme vogelspin op haar hoofd. Chriz pakt heldhaftig als hij is de spin op en gooit hem in de zee. Jutta: “O Chriz, dankjewel.” Guikie bemoeit zich niet met de twee. Hem valt het op dat Robbie en TG door alle trammelant zijn heengeslapen. Uiteindelijk kruipen de heren en Jutta ook hun bedje weer in. Het eten laten ze voor wat het is.

Infernius is bedroeft over de nederlaag. Juudith: “Zo slecht was het toch niet?” Megan: “De rest heeft geen smaak.” Maar EIDM is het er niet mee eens. “Je vertelde het als een slak. Iedereen vond het saai, ze durven het alleen niet toe te geven. Voordat de dames elkaar weer in de haren vliegen, springt leide Nicky er weer tussen. “Ho stop, dames, asjeblieft, houdt op, we moeten nog langer met elkaar door één deur.” Eefjuhh is het met Nicky eens. Ieder gaat even een eigen weg. De rust is voorlopig teruggekeerd.

Op Aquagonië heeft iedereen het tenslotte nog steeds koud. Heel erg koud. Arme xmoix is snotverkouden. Xmoix: “Als iemand me had verteld dat ik in Survivor verkouden zou worden had ik hem of haar voor gek verklaard. Ik heb alleen maar bikini’s bij me *hatsjoe*, dit is helemaal niks.” Eirc heeft dorst: “Die kokosmelk is niet te drinken zo we hebben warmte nodig. Faabjuh komt dan met een idee. “Zullen we op expeditie gaan naar Inferius, naar de vulkaan. Daar is het warm genoeg.” Daan: “Soms heb je wel eens goede ideeen Faabjuh.” Faabjuh: “Zie je wel, ik kan wel iets.” Koekoe: “Ik vind het wel een goed plan. Eirc en ik hebben hout gevonden, laten we een vlot bouwen en naar Infernius varen.” Xmoix: “Mag dat *hatsjoe* wel?” Faabjuh: “Het gaat er nu even niet om wat wel of niet mag, maar wat we nodig hebben. We doen het gewoon!” En de heren gaan aan de slag.
« Laatst bewerkt op: 15-10-2005, 15:40:35 door Daisy »

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Survivor: De Afleveringen
« Reactie #17 Gepost op: 15-10-2005, 14:04:31 »
De volgende ochtend worden de teams echter eerst vroeg gewekt en naar Battle Island gebracht. MC neemt het woordt: “Hallo teams. Het is weer tijd voor de eliminatieproef. Jullie teams zijn weer allemaal even groot, dus iedereen doet mee. We gaan vandaag wat heel leuks doen. Jullie zien dat we hier bij een hele hoop jonge palmboompjes zijn aanbeland. Het voordeel van deze jonge jongens is dat ze nog heel buigzaam zijn en, nee maar, komt dat effe goed uit voor de volgende proef! Het is namelijk de bedoeling dat jullie deze kokosnoten zover mogelijk schieten. Let op: het is niet de kokosnoot die de meeste afstand overbrugt heeft die wint maar wel de som van de 5 kokosnoten samen. Infernius neemt het deze keer op tegen Aquagonië en Holy Isle strijdt tegen Terra. Bepaal goed jullie strategie en veel succes!”

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: Survivor: De Afleveringen
« Reactie #18 Gepost op: 22-10-2005, 23:02:51 »
Aflevering 5

Infernius en Aquagonië strijden als eersten tegen elkaar. Leiders Nicky en koekoe spannen hun palmboompje goed aan en schieten hun kokosnoot in de verte. Nicky haalt 22 meter en koekoes kokosnoot landt op 16 meter. Eefjuhh en Daan zijn de volgende in de rij: Eefjuhh haalt 20 meter. Net op het moment dat Daan zijn palmboompje aan het aanspannen is, valt zijn blik op xmoix die aan het zonnebaden is totdat zij haar kokosnoot weg moet schieten. Het palmboompje glipt een beetje tussen Daans handen door met als gevolg een minder krachtige aanspanning van het boompje. Daans kokosnoot landt na 12 meter. EIDM en Megan schieten allebei hun kokosnoot 22 meter ver en Eirc en Faabjuh zorgen met respectievelijk 20 meter en 25 meter voor een spannend slotmoment. Juud kwetst haar hand bij het aanspannen van het boompje waardoor de kokosnoot slechts 12 meter haalt. Xmoix heeft de kans om Aquagonië de overwinning te bezorgen. Ze spant zich tot het uiterste, de kokosnoot vliegt en … haalt een afstand van 22 meter.
Daisy: “Bravo Infernius! Jullie halen een gezamenlijke score van 98 meter. Aquagonië … helaas: met 95 meter doen jullie het net ietsje minder. We zien jullie terug op de eilandraad.”

Dan gaat het 2de duel van start. Het wordt al snel duidelijk dat Holy Isle en Terra niet uit de meest handige survivors voor deze proef bestaan.Lieke haalt 15 meter, Jorg haalt er 13 meter en de 12 meter van zowel Nostradamus als freakiewillem zijn het vermelden nauwelijks waard. Enkel Eck weet met zijn 18 meter nog een degelijke prestatie uit zijn hoed te toveren. Chriz, Jutta en Robbie halen elk 14 meter voor Terra … alsof ze het afgesproken hadden. True Gondorian haalt een schamele 8 meter. Guikie weet met zijn 18 meter de eer van zijn team een beetje op te krikken.
MC: “Gefeliciteerd team Holy Isle! Met 70 meter zorgen jullie net voor de winst. Team Terra, jullie zullen met jullie 68 meter naar de eilandraad moeten, hoe dicht jullie ook bij die 70 meter zitten. We zien jullie straks.”

Daisy: “Team Aquagonië, welkom op de eilandraad. Daan hoe voelt het om te weten dat jij Infernius de overwinning had kunnen bezorgen als je je wat beter op je palmboomaanspanning had geconcentreerd?”
Daan: “Ach, ik ben ook maar een mens he. Het had iedereen kunnen gebeuren.”
Daisy: “Nou goed. Relativeren in dit spel is een zeer nuttige eigenschap. Het is tijd om te stemmen mensen.”

Stem 1: Faabjuh
Stem 2: Daan
Stem 3: Faabjuh
Stem 4: Daan

Daisy: “Het gaat gelijk op, 2-2 nu.”

Stem 5: “Ik wil mijn zwarte stem inzetten op Faabjuh.”

Daisy: “En daarmee valt de beslissing. Faabjuh, je mag afscheid nemen van je teamgenoten.”

Faabjuh krijgt schouderklopjes van Daan, koekoe en Eirc. Xmoix geeft hem een knuffel en een zoen en dan is het tijd om te gaan.

MC: “Welkom Team Terra op de eilandraad. Guikie, baal je ervan dat jullie zo nipt verloren hebben?”
Guikie: “Jaah, tuurlijk joh. Ik verlies sowieso niet graag en het feit dat het zo nipt was, maakt het alleen maar extra zuur.”
MC: “OK. Het is tijd om te stemmen.”

Op dat moment staat True Gondorian recht. “Ik zou willen vragen dat mijn team mij wegstemt. Ik heb ongelofelijke heimwee en honger. Ik zou het stom vinden dat er iemand in mijn plaats zou vertrekken als die persoon nog wel de kracht en mentale weerbaarheid heeft om door te gaan.”
MC: “Euhm … okeej, het is aan jullie team Terra om te beslissen wat jullie hier mee doen.”

Stem 1: True Gondorian
Stem 2: True Gondorian
Stem 3: True Gondorian
Stem 4: True Gondorian

TG: “Ik heb zelf niet gestemd, dat was nergens voor nodig. Ik ben blij dat jullie mijn wens gerespecteerd hebben. Veel succes nog jongens.”
Team Terra neemt afscheid van True Gondorian.

MC: “De eerste survivor uit deze expeditie die blij is dat hij eruit ligt. Aangezien True Gondorian aangegeven heeft heimwee te hebben, zal hij niet naar Obscura verhuizen.”
2024: wie is de Mol?

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: Survivor: De Afleveringen
« Reactie #19 Gepost op: 22-10-2005, 23:05:03 »
En zo vertrok Faabjuh alleen naar Obscura. Daar aangekomen ontmoet hij Aitan. “Hoi, ik ben Faabjuh.” “Hallo, mijn naam is Aitan.” “Zit jij hier alleen?” “Neej, de rest is voedsel halen en dat is hoog nodig want ik zit hier nog maar pas en ik trek het nou al nauwelijks meer.” “Ah, OK, dan wacht ik wel even tot ze terug zijn.”

Ondanks de overwinning heerst er op Infernius maar een grimmig sfeertje. De dames kunnen het nog altijd niet zo goed met elkaar vinden. “Je leverde echt weer een topprestatie hoor Juud. Je kokosnoot viel haast als een baksteen op de grond!” roept EIDM. “Tsja, haast als een baksteen is niet helemaal als een baksteen. Daarbij, wat maakt het uit? We zijn toch gewonnen?” “Goh, sjeetje, zijn deze discussies nu altijd nodig?” vraagt Megan. “Tis al goed hoor, ma” merkt Eefjuhh op. “Noem je mij ma?!” “Ja, ik noem jou ma!” “Meisjes, meisjes, laat dat geruzie nou eens achterwege. Breng me liever nog een kokossapje” zegt Nicky. “Dat jij nog kokosnoten kan zien na vandaag” walgt Eefjuhh die dan maar beslist om Nicky zijn sapje te brengen. “Thanks Eef.”

Op Aquagonië heeft Eirc weer een moment van bezinning ingeroepen voor het vertrek van Faabjuh. “Nou, het was een toffe knul maar ik vind het onnodig om er telkens zoveel aandacht aan te besteden” vertelt Xmoix. “Je hoeft niet mee te doen hoor” antwoordt Eirc. Koekoe heeft wel zin in een rustig moment en zet zich naast Eirc. “Kom je ook Daan?” vraagt hij. Maar Daan sloft weg, duidelijk makend dat hij geen behoefte heeft om over ex-teamgenoten na te denken en zichzelf half verwensend dat hij zijn zwarte stem onnodig ingezet had.

Op Holy Isle is cycloon Chriz in een woelige bui. Freakiewillem vindt het maar niks en trekt zich terug in het kamp. Eck en Lieke daarentegen vinden alles best. Hand in hand lopen ze over het strand. Lieke draagt een door Eck van schelpen gemaakte halsketting. “Aah, get a room! Doen ze nou mee aan een keihard survivorspel of aan een moderne versie van Romeo & Julia?” zegt Jorg. “Ach, mij stoort het niet hoor. Zolang ze zich maar inzetten in de proeven is mij alles best” antwoordt Nostra die de band tussen zijn teamgenoten enerzijds en de band tussen zijn teamgenoten en hij anderzijds strak wil houden.

Op Terra heerst een gemoedelijke sfeer. Zich belonend voor zijn knappe prestatie in de eliminatieproef, kruipt Guikie in de hangmat en reist naar dromenland. Robbie roosters mosselen boven het kampvuur, Jutta ligt te zonnen en Chriz besluit een net ontdekte bessensoort van het eiland te proeven. “Hmm, hmm, niet slecht niet slecht maar ik ben beter gewoon.”

Op Obscura wacht Faabjuh maar tevergeefs: de andere Obscurabewoners zijn nergens te bespeuren. “Ik ga ze zoeken, kom je mee Aitan?” “Huh … wat? Ow, euhm, ik blijf anders wel hier om euhm, om het kamp te bewaken, ja, dat is het. Ik blijf hier om het kamp te bewaken.” “Te bewaken? Tegen wie dan man! We zitten hier helemaal alleen!” “Jaa, maar je weet nooit. Trouwens, stel dat jij ook niet terugkomt, wie gaat dan de nieuwe Obscurabewoners ontvangen?” “Nou goed, dan ga ik wel alleen.” Faabjuh trekt de grot in en gaat dieper en dieper …

Daisy: “Het is tijd voor de Robinsonproef jongens. Wat jullie gaan doen is een betoog houden over de in jullie ogen sterkste eilandbewoner van jullie eigen kamp: waarom is hij/zij zo’n sterke kandidaat? Het team dat dit het beste doet, wint een zwarte stem voor de besproken persoon in het betoog. Succes!”

Een uurtje later hebben alle teams hun betoog klaar.

Nicky stapt naar voren: “Onze sterkste eilandbewoner is Eidm. Ze werkt hard in het kamp, en ze kan het goed vinden met iedereen. Ze is niet erg populair in de populariteitspoll, maar in het kamp is ze heel anders.”

MC: “Zéér bondig. Wat hebben we nog?”
2024: wie is de Mol?