Auteur Topic: Survivor: De Afleveringen  (gelezen 20365 keer)

Online Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: Survivor: De Afleveringen
« Reactie #20 Gepost op: 22-10-2005, 23:07:10 »
Nostra neemt het woord: “Onze sterkste eilandbewoner is Eck! En waarom is hij dat dan, zou je denken?! We hebben toch ook andere sterke eilandbewoners? Dat mag dan wel waar zijn, maar Eck brengt iets extra’s: de zogenaamde X-factor! Hij is erg sociaal en ligt ook erg goed in de groep (eventuele ruzie’s lost hij op). Ook zorgt hij voor veel stemmen in de populariteitspoll, die wij als team hard nodig hebben. Fysiek is Eck ook erg sterk: bij een recente eilandproef wist hij maar liefst 14,5 meter naar de bodem van de zee te zwemmen! En alsof dat allemaal nog niet genoeg is, kan hij ook nog goed vissen vangen en kokosnoten plukken. Ook is hij erg slim (hij kijkt hiervoor elke avond naar de sterren) en creatief (hij verzint nieuwe sporten, zoals kokosnootbal). Al met al redenen om Eck aan te wijzen tot de sterkste van Holy Isle!”

Daisy: “Een sterk betoog. Potentiële winnaar.”

Guikie schraapt zijn keel. *ahum kuch kuch*  “Robbie is onze sterkste eilandbewoner. En waarom zie ik jullie denken, want jullie hebben Chriz, Jutta, True Gondorian en Guikie toch nog? Maar Robbie is anders. Hij is sterk op zijn eigen manier. Tijdens de estafette proef was hij zo sterk en snel dat hij de achterstand van zijn toen nog andere team gewoon wegveegde. Op ons eiland staat een hut, een hut waarin we kunnen slapen. Zonder de leiding van Robbie tijdens het bouwen daarvan had die hut er nooit gestaan. Dus Robbie is ook nog eens handig en slim. Met een vleugje Belgische humor maakt het hem tot wat hij nu op ons eiland is, een Survivor. Een complete Survivor moet slim,sterk en handig zijn. En geloof het of niet, Robbie heeft het alle drie.”

MC: “Prachtig, prachtig!”

Koekoe vertelt: “Aquagoniër Eirc is een sterke bewoner van Aquagonië volgens zijn mede-eilandbewonders omdat hij zoveel te bieden heeft voor het team, in elke proef laat hij zien wat hij waard is, populair is hij zeker en dat maakt het team zo speciaal! Eirc heeft laten zien dat hij veel kan betekenen qua populariteitsstemmen die je kan uitbrengen op de website van Survivor, Eirc had in de 2de week van het spel de meeste stemmen en hierdoor hoefde het team niet naar de eilandraad! Ook is hij energiek in de proeven, hij is snel en krachtig en dat is wat het team zeker nodig zal hebben in de volgende week! Kortom, Eirc is de sterkste bewoner van Aquagonië!”

Daisy: “Zeer enthousiast gebracht. De overwinning is voor team Terra. Dat betekent dat Robbie een zwarte stem verdiend heeft. Proficiat!”
MC: “Dat is natuurlijk niet het enige. Jullie winnen ook 25 worstenbroodjes!”
Guikie: “Geweldig!”
Chriz: “Mmm, jammie, dat wordt smullen Daan. Spijtig dat jij geen worstenbroodje hebt …”
Daan: “Ooo man, dat meen je niet. Mijn lievelingsgerecht!”
Jutta: “Ach, je kan niet altijd krijgen wat je wil.”
MC: “Tot op de eliminatieproef jongens.”

Het is feest op Terra. Jutta, Guikie, Robbie en Chriz doen zich tegoed aan de worstenbroodjes en maken er samen een gezellige avond van.

Op Aquagonië heeft Daan een mentale dip. “Kom op joh, we zullen vast wel iets te eten winnen vroeg of laat” troost Xmoix hem. “Mja, dat kan wel zo zijn en ik hoop het ook maar daar ben ik nu niets mee. En het is hier veel te koud!” “Maar jongen toch” knuffelt Xmoix Daan “dat weet ik, ik heb net een verkoudheid achter de rug. Maarja, wat doe je eraan he?” “We gingen toch naar Infernius, weet je nog wel?” deelt Eirc mee. “Jah, laten we vertrekken, het vlot is toch reeds klaar” zegt koekoe.

Op Infernius is het alle hens aan dek: de vulkaan is aan het uitbarsten! Nicky draagt Eefjuhh mee en Megan zet het op een lopen om de lava te ontkomen. EIDM en Juud dragen zoveel mogelijk met zich mee: kleding, blikken eten, water, de hangmat, … Na een half uurtje is de vulkaan bedaard. “Dames, we zullen een nieuw kamp moeten bouwen. Ons vorige kamp is nu bedolven onder de lava.” “Ow leuk, alsof we niets beters te doen hebben” zucht EIDM. “Je hebt inderdaad niets beters te doen, je doet nauwelijks iets hier!” schreeuwt Juud. “Dat moet ji zo nodig zeggen! Het is niet dankzij jou dat we de eliminatieproef gewonnen hebben!” “Hey, ladies, komaan, wat is het probleem? Chill, okay?” Na enkele verwoede pogingen slaagt Nicky erin zijn team te kalmeren.
2024: wie is de Mol?

Online Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: Survivor: De Afleveringen
« Reactie #21 Gepost op: 22-10-2005, 23:07:51 »
Op Holy Isle laten Lieke en Eck de taken van het kamp verslonsen omwille van elkaar. “Lieke, Eck, ik weet dat jullie graag samen tijd doorbrengen en ik heb daar geen problemen mee maar ik verwacht wel dat jullie ook jullie bijdrage tot het kamp leveren” maakt Nostradamus duidelijk. “Ja, goed, ik zal dadelijk hout voor het kampvuur gaan halen” oppert Eck. Jorg kookt een vis en freakiewillem gaat op ananassenjacht.

Faabjuh is de rest van de Obscurianen tegengekomen en maakt uitgebreid kennis met hen. “Zodra we terug in het kamp zijn, zal ik je met alle plezier een kleine rondleiding geven” zegt ikke “maar op dit moment is dat niet mogelijk want we zijn een beetje verdwaald. Jij weet de weg terug toch nog mag ik hopen?” “Jaah, zo ongeveer wel hoor, vermoed ik” geeft Faabjuh ikke hoop. “Goed, want ik zou deze avond graag in het kamp overnachten in plaats van hier.”

De Aquagoniërs zijn hun overtocht begonnen. Daan weet perfect waar Infernius ligt, hij heeft er immers zelf 2 weken gezeten. Na een reis van 3 uur zetten de Aquagoniërs voet op Infernius! Ze zijn nu in vijandig gebied. “Goh, moet je die afgekoelde lava zien! En hier, dat lijkt wel een voormalige nederzetting! Wie weet hoeveel honderden jaren geschiedens met deze plek verbonden zijn!” Koekoe is door het dolle. “Of dit was een voormalig kamp van team Infernius. Ik vermoed dat mijn verklaring iets logischer is” zegt Eirc. “Naja, dat maakt eigenlijk niet uit. Het belangrijkste is dat we hier nu zijn. Het is zo lekker warm hier!” “Ja precies, en ik zal je ff een paar lekkere vruchten tonen van Infernius” vertelt Daan, zich ontpoppend tot gids. Het oog van Xmoix bespeurt nog wat overgebleven ongeschonden voorwerpen van team Infernius. “Hé jongens, kijk eens wat hier nog allemaal ligt! Nemen we dat mee?” “Waarom niet” zegt Daan “dit was mijn oorspronkelijke eiland en team Infernius is nergens te bekkenen, mss best zo, dus meenemen die handel zou ik zeggen.” “Mensen, als we hier nu eens overnachten” stelt koekoe voor “want het zou een beetje te vermoeiend zijn als we nu met het vlot heel de weg terug moeten.” “Jah, ik vind het een goed plan. Ik heb zelf behoefte aan een warme slaapomgeving” vertelt Eirc. En zo verbleven de Aquagoniërs een nacht op Infernius. De volgende ochtend is het tijd om naar Battle-Island af te reizen voor de eliminatieproef.

Daisy: “Welkom allemaal bij een nieuwe eliminatieproef. Jullie weten het: winnen is van vitaal belang! Wat gaan we vandaag doen? Wel, jullie hebben zo dadelijk allemaal een uur de tijd om van verschillende ingrediënten te proeven. Het is heel belangrijk om de smaak goed vast te houden want als het uur verstreken is, moeten jullie ieder 1 cocktail drinken en zeggen welke ingrediënten erin zitten. Het team met het hoogst aantal ingredienten juist geraden, wint de proef. Dus 4 cocktails waarvan een team bijna elk ingrediënt kent, is beter dan 2 cocktails volledig juist hebben en 2 totaal fout. Infernius en Holy Isle spelen met 1 man minder. Aquagonië neemt het op tegen Holy Isle, Infernius tegen Terra. Veel succes!”
2024: wie is de Mol?

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Survivor: De Afleveringen
« Reactie #22 Gepost op: 29-10-2005, 14:39:47 »
Aflevering 6

Alle kandidaten schuiven aan aan een lange tafel. Er ligt vanalles op. Banaan, citroen, aardbei, maar ook blue curacao, tequilla en malibu. Na een half uurtje proeven is het tijd voor de duels. Daisy: “Voor deze ene keer mogen personen onder de 16 alcohol drinken, we hebben toestemming van de Nederlandse en Maleisische regering. Als eerste strijden Aquagonië en Holy Isle tegen elkaar! Nostradamus, wie mag er van jou team niet meedoen?” Nostra: “Lieke blijft aan de kant.” Lieke gaat boos aan de kant zitten.

De leiders krijgen als eerste een cocktail voorgeschoteld. Ze proeven en schrijven hun keuze op papier. Dan proeven Daan en Jorg, xmoix en willem en tot slot wagen Eirc en Eck zich aan een drankje. Daisy en MC pakken de briefjes en controleren deze, terwijl de teams in spanning op de uitslag wachten. Dan komt MC op de teams afgelopen. MC: “Ok Daisy, jij hebt de uitslag, lees m maar voor!” Daisy: “Ok, MC, daar gaat ie: de eerste cocktail was de Electric Banana Cocktail met Southern Comfort, Amaretto, Crèmes de Bananas en ananassap. Koekoe had 3 ingredienten juist, hij miste alleen de amaretto. Nostra had echter alleen de ananassap geraden. 3-1 voor Aquagonië. De 2e cocktail was de Tequilla Sunrise met uiteraard Tequilla, sinaasappelsap, grenadine en ijs. Jorg had alle ingredienten goed en Daan wist er 2. De stand is weer in evenwicht, 5-5! Cocktail 3 was een Cocktail Armageddon met Bacardi, Passoa, sinaasappel en grenadine. Xmoix wist alle ingredienten, willem wist helemaal niks, 9-5 voor Aquagonië. Als Eirc ook maar 1 ingredient van de laatste cocktail weet, wint Aquagonië. De 4e cocktail was de Blue Hawaiian met witte Bacardi, Blue Curacao, ananassap en kokosroom. En daarvan wist Eirc … 3 ingredienten! Hij wist alleen de Bacardi niet. Voor de statistieken, Eck wist ook 3 ingredienten, maar het maakt niks meer uit, Team Aquagonië wint met 12-8!” Aquagonië juicht. MC: “Helaas Nostra en co, maar voor jullie zit er niks anders op dan zometeen iemand weg te stemmen. Wij zien jullie zo terug, eerst volgt het duel tussen Infernius en Terra!”

Leider Nicky besluit dat EIDM bij de proef aan de kant moet blijven. Hijzelf proeft de eerste cocktail samen met Guikie. Vervolgens neemt Eefjuhh het op tegen Chriz, Megan tegen Jutta en vervolgens Juudith tegen Robbie. Daisy haalt de stemmen op, overlegt met MC en deze komt vervolgens met de uitslag. MC: “Ok, allereerst Nicky en Guikie. Jullie kregen een Peach Margharita, met Tequilla, Peach tree, citroensap en ijs. Nicky wist alleen de citroensap, maar Guikie had alles goed! 4-1 voor Terra. De tweede cocktail, voor Chriz en Eefjuhh stond er een Kauwgombal klaar, met Pisang Ambon, Blue Curacao, Feigling en sinaasappelsap. Eefjuhh wist maarliefst 3 ingredienten en Chriz wist er … 0! Dat maakt de stand weer gelijk, 4-4. Dan Megan en Jutta, voor jullie stond een Flamingo klaar, met Gin, Apricot Brandey, citroensap en Brenadine. Het wordt extra spannend, want zowel Megan als Jutta wisten de alle ingredienten te raden! Het staat 8-8 met nog één cocktail te gaan. Voor jullie stond een hele bijzondere cocktail, namelijk de cocktail SMD, wat staat voor Survivor Molcrazy Daisy. Hierin zaten Pisang Ambon, Gin, Bacardi en ananassap.” Juudith: “Ik vond het in ieder geval niet te drinken.” MC: “Dat dachten we al. Hij was ook extra moeilijk. Goed de uitslag … Robbie jij wist 1 ingredient te raden. Juudith, als jij er 2 of meer goed hebt, wint jou team. Het aantal ingredienten dat jij echter goed had was … 0! Helaas voor jou, Team Terra wint!” Guikie vliegt Robbie om de hals en Chriz neemt Jutta op de schouders. The Party Team did it again. Daisy: “Jammer Infernius, maar we zien jullie terug op de eilandraad.”

Het eerste team dat naar de eilandraad gaat is Holy Isle. MC: “Welkom Holy Isle. Nostra, vorige week kropen jullie door het oog van de naald, maar deze week waren jullie kansloos, hoe verklaar je dat.”
Nostra: “Ons geluk was op.”
Daisy: “Kort en bondig. Lieke, je zit met allemaal mannen op het eiland, is dat leuk.”
Lieke: “Heerlijk, van mij mag het nog wel even doorgaan zo.”
MC: “Goed, nu naar de orde van de dag, het is tijd om jullie stem uit te brengen.”

Één voor één brengen de kandidaten hun stem uit. Daisy pakt de pot met stemmen en brengt deze naar MC. MC: “Goed, we gaan eens kijken wat de stemmen zeggen.”
Stem 1: “Lieke.”
Stem 2: “Lieke.”
Stem 3: “Jorg.”
Stem 4: “Met pijn in mijn hart … Lieke”
Stem 5, al maakt het niks meer uit: “Lieke.”
MC: “Helaas Lieke, voor jou is het over hier. Je mag afscheid nemen van je kampgenoten.” Lieke barst in tranen uit. Eck legt zijn arm op Lieke. Maar dan staat ze op en verkoopt Eck een klap.” Lieke: “Wat medelijden, je hebt op mij gestemd!” Lieke staat op, loopt weg van haar kampgenoten, mee met Daisy. MC: “Zo, dat was Lieke. Op naar de tweede eilandraad van Team Infernius.”

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Survivor: De Afleveringen
« Reactie #23 Gepost op: 29-10-2005, 14:40:38 »
Daisy: “Zo Nicky, daar is je team weer, wat ging er nu mis?”
Nicky: “Pure pech, het was close, het kon alle kanten op. Helaas heeft jullie cocktail ons de das omgedaan, want we waren zeker gelijkwaardig.”
Daisy: “Eefjuhh, de vorige eilandraad kreeg je een stem tegen, ben je bang dat je er nu uit kan vliegen?”
Eefjuhh: “Ik zit hier zeker niet lekker nee, maar ik wacht af.”
MC: “Goed, dan kan er nu gestemd worden.”

Na het stemmen haalt MC de pot met stemmen op. Daisy leest één voor één de stemmen voor.
Stem 1: “Megan.”
Stem 2: “Megan.”
Stem 3: “Eefjuhh.”
Stem 4: “Eefjuhh.”
MC: “De laatste stem gaat de doorslag geven!”
Daisy: “En de 5e stem is voor … Megan!”
Megan: “Shit!” Nicky: “Nee he!” MC: “Helaas is het echt zo. Megan, je mag afscheid nemen.” Megan omhelst Nicky, naar de andere dames kijkt ze niet om. En zo is Team Infernius voor Megan verleden tijd.

Daisy wacht Lieke en Megan op bij de boot. “Dames, jullie zijn dan wel weggestemd door jullie team, maar jullie hebben nog een extra kans de laatste 10 te halen. Hier verderop ligt een verborgen grot. Alle afvallers hebben daar de kans om nog 1 maal te proberen een plek bij de laatste 10 te veroveren. Het is er wel zwaar … maar als jullie winnen kunnen jullie nog door met de expeditie.” Megan en Lieke kijken elkaar aan. Lieke: “Die keuze is simpel. We doen het!” En zo gaan er voor het eerst twee dames naar Obscura.

Op Aquagonië heerst een goede sfeer na de overwinning op Holy Isle. Maar dan komt Koekoe erachter dat de boot, waarmee ze naar Infernius zijn gevaren, nog op Infernius ligt! Aquagonië is destijds op Infernius opgehaald om de proef te spelen, maar naderhand weer op Aquagonië afgezet. Xmoix: “We zijn onze boot kwijt, wat nu, weer helemaal opnieuw beginnen? Hatsjoe!” Daan: “Ach zeur niet, wees blij dat je mee kan doen aan een spel als deze.” Xmoix: “Hoezo zeur niet? Ik ben ziek, jij niet.” Eirc komt tussen beiden. Eirc: “Aan klagen hebben we niks, we kunnen beter een nieuwe boot bouwen.” Koekoe en Eirc gaan aan de slag, even later besluiten xmoix en Daan ook maar mee te gaan helpen.

Ook op Terra is de goede sfeer even ver te zoeken. Volgens Robbie maakt Guikie teveel gebruik van de hangmat. Guikie: “Onzin, ik ben de leider, dus ik mag er zoveel inliggen als ik wil.” Robbie: “Maar ik heb er nog niet 1 keer ingelegen!” Jutta en Chriz kijken van een afstandje toe. Guikie: “We mogen blij zijn dat we üperhaupt een hangmat hebben. En ik heb jou tot 2x toe een extra stem gegeven, dus je moet niet zeuren. Vanavond mag je even in de hangmat liggen, ok?” Dan druipt Robbie af, 1-0 voor Guikie.

Lieke en Megan zijn inmiddels aangekomen op Obscura, waar ze Aitan aantreffen. Lieke: “Aitan! OMG! Wat zie jij er slecht uit!” Aitan: “Ja ik heb al dagen niets gegeten, ik heb alleen maar gedronken. De rest zit in de grot, ze zijn eten gaan zoeken, maar volgens mij zijn ze verdwaald. Faabjuh is ze gaan zoeken, maar die is sindsdien ook niet meer teruggekomen. Misschien zit er wel een monster!” Megan: “Ach, nee joh gekkie, monsters bestaan niet. Zal ik anders de heren gaan zoeken. Dan kan Lieke bij Aitan blijven.” Iedereen vindt het een goed plan en zo gaat Megan op zoek naar ikke, Faabjuh, Giorgio, Tinuzzz en Kolko.

Naast het humeur van de kandidaten, is ook het weer omgeslagen. Donkere wolken pakken zich samen boven de eilanden. En dat heeft met name zijn invloed op Holy Isle. Eck luidt de alarmbel: “Cycloon Chriz, Cycloon Chriz, zoek dekking!” Iedereen grijpt wat hij grijpen kan en schuilt onder de spaarzame bomen. Ook op Infernius gaat het niet goed. De vulkaan spuwt nog steeds lava. En dan komt er een enorme klap en is daar de definiteve uitbarsting! Nicky: “Alarm, een vulkaan uitbarsting, wegwezen!” Eefjuhh: “Hier ligt een boot meiden, hup erin.” Het is de boot van Aquagonië, maar dat doet Eefjuhh, Nicky, Juudith en EIDM niks, ze willen weg. Ze varen met gevaar voor eigen leven de zee op, waar golven tot 10 meter hoogte tegen de boot slaan. Op Holy Isle is de situatie niet veel beter, Cycloon Chriz heeft alles kapot geslagen. Terwijl Aquagonië en Terra, als de storm is gaan liggen, kunnen beginnen met de wederopbouw van hun kamp, is er op Holy Isle niks meer over. Alle kokosnoten zijn kapot, het kamp is weggespoeld door de zee, de vuurstiks zijn verdwenen en tot overmaat van ramp is willem zoek. Hij is echter snel weer terecht, hij lag achter een omgewaaide boom. Team Infernius doppert ondertussen midden op zee, maar worden door een helicopter van Daisy en MC uit zee gevist en meegomen naar Battle Island, aangezien het tijd is voor een nieuwe voedselproef.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Survivor: De Afleveringen
« Reactie #24 Gepost op: 29-10-2005, 14:42:06 »
MC: “Welkom kandidaten. Het is een zware dag geweest met slecht weer. Team Holy Isle en Team Infernius, gelukkig zijn jullie er nog. We hebben daarom een extra mooie prijs. Het winnende team kan namelijk een feestavond winnen. Er is een overvloed aan eten en drinken en er komt een DJ. Doe jullie best dus, maar dat geldt natuurlijk ook voor Terra en Aquagonië. We zitten in de sfeer van cocktails. Wij, Daisy en ik deden al een poging tot het maken van een eigen cocktail, maar dat was niet zo geslaagd. Jullie moeten dat vast beter kunnen. Jullie krijgen 2,5 uur de tijd om een eigen cocktail te maken. Het team met de lekkerste cocktail wint de prijs én … voordat we het zouden vergeten, een pretpakket aan extra stemmen! Ga dus snel aan de slag en maak er wat lekkers van.”

De teams gaan aan de slag. 2,5 uur lang wordt er vanalles bij elkaar gegoten, geproefd en weer uitgespuugd. Na 150 minuten is de tijd echter om en moeten de teams hun cocktail presenteren. Daisy: “Team Infernius, jullie mogen als eerste.” Nicky geeft MC zijn cocktail en MC neemt een slokje. Hij spuugt het meteen weer uit! MC: “Gadverdamme zeg, wat is dit smerig. Ik hoef al geen uitleg meer, deze wint sowieso niet. Daisy, ik zal je deze smaak besparen, proef jij de cocktail van Aquagonië maar!”

Daisy neemt een slokje van de cocktail die koekoe haar aanbiedt. Daisy glundert zichtbaar. Daisy: “Lekker zeg, wat is het?” Koekoe: “De cocktail, die ik heel simpel de Spirit of Aquagonia heb gedoopt, bestaat uit vijf vruchten die symbool staan voor ons team en een drank die symbool staat voor het eiland. We beginnen met een kokosnoot, als je op een tropisch eiland een cocktail maakt kan deze natuurlijk niet ontbreken. Maar in dit geval is de kokosnoot ook heel symbolisch. De kokosnoot heeft namelijk een harde schil (alhoewel deze natuurlijk niet in de cocktail zit) en heeft een vloeibaar goedje erin zitten. Je kunt de kokosmelk zien als de zee, en de schil dus als de weerstand die wij erop bieden. De tweede vrucht is een aardbei. De aardbei, rood en hartvormig, staat voor de liefde die er op ons eiland te vinden is. Het dèrde ingrediënt is een sinaasappel. Deze staat voor onze wilskracht. Want een sinaasappel heeft hoogtevrees. En tóch groeit hij aan een boom! Hij is dapper en daadkrachtig. Plus, oranje is de kleur van kracht & wil. Wilskracht! Als vierde ingrediënt heb ik een banaan genomen. Volgens velen is een banaan het meest inspirerende en kunstzinnige lid van de fruitschaal. Waarom weet ik niet. Wat ik wel weet is dat ons team behoorlijk creatief is, en zonder banaan zou een Spirit of Aquagonia niet compleet zijn natuurlijk. En als laatste ingrediënt een druif. Druiven komen altijd in trossen, zijn nooit alleen te vinden. Een druif is dan ook het teken van trouw en loyaliteit. Aan elkaar en aan mij, de leider. Als drank, tot slot, wilde ik in eerste instantie gewoon water doen. Aquagonië is natuurlijk het eiland van het water. Maar water smaakte niet zo lekker. Dus nu heb ik er wodka bij gedaan. Wodka is namelijk Tsjechisch voor water, en is dus de drank die het meeste te maken heeft met het water.” MC: “Kunstzinnig uitgelegd, wat schotelt Terra ons voor?

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Survivor: De Afleveringen
« Reactie #25 Gepost op: 29-10-2005, 14:42:41 »
Guikie geeft MC zijn cocktail. MC: “Dit is een hele verbetering ten opzichte van Infernius, wat stelt het voor?” Guikie: “Wij hebben een cocktail samengesteld waarin we onze persoonlijke ervaringen van ons verblijf in deze expeditie willen vastleggen. Onze ervaringen van het eiland (Terra)  willen we vastleggen in de drank en onze ervaringen van het spel (Survivor)op zich in het fruit.  De Cocktail hebben we de Terra Terror gedoopt. Er zit in: Dry Whisky: Net als Terra heeft Dry Whisky een warm en droog karakter. Zodra deze cocktail door je keel glijdt zal je de hardheid van het leven op Terra in je keel ervaren. Ananas: Net als Survivor heeft ananas een exotisch karakter. Survivor speelt zich op eilanden die erg exotisch zijn, we hopen dit gevoel over te brengen door de exotische smaak van ananas toe te voegen aan ons drankje. Kokosnoot: Kokosnoot kan zeer zoet zijn, maar ook zeer bitter. We hebben de kokosnoot toegevoegd vanwege zijn bitterheid. Want Survivor is een hard spel. Het gaat om overleven, BITTERhard doorknokken tot het einde. Banaan: De banaan kent net als dit spel 2 fases. Bij Survivor zijn dat de eerste en tweede fase van het spel. (in groepen & individueel). De banaan heeft ook 2 fases: Eerst is een banaan groen, dan komt hij in zijn tweede fase en wordt hij geel. Citroen: Een citroen kan erg zuur zijn, maar als je even doorbijt proef je de lekkere smaak. Net als Survivor, het kan een erg zuur spel zijn. Vrienden die het kamp moeten verlaten, eilandraden, verloren proeven en de eeuwige angst om uit het spel te liggen. Survivor kan daarom zeer zuur zijn, maar in the end is het een leuk spel om te spelen. Watermeloen: De watermeloen staat symbool voor de zee. Beiden zitten ze vol met water. In dit spel draait zo'n beetje alles om de zee. De zee is onlosmakelijk verbonden met het eiland, we brengen er dan ook veel tijd door. We zwemmen erin, we vissen erin, we varen erop, we koelen er in af en gebruiken het water om te drinken en te koken (na zuivering uiteraard). De kleur van de cocktail tenslotte geen-groen achtig. Deze ingrediënten samen brengen voor ons het ultieme Survivor-gevoel samen dat wij op het eiland Terra beleven!” Daisy: “Mooi betoog, maar eerst wil de cocktail van Holy Isle wel eens proeven. Nostra brengt Daisy een cocktail en deze proeft. “Mmm, zeker niet slecht, wat zit er in?”

Nostra doet een stap naar voren: “Onze exotische cocktail bestaat uit de volgende exotische vruchten: blauwe druiven, ananas, mango, sterfruit en een sinaasappel. Al deze ingrediënten verwijzen naar het klimaat wat wij op ons fantastische eiland hebben: fris en droog. De cocktail bestaat verder uit de alcoholische drank Blue Curacao, wat de coctail een mooi blauw kleurtje geeft. Om van al deze ingrediënten een lekkere cocktail te maken, heb je een longdrinkglas nodig. Doe dan alle ingrediënten in de shaker en Shaken Baby! Hierna kun je alles in het glas schenken. Als versiering kun je een overgebleven sinaasappelschijfje en wat sterfruit op de rand van het glas doen. Vind je de cocktail niet cold enough, voeg dan wat ijsklontjes toe. Dit drankje brengt je lekker en figuurlijk in hogere sferen en daarom noemt men deze cocktail ook wel de High Sensation. Een lekker Luchtig drankje (met wat procentjes alcohol)!” MC: “Klinkt goed. Lastig hoor. 3 hele lekkere cocktails.” De twee survivor hosts gaan in overleg.

Na 2 uur zijn ze er eindelijk uit. Daisy: “Het was heel erg lastig. Op de cocktail van Infernius na, waren ze allemaal erg lekker. Het was moeilijk, maar we hebben uiteindelijk gekozen voor … Aquagonië!” Koekoe en zijn team juichen! MC: “Koekoe. Gefeliciteerd. Daarnaast mag je ook nog een pretpakket aan extra stemmen verdelen.” Koekoe: “Ok, Eirc krijgt een meesterstem, D**n een geluksvogelstem, xmoix een blokkeringstem en ikzelf neem de witte stem!” MC: “Goed, vanavond worden jullie opgehaald voor jullie prijs. Jullie mogen nu terug naar jullie eiland!” Nicky: “Maar MC?” MC: “Ja?” Nicky: “We hebben geen eiland meer.” Daisy: “Ach ja, dat is waar ook.” Nostra:”Bij ons is ook alles stuk.” MC: “Is het zo erg?” Nostra: “Ja, Cycloon Chriz heeft alles meegenomen.” MC: "Ow ja, dat is waar, euhm, nou, wat moeten we dan doen Daisy?" Daisy: "Nieuwe teams?" MC: "Een prachtidee!" Chriz: “Alweer?” Daisy: “Ach, t is pas de tweede keer, niet zeuren. Nostra, Nicky, jullie zijn bij deze leider af. Guikie en Koekoe, jullie mogen de nieuwe teams indelen. Jullie mogen een lijst maken met al jullie favoriete survivors erop. Jullie krijgen daarvoor 30 minuten. Daarna gaan we aan de hand van die lijst de nieuwe teams indelen!”

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Survivor: De Afleveringen
« Reactie #26 Gepost op: 29-10-2005, 14:43:36 »
Terwijl de rest wacht en Guikie en Koekoe piekeren over hun teamindeling, zwerft Megan in haar eentje door de Obscura grot. Plots hoort ze gekreun. Ze heeft de heren gevonden! Megan: “Tinuzzz! Kolko! Faabjuh! Giorgio! En … wie is dat?” Ikke: “Ik ben ikke,de allereerste bewoner van Obscura. Maar dat leg ik nog wel uit. We zijn verdwaald, hoe heb je ons gevonden?” Megan: “Wie zoekt die vind wat. Kom ik breng jullie terug naar Aitan en Lieke. Giorgio: “Whaat, is Lieke eruit?” Megan: “Yep, unaniem weggestemd.” Giorgio: “Wie stemt zo’n mooie meid als Lieke weg?” Megan: “Geen idee, maar laten we het daar niet over hebben, laten we teruggaan naar het kamp. Als ze Kolko overreind wil helpen schrikt ze zich rot!” Megan: “Help een monster!” Tinuzzz barst in lachen uit: “Nee joh gekkie, da’s een varken, eten!” Megan: “Oh, da’s mooi! Nou kom, laten we gaan!” De heren en Megan gaan op pad, terug naar waar ze vandaan kwamen.

Na een half uur zijn Guikie en Koekoe eruit. MC: “Mooi heren, die lijstjes zien er interessant uit. We kunnen het natuurlijk van boven naar beneden doen, maar dat is niet zo interessant. Jullie mogen steeds één van jullie minst favoriete survivors bij het andere kamp plaatsen. Guikie, we beginnen bij jou, wie van jou kamp mag er bij Koekoe in het team? Guikie: “Ik zou voor Robbie kunnen kiezen vanwege de hangmataffaire, of voor Jutta omdat ze een nietsnut is, maar ik kies Chriz, omdat ik hem niet vertrouw.” MC: “En Koekoe, wie mag er van jou kamp bij Guikie in het team?” Koekoe: “D**n, hij viel uit tegen xmoix, je valt niet uit tegen dames.” MC: “Goed Guikie, wie van Aquagonië mag er bij Koekoe blijven, die jij niet wilt?” Guikie: “Eirc.” MC: “En Koekoe, wie van Terra blijft er bij Guikie?” Koekoe: “Jutta.” MC: “Nu van Infernius.” Guikie: “Eefjuhh mag naar het team van Koekoe.” Koekoe: “Guikie, je mag Juudith hebben.” MC: “En tenslotte Holy Isle.” Guikie: “Eck mag naar Koekoe.” Koekoe: “En jij krijgt Nostra erbij.”

Daisy: “Mooi elk team heeft nu 5 spelers. De overigen worden ad random ingedeeld. Guikie, jij mag als eerst iemand bij Koekoe plaatsen.” Guikie: “Volgens mij past willem prima bij Koekoe.” Koekoe: “Dank je, dan mag jij xmoix hebben.” Guikie:  “Neem jij dan Robbie maar.” Koekoe: “EIDM past prima op jou eiland.” Guikie: “Ongetwijfeld, dan heb ik voor jou Jorg in gedachten.” Koekoe: “En dan krijg jij van mij Nicky.” Daisy: “Mooi, alle teams zijn rond. Guikie, jou nieuwe team heet Kamp Noord en Koekoe, jou team heet Kamp Zuid.

De nieuwe indeling van de survivor teams!

KAMP NOORD
Guikie (leider): “Bij zijn medesurvivors niet altijd even geliefd, maar bij het publiek destemeer. Dat hij een goede leider is, staat niet ter discussie en mag het nu over een groter team proberen.”
D**n: “Deze ervaren rot heeft het weer geflikt. Kan onder een nieuwe leider zich proberen te ontpoppen tot de titelkandidaat die hij aan het begin leek te zijn.”
EIDM: “Deze dame begon als enige op een hereneiland, maar overleefde alle eilandraden. Krijgt na Nostra en Nicky alweer een nieuwe leider.”
Jutta: “Een echt groepsmens. Kan zich voor iedereen wegcijferen en is daarom een gevaarlijke outsider voor de overwinning.”
Juudith: “Juudith is iedermans vriend, maar laat niet met zich sollen. Ze weet zich staande te houden in zware tijden, prima eigenschappen voor een survivor.”
Nicky: “Deze ex-leider mag het nu onder Guikies gezag proberen. Kon de dames van zijn team niet altijd in het gareel houden, eens kijken of een rol op de achtergrond beter bij hem past.”
Nostra: “Afgezet als leider van het overstroomde eiland Holy Isle, zal deze rustige jongeman een nieuwe strategie moeten uitstippelen om bij de laatste 10 te komen. Maar laat dat maar aan Nostra over.”
Xmoix: “Een nieuw team kan haar goed doen, aansterken is het motto de komende weken, maar laat dat maar aan xmoix over.”

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Survivor: De Afleveringen
« Reactie #27 Gepost op: 29-10-2005, 14:43:54 »
KAMP ZUID
Koekoe (leider): “Zonder problemen behaalde koekoe deze samensmelting. Zijn positie staat niet ter discussie. Oudheid is wijsheid, luidt zijn motto.”
Chriz: “Mr. Survivor zit nog steeds in het spel en valt absoluut niet uit te vlakken. Met Chriz in de buurt weet je het nooit.”
Eck: “Mr. Romance zal het zonder zijn geliefde op een zo goed als manneneiland moeten doen. Maar Eck kan zich overal aan aanpassen, dus dat mag geen problem opleveren.
Eefjuhh: “De enige dame in Kamp Zuid. Maar Eefjuhh staat haar mannetje, waar dan ook, dus pas op voor deze frisse meid!”
Eirc: “De sidekick van Koekoe keert wederom terug bij hem in het team. Hoe ver gaat deze dodelijke combinatie komen?”
Jorg: “Jorg is overal aanwezig, bouwt veel, doet veel, altijd handig om in je team te hebben. Een gevaarlijke klant, die jorg!”
Robbie: “Deze Belg heeft zich moeiteloos onder de laatste 16 geschaard. Heeft nog geen nadeel ondervonden van zijn nationaliteit en nu zijn leider uit hetzelfe land komt, kan dat alleen maar beter gaan.”
Willem: “Een rustige jongen, maar altijd handing om iemand als hem op je eiland te hebben. Kan het team bij elkaar houden.”

De teams varen terug naar hun eiland. Koekoe: “Zeg stuurman, zo ga je niet naar Aquagonië hoor.” Maar de stuurman zegt niks. Ook de boot van Guikie vaart verkeerd. Koekoe en zijn team worden op Terra afgezet en Guikie worden gedropt op Aquagonië. Xmoix: “Niet weer die kou.” Jutta: “Ik vrees het voor je xmoix, kijk een brief.” Jutta leest voor: “Beste bewoners van Kamp Noord. Eiland Aquagonië heet voortaan Kamp Noord. Succes op jullie nieuwe eiland!” Xmoix: “Hatsjoe! Nee!” D**n: “Klaag niet zo.” Xmoix: “Argh! En nu zijn we de prijs door de herverdeling ook kwijt!” Guikie: “Rustig, rustig. Xmoix, ga maar in de hangmat liggen om bij te komen. Nostra en ik gaan wel iets maken om je een beetje op te waren.” Nostra: “Oh?”

Op Kamp Zuid is een dergelijke brief ontvangen. Daar wordt het nieuws beter ontvangen. Koekoe neemt direct een duik in zee. Willem knoopt ondertussen een gesprek aan met Eirc. Willem: “Was ik eindelijk van ‘m af toen ik naar Holy Isle ging, zit ik weer bij koekoe!” Eirc: “Koekoe is een goede leider hoor. Op Aquagonië was het, op de kou na, erg gezellig, eten was er voldoende. Zijn positie staat niet ter discussie.” Willem: “Jij bepaalt dat dus?” Eirc loopt weg bij willem, wat een rare snuiter. Koekoe wordt in het water ondertussen vergezelt van Robbie en Eefjuhh en even later nemen ook Eirc en Eck een duik in het water.

Die avond worden Koekoe en zijn team meegenomen naar het resort van Daisy en MC waar ze een heerlijke maaltijd krijgen. Op muziek van DJ Tiesto, Andre Hazes en Kosheen wordt er over vanalles en nog wat gepraat. Pas om 4 uur ’s ochtends keerde iedereen terug op het kamp. Iedereen was zo moe, dat ze op het strand in slaap vielen.

Op Obscura hebben Megan en de heren eindelijk het basiskamp teruggevonden. Ze begroeten Aitan en Lieke en geven Aitan snel iets te eten. “Heerlijk een stukje vlees, dat had ik net nodig.” De rest neemt wat te drinken en gaat zitten. Kolko: “Pfoe, eindelijk terug, ik had het wel gehad daar.” Tinuzzz: “Beetje spanning kan geen kwaad toch?” Giorgio: “Nee, maar je weet nooit waar je uitkomt. Ik zit liever bij Aitan en Lieke!” Hij geeft Lieke een knipoog. Lieke draait snel haar hoofd weg.

De volgende ochtend is het weer tijd voor de eliminatieproef. Voor het eerst strijden er slechts 2 teams tegen elkaar. MC wacht de teams op: “Hallo teams! Het is weer tijd voor lastig duel op Battlaonië. Zijn jullie er klaar voor? Mooi! Deze week gaan jullie proberen om zo snel mogelijk 1 teamgenoot in het zand te begraven. Alleen zijn of haar hoofd mag nog boven de grond uitsteken. Jullie hebben geen hulpmiddelen ter beschikking, alleen jullie handen en hersenen. Het snelste team is vrijgesteld van de eilandraad. Duidelijk? Bepaald dan nu de strategie, en succes!”

Online Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: Survivor: De Afleveringen
« Reactie #28 Gepost op: 5-11-2005, 01:10:09 »
Aflevering 7

MC: “OK teams, wie gaan jullie in het zand begraven?” Guikie: “EIDM!” Koekoe: “Eck, ik begraaf geen vrouwen.” MC: “OK, dan mogen jullie nu van start gaan!” Als razenden gaan de 14 Survivors tekeer om hun teamgenoot onder het zand te bedelven. In Kamp Noord zijn het vooral Nicky, Juudith en Xmoix die het beste werk leveren. Nostradamus heeft voor zichzelf besloten dat hij de boel moet coördineren en geeft voortdurend aanwijzingen: iets sneller Daan, niet te nonchalant Jutta, … Guikie laat Nostra op een vriendelijke doch duidelijke manier verstaan dat hij de leider is van Kamp Noord en niet Nostra. Na die opmerking houdt Nostra zich een beetje afzijdig: de opdracht boeit hem niet zo.
In Kamp Zuid neemt Eefjuhh het voortouw maar eigenlijk werkt iedereen hard mee om Eck in het zand te begraven. Nouja, bijna iedereen want Chriz doet zo goed als niets. “Wat is dit nou weer voor een st*mme k*topdracht! We zitten hier niet gezellig aan zee om zandkasteeltjes te bouwen, vliegertjes op te laten en mensen levend te begraven! Pfoe, ik had zin in een zware fysieke proef, niet in een spelletje met schepje en emmer!” Kwaad gooit Chriz een handvol zand op Eck dat ongelukkigerwijze in Ecks keel verzeild geraakt, waardoor de jongeman haast stikt. “Kuch kuch! Wat doe je nou!” Maar Chriz gaat liggen in het zand en gunt zijn kaakspieren rust.
De teams vorderen met rasse schreden. Enkele minuten gaan voorbij en … Kamp Zuid staat als een gekke bende te juichen!! Jorg: “YES! Gewonnen!” In Kamp Noord fluistert Nicky echter iets tegen zijn kampgenoten die door blijven gaan met het begraven van EIDM. Willem: “Hebben jullie ons niet gehoord? Wij zijn gewonnen, the game is over Kamp Noord!” Kamp Noord blijft doorgraven. Er breekt een zenuwachtige stilte aan in Kamp Zuid. Eefjuhh heeft oogcontact met Daisy maar haar pokerface verraadt niets. Koekoe: “Waarom blijft Kamp Noord nu voortdoen?” Chriz besluit de stilte in Kamp Zuid te doorbreken door droogjes te antwoorden: “Misschien omdat Ecks linker grote teen nog niet onder het zand begraven is?” “Wat? OW, VERDOMME!” Jorg kan zich wel voor het hoofd slaan. Eirc: “Als je het ziet Chriz, waarom onderneem je dan zelf niet iets!” Chriz: “Pfff, dunno.” Door het gediscussieer in Kamp Zuid, heeft Kamp Noord voldoende tijd gehad om EIDM te begraven. Molcrazy fluit op zijn Battle-fluitje. “Het spel is afgelopen, Kamp Noord wint. Gefeliciteerd!” Daisy: “Dat betekent dat we jullie op de eilandraad terugzien Kamp Zuid.” Koekoe: “Mensen, dit is toch niet te geloven!” Willem: “Balen zeg!” Chriz: “Tsja, wie geen oog heeft voor het kleine, verdient het grote ook niet.” Robbie: “Ach Chriz, sh*t up.” Chriz besluit te doen wat Robbie hem opdraagt: hij is wel heel vriendelijk voor zijn kaakspieren vandaag.

MC: “Welkom op de eilandraad Kamp Zuid. Jorg, er was heel wat commotie tijdens de opdracht vandaag. Jullie dachten de proef in jullie zak te hebben, maar Ecks grote teen besliste daar anders over. Het verlies had nochtans makkelijk gemeden kunnen worden, is dit het gevolg van miscommunicatie?”
Jorg: “Nou, we hadden het spel goed onder controle. Het is alleen omdat we een detail vergeten, dat we vandaag verliezen.”
MC: “Ik kan het niet beter verwoorden. De meesten van Kamp Zuid wijzen Chriz als schuldige aan omdat hij wist wat er aan de hand was maar toch zijn mond hield. Voel je je geviseerd Chriz?”
Chriz: “Ja, maar dat kan me eigenlijk niets schelen. Ik had vandaag gewoon geen zin in de proef. Mijn team zou me dankbaar moeten zijn dat ik überhaupt nog iets gezegd heb!”
Robbie: “Ach man toch! Zonder je tip waren we ook verloren, we hadden toch geen tijd meer om zijn teen te begraven!”
Jorg: “Precies! Het kan wel zijn dat je de proef niet zo leuk vond Chriz, maar dat wil niet zeggen dat je je niet voor de volle honderd procent moet inzetten!”
Eefjuhh: “Gaan jullie nou eens allemaal stoppen met dat geroep! Het is gebeurd en er is niets meer aan te doen! Chriz is ook maar een mens (op dit moment trekt Chriz een ‘O-ja?-gezicht’) en we leven hier niet in de gemakkelijkste omstandigheden! Misschien had ie het psychologisch of emotioneel gewoon ff moeilijk!”
Chriz geeft Eefjuhh een knuffel en fluistert ‘dank je’.
MC: “Een afrondende vraag dan: heb je angst om eruit te vliegen Chriz?”
Chriz: “Nou, ‘angst’ is een groot woord maar uiteraard vrees je altijd voor je positie. We zullen zien hoe het uitdraait.”
MC: “OK, Daisy, je mag de eilandraad starten.”
2024: wie is de Mol?

Online Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: Survivor: De Afleveringen
« Reactie #29 Gepost op: 5-11-2005, 01:10:49 »
Daisy: “OK MC, zoals gewoonlijk vliegen er ook vandaag 2 mensen uit. Hoe dat deze week bepaald wordt, vertel ik later. Jullie mogen zoals altijd nu jullie stem uitbrengen.”
De kandidaten brengen allemaal hun stem uit en nemen terug plaats.
Goed, de eerste afvaller wordt niet bepaald door jullie stemmen maar wel door de moedigste Survivor tijdens jullie opdracht: Eck! Hij stikte bijna in het zand maar heeft het toch overleeft. Eck, jij beslist nu wie er met onmiddellijke ingang de expeditie moet verlaten.
Eck: “WAT? Euhm … nou … pfoe. Oww, ik weet het niet! Dan maar inne-minne-mutte.”
Eck sluit zijn ogen, zegt het rijmpje op en … “Sorry Willem, jij bent het geworden, brute pech.” Willem: “Goh, balen, dat heb je met loting natuurlijk he. Ik leg me er maar bij neer, loting was de eerlijkste oplossing.”
Daisy: “Dan ga ik nu de stemmen bekend maken.”

Stem 1: Chriz

Chriz: “Pff, begint al goed.”

Stem 2: Robbie
Stem 3: Eefjuhh
Stem 4: Robbie
Stem 5: Eefjuhh
Stem 6: Robbie
Stem 7: Eefjuhh

Daisy: “3-3, de laatste stem zal de beslissing brengen.”

Stem 8: Robbie

Daisy: “Robbie, helaas, voor jouw eindigt het avontuur hier. Er is trouwens een meesterstem ingezet.”

Robbie en Willem nemen afscheid van hun teamgenoten. Terwijl Kamp Zuid terug naar hun eiland gebracht wordt, biedt Daisy de kans aan Robbie en Willem om hun expeditie toch nog voort te zetten en met name op Obscura. Zowel Willem als Robbie nemen de uitdaging aan.

Op Obscura gaat alles rustig zijn gangetje. Met het komst van Megan en Lieke is er een zekere rust over het team neergedaald. Geen ondoordachte acties meer: Megan en Lieke ontfermen zich over de mannen van het kamp. Ikke is even actief als altijd en gaat haastig op zoek naar meer voedsel want hij weet dat hij hier nog wel een tijdje gaat zitten. Faabjuh en Tinuzzz praten over hun thuisstad. Kolko ligt wat te luieren, voor hem hoeft er vandaag niet gewerkt te worden. Aitan is in een plaagbui en heeft de oorbellen van Megan meegegraaid. Uiteraard heeft Megan de achtervolging ingezet. Lieke en Giorgio lopen hand in hand door de schemerige gangen van Obscura. “Die Eck is eigenlijk helemaal mijn type niet weet je.” “Ja, hij is niets voor jou” zegt Giorgio waarop Lieke naar hem glimlacht. Giorgio en Lieke kijken elkaar intens aan en … “HEY WAT IS DAT!!” Ikke schreeuwt het uit. “IK DENK DAT ER EEN BOOT AAN KOMT!” “Ow, laten we gaan kijken Giorgio” zegt Lieke. “Jah, tuurlijk” antwoordt Giorgio die ikke in zijn gedachten aan het verwensen is. Het is inderdaad een boot, de boot die Robbie en Willem komt afleveren. “Hartelijk welkom op Obscura!” begroet ikke het tweetal enthousiast. “Hoi, ik ben Robbie en dit is Willem, wie ben jij?” “Ik ben ikke, de allereerste bewoner van Obscura. Ik zal jullie meteen een rondleiding geven!” “Ow, leuk, kom Robbie.”

In Kamp Noord is de stemming optimaal. “Hahaha! Had je het gezicht van die Zuiders gezien? Geniaal!” Guikie ligt nog altijd in een deuk over de vreemde nederlaag van Kamp Zuid. “Wat goed dat jij zag dat Eck nog niet volledig was ingegraven Nicky!” “Bedankt Nostra!” Xmoix en Juudith zijn een feestmaal aan het koken, dat heeft het team wel verdiend. “Dat heb je mooi volgehouden EIDM, dat doezelen onder het zand.” “Hehe, dank je Daan. Fysiek heb ik me niet moeten inspannen, maar mentaal was het een bikkelharde strijd.” “Haha, jaja, dat zal best” voegt Jutta toe. Kamp Noord maakt zich klaar voor een lange nacht …

Kamp Zuid is dezer dagen in groepjes opgesplitst: Koekoe en Eirc zijn triest omwille van het vertrek van hun maatje Robbie, Jorg en Eck zijn niet te spreken over het gedrag van Chriz tijdens de laatste proef, en Eefjuhh en Chriz lopen pootjetebaden. “Hopelijk ontlopen we volgende week de eilandraad Koekoe. Anders zijn we gedoemd.” “Ik weet het Eirc, ik weet het. Het zijn bange tijden mijn vriend.”
2024: wie is de Mol?

Online Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: Survivor: De Afleveringen
« Reactie #30 Gepost op: 5-11-2005, 01:11:24 »
Het is tijd voor de Robinsonproef, de teams worden opgehaald en naar Daisy en MC gevoerd. MC: “Beste teams, vandaag gaan jullie een verhaal schrijven waarin jullie op rooftocht gaan naar het andere kamp. Wie het beste verhaal schrijft, rooft alle speciale stemmen weg die in het bezit zijn van het vijandige team. Jullie hebben 3 uur de tijd, succes!”

3 uur later
Daisy: “Goed, wat hebben jullie? Kamp Zuid?”

Koekoe stapt naar voren.

Vroeg in de ochtend, de zon is nog maar net opgekomen, komen alle leden van Kamp Zuid aangezwommen en bereiken het strand van Aquagonië, waar Kamp Noord zich optrekt.

De Noorders zijn niet zo fit als de Zuiders en liggen dus allemaal nog te pitten. Plots Jutta een bekende stem in de verte. "Kamp Noord! Wakker worden!" Jutta waakt haar kampgenoten met de mededeling dat er een indringer op hun eiland is. Aan de stem te horen duidelijk een man. Nieuwsgierig als ze zijn, begeven de Noorders zich in de richting waar het geroep vandaan komt. Plots horen ze elders echter een meisje gillen! En nog een eindje verder weerklinkt nog een andere mannenstem!
Kamp Noord besluit zich op te splitsen. D**n, Guikie en Nostra begeven zich richting de gillende meisjesstem. Een vrouw in nood moet gered worden! En terwijl Jutta, EIDM en Juudith op zoek gaan naar de eerste mannenstem die ze hoorden en die hen wekte, vertrekken Nicky en Xmoix naar de plaats waar de andere mannenstem vandaan komt.

D**n, Guikie en Nostra zien in de verte op het strand een gedaante. De zon die nog maar net opgekomen is, schijnt hen in de ogen, waardoor ze nog niet zien wie er staat. Als ze eenmaal dichterbij komen ontwaren ze... Eefjuhh! En niet zomaar Eefjuhh... maar Eefjuhh zonder haar teamkledij! Ze heeft enkel het onderstuk van haar bikini nog aan! De drie heren staan aan de grond genageld zich te vergapen aan de ronde welvingen van de, nog van het water nadruipende, Eefjuh.
Inmiddels zien Jutta, EIDM en Juudith wie hen gewekt heeft. Onder een palmboom zien ze niemand minder dan ChrizFF, slechts gehuld in een lendendoek! Ook hij is nog nat van de lange zwemtocht. Hij laat enkele indrukwekkende poses zien die zijn spieren tot hun recht doen komen. Enkele druppels op zijn stevige biceps reflecteren het zonlicht naar de ogen van de drie dames, die met open mond naar het goddelijke lichaam staren.
En tenslotte vinden ook Nicky en Xmoix de derde persoon die ze hoorden. Bovenop een rots zien ze een knappe jongeman naar hen zwaaien. Als ze dichterbij komen zien ze dat deze jongeman helemaal niets aanheeft! Eck bedekt zijn edele delen en draait zich snel om. Nu zien Nicky en Xmoix hem van een andere kant. De witte billen steken contrasterend af op Eck's bruingebrande lichaam. De twee Noorders zijn in de zevende hemel...

"Dit is onze kans, het kamp is leeg! Roven!!" roept leider koekoe tot de vier andere Zuiders, Eirc, Ome Willem, Ikbenjorg en Robbieazerty. Door hun drie knapste kandidaten als afleiding voor de Noorders in te schakelen weet Kamp Zuid ongemerkt het kamp van Kamp Noord binnen te dringen. De geluksvogelstem van D**n en blokkeringstem van Xmoix worden als eerste weggegrepen. Maar ook alle rijst, de muggennetten, machetes en kookpotten liggen voor het oprapen. Het hele kamp wordt leeggeplunderd zonder dat Kamp Noord er iets van merkt. Stil maar voldaan trekt Kamp Zuid weer terug naar het voormalige Terra eiland, maar niet zonder iets achter te laten als symbool van deze geslaagde rooftocht: Eck's zwembroek.

Daisy: “Wat hebben jullie Kamp Noord?”

Guikie schraapt zijn keel.

Het is stil in kamp zuid. Het enige geluid is het ruisen van de wind en het klotsen van het water tegen het eiland. Kamp Zuid slaapt. Niemand merkt dan ook de donkere boot die langzaam aan de noordkant van het eiland aan komt varen. In de boot ligt Jutta. Ze ligt onder een aantal bladeren, zodat ze niet gezien wordt. Ze gluurt over de rand van de boot en merkt dat haar vermomming niet nodig was: er is niemand op het eiland. De kano strandt op het zachte zand van het eiland. Met de gratie van een balletdanseres stapt Jutta de boot uit. Ze pakt de magnesiumstick die ze meegekregen heeft en maakt hiermee een fakkel. De magnesiumstick legt ze terug in de boot, die ze verstopt. Dan stapt ze het donkere bos van kamp zuid in.
2024: wie is de Mol?

Online Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: Survivor: De Afleveringen
« Reactie #31 Gepost op: 5-11-2005, 01:11:58 »
Ondertussen zit Guikie toe te kijken van bovenop een rots op Terra. In zijn hand een Fujinon 14x40 verrekijker, die hij eerder die dag “geleend” heeft van één van de leden van de Survivor-crew. Hij zit ongemakkelijk, gedeeltelijk doordat hij er al lang zit. Gisteren was hij al aangekomen op het eiland en undercover houdt hij de boel in de gaten. Hij is het brein van deze operatie, het is zijn plan. Hij ziet hoe Jutta het bos in loopt. Deel 1 van het plan is al geslaagd. Dan beweegt hij zijn verrekijker snel de andere kant op. Daar zit Nicky, klaar om toe te slaan. Guikie brengt zijn hand naar zijn mond en maakt een geluid wat op een uil lijkt. Tevreden ziet hij hoe Nicky in beweging komt door dit teken.
Nicky komt in beweging en baant zich een weg door het struikgewas van het eiland. Alles lijkt voorspoedig te gaan. Hij heeft een kapmes in zijn handen en hij is van plan om straks in een boom te gaan klimmen. Het is zijn taak om zoveel mogelijk kokosnoten mee te nemen op de zelfgemaakte surfplank waarmee hij gekomen was. Dan hoort hij een geritsel achter zich. In een instinct weet Nicky dat er iets mis is. Vanuit het struikgewas doemt Robbie op. “Wat doe jij hier?” vraagt Robbie verschrikt. Nicky is echter over zijn eerste verbazing heen en beweegt zijn voet richting Robbie. Weinig mensen weten het, maar Nicky heeft al verschillende jaren karate achter de rug. Met een verbazingwekkende snelheid komt de voet van Nicky dan ook vol in de buik van Robbie terecht. Robbie kreunt het uit en stort in elkaar.Alsof er niks gebeurd is kijkt Nicky omhoog. Daar, in de top van de boom, hangen kokosnoten.
Guikie kijkt rustig naar zijn plan. Dan ziet hij opeens iets. Hij raakt nog net niet in paniek, maar is wel duidelijk geschrokken. Hij pakt iets uit zijn zak, het is de walkie-talkie van Molcrazy. Zijn vinger glijdt over de rode knop aan de bovenkant.
“Douchegordijn, ontvang je mij? Guikster hier.” Even hoort hij alleen ruis, maar dan komt het antwoord. “Douchegordijn hier, ik ontvang je luid en duidelijk. Wat heb je nodig?”
Jutta is ondertussen bij Kamp Zuid aangekomen en haar ergste vrees is werkelijkheid geworden: Er zijn nog leden van Kamp Zuid wakker. Rond een kampvuur zitten Eefjuh, Jorg en Koekoe te praten. “Robbie en Eirc zijn nog steeds niet terug”- de stem van Koekoe klinkt chemisch vrolijk. Dronken, besluit Jutta meteen. “Geen probleem,” antwoord de even dronken klinkende stem van Jorg “Chriz is ze gaan zoeken. Ze zullen wel gewoon blij zijn elkaar weer te zien.” Jutta maakt snel een besluit. Hoewel het drietal misschien dronken is zijn ze nog steeds overduidelijk in de meerderheid. Jutta kan ze niet alledrie overmeesteren, iets wat toch zal moeten gebeuren als ze nog maar íets wilt roven. Ze heeft een plan, maar dan voelt ze opeens een hand voor haar mond. Er staat iemand achter haar. Ze voelt de lichaamswarmte, maar durft niet om te kijken. Dan klinkt er een stem in haar oor, “Hallo!”.
Guikie heeft hier echter niks van meegekregen, want die zit te kijken naar een klein vliegtuigje wat over hem heen vliegt. Het is een watervliegtuig en aan de noordkant van het eiland, waar ook Jutta is begonnen, landt het vliegtuigje. Het vliegtuigje is een Grumman Albatross, een watervliegtuig dat vooral wordt gebruikt door de Amerikaanse Marine, maar ook door de crew van Survivor.
Uit het vliegtuigje stapt echter geen crewlid van Survivor. EIDM en Juudith verschijnen uit de deuropening. Hoewel Juudith al twee jaar geleden haar vliegbrevet heeft gehaald was dit de eerste keer dat ze vloog zonder leraar. Het bevalt haar wel. Ze stapt uit het vliegtuig en baadt door het water heen naar het strand, gevolgd door EIDM. Juudith en EIDM zien er, ondanks het feit dat ze doorweekt zijn en erg zenuwachtig, oogverblindend uit. Volstrekt volgens plan, bedenkt Guikie zich.
Dan beweegt Guikie zijn verrekijker naar Karate-Kid Nicky en ziet dat er iets mis is. Eigenlijk ziet hij helemaal niks. Dit baart hem zorgen, en hij beweegt zijn verrekijker snel over het eiland, om te kijken waar Nicky is. En jawel, nu ziet hij het. Hij vloekt. Eirc heeft Nicky tegen de grond gedrukt en houdt het kapmes van Nicky tegen zijn nek. Nicky kan niks doen, en Eirc bindt Nicky’s handen vast en neemt hem mee naar zijn teamgenoten.
“Rustig maar,” fluistert de stem ondertussen in Jutta’s rechteroor, “ik ben het maar.” En dan durft Jutta zich om te draaien. Xmoix staat achter haar.
“Xmoix, wat ben ik blij dat je hier bent! Het lukt nooit, er zitten daar drie kamp zuiders.”
“Je hebt gelijk. We kunnen ze nooit overmeesteren. Maar Guikie heeft al hulp ingeroepen. Ze kunnen hier elk moment zijn. Maar voordat dat plan lukt moeten we eerst Eefjuhh uitschakelen. Dit is het plan.”
2024: wie is de Mol?

Online Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: Survivor: De Afleveringen
« Reactie #32 Gepost op: 5-11-2005, 01:12:44 »
Als Guikie zijn verrekijker weer beweegt naar Eirc ziet hij Eirc bewusteloos in het zand liggen. Maar waar is Nicky dan?
Eefjuhh zit gezellig met Jorg en Koekoe te praten (en te drinken) als ze opeens een stem hoort. “Eefjuhh, kun je even komen?”
“Ben jij dat Eirc?”
“Ja. Ik ben verkouden. Maar kun je heel even komen?”
Moeizaam komt Eefjuhh overeind. Zogauw ze uit het beeld van Jorg en Koekoe is voelt ze een tik op haar hoofd en valt ze flauw. Xmoix en Jutta staan er grinnikend naast. “Daar hebben we geen last meer van.”
Guikie zit nog steeds op de rots toe te kijken als hij opeens twee stemmen achter zich hoort: Willem en Eck. Guikie beseft meteen dat hij gevaar loopt, en pakt een liaan vast, die hij al klaar had hangen. Hiermee slingert hij naar de overkant. Helaas zijn Willem en Eck slimmer dan ze lijken en ook zij halen de overkant. Maar Guikie zet zich af tegen de rotswand en met een vliegende trap schopt hij Willem bewusteloos. Helaas was hij Eck vergeten, die Guikie op zijn beurt K.O. slaat.

Nostradamus, die het voorval zag gebeuren, besluit wraak te nemen voor zijn leider en goede vriend Guikie. Hij zet de achtervolging in op Eck. Nostradamus heeft Eck bijna ingehaald als hij ineens op voorover valt. Iets greep zijn been. Het is een meisje... "Eefjuhh!". Met z'n laatste krachten geeft hij Eefjuhh een flinke klap. Eefjuhh valt voor de tweede keer neer en blijft nu stil liggen. "Hier zul je voor boeten!", schreeuwt Nostradamus. Xmoix en Jutta, die hem gehoord hebben, komen Nostradamus te hulp, samen dragen ze hem naar het vliegtuigje.
Precies op het moment dat Koekoe en Jorg zich zorgen beginnen te maken over Eefjuhh horen ze geritsel in de struiken. Ze hadden Eefjuhh verwacht, maar wat dáár uit de struiken komt! Twee knappe vrouwen in bikini komen op hen af lopen. Onder invloed van de alcohol beslissen ze dat dit een fata morgana moet zijn. Maar hen kan het niet schelen, ze laten het gewoon over aan hun verbeelding. Langzaam komen de twee vrouwen op hen af. Als ze de volgende morgen wakker zullen worden zou het laatste wat ze zich kunnen herinneren Juudith en EIDM met een grote hamer die op hun hoofd afkomt zijn.
Eindelijk kunnen ze echt beginnen met het inladen van het voedsel van het andere kamp. Het mag ook wel, want het begint langzaam licht te worden. Het kon niet lang duren of iemand zou bij bewustzijn komen en alarm slaan bij de Survivor-crew. Snel laden ze alles in twee grote juten zakken, terwijl Jutta haar kano is gaan halen. Al het eten wordt in de zakken geladen, evenals wat hulpmiddelen zoals potten en pannen. Dan vertrekt Jutta met de twee zakken naar Kamp Noord. Xmoix, Jutta, EIDM, Nostradamus en Juudith gaan met het vliegtuig terug. Wat ze niet weten is dat zowel Guikie als Nicky ergens bewusteloos op het eiland liggen en niet op hun eigen manier terug kunnen.
Jutta wordt onthaald door D**n, die op Kamp Noord de wacht was blijven houden. Ze wachten met het openmaken van de zakken totdat de rest er ook bij is. Als eindelijk de anderen met het vliegtuig aankomen worden de zakken opengemaakt. Maar tot ieders verbazing zitten ze niet meer vol met eten, maar met Guikie en Nicky en twee bananen. Verontwaardiging, maar vooral verbazing heerst bij de kandidaten. Hoe kan dit nou?
Chriz staat op Kamp Zuid te lachen, in zijn hand twee juten zakken vol met eten. Dachten ze nou echt dat ze hier weg mee konden komen? Onderschat Chriz niet. Nooit. Een diabolische lach vult de eilanden van Survivor terwijl langzaam de zon opkomt.


Daisy en MC gaan in overleg. MC: “Wij hebben beslist dat Kamp Noord de prijs wint. Guikie, dat betekent dat jij prijzen mag gaan uitdelen.”
Guikie: “Nou, da’s leuk! Euhm, ff zien hoor. Nostra krijgt van mij een witte stem, Jutta krijgt een meesterstem, Juudith krijgt de geluksvogelstem en dan heb ik voor zowel EIDM als Xmoix nog een meesterstem.”
MC: “OK, dan mogen jullie nu terug naar jullie kamp.”
2024: wie is de Mol?

Online Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: Survivor: De Afleveringen
« Reactie #33 Gepost op: 5-11-2005, 01:13:10 »
Wederom is de sfeer in Kamp Noord opperbest. Het hele team is euforisch en bevindt zich in een staat van delirium. “Oww, dit kan niet op! We zijn echt een superteam!” verkondigt Guikie. Het ganse team maakt zich wederom op voor een lange feestnacht. Ditmaal koken Jutta en EIDM het feestmaal. Er zijn geen spanningen tussen de dames en het team leeft in harmonie. Net voor het feestmaal gaat Daan nog ff alleen op een rots zitten. Terwijl hij verlangend op het eten wacht, overloopt hij mogelijke scenario’s voor de komende weken … hij wil dit jaar niet alleen zoals de vorige jaren de samensmelting halen, nee, dit jaar gaat hij voor de finale, minstens, en stiekem gaat hij voor de Survivor-titel.

In Kamp Zuid heerst een nog bedruktere sfeer: koekoe roept zijn manschappen op. “Team, we maken momenteel een crisis door. We moeten daar niet moeilijk over doen door dat te ontkennen, het is gewoon zo. Ik stel voor dat we elkaar de komende dagen rust gunnen en de tijd nemen om de zaken ff voor jezelf op een rijtje te zetten zodat we er op de volgende eliminatieproef weer voor honderd procent tegenaan kunnen gaan!” “We zullen er staan chief, no prob!” klinkt Jorg zelfverzekerd. Koekoe kan een lichte glimlach niet onderdrukken.

“Hoera! Ik heb een nieuw gangenstelsel gevonden!” roept ikke. “Jeuj” gaapt Kolko “sorry jongens, maar ik ben echt heel moe.” “Sniet erg hoor, wie wil het gangenstelstel zien?” Megan, Faabjuh en Tinuzzz melden zich aan. Aitan kiest ervoor om net als Kolko wat te luieren. Er is die ochtend toch voldoende voedsel verzameld. Lieke en Giorgio besluiten zich terug te trekken in een rustig, gezellig hoekje.


De kandidaten worden opgehaald voor de eliminatieproef.
MC: “OK jongens, jullie moeten weer aan de bak! Welke proef hebben we vandaag in petto Daisy?”
Daisy: “Deze week weer een opdracht waar snelheid en precisie belangrijk zijn. Tussen die 2 palmbomen aan de overkant hangt een koord gespannen. Het is de bedoeling dat elk team zo snel mogelijk de oversteek maakt. Elke kandidaat moet het koord oversteken: valt hij/zij eraf dan moet hij/zij opnieuw beginnen én komen er 10 seconden straftijd bij. Het team er het langste over doet, zal logischerwijze naar de eilandraad moeten.”
2024: wie is de Mol?

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Survivor: De Afleveringen
« Reactie #34 Gepost op: 12-11-2005, 15:02:53 »
Daisy: “Guikie, aangezien jou kamp 2 survivors meer heeft, wie blijven er aan de kant?” Guikie: “Nostra en EIDM.” MC: “Prima, teams, zijn jullie er klaar voor? Af!” Het zijn de leiders die als eerste de oversteek proberen te maken. Guikie gaat als een speer, maar halverwege valt hij er af. Koekoe doet kalm aan, echter zo kalm dat Guikie hem vlak voor het einde weer in haalt. Jutta en Eefjuhh mogen als 2e. De dames doen het rustig aan, het lijken wel ballerina’s die over het koord lopen. Daan en Eck mogen als 3e. De heren willen vaart maken, maar ze kukelen er binnen no-time af. Daan zelfs een 2e keer. Eck bereikt als eerste de overkant, en wordt afgelost door Eirc. Als Eirc al halverwege is, bereikt Daan, nadat hij nog 1x is gevallen éindelijk de overkant. Xmoix springt het touw op. Xmoix blijkt een ster, want niet alleen bereikt ze zonder te vallen de overkant, ze achterhaalt ook bijna Eirc nog! Nicky en Jorg gaan als 5e. Nicky blijkt niet zo’n ster, hij moet alle zeilen bijzetten om op het touw te blijven, maar het lukt hem tenslotte. Maar Jorg is ver uitgelopen. Juudith en Chriz mogen dan als laatste. Chriz besluit rustig aan te doen, Juudith gaat als een speer en bereikt als eerste de overkant! Vlak daarna komt ook Chriz over de finish. Kamp Noord juicht, maar … Daisy: “Zo, dat was een spannende proef. Kamp Noord, jullie deden er 4 minuten en 18 seconden over, Kamp Zuid, jullie 4 minuten en 31 seconden. Maar, Kamp Noord, jullie vielen er maarliefst 4x af en Kamp Zuid maar 1x. Hierdoor wordt de eindtijd voor Noord 4 minuten en 58 seconden en voor Kamp Zuid 4 minuten en 41 seconden. Zuid wint!” Kamp Zuid juicht, het is ze gelukt! MC: “Guikie, voor jou team wacht de eilandraad. Maar eerst nog iets anders. Hier hebben jullie allemaal een formulier. Maak een lijst met alle survivors, bovenaan je favoriet en onderaan die je het liefst zo snel mogelijk ziet vertrekken. Je moet jezelf ook op de lijst zetten. Kamp Zuid, als jullie klaar zijn, blijven jullie hier nog even, we gaan eerst met Kamp Noord de eilandraad doen!” Als alle survivors de lijst hebben ingevuld en ingeleverd, nemen Daisy en MC Kamp Noord mee naar de eilandraad.

MC: “Welkom Kamp Noord. Guikie, vorige week nog een klinkende overwinning, nu afgetroefd op evenwicht. Balen?”
Guikie: “Altijd balen als je verliest natuurlijk. Aangezien ik mijn team sterker vind, vind ik het rot dat er nu één van weg moet.
Daisy: “Nostra, als voormalig leider moest jij aan de kant blijven. Wat vond je van die beslissing.”
Nostra: “Ik was er niet blij mee natuurlijk, maar we zullen nooit weten of het geholpen zou hebben.’
MC: “Nicky, nu je geen immuniteit meer hebt, vrees je nu meer voor je positie?”
Nicky: “Ja uiteraard, je weet nooit hoe het uit gaat pakken.”
Daisy: “Ok, iedereen mag nu gaan stemmen!”

Nadat iedereen gestemd heeft pakt Daisy de urn met stemmen. MC pakt ze er één voor één uit. MC: “Goed, daar gaan we.”
Stem 1: “Juudith.”
Stem 2: “Nicky.”
Stem 3: “Nicky.”
Stem 4: “Jutta.”
Stem 5: “Nicky.”
Stem 6: “Juudith.”
Stem 7: “ ... Nicky, helaas het is over. De laatste stem zal er niet meer toe doen.”
Stem 8: “Ook voor Nicky.”

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Survivor: De Afleveringen
« Reactie #35 Gepost op: 12-11-2005, 15:03:42 »
Nicky staat op en neemt afscheid van zijn team. Nicky: “Jammer, maar heel veel succes!” Hij omhelst Guikie en Nostra en geeft de rest een hand. Dan is het over voor Nicky. MC: “En dat was Nicky … maar het is nog niet over. Kamp Zuid, kom er maar bij!” Kamp Zuid neemt plaats op de eilandraad. Daisy: “Ok, we hebben hier al jullie formulieren die jullie net hebben ingevuld. We hebben deze bij elkaar opgeteld en gekeken naar wie de populairste was en wie de minst populaire. Die laatste valt af!” Chriz: “Wat!” Nostra: “O help.” Daisy: “Koekoe en Guikie, als leiders hebben jullie een bevoorrechte positie. Jullie kunnen alleen afvallen als jullie bij ¾ van de lijstjes onderaanstaan. Ik kan vast verklappen dat dat NIET het geval is, dus jullie zijn safe.” Er klinkt een zucht van verlichting bij de 2 leiders. MC: “Goed, de overige 11 zullen we niet langer in spanning laten. De meest populaire survivor is … Jorg!” Jorg: “Whaaat!” Daisy: “Jorg, gefeliciteerd. Daarna komen Eck, Nostra en Chriz. Heren gefeliciteerd.” MC: “Dan de eerste 3 dames: EIDM, Jutta en xmoix!” Daisy: “We hebben nog 4 survivors over: Eirc, Juudith, D**n en Eefjuhh.” Eirc: “Daar ga ik.” MC: “De afvaller is … een man.” Eefjuhh en Juudith omhelzen elkaar, ze zijn nog even veilig. MC: “Goed, het gaat tussen D**n en Eirc. Een van hen zien we niet meer terug. En het is geworden … D**n. Eirc: “Hè!” Guikie: “Nee, D**n!” D**n: “Damn!” Daisy: “Helaas D**n, een die-hard survivor, maar je moet nu gaan.” D**n is ontroostbaar. Guikie en Eirc troosten hem. Dan is het tijd om afscheid te nemen. D**n zwaait de rest uit en laat 12 beduuste survivors achter … Chriz: “Dit had ik niet zien aankomen.” Eirc: “Anders ik wel, ik was er zeker van dat ik weg moest.”

Daisy vangt Nicky en D**n op. Ook Nicky is geschokt als hij ontdekt dat D**n de 2e afvaller is. Daisy: “Heren, jullie hebben nog 1 kans op jullie expeditie voort te zetten. Hier verderop ligt een geheimzinnige grot. Daarin moeten jullie zien te overleven. Het is zwaar, maar jullie kunnen daardoor alsnog bij de laatste 10 komen.” De voormalige Kamp Noorders hoeven niet lang na te denken … D**n: “Time for revenge!”

Kamp Noord en Kamp Zuid zijn inmiddels teruggekeerd naar hun eiland. Vooral op Kamp Noord is de sfeer bedrukt. Nostra is ontroostbaar. Zijn maatje is weg. Guikie troost hem. Juudith en EIDM komen de heren gezelschap houden. Juudith: “Ach, stel je niet aan, het was een grote concurrent, voor je eigen plek is het veel beter.” Dit schiet bij Nostra totaal in het verkeerde keelgat: “Ach, zeur niet! D**n was m’n maatje! Het was een goede jongen. Hij werkte hard voor het kamp! Jullie zullen m nog missen, nu moeten jullie zelf eten koken, ipv de hele tijd te liggen zonnen!” EIDM: “Haha, wij doen ook wel dingen hoor. Nog meer dan jij, jij zit de hele tijd maar op een rots te niksen. Je denkt dat je Chriz bent, nou Chriz is wel heel wat sterker.” Dan is Guikie het zat. Als een ware leider komt hij tussen beiden. “Nu is het genoeg geweest! Iedereen heeft zijn favoriete teamgenoten. Laat hem toch.” De dames druipen af en besluiten Xmoix en Jutta gezelschap te gaan houden in het water.”

Op Kamp Zuid is de sfeer een stuk beter. Nadat iedereen van de schrik van de exit van D**n is bekomen, komt iedereen tot bezinning en is blij dat hij of zij er nog in zit. Eirc: “Dat had heel verkeerd kunnen aflopen.” Koekoe: “Ik snap ook niet dat ze jou eruit willen, je doet hartstikke veel.” Eirc: “Misschien wel té veel.” Koekoe:”Mja…” Eefjuhh is ook opgelucht dat ze mag blijven, ze lucht haar hart bij Eck. Eefjuhh: “Stel, als ik er uitgevlogen zou zijn, dan… Eck: “Ach, kalm aan, je bent er toch nog?” Eefjuhh: “Da’s waar. Wel jammer hoor van D**n, goede gozer.” Eck: “Tsja…”

Inmiddels zijn D**n en Nicky op Obscura aangekomen. Tinuzzz: “Nicky!” Nicky: “Tinuzzz!” De voormalige maatjes omhelzen elkaar!” Ikke stelt zich voor. “Jongens, het is hier heel zwaar, het eten begint op te raken.” D**n: “Dan gaan we op expeditie!” Faabjuh: “In de grot is het gevaarlijk hoor.” Maar D**n luistert niet en duikt de grot in. Willem, Aitan en Tinuzzz gaan ‘m achterna. De rest blijft in het Kamp achter. Vooral Robbie, Kolko en Giorgio hebben het zwaar. Giorgio heeft al een tijdje niks gegeten. Giorgio: “Ik heb honger.” Megan: “Dat hebben we allemaal. Jongen, houdt vol, nog even dan is het over.” Giorgio: “Als ik het vol houdt…”

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Survivor: De Afleveringen
« Reactie #36 Gepost op: 12-11-2005, 15:04:05 »
De kampen gaan direct aan de slag. Dan klinkt er opeens een toeter. Het is de stoomboot van Sinterklaas! Daisy en MC rennen als Zwarte Piet op de boot af en halen Sinterklaas op. MC: “Sinterklaas, van harte welkom!” Sinterklaas: “Dankejewel MC, het is een hele eer om hier te mogen zijn.” Daisy: “Twee teams hebben vandaag een gedicht gemaakt, van 24 regels over het spel. We zouden graag willen dat u deze beoordeelt en de winnaar aanwijst.” Sinterklaas: “Dat lijkt me erg leuk.” Sinterklaas loopt op de teams af. Eck: “Sinterklaas!” Chriz: “Tsss… Sinterklaas bestaat niet eens.” Guikie: “Sstt.. er lopen hier nog gelovigen rond.” Sinterklaas: “Hallo kinderen, laat eens horen wat jullie bedacht hebben. Allereerst Kamp Zuid.” Voor Kamp Zuid leest Chriz het gedicht voor:

Afgelopen week werd ons gevraagd te bepalen,
wie wij naar ons team wilden halen.
Deze opdracht was niet makkelijk,
Maar onze keuze rijk.
We vroegen aan ieder:
Wie zie je liever niet wieder
Koekoe kwam naar voren en zei: sidder er beef
Wij willen af van Eef!!
Of anders ten tweede Eck
Zijn spel is niet helemaal spEck voor mijn bEck
Verder vroegen we ons af
Welke gek is zo maf
Om te dromen
Om bij ons team te komen
Dat moet die lieve meid zijn
Xmoix's komst zien wij voor fijn
En als zij niet komen kan
Stuur ons Nicky maar dan
We zien deze survivors graag tegemoet
Hun adrenaline stroomt door ons bloed
Met hun komst bouwen wij een feest
Naar dat zien wij uit het meest
Dus laten ze komen nu maar snel
Dankbaar zijn wel jullie, dankjewel

Sinterklaas: “Leuk gedicht Chriz.” Sinterklaas reikt Chriz een hand pepernoten uit, die hij gelijk onder zijn kampgenoten verdeelt. MC: “Kamp Noord, jullie mogen nu naar Sinterklaas komen.” Jutta leest het gedicht voor:

Een moeilijke discussie werd ons opgelegd,
Want Kamp Noord is inmiddels vrij hecht.
Na lang wikken en wegen hebben wij voor Jorg gestemd,
Jorg, die van allen het snelste zwemt.
Jorg is slim, innovatief en handig,
Hij is niet koppig en erg zelfstandig!
Met zijn ervaring en zijn knappe kop,
Kunnen wij met hem ons geluk niet op!
Maar opeens begon er iets in deze theorie te breken,
Stel dat zijn kampleden zich op Jorg zouden wreken?
En voordat wij Jorg tussen onze armen zouden kunnen klemmen,
De arme jongen naar Obscura toe stemmen?
Welke survivor zouden wij dan moeten kiezen,
Zonder dat we daarmee de expeditie verliezen?
Het antwoord was Eck, die toffe gozer,
Want hij is zeker geen loser!
Onze keuze is nu bekend,
We kiezen voor Jorg en/of Eck, beiden een echte vent!
Maar helaas, daarvoor moet een andere survivor uit ons kamp weg,
En daarvoor hebben wij Nicky gekozen (na lang overleg).
In het onwaarschijnlijke geval dat Nicky al weg is,
Zal xmoix haar weg beginnen naar het eiland van Chriz.
Dat is dat, zus is zo,
Dit is het einde van onze show.

Sinterklaas: “Nou, dat is een heel mooi gedicht Kamp Noord. Mijn beslissing staat vast, Kamp Noord wint!” Noord juicht, zelfs xmoix, want dat betekent dat ze naar Zuid mag. Xmoix: “Eindelijk naar de zon.” Ze omhelst Guikie: “Dank je voor deze kans.” Guikie: “Het is je gegund.” Xmoix holt op Koekoe af. Koekoe: “Welkom back Xmoix!” Jorg neemt afscheid van Kamp Zuid. Het afscheid valt m zwaar. Chriz: “Ik zal je missen buddy.” Jorg: “Ik jou ook!” Dan loopt hij naar Kamp Noord. Guikie: “Welkom Jorg!” Jorg: “Dank je!” Sinterklaas: “Het is tijd om te gaan, hier zijn nog wat pepernoten, nu moet ik weg!” Alle Survivors zwaaien Sinterklaas uit.

Maar Sinterklaas is nog niet klaar in Survivorland. Zijn stoomboot zet koers richting Obscura. Terwijl D**n, Willem, Aitan en Tinuzzz op expeditie zijn, komt Sinterklaas aan op Obscura. Kolko: “Sinterklaas!” Robbie: “Je droomt.” Kolko: “Nee echt, Sinterklaas!” Lieke: “Verhip!” Megan: “Dag Sint!” Sinterklaas: “Dag jongens. Jullie zouden met 12 man zijn, maar ik tel er maar 8. Waar zijn Tinuzzz, D**n, Willem en Aitan?” Nicky: “Ze zijn de grot in, voedsel zoeken.” Sinterklaas: “Dat is nou jammer, want ik heb zelf wat voor jullie meegenomen. Kijk, een tros bananen!” Faabjuh: “Wow!” Megan: “O heerlijk!” Ikke: “Wat jammer dat rest dit nu moet missen.” Sinterklaas: “Het zijn 12 bananen, en hier is ook nog een zak pepernoten. Ik moet nu gaan, want ik moet naar Sneek. Succes verder!” Kolko:”Heel erg bedankt Sinterklaas!” Giorgio: “Ja dat kunnen we héél goed gebruiken.”

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Survivor: De Afleveringen
« Reactie #37 Gepost op: 12-11-2005, 15:04:29 »
Ondanks dat Kamp Noord voor Jorg koos, is niet iedereen even blij met zijn komst. Vooral EIDM mist xmoix nu al. EIDM: “Xmoix, was een schat, Jorg kennen we nauwelijks. Aan xmoix hadden we tenminste iets.” Maar Juudith is het daar niet mee eens. Juudith: “Zucht, kunnen we nu de strijdbijl begraven, dit heeft toch geen zin.” EIDM: “Dus ik mag niet zeggen wie ik niet mag en wie niet. Ik vind jou ook een aansteller!”Juudith: “Nou ik jou ook!” Voordat de dames elkaar in de haren kunnen vliegen springt Guikie tussen beiden. Guikie: “Ik lijk Dr. Phil wel, waarom dat geruzie nou?” EIDM: “Zij zei …” Juudith: “Maar zij…” Guikie: “Niks te maaren, allebei afkoelen jullie. Juudith jij gaat met mij mee, EIDM neem een duik in het water.” Beiden dames gehoorzamen gelaten.

Kamp Zuid keert terug op het eiland, zonder Jorg, maar met Xmoix. Ze besluit direct haar bikini aan te trekken en gaat in de zon liggen. Na al die kou op Aquagonië kan ze dat wel gebruiken. Eefjuhh is minder blij met de komst van Xmoix. Zij en Jorg konden het goed vinden. Ze legt haar verhaal voor bij leider Koekoe. Jorg: “Waarom Jorg?” Koekoe: “Wist ik het maar. Maar xmoix is ook een sterke kracht, ik ken haar nog van Aquagonië.” Eefjuhh: “Ongetwijfeld, maar Jorg was de sterkste persoon die ik ken. Hij was de beste tijdens de afgelopen eliminatierproef. Volgens mij loopt dit niet goed af!” Koekoe: “Ach, stel je niet aan. We hebben een heel sterk kamp nog steeds. Chriz, Eck en Eirc zijn ook drie sterke kerels, wij zijn ook de zwaksten niet en onderschat xmoix niet.” Eefjuhh: “Maar toch wil ik Jorg terug!”  Eefjuhh loopt boos weg. Chriz valt in het gesprek binnen Chriz: “Rustig rustig, laten we eten zoeken, we hebben weinig voor vanavond.” Eefjuhh en Chriz gaan op expeditie in het bos, terwijl Koekoe met Eirc en xmoix gaat vissen. Eck tenslotte staat in de keuken.

Op Obscura zijn D**n, Tinuzzz, Willem en Aitan teruggekomen van hun expeditie. Ze hebben wat slakken gevonden. D**n: “Jongens, we hebben eten!” Faabjuh: “Ja, wij ook!” Tinuzzz: “Zijn jullie ook op expeditie gegaan?” Giorgio: “Nee, Sinterklaas is langs geweest.” Willem: “Haha, grappig hoor.” Kolko: “Nee, echt waar!” Aitan: “Nee, nou heb ik Sinterklaas gemist.” D**n:”Wat hebben jullie gekregen? “ Faabjuh: “Allemaal een banaan en 1 zak pepernoten.” Tinuzzz: “O lekker!” Giorgio heeft z’n banaan al op. Als D**n, Tinuzzz, Willem en Aitan hun banaan willen pakken, zien ze tot hun grote schrik dat er nog maar 2 bananen liggen! Willem: “Wie heeft mijn banaan opgegeten! Was jij t Kolko?” Kolko: “Ik, nee zeg, hoe kom je erbij!” Aitan: “Het was vast Robbie!” Robbie: “Grapjas!” Tinuzzz: “Giorgio was t.” Giorgio: “Nee, ik was het niet!” D**n: “Heren rustig. Ik kom net van het gewone eiland, jullie mogen mijn banaan wel hebben. En zo delen Aitan, Willem en Tinuzz 2 bananen. Maar toch zit het Tinuzzz, Willem en Aitan niet lekker. Tinuzzz tegen Aitan: “Ik denk dat t Giorgio was. Zie je hoe hij erbij zit, heel relaxt, terwijl je m vanochtend nog kon opvegen.” Aitan: “Zou best kunnen.” Dan besluiten de heren te gaan slapen, het is al laat. Maar het verhaal is nog niet afgedaan…

Het is midden in de nacht als Kamp Noord en Zuid worden gewekt voor een nieuwe eliminatieproef. Op Battle Island wachten MC en Daisy de teams op. Daisy: “Hallo kandidaten. Jullie zijn nog met 12, vandaag vallen er weer 2 af. Laten we maar direct ter zake komen. We gaan vandaag namelijk paintballen. Niet zomaar, maar met deze houten geweren met kokosnotenmelk, door Molcrazy gemaakt! Je moet proberen mensen van het andere team af te schieten. Welk team als eerste in z’n geheel is afgeschoten, moet naar de eilandraad. Duidelijk? Jullie hebben 10 minuten voor een tactische bespreking!”

Terwijl Kamp Noord en Zuid zich klaarmaken voor de eliminatieproef, slaapt iedereen op Obscura gewoon door. Het is immers 4 uur ’s nachts. Dan klinkt er een hoop gerommel. Faabjuh en D**n worden er wakker van. Faabjuh fluistert: “Hoor jij dat ook?” D**n: “Ja.” Dan klinkt er een klap. Een deel van de grot stort in. Faabjuh: “Shit, help! Rennen!” Iedereen probeert op te staan en elkaar mee te trekken, dan stort er een deel in. Er klinkt een hoop gegil en dan is het stil …

Wordt vervolgd…

Online Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: Survivor: De Afleveringen
« Reactie #38 Gepost op: 19-11-2005, 16:44:04 »
Aflevering 9

“Au!” Een schelle pijnkreet doorbreekt de stilte en dankzij Robbie doorbreekt een vuurtje de duisternis. “Iedereen OK?” vraagt Nicky. “Ja hoor, alles in orde!” roept Tinuzzz blij die van de schrik aan het bekomen is. Alle Obscurianen komen weer bij hun positieven. “Sow, hoe gaan we hier weg geraken jongens, zullen we … hé Daan! Wat is er?” Megan loopt naar Daan toe. “Au, au!” Daan schreeuwt het uit van de pijn. Al snel ziet Megan wat er mis is: Daans been zit gekneld onder een rotsblok. “Ai ai, dat ziet er niet zo best uit” zegt Willem. Even later arriveert het medische urgentieteam om Daan uit zijn pijnlijke situatie te bevrijden. “Dat ziet er niet goed uit jongen, ik vrees dat de expeditie voor jou over is” deelt de dokter Daan mee. “Nee he! Auch! Zeg dat het niet waar is! Ik heb al altijd de samensmelting gehaald! Ik wil niet stoppen!” “Het zal toch moeten” glimlacht de dokter vriendelijk. “Ach kop op joh” zegt ikke en alle Obscurianen nemen afscheid van Daan. Nadat de afgebrokkelde rotsblokken door de productie zijn verwijderd, wordt Daan weggevoerd.

Op Battle-Island zijn de teams klaar voor de eliminatieproef. MC: “OK jongens, de 10 minuten zijn om. Het spel gaat beginnen.” Alle Survivors verdelen zich over Battle-Island en the game begins. Nauwelijks zijn ze bezig of Chriz schiet een onoplettende Jutta af. “Heej! Ik was nog niet klaar!” “Pech gehad meisje” en Chriz verdwijnt tussen de struiken. Guikie en Jorg geven elkaar rugdekking en stuiten op Eefjuhh die ze afvlammen. Even later maken ze eveneens met Eirc korte metten. Koekoe schiet tegen zijn principes een dame af: EIDM moet het veld ruimen. Eck heeft geen genade met Juudith en Nostra revancheert zich op Eck. Nostra schiet Chriz af en loopt snel verder … waar Chriz van profiteert om zijn met kokossap doordrenkt shirt uit te doen. “Ik doe weer mee” denkt Chriz en als een duivel uit een doosje schiet hij Nostra af na hem kort achtervolgd te hebben. “Huh? Wat? Dat mag toch helemaal niet!” “Is daar iets van gezegd dan?” vraagt Chriz en hij gaat weer verder. Even later vindt hij Xmoix en ze trekken samen verder. Ze naderen een open vlakte. “Opletten nu” zegt Xmoix. Langzaam sluipen ze verder tot ze Jorg zien. Ze kruipen nu dichterbij en spuiten Jorg vol kokosmelk. “Ah damn!” Maar waar Jorg is, is Guikie. De aanwezigheid van Chriz en Xmoix is zijn alziend oog niet ontglipt en hij is in een boog om hen geslopen. Als hij achter hen staat, breekt hij een tak. Chriz en Xmoix draaien zich vliegensvlug om … om een lading kokosmelk in hun gezicht te krijgen. “Haha, take that bastards!” Guikie is helemaal euforisch, zelfs zo euforisch dat zijn concentratie vermindert. Hij weet dat er nog 1 Zuider over is en gaat driftig op zoek maar helaas had koekoe hem al een tijdje van ver geobserveerd. Hij loopt achter Guikie aan en roept “heej kerel”. “Huh?” Guikie draait zich om. “Zeg maar gedag Guik!” “Shit!” Koekoe richt en … zijn geweer blokkeert! “Wat nou!?” “Haha, it’s my lucky day! Bye-bye Koekoe!” En Guik haalt de trekker over, maar … “Damn, mijn kokosmelk is op!” “Ach, een spijtige speling van het lot” zegt Koekoe en zijn opnieuw functionerende bamboegeweer knalt Guik vol met kokossap waarmee het spel eindigt. Daisy: “Kamp Zuid wint! Noord, we zien jullie op de eilandraad.”

 MC: “Welkom op de eilandraad Noord. Guikie, wat vond je van de proef?”
Guikie: “Ik vond het bijzonder leuk maar enorm stom dat mijn kokosmelk op was.”
MC: “Jorg, wat verwacht je van deze eilandraad? Zal je het overleven?”
Jorg: “Dat zullen we zo weten.”
Daisy: “Goed, jullie mogen jullie stem uitbrengen.”
Nadat alle Noorders hun stem hebben uitgebracht, neemt Daisy de urne bij zich en telt de stemmen. “Hier gaat ie weer.”
« Laatst bewerkt op: 20-11-2005, 14:43:12 door Molcrazy »
2024: wie is de Mol?

Online Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: Survivor: De Afleveringen
« Reactie #39 Gepost op: 19-11-2005, 16:44:27 »
Stem 1: Juudith
Stem 2: EIDM
Stem 3: Juudith
Stem 4: EIDM (plus geluksvogelstem!)
Stem 5: Juudith
Stem 6: Juudith (plus meesterstem!)

Daisy: “Het is bepaald, jij moet gaan Juudith.”
Treurig neemt Juudith afscheid van haar kampgenoten die haar een beetje proberen op te beuren. “Kop op Juud” zegt Nostra en hij geeft haar nog een schouderklopje. “Nog veel succes allemaal, ik ga mijn geluk zoeken in Obscura” en na een kushandje stapt Juudith weg.
MC: “Momentje Juudith, jij gaat uiteraard niet alleen. Ook deze week valt er nog iemand af en omdat alle Survivors daarvoor in aanmerking komen, halen we Kamp Zuid er ff bij.”
Daisy: “Jullie gaan dadelijk een race houden voor jullie plek bij de laatste 10. Jullie gaan dadelijk naar een startmeet en 500 meter zal een tafel staan met 10 stoelen. Het is simpel: wie geen plaats bemachtigt, valt af.”
Jorg: “500 meter spurten? Makkie.”
MC: “Onderschat het niet Jorg, het is een heel eind hoor.”
Daisy: “Dan mogen jullie nu plaats nemen achter de meet, ow ja, dat had ik nog niet gezegd: jullie gaan bergaf lopen.”
“Bergaf” denkt Eck “dat maakt het toch alleen maar simpeler?”

De Survivors kruipen de berg op en als ze achter de startmeet staan, zien ze dat het niet louter een kwestie is van de berg afhollen: heel het parcours ligt vol met verraderlijke objecten. “Wacht is ff” zegt Nostra. “Start!” schreeuwt Daisy. Terwijl Nostra een beetje versuft staat te kijken, schieten al de andere Survivors weg. Het is een hels parcours: Chriz struikelt over een boomstam, Jutta valt in een put, EIDM komt vast te zitten in de modder, Eirc stort in een grote plas water, … de Survivors vliegen werkelijk alle kanten op. Na 20 minuten heeft Jorg de tafel bereikt. “Mensen, wat een hel!” Even later arriveren ook Koekoe en Eck. “Woohoow! Wat een avontuur! Ik wil gerust nog eens!” roept Koekoe. Eck geeft hem een bedenkelijke blik maar besteedt er verder geen aandacht aan: hij is veilig. Eefjuhh en Xmoix hebben elkaar langs alle hindernissen geholpen en nemen opgelucht plaats aan de tafel. Nog 5 plaatsen over, en nog 6 Survivors … Eirc staat vol schrammen en blauwe plekken, maar ook hij weet zijn plaats aan de tafel te verzekeren. Een uitgeputte Jutta plaats zich even later naast hem. De minuten verstrijken … Een geradbraakte Guikie kruipt letterlijk over de lijn en hijst zich aan de tafel. “I-ik … ben … er … geraakt” Een met bloeduitstortingen bedekte Chriz zet zich ook aan de tafel. “Jeetje, dit kan niet medisch verantwoord zijn, auch.” Nog 1 plaats, en 2 Survivors … Zowel EIDM als Nostradamus persen alles uit hun vermoeide lijf om de laatste plaats aan de tafel te halen. Slechts 1 minuutje later is de plaats bezet … en een uitgeputte EIDM staat aan de kant.
MC: “EIDM, jij hebt geen plaats kunnen bemachtigen. Het avontuur stopt hier voor jou.”
EIDM: “K*t!”
Zowel Juudith als EIDM worden naar Obscura gebracht.
Daisy: “Proficiat! Jullie 10 zijn voorlopig weer veilig. De tafel is gedekt, dus laat het eten maar komen!”
De Survivors kunnen genieten van een feestmaal alvorens terug te keren naar hun kamp. Er is werkelijk vanalles: kip, friet, exotisch fruit, verse groenten, ketchup, mayonaise, cola, kalkoenlapjes, ice tea, bami, nasi, Mexicaans eten, zelfs bier ontbreekt niet op de menu.

Terug aangekomen op hun eiland is Kamp Noord zo voldaan van al het voedsel dat ze het verlies van 2 kampgenoten reeds vergeten zijn. Ook Kamp Zuid is in een euforiestemming.
2024: wie is de Mol?