Auteur Topic: Survivor: De Afleveringen  (gelezen 20277 keer)

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Survivor: De Afleveringen
« Reactie #60 Gepost op: 24-12-2005, 13:39:29 »
Het spelletje mens-erger-je-niet is inmiddels afgelopen. Faabjuh heeft zich teruggetrokken op een rots, hij wil zich in opperste concentratie voorbereiden op de kruiziging. Eefjuhh vind het allemaal prima. Ze gaat schelpen zoeken en maakt er een ketting van. Eefjuhh: “Mijn geluksketting.”, zegt ze tegen zichzelf. Koekoe en Nostra praten ondertussen over wat komen gaat. Nostra: “Ik denk dat Faabjuh gaat winnen, die is zó relaxt.” Koekoe: “Ik denk dat hij Eefjuhh onderschat. Die laat zich niet kisten, die ken ik inmiddels langer dan vandaag. Al komt er een storm met windkracht 10, die laat zich nog niet omver blazen. Het kan nog wel eens spannend worden.” Nostra: “Daar sluit ik me absoluut bij aan.”

De laatste eilandraad gaat van start. Terwijl Daisy de urn klaarzet, interviewt Molcrazy de kandidaten.
Molcrazy: “Jutta, gefeliciteerd met je finaleplek, had je dit verwacht?”
Jutta: “Absoluut niet! Ik ben normaal nooit zo sterk in quizen. Ik denk dat het gewoon zo moest zijn vandaag, alles zat mee.”
Molcrazy: “Jorg, had je beter niet iets meer de tijd kunnen nemen?”
Jorg: “Misschien wel, maar de tijd is ook belangrijk. Gegokt en verloren.”
Molcrazy: “Eck, tot nu toe ben je alle eilandraden vrij veilig doorgekomen, hoe zeker voel je nu?”
Eck: “Helemaal niet zeker. Ik heb geen idee wie hoeveel stemmen nog heeft en ook niet hoe ze ingezet gaan worden. Het kan zomaar over zijn.”
Molcrazy: “Xmoix, hoe schat je jou kansen?”
Xmoix: “Ik wacht het af, ik ben al blij dat ik zover gekomen ben.”
Molcrazy: “Dan is het nu tijd om jullie stemmen uit te brengen. Denk eraan, Jorg jij hebt een zwarte stem, dus in feite een stem extra én een witte stem, waardoor 1 stem op jou ongedaan wordt gemaakt. Eck, jij hebt een geluksvogelstem en Xmoix nog een meesterstem. Jutta, als winnaar van de sociale proef, mag ik vragen jou als eerste te stemmen?”

Jutta stemt als eerste, en even later volgen Jorg, Xmoix en Eck haar voorbeeld. Daisy haalt de urn op en telt de stemmen. Daisy: “Dat is me een volle urn! We gaan eerst deze stemmen eens bekijken en dat kijken we naar de bijzondere stemmen of die enig nut hebben.”
Stem 1: “Jorg.”
Stem 2: “Eck.”
Stem 3: “Eck.”
Stem 4: “Jorg.”
Stem 5: “Eck.”
Stem 6: “Jorg.”
Stem 7: “Jorg.”

Daisy stopt even. Jorg zucht. “Thank god dat ik die extra stemmen heb.” Daisy: “Dacht je dat ik klaar was? Nog lang niet!”

Stem 8: “Jorg.”
Stem 9: “Jorg.”
Stem 10: “Jorg.”
Stem 11: “Jorg.”

Jorg slaat stijl achterover. Dit is wel het laatste wat hij had verwacht. Molcrazy: “De extra stemmen doen er niet meer toe, het is gebeurd.” Daisy: “Komt hoogmoed voor de val? We zullen het niet weten, iig mag je nu afscheid nemen van de rest.” Maar Jorg is zo verbouwereerd dat hij niks meer kan uitbrengen. De crew moet hem van de eilandraad wegslepen. Molcrazy: “Zo, dat was Jorg! Ja het spel is keihard. Eck en Xmoix, we gaan gelijk door. Jullie gaan zo met Daisy mee in een helicopter, midden in de oceaan staat de inmiddels beruchte balk. Jullie beginnen met 4 steunbalken. Om het half uur halen wij één balk weg. Het is heel simpel, wie het langst blijft staan, wint de proef en zit in de finale, de verliezer moet naar huis. Ik wens jullie heel veel succes, ik ga naar Grim om te kijken hoe het daar afloopt.

Eck en Xmoix nemen plaats op de balk. Voordat ze beginnen omhelzen de twee boezemvrienden elkaar nog. Voor het 3e jaar achtereen staan er twee vrienden tegenover elkaar op de balk. Daisy: “Jongens, ik kan er over mee praten. Het is heel zwaar. Dit worden misschien wel de zwaarste uren uit jullie leven. Concentreer je goed, want een fout is zo gemaakt. Ik wens jullie ontzettend veel succes en moge de beste winnen!” En Daisy drukt de stopwach in. Eck en Xmoix draaien de ruggen naar elkaar toe zodat ze elkaar niet zien. Een half uur gaat voorbij, zonder dat beiden ook één krimp geven. Daisy haalt de eerste balk weg. Eck begint ietsje te wankelen, maar hervint al snel zijn evenwicht. Na een uur staan beiden er nog steeds vrij frisjes bij, voor Survivor begrippen. Daisy haalt dan de tweede balk weg. Vanaf nu wordt het zwaar…

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Survivor: De Afleveringen
« Reactie #61 Gepost op: 24-12-2005, 13:39:44 »
Molcrazy is inmiddels gearriveerd. Molcrazy: “Ik zie dat jullie uitgespeeld zijn.” Nostra: “Ja, stom spel.” Molcrazy: “O, dus je hebt niet gewonnen? Maar dat kon je natuurlijk al in je glazen bol zien.” Nostra: “Grr…” Koekoe moet lachen. Molcrazy: “Maar waar ik benieuwd naar ben, wie heeft er eigenlijk gewonnen? Er gaat een hand omhoog. Koekoe: “Het was close hoor, maar die laatste 1 deed ’t m. Molcrazy: “Nou dat is heel mooi, want dan hoef ik er ook niet meer langer omheen te draaien. Dit hele spel was de laatste proef. De winnaar van dit spel is ook direct de winnaar van Grim en mag naar de finale.” En toen was het stil op Grim. Je kan een spelt horen vallen. Totdat iemand zich realiseert dat hij of zij zojuist een finaleplaats heeft gewonnen. “Jahoe! Yes!” Molcrazy: “Gefeliciteerd. We gaan nu naar Battle Island. Daar zitten alle ex-kandidaten die een stem mogen uitbrengen op de finale-eilandraad, samen met julle, Koekoe en Nostra. Tevens worden daar de andere finalisten bekend. Het 4-tal stapt, nog verbouwereerd, in de helicopter.

Eck en Xmoix staan na 1,5 uur nog steeds overeind. Maar het wordt al lastiger. Eck begint steeds meer te wankelen en ook Xmoix staat niet meer rechtop. En dan haalt Daisy de laatste balk weg, en hebben ze nog maar één balk om op te staan. Eck begint weer met z’n handen te draaien en Xmoix’ bovenlijf beweegt. En niet lang daarna klinkt ook een plons. Iemand is er vanaf gevallen. Daisy: “Helaas, het is gebeurd.”

Op Battle Island is het inmiddels een drukte van jewelste. Nostra en Koekoe hebben plaatsgenomen tussen het publiek, verder bestaande uit Lieke, Tinuzzz, Robbie, Megan, Juudith, Chriz en Nicky, die dankzij Xmoix een plek in de raad verdiende. Dan komt Molcrazy tevoorschijn.Er klinkt applaus. Molcrazy: “Beste kandidaten, het was spannend, maar ik wil jullie graag voorstellen aan de allereerste finalist. Zij won de sociale proef. Ze wist het meeste van Survivor 2005. Ik wil graag een groot applaus voor Jutta!” Jutta springt dolenthousiast tevoorschijn en er klinkt groot applaus. Chriz: “You go girl!” Molcrazy: “Goed, we gaan verder. Toen kwam de finaleeilandraad. En daarin werd tot ieders verbazing Jorg weggestemd. Hij zit dus niet in de finale. Toch graag een applaus voor hem.” Er klinkt een luidt applaus van de kandidaten voor Jorg, maar Jorg is er niet in de mood voor. Teleurgesteld neemt hij plek tussen de andere kanddiaten. Molcrazy: “Goed, dan nu de tweede finalist. A, daar zal je de helicopter hebben!” Er komt een helicopter aangevlogen. Daarin zitten Daisy, Eck en Xmoix. Molcrazy: “Uit deze helicopter zal zo als eerste de winnaar van de fysieke proef stappen. Hij of zij was het sterkst op de balkproef. Zwaar, maar hij of zij hield het net iets langer vol dan zijn of haar tegenstander.” De helicopter landt op het eiland. Molcrazy: “Dames en heren, mag ik jullie presenteren, de winnaar van de fysieke proef … Eck!” Eck springt de helicopter uit. Jutta omhelst haar maatje. Applaus klinkt van de tribune. Xmoix neemt plaats en krijgt knuffels van Robbie en Megan. Ze viel net iets eerder van de balk. Daisy: “Dank je Molcrazy voor deze geweldige introductie. Ik neem het nu van je over. Als laatste hebben wij de derde finalist. Hij of zij is de winnaar van Grim geworden. In een intrigerend spelletje mens-erger-je-niet, wist hij of zij het hoofd als meeste koel te houden. Hij of zij won op Grim eiland, en is daarmee de verdiende derde finalist van dit spel. Ik heb het over … Eefjuhh!” En dan komt deze spring in ’t veld tevoorschijn en omhelst haar voormalige maatjes. Jutta: “We did it!” Molcrazy: “Dat kunnen jullie zeker zeggen, van harte gefeliciteerd. Maar vanaf nu wordt het spannend. Daar verderop zitten 12 personen. Zij zullen beslissen over jullie lot. Wie wint er Survivor 2005? Op het antwoord op die vraag zullen jullie nog even moeten wachten. We gunnen ze nog even wat bedenktijd. Het is nu tijd om te gaan, naar huis. In de studio volgende week zal bekend worden, wie wie het het meeste gunt. Tevens zal er nog een stem door de kijker worden uitgebracht. Ik wens jullie heel veel succes in deze spannende week!”

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: Survivor: De Afleveringen
« Reactie #62 Gepost op: 31-12-2005, 19:06:49 »
Aflevering 15: De Finale!

19u59

Rust, harmonie, stilte … voor de storm

20u00

Een explosie van geluid doemt op uit het Sportpaleis van de Ahoy’ Venue in Rotterdam waar Within Temptation de live-show van Survivor gestart heeft met ‘Jillian’. Na het nummer volgt een spetterend applaus. Als het joelende publiek een beetje gekalmeerd is, komen Daisy en Molcrazy in een Ferrari het Sportpaleis binnengereden. Er volgt opnieuw een oorverdovend applaus.

MC: “Welkom beste mensen in de live-show van Survivor waarin de winnaar van de expeditie bekendgemaakt zal worden! Ook u thuis natuurlijk van harte welkom! Het is Daisy en mij een groot genoegen om u allereerst de Survivors voor te stellen die niet in de Survivor-Raad zetelen. Geef ze een daverend applaus: hier zijn Aitan! Giorgio! Kolko! Daan! True Gondorian! EIDM! Eirc! Willem! en ikke!”

APPLAUS

Daisy: “Daan, hoe is het ondertussen met je?”
Daan: “Heel goed, dank je. Ik had zelf liever ook een stem uitgebracht maar helaas pindakaas.”
MC: “EIDM, leuk dat je er bent. Heb je een favoriet vanavond?”
EIDM: “Uiteraard, maar ik ga niet aan jouw neus hangen wie dat is!”
Daisy: “Eirc, wie zou er uit dit groepje Survivors een langer verblijf op de eilanden verdiend hebben?”
Eirc: “Nou, dat is geen makkelijke vraag en ik zou niet meteen weten wie. Willem was creatief, maar ikke heeft ook een mooie prestatie geleverd als geheim expeditielid. Ik weet het niet. Hopelijk heeft de Survivor-Raad het makkelijker met het bepalen van de uiteindelijke winnaar.”
MC: “Het zal in ieder geval een spannende finale worden!”
Daisy: “Dan is het nu tijd om de Survivor-Raad te verwelkomen! Hier zijn Nicky! Robbie! Megan! Tinuzzz! Lieke! Chriz! Juudith! Koekoe! Nostra! Jorg! Xmoix! en Faabjuh! Samen met de keuze van de kijkers, zullen zij bepalen wie de winnaar van Survivor 2005 wordt. Ik heb nog een vraagje voor Koekoe. Koekoe, zou jij ons het genoegen willen doen om de Voorzitter van de Raad te zijn?”
Koekoe: “Natuurlijk, met alle plezier Daisytje!”
MC: “OK, tijd om ff te chillen jongens. Niemand minder dan de grote illusionist Hans Klok zal hier voor jullie een wervelende show geven!”

Na een ongelooflijke mini-show van 20 minuten krijgt Hans Klok een luid applaus. Dan is het weer back to business …

Daisy: “We gaan de 3 hoofdrolspelers van de avond erbij halen, de 3 finalisten van Survivor 2005.”
MC: “Ze bereikte de finale via de Sociale Proef en heeft het tactisch gezien subliem gespeeld: hier is JUTTA!!!”

APPLAUS

Daisy: “Hij bereikte de finale via de Fysieke Proef en overwon alle hindernissen met zijn charmes: hier is ECK!!!”

APPLAUS

MC: “Zij bereikte de finale via Grim en staat nu hier omdat ze altijd is blijven knokken en blijven geloven in haar kansen: hier is EEFJUHH!!!”

APPLAUS

Daisy: “Welkom Jutta, hoe voelt het om in de finale te zitten?”
Jutta: “Een fantastisch gevoel! Het is een mooie beloning voor mijn hardbevochten strijd op Ushaia.”
MC: “Eck, had je verwacht in de finaleronde te staan?”
Eck: “Nee, dat niet maar ik denk dat dat voor ons alle 3 geldt. Desalniettemin ben ik zeer blij dat ik hier geraakt ben.”
Daisy: “Eefjuhh, wat verwacht jij van deze finale?”
Eefjuhh: “Het is al een overwinning op zich dat ik hier geraakt ben. Mijn expeditie is reeds een succes. De overwinning zou de kers op de taart betekenen. Ik maak zeker een kans maar of mijn mede-expeditieleden daar ook zo over denken, valt af te wachten.”
2024: wie is de Mol?

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: Survivor: De Afleveringen
« Reactie #63 Gepost op: 31-12-2005, 19:07:28 »
Daisy: “Okay, ff tijd om te chillen jongens. Hier zijn ze opnieuw: Within Temptation!”

Within Temptation brengt het publiek opnieuw in hogere sferen en net als iedereen de smaak te pakken heeft, is het alweer gedaan.

MC: “Hartelijk dank jongens. Goed, ik heb 2 mensen die thuis zijn in de wereld van Robinson gevraagd om me te assisteren. Graag een warm applaus voor Emma en Meredith!”

APPLAUS

Daisy (op fluistertoon): “Waarom is dat nou weer nodig?”
MC (op fluistertoon en met zijn parelwitte tandpastasmile naar de camera gericht): “Dat zorgt voor meer kijkcijfers.” (op gewone toon) “Welkom dames, welkom! Euhm …”

Molcrazy laat zijn presentatiekaartjes op de grond vallen en lijkt ff de kluts kwijt.

Daisy: “AHUM! Goed, we gaan een tipje van de sluier oplichten. Het is tijd om de keuze van de kijkers bekend te maken. De publieksstem zal bekend gemaakt worden door een Survivor die net de samensmelting niet haalde. Geef haar een warm onthaal, hier is EIDM!”

APPLAUS

Daisy: “En EIDM, vertel eens wie de kijkers als winnaar van Survivor 2005 zien.”
EIDM: “Nou Daisy, het ging heel gelijk op. De definitieve uitslag van de peiling was 32 % tegenover 33 % tegenover 35 %. Natuurlijk kan er maar 1 iemand door het publiek als winnaar gekozen worden. De persoon die 35 % achter haar naam kreeg, jaaa het is een vrouw, is niemand minder dan … JUTTA!!!”
Daisy: “Bedankt EIDM. Sow sow, dat brengt de stand tussen Eck, Eefjuhh en Jutta op een 0-0-1 voorsprong voor Jutta. Jutta, een reactie misschien?”
Jutta: “Nou, ik kan nog niet zoveel zeggen. Ik vind het leuk om momenteel een stem voor te staan maar er moeten er nog veel uitgedeeld worden dus het blijft afwachten. Maar ik vind het wel leuk dat ik de publieksprijs win, dat wil toch zeggen dat ik voor mijn Survivorkwaliteiten erkend word.”

Molcrazy staat ondertussen weer vol zelfvertrouwen én met presentatiekaartjes in de hand in de camera te kijken. Emma en Meredith zijn momenteel niet in de buurt te bekennen …
MC: “Goed, dank je Daisy. Dan is het nu tijd om te luisteren naar het 1ste Raadslid. Tinuzzz, wie is voor jou de winnaar en waarom?”
Tinuzzz: “Ik stem voor iemand die ik altijd erg behulpzaam en aardig gevonden heb. Het is een heel sociaal iemand en dat is absoluut een vereiste voor een Robinson. Verder heeft deze persoon het spel op een eigen manier gespeeld en hoewel misschien niet een heldhaftig persoon, in ieder geval wel 1 van de sluwsten, anders geraak je niet tot in de finale. Mijn stem gaat naar … EEFJUHH!!!”
MC: “OK, bedankt Tinuzzz, de stand is nu: Eefjuhh 1, Jutta 1 en Eck 0.”

Daisy: “Graag uw aandacht nu voor de mooiste Survivor van 2005, hier is Lieke! Lieke, wie is jouw winnaar?”
Lieke: “De persoon die ik als winnaar zie, wordt door iedereen als zeer aardig beschouwd. Deze persoon is inderdaad heel sociaal. Ik vind dat deze persoon het spel tactisch gespeeld heeft. Er kan er maar 1 de beste zijn, mijn Robinson is … ECK!!!”
Daisy: “Dankjewel voor het uitbrengen van je stem Lieke. Molcrazy, je … ja Lieke?”
Lieke: “Ik wilde nog ff zeggen dat ik later op de avond foto’s en handtekeningen uitdeel.”
Koekoe: “All right!”
Daisy: “Dat is uiteraard geen enkel probleem. De tussenstand is 1 voor Eck, 1 voor Eefjuhh en 1 voor Jutta.”

MC: “En dan gaan we door met … wacht even ik hoor wat in mijn oor … Dais, ben jij dat?” Daisy: “Ja, Molcrazy, dat ben ik, dank je.” Daisy verschijnt op een groot beeldscherm in de zaal. Daisy: “Sorry dat ik even onderbreek, maar het is nu even tijd voor een korte onderbreking. Survivor stond dit jaar bol van de spanning. Wie herinnert zich niet het gevecht tussen Robbie en Chriz op Grim? De spannende eliminatieproeven en wat te denken van de fysieke proef? Maar voor het echte hoogtepunt van Survivor 2005 gaan we terug naar aflevering 10…”

[flashback]
Nostra: “Zeg Guik, bijten die vissen bij jou ook zo slecht vandaag?” Guikie: “Nou niet echt, ik weet niet wat die Koekoe aan het doen is maar die vangt geloof ik alles.” Eefjuhh: “Het is ook niet eerlijk.” Guikie: “Wacht eens even…” Nostra: “Ja?” Guikie: “Wow! Ik heb beet! Nostra: “Zal ik ff … o mijn god, Guikie laat los!” Guikie: “Wat…” Nostra: “Guik!” Guikie: “Help me Nos…” Nostra: “Help! Help! Help!” Eirc: “Wat is er?!?!” Nostra: “G-g-g-g-uikkkkie … er was een haai en die sleurde ‘m mee de oceaan in en ik stond erbij en ik keek ernaar en ik wilde wat doen, maar ik kon…” Eirc: “Blijf rustig.” Eefjuhh: “Hoezo, rustig, hij is net de oceaan ingetrokken, wie weet wat er met ‘m gebeurd is?!?!” Eirc: “Ik zeg je, blijf rustig…”
[/flashback]
2024: wie is de Mol?

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: Survivor: De Afleveringen
« Reactie #64 Gepost op: 31-12-2005, 19:08:02 »
Daisy: “Ja, grote paniek in Survivor! Een kandidaat opgegeten door een haai, wat verschrikkelijk! Of toch niet…

[geheime beelden van Daisy en MC resort]
Daisy: “Dat was me het dagje wel zeg.” Molcrazy: “Zeg dat wel. Die arme kandidaten wisten van niks.” Eirc: “Zeg, mag ik mijn vliegticket naar huis?” Molcrazy: “Ja, zo, we moeten nog iemand afhalen.” Daisy: “Guik, je mag tevoorschijnkomen hoor!” Guikie loopt het restaurant van het resort uit. Guikie: “Mmm.. moet ik echt weg, die pizza’s zijn echt verrukkelijk!” Daisy: “Sorry Guik, maar je wilde zelf weg, dus dan ga je ook. Je krijgt gelukkig gezelschap van Eirc in het vliegtuig. Hij speelde het spel voortreffelijk mee.” Eirc: “Dank je Daisy.” Molcrazy: “Hier zijn jullie tickets, vanwege alle moeite hebben we businessclass geboekt voor jullie.” Guikie: “Wow, thanks!” Het duo vertrekt naar het vliegveld. Daisy en Molcrazy ploffen neer in een strandstoel op hun resort. Molcrazy: “Tsjonge, die haai leek net echt.” Daisy: “Ja hè? Maar het was dan ook de echte Jaws! Ik ben niet voor niets afgelopen zomer naar California geweest, naar de Universal Studios. Iedereen dacht dat ik Dorine op Alcatraz ging bezoeken, maar in werkelijkheid ging ik kijken of Jaws geschikt was voor dit spel.” Molcrazy: “En of ie het was…” Daisy: “Zeker, een beauty.” Molcrazy: “Zeg, hoe is het eigenlijk met Dorine?” Daisy: “Ehm … helemaal vergeten…”
[/geheime beelden van Daisy en MC resort]

Een hoop rumoer klinkt uit de zaal. Daisy: “Jaja, dat hadden jullie niet gedacht.” Daisy loopt met de microfoon ergens in de catacomben van de Ahoy. Ze loopt een aantal gangen door totdat ze bij een kleedkamer komt. Daisy: “Survivor gaat interactief. En niemand had het door. We zouden natuurlijk nooit een kandidaat zo uit het spel laten verdwijnen, dan hadden we het er zeker uitgeknipt. Hier is … Guikie!” Daisy doet een deur van een kleedkamer open en daar … ligt een plas bloed! Daisy: “Ehm … dit was Survivor behind-the-scenes, terug naar de studio!”

MC: “Dank je Daisy voor deze korte terugblik! Terwijl Emma en Meredith met drankjes rondkomen, gaan we door met het volgende Raadslid en dat is Juudith. Juud, vertel me eens wie jij gekozen hebt.”
Juudith: “Mijn winnaar heeft van de 3 finalisten het meest zijn/haar best gedaan om ver in het spel te geraken. Mijn Robinson is ook een heel sportief iemand. Altijd geïnteresseerd in de opdrachten, altijd bereid om de opdrachten tot een goed einde te brengen, ging deze persoon voor 100 % voor het spel. Honger werd overwonnen en vijanden werden verslagen, iets wat een Robinson absoluut moet kunnen. Mijn keuze is gevallen op … EEFJUHH!!!”
Eefjuhh: “Thanks!”
MC: “Daarmee, mijn dames en heren, neemt Eefjuhh de voorsprong in de tussenstand: 2 voor Eefjuhh , 1 voor Jutta en 1 voor Eck.”

Daisy: “Tijd nu om Nicky erbij te halen. Nicky verwierf stemrecht in de Raad dankzij Xmoix die Nicky tijdens een opdracht uitkoos als Raadslid. Omdat Xmoix die opdracht won, staat Nicky hier vandaag ook daadwerkelijk op het podium. Goed, Nick, zeg het eens.”
Nicky: “De persoon in kwestie is zichzelf geweest op het eiland en is ook altijd zichzelf gebleven. Deze persoon lag goed in de groep en stond altijd klaar om mede-eilandgenoten te helpen en te steunen. Ik ga voor … ECK!!!”
Daisy: “Hiermee nestelt Eck zich naast Eefjuhh aan de kop van het klassement. De tussenstand ziet er nu zo uit: 2 voor Eefjuhh, 2 voor Eck en 1 voor Jutta.”
MC: “Dan vragen wij nu Nederlands meest geroemde voorspeller op het podium, uw hartelijk applaus voor Nostradamus!”

KLAP KLAP KLAP

Nostradamus: “Dank jullie allemaal.”
MC: “Nostra, gaat jouw Robinson ook de eindoverwinning in de wacht slepen?”
Nostradamus: “Tsja, wie zal het zeggen MC, wie zal het zeggen.”
MC: “Nou, ik hoopte jij.”
Nostradamus: “Ow ja, euhm … laat ons zeggen dat het heel goed mogelijk is dat mijn keuze de uiteindelijke winnaar wordt. Ik schat de kansen op ongeveer 33 %.”
MC: “Hoe doet ie het toch! Het blijft ons verbazen. Maar ter zake nu, Nostra, wie is jouw keuze?”
Nostradamus: “De …”

“Nostradaaaamus, Nostradaaaamus, Nostradaaamus met zijn strakke groene broek, stond hem goed, jaaaaaaaaa!”
2024: wie is de Mol?

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: Survivor: De Afleveringen
« Reactie #65 Gepost op: 31-12-2005, 19:08:50 »
Daisy: “Meneer Teeuwen, het is nog niet aan jou! Jij mag straks pas!”
Hans Teeuwen: “Ow, d*mn, dit doe ik nou altijd. Naja goed, tot later dan!”
MC: “Nostra, we zijn 1 en al oor.”
Nostradamus: “De 3 finalisten verdienen allemaal om te winnen, maar spijtig genoeg kan er maar eentje de beste zijn. Natuurlijk had ik dit zelf willen zijn, maar de palmbladeren waren me niet gunstig gezind. Mijn winnaar beschikt over alle echte Survivorkwaliteiten: tactisch sterk, diplomatisch ingesteld, strategisch geraffineerd en sterker dan de honger. Er is maar 1 persoon die aan deze omschrijving voldoet en dat is … JUTTA!!!”
Jutta: “WAT? Geweldig!”
MC: “Nou, het blijft wel bijzonder spannend, alle finalisten hebben nu 2 stemmen achter hun naam staan. We gaan heel even tijd nemen om het wat rustiger aan te doen en eens te horen hoe zij hun kansen nu inschatten. Daisy zal nu de finalisten interviewen en als u dorst heeft, niet getreurd want daar zijn Emma en Meredith alweer!”

Daisy: “Goed, Eck, ik begin bij jou. Tevreden?”
Eck: “Zekers, de winst is nog altijd mogelijk, maar dat geldt voor Jutta en Eefjuhh ook. Desalniettemin ben ik blij dat ik nog altijd kans maak en al niet genadeloos ben afgeslacht.”
Daisy: “Jutta, wat een mooie woorden van Nostradamus of niet? Tactisch sterk, diplomatisch ingesteld, … heb je het echt zo gespeeld?”
Jutta: “Ik hield me inderdaad wel low-profile, met succes. Niemand zag me als een bedreiging maar ik was ook weer niet zo terughoudend dat ze mij als lui of asociaal beschouwden. De stemming verloopt beter dan verwacht, ik had niet gedacht dat ik halfweg de stemming mee aan de leiding zou staan!”
Daisy: “Eefjuhh, jij staat hier nu in de finale en eigenlijk ben je via het achterpoortje van Grim hier geraakt. Voel je je een minderwaardige finalist omdat je een keer weggestemd bent?”
Eefjuhh: “Helemaal niet Daisy en dat is geloof ik ook nergens voor nodig. Misschien was het wel een tactische zet door me te laten wegstemmen. Hoe dan ook, er leiden meerdere wegen naar de finale. Hoe je er komt is niet belangrijk, als je er maar geraakt en het feit dat ik nu mee aan de leiding sta, getuigt ervan dat mensen mij als een mogelijke winnaar zien. Ik voel me dus goed in mijn vel en ben benieuwd hoe de verdere stemming zal verlopen.”

 Molcrazy: “Dankjewel Daisy! Wat is het spannend zeg, we …” Opeens klinkt er een donderklap in de zaal. De zaal wordt donker. Iedereen schrikt zich rot, wat gebeurt er?? Opeens gaan de spotlights aan en zwerven ze door de zaal. Ze zoeken iets … maar wat? Dan zwaait er een doek open op het podium en daar is … Jaws! Jaws rijdt het podium op. Naast hem loopt Eirc. Als Jaws het midden van de zaal heeft bereikt stopt ie. Eirc loopt naar de mond van Jaws en trekt hem open … en daar staat Guikie! Luid applaus klinkt vanuit de zaal. Spandoeken met teksten als “Guikie we love you!” en “Guikie for Survivor 2005” worden omhoog gehouden. Guikie geniet van alle aandacht en neemt dan het woord. Guikie: “Jongens, meiden, wat een onthaal. Ik voel me echt vereerd. Ik wil iedereen bedanken die me gesteund heeft de afgelopen tijd. Het was geen makkelijke beslissing, maar ik vond het beter zo. Met dank aan Daisy en Molcrazy kon ik op een spectaculaire wijze het spel verlaten. Want ik houd van spektakel. Ik wil Eck, Jutta en Eefjuhh feliciteren met hun finaleplek. Ze hebben het knap gedaan, onder Chriz’ vleugels uiteraard. Succes en wie weet … tot volgend jaar!” Een ovationeel applaus volgt.
Molcrazy: “Dankjewel, Guikie!” De zaal applaudisseert en zwaait nog harder dan het al deed. “Dan gaan we nu verder.”

Daisy: “Het is tijd om de allerliefste Survivor erbij te halen en dat is natuurlijk niemand minder dan Xmoix! Xmoix welkom meid, je hebt zelf een prachtige prestatie geleverd. Baal je niet een beetje dat je niet in de finale zit?”
Xmoix: “Net als vorig jaar was ik er dit jaar heel dicht bij en ik gun het ze alle 3 maar zelf heb ik inderdaad iets van: had ik nu maar ietsje verder kunnen komen.”
Daisy: “In dat geval had je waarschijnlijker een stuk zenuwachtiger geweest dan nu.”
Xmoix (glimlachend): “Dat had ik er graag bij genomen.”
Daisy: “Op wie is je keuze gevallen?”
Xmoix: “Wel Daisy, ik zou echt uren over mijn winnaar kunnen praten daarom ga ik het kort en bondig houden. Hij is in 1 woord geweldig: ECK!!!”
Eck: “Thanks Xmoix, je bent een schat!”
Xmoix blaast kushandjes naar Eck.
Daisy: “Dit hadden we al een beetje kunnen verwachten natuurlijk. Het zijn maatjes door dik en dun, die Xmoix en die Eck. Eck neemt hiermee de leiding in de tussenstand en staat 1 stem voor op zowel Jutta als Eefjuhh.”
2024: wie is de Mol?

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: Survivor: De Afleveringen
« Reactie #66 Gepost op: 31-12-2005, 19:10:54 »
MC: “Voor ons volgende Raadslid, bekijken we een kort video-fragment.”

Na een koude douche van Daisy beginnen Eefjuhh, Faabjuh en Chriz er heel vermoeid uit te zien. Faabjuh heeft ongelooflijke kramp in zijn been maar houdt zich overeind. Chriz’ vingers schuiven en verliezen langzaam maar zeker hun grip. Eefjuhhs voeten glippen van het platform en toen gebeurde het. “Nee … arrghh …” Als in slow-motion valt Chriz van zijn kruis: het einde van 1 brok survivorervaring …

MC: “Hier is de man die voor iedereen het spel al op voorhand gewonnen had: Chriz! Maar na dit fragment was het afgelopen Chriz.”
Chriz: “Jaah, dat kan je wel zeggen, het was zeer spijtig maar ik kan er vrede mee nemen.”
MC: “Je hebt voor je eigen opgang maar ook voor je eigen ondergang gezorgd.”
Chriz: “Maar mijn complot is wel geslaagd en dat is voor mij het belangrijkste.”
MC: “OK Chriz, vertel de kijkers jouw keuze.”
Chriz: “Mijn Robinson is een tactisch persoon, meester in strategie en coöperatie. Iemand die de lijnen uitzette en een eigen weg volgde. Een echte Survivor zorgt ervoor dat hij altijd overleeft en daar heeft een lowprofile-tactiek toe bijgedragen: als men je als underdog beschouwt, krijg je nauwelijks stemmen tegen. Het was een zeer moeilijke keuze, maar mijn stem gaat naar … JUTTA!!!”
MC: “OK, bedankt Chriz. Eck en Jutta staan daarmee op 3 stemmen elk, Eefjuhh staat er slechts eentje achter.”

Daisy: “De volgende persoon heeft net als Xmoix de finale net niet gehaald, hier is Jorg! Jorg, ben je al een beetje over je eliminatie heen?”
Jorg: “Ja hoor, ik voel me weer op en top. Ook mijn hoofd is weer vrij van plannen uitdokteren en strategieën bedenken, dus ik kan een heldere beslissing maken. In mijn ogen is er maar 1 persoon die de overwinning verdient. Ze is niet alleen lief en knap maar ook gewoon haar eigenste zelf en dat vind ik heel belangrijk. Mijn keuze is gevallen op … EEFJUHH!!!”
Eefjuhh: “Yeah! Bedankt Jorg!”
Daisy: “Dank je Jorg, daarmee staan alle finalisten opnieuw gelijk: 3 stuks elk!”

MC: “Dan is het nu tijd om een prachtvrouw op het podium te halen. Veel mensen vergeten dat zij zelf gedurende Survivor ook enorm afgezien heeft, hier is BAKKERTJE!”
Bakkertje komt in een Karl Lagerfield creatie het podium oplopen met haar onafscheidelijke, voor Kerstmis gekregen, nijlpaard.
MC: “Bakkertje, het is nu tijd voor jouw verhaal, voor Bakkertjes verhaal. Aan jou geef ik graag het woord én de microfoon.”
Bakkertje schraapt de keel, neemt een slok water en begint: “ ’t Waren allemaal lieverdjes, de kandidaten van Survivor. Wekenlang liepen ze met hun ziel onder hun arm rond in de bar omdat ze maar geen zekerheid kregen of ze uitverkoren waren om mee te doen of niet. Ze zeurden maar wat af bij Daisy en Molcrazy. Tot op een dag eindelijk bekend werd wie er mee gingen doen…welgeteld 17 heren en 7 dames. Aitan met zijn grote mond beweerde dat hij tijdens Survivor wel 10 vrouwen zwanger zou gaan maken…jaja vandaar dat hij al snel uit de expeditie lag…de aanwezige vrouwen hadden blijkbaar haar op hun tanden. Molcrazy wierp zichzelf op als een goede spelleider en probeerde de kandidaten voor te bereiden met de nu nog steeds historische woorden: “Prepare for the worst!” Daan, niet de helderste van de kandidaten, vatte dat verkeerd op en dacht dat Molcrazy bedoelde dat ze onbeperkt worstenbroodjes konden eten… Door dit alles vond Chriz het maar een kinderachtig stelletje waar hij het dit jaar mee moest doen en dacht de overwinning al in zijn zak te hebben, niets verraderlijker dan Survivor later zou blijken voor hem. Wat Molcrazy ook probeerde, de kandidaten nuttigden nogal wat drank, en lagen regelmatig voor pampus. Ook Daisy wist de drankvoorraad te vinden, en ook zij lag menig keer dronken achter of voor de bar en niemand van de kandidaten heeft dat ooit uitgebuit tot mijn grote verbazing."
2024: wie is de Mol?

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: Survivor: De Afleveringen
« Reactie #67 Gepost op: 31-12-2005, 19:11:33 »
"Helaas werd de bar sowieso niet gebruikt voor het beramen van grootse plannen, dus was het maar een duffe boel…tot op een avond Daisy last had van haar keel en Jutta het nodig vond om er een ambulance bij te halen, die wilde echter niet komen, vandaar dat Molcrazy zijn spelleidersmaatje toen maar van een rots af duwde en zij haar enkel verzwikte en er wel een ambulance moest komen. Het was echter Molcrazy zelf die afgevoerd werd naar het ziekenhuis omdat Guikie hem op zijn beurt weer van de rots afgooide…tja die avond vloeide de drank rijkelijk nu Molcrazy geen toezicht kon houden. Pas op het einde werd het nog een beetje interessant, de afgevallen kandidaten gooiden hun frustraties er uit aan de bar en menig discussie kwam op gang. De vonken spatten er af en toe vanaf en men vergat nog wel eens dat het hier ging om een spelletje. Maar dankzij de strakke hand van Daisy en Molcrazy is dit spel toch nog tot een mooi einde gebracht en neem ik mijn petje af voor de leuke afleveringen die ze hebben geschreven….dat vind ik wel een award waard, vandaar dat ik de énige échte Bakkertjes-Award in het leven heb geroepen, …hij is voor jullie…”
Bakkertje zoent Molcrazy en Daisy, zwaait naar het publiek en stapt het podium weer af.

MC: “Enorm hard bedankt Bakkertje voor jouw verhaal en natuurlijk ook voor de énige échte Bakkertjes-Award. Graag 10 seconden stilte.”

10 … 9 … 8 … 7 … 6 … 5 … 4 … 3 … 2 … 1 …

Daisy: “Hartelijk bedankt Bakkertje. Tijd om door te gaan met de stemming. De volgende persoon die een stem mag uitbrengen, moest het spel veel te vroeg verlaten. Robbie welkom, op wie is jouw keuze gevallen?”
Robbie: “Ik vind het een erg moeilijke keuze. Het waren leuke spelers, maar de charmes die me het meeste konden bekoren, waren de charmes van … ECK!!!”
Daisy: “En daarmee neemt Eck opnieuw de leiding in de tussenstand!”

MC: “De volgende persoon ging ook net op het einde ten onder, uw warm applaus voor Faabjuh! Faabjuh, jij was dé outsider van het spel maar je hebt een hele mooie prestatie neergezet. Hoe deed je dat?”
Faabjuh: “Ik ben altijd blijven strijden en blijven knokken. Ik ben altijd blijven geloven dat het mogelijk was. Spijtig genoeg moest ik net voor het einde afhaken.”
MC: “Hopelijk heb je je uitschakeling goed verwerkt en heb je een beslissing kunnen nemen over wie de winnaar moet worden.”
Faabjuh: “Dat heb ik zeker ja. Mijn stem gaat naar een meisje dat ik heb leren kennen op Terra. Ze werd al snel mijn maatje en wist me te verslaan op Grim. Ik ga voor … EEFJUHH!!!”
MC: “Asjemenou! Wie had dit nu verwacht … Daarmee staan zowel Eck als Eefjuhh aan de leiding, met 1 stem meer dan Jutta.”
 
Daisy: “Goed, Megan is de volgende die haar stem mag uitbrengen … Maar waar is Megan?”
MC: “Megan is even naar de kleinste kamer, ze moest dringend.”
Daisy: “Nou, wel Koekoe, als je het niet erg vindt, zou ik graag willen doorgaan met jou dan. Normaal gezien stemt de Voorzitter als laatste, maar dit geval is een uitzondering.”
Koekoe: “Ik ben van het principe, dames eerst, maar voor Megan maak ik graag een uitzondering. Goed, mijn keuze, het zal niemand verbazen dat ik op een vrouw stem. Intelligentie, doorzettingsvermogen en creativiteit kenmerken mijn Robinson 2005. Het heeft lang geduurd voordat ik eruit was, maar ik zeg … JUTTA FOR PRESIDENT!!!”
Daisy: “Hartelijk bedankt Koekoe! Nou jongens, dit is toch niet te geloven. Alle finalisten hebben 4 stemmen achter hun naam staan! (trekt een verbaasd gezicht) Ik moet even van de spanning bekomen hoor. Tijd om ff te chillen: hier is Haaaaaans Teeuwen!”

Hans Teeuwen sprint het podium op en doet zijn ding. Zingen, dansen, lachen, muziek, monologen, grappen, mimiek, lichaamstaal, gebarentaal, … hij doet het allemaal. Het stukje over ‘Kabouters’ kon natuurlijk niet ontbreken en opnieuw brengt hij het liedje over Nostradamus. Na een oorverdovend applaus en terwijl het publiek zijn tranen droogt, heeft Daisy de microfoon ter hand genomen en gaat naar de finalisten toe.

Daisy: “OK jongens, de spanning is te snijden. Er is nog maar 1 stem uit te delen, de stem die zal beslissen over de winnaar van Survivor 2005. Nog ff een kort woordje?”
Eck: “Mijn verstand staat op 0 Daisy, ik weet niet meer wat te voelen en te denken op dit moment.”
Eefjuhh: “Alles lijkt zo onwerkelijk: 4 stemmen voor elk van ons! Ik hou het haast niet meer uit!”
Jutta: “Het overvalt me allemaal een beetje, hierop had niemand gerekend.”
Daisy: “OK, dankje jongens, fingers crossed.”
2024: wie is de Mol?

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: Survivor: De Afleveringen
« Reactie #68 Gepost op: 31-12-2005, 19:12:01 »
MC: “Owkeej, it’s the critical point! Alleen Megan weet nu wie de winnaar van Survivor 2205 zal worden, maar voordat zij dat mag bekendmaken, hebben we hier nog een primeur! Zeg het maar Dais.”
Daisy: “Beste kijkers, vandaag zal hier in het Sportpaleis van de Ahoy’ Venue in Rotterdam een wereldrecordpoging plaatsvinden. Niet zomaar een wereldrecordpoging, neenee, een wereldrecordpoging in worstenbroodjes eten! Geef hem een hartelijk applaus, hier is DAAN!!!”

APPLAUS

Daisy: “Daan, heel veel succes toegewenst. Klaar? 3 … 2 … 1 … START!”

Daan werpt zich op de worstenbroodjes, in 2 happen zijn ze binnen. Hij gaat echt als een razende tekeer: de arme jongen heeft 3 dagen niets meer gegeten. Het is de bedoeling dat Daan zoveel mogelijk worstenbroodjes in 15 minuten eet. De tijd tikt … Halfweg heeft Daan er al 20 naar binnen gespeeld, maar nu zijn grootste honger gestild is, wordt het moeilijker. Daan geeft zich voor wat hij waard is. Dan klinken de woorden: nog maar 10 seconden … how, stop, HOW!

Daisy: “Zo Daan, laat ons eens kijken hoeveel worstenbroodjes je hebt binnengespeeld. Nee maar, een totaal van maar liefst 30 worstenbroodjes! Aangezien er nog nooit een wereldrecord voor het eten van worstenbroodjes gevestigd is, heeft Daan voor een nieuw wereldrecord gezorgd! Proficiat Daan!”
Daan: “Dank je!”

APPLAUS

MC: “Zit u ook op het randje van uw stoel door de spanning? Bent u een fervent nagelbijter? Stop ermee, dat is niet goed. Om te voorkomen dat iedereen straks geen nagels meer heeft, komen Emma en Meredith rond met gratis kauwgom. Goed, dan wordt het nu tijd om eindelijk de winnaar van Survivor 2005 te onthullen, hier is Megan!”

KLAP KLAP KLAP

Megan: “Het was enorm moeilijk maar ik heb gekozen voor de persoon die het spel op de beste manier heeft aangepakt. De winnaar van Survivor 2005 is …”

En toen viel de micro uit.

MC: “Ow komaan, wat is dit nu weer!”
Daisy: “Tijd om de hulp van Hans in te roepen.”
Hans Teeuwen: “Ik dacht wel dat jullie een bisnummer wilden! Nostradaaaamus –”
Daisy: “Jij niet! Hans Klok!”
Hans Teeuwen druipt teleurgesteld af.
MC: “Survivor zou Survivor niet zijn als wij niet voor een laatste spektakel zouden zorgen. In het midden van het podium staat een grote doos. Hans Klok zal de winnaar van Survivor 2005 in de doos toveren.”

Na een hoop abracadabra’s, hocus-poci en simsalabims is er beweging in de doos te merken.

Daisy: “Dames en heren, de winnaar van Survivor 2005: …”



Een vrouwelijke vorm stijgt op uit de doos.



EEFJUHH!!!

Eefjuhh: “FANTASTISCH!!! ONBESCHRIJFELIJK MOOI!!! IK VOEL ME EUFORISCH, ALSOF IK IN DE ZEVENDE HEMEL BEN!!!”

Eefjuhh wordt overspoeld door een regen van confetti. Het dak schuift open en de spotlights richten zich op een voorbijzwevende Zeppelin. Op het lichtbord van de Zeppelin staan de woorden ‘DE WINNAAR VAN SURVIVOR 2005: EEFJUHH!!!’ te lezen. Dan volgt er een knallend vuurwerk.

Daisy: “Eefjuhh, van harte gefeliciteerd met je overwinning en de titel! Heel veel plezier met de 50.000 euro! Het wordt hier dadelijk nog een spetterend feest, dus neem alvast een glaasje champagne en geniet ervan!”

Molcrazy: “Emma, wat zie je er vanavond weer oogverblindend uit! Wat zou je ervan denken als wij tweetjes … Staat die camera al aan? Ow ja. *kuch kuch* Hiermee is Survivor op zijn einde gekomen. U was een fantastisch publiek en we hopen dat u van de serie genoten heeft. Daisy en ik wensen u alvast een spetterend Nieuwjaar toe! Wie weet tot volgend jaar en laat het feest hier maar losbarsten jongens! Bedankt!!!”
2024: wie is de Mol?