Auteur Topic: 3FM Serious Request  (gelezen 153446 keer)

Offline grasisgroen

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: 3FM-dj's gaan nogmaals in een Glazen Huis
« Reactie #460 Gepost op: 19-12-2012, 21:08:36 »
 :o je hele spaarkonijn! ::ok::
...maar soms even niet :)

Offline tjommepsv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oud mol
Re: 3FM-dj's gaan nogmaals in een Glazen Huis
« Reactie #461 Gepost op: 19-12-2012, 21:09:03 »
Zit nog 300 euro van mij bij hoor.  ::trots::
Niets is wat het lijkt

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: 3FM-dj's gaan nogmaals in een Glazen Huis
« Reactie #462 Gepost op: 19-12-2012, 21:28:04 »
:o je hele spaarkonijn! ::ok::

Het is voor een goed doel, zei ik tegen het konijn.

Hij begreep het.
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline tjommepsv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oud mol
Re: 3FM-dj's gaan nogmaals in een Glazen Huis
« Reactie #463 Gepost op: 19-12-2012, 22:12:36 »
Het nummer wat ik heb aangevraagd is nu te horen! Het gaat los daar! Het was namelijk Kernkraft 400 van Zombie Nation.
« Laatst bewerkt op: 19-12-2012, 22:23:27 door tjommepsv »
Niets is wat het lijkt

Offline tjommepsv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oud mol
Re: 3FM-dj's gaan nogmaals in een Glazen Huis
« Reactie #464 Gepost op: 20-12-2012, 22:48:03 »
Ze staan al op het ongelofelijke bedrag van 1.752.907,- euro  ::bravo::
Niets is wat het lijkt

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: 3FM-dj's gaan nogmaals in een Glazen Huis
« Reactie #465 Gepost op: 20-12-2012, 23:09:05 »
Ze staan al op het ongelofelijke bedrag van 1.752.907,- euro  ::bravo::
Gisteren ruim 9 ton gegeven, vandaag een kleine 8,5 ton. De lijn is wel dalend  ::hypocriet::

Het is zeker een heel goed resultaat ::trots::
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline tjommepsv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oud mol
Re: 3FM-dj's gaan nogmaals in een Glazen Huis
« Reactie #466 Gepost op: 20-12-2012, 23:28:27 »
Gisteren ruim 9 ton gegeven, vandaag een kleine 8,5 ton. De lijn is wel dalend  ::hypocriet::
...

Lijkt net zo. Maar bij de 9 ton van gister zaten al bedragen in van eerdere dagen. Zo was de webshop al even open en werd er al van alles geveild.
Niets is wat het lijkt

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: 3FM-dj's gaan nogmaals in een Glazen Huis
« Reactie #467 Gepost op: 21-12-2012, 07:55:47 »
Lijkt net zo. Maar bij de 9 ton van gister zaten al bedragen in van eerdere dagen. Zo was de webshop al even open en werd er al van alles geveild.

En misschien hadden ze dat vorig jaar allemaal pas op de laatste dag meegerekend. Misschien dat het daarom ze veel lijkt dit jaar??
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: 3FM-dj's gaan nogmaals in een Glazen Huis
« Reactie #468 Gepost op: 21-12-2012, 19:43:39 »
Zou mijn € 2,50 al zijn meegeteld?

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: 3FM-dj's gaan nogmaals in een Glazen Huis
« Reactie #469 Gepost op: 21-12-2012, 21:17:08 »
Aan de ene kant vind ik t fantastisch dat ze het doen, als je mensen kan helpen prima (zet t ook wel regelmatig aan op de achtergrond) maar ik zat zo te denken: In Nederland zijn er steeds meer mensen werkloos, of leven onder armoedegrens, of leven van de voedselbank als gevolg van de crisis.

Er is weinig geld en toch wordt er de laatste jaren massaal geld opgehaald met deze actie, terwijl mensen minder te besteden hebben. Ik vraag me af of dit ook miljoenen zou opleveren als we het voor mensen in eigen land zouden organiseren.

Bij Q music hebben ze wel veel cadeaus opgehaald de afgelopen weken voor kinderen in eigen land. Nogmaals, zie t niet als kritiek (of mij als zeurkous :P) op het hele SR gebeuren, vraag t me gewoon af. Zelf heb ik vorig jaar een smsje verstuurd overigens als bijdrage, maar daar blijft t dan bij. (En ik weet ook wel dat SR echt als een evenement wordt neergezet waar je eigenlijk aan mee wil doen)

Wat ik wel overigens een erg leuk onderdeel vind is de veiling waar unieke prijzen worden geveild (opname widm bekendmaking, gamen op scherm van Omniversum Den Haag etc.) Dan moet je er echt super super bereid voor zijn geld te bieden als je het item wilt hebben.
« Laatst bewerkt op: 21-12-2012, 21:23:17 door mollenvanger22 »

Offline tjommepsv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oud mol
Re: 3FM-dj's gaan nogmaals in een Glazen Huis
« Reactie #470 Gepost op: 21-12-2012, 22:43:46 »
Ze zitten nu al op bijna 3 miljoen  ::oink::

Ik ga trouwens uitzoeken of het bedrag dat van te voren is opgehaald bij de eerste dag zit of bij de laatste dag.
Niets is wat het lijkt

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: 3FM-dj's gaan nogmaals in een Glazen Huis
« Reactie #471 Gepost op: 22-12-2012, 09:46:06 »
Ik zal vanavond of morgen wel een klein verslagje van de drukte daar doen... Vanmiddag zal ik het van eerste hand zien aangezien ik er dan moet zijn... Althans in de kerk er schuin tegenover vanwege de volkskerstzang.
Ich bin ein Bärliner!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: 3FM-dj's gaan nogmaals in een Glazen Huis
« Reactie #472 Gepost op: 22-12-2012, 10:03:14 »
Ik neem aan dat je er niet echt van gecharmeerd bent dat jullie daar nu niet buiten mogen staan binnen een straal van 1 kilometer, of was het 2 kilometer?


 Of is die ''eis'' inmiddels versoepeld?

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: 3FM-dj's gaan nogmaals in een Glazen Huis
« Reactie #473 Gepost op: 22-12-2012, 10:59:50 »
Ik vind het geen goed doel, eerlijk gezegd zelfs een heel slecht doel... ::niet-ok::

Babysterfte tegengaan in landen als Malawi, Congo en andere Afrikaanse landen waar de levensverwachting enorm laag is en waar de bevolkingsgroei te groot is. We weten dat daar ook honger wordt geleden, dus hoe meer kinderen daar geboren worden hoe meer honger geleden gaat worden en hoe lager de levensverwachting wordt.

Het is het probleem aan de achterkant oplossen en dwijlen met de kraan open naar mijn idee.

Ik ben het dan ook eens met mollenvanger22, waarom niet armoede in eigen land tegengaan?
🜃

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: 3FM-dj's gaan nogmaals in een Glazen Huis
« Reactie #474 Gepost op: 22-12-2012, 11:10:52 »
Ik neem aan dat je er niet echt van gecharmeerd bent dat jullie daar nu niet buiten mogen staan binnen een straal van 1 kilometer, of was het 2 kilometer?


 Of is die ''eis'' inmiddels versoepeld?
Hij is hier inderdaad wat versoepeld. We hebben van de gemeente in ieder geval de toestemming gekregen om met de kerstpotten te staan op de plekken waar ze normaal ook altijd staan. En ik ben inderdaad niet gecharmeerd van de eisen die men stelt aan de gemeentes om Serious Request te 'mogen'  organiseren.
Ich bin ein Bärliner!

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: 3FM-dj's gaan nogmaals in een Glazen Huis
« Reactie #475 Gepost op: 22-12-2012, 12:35:09 »
Nee de armoede in eigen land is niet te vergelijken met de situatie daar. In Nederland eten die gezinnen geen vlees maar in afrika hebben ze helemaal geen eten

Wat Fabiann zegt kan ik me ook wel in vinden hoor. Ze kunnen beter goede seksuele voorlichting geven of condooms uitdelen of iets dergelijks
You'll never walk alone

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: 3FM-dj's gaan nogmaals in een Glazen Huis
« Reactie #476 Gepost op: 22-12-2012, 12:56:45 »
Je hebt armoede in gradaties. Wat de een armoede noemt, valt bij de ander onder de noemer ''prima mee te leven''.

Als ik weet dat iemand een uitkering heeft, dan snap ik niet dat diezelfde persoon wel 200 euro uitgeeft aan vuurwerk. Dan laat je dat ook achterwege, je kunt immers een week of twee goed eten van 200 euro.

Het tegenargument is dan: ''ik heb er het hele jaar voor gespaard, en dan wil ik er ook van genieten''. Onzin, want je kunt ook kijken naar het vuurwerk van een ander, en dan kost het je niets.

Dit voorbeeld gebruik ik om het begrip ''armoede'' te relativeren, en heeft niets met het SR-thema van dit jaar te maken.

Wanneer je naar echte armoede kijkt, naar mensen die echt niet weten hoe ze vandaag financieel doorkomen, dan hebben we het over naar schatting 200.000 mensen.

Stel nou, dat er via SR 10 miljoen wordt opgehaald, dan is dat een mooi bedrag, maar het betekent dat iedereen die onder het kopje ''armoede'' valt, 50 euro krijgt. Die zijn in Nederland binnen enkele dagen op. Maar in een Afrikaans land is dat soms een half jaarinkomen.

Offline tjommepsv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oud mol
Re: 3FM-dj's gaan nogmaals in een Glazen Huis
« Reactie #477 Gepost op: 22-12-2012, 20:23:20 »
Nieuwe tussenstand: 4.292.293,- euro!  ::respect::
Niets is wat het lijkt

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: 3FM-dj's gaan nogmaals in een Glazen Huis
« Reactie #478 Gepost op: 22-12-2012, 21:56:33 »
Nieuwe tussenstand: 4.292.293,- euro!  ::respect::
wow!! Echt een master tussenstand!
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: 3FM-dj's gaan nogmaals in een Glazen Huis
« Reactie #479 Gepost op: 23-12-2012, 14:56:49 »
Het was er gisteren weer verrekte druk! Er was op sommige plekken geen doorkomen aan. Over een stukje wat je normaal in 45 seconden loopt deed je nu 10 minuten... De rij voor de doneerpot was ook zeer lang, wat wel te merken is aan de tussenstand. Wel jammer is dat men zich niet heeft gehouden aan de afspraak om de muziek tijdens de volkskerstzang zachter te zetten, want je dreunde bij vlagen de kerk uit... Ook jammer was dat sommige mensen nogal te keer gingen omdat wij muzikanten met onze koffers door de drukte heen moesten, aangezien we van SR niet de achterkant van de kerk in mochten gaan...
Ich bin ein Bärliner!