Auteur Topic: 3FM Serious Request  (gelezen 153459 keer)

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: 3FM-dj's gaan nogmaals in een Glazen Huis
« Reactie #520 Gepost op: 24-12-2015, 21:45:44 »
De actie Serious Request van NPO 3FM heeft 7.562.985 miljoen euro opgebracht. De opbrengst gaat via het Rode Kruis naar kinderen en jongeren in conflictgebieden.

Dit jaar lieten de dj's Domien Verschuuren, Giel Beelen en Paul Rabbering zich opsluiten in het Glazen Huis. Zoals ieder jaar mochten ze zes dagen geen vast voedsel eten. Het Glazen Huis stond dit jaar in Heerlen.

De opbrengst van de actie is lager dan die van vorig jaar. Toen werd 11,8 miljoen euro opgehaald. Een bedrag dat overigens lager uitviel dan verwacht. Toen het Glazen Huis in 2014 sloot, ging het Rode Kruis er nog van uit dat er 12,3 miljoen euro was opgehaald.

Omdat het bedrag naar beneden moest worden bijgesteld werd er vorig jaar toch geen nieuw record gevestigd bij de actie.

Het gaat ook helemaal niet om een record ofzo. We hebben het niet over vallende dominosteentjes o.i.d

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: 3FM-dj's gaan nogmaals in een Glazen Huis
« Reactie #521 Gepost op: 24-12-2015, 21:54:35 »
Misschien is het op een gekke manier maar goed dat het bedrag lager is dan vorig jaar. Dat zorgt er namelijk voor dat dat ''competitie-element'', beter presteren dan je directe voorganger, nu geen issue meer is.

Ik ben het met MV eens dat het bedrag zelf nog steeds een enorm mooi resultaat is.

Het was hartverwarmend om te zien dat groot en klein zijn steentje bijdroeg. In Zwitserland wordt dat het beste weergegeven door de titel van HUN Glazen Huis (jeden rappen Zahlt). Ofwel: hoe klein of groot je bijdrage ook is: het doet er niet toe.


Twee hoogtepunten voor mij: het moment dat Paul Rabbering brak, bij het verhaal van dat verongelukte vriendenstel.


En natuurlijk Lot.

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: 3FM-dj's gaan nogmaals in een Glazen Huis
« Reactie #522 Gepost op: 22-11-2016, 22:22:08 »


Het hoge woord is er uit! Domien Verschuuren en Frank van der Lende zijn de twee bewoners van het Glazen Huis in Breda.

Hè, twee DJ's? Dat klopt! Dit jaar zitten er geen drie, maar twee DJ's in het Glazen Huis. In de week voor kerst maken Domien en Frank 24 uur per dag live radio, zijn ze continu te volgen op TV, via 3FM.nl en social media.

Een poes in het Glazen Huis?
Toch een derde bewonder dit jaar. Domien en Frank krijgen gezelschap van een harig huisgenootje: de Glazen Huis poes. Deze poes komt uit het dierenasiel uit de omgeving van Breda en wordt uiteraard heel goed verzorgd. Ze komt in het Glazen Huis voor de gezelligheid, maar ook om licht te schijnen op de vele huisdieren die in het asiel wachten op een fijn thuis.



Hopelijk vinden we na 3FM Serious Request een nieuw baasje voor deze poes, en inspireert het onze luisteraars om aan het asiel te denken wanneer ze een huisdier overwegen.

In tegenstelling tot Domien en Frank mag de poes eten en drinken wanneer ze wil. En als Poes wil slapen, mag ze lekker gaan slapen in haar eigen mandje. Poes heeft zelfs een eigen kamertje, zodat ze zich terug kan trekken wanneer ze wil. Vooralsnog is nog niet bekend of de Glazen Huis poes radio gaat maken of niet.

Nachtgasten
's Nachts worden Domien en Frank bijgestaan door verschillende nachtgasten. Wie dit zijn, wordt later bekendgemaakt.


Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: 3FM-dj's gaan nogmaals in een Glazen Huis
« Reactie #523 Gepost op: 23-11-2016, 14:02:49 »
Het concept vernieuwen kan nooit kwaad. Ik ben benieuwd hoe het poezebeest zich weet te handhaven, en vooral: wat de creatieve geesten onder de geldgevers op het plein hiermee gaan doen.
« Laatst bewerkt op: 23-11-2016, 17:50:32 door Bodejos »

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: 3FM-dj's gaan nogmaals in een Glazen Huis
« Reactie #524 Gepost op: 23-11-2016, 17:39:57 »
het is hier om de hoek, maar persoonlijk denk ik dat het concept terug aan het lopen is. In het verleden kon ik heel gebiologeerd naar deze radio tv kijken. Ik merk dat het me de laatste jaren al minder kan boeien. Ik ben ook niet echt doelgroep meer denk ik dan voor deze radio makers. Ik vind ze ook allebei niet echt supertof (die Frank ken ik zelfs nauwelijks)
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Silvermaiden

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: 3FM-dj's gaan nogmaals in een Glazen Huis
« Reactie #525 Gepost op: 25-11-2016, 14:34:03 »
De kat heeft een nieuw huisje dus die gaat gelukkig niet het huis in. Ze hebben er veel commentaar op gehad en terecht.

het is hier om de hoek, maar persoonlijk denk ik dat het concept terug aan het lopen is. In het verleden kon ik heel gebiologeerd naar deze radio tv kijken. Ik merk dat het me de laatste jaren al minder kan boeien. Ik ben ook niet echt doelgroep meer denk ik dan voor deze radio makers. Ik vind ze ook allebei niet echt supertof (die Frank ken ik zelfs nauwelijks)

Dat heb ik ook. Zeker vorig jaar, toen heb ik het af en toe gekeken.

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: 3FM-dj's gaan nogmaals in een Glazen Huis
« Reactie #526 Gepost op: 25-11-2016, 14:40:20 »
Domien vind ik leuk om nar te luisteren. Met Frank heb ik eerlijk gezegd totaal niets. Had liever Roosemarijn, Barend of Wijnand in het huis gezien.
Maarja wij hebben niet te kiezen.
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: 3FM-dj's gaan nogmaals in een Glazen Huis
« Reactie #527 Gepost op: 21-12-2016, 18:24:30 »
Heb nog heel weinig gezien afgelopen dagen.
Hoorde dat er gisteren maar heel weinig verdiend was maar dit jaar heeft wel weer een kippenvelmoment opgeleverd.

Tijn heeft er #lakaan

Lak-aan - Kom in actie - 3FM Serious Request - Lak-aan - Ik wil deze actie met je delen! - https://kominactie.3fm.nl/actie/lak-aan
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Moni

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: 3FM-dj's gaan nogmaals in een Glazen Huis
« Reactie #528 Gepost op: 22-12-2016, 21:39:43 »
Heb nog heel weinig gezien afgelopen dagen.
Hoorde dat er gisteren maar heel weinig verdiend was maar dit jaar heeft wel weer een kippenvelmoment opgeleverd.

Tijn heeft er #lakaan

Lak-aan - Kom in actie - 3FM Serious Request - Lak-aan - Ik wil deze actie met je delen! - https://kominactie.3fm.nl/actie/lak-aan

Zo gaaf om te zien dat Tijn zo'n hype teweeg heeft gebracht. Hij gaat zeker een miljoen ophalen met deze actie. De teller staat nu al op ruim 8 ton. En dan die hashtag en slogan #lakaan en #heelhollandlakt, hoe verzin je het.  ::rofl::

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Re: 3FM-dj's gaan nogmaals in een Glazen Huis
« Reactie #529 Gepost op: 23-12-2016, 18:39:26 »
De teller is de 1,5 miljoen gepasseerd. Tijn redt met zijn actie Het Glazen Huis (aldus 1 Vandaag).
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: 3FM-dj's gaan nogmaals in een Glazen Huis
« Reactie #530 Gepost op: 9-11-2017, 17:58:58 »
Domien Verschuren, Sander Hoogendoorn en Angelique Houtveen, dit zijn de drie dj's die eind dit jaar het Glazen Huis in gaan.

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: 3FM-dj's gaan nogmaals in een Glazen Huis
« Reactie #531 Gepost op: 15-12-2017, 10:31:57 »
Domien Verschuren, Sander Hoogendoorn en Angelique Houtveen, dit zijn de drie dj's die eind dit jaar het Glazen Huis in gaan.

Wat je natuurlijk ook kunt doen:

3 DJ's gaan het glazen huis is.
1 komt er nog maar uit.
Wie is de overlever.

Zult zien dat een Battle Royale in het Glazen huis ineens veel meer kijkers trekt.
Maarja, er zullen wel weer droefneuzen zijn met ethische argumenten, dat je geen nietsvermoedende mensen mag opofferen voor groepsvermaak enzo.. ::)
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Gupp

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je links kijkt, zie je rechts niks!
Re: 3FM-dj's gaan nogmaals in een Glazen Huis
« Reactie #532 Gepost op: 15-12-2017, 16:24:17 »
Wat je natuurlijk ook kunt doen:

3 DJ's gaan het glazen huis is.
1 komt er nog maar uit.
Wie is de overlever.

Zult zien dat een Battle Royale in het Glazen huis ineens veel meer kijkers trekt.
Maarja, er zullen wel weer droefneuzen zijn met ethische argumenten, dat je geen nietsvermoedende mensen mag opofferen voor groepsvermaak enzo.. ::)

 ::rofl::

Ze zouden minstens een stemsysteem ervan kunnen maken: 'SMS Request' waarbij na 3 dagen de eerste afvalt met de minste stemmen en dan op Kerstavond de grote finale: wie mag er volgend jaar bij 3FM blijven; de andere 2 mogen dan Boulevard en Shownieuws gaan presenteren... ::regenboog::

En alle sms opbrengsten gaan natuurlijk naar het goede doel ::ok::
Finalist TAR 2017 / WIDM Pool 2016 #9, 2018 #16, 2019 #138, 2020 #44 / RN Songfestival 2016 #15, 2017 #8 & #7, 2018 #34 & #14, 2019 #17 & #9, 2020 #10

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: 3FM-dj's gaan nogmaals in een Glazen Huis
« Reactie #533 Gepost op: 15-12-2017, 18:10:50 »
waar zitten ze eigenlijk dit jaar ?
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: 3FM-dj's gaan nogmaals in een Glazen Huis
« Reactie #534 Gepost op: 15-12-2017, 18:13:22 »
In Apeldoorn, dacht ik.
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: 3FM-dj's gaan nogmaals in een Glazen Huis
« Reactie #535 Gepost op: 15-12-2017, 18:15:27 »
Even Apeldoorn bellen hihi ;D
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: 3FM-dj's gaan nogmaals in een Glazen Huis
« Reactie #536 Gepost op: 15-12-2017, 18:19:14 »
das een end weg ::zwaai::
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Sven.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: 3FM-dj's gaan nogmaals in een Glazen Huis
« Reactie #537 Gepost op: 16-12-2017, 09:01:51 »
Das dichtbij: ;-D

Maar ik heb nooit de drang gevoeld om tussen die mensenmassa te gaan staan om het huis te bekijken. Als ik geld wil geven maak ik het gewoon over. Maar die drukte. Neh. Hoeft van mij niet zo.
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92

Offline Moni

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: 3FM-dj's gaan nogmaals in een Glazen Huis
« Reactie #538 Gepost op: 16-12-2017, 12:42:23 »
Wat je natuurlijk ook kunt doen:

3 DJ's gaan het glazen huis is.
1 komt er nog maar uit.
Wie is de overlever.

Zult zien dat een Battle Royale in het Glazen huis ineens veel meer kijkers trekt.
Maarja, er zullen wel weer droefneuzen zijn met ethische argumenten, dat je geen nietsvermoedende mensen mag opofferen voor groepsvermaak enzo.. ::)

 ::rofl:: Goed plan!

Ik vrees dat het Glazen Huis al een tijdje over het hoogtepunt heen is. Vorig jaar kwam daar ineens Tijn, die iedereen raakte met zijn actie om nagels te lakken. Maar ik denk dat het heel erg moeilijk wordt om dit jaar weer een groot bedrag op te halen.

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: 3FM-dj's gaan nogmaals in een Glazen Huis
« Reactie #539 Gepost op: 16-12-2017, 21:56:29 »
Maar ik heb nooit de drang gevoeld om tussen die mensenmassa te gaan staan om het huis te bekijken. Als ik geld wil geven maak ik het gewoon over. Maar die drukte. Neh. Hoeft van mij niet zo.
Ja lekker in de kou en regen gaan staan kijken naar wat radiomakers die zitten aan een bureau met knopjes....ik kan wel een lijstje van 100 dingen geven die interessanter en leuker zijn ;D
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human