Auteur Topic: Vuurzee Seizoen 2.  (gelezen 22226 keer)

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Vuurzee Seizoen 2.
« Gepost op: 26-11-2005, 22:00:07 »
Vuurzee is een psychologische thrillerserie van de VARA. Een klein dorp aan de Nederlandse kust, de verdwijning van een meisje, verhoudingen die op scherp komen te staan en een samenleving die langzaam ontwricht raakt...vanaf 26 november op Nederland 3 bij de VARA.

VUURZEE

Vuurzee speelt zich af in een idyllisch dorp aan zee dat in de schaduw ligt van de rookpluimen van De Ovens.

Op het duin aan de strandopgang ligt het Lido, een strandpaviljoen met uitzicht op zee. Achter het Lido ligt het dorp Boedzand, dat voor een deel leeft van het toerisme, voor een ander deel van de werkgelegenheid in de Ovens, een grote staalfabriek.

De familie Aslan woont boven het Lido dat gerund wordt door Josje. Haar echtgenoot Osman heeft zich als immigrant uit Turkije in de Ovens opgewerkt tot een staffunctie. Nu hij vijftig wordt wil hij een nieuw leven beginnen en samen met Josje het Lido exploiteren. Hun zoon Ferdi werkt in de stad en zoon Deniz en dochter Yasmin zitten nog op de middelbare school.

Op diezelfde middelbare school gaan Sander Looman en zijn zus Sonja. Hun vader, Peer Looman, werkt als divisiemanager in de Ovens. Peer is getrouwd met Kristel die als huisarts praktijk aan huis heeft.

Peer en Osman zijn ooit tegelijk begonnen op de Ovens en sindsdien nauw bevriend. Dat Sander en Yasmin sinds een tijdje verkering hebben, zien de beide ouderparen met genoegen aan.
Tijdens het grote feest ter ere van Osmans vijftigste verjaardag knijpen Sander en Yasmin er tussenuit, de duinen in.

De stemming op het feest is niet helemaal vlekkeloos; Marcel Clijsters, de dorps-politieman, heeft die middag op het internet een ranzig filmpje ontdekt, waarin zowel zijn dochter Merel, maar ook haar hartsvriendinnen Yasmin en Sonja zich naakt vertonen. Marcel is bang voor de reactie van Osman, die conservatief moslim is. Maar dan komt Sander buiten adem binnenrennen om te vertellen dat Yasmin plotseling verdwenen is.
De nachtelijke zoektocht naar Yasmin loopt dood. Ze is spoorloos.

Sander heeft Yasmin als laatste gezien en lijkt iets achter te houden. Hij wordt beschuldigd, maar ontkent. De wildste geruchten doen de ronde. Tijdens het rechercheonderzoek komen de verhoudingen in het dorp onder druk te staan.

Lysette Blauw leidt het rechercheonderzoek naar de verdwijning van Yasmin. Marcel versterkt het rechercheteam, vanwege zijn kennis van de dorpsgemeenschap.
Wanneer ook Merel, Marcels eigen dochter, spoorloos verdwijnt, nemen de spanningen in het rechercheteam en de onderlinge verdachtmakingen toe.

Wat is er tussen Sander en Yasmin voorgevallen die nacht? Is Osman een minder tolerante vader dan hij lijkt? Waarom was Merel pathologisch jaloers op Yasmin?


Welke rol speelt het internetfilmpje dat Yasmin, Merel en Sonja liever geheim houden? Zal Sonja het volgende slachtoffer zijn?

Wie houdt er nog meer iets achter?

Tegen de achtergrond van de speurtocht naar Yasmin en Merel ontvouwen zich diverse persoonlijke verwikkelingen. De verborgen kanten van de personages komen noodgedwongen aan de oppervlakte. Niets blijkt wat het leek. Tot iedereen uiteindelijk gedwongen wordt om zijn ware gezicht te tonen.

Dit lijkt me een hele leuke serie, Wat vonden jullie ervan?


Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Vuurzee Seizoen 2.
« Reactie #1 Gepost op: 26-11-2005, 22:03:49 »
Ik ben dinsdagavond naar de premiere gegaan (voor varaleden, in het ketelhuis in amsterdam) waar de eerste twee afleveringen vertoond werden en een aantal mensen van cast en crew aanwezig waren. Het was echt ge-wel-dig! Ik zat er meteen helemaal in, ijzersterk verhaal, zeer mysterieus. Geweldig acteerwerk, camerawerk en prachtige muziek. Ook net heb ik weer zitten genieten. Ik kan bijna niet wachten op aflevering 3 (2 heb ik dus al gezien). ::oink::


Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Vuurzee Seizoen 2.
« Reactie #2 Gepost op: 26-11-2005, 22:04:53 »
Ik ben dinsdagavond naar de premiere gegaan (voor varaleden, in het ketelhuis in amsterdam) waar de eerste twee afleveringen vertoond werden en een aantal mensen van cast en crew aanwezig waren. Het was echt ge-wel-dig! Ik zat er meteen helemaal in, ijzersterk verhaal, zeer mysterieus. Geweldig acteerwerk, camerawerk en prachtige muziek. Ook net heb ik weer zitten genieten. Ik kan bijna niet wachten op aflevering 3 (2 heb ik dus al gezien). ::oink::



Cool Heinz,wou dat ik er bij was. ::ok::  ::ok::

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Vuurzee Seizoen 2.
« Reactie #3 Gepost op: 26-11-2005, 22:19:53 »
Cool Heinz,wou dat ik er bij was. ::ok::  ::ok::

Laten we hopen dat de Vara nog eens een Vuurzee-marathon o.i.d gaat organiseren! Als de serie een succes wordt, en dat zit er dik in, zou dat best eens kunnen gebeuren! :D

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Vuurzee Seizoen 2.
« Reactie #4 Gepost op: 26-11-2005, 22:22:38 »
Laten we hopen dat de Vara nog eens een Vuurzee-marathon o.i.d gaat organiseren! Als de serie een succes wordt, en dat zit er dik in, zou dat best eens kunnen gebeuren! :D

Ja dat klopt daarom, heb ik er ook een Topic voor geopend.  :) Ik vond het een hele spannende aflevering en allerlei verschillende types in de serie, echt cool.  ::ok:: :)

Offline Nostradamus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Never say more than is necessary
Re: Vuurzee Seizoen 2.
« Reactie #5 Gepost op: 1-12-2005, 17:44:24 »
Vuurzee prime-time op herhaling bij VARA
--------------------------------------------------------------------------------
De VARA gaat de eerste afleve- ring van de nieuwe thrillerserie Vuurzee, die afgelopen zaterdag 26 november 800.000 kijkers trok bij Nederland 3, herhalen. "De VARA heeft veel verzoeken binnengekregen om de eerste aflevering te herhalen", aldus een woordvoerder van de vara. Dit gebeurt op vrijdag twee december om 20.35 uur.

Zaterdag drie december volgt om 21:00 op Nederland 3 aflevering twee. In ‘Vuurzee’ staat de verdwij- ning van het meisje Yasmin in een dorp aan zee centraal. Tegen de achtergrond van de speurtocht naar Yasmin komen de verborgen kanten van de personages noodgedwongen aan de oppervlakte. 

mediakrant.web-log.nl
Never interrupt your opponent while he is making a mistake.. You're now making one!

Offline Eck

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Vuurzee Seizoen 2.
« Reactie #6 Gepost op: 9-12-2005, 17:36:30 »
whoehoee echt gaaf ::tandpastasmiley::


ik vraag me echt af of die etalagepoppen nog een speciale rol erin spelen.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Vuurzee Seizoen 2.
« Reactie #7 Gepost op: 10-12-2005, 22:23:24 »
Veel karakters zijn interessant en verbergen dingen, maar ik ben nog wel het meest benieuwd naar de rol die Peer speelt in het geheel. Yasmin had dus een bijbaantje bij het bedrijf van hem.. En uit de eerdere afleveringen blijkt al dat Peer wat te verbergen heeft wat waarschijnlijk in verband staat met Yasmin. In aflevering 1 loopt Yasmin bijvoorbeeld weg wanneer Peer zijn speech houdt voor Osman.. Ook Deniz, Ferdi en hun moeder zijn interessant natuurlijk, maar volgens mij is Peer de minste toffe peer in het geheel.. En dan Rinus nog natuurlijk.. ook geen zuivere koffie. Misschien dat zij samenspannen ergens in, alhoewel ik daar nog geen aanwijzingen voor heb gezien..

Erg spannend allemaal! Echt een schitterende serie. Kom maar op met aflevering 4, ondertussen kijk ik 1t/m3 nog wel een paar keer. ;D ::ok::
 

Offline Nostradamus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Never say more than is necessary
Re: Vuurzee Seizoen 2.
« Reactie #8 Gepost op: 11-12-2005, 13:52:58 »
Veel karakters zijn interessant en verbergen dingen, maar ik ben nog wel het meest benieuwd naar de rol die Peer speelt in het geheel. Yasmin had dus een bijbaantje bij het bedrijf van hem.. En uit de eerdere afleveringen blijkt al dat Peer wat te verbergen heeft wat waarschijnlijk in verband staat met Yasmin. In aflevering 1 loopt Yasmin bijvoorbeeld weg wanneer Peer zijn speech houdt voor Osman.. Ook Deniz, Ferdi en hun moeder zijn interessant natuurlijk, maar volgens mij is Peer de minste toffe peer in het geheel.. En dan Rinus nog natuurlijk.. ook geen zuivere koffie. Misschien dat zij samenspannen ergens in, alhoewel ik daar nog geen aanwijzingen voor heb gezien..

Erg spannend allemaal! Echt een schitterende serie. Kom maar op met aflevering 4, ondertussen kijk ik 1t/m3 nog wel een paar keer. ;D ::ok::
 

ik vond de eerste aflevering een beetje vaag, maar ik moet aflevering 2 en 3 nog kijken (te veel tijd nodig voor school hè)
Never interrupt your opponent while he is making a mistake.. You're now making one!

Offline Eck

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Vuurzee Seizoen 2.
« Reactie #9 Gepost op: 17-12-2005, 15:13:51 »
vanavond weer ::ok::

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Vuurzee Seizoen 2.
« Reactie #10 Gepost op: 17-12-2005, 16:09:24 »
vanavond weer ::ok::

Ja ik ga ook zeker weer kijken, het komt nu 10 minuten eerder, in plaats van 9 uur komt het 10 voor 9.  ::zwaai::

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Vuurzee Seizoen 2.
« Reactie #11 Gepost op: 17-12-2005, 22:09:55 »
Ook Deniz, Ferdi en hun moeder zijn interessant natuurlijk, maar volgens mij is Peer de minste toffe peer in het geheel.. 

En ook in deze aflevering weer een clou (niet direct richting Yasmin) wanneer Peer zegt dat ie niet zo'n afstand voelt tussen hem en 18-jarigen. En hij bekijkt het filmpje weer..

Geweldige aflevering trouwens weer! :D
« Laatst bewerkt op: 17-12-2005, 22:14:16 door Heinz »

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Vuurzee Seizoen 2.
« Reactie #12 Gepost op: 18-12-2005, 13:22:12 »
En ook in deze aflevering weer een clou (niet direct richting Yasmin) wanneer Peer zegt dat ie niet zo'n afstand voelt tussen hem en 18-jarigen. En hij bekijkt het filmpje weer..

Geweldige aflevering trouwens weer! :D

Ik heb de herhaling net gekeken want, ik kon hem gister niet zien vanwege werk maar, het is echt bloed spannend, die Merel is nu ook ontvoerd ben benieuwd wie dat gedaan heb, die Sander vertrouw ik ook niet helemaal.  ::ohno::

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Vuurzee Seizoen 2.
« Reactie #13 Gepost op: 29-12-2005, 21:01:59 »
Dingetje dat me opviel in de laatste aflevering: Yasmin zegt tijdens het filmpje 'laat me los'. Dit is precies het stukje dat de vorige aflevering aan de telefoon met de ontvoerders te horen was. Conclusie: de makers van het filmpje hebben dat geld afgetroggeld van Osman.

Offline Elfje99

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vuurzee Seizoen 2.
« Reactie #14 Gepost op: 31-12-2005, 23:23:14 »
Vind het een leuke serie :)

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: Vuurzee Seizoen 2.
« Reactie #15 Gepost op: 2-01-2006, 12:47:58 »
Ik vond het wel ff wennen de eerste aflevering, maar ik zou het nu echt niet meer willen missen ::oink::
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline Eck

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Vuurzee Seizoen 2.
« Reactie #16 Gepost op: 2-01-2006, 14:31:33 »
afgelopen zaterdag was het toch niet i.v.m oud en nieuw?

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Vuurzee Seizoen 2.
« Reactie #17 Gepost op: 2-01-2006, 22:15:19 »
afgelopen zaterdag was het toch niet i.v.m oud en nieuw?

Klopt, aanstaande zaterdag is de nieuwe aflevering.

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Vuurzee Seizoen 2.
« Reactie #18 Gepost op: 2-01-2006, 22:19:01 »
Klopt, aanstaande zaterdag is de nieuwe aflevering.

Okeej dan, hartstikke bedankt, dan ben ik ook weer op de hoogte.

Kijk al uit naar de volgende Aflevering van Vuurzee.  ::jaja::

Offline Eck

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Vuurzee Seizoen 2.
« Reactie #19 Gepost op: 7-01-2006, 12:17:53 »
ik las net in de tvgids dat Sander weer wordt gearresteerd :-X