Auteur Topic: De slimste mens ter wereld  (gelezen 199308 keer)

Offline Koemba

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De slimste mens ter wereld
« Reactie #320 Gepost op: 15-12-2015, 14:24:10 »
Gisteravond schakelde ik bij de puzzels in, vanaf dat moment heb ik Maarten van Rossum maar één keer gehoord en het werd door Philip snel afgekapt.

Ik vind het niet leuk meer, ga het ook niet meer leuk vinden zolang Maarten erbij zit. Wat een ongeinspireerde zoutzak, hij zit er echt voor Jan l*l bij en haalt het hele programma naar beneden.

Ik kijk in ieder geval niet meer. Eeuwig zonde van zo'n leuk programma, iets wat de Vlamingen wel goed hebben begrepen.

Ik vond de kandidaten die gisteren meededen ook niet bepaald "slim". De winnaar had net een krappe 200 seconden...

Vaak worden de grappige momenten van de Vlaamse slimste mens herhaald bij DWDD. Heerlijke droge humor ;D

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: De slimste mens ter wereld
« Reactie #321 Gepost op: 18-12-2015, 09:21:18 »
Wat een tergend domme kandidaten dit seizoen. Ze weten echt helemaal niets. Hier valt eigenlijk niet meer naar te kijken. :(
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De slimste mens ter wereld
« Reactie #322 Gepost op: 18-12-2015, 14:36:27 »
Wat een tergend domme kandidaten dit seizoen. Ze weten echt helemaal niets. Hier valt eigenlijk niet meer naar te kijken. :(

Ik kijk niet meer, maar gelukkig hebben we Maarten van Rossum nog. ;D
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline Moni

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De slimste mens ter wereld
« Reactie #323 Gepost op: 22-12-2015, 20:44:11 »
Ik stoor me ook steeds meer aan de manier waarop Philip Freriks de vragen voorleest. Soms zo traag... alsof hij het dictee aan het oplezen is.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: De slimste mens ter wereld
« Reactie #324 Gepost op: 22-12-2015, 20:45:22 »
nou er viel me net iets anders op hoor ::)

Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: De slimste mens ter wereld
« Reactie #325 Gepost op: 22-12-2015, 21:21:44 »
nou er viel me net iets anders op hoor ::)


Je doelt op Ancilla? ;)

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: De slimste mens ter wereld
« Reactie #326 Gepost op: 22-12-2015, 21:27:57 »
Je doelt op Ancilla? ;)
ik doel op een verhaal die die ander vertelde
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De slimste mens ter wereld
« Reactie #327 Gepost op: 29-12-2015, 13:23:35 »
Wat een leuke kandidate is Eva Koreman, jammer dat ze eruit ligt! Ik begin me trouwens meer en meer te ergeren aan het niveauverschil van de vragen. Sanne krijgt een vraag over Sneeuwwitje, die zo simpel is dat ze er in 1 keer 150 seconden mee bij elkaar scharrelt, terwijl andere vragen echt totaal ondoenlijk zijn. Ook de vragen in de finale waren erg simpel, jammer!

Offline putyourHANSup!

  • Winnaar Expeditie Robinson 2019 Pool
  • Forumlid
  • Gaudeamus!
Re: De slimste mens ter wereld
« Reactie #328 Gepost op: 29-12-2015, 13:35:32 »
Wat een leuke kandidate is Eva Koreman, jammer dat ze eruit ligt! Ik begin me trouwens meer en meer te ergeren aan het niveauverschil van de vragen. Sanne krijgt een vraag over Sneeuwwitje, die zo simpel is dat ze er in 1 keer 150 seconden mee bij elkaar scharrelt, terwijl andere vragen echt totaal ondoenlijk zijn. Ook de vragen in de finale waren erg simpel, jammer!
Dit ja. Ik vond het ook jammer dat vorige week die kunsthistorica Wieteke er meteen uitlag. Echt een slimme, maar de concurrentie was ook sterk. En dan hadden ze in de eerste week allemaal magere scores onder de 250.  :-\\
Ik heb gisteren wel moeten lachen om Maarten.  ::rofl::

Offline Koemba

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De slimste mens ter wereld
« Reactie #329 Gepost op: 29-12-2015, 13:54:36 »
Zo jammer van Eva inderdaad ook omdat ze zeker de beste was van die drie meiden. Je kon ook aan haar gezicht zien dat ze vreselijk baalde. Hopelijk haalt ze de finale week.

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: De slimste mens ter wereld
« Reactie #330 Gepost op: 29-12-2015, 19:17:06 »
Jammer dat Eva er niet meer bij is (howel ik het wel leuk vind dat Céline toch ook wel slim is  ;)) Ik had liever gehad dat Sanne het strijdtoneel diende te verlaten, want ik ergerde mij er aan dat zij nauwelijks op de hoogte is van de spelregels en dat wekt bij mij de indruk dat ze er eigenlijk geen zin in heeft, maar wel de slimste van de dag werd door die simpele vraag over Sneeuwwitje.
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De slimste mens ter wereld
« Reactie #331 Gepost op: 4-01-2016, 18:30:10 »
Ryanne vanavond, ben benieuwd!
Keep calm and eat chocolates!

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: De slimste mens ter wereld
« Reactie #332 Gepost op: 4-01-2016, 20:46:40 »
Gaat volgens verwachting  ;D
You'll never walk alone

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: De slimste mens ter wereld
« Reactie #333 Gepost op: 4-01-2016, 20:57:34 »
Een van die vragen zou Daisy meteen uit haar hoofd hebben kunnen beantwoorden, De luchthaven-afkortingen.


Ryanne is weer goed op dreef........of dat genoeg is om de volgende ronde te halen?

Offline putyourHANSup!

  • Winnaar Expeditie Robinson 2019 Pool
  • Forumlid
  • Gaudeamus!
Re: De slimste mens ter wereld
« Reactie #334 Gepost op: 28-08-2016, 14:28:22 »
Volgende week de finaleweek! Ik ben voor Jacqueline Blom: wat een heerlijke droge humor heeft zij. ::love::
François Boulangé, Wytse van der Goot en Joël Broekaert mogen er van mij ook met de winst vandoor gaan.

Trouwens, vlak voordat het seizoen begon, maakte de KRO-NCRV al een paar kandidaten bekend, onder wie Sylvana Simons en Frank Lammers. Zij zijn echter niet komen opdagen! Zou Sylvana van deelname hebben afgezien door alle commotie rondom haar politieke partij?

Offline KeyW

  • Forumlid
Re: De slimste mens ter wereld
« Reactie #335 Gepost op: 28-08-2016, 21:13:32 »
Ja, ik las ook dat Sylvana Simons en Frank Lammers langs zouden komen, maar ze zijn niet langs gekomen. Ik heb er ter ondersteuning zelfs een artikel bij gevonden: https://www.televizier.nl/categorie/amusement/sylvana-simons-en-frank-lammers-in-de-slimste.809638.lynkx

Offline Pjotr1992

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De slimste mens ter wereld
« Reactie #336 Gepost op: 28-08-2016, 23:21:17 »
Volgende week de finaleweek! Ik ben voor Jacqueline Blom: wat een heerlijke droge humor heeft zij. ::love::
François Boulangé, Wytse van der Goot en Joël Broekaert mogen er van mij ook met de winst vandoor gaan.

Trouwens, vlak voordat het seizoen begon, maakte de KRO-NCRV al een paar kandidaten bekend, onder wie Sylvana Simons en Frank Lammers. Zij zijn echter niet komen opdagen! Zou Sylvana van deelname hebben afgezien door alle commotie rondom haar politieke partij?

Toen dit werd gemeld waren de opnames toch al lang afgelopen? Of in ieder geval bezig?

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De slimste mens ter wereld
« Reactie #337 Gepost op: 29-08-2016, 10:38:51 »
Het aantal benodigde kandidaten hangt helemaal af van hoe lang de kandidaten in het spel blijven. Als de kandidaten allemaal snel uit het spel gaan (na 1 a 2 afleveringen) heb je meer kandidaten nodig dan als ze langer meespelen. Maar dan alsnog blijft het raar dat de twee van de bekendste kandidaten uiteindelijk niet in beeld verschijnen. Gezien Sylvana's politieke ambities en de controverse daaromentrent snap ik het trouwens best als de KRO-NCRV ervoor heeft gekozen om haar niet mee te laten doen (maar dat is speculatie).

Ik heb de Wiki er even op nageslagen:
zomer 2012 - 27 deelnemers (9 eenmalig)
zomer 2013 - 30 deelnemers (16 eenmalig)
winter 2013 - 29 deelnemers (11 eenmalig)
zomer 2014 - 38 deelnemers (25 eenmalig)
winter 2014 - 29 deelnemers (13 eenmalig)
zomer 2015 - 30 deelnemers (16 eenmalig)
winter 2015 - 28 deelnemers (11 eenmalig)
zomer 2016 - 29 deelnemers (9 eenmalig)

Offline putyourHANSup!

  • Winnaar Expeditie Robinson 2019 Pool
  • Forumlid
  • Gaudeamus!
Re: De slimste mens ter wereld
« Reactie #338 Gepost op: 30-08-2016, 21:25:39 »
Vanavond zit Sylvana bij Pauw aan tafel, over alle rumoer waarmee zij de Kamer in ging. Misschien komt haar eventuele deelname aan De Slimste Mens en/of Ranking The Stars dan ook wel ter sprake.

Over de aflevering van vanavond: daar ging mijn favoriet. Philips redenering klopt niet helemaal: ik ben geen vrouw, maar ik ben wel in rouw.  :\'( Jacqueline heeft toch nog maar een mooi statement gemaakt, waarvoor zij welverdiend applaus kreeg. :D ::bravo:: Tot ziens in WIDM, Jacqueline! ::zwaai::

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: De slimste mens ter wereld
« Reactie #339 Gepost op: 30-08-2016, 23:11:04 »
Jaqueline deed het dom in de finale en ik vond dr juist niet leuk!
Hup Francois
You'll never walk alone