Auteur Topic: De slimste mens ter wereld  (gelezen 199326 keer)

Offline Pjotr1992

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De slimste mens ter wereld
« Reactie #340 Gepost op: 30-08-2016, 23:31:52 »
Haha, ik ben het met Niek eens, was echt bang dat Francois eruit zou gaan.

Offline putyourHANSup!

  • Winnaar Expeditie Robinson 2019 Pool
  • Forumlid
  • Gaudeamus!
Re: De slimste mens ter wereld
« Reactie #341 Gepost op: 31-08-2016, 10:41:37 »
Ik vond Jacqueline nog net íetsje leuker dan François. Ik had ze het liefst allebei gehouden en dan mocht die Thijs er wel uit. George die vanavond terug komt, mag van mij per direct weer verdwijnen uit de quizarena. Wytse of François moet winnen, met Joël als reserve.
 ::jaja::

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: De slimste mens ter wereld
« Reactie #342 Gepost op: 31-08-2016, 18:15:10 »
maar maar maar de beste moet toch winnen ?
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Online Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De slimste mens ter wereld
« Reactie #343 Gepost op: 31-08-2016, 21:16:57 »
Wat stonden ze dicht bij elkaar vandaag! Ze waren goed aan elkaar gewaagd ::jaja::
Keep calm and eat chocolates!

Offline putyourHANSup!

  • Winnaar Expeditie Robinson 2019 Pool
  • Forumlid
  • Gaudeamus!
Re: De slimste mens ter wereld
« Reactie #344 Gepost op: 1-09-2016, 21:29:25 »
François eruit. ::zwaaisip:: Ik ben alweer in rouw. Positief punt: wat is Wytse leuk. :D

maar maar maar de beste moet toch winnen ?
Eigenlijk wel, maar ik ben voor de leukste. En wie de leukste is, verschilt natuurlijk ook weer voor iedereen persoonlijk. ;)

Offline putyourHANSup!

  • Winnaar Expeditie Robinson 2019 Pool
  • Forumlid
  • Gaudeamus!
Re: De slimste mens ter wereld
« Reactie #345 Gepost op: 2-09-2016, 22:53:25 »
George is gekroond tot slimste mens! Tsja, ik geef toe dat ik hem wel wat meer kon waarderen en dat hij het tactisch in de finale gewoon slim speelde... maar Wytse is leuker. ::hypocriet:: ::jaja::

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: De slimste mens ter wereld
« Reactie #346 Gepost op: 3-09-2016, 00:27:49 »
Het lag in die ronde voor de finale zo dicht bij elkaar!
Als die knakker die nu 3e was gewoon nobelprijs had geroepen had George de finale niet gehaald
You'll never walk alone

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De slimste mens ter wereld
« Reactie #347 Gepost op: 3-09-2016, 15:47:10 »
Wat een spannende finale was dit, jammer dat Joël niet in de eindstrijd wist te komen. Je zag ook hoe hij er zelf van baalde. George heeft het goed gespeeld en ook tactisch slim gehandeld, maar ik had Wytse of Joël de winst toch meer gegund. Vooral Wytse ben ik erg gaan waarderen, wat een leuke kerel!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: De slimste mens ter wereld
« Reactie #348 Gepost op: 5-09-2016, 12:35:56 »
Op 6 november beginnen de opnames voor het volgende seizoen alweer, ze duren t/m 28 november.

In de email staat niets vermeld over de laatste paar uitzendingen, maar het is gebruikelijk dat die alleen voor genodigden zijn, de andere uitzendingen (twee of drie opnames per dag) zijn voor iedereen, na aanmelding, toegankelijk.


Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De slimste mens ter wereld
« Reactie #349 Gepost op: 4-10-2016, 16:59:55 »
De vlaamse versie start binnen 2 weken. Er zijn 3 Nederlandse deelnemers dit jaar:
Josje Huisman
Jan-Jaap van der Wal
en... Gordon
klaar voor de strijd

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: De slimste mens ter wereld
« Reactie #350 Gepost op: 7-12-2016, 23:17:48 »
Citaat
Wie wordt deze winter De slimste mens? Vanaf maandag 12 december keert de succesvolle kenniskwis De slimste mens weer terug op NPO 2. Onder leiding van Philip Freriks en het kritisch oog van (enig) jurylid Maarten van Rossem gaan dagelijks drie prominente Nederlanders de strijd aan in de vragenarena.

In de eerste uitzending spelen Penoza-acteur/presentator Eric Corton, CDA-politica Madeleine van Toorenburg en cabaretier Emilio Guzman. Dit seizoen spelen onder andere mee: Arjan Erkel, Spoorloos-verslaggever Derk Bolt, staatssecretaris Klaas Dijkhoff, SP-politica Lilian Marijnissen, presentatrice Martine van Os, journalist/columnist Annabel Nanninga en acteur Frank Lammers.

Bron: De Slimste app
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: De slimste mens ter wereld
« Reactie #351 Gepost op: 10-12-2016, 00:06:24 »
Ik vind Aad de Mos nou niet de meest betrouwbare bron. Die doet alles voor aandacht. Maar ja, bij tv is niets wat het lijkt dus alles kan.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De slimste mens ter wereld
« Reactie #352 Gepost op: 29-12-2016, 16:19:58 »
Het niveauverschil tussen de vragen valt inderdaad nogal op (ik zie dat ik ook degene was die dit vorig jaar postte). Zelfs mijn moeder, die normaal totaal niet geïnteresseerd is in de manier waarop een quiz wordt gemaakt, zei gisteren: 'het lijkt wel alsof ze Willem nu bewust een moeilijke vraag geven om het weer een beetje spannender te maken'. Inderdaad werd de stand door deze moeilijke vraag bijna gelijk getrokken, terwijl Willem eerst enorm uitliep.

Offline RICKDEMOL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • -
Re: De slimste mens ter wereld
« Reactie #353 Gepost op: 15-01-2017, 22:00:37 »
De logica van het eerste onderdeel ontgaat me ook nogal, naar mijn inzien hoor je voor een correct beantwoorde vraag gewoon punten te krijgen. En niet pas 'bij elke 3e vraag krijgt de desbetreffende deelnemer die dan aan de beurt is' punten, terwijl de deelnemer ervoor 2 antwoorden goed beantwoorde maar daar geen punten voor kreeg (terwijl die vraag kwa niveau soms ook nog eens moeilijker was) of zit in dat systeem nog enige vorm van logica die me ontgaat? Jammer dat Stefano verder eruit is, kijkers schijnen hem nogal irritant te vinden, maar ik heb enorm om hem moeten lachen.

Stefano komt morgen gelukkig terug. Hopelijk blijft hij er weer tot en met vrijdag in en gaat-ie met de winst strijken.
'Deze mensen zijn echt ROEKOE!'

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De slimste mens ter wereld
« Reactie #354 Gepost op: 20-01-2017, 21:19:26 »
Je gebeden zijn niet verhoord, maar ik hoop dat we Stefano nog vaak terug zien in andere programma's! Gefeliciteerd, Klaas!
Echt waar? Ieder zijn mening, maar ik heb me de gehele aflevering zitten ergeren aan Stefano :-X

Offline RICKDEMOL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • -
Re: De slimste mens ter wereld
« Reactie #355 Gepost op: 20-01-2017, 21:33:44 »
Klaas oververdiende winnaar. Negen zeges in elf afleveringen.

Hopelijk krijgt Stefano een eigen wekelijks programma óf wordt-ie samen met Maarten duo-jurylid volgend seizoen.
'Deze mensen zijn echt ROEKOE!'

Offline Pjotr1992

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De slimste mens ter wereld
« Reactie #356 Gepost op: 8-08-2017, 14:44:17 »
De Nederlandse versie is alweer even bezig, Jochem komt vanavond. :D

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De slimste mens ter wereld
« Reactie #357 Gepost op: 8-08-2017, 21:12:34 »
Knap met 1 seconde de finale gewonnen! :o
🜃

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De slimste mens ter wereld
« Reactie #358 Gepost op: 15-08-2017, 11:43:47 »
Ik vond Elisabeth van Nimwegen (presentatrice van De Kennis van Nu) erg leuk. Vrolijk, ontspannen, enthousiast, veel leuker dan in haar wetenschappelijke programma's. Ik zie haar zo als kandidate van WIDM trouwens!

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: De slimste mens ter wereld
« Reactie #359 Gepost op: 15-08-2017, 12:26:51 »
En over het algemeen geldt: kom je ver in De Slimste, kom je niet ver in WIDM.

Elisabeth is na één aflevering al afgevallen, dus als zij aan WIDM meedoet, komt ze wellicht (heel) ver ;)
It's nice to be important, but it's more important to be nice!