Auteur Topic: Schaatsen  (gelezen 32045 keer)

Offline Megan

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I se le dijo de forma!
Schaatsen
« Gepost op: 7-01-2006, 15:02:42 »
Hier kan je alles kwijt over schaatsen…





We willen natuurlijk compleet zijn, maar wat moeten wij Nederlanders nog uitleggen over schaatsen? Voor de enkeling die het nog niet heeft meegekregen, onderstaand de wedstrijdregels.

Lees meer »»»
Sommige mensen verwarren het recht op vrije meningsuiting met het recht op verbaal geweld.

Offline Mollenvanger

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Now you're a star in heaven...
Re: Schaatsen
« Reactie #1 Gepost op: 7-01-2006, 15:29:03 »
Ik denk dat iedereen de regels van schaatsen wel kent. Ik denk dat we het dit jaar moeilijker krijgen dan in 2002 in Salt lake. De amerikanen zijn in bloedvorm en bij de sprintafstanden is de concurentie ook moordend! Ik ben benieuwd....
Mollenvanger#1

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Schaatsen
« Reactie #2 Gepost op: 7-01-2006, 17:43:19 »
Ik ben echt benieuwd naar het nieuwe onderdeel, want daarbij waren de regels nog niet bij iedereen bekend. Zou Nederland hier kunnen onderscheiden?
« Laatst bewerkt op: 14-01-2006, 11:25:14 door Bodejos »

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Schaatsen
« Reactie #3 Gepost op: 7-01-2006, 23:14:12 »
Nederlandsch trots

Offline Connie_1983

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Schaatsen
« Reactie #4 Gepost op: 9-01-2006, 12:37:29 »
wordt nog moeilijk ja...maar de ploegenachtervolging moeten we bij de mannen in ieder geval wel kunnen winnen...verder totaal geen zekerheidjes deze keer..(en alle kenners maar zeggen dat dit veel spannender en beter is voor de sport..nou ik heb liever gewoon Nederlanders op het hele podium..)

Offline Jorg23

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Do you think you can tell heaven from hell
Re: Schaatsen
« Reactie #5 Gepost op: 10-01-2006, 17:46:54 »
dit gaat het populairste topic worden, de rest interesseert de rest volgens mij geen hol ::tandpastasmiley::
After all those years do you still think you can tell heaven from hell

Offline Millesime

  • Forumlid
Re: Schaatsen
« Reactie #6 Gepost op: 10-01-2006, 20:31:07 »
Ik ben jorg, ga maar ook aub af en toe lezen bij het alpijns skiën want dat is meer my cup of tea en wil jullie wel wat meer uitleg daarover geven...

Offline Jorg23

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Do you think you can tell heaven from hell
Re: Schaatsen
« Reactie #7 Gepost op: 10-01-2006, 20:55:23 »
Ik ben jorg, ga maar ook aub af en toe lezen bij het alpijns skiën want dat is meer my cup of tea en wil jullie wel wat meer uitleg daarover geven...
ik ben benieuwd ;)
After all those years do you still think you can tell heaven from hell

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Schaatsen
« Reactie #8 Gepost op: 10-01-2006, 21:13:35 »
Ik ben jorg, ga maar ook aub af en toe lezen bij het alpijns skiën want dat is meer my cup of tea en wil jullie wel wat meer uitleg daarover geven...
Wat  :o
Heeft Jorg Millesime gehacked :o

Sorry, ik had niks te doen...

Offline Sjappie

  • Winnaar pool ER 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Schaatsen
« Reactie #9 Gepost op: 11-01-2006, 12:25:39 »
Jaaa! Een van mijn favoriete sporten! Ik hoop zo dat Bob de Jong het goed gaat doen, zo'n sympathieke gozer, evenals Carl Verheijen, wat een respect heb ik daar voor. Gewoon tijdens een topsportcarrière gewoon arts worden!  ::ok:: Sven Kramer gaat het ook goed doen.
Ik hoop dat Jan Bos het bij de sprinters goed gaat doen, maar ja, ik gun het natuurlijk iedereen!

Bij de vrouwen kan Ireen Wüst wel eens voor verrassingen zorgen...dat hoop ik tenminste! Flinke concurrent voor Anni Friesinger in ieder geval.

Ik kan haast niet wachten totdat het begint...ik zit in ieder geval aan de buis gekluisterd.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Schaatsen
« Reactie #10 Gepost op: 11-01-2006, 17:24:14 »
Wanneer is de skate-off voor de 1500m. Met alle respect voor Rhian Ket, ik hoop echt dat Simon Kuipers naar de OS mag, kan nog een gevaarlijke klant worden!

Offline Megan

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I se le dijo de forma!
Re: Schaatsen
« Reactie #11 Gepost op: 11-01-2006, 19:15:24 »
Wanneer is de skate-off voor de 1500m. Met alle respect voor Rhian Ket, ik hoop echt dat Simon Kuipers naar de OS mag, kan nog een gevaarlijke klant worden!

13 januari 2006 in Thialf Heerenveen:
Deelnemers:
G. van Velde en J. de Koning 500m.
(Loten voor de baan in de 1e rit, rijden 2 ritten tegen elkaar).

B. de Loor en P. van Deutekom 1000m.
(Loten voor de startvolgorde, rijden individueel, start in binnenbaan).

Aanvang wedstrijd: 16.15 uur


27 januari 2006 in Thialf Heerenveen:
Deelnemers:
R. Ket en S. Kuipers 1500m
(Loten voor de baan, rijden 1 rit tegen elkaar).

Aanvang wedstrijd: 16.15 uur
Sommige mensen verwarren het recht op vrije meningsuiting met het recht op verbaal geweld.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Schaatsen
« Reactie #12 Gepost op: 11-01-2006, 19:21:53 »
Dank Megan! ::bravo::

Offline Megan

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I se le dijo de forma!
Re: Schaatsen
« Reactie #13 Gepost op: 13-01-2006, 20:29:43 »
Barbara de Loor heeft zich vrijdag in Thialf alsnog geplaatst voor de Winterspelen van Turijn. Ze won in Heerenveen de skate-off van de 1000 meter tegen Paulien van Deutekom.

En Jaques de Koning won de op de 500 meter de skate-off tegen Gerard van Velde. Om afgevaardig te worden naar de Olympische Spelen moet de Koning nog wel vormbehoud tonen, maar van Velde kan de Spelen in Turijn definitief vergeten.
Sommige mensen verwarren het recht op vrije meningsuiting met het recht op verbaal geweld.

Offline Bakkertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Schaatsen
« Reactie #14 Gepost op: 14-01-2006, 18:01:16 »
ik hoop echt dat ze de ijsmachines in Turijn wel odner de duim kunnen houden tijdens de OS...wat een afgang voor dit EK zeg ::niet-ok::
Altijd blijven lachen wat er ook gebeurd, al is het van de zenuwen!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Schaatsen
« Reactie #15 Gepost op: 14-01-2006, 19:20:28 »
Lijkt wel boter, waar ze in rijden. Dat is ook geen pretje. Waar was dat ook weer dat vrijwel alle starts overnieuw moesten, waardoor sommige deelnemers meteen naar huis konden? Nagano, geloof ik, he?

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Schaatsen
« Reactie #16 Gepost op: 14-01-2006, 21:32:26 »
Ik denk dat Nederland zijn topsport Schaatsen in zal moeten wisselen voor Darten ::tandpastasmiley::

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Schaatsen
« Reactie #17 Gepost op: 16-01-2006, 09:33:26 »
Ik denk het ook. Op Groenewold en Wüst na was het helemaal niks ::ohno:: ... maar misschien zijn we ook een beetje verwent de laatste jaren. Dit weekend ging echt alles mis. Maar goed, uiteindelijk telt Turijn (al zijn daar weer Hedrick, Davis, Friesingen en Klassen, die er nu niet waren).

Offline Bakkertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Schaatsen
« Reactie #18 Gepost op: 18-01-2006, 07:15:20 »
't is eigenlijk maar goed dat Uytenhage niet gekwalificeerd was voor de OS...ik hoorde vanochtend dat die behoorlijk wat belssures heeft opgelopen door de botsing met verheijen..gekneusde enkel, gescheurde kniebanden...pff en dan nog een een tien kilometer rijden... :o
Altijd blijven lachen wat er ook gebeurd, al is het van de zenuwen!

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Schaatsen
« Reactie #19 Gepost op: 18-01-2006, 12:50:48 »
Ik las het ook ja ... maar die kunnen we nu wel afschrijven voor de OS. Jammer, had hem wel een plek in de achtervolgingsploeg gegund, maar daar moet je de beste 3 van het moment opstellen en daar behoort Uytdenhaage niet toe.