Auteur Topic: Bioscoop aanraders...  (gelezen 54760 keer)

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Bioscoop aanraders...
« Reactie #40 Gepost op: 10-05-2006, 21:19:02 »
Ik kijk uit naar Pirates of the Carribean 2, maar tzou wel eens flop kunne worde, je weet dat nooit met sequels
Ik vond de trailer nogal vaag, moet ik zeggen.
Maar aan de andere kant: ik wil hem wel zien!

Offline Petrick

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Butters is dé man!
Re: Bioscoop aanraders...
« Reactie #41 Gepost op: 10-05-2006, 21:27:47 »
Dat gevoel heb ik ook :D

Mss MI:III ook, maar kvrees dat het ook zo'n vage actiefilm wordt, je ziet in de trailer weer enkele auto's in het donker crashen  :-\\
Run, run, as fast as you can... shotgun in the hand... it's the Gingerbread Man!

Offline krissie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Bioscoop aanraders...
« Reactie #42 Gepost op: 19-05-2006, 07:26:47 »
mij lijkt de 3e X-men film heel mooi te worden, een lekker simpele maar mooi gemaakte actiefilm.

een film voor de filmhuisliefhebbers is Staya Erusa,
gaat over je bewustzijn en de ziel enzo.
Maar het lijkt me een hele mooie film en toch moet je niet de andere kant van het maken van de film vergeten:
http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/012181.html
« Laatst bewerkt op: 19-05-2006, 08:35:05 door krissie »

Offline v1ncent

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Bioscoop aanraders...
« Reactie #43 Gepost op: 25-05-2006, 21:14:13 »
~Ikzelf vond     the da vinci code    dus best een goede film !! Erg leuk, ik had het boek niet gelezen, dus wist niks van het verhaal, vond het spannend enzo, alleen het einde viel me wat tegen, maar dat lag niet aan de film maar aan het verhaal. Ik vond hem vet!
Da Vincie

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Bioscoop aanraders...
« Reactie #44 Gepost op: 25-05-2006, 21:19:01 »
~Ikzelf vond     the da vinci code    dus best een goede film !! Erg leuk, ik had het boek niet gelezen, dus wist niks van het verhaal, vond het spannend enzo, alleen het einde viel me wat tegen, maar dat lag niet aan de film maar aan het verhaal. Ik vond hem vet!
een film draait om het verhaal van de film..

Offline v1ncent

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Bioscoop aanraders...
« Reactie #45 Gepost op: 26-05-2006, 01:28:08 »
een film draait om het verhaal van de film..

Ik zei: ik vond de film vet, alleen het einde wat minder..maar daar kan de film niks aan doen, daarop reken ik de film niet op, maar ik vind dat gewoon tegenvallen aan het verhaal/boek.
Maar dan kan de film nog wel vet zijn..
Da Vincie

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Bioscoop aanraders...
« Reactie #46 Gepost op: 26-05-2006, 11:20:22 »
Ik zei: ik vond de film vet, alleen het einde wat minder..maar daar kan de film niks aan doen, daarop reken ik de film niet op, maar ik vind dat gewoon tegenvallen aan het verhaal/boek.
Maar dan kan de film nog wel vet zijn..
Ja OK, maar ik vind een film vooral altijd vet omdat het verhaal goed is.
Maar je bedoeld dat het boek misschien tegenvalt, sorry voor 't misverstand

Offline v1ncent

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Bioscoop aanraders...
« Reactie #47 Gepost op: 26-05-2006, 11:25:32 »
Hmm kijk, dat is het probleem juist. :-\\
Het verhaal vind ik vet, het beok lijkt me ook wel tof, maar doordat het verhaal zo interessant is vind ik het einde tegenvallen. Ik had meer verwacht, JUIST omdat het verhaal heel spannend was.
En je hoeft je niet te verontschuldigen hoor  ;D
Da Vincie

Offline simonee.

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Bioscoop aanraders...
« Reactie #48 Gepost op: 26-05-2006, 11:29:37 »
hmm.. ik ga er vanavond naartoe.. dus ik ben benieuwd =)
The mistakes I've made are dead to me. But I can't take back the things I never did.

Offline Iris_77

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Bioscoop aanraders...
« Reactie #49 Gepost op: 26-05-2006, 14:07:48 »
Hmm kijk, dat is het probleem juist. :-\\
Het verhaal vind ik vet, het beok lijkt me ook wel tof, maar doordat het verhaal zo interessant is vind ik het einde tegenvallen. Ik had meer verwacht, JUIST omdat het verhaal heel spannend was.
En je hoeft je niet te verontschuldigen hoor  ;D
De film eindigt anders dan het boek  ;)

Offline v1ncent

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Bioscoop aanraders...
« Reactie #50 Gepost op: 26-05-2006, 16:21:49 »
De film eindigt anders dan het boek  ;)

Oh is dat zo?
maar het komt wel op hetzelfde neer toch?  ::)
Da Vincie

Offline Wolkje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Bioscoop aanraders...
« Reactie #51 Gepost op: 27-05-2006, 12:32:01 »
King Kong -> Goede film!
V for Vendetta -> Super!
Scary Movie 4 -> mwa gaat, wel grappig

The Da vinci Code -> nog niet gezien, wel benieuwd

Pirates of the Carribean 2 -> Hij zal vast wel leuk worden met mr. Depp (A)
Do you want to go to the Seaside?

Offline D**n

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Go Karel!
Re: Bioscoop aanraders...
« Reactie #52 Gepost op: 27-05-2006, 14:14:57 »
The Da Vinci Code: leuk, vermakelijk, heel goed acteerwerk (wat wil je met Tautou, Hanks, McKellen en Reno), mooie effecten, maar het voegt niet echt iets wezenlijks toe aan het boek (wat voor mij een boekverfilming wel moet doen: wat is anders het nut van een boek verfilmen). Het blijft ook vreemd omdat het boek helemaal geen 'filmallure' heeft: veel gepraat en uitleg, weinig actie.
Take a glorious bite out of the whole world

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Bioscoop aanraders...
« Reactie #53 Gepost op: 27-05-2006, 14:18:39 »
The Da Vinci Code: leuk, vermakelijk, heel goed acteerwerk (wat wil je met Tautou, Hanks, McKellen en Reno), mooie effecten, maar het voegt niet echt iets wezenlijks toe aan het boek (wat voor mij een boekverfilming wel moet doen: wat is anders het nut van een boek verfilmen). Het blijft ook vreemd omdat het boek helemaal geen 'filmallure' heeft: veel gepraat en uitleg, weinig actie.
het doel van een boek verfilmen is natuurlijk geld verdienen, vooral als het een boek is dat zo goed verkoopt

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Bioscoop aanraders...
« Reactie #54 Gepost op: 29-05-2006, 13:51:28 »
Voor fans van Dan Brown-boeken is het juist erg leuk om het verhaal dat je eigenlijk al kent, voor je neus in 3D te zien afspelen. Ik wil in elk geval best de film zien. Het boeit me totaal niet dat het verhaal niet zou kloppen met de historische gegevens.

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Bioscoop aanraders...
« Reactie #55 Gepost op: 30-05-2006, 09:22:09 »
Ik ben er gisteren heen geweest, en ik vond het een mooie film!  ::ok::
Het boek heb ik ook gelezen; ik vroeg me wel af in hoeverre iemand die het boek niet gelezen heeft het echt kan begrijpen. Er zijn nogal wat vage snelle flashbacks, waarvan volgens mij alleen iemand die het boek al gelezen heeft precies weet waar het over gaat... Maar ik vond het in ieder geval een mooie film!  :)
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline v1ncent

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Bioscoop aanraders...
« Reactie #56 Gepost op: 30-05-2006, 22:20:46 »
Ik ben er gisteren heen geweest, en ik vond het een mooie film!  ::ok::
Het boek heb ik ook gelezen; ik vroeg me wel af in hoeverre iemand die het boek niet gelezen heeft het echt kan begrijpen. Er zijn nogal wat vage snelle flashbacks, waarvan volgens mij alleen iemand die het boek al gelezen heeft precies weet waar het over gaat... Maar ik vond het in ieder geval een mooie film!  :)

Ik had het boek niet gelezen, en naar mijn idee kon ik het redleijk volgen, maar nu is het juist leuk voor mij om het boek te lezen, want dan kom ik achter veel meer dingen, ga ik het beter snappen en zie je de film terug.
Da Vincie

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Bioscoop aanraders...
« Reactie #57 Gepost op: 10-06-2006, 14:50:19 »
Ik had van iemand een DVD gekregen van een film die nog in de bioskoop moet komen.........Flight93.

Eerlijkgezegd heb ik wel eens spannendere rampenfilms gezien. Nu weet je door eigen wetenschap al hoe het allemaal gaat eindigen.

Offline D**n

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Go Karel!
Re: Bioscoop aanraders...
« Reactie #58 Gepost op: 12-06-2006, 13:00:03 »
Eerlijkgezegd heb ik wel eens spannendere rampenfilms gezien. Nu weet je door eigen wetenschap al hoe het allemaal gaat eindigen.
Je hebt het, neem ik aan, over de film United 93? Want dan vind ik dit wel een beetje een rare opmerking. De film verhaalt ontzettend realistisch wat er gebeurd is in het vierde gekaapte 9/11-vliegtuig. Niet alleen is alles heel realistisch gefilmd en geschreven, ook kloppen de details over alle passagiers aan deze vlucht tot in de puntjes (van karakter tot geschiedenis en van kleding tot snacks).

Door het te zien als een 'spannende actiefilm' doe je dan, mijns inziens, de mensen aan boord van het vliegtuig ernstig te kort en mis je het punt van de film. De film is niet gemaakt om je te amuseren, maar om een waargebeurd en heel belangrijk verhaal te vertellen. Als je de film als popcornvermaak beschouwt, dan zit je helemaal verkeerd.

Nou moet ik toegeven de film nog niet gezien te hebben natuurlijk, maar wilde hier toch even op reageren... :-\\
Take a glorious bite out of the whole world

Offline >>Tommie<<

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Bioscoop aanraders...
« Reactie #59 Gepost op: 4-07-2006, 19:10:18 »
Waarom praat niemand over Poseidon  ::ohno:: Das pas leuke film!
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !