Auteur Topic: Bioscoop aanraders...  (gelezen 54772 keer)

Offline tinuzzz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Bioscoop aanraders...
« Reactie #60 Gepost op: 4-07-2006, 19:24:51 »
Waarom praat niemand over Poseidon  ::ohno:: Das pas leuke film!

Nou, ik zal zeggen...begin erover ;D
Ben je daar al heen geweest?

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Bioscoop aanraders...
« Reactie #61 Gepost op: 4-07-2006, 19:45:41 »
In de eerste week van Augustus ga ik naar Pirates of the Caribbean: Dead Man's Chest.
Het enige wat ik weet is dat de soundtrack een stuk minder goed is dan die van het eerste deel.
Ik ben erg benieuwd...

Offline >>Tommie<<

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Bioscoop aanraders...
« Reactie #62 Gepost op: 5-07-2006, 21:19:08 »
Nou, ik zal zeggen...begin erover ;D
Ben je daar al heen geweest?


Ja
En ik zal zeggen het is de moeite waard voor je geld!
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline tinuzzz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Bioscoop aanraders...
« Reactie #63 Gepost op: 11-07-2006, 12:53:22 »
Ik heb hem ook gezien:

Citaat van: RecensieMoviemeterTinuzzz
Ik heb hem gisteren gekeken.
Leuke film met veel spannende momenten,
Citaat van: LETOPSPOILER!
alleen misschien iets te spannend, want soms was het niet te volgen wat er nou gebeurde.
Het stukje dat de boot kapzeist is erg mooi gedaan.

Ik geef de film 3 sterren.


Offline D**n

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Go Karel!
Re: Bioscoop aanraders...
« Reactie #64 Gepost op: 16-07-2006, 12:18:30 »
Het enige wat ik weet is dat de soundtrack een stuk minder goed is dan die van het eerste deel.
In de film valt het erg mee. De soundtrack die je koopt is naar mijn gevoel maar een klein deel van de muziek die je in de film hoort, en "He's A Pirate", het veelgeroemde muziekstuk uit deel 1, is op veel plekken terug te horen.

De film is gewoon erg goed (qua beelden, stunts, acteerwerk, script etc. is alles gewoon gedaan door vakmensen) , maar heeft wel last van het "tweede in een trilogie"-effect: hij begint niet ècht en hij is ook niet ècht afgelopen... je zit er een beetje middenin. Wel een onverwacht einde trouwens!

En verder, tja, soms wilden ze net iets teveel actie erin stoppen waardoor je een beetje actie-duizelig wordt. Maar de film heeft veel te veel goede en leuke momenten om je daaraan te kunnen storen.

Een aanrader!
Take a glorious bite out of the whole world

Offline Wolkje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Bioscoop aanraders...
« Reactie #65 Gepost op: 19-07-2006, 21:58:08 »
POTC 2 is idd een super film, misschien niet zo leuk als deel 1, maar je moet eigenlijk nooit een deel 2 met 1 vergelijken (A). Hopen dat POTC 3 net zo leuk is
Do you want to go to the Seaside?

Offline tinuzzz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Bioscoop aanraders...
« Reactie #66 Gepost op: 20-07-2006, 17:49:58 »
POTC 2 is echt een aanrader, geweldige film.
En ook een passende muziek steeds!! ::ok::

Offline Sjoerdiosie

  • Forumlid
Re: Bioscoop aanraders...
« Reactie #67 Gepost op: 4-08-2006, 13:17:02 »
Je hebt het, neem ik aan, over de film United 93? Want dan vind ik dit wel een beetje een rare opmerking. De film verhaalt ontzettend realistisch wat er gebeurd is in het vierde gekaapte 9/11-vliegtuig. Niet alleen is alles heel realistisch gefilmd en geschreven, ook kloppen de details over alle passagiers aan deze vlucht tot in de puntjes (van karakter tot geschiedenis en van kleding tot snacks).

Door het te zien als een 'spannende actiefilm' doe je dan, mijns inziens, de mensen aan boord van het vliegtuig ernstig te kort en mis je het punt van de film. De film is niet gemaakt om je te amuseren, maar om een waargebeurd en heel belangrijk verhaal te vertellen. Als je de film als popcornvermaak beschouwt, dan zit je helemaal verkeerd.

Nou moet ik toegeven de film nog niet gezien te hebben natuurlijk, maar wilde hier toch even op reageren... :-\\

Ik heb de film gezien en hij was wel spannend, maar ook ik vond hem ook weer niet zoooo geweldig. Het gaat, naar mijn mening, te lang over de rest van de dag, en veeel minder over de vlucht zelf. HIERONDER SPOILER. VERGROTEN OM TE LEZEN
Citaat van: spoiler
Als ze eenmaal de cockpit binnenstormen, en ook is het wel indrukwekkend hoe dat 'gepland' wordt door de mensen in het vliegtuig, hoe die mensen opstandig worden laten ze mooi zien en hoe de woede en machtsvertoon van de kapers omslaat in angstige machteloosheid is ook mooi, maar dan stort het vliegtuig neer en dan is de film alweer afgelopen met 3 blokjes tekst over hoe slecht de verdediging in Amerika was geregeld end at niemand het overleefde, dat vond ik wat tegenvallend
Al met al vond ik het een 6,5 waard

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Bioscoop aanraders...
« Reactie #68 Gepost op: 6-08-2006, 16:34:45 »
Pirates 2 was voor mij een flinke tegenvaller. Vergeleken bij de eerste film is het verhaal echt slecht en dan word je ook nog getrakteerd op een kut einde!
Echt een tegenvaller

Offline MiSs Stefanie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Bioscoop aanraders...
« Reactie #69 Gepost op: 19-10-2006, 22:42:10 »
Afblijven, ik heb hem zelf nog niet gezien maar ik hoor van iedereen positieve reacties :) en hij is bekroond met de Gouden film.

Offline D**n

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Go Karel!
Re: Bioscoop aanraders...
« Reactie #70 Gepost op: 20-10-2006, 10:01:55 »
Afblijven is naar mijn mening een heel slechte film.
Niet alleen heb ik me bijna constant geërgerd aan de slechte acteerkwaliteiten van bijna de hele jongerencast op Matthijs (de mannelijke hoofdrolspeler) na en zelfs een aantal van de volwassenencast speelden soms houterig en ongeloofwaardig (bijvoorbeeld de acteurs die de ouders van Jordi speelden). Dit komt niet doordat de acteurs niet ervaren of getalenteerd genoeg zijn (wat bij de jongeren soms wel het geval was), maar ook omdat het script en de regie hen niet veel gaf om mee te werken. Om nog maar te zwijgen over de performance van Brainpower, wat niet meer is dan een soort verkapte reclame voor zijn muziek.
Verder was ook het script heel zwart-wit en zag je bijna alle 'plottwists' al van mijlenver aankomen. Maria Peters kent geen tussenfases: de slechterikken zijn in bijna alles slecht, de goederikken zijn helden, mensen zijn het ene moment boos en het andere moment ontzettend blij, zonder dat daar ontwikkeling tussen zit.

Hoewel de film  op zich goed in elkaar zat qua beelden, belichting en dergelijken, zorgden het slechte verhaal en de soms misselijkmakend slechte acteurkwaliteiten ervoor dat de film nergens geloofwaardig werd.
Natuurlijk is dit voor zo'n film niet erg: het spreekt de jongerendoelgroep aan, veel jongeren zullen de film gaan kijken en een aantal daarvan zullen de film zelfs heel goed vinden. De film is ook goed, zijn doel heeft hij behaald: geld binnenhalen en jongeren een leuke avond geven.
Maar is de film een mooie film?
Allesbehalve. Wil je een goede Nederlandstalige film zien dan is Zwartboek of Ober (al heb ik laatstgenoemde zelf helaas nog niet gezien) een betere optie.

Oh en een Gouden Film is het binnenhalen van 100.000 kijkers en zegt dus niets over kwaliteit maar enkel populariteit.
Take a glorious bite out of the whole world

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Bioscoop aanraders...
« Reactie #71 Gepost op: 20-10-2006, 21:05:26 »
Afblijven is naar mijn mening een heel slechte film.
Niet alleen heb ik me bijna constant geërgerd aan de slechte acteerkwaliteiten van bijna de hele jongerencast op Matthijs (de mannelijke hoofdrolspeler) na en zelfs een aantal van de volwassenencast speelden soms houterig en ongeloofwaardig (bijvoorbeeld de acteurs die de ouders van Jordi speelden). Dit komt niet doordat de acteurs niet ervaren of getalenteerd genoeg zijn (wat bij de jongeren soms wel het geval was), maar ook omdat het script en de regie hen niet veel gaf om mee te werken. Om nog maar te zwijgen over de performance van Brainpower, wat niet meer is dan een soort verkapte reclame voor zijn muziek.
Verder was ook het script heel zwart-wit en zag je bijna alle 'plottwists' al van mijlenver aankomen. Maria Peters kent geen tussenfases: de slechterikken zijn in bijna alles slecht, de goederikken zijn helden, mensen zijn het ene moment boos en het andere moment ontzettend blij, zonder dat daar ontwikkeling tussen zit.

Hoewel de film  op zich goed in elkaar zat qua beelden, belichting en dergelijken, zorgden het slechte verhaal en de soms misselijkmakend slechte acteurkwaliteiten ervoor dat de film nergens geloofwaardig werd.
Natuurlijk is dit voor zo'n film niet erg: het spreekt de jongerendoelgroep aan, veel jongeren zullen de film gaan kijken en een aantal daarvan zullen de film zelfs heel goed vinden. De film is ook goed, zijn doel heeft hij behaald: geld binnenhalen en jongeren een leuke avond geven.
Maar is de film een mooie film?
Allesbehalve. Wil je een goede Nederlandstalige film zien dan is Zwartboek of Ober (al heb ik laatstgenoemde zelf helaas nog niet gezien) een betere optie.

Oh en een Gouden Film is het binnenhalen van 100.000 kijkers en zegt dus niets over kwaliteit maar enkel populariteit.
Het verhaal is gebasseerd op een kinderboek he, daarom zal het niet altijd even goed en geloofwaardig zijn voor jou.

Ik heb het boek gelezen toen ik 12 was, toen vond ik het wel een mooi boek. Afgelopen zomer las ik het weer en toen zat ik vaak met gefronste wenkbrouwen te lezen van: 'Raaaaaaaight...'

Die acteerprestaties zeg ik verder niks over want ik heb de film niet gezien en ik ben ook niet van plan om hem te gaan bekijken.

Offline Wolkje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Bioscoop aanraders...
« Reactie #72 Gepost op: 21-10-2006, 00:12:19 »
Ik zag gister The Devil wears Prada en het was gewoon een lekker leuke onzin film. Humor, romantiek en vooral onderlinge strijd.

Leuk avondje  :)
Do you want to go to the Seaside?

Offline D**n

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Go Karel!
Re: Bioscoop aanraders...
« Reactie #73 Gepost op: 22-10-2006, 12:33:08 »
Het verhaal is gebasseerd op een kinderboek he, daarom zal het niet altijd even goed en geloofwaardig zijn voor jou.
Er zijn natuurlijk genoeg films gebaseerd op een kinderboek die wèl geloofwaardig (genoeg) zijn. De geloofwaardigheid van dit verhaal was echter compleet weggevaagd door de knulligheid en vooral de oppervlakkigheid ervan. Wat wèl zo is, is dat de film gemaakt is voor kinderen en dat kinderen het ook niet erg vinden als het verhaal minder geloofwaardig is. Dat schreef ik ook al in mijn eerste zeurpost over deze film.

Citaat
Ik heb het boek gelezen toen ik 12 was, toen vond ik het wel een mooi boek. Afgelopen zomer las ik het weer en toen zat ik vaak met gefronste wenkbrouwen te lezen van: 'Raaaaaaaight...'
Klopt, daar had ik ook last van. Terwijl de boeken eigenlijk voot 15 jaar en ouder zijn :P
Take a glorious bite out of the whole world

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Bioscoop aanraders...
« Reactie #74 Gepost op: 22-10-2006, 16:19:48 »
Het onderwerp, met drugs enzo, is natuurlijk niet echt een typisch kinderonderwerp...
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline D**n

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Go Karel!
Re: Bioscoop aanraders...
« Reactie #75 Gepost op: 31-10-2006, 20:56:51 »
de speelfilm Allez Hop! is zeker een bioscoopaanrader. Het is een speelfilm die afgelopen half jaar compleet door jongeren is gemaakt. Dit weekend en het weekend van 18 en 19 november zal de film vertoond worden in de concertzaal van het centrum voor de kunsten De Nieuwe Veste. Kaarten zijn nog beschikbaar voor 5, 18 en 19 november en te koop via het Uitpunt Breda.

Frank (Jorg van den Kieboom) en Ed (Ruben Backx).
Een onafscheidelijk onbreekbaar onmogelijk ongewoon duo. Het is nooit alleen Ed, nooit alleen Frank. Zie je Ed, dan zie je Frank. Of niet. Dan heeft Frank zich achter een boom verstopt, omdat Ed een plan heeft. Of andersom.
De twee vrienden hebben namelijk één grote hobby: het oplichten van mensen. Dit doen ze vaak, en dat doen ze goed. Er is eigenlijk weinig dat ze niet kunnen.
De uitdaging begint op het moment dat Lianne (Stefanie van Leersum), de halfzus van Ed langskomt. Zij beweert dat het Frank en Ed nooit lukt om Annamaria (Eva de Boer) aan de haak te slaan.
Het duo gaat de uitdaging van Lianne aan en een weddenschap is geboren: als het Frank en Ed lukt om Annamaria een week lang als vriendin van één van de twee te krijgen, dan betaalt Lianne al het drinken op hun gezamenlijke vakantie. Lukt het hen niet, dan mogen Ed en Frank het eten en het drinken op vakantie betalen.
Maar Frank en Ed zijn goed, heel goed. Ze doen er dan ook alles aan om Annamaria te versieren. Of het ze lukt?

Vast niet.

Het script is van mijn hand en de regie is in handen van eeuwige samenwerkingspartner Ivo van Aart. Samen hebben we de film gemaakt, met de leukste cast en crew die je je voor kan stellen. Ik ben zelf doodzenuwachtig en heel benieuwd naar de reacties van anderen. Ik post dit hier dan ook omdat ik het heel tof zou vinden als er RN-ers zouden komen kijken, zodat ik jullie mening kan horen.

Voor meer info http://www.allezhop.nl :)
Take a glorious bite out of the whole world

Offline Annemieke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Bioscoop aanraders...
« Reactie #76 Gepost op: 28-12-2006, 10:09:11 »
Ja, Daan, hoe is het eigenlijk gegaan...? Heb ik nog nergens zien staan... alleen die coole foto van jullie op de rode loper.

Ik wil hier graag de tip plaatsen van The White Planet / La Planète Blanche / De Witte Planeet. (De titel staat in het Engels op de poster, maar de film is oorspronkelijk Frans en hier Nederlands gesproken.) Schitterende en zeer indrukwekkende documentaire over de Noordpool en gebieden eromheen. Als je een beetje gevoel hebt voor natuur zul je je adem inhouden bij de prachtige beelden van de pasgeboren ijsberen, de majestueuze walvissen, de kaributocht van meer dan 1000 km en de lichtgevende oceaanbewoners... Ik heb in elk geval weer extreem genoten en zou hem nog wel tientallen keren opnieuw willen zien!

Verwacht niet (zoals bij March of the Penguins) een duidelijk 'verhaal': het is gewoon genieten van de adembenemende schoonheid. Wel een groot minpunt: hij draait alleen in Rotterdam en Wageningen.

Trailers te vinden op http://www.laplaneteblanche.com.
« Laatst bewerkt op: 28-12-2006, 10:16:10 door Annemieke »

Offline tinuzzz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Bioscoop aanraders...
« Reactie #77 Gepost op: 28-12-2006, 17:34:34 »
Ik raad voor iedereen de film Saw III aan, het is een thriller-film.
En is zelfs geschikt voor niet-horror-fans.

De film is vanaf 4 januari in de Nederlandse bioscoop.

Meer informatie: www.saw3.com

Offline Sprien

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Kleine hamsters, grote avonturen!
Re: Bioscoop aanraders...
« Reactie #78 Gepost op: 28-12-2006, 19:13:53 »
Ik raad voor iedereen de film Saw III aan, het is een thriller-film.
En is zelfs geschikt voor niet-horror-fans.

De film is vanaf 4 januari in de Nederlandse bioscoop.

Meer informatie: www.saw3.com

Ik hoorde/las dat bezoeker in Engeland flauw gevallen waren bij die film omdat 'ie zo eng is!
The sun came up and reality set in.

Offline tinuzzz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Bioscoop aanraders...
« Reactie #79 Gepost op: 28-12-2006, 19:22:37 »
Ik hoorde/las dat bezoeker in Engeland flauw gevallen waren bij die film omdat 'ie zo eng is!

Wel meerdere mensen zijn flauwgevallen :P

Zie hier!