Auteur Topic: Griekenland  (gelezen 6611 keer)

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Griekenland
« Gepost op: 8-02-2006, 13:22:40 »
Hier kan je alles kwijt over het mooie land Griekenland, en kun je je vakantieverhalen in kwijt of zelfs je vakantiekiekjes en wat je van het cultuur vind en de mensen, bespreek het hier in dit topic.

« Laatst bewerkt op: 9-02-2006, 15:50:14 door Nîcky »

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: HolidaySquare Greece
« Reactie #1 Gepost op: 9-02-2006, 13:16:49 »
Ik was in 1994 op Kreta. Daar maakte ik de Spinalonga excursie met Viktor Zorbas. Die man weet nog steeds de gasten in tranen (van ontroering) van het eilandje af te krijgen. Spinalonga heeft een geschiedenis als lepra-eiland. Je kan het nu zonder enig gevaar bezoeken. Mooie excursie vanaf Elounda.

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: HolidaySquare Greece
« Reactie #2 Gepost op: 9-02-2006, 13:21:45 »
Ik was in 2004 op Kreta (Hersonissos)
Voor de jongere mensen vind ik het leuker dan voor de oudere mensen eerlijk gezegd, dus ik zat goed op mijn plaats, Star Beach is een strandje waar alle jongeren bijeen komen en of in het zwembad liggen of op het strand, zo kun je daar waterscooteren of parasailen of bungeejumpen, en je kon er ook Fotosessies maken dat had ik gedaan op het strand, dat was ook erg leuk. Ik vond Kreta erg leuk en ik vind dit zeker een aanrader voor de mensen die er nog nooit heen geweest zijn.  :)

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: HolidaySquare Greece
« Reactie #3 Gepost op: 9-02-2006, 13:34:29 »
En vergeet in de zomermaanden de Samariakloof, of (voor watjes ::rofl::) de Improskloof niet te lopen.

Offline Inge

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: HolidaySquare Greece
« Reactie #4 Gepost op: 10-02-2006, 21:58:09 »
Ik was in 1994 op Kreta. Daar maakte ik de Spinalonga excursie met Viktor Zorbas. Die man weet nog steeds de gasten in tranen (van ontroering) van het eilandje af te krijgen. Spinalonga heeft een geschiedenis als lepra-eiland. Je kan het nu zonder enig gevaar bezoeken. Mooie excursie vanaf Elounda.

Ja die excursie heb ik (4 jaar geleden) ook gedaan...
Echt verschrikkelijk mooi en interessant...

Offline lord menno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oranje is de bomp
Re: Griekenland
« Reactie #5 Gepost op: 15-02-2006, 11:11:30 »
ik wil eik nog een keer naar griekenland,
en dan op zon eiland met een mooi strand
misschien wil lieke mee :D
Menno is gek

Offline BillyDanze

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hup Hanna Hup
Re: Griekenland
« Reactie #6 Gepost op: 16-02-2006, 22:57:43 »
Ik ben op Zakinthos, Corfu, Lesbos en Samos geweest.... altijd geweldige vakanties geweest.

Vooral een wandeltocht naar een klooster op de hoogste berg van Lesbos is indrukwekkend. Je klimt een gigantisch stuk omhoog, allemaal mul zand en veel losliggende stenen. En op een gegeven moment kom je na 5 uur wandelen en klimmen in een groene oase waar een klein klooster staat. Je word meteen warm ontvangen door de nonnen daar, met water en lekkere eigen gemaakte koekjes. We kregen zelfs een rondleiding door het klooster. Die mensen zien niet veel van de buitenwereld want het is bijna onmogelijk voor die oudjes om daar te komen. Wegen zijn er niet, alleen via de weg die wij namen kon je er komen. Je kan zelfs nog wat verder wandelen omhoog en dan kom je snel bij de boomgrens, waar je een geweldig uitzicht hebt over het eiland en de zee.

Offline Robbin.

  • Forumlid
Re: Griekenland
« Reactie #7 Gepost op: 21-02-2006, 16:51:26 »
Ik ben op Zakinthos, Corfu, Lesbos en Samos geweest.... altijd geweldige vakanties geweest.

Vooral een wandeltocht naar een klooster op de hoogste berg van Lesbos is indrukwekkend. Je klimt een gigantisch stuk omhoog, allemaal mul zand en veel losliggende stenen. En op een gegeven moment kom je na 5 uur wandelen en klimmen in een groene oase waar een klein klooster staat. Je word meteen warm ontvangen door de nonnen daar, met water en lekkere eigen gemaakte koekjes. We kregen zelfs een rondleiding door het klooster. Die mensen zien niet veel van de buitenwereld want het is bijna onmogelijk voor die oudjes om daar te komen. Wegen zijn er niet, alleen via de weg die wij namen kon je er komen. Je kan zelfs nog wat verder wandelen omhoog en dan kom je snel bij de boomgrens, waar je een geweldig uitzicht hebt over het eiland en de zee.

waar heb jij gezeten op zakynthos, ik in agios sostis
Laat je snor staan !!

Offline mirtjee

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Griekenland
« Reactie #8 Gepost op: 8-03-2006, 22:52:55 »
Ik ben een paar jaar geleden in Kreta geweest, was echt mijn mooiste vakantie ooit, met de samariakloof, spinalonga, knossos, verschillende dorpjes die we bezocht hadden en het strand natuurlijk  :P
I'm a real big goblin..

Offline BillyDanze

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hup Hanna Hup
Re: Griekenland
« Reactie #9 Gepost op: 10-03-2006, 23:26:31 »
waar heb jij gezeten op zakynthos, ik in agios sostis

Ik zat in Kalamaki ofzo... als ik t goed spel... loos plaatsje

Offline Robbin.

  • Forumlid
Re: Griekenland
« Reactie #10 Gepost op: 12-03-2006, 18:09:11 »
Ik zat in Kalamaki ofzo... als ik t goed spel... loos plaatsje

Ik ken het plaatsje bij naam !!!!, maar voor de rest ook niet.  ::tandpastasmiley::
Laat je snor staan !!

Offline Wolkje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Griekenland
« Reactie #11 Gepost op: 31-05-2006, 19:11:47 »
Ik ben een paar jaar geleden in Kreta geweest, was echt mijn mooiste vakantie ooit, met de samariakloof, spinalonga, knossos, verschillende dorpjes die we bezocht hadden en het strand natuurlijk  :P

Geweldig idd! Ben ik ook geweest.

In welke periode waren jullie in Griekenland? Ik in de meivakantie en dat beviel super goed, omdat het toen nog niet heel erg warm was. (30 graden..  ::trots:: )
Volgend jaar gaan we weer (dit jaar niet geweest, maar vorig jaar)
Do you want to go to the Seaside?

Offline mirtjee

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Griekenland
« Reactie #12 Gepost op: 31-05-2006, 21:44:11 »
Geweldig idd! Ben ik ook geweest.

In welke periode waren jullie in Griekenland? Ik in de meivakantie en dat beviel super goed, omdat het toen nog niet heel erg warm was. (30 graden..  ::trots:: )
Volgend jaar gaan we weer (dit jaar niet geweest, maar vorig jaar)
Wij ook idd on de meivakantie  :) alleen dat is al eeh 4 jaar geleden ofzo.. als ik het goed heb in 2002, wij hadden 2 dagen 30 graden, 1 dag bewolkt en iets frisser, maar dat kwam goed uit, want we gingen precies die dag lopen in de samariakloof, ben je daar ook nog geweest? en de rest 25 graden ong. Was precies goed  ;) :D
I'm a real big goblin..

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Griekenland
« Reactie #13 Gepost op: 2-06-2006, 15:51:42 »

 spinalonga,
Heb jij de excursie naar Spinalonga met de echte Viktor Zorbas gemaakt? Die man kan zo leuk vertellen.

Offline mirtjee

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Griekenland
« Reactie #14 Gepost op: 2-06-2006, 21:40:49 »
Heb jij de excursie naar Spinalonga met de echte Viktor Zorbas gemaakt? Die man kan zo leuk vertellen.
Wij waren daar met zo'n cultuurreis, dus volgens mij heeft onze eigen gids alles vertelt. En die Viktor Zorbas praat zeker geen Nederlands?  ;) Ik zat toen namelijk in de eerste klas en kon nog bijna geen woord buitenlands verstaan  ;)
I'm a real big goblin..