Auteur Topic: Amerika  (gelezen 7148 keer)

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Amerika
« Gepost op: 8-02-2006, 13:33:41 »
Hier kan je alles kwijt over het mooie land Amerika, en kun je je vakantieverhalen in kwijt of zelfs je vakantiekiekjes en wat je van het cultuur vind en de mensen, bespreek het hier in dit topic.

« Laatst bewerkt op: 9-02-2006, 15:50:51 door Nîcky »

Online Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: HolidaySquare America
« Reactie #1 Gepost op: 9-02-2006, 13:21:39 »
Geen Amerika, maar Canada: ik volgde in 1990 in omgekeerde volgorde de route die later door WIDM werd gevolgd. Echt een aanrader is de Ocean: de blauwe trein van Montreal naar Halifax. Je staat even stil op de ''bungee-jump brug'' in St.-Johns.

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Amerika
« Reactie #2 Gepost op: 9-02-2006, 19:46:03 »
Ik ben hier toen ik 1, 2, 3 of 4 was geweest. 3 keer ben ik in Florida, Miami geweest. Kan er nog maar weinig van herinneren. :(
🜃

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Amerika
« Reactie #3 Gepost op: 12-02-2006, 14:39:08 »
Amerika ::love::. Ik wil echt zo graag weer, maar ik heb er nu geen tijd en geld voor. Maar zodra ik een baan heb ik ga ik sparen, zodat ik er weer heen kan. Dan moet ik eens ff nadenken waarheen, want er is zoveel keuze. :-\\

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Amerika
« Reactie #4 Gepost op: 13-02-2006, 17:11:31 »
Ik wil wel is naar New York ofzo

Offline lord menno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oranje is de bomp
Re: Amerika
« Reactie #5 Gepost op: 13-02-2006, 17:14:35 »
Ik wil wel is naar New York ofzo
ja weekje new york lijkt me heel vet, het is maar €700 ofzo per persoon :P
Menno is gek

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Amerika
« Reactie #6 Gepost op: 13-02-2006, 17:16:31 »
ja weekje new york lijkt me heel vet, het is maar €700 ofzo per persoon :P
::oink::

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Amerika
« Reactie #7 Gepost op: 13-02-2006, 19:58:42 »
Je moet natuurlijk vliegen he, dus dat neemt al een redelijk deel van je budget in. Maar goed zoeken en je kan een redelijk ticket vinden. Alleen luchthavenbelastingen zijn vrij duur. Je kan bijvoorbeeld met British Airways via Londen naar NY voor €420,-, maar daarvan is de helft tax.

En nog een tip: goed verzekeren, als je dat niet bent en je beland in een Amerikaans ziekenhuis heb je een groot probleem!

Offline Guikie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hop hop..... weg?!
Re: Amerika
« Reactie #8 Gepost op: 15-02-2006, 00:20:54 »
En nog een tip: goed verzekeren, als je dat niet bent en je beland in een Amerikaans ziekenhuis heb je een groot probleem!

Een oom van mij dacht dat hij niks zou krijgen, hem overkwam nooit wat tijdens vakanties!... Die rekening vond ie erg leuk nadat hij zijn been gebroken had  ::rofl:: :)

Offline Antigone

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Amerika
« Reactie #9 Gepost op: 13-04-2006, 19:52:30 »
Amerika komt me een beetje mijn neus uit :P

Toen ik 8 was ben ik naar New York en Florida geweest (Miami, Orlando). Een paar jaar erna alleen naar Florida. En een paar jaar dáárna hebben we een tour langs de westkust gemaakt; Arizona, California, Utah en Nevada. En dit jaar is het weer een optie (Washington en omstreken).
You can't love what you have not so hold on to what you've got

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Amerika
« Reactie #10 Gepost op: 17-04-2006, 20:46:36 »
Ik ben jaloers! ::)

Florida staat zeker hoog op m'n lijst, maar de eerste 1,5 jaar komt het er zeker niet van, hopenlijk heb ik tegen die tijd een goed vast inkomen zodat ik dan kan gaan ::jaja::

Offline Danou

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Weer een heerlijk TV-seizoen!
Re: Amerika
« Reactie #11 Gepost op: 18-04-2006, 22:35:13 »
Lijkt me heel erg leuk om daar eens heen te gaan! Het landschap spreekt mij ook wel aan! Staat zeker in mijn lijstje om nog eens heen te gaan.
Maxime! Mijn Robinson!

Offline gaffe

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Amerika
« Reactie #12 Gepost op: 18-04-2006, 23:09:45 »
Vorig jaar 5 dagen NY en 10 dagen Florida geweest. Heb fam wonen in FL, dus maar snel weer een aanleiding verzinnen om langs te gaan  ;)
sic transit gloria mundi

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Amerika
« Reactie #13 Gepost op: 19-04-2006, 19:57:04 »
Ik ben 2x 2,5 week naar Amerika geweest. 8) 2,5 week Florida en 2,5 week naar New York/Ohio/Canada omgeving.

Hier een aantal foto's van Orlando: http://www.arcovandenbroek.nl/Orlando2004/
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Amerika
« Reactie #14 Gepost op: 22-05-2009, 18:27:08 »
Ik was afgelopen jaar in 2008 met 3 belgische vrienden naar Amerika geweest o.a Mieke uit Expeditie Robinson 2007 weet niet of jullie die kennen, zijn we wezen rondtrekken en we hadden ook een autootje gehuurd en zijn we van Denver naar Las Vegas gegaan en van Las Vegas nog even 330 km naar Los Angeles waar de reis eindigde was een hele mooie reis die ik niet zo snel meer zal vergeten. ::bravo::

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Amerika
« Reactie #15 Gepost op: 1-06-2009, 19:43:43 »
Ik was afgelopen jaar in 2008 met 3 belgische vrienden naar Amerika geweest o.a Mieke uit Expeditie Robinson 2007 weet niet of jullie die kennen, zijn we wezen rondtrekken en we hadden ook een autootje gehuurd en zijn we van Denver naar Las Vegas gegaan en van Las Vegas nog even 330 km naar Los Angeles waar de reis eindigde was een hele mooie reis die ik niet zo snel meer zal vergeten. ::bravo::

Wat leuk Nicky!  ::bravo:: Lijkt me echt gaaf, daar door de woestijn te rijden, en naar Vegas en zo, geweldig!

Kende je Mieke al, of heb je haar gewoon via hier leren kennen?
Keep calm and eat chocolates!

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Amerika
« Reactie #16 Gepost op: 1-06-2009, 19:47:05 »
Wat leuk Nicky!  ::bravo:: Lijkt me echt gaaf, daar door de woestijn te rijden, en naar Vegas en zo, geweldig!

Kende je Mieke al, of heb je haar gewoon via hier leren kennen?

Ik heb er via via leren kennen, ik heb geen rijbewijs en hun wel dus we gingen inderdaad een auto huren en van Denver naar Las Vegas en van Las Vegas naar L.A was een unieke ervaring en die reis zal me altijd bij blijven. We waren 3 weken geweest ::jaja::