Auteur Topic: op al je vragen een antwoord  (gelezen 420195 keer)

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: op al je vragen een antwoord
« Reactie #1100 Gepost op: 28-12-2016, 13:03:51 »
pizza is lekker ::ok::
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Pjotr1992

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: op al je vragen een antwoord
« Reactie #1101 Gepost op: 23-01-2017, 21:06:37 »
Ineens zie ik de mensen die online zijn op Facebook niet meer rechts in een vak, maar via een klein knopje onderaan mijn scherm.. kan ik dat terug draaien? ???

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: op al je vragen een antwoord
« Reactie #1102 Gepost op: 23-01-2017, 21:19:01 »
scherm iets breder maken?
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Molduck

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • keep calm and be happy’s
Re: op al je vragen een antwoord
« Reactie #1103 Gepost op: 2-03-2017, 15:26:35 »
kan geen avatar een aapje instellen. krijg dan de melding avatar is te groot.
wie kan boredmonkey en mij helpen?
deelnemer WIDMO 18 :)

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: op al je vragen een antwoord
« Reactie #1104 Gepost op: 2-03-2017, 15:38:08 »
Er zijn maximale grotes. Als je het plaatje verkleind naar die grootte moet het lukken. Is volgens mij 500 kb.
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: op al je vragen een antwoord
« Reactie #1105 Gepost op: 9-03-2017, 17:06:09 »
Ik ben op zoek naar een bepaald type puzzel, maar ik weet niet hoe die heet en of er überhaupt een van op internet te vinden is. Maar met al die spel- en puzzelfanaten op dit forum moet het toch lukken om daar achter te komen!

Bij deze puzzel moet je in een diagram van bijvoorbeeld 5 bij 5 op elke rij de getallen 1 t/m 5 zetten. Deze getallen stellen de hoogtes van flatgebouwen voor. Aan de zij- en bovenkant staat aangegeven hoeveel flatgebouwen je vanaf die kant kunt zien. Staat er bijvoorbeeld naast een rij een 5, dan zie je dus alle gebouwen en staan ze dus in volgorde van grootte, zie je een 1 dan staat het hoogste gebouw vlak voor je neus en zie je een 3, dan weet je dat je twee gebouwen ziet (en er natuurlijk nog 1 of gebouwen 'verstopt' kunnen zitten) voordat je tegen het hoogste gebouw aan kijkt.

Wie o wie weet de naam van dit type puzzel en weet misschien ook wel waar ik ze kan vinden?
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: op al je vragen een antwoord
« Reactie #1106 Gepost op: 9-03-2017, 17:11:52 »
Ohja, dat ken ik! Uhm.. Ik had er zelfs een app van mijn telefoon. Ik ga even zoeken hoe die ook al weer heette

edit: Ik kan die app niet meer vinden. Maar het klopt dat je dit spel bedoeld toch : Link
Ik kan het vinden onder de naam towers, maar ook onder skyscrapers. Niks in de app store helaas.
« Laatst bewerkt op: 9-03-2017, 17:39:00 door Vieffan »

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: op al je vragen een antwoord
« Reactie #1107 Gepost op: 9-03-2017, 19:58:12 »
dat is een partij verslavend ::oink:: ::love::
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: op al je vragen een antwoord
« Reactie #1108 Gepost op: 9-03-2017, 19:59:35 »
In mijn puzzelboekje heet het gewoon :'flats'
You'll never walk alone

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: op al je vragen een antwoord
« Reactie #1109 Gepost op: 10-03-2017, 02:17:04 »
 ::bravo:: ::bravo:: ::bravo:: ::bravo:: Dankjulliewel voor het helpen zoeken  ::bravo:: ::bravo:: ::bravo::

Ik had wel gezocht op flats en gebouwen in combinatie met puzzel, maar niet de engelse varianten geprobeerd .
Ik heb nu een werkblad gemaakt voor op school. De kinderen hadden vandaag geoefend met plattegronden, vooraanzichten en zijaanzichten en dit leek me wel een leuke speelse variant voor de slimmeriken (met 1 k, want de klemtoon ligt op de eerste lettergreep  :P).
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: op al je vragen een antwoord
« Reactie #1110 Gepost op: 12-03-2017, 13:58:52 »
Met alle meesters, leraren, docenten, leerlingen en studenten hier, hoop ik nu eindelijk het antwoord te vinden op een vraag waar ik al heel lang mee zit te worstelen. Voor mij is het ruim dertig jaar geleden dat ik op school zat. Ik heb op vele scholen gezeten (3 verschillende lagere scholen en 2 verschillende middelbare scholen. Ja, mijn ouders waren nogal verhuislustig) en later na studeren ook nog regelmatig op een school vertoefd voor bijvoorbeeld cursussen en dergelijke. En als ik daar nu zo aan terug denk, valt mij het volgende op:



Op elk school en in elk lokaal waar ik zat, had de bovenstaande indeling. Ja, soms hadden we de tafeltjes ook in de rondte en dergelijke, maar daar gaat het nu niet om. Overal waar ik kwam, had de leraar de ramen rechts en voor de leerlingen was dit links. Ik kan me niet herinneren dit ooit anders gezien te hebben.
Nu vraag ik mij ten eerste af, was dat bij jullie ook zo? Is het nog steeds zo? En zo ja, waarom? Wat is de reden dat in heel Nederland alle lokalen deze indeling hebben? Waarom de ramen voor de leerlingen altijd links? Zit er een educatieve gedachten achter? Of heeft het met bijgeloof te maken?

Alsjeblieft, help mij met deze zeer prangende vraag. Dan kan ik eindelijk weer slapen.

Bij voorbaat hartelijk dank.
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: op al je vragen een antwoord
« Reactie #1111 Gepost op: 12-03-2017, 14:51:14 »
Op mijn middelbare school waren er zeker een aantal die het bord aan de andere kant hadden. Als ik er nu zo over nadenk wat het volgens mij zo dat het voor alle klaslokalen die aan dezelfde zijde van het gebouw zaten hetzelfde was. Mogelijk dus te maken met zoninval en dat daardoor het bord aan een bepaalde kant kwam zodat het altijd goed te lezen bleef?
Wij hadden overigens ook klassen waarbij het bord aan de muur hing die het lokaal en de gang verdeelde. Waardoor de docent dus het raam uitkeek

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: op al je vragen een antwoord
« Reactie #1112 Gepost op: 12-03-2017, 15:09:51 »
Aan de zoninval heb ik ook even gedacht, maar klopt mi niet. Op mijn eerste middelbare school, gang liep van oost naar west, beide kanten lokalen. Aan de zuidkant was het bord aan de westzijde en aan de noordkant was het bord aan de oostzijde. Ik weet nog dat met school-tv in bepaalde lokalen de zon recht in beeld scheen.

En op mijn tweede lagere school hadden we aan twee zijden ramen, zie tekening:



Blauw ramen en zwart zijn de borden. Dus voor de leerlingen weer de ramen links (en ook achter).

PS: dit is een sterk versimpeld plattegrond van mijn schooltje die inmiddels niet meer bestaat.
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: op al je vragen een antwoord
« Reactie #1113 Gepost op: 12-03-2017, 15:11:30 »
ik heb geen logische verklaring en ik heb nog wel meegewerkt met de vernieuwbouw van een school :D
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: op al je vragen een antwoord
« Reactie #1114 Gepost op: 12-03-2017, 15:21:23 »
En waar zit jouw raam Lukie? En was dat zo in iedere klas waar jij werkte?

Scherpe observatie Niuno!
Keep calm and eat chocolates!

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: op al je vragen een antwoord
« Reactie #1115 Gepost op: 12-03-2017, 15:23:07 »
in mijn huidige school is het overal precies zoals Niuno zegt.
In mijn vorige scholen allemaal ook.
Op 1 school na, daar had het lokaal nauwelijks ramen (ingewikkelde bouw)
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: op al je vragen een antwoord
« Reactie #1116 Gepost op: 12-03-2017, 15:26:00 »
En ook op tv in films en series die zich op school afspelen. Daar waar ramen te zien zijn, ook altijd aan dezelfde kant. Volgens mij is het één groot complot.
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: op al je vragen een antwoord
« Reactie #1117 Gepost op: 12-03-2017, 15:26:31 »
Ik heb het mijn vriend de architect even gevraagd en het antwoord is dat het zo gedaan wordt ivm lichtinval. De meeste mensen schrijven rechts, en schrijven zo dus niet in de schaduw van hun eigen hand. Als de leraar op het bord schrijft met rechts heeft hij ook lichtinval van links. Alleen als hij aan zijn bureau zit te schrijven heeft hij last van licht van rechts.
Keep calm and eat chocolates!

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: op al je vragen een antwoord
« Reactie #1118 Gepost op: 12-03-2017, 15:27:49 »
Waar ik even aan dacht is dit:
er zijn meer rechtshandigen dan linkshandigen.
Dat betekent dat de lichtinval beter van links kan komen dan van rechts, omdat je anders schaduw creëert met je schrijfhand.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: op al je vragen een antwoord
« Reactie #1119 Gepost op: 12-03-2017, 15:29:58 »
Dat denk je dus goed ;)
Keep calm and eat chocolates!