Auteur Topic: op al je vragen een antwoord  (gelezen 419245 keer)

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: op al je vragen een antwoord
« Reactie #1120 Gepost op: 12-03-2017, 15:34:22 »
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: op al je vragen een antwoord
« Reactie #1121 Gepost op: 12-03-2017, 15:35:51 »
 ::bravo::  ::bravo::  ::bravo::  ::bravo::  ::bravo::  ::bravo::

Ik kan weer gerust slapen. Dank je Swifty en Lukie. Dus niet de rechtstreekse zon, maar gewoon daglicht.
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline KeyW

  • Forumlid
Re: op al je vragen een antwoord
« Reactie #1122 Gepost op: 12-03-2017, 20:57:39 »
Nu je het zegt was op mijn middelbare school het bureau van de docent vrijwel altijd links of in het midden op een paar lokalen na en was het raam naar buiten vrijwel altijd links. Op mijn hogeschool is er veel meer afwisseling. Het bureau staat meestal vrij dicht bij de deur maar wel aan de andere kant (breedte). Het is onhandig om zo'n bureau direct achter de deur te hebben.

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: op al je vragen een antwoord
« Reactie #1123 Gepost op: 20-03-2017, 01:08:28 »
Open die case maar weer Lukie.

In het lokaal  dat ik nu het mijne mag noemen, zitten de ramen voor de leerlingen rechts. En op mijn vorige school zaten de digiborden van  de twee klassen waar ik voor stond op dezelfde muur gemonteerd. En dus had de ene klas de ramen links en de andere rechts van het Digibord. En de klas daarvoor had de ramen weer wel links vanuit de ll bezien.
Als ik zo eens terugdenk aan mijn lange reis van klas naar klas, kan ik er eigenlijk geen voorkeur voor de ene of andere kant in ontdekken.

Toen ik op een school in Amsterdam werkte, moest er een keer een beslissing worden gemaakt aan welke kant van het lokaal het nieuwe Digibord opgehangen zou worden. Er is toen gekeken aan welke kant de zon er gedurende de dag het minst op scheen. 
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline spechteke

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: op al je vragen een antwoord
« Reactie #1124 Gepost op: 20-03-2017, 16:49:07 »
bij mij op school is het ook wisselend van lokaal tot lokaal. In 2 lokalen die naast elkaar staan kan het zijn dat het ene lokaal het raam links heeft en het andere het lokaal rechts.
poule widm '16: 56ste,  '17: 25ste.                  5de plaats in de mol online

Offline Voske2704

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The Fox
Re: op al je vragen een antwoord
« Reactie #1125 Gepost op: 16-04-2017, 00:05:20 »
Iemand enig idee hoe je kookroom gebruikt? Had vandaag het geweldige idee om voor het eest in mijn leven kookroom te gebruiken, maar ik heb dus op gegeven moment water bij mijn vlees en groente gedaan om vervolgens die kookroom toe te voegen. Dan zou het toch dik moeten worden?
Dat was het.

Offline Moni

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: op al je vragen een antwoord
« Reactie #1126 Gepost op: 16-04-2017, 00:11:30 »
Nee kookroom is gewoon zoals het is, dus dat wordt niet dikker wanneer het in een gerecht wordt gebruikt, alleen romiger volgens mij. Als je iets wil binden dan kun je een eetlepel bloem aanlengen met wat water en dan bij het vocht doen en even doorkoken.

En waarom doe je eerst water bij je vlees en groente?

Offline Voske2704

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The Fox
Re: op al je vragen een antwoord
« Reactie #1127 Gepost op: 16-04-2017, 00:34:21 »
Nee kookroom is gewoon zoals het is, dus dat wordt niet dikker wanneer het in een gerecht wordt gebruikt, alleen romiger volgens mij. Als je iets wil binden dan kun je een eetlepel bloem aanlengen met wat water en dan bij het vocht doen en even doorkoken.

En waarom doe je eerst water bij je vlees en groente?

Dat moet toch bij kookroom? :P Heb eerst die vlees en groente gekookt hè.
Dat was het.

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: op al je vragen een antwoord
« Reactie #1128 Gepost op: 16-04-2017, 17:06:45 »
Nee, kookroom is zoals Moni zegt geen bindmiddel. Dat is bijvoorbeeld bloem, maïzena, of een ander zetmeel wel. Maar dat moet je is losroeren met water, tot er geen klontjes meer zijn, en dan pas toevoegen. Niet los het bindmiddel en los het water toevoegen.

Kookroom is net als bv slagroom, met het verschil dat het tegen verhitting kan, en dus niet meteen gaat schiften. En itt bv slagroom kan je het ook niet opkloppen.

Je kan tevens prima binden door middel van een roux; gelijke delen boter en bloem nemen, boter smelten, bloem er doorheen roeren, blijven roeren, totdat de bloem verdeeld is en het geheel niet meer naar bloem smaakt. Als je daar dan vervolgens melk bij mikt weet je meteen hoe je een bechamel saus maakt; of bouillon ipv melk en je weet hoe je een velouté saus maakt.
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Voske2704

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The Fox
Re: op al je vragen een antwoord
« Reactie #1129 Gepost op: 16-04-2017, 19:33:49 »
Heb er maïzena bijgevoegd nu. Had nog over van gisteren.
Nu is het meer champignonsaus, gisteren was het champignonsoep. Ook lekker, maar niet zoals bedoeld.
Dat was het.

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: op al je vragen een antwoord
« Reactie #1130 Gepost op: 17-06-2017, 19:13:52 »
vandaag kwam iemand een 40-kops koffiepercolator brengen.. Hij doet het nog prima, maar hij ruikt behoorlijk muf. Heb hem al met schoonmaakazijn schoongemaakt en hij ziet er weer blinkend uit, maar die lucht zit er nog steeds in. Heb hem inmiddels ook al een keer alleen met water laten draaien, maar ook dat hielp niet. Iemand een idee hoe ik hem weer lekker fris kan krijgen??
er was eens......

Offline Voske2704

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The Fox
Re: op al je vragen een antwoord
« Reactie #1131 Gepost op: 17-06-2017, 23:16:34 »
Je hebt 'm ook met schoonmaakazijn laten draaien? Anders zou je dat ook nog even kunnen doen. Natuurlijk wel wat water bijvoegen. En proces herhalen als je het nodig vind. Tenminste, zo doe ik dat meestal.
Daarna paar keer doorspoelen met water, om zeker te zijn dat het schoonmaakazijn eruit is.
Dat was het.

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: op al je vragen een antwoord
« Reactie #1132 Gepost op: 25-06-2017, 15:00:43 »
Misschien dat iemand hier een fijne tip heeft.

Ik zoek in het midden van het land een leuke locatie waarop we met een gezelschap van 18 volwassenen fijn een middag kunnen borrelen, terwijl de 10 kinderen (2-14 jaar) zich vermaken op bijvoorbeeld trampolines, een trapveldje, wifi of een pony. Ter plekke iets kunnen eten zou wel fijn zijn. Het is voor begin oktober, dus wat speelmogelijkheden overdekt is waarschijnlijk wel handig. Heeft iemand een idee?
Keep calm and eat chocolates!

Offline grasisgroen

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: op al je vragen een antwoord
« Reactie #1133 Gepost op: 25-06-2017, 16:03:04 »
De Stayokay Utrecht/Bunnik?  Blijven jullie meteen een nachtje slapen  ;)
...maar soms even niet :)

Offline grasisgroen

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: op al je vragen een antwoord
« Reactie #1134 Gepost op: 25-06-2017, 16:15:37 »
O, het moet in Zeewolde zijn?  :D  Dan naar Hans en Grietje! Ik ben er zelf nooit geweest, maar ziet er leuk uit
...maar soms even niet :)

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: op al je vragen een antwoord
« Reactie #1135 Gepost op: 25-06-2017, 18:41:39 »
Hans en Grietje is fantastisch, maar niet voor de oudere kinderen helaas. Ik ken het, het is hier vlakbij ;D Het mag ook in Utrecht of Gelderland zijn. Er komt ook een gezin uit Gent, dus het midden van ons land is voor dit gezelschap aan de noordelijke kant...
Keep calm and eat chocolates!

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: op al je vragen een antwoord
« Reactie #1136 Gepost op: 25-06-2017, 19:18:44 »
heel leuk vond ik de Heikamp in Ruurlo. Dat heeft een klimbos en een pannenkoekenhuis. Voor de kleintjes is er een kabouterpad.
er was eens......

Offline trialk

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Do' n t destroy the object of your love trialkç 58
Re: op al je vragen een antwoord
« Reactie #1137 Gepost op: 26-06-2017, 03:29:33 »
Is er 'echt maar 1 heelal, en is dat alles ?  ???
Je vindt er maar wat van.. en draait de wind morgen ?

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: op al je vragen een antwoord
« Reactie #1138 Gepost op: 26-06-2017, 05:59:32 »
Is er 'echt maar 1 heelal, en is dat alles ?  ???

Robbert Dijkgraaf geeft hierin een soort van antwoord: LINK
Venijn zit hem in de staart.
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline trialk

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Do' n t destroy the object of your love trialkç 58
Re: op al je vragen een antwoord
« Reactie #1139 Gepost op: 27-06-2017, 05:16:22 »
 :)
Je vindt er maar wat van.. en draait de wind morgen ?