Auteur Topic: Vleeseter of vegetarisch?  (gelezen 164269 keer)

Offline Willemtk

  • Forumlid
Re: Kip Slachten
« Reactie #60 Gepost op: 21-05-2006, 20:28:45 »
Het komt nu op mij over dat de niet-vlees eters zichzelf als de goede zien, en de vleeseters als de slechte. Jullie proberen ons helemaal te overtuigen hoe erg het allemaal wel niet is, en begrijp me niet verkeerd, ik vind het vaak ook heel erg. Maar ik eet wel vlees, en het is niet zo dat ik niets goeds doe en nooit mijn steentje bijdraag of dat ik een neptrapper ben. Mijn vriendje is al 5 jaar vegetariër en ik niet, en we hebben er nooit problemen over, ik denk dat het een kwestie is van elkaar's standpunt respecteren en proberen van elkaar te leren.
Tja, elkaars standpunten respecteren, en hoe zit het met het respecteren van de noden van de dieren? Welk respect krijgen zij? Respect betekent meestal voor de mensen dat je zegt dat ze goed doen en zo. Dat horen ze graag. Maar de feiten horen ze niet graag. Als de feiten hard zijn en je geeft ze weer zoals ze zijn, dan ben je ineens respectloos omdat dat indruist tegen wat die persoon altijd als waar heeft gezien, of wat hij/zij zich als waarheid heeft laten voorspiegelen. Niemand zegt dat je nooit iets goeds doet hoor. Alleen als je vlees eet, veroorzaak je lijden. Wat ga je met die informatie doen? Boos worden op mij of er iets mee doen? Jouw keuze. Vlees eten is niet een stukje lijk op een mooi schaaltje eten, vlees eten is een dier eten die hetzelfde voelt als jij en ik. Een dier heeft ook een vorm van een persoonlijkheid. Goed en slecht, ach dat is een relatief begrip. Als je je buurman doodt, ga je naar het gevang en ben je slecht. Als er oorlog is en je doodt 10tallen mensen krijg je een medaille en ben je goed. Goed en slecht is een wettelijke zaak. Als je alcohol (legale harddrugs) verkoopt met veel winst ben je een prima mens, maar als je een illegale drugs verkoopt, ben je een slecht mens. Dat goed en slecht, laat dat nu eens los. Probeer het eens met wat u niet wilt dat u geschiedt, doet gij dat een ander ook niet. Als je gelukkig bent met het lijden wat je veroorzaakt, ook prima hoor. Kijk maar wat je doet.
Groentjes,

Willem

Offline zosten

  • Forumlid
Re: Kip Slachten
« Reactie #61 Gepost op: 22-05-2006, 08:13:23 »
wie heeft dan deze volgende woordjes bedacht denk je?
toeval?

plant-AARDIG
dier-LIJK
mens-DOM
dieren-RIJK

Offline Willemtk

  • Forumlid
Re: Kip Slachten
« Reactie #62 Gepost op: 23-05-2006, 09:37:21 »
Mensen, is jullie spraakwater nu al op? Zijn er geen argumenten meer? Ik had nog vragen die niet beantwoord zijn.

Wat is een kat meer waard dan een koe of varken dat we die doden om die kat in leven te houden?

En wie reageert uiteindelijk eens op de stelling: Oorlogen onstaan omdat wij in meer/minder denken. Hoger/lager. Rus is meer dan Tjetjeen, afknallen, Hutu is meer dan Tutsi, afknallen, Amrikaan is meer dan Irakees, bommen gooien. Mens is meer dan dier, doden maar. Zijn er dapperen die mij dit alles kunnen weerleggen met goede argumenten? Het is niet het  vleeseten op zich dat oorlogen veroorzaakt, het is de mentaliteit die ermee gepaard gaat. Zou een koe doodgebliksemd worden in de wei, dan is er niets op tegen dat je het vlees eet. Zelfs als een mens vanzelf doodgaat zou er niets op tegen zijn die op te eten. Er zijn Afrikaanse stammen waarbij het voor het heil van de doen is dat ze dat doen. Ze verbranden die dode en het as gebruiken ze in de soep zodat die dode voortleeft in de lichamen van de soepeters. Het gaat erom dat het doden of voor jou laten doden van dieren zorgt voor een voedingsbodem die oorlogen veroorzaakt. Daarmee verklaar je dat je meer bent dan dat dier en dan gaat bovengenoemde stelling in werking treden. Wie oh wie gaat dat weerleggen? Daarmee zeg ik niet dat vleesters slecht zijn, alleen dat ze over die dingen niet hebben nagedacht. En misschien heb ik het wel mis. Wie gaat dit weerleggen met goede argumenten? Ik hoop dat er mensen zijn die er in ieder geval over nadenken.

Groetjes,

Willem

Offline Sanderman

  • Forumlid
Re: Kip Slachten
« Reactie #63 Gepost op: 23-05-2006, 10:36:44 »
Goeiedag zeg!

En dan wordt mij iets gezegd steeds over het feit dat ik Robinson te serieus neem.

Offline Willemtk

  • Forumlid
Re: Kip Slachten
« Reactie #64 Gepost op: 23-05-2006, 12:08:51 »
Goeiedag zeg!

En dan wordt mij iets gezegd steeds over het feit dat ik Robinson te serieus neem.

Euh, het is dan niet serieus dat we ons druk maken over het doden van een kip of een mens?

Offline Sanderman

  • Forumlid
Re: Kip Slachten
« Reactie #65 Gepost op: 23-05-2006, 15:26:28 »
Euh, het is dan niet serieus dat we ons druk maken over het doden van een kip of een mens?

Nou, overleven is inderdaad serieuze business Willem,
Maar ik zie Robinson ook niet als een spel behalve die proeven dan. Wat er allemaal eromheen gebeurt is een afspiegeling wat je ziet in de maatschappij. Mensen moeten zien samen te leven met hun eigen normen/waarden, menselijke fouten en capaciteiten en net zoals in de rest van de wereld komen daarbij mensen tegenover elkaar te staan.
Het feit is nu eenmaal zo dat als je in deze wereld niet beschikt over bepaalde (geld)middelen die de beleidsbepalers kunnen paaien in hun ego voor macht, status en zelfverheerlijking, je toch niet veel meer kunt bereiken dan je eigen hoofd boven water te houden. Dus daarom wordt een kip geslacht die even daarvoor zelf ook nog alles in het werk zou stellen om te overleven of heeft een maïsplant ook geen recht op een bestaan? Wij noemen dit de voedselketen en dat gaat al miljoenen jaren zo. De zwakkeren kunnen simpelweg gemist worden. Ben het er ook niet mee eens maar het is nu eenmaal zo. Wacht maar af wat er gebeurt met de eetproef in de komende aflevering.

Offline zosten

  • Forumlid
Re: Kip Slachten
« Reactie #66 Gepost op: 23-05-2006, 16:14:57 »
dit proberen we nu net aan jullie net uit te leggen  ::joehoe::
je kan best overleven zonder dieren te doden!
En dierlijke eiwitten zijn zelfs niet gezond, ze maken je er nu eindelijk in de media attent op zelfs (eindelijk)! ::regenboog::

Offline zosten

  • Forumlid
Re: Kip Slachten
« Reactie #67 Gepost op: 23-05-2006, 16:27:19 »
Heb het nog een keertje bekeken die onzin van het slachten van die haan... nuttelloos leed noem ik dit! Zoiets maakt me echt kwaad!!!Ze doen dit zelf echt met tegenzin... dat zie je! Hun verstand is op nul gezet... omdat ze zich verplicht voelen, ze kunnen nu niet meer terug... krijg bijna medelijden met hen maar veel meer om het arme dier!

enneuh.... tussen plant en dier is er wel een wereld van verschil hé! ::rofl:: ::tandpastasmiley:: ::jaja:: ::zwaai::

oh nog iets in India leven +1 miljard mensen zonder vlees eten! ::trots::

Offline Ibung

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • zurkeltrutte?.
Re: Kip Slachten
« Reactie #68 Gepost op: 23-05-2006, 16:29:40 »
Citaat
ze maken je er nu eindelijk in de media attent op zelfs (eindelijk)!

ik wacht nog even met dit aan te nemen voor waar tot de media met een tegengesteld bericht komen ::jaja::
hebben jullie nog niet meegemaakt dat allerlei wetenschappelijke onderzoeken elkaar nogal eens tegenspreken?
As ge de endjes an mekare moet kneupe bende alted in touw

Offline Ibung

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • zurkeltrutte?.
Re: Kip Slachten
« Reactie #69 Gepost op: 23-05-2006, 16:35:48 »
Citaat
tussen plant en dier is er wel een wereld van verschil

waarom? omdat dieren een zenuwstelsel hebben? in heel wat culturen verspreid over de wereld is alles bezield, zelfs stenen. mooi toch...
gaat het uiteindelijk niet daarom: zorgvuldig omgaan met alles en iedereen om je heen?
As ge de endjes an mekare moet kneupe bende alted in touw

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Kip Slachten
« Reactie #70 Gepost op: 23-05-2006, 16:40:05 »
waarom? omdat dieren een zenuwstelsel hebben? in heel wat culturen verspreid over de wereld is alles bezield, zelfs stenen. mooi toch...
gaat het uiteindelijk niet daarom: zorgvuldig omgaan met alles en iedereen om je heen?
dan voel je je echt genaaid dat je een steen bent..

Offline Ibung

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • zurkeltrutte?.
Re: Kip Slachten
« Reactie #71 Gepost op: 23-05-2006, 16:52:29 »
ik vind dat die steen zich niet zo moet aanstellen en zich wat harder op moet stellen.
As ge de endjes an mekare moet kneupe bende alted in touw

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Kip Slachten
« Reactie #72 Gepost op: 23-05-2006, 18:15:05 »
 ;D


En dierlijke eiwitten zijn zelfs niet gezond, ze maken je er nu eindelijk in de media attent op zelfs (eindelijk)! ::regenboog::

Ligt eraan welke media je raadpleegt. Volgens het Veganistisch Dagblad is vlees eten inderdaad vast erg ongezond  ::pinokkio::.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline zosten

  • Forumlid
Re: Kip Slachten
« Reactie #73 Gepost op: 23-05-2006, 18:46:18 »
Kijk eens naar de één (VRT) of Canvas ipv VTM enzomeer...
Daar heb je zo nu en dan die filmpjes "Boodschap van Algemeen Nut" Dagelijks zeggen ze je dat je meer groenten en fruit moet eten! Mochten van mijn part al jaren eerder doen! Van vlees praten ze niet iig!
Voorheen toonden ze die dwaze filmpjes over vlees hoe streng ze het wel moeten controleren... tuurlijk... omdat de verkoop achteruitgaat! Dat het niet gezond is voor je lichaam daar reppen ze met geen woord over tuurlijk! Ben je gek? Ken je de voedingsdriehoek? Zelfs daar staat wat je het meeste mag eten en wat het minst!
Wat doen de mensen nu denk je? Ze draaien de driehoek om!
Waarom doen de meeste sites of groepen dit niet denk je? Gewoon schrik... omdat ze anders tegen de borst gaan stoten. Zij durven het niet aan zoals wij het hier nu WEL durven. Tjah, met alle gevolgen van dien tuurlijk! ::pinokkio:: En dan nog , het heeft blijkbaar bij jullie geen zin. Die hersenspinsels zijn nog niet genoeg bewust daarvoor...
En wij hebben de ervaring of zijn zelf het vb, hetlevende bewijs zelfs dat we zo gezond zijn!!!
Maar nog geloven ze het niet....?!
 
Iedereen schermt voor zijn gedachtengoed.
Dieren hebben dit recht niet!

btw ik kan je links geven van wetenschappelijke sites maar die links worden gewist wegens zgn spam....

Offline zosten

  • Forumlid
Re: Kip Slachten
« Reactie #74 Gepost op: 23-05-2006, 19:20:32 »
Komaan gastjes zevert nu eens nie hé!
Wees nu eens eerlijk, het is toch echt vies hé vlees?
Dat kleur alleen al. Moesten ze d'r geen (rode) kleurstoffen in doen dan wilt niemand het nog!
En het stinkt nog ook! Als ik een beenhouwerij voorbij wandel dan moet ik bijna kotsen! Al eens gehoord van RIGOR MORTIS?
Als een levend wezen sterft komen het lichaam in verval.
Enzymen komen in werking om zo snel mogelijk de zooi te doen rotten ... En wat doet de mens? Het rekken en trekken om het zo lang mogelijk te kunnen bewaren (vitam C, antibiotica's, koeling, speciale verlichting (kijk maar eens in de supermarkten naar de soorten lampen) enz enz)...
mmm lekker? ...bwah! ::ohno::

Bak eens je vlees zonder toevoegingen zoals kruiden en zout?

Melk is toch ook vies, niet? Ja jullie kopen het in zo'n handig tetra-verpakking. Maar drink het eens rechtstreeks van de koe!
Wedden dat je het niet wilt!?  ::jaja:: En in ieder liter melk zit er een vingerhoedje pus!  ::rofl::  mmm

Wat me het meest stoort is dat al die personen die in de vleesindustrie zitten snel pakken geld verdienen.
Dit op de kap van die weerloze dieren!

En dan heb ik het nog niet gehad over de mestoverschotten, de nitraten in het grondwater daardoor... je dna die daardoor afbreekt... waarom is het zo'n probleem denk je? Ach weer een akefietje hé?

Oei we wijken af.... ::rofl::

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Kip Slachten
« Reactie #75 Gepost op: 23-05-2006, 20:04:16 »
Vrijdag ga ik lekker gourmetten.  ::jaja::  ::ok::
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Evenstar

  • Winnaar pool ER 2006
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Viva La Vida Or Death And All His Friends
Re: Kip Slachten
« Reactie #76 Gepost op: 23-05-2006, 20:05:06 »
Vrijdag ga ik lekker gourmetten.  ::jaja::  ::ok::
Lekker :D

Was ik ook van plan maar de tafel is te klein :(
First you go backwards, but then forwards again

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Kip Slachten
« Reactie #77 Gepost op: 23-05-2006, 20:14:17 »
Tafel te klein?  ???

Ik ga met tien mensen gourmetten - past allemaal rond de tafel :o (ze moeten maar inschikkelijk zijn  ;D)-, vanwege...zie de verjaardagskalender  :). Van die tien is er trouwens (slechts) één vegetariër, maar die eet wel vis  ::jaja::...
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Evenstar

  • Winnaar pool ER 2006
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Viva La Vida Or Death And All His Friends
Re: Kip Slachten
« Reactie #78 Gepost op: 23-05-2006, 20:16:40 »
Tafel te klein?  ???

Ik ga met tien mensen gourmetten - past allemaal rond de tafel :o (ze moeten maar inschikkelijk zijn  ;D)-, vanwege...zie de verjaardagskalender  :). Van die tien is er trouwens (slechts) één vegetariër, maar die eet wel vis  ::jaja::...
Ja, het gourmetstel past er wel op enzo maar de borden niet meer :(

Maar in ieder geval veel (eet)plezier ::jaja::
First you go backwards, but then forwards again

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Kip Slachten
« Reactie #79 Gepost op: 23-05-2006, 20:19:09 »
Dank je!  :)

Ontopic: er zal ook kip geserveerd worden  :P.

(hoort dit nog steeds op het ER-forum?  ::rofl::)
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.