Auteur Topic: Vleeseter of vegetarisch?  (gelezen 164291 keer)

Offline Iris_77

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kip Slachten
« Reactie #80 Gepost op: 23-05-2006, 20:21:44 »
 ::rofl::  ::rofl::  ::rofl::  ::rofl::  ::rofl::

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kip Slachten
« Reactie #81 Gepost op: 24-05-2006, 11:43:04 »
Komaan gastjes zevert nu eens nie hé!
Melk is toch ook vies, niet? Ja jullie kopen het in zo'n handig tetra-verpakking. Maar drink het eens rechtstreeks van de koe!
Wedden dat je het niet wilt!?  ::jaja:: En in ieder liter melk zit er een vingerhoedje pus!  ::rofl::  mmm

Melk direct van de koe in de koeling, en dan drinken als het zo'n 5 graden koud is, dat is de enige lekkere melk, vind ik! ::jaja::
Die in een pak, bah, dat is geen echte melk ::ohno::.

Melk direct van de koe is een heel natuurlijk product, waarom vind juist jij dat dan vies? ???
Keep calm and eat chocolates!

Offline Bakkertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kip Slachten
« Reactie #82 Gepost op: 24-05-2006, 11:51:16 »
Dank je!  :)

Ontopic: er zal ook kip geserveerd worden  :P.

(hoort dit nog steeds op het ER-forum?  ::rofl::)

Dat vraag ik me dus ook ernstig af...mss even dit topic naar de huiskamer verplaatsen zodat de vegatariërs en de vleeseters daar verder kunnen kibbelen ;)

wordt vervolgd....eerst even overleg plegen met de andere moderators :D
Altijd blijven lachen wat er ook gebeurd, al is het van de zenuwen!

Offline Cynneke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kip Slachten
« Reactie #83 Gepost op: 24-05-2006, 12:09:09 »
Bak eens je vlees zonder toevoegingen zoals kruiden en zout?

Al een weekje volg ik dit topic met verbazing en soms heb ik geen zin in het gekibbel met alle voors en tegens en laat ik het links liggen.

Wat ik wel even kwijt wil aan Zosten, is dat ik geen vegetarier ben en heerlijk kan genieten van een stukje vlees. Maar vlees bakken we altijd zo, zonder zout en kruiden hier thuis. Hooguit een keertje een marinade over speklapjes of kipfilet, maar dat is niet vaak.
En ja, ik vind het smakelijk.
Ik onthoud altijd werkelijk alles. Het beroerdste is dat ik het me nooit op tijd kan herinneren.

Offline Taco

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Kip Slachten
« Reactie #84 Gepost op: 24-05-2006, 12:44:27 »
En niks ruikt zo lekker als een goed stukje vlees, kip bijvoorbeeld.  ;)

Offline zosten

  • Forumlid
Re: Vleeseter of vegetarisch?
« Reactie #85 Gepost op: 24-05-2006, 13:44:59 »
ja dat dacht ik wel, serieuze dingen omslaan in belachelijke antwoorden! Typisch!

Offline Willemtk

  • Forumlid
Re: Kip Slachten
« Reactie #86 Gepost op: 24-05-2006, 13:59:45 »
Nou, overleven is inderdaad serieuze business Willem,
Maar ik zie Robinson ook niet als een spel behalve die proeven dan. Wat er allemaal eromheen gebeurt is een afspiegeling wat je ziet in de maatschappij. Mensen moeten zien samen te leven met hun eigen normen/waarden, menselijke fouten en capaciteiten en net zoals in de rest van de wereld komen daarbij mensen tegenover elkaar te staan.
Het feit is nu eenmaal zo dat als je in deze wereld niet beschikt over bepaalde (geld)middelen die de beleidsbepalers kunnen paaien in hun ego voor macht, status en zelfverheerlijking, je toch niet veel meer kunt bereiken dan je eigen hoofd boven water te houden. Dus daarom wordt een kip geslacht die even daarvoor zelf ook nog alles in het werk zou stellen om te overleven of heeft een maïsplant ook geen recht op een bestaan? Wij noemen dit de voedselketen en dat gaat al miljoenen jaren zo. De zwakkeren kunnen simpelweg gemist worden. Ben het er ook niet mee eens maar het is nu eenmaal zo. Wacht maar af wat er gebeurt met de eetproef in de komende aflevering.

Ja, okee, miljoenen jaren, maar wij kunnen voor onszelf die manier van voedselketen wel doorbreken want wij zijn degenen met de mogelijkheid en het verstand. We spreken niet over die andere dieren die niet die mogelijkheid hebben. Planten hebben verder geen centraal zenuwgestel en ervaren de wereld ook anders dan wij. Het is in ieder geval zo dat waar 1 vleeseter leeft minstens 12 vegetariërs van de zelfde hoveelheid land gebruik kunnen maken. We nemen dus 12 x minder planten. Verder is het zo dat mais zichzelf alleen kan voortplanten als hij sterft. Bijna alle planten hebben dat. Dus we kunnen een deel van het zaad nemen en ander deel koesteren als het opgroeit. Er zijn dus meer nakomelingen als wij het aanplanten. Dieren zijn zoals wij. Die moeten zolang mogelijk leven om voldoende nakomelingen te hebben. En ze voelen zoals wij, dat is een zekerheid. We kunnen niet met zekerheid zeggen wat een plant voelt, wel dat een plant een andere overlevingsstrategie heeft. Een dier heeft bijvoorbeeld de mogelijkheid tot vluchten, en tot pijn om te zorgen dat het zichzelf niet teveel beschadigt. Een plant zorgt meestal dat ze juist gegeten wordt om te kunen verspreiden.

Groetjes,

Willem

Offline Willemtk

  • Forumlid
Re: Kip Slachten
« Reactie #87 Gepost op: 24-05-2006, 14:13:31 »
;D


Ligt eraan welke media je raadpleegt. Volgens het Veganistisch Dagblad is vlees eten inderdaad vast erg ongezond  ::pinokkio::.

Ik vrees dat het veganistisch blad het dan mis heeft. Je moet wel de juiste dingen nemen natuurlijk.

Eiwit van 50 gram noten is gelijk aan :

-   150 gram  mager lam
-   200 gram gebraden rundnieren
-   250 gram eieren
-   300 gram kippenvlees
-   675 gram oesters
-   200 gram schapenvlees
-   200 gram dikke room
-   275 gram lamsvlees
-   475 centiliter melk

Moeste er nog mensen zijn die graag meer willen weten, ik heb nog meer info.

Offline Willemtk

  • Forumlid
Re: Kip Slachten
« Reactie #88 Gepost op: 24-05-2006, 14:15:33 »
ik wacht nog even met dit aan te nemen voor waar tot de media met een tegengesteld bericht komen ::jaja::
hebben jullie nog niet meegemaakt dat allerlei wetenschappelijke onderzoeken elkaar nogal eens tegenspreken?

Ik leef in ieder geval al 22 jaar vegetarisch wwarvan 4 jaar veganistisch. Niks tekort in mijn bloed dat ik ieder jaar laat testen. Er zijn mensen op mijn leeftijd die al te hoge choletserol hebben. Bij mij perfect!

Offline Willemtk

  • Forumlid
Re: Kip Slachten
« Reactie #89 Gepost op: 24-05-2006, 14:17:46 »
Ik leef in ieder geval al 22 jaar vegetarisch wwarvan 4 jaar veganistisch. Niks tekort in mijn bloed dat ik ieder jaar laat testen. Er zijn mensen op mijn leeftijd die al te hoge choletserol hebben. Bij mij perfect!

Sorry, beetje te weinig op mijn fouten gelet. Moest dus zijn, waarvan en cholesterol.

Offline Iris_77

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kip Slachten
« Reactie #90 Gepost op: 24-05-2006, 14:18:31 »
Laten we maar stoppen, ik spreek alleen met intelligente mensen.
Dat is dus precies de reden dat ik me niet meer verder gemengd heb in deze discussie; ik spreek ook alleen met intelligente mensen. Hebben we toch nog een overeenkomst  ::joehoe::

Offline Willemtk

  • Forumlid
Re: Kip Slachten
« Reactie #91 Gepost op: 24-05-2006, 14:26:52 »
Ik vrees dat het veganistisch blad het dan mis heeft. Je moet wel de juiste dingen nemen natuurlijk.

Eiwit van 50 gram noten is gelijk aan :

-   150 gram  mager lam
-   200 gram gebraden rundnieren
-   250 gram eieren
-   300 gram kippenvlees
-   675 gram oesters
-   200 gram schapenvlees
-   200 gram dikke room
-   275 gram lamsvlees
-   475 centiliter melk

Moesten er nog mensen zijn die graag meer willen weten, ik heb nog meer info.
Sorry, beetje te snel geweest. Het veganistisch blad heeft het natuurlijk wel juist. Had gelezen dat veganistisch ongezond is. veganistisch is een van de beste opties zeker in deze tijd waarin we alles hebben. Melk heeft geen goede opname mogelijkheid van calcium in tegenstelling van wat altijd beweerd wordt.Het probleem is dat verhouding eiwitten en calcium niet goed is. Er wordt nergens zoveel zuivel gebruikt op de wereld als in Nederland en er is nergens zoveel problemen met osteoporose als in weer Nederland. Eieren bevatten cholesterol en vlees veel te veel fosphor (ook slecht ivm osteoporose). het is niet efficiënt om te telen.minstens 80% van alle landbouwgrond wordt gebruikt om vlees te telen. En verder wordt 80 % van het zoet water voor vee gebruikt.Buiten het dierenleed zouden we het vleesgrbuik zeker met 90 % moeten verminderen omdat we anders binnen enkele jaren nog meer hongersnoden hebben.

Offline Willemtk

  • Forumlid
Re: Kip Slachten
« Reactie #92 Gepost op: 24-05-2006, 14:28:18 »
Dat is dus precies de reden dat ik me niet meer verder gemengd heb in deze discussie; ik spreek ook alleen met intelligente mensen. Hebben we toch nog een overeenkomst  ::joehoe::

Oké, er zitten wel enkele mensen tussen die wel aanspreekbaar zijn. Maar die achterlijke die niet willen discusiëren maar alleen de boel belachelijk maken had ik het over. Wat is jouw mening Iris?

Offline Willemtk

  • Forumlid
Re: Vleeseter of vegetarisch?
« Reactie #93 Gepost op: 24-05-2006, 15:05:56 »
Net nog gelezen; Volgens de"Journal of American Dietetic Association" en "the Los Angeles Times", niet eerste de besten, zijn vegan kids intelligenter dan non vegan kids. Vegan kids hebben gemiddeld een IQ van 116 en non vegan kids 99. Zo zie je maar weer, we zouden   er ook qua beschaving op vooruit gaan als mensen eens zouden stoppen met die Neanderthalerpraktijken. Kunnen we misschien ook de oorlog eens afschaffen. NOg steeds niemand gereageerd op mijn stelling. Das toch vreemd hè. Er is nog niemand die het weerlegd heeft. Zou er dan toch een kern van waarheid in zitten?

Groentjes

Willem

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vleeseter of vegetarisch?
« Reactie #94 Gepost op: 24-05-2006, 15:10:14 »
ja dat dacht ik wel, serieuze dingen omslaan in belachelijke antwoorden! Typisch!
Sorry hoor Zosten, maar wat vind je nu een belachelijk antwoord?
Ik ben heel serieus als ik zeg dat ik alleen melk uit de koeltank van een boer lust, en dat ik melk uit een pak echt vies vindt. Ook Cynneke en Taco reageren serieus als zij zeggen dat zij ongekruid vlees lekker vinden.

Tussen die 2 posts van jou staan dus alleen serieuze antwoorden, ik zie niets belachelijks! Wij blijven hier een serieuze discussie voeren!
Keep calm and eat chocolates!

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vleeseter of vegetarisch?
« Reactie #95 Gepost op: 24-05-2006, 15:20:57 »
Net nog gelezen; Volgens de"Journal of American Dietetic Association" en "the Los Angeles Times", niet eerste de besten, zijn vegan kids intelligenter dan non vegan kids. Vegan kids hebben gemiddeld een IQ van 116 en non vegan kids 99. Zo zie je maar weer, we zouden   er ook qua beschaving op vooruit gaan als mensen eens zouden stoppen met die Neanderthalerpraktijken. Kunnen we misschien ook de oorlog eens afschaffen. NOg steeds niemand gereageerd op mijn stelling. Das toch vreemd hè. Er is nog niemand die het weerlegd heeft. Zou er dan toch een kern van waarheid in zitten?

Groentjes

Willem
Welke stelling Willem?
Keep calm and eat chocolates!

Offline Willemtk

  • Forumlid
Re: Vleeseter of vegetarisch?
« Reactie #96 Gepost op: 24-05-2006, 15:33:30 »
Welke stelling Willem?

Stond een paar bladzijden eerder, maar ik heb het even voor je gekopieerd

Wat is een kat meer waard dan een koe of varken dat we die doden om die kat in leven te houden?

En wie reageert uiteindelijk eens op de stelling: Oorlogen onstaan omdat wij in meer/minder denken. Hoger/lager. Rus is meer dan Tjetjeen, afknallen, Hutu is meer dan Tutsi, afknallen, Amrikaan is meer dan Irakees, bommen gooien. Mens is meer dan dier, doden maar. Zijn er dapperen die mij dit alles kunnen weerleggen met goede argumenten? Het is niet het  vleeseten op zich dat oorlogen veroorzaakt, het is de mentaliteit die ermee gepaard gaat. Zou een koe doodgebliksemd worden in de wei, dan is er niets op tegen dat je het vlees eet. Zelfs als een mens vanzelf doodgaat zou er niets op tegen zijn die op te eten. Er zijn Afrikaanse stammen waarbij het voor het heil van de doden is dat ze dat doen. Ze verbranden die dode en het as gebruiken ze in de soep zodat die dode voortleeft in de lichamen van de soepeters. Het gaat erom dat het doden of voor jou laten doden van dieren zorgt voor een voedingsbodem die oorlogen veroorzaakt. Daarmee verklaar je dat je meer bent dan dat dier en dan gaat bovengenoemde stelling in werking treden. Wie oh wie gaat dat weerleggen? Daarmee zeg ik niet dat vleesters slecht zijn, alleen dat ze over die dingen niet hebben nagedacht. En misschien heb ik het wel mis. Wie gaat dit weerleggen met goede argumenten? Ik hoop dat er mensen zijn die er in ieder geval over nadenken.

Groetjes,

Willem

Offline Willemtk

  • Forumlid
Re: Vleeseter of vegetarisch?
« Reactie #97 Gepost op: 24-05-2006, 15:43:00 »
Sorry hoor Zosten, maar wat vind je nu een belachelijk antwoord?
Ik ben heel serieus als ik zeg dat ik alleen melk uit de koeltank van een boer lust, en dat ik melk uit een pak echt vies vindt. Ook Cynneke en Taco reageren serieus als zij zeggen dat zij ongekruid vlees lekker vinden.

Tussen die 2 posts van jou staan dus alleen serieuze antwoorden, ik zie niets belachelijks! Wij blijven hier een serieuze discussie voeren!

Tja, er zijn ook mensen die mensenvlees lekker vinden, Idi Amin indertijd bijvoorbeeld, als je die gekend hebt. Er zijn er ook die sex met kinderen lekker vinden en zo.Alles wat je lekker vindt hoef je daarom nog niet te gebruiken. Naast een kilo kaas kun je een kilo vlees leggen, en dan gaat mijn stelling in die ook op deze bladzijde staat. En dit bedoel ik echt serieus, en is niet om iemand de grond in te boren. Het gaat er alleen maar om dat lekker niet wil zeggen dat het ook beschaafd is en je dat moet doen. En je moet dan niet denken dat hetgeen ik nu zeg ver afwijkt van hetgeen wat met koeien voor de melk gebeurd. Een koe wordt eigenlijk verkracht voor de melk. Zonder kalf geen melk en normaal krijgt een koe eens in de drie jaar een kalf. Met de melkproductie eisen van nu wordt een koe direct geïnsimineerd zodra het kalf geboren en tevens weggenomen is, niet met het zaad van de stier naar keuze maar gewoon met het zaad dat de mens ervoor kiest. Het kalf wordt na de geboorte afgevoerd en gedood of opgefokt voor de slacht. Tenminste 3 dagen loeit de moederkoe om haar kalf. En 9 maanden later hetzelfde verhaal, weer een kalf, weer KI en weer kalf weg. Het is een vorm van verkrachting, alleen is het niet verboden.

Groetjes,

Willem

Offline Taco

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Vleeseter of vegetarisch?
« Reactie #98 Gepost op: 24-05-2006, 16:03:44 »
Ik was bloed serieus.. jij (zosten) zegt vlees stinkt en ik vind het lekker ruiken  ::zwaai::

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vleeseter of vegetarisch?
« Reactie #99 Gepost op: 24-05-2006, 16:23:57 »
Stond een paar bladzijden eerder, maar ik heb het even voor je gekopieerd

Wat is een kat meer waard dan een koe of varken dat we die doden om die kat in leven te houden?
Ben ik met je eens, een kat moet zijn eigen vlees kunnen vangen.
Citaat
En wie reageert uiteindelijk eens op de stelling: Oorlogen onstaan omdat wij in meer/minder denken. Hoger/lager. Rus is meer dan Tjetjeen, afknallen, Hutu is meer dan Tutsi, afknallen, Amrikaan is meer dan Irakees, bommen gooien. Mens is meer dan dier, doden maar. Zijn er dapperen die mij dit alles kunnen weerleggen met goede argumenten? Het is niet het  vleeseten op zich dat oorlogen veroorzaakt, het is de mentaliteit die ermee gepaard gaat. Zou een koe doodgebliksemd worden in de wei, dan is er niets op tegen dat je het vlees eet. Zelfs als een mens vanzelf doodgaat zou er niets op tegen zijn die op te eten. Er zijn Afrikaanse stammen waarbij het voor het heil van de doden is dat ze dat doen. Ze verbranden die dode en het as gebruiken ze in de soep zodat die dode voortleeft in de lichamen van de soepeters. Het gaat erom dat het doden of voor jou laten doden van dieren zorgt voor een voedingsbodem die oorlogen veroorzaakt. Daarmee verklaar je dat je meer bent dan dat dier en dan gaat bovengenoemde stelling in werking treden. Wie oh wie gaat dat weerleggen? Daarmee zeg ik niet dat vleesters slecht zijn, alleen dat ze over die dingen niet hebben nagedacht. En misschien heb ik het wel mis. Wie gaat dit weerleggen met goede argumenten? Ik hoop dat er mensen zijn die er in ieder geval over nadenken.

Groetjes,

Willem
Om nog even met die kat verder te gaan: de kat denkt dus dat hij meer is dan de muis, als hij de muis doodt? En de (spits)muis denkt dat hij meer is dan een insect, en daarom doodt hij insecten?
Nee, ze weten van huis uit dat dit voeding is die nodig is voor ze om gezond te zijn. Het zijn nu eenmaal vleeseters, hun darmstelsel is daarvoor gemaakt.
Wij zijn nu eenmaal omnivoren, ons darmstelsel is daarvoor gemaakt. Voor een goed uitgebalanceerde voeding heb je als mens vlees nodig, je komt echt te kort aan vitamine B12 als je geen vlees eet.

Vlees eten heeft dus niets met je beter voelen dan dieren te maken, en dus ook niets met, volgens jouw redenering, oorlog (nog afgezien van het feit dat ook om andere zaken gevoerd kan worden).
Keep calm and eat chocolates!