Auteur Topic: Vleeseter of vegetarisch?  (gelezen 163902 keer)

Offline Kipp

  • Forumlid
Vleeseter of vegetarisch?
« Gepost op: 8-05-2006, 21:20:23 »
Het is toch BARBAARS gewoon, de manier waarop deze onwetende "mensen" die Kip MARTELEN!! geef dan uitleg over hoe een kip'"snel enb pijnloos" geslacht kan worden, eet anders gewoon geen vlees!!
Ik vind het slecht dat dat zo op deze manier gedaan word.. Shaam je!!

Offline Art

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Kip Slachten
« Reactie #1 Gepost op: 8-05-2006, 21:23:00 »
Dat ze dit niet meteen door Richard hebben laten doen. ::ohno:: Arm beest.
Nog even niks.

Offline MiSs Stefanie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kip Slachten
« Reactie #2 Gepost op: 8-05-2006, 21:47:21 »
Ik vond het echt vreselijk om te zien zeg. Ik heb niet een sgekeken omdat ik het echt niet kon aanzien zo zielig vond ik het.

Offline Cynneke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kip Slachten
« Reactie #3 Gepost op: 8-05-2006, 21:47:53 »
Hulde voor Jennifer, die in elk geval liet blijken dat ze het er niet mee eens was en liever voor rijst zou gaan.

Liever dat dan Karin en Melvin die gewoon doorgaan met martelen  ::niet-ok::
Ik onthoud altijd werkelijk alles. Het beroerdste is dat ik het me nooit op tijd kan herinneren.

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Kip Slachten
« Reactie #4 Gepost op: 8-05-2006, 21:49:57 »
In Bobo's in the Bush werd ook een kip geslacht. Maar onder leiding van Jody Bernal gebeurde dit snel en pijnloos. Dit was verschrikkelijk.

Richard had het moeten doen

Offline Thylacine

  • Forumlid
  • I always tell the truth even when I lie.
Re: Kip Slachten
« Reactie #5 Gepost op: 8-05-2006, 21:54:27 »
Had idd Richard die kip/haan laten slachten want hier werd ik echt even helemaal niet lekker van ::ohno:: In ER serie 2 - als ik het me goed herinnner - liet Richard aan Melanie zien hoe je een kip moet slachten. Ook niet fijn om naar te kijken, maar het beest hoeft iig niet lang te lijden. Hoewel ik het jammer vind dat Melvin eruit ligt, viel hij hier wel een beetje door de mand.

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kip Slachten
« Reactie #6 Gepost op: 8-05-2006, 23:42:09 »
Inderdaad heel erg. Ik had wel bewondering voor Karin dat ze het wilde leren, maar had dan eerst even naar Richard gekeken hoe het moest.  :-\\

Offline Sanderman

  • Forumlid
Re: Kip Slachten
« Reactie #7 Gepost op: 9-05-2006, 00:41:36 »
Had idd Richard die kip/haan laten slachten want hier werd ik echt even helemaal niet lekker van ::ohno:: In ER serie 2 - als ik het me goed herinnner - liet Richard aan Melanie zien hoe je een kip moet slachten. Ook niet fijn om naar te kijken, maar het beest hoeft iig niet lang te lijden. Hoewel ik het jammer vind dat Melvin eruit ligt, viel hij hier wel een beetje door de mand.

en de ratten niet te vergeten...

Offline Hoosh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Kip Slachten
« Reactie #8 Gepost op: 9-05-2006, 10:26:51 »
Karin had aangegeven dat zij de haan wou slachten, maar dat ze niet wist hoe, en dat ze dus iemand nodig had om haar advies te geven. Dat Melvin in zijn oneindige wijsheid, denkt dat hij precies weet hoe het moet dan gaat helpen, en vervolgens de kip martelt, is niet Karins fout. Melvin is hier door de mand gevallen, en heeft hiermee een beetje voor gezorgd dat hij weg is gestemd. Het makate denk ik voor sommigen de keus op wie te stemmen net iets makkelijker.
Bij vlagen ben ik geniaal, helaas is het hier altiid windstil!

Offline langkousonline

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kip Slachten
« Reactie #9 Gepost op: 9-05-2006, 11:37:10 »
Karin had kunnen wachten, amper nadat ze dr buik volgegeten hadden op die boot wou ze die haan al slachten. Waarom niet wachten tot de honger weer opkomt duiken??
De manier waarop is inderdaad erg, ik zou nog geen stukje gegeten hebben van die haan!!! :-[

Maar goed: Melvin viel door de mand en hoppa: weg ermee. Karin gaat hierover liggen janken bij de rest dus dat wordt de volgende. Hoezo karma.....
"Ik ben overal tegen. Tot ik een besluit neem, dan ben ik ervoor. Lijkt me logisch."

Offline Iloverobinson

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Peter eeuwig favoriet!
Re: Kip Slachten
« Reactie #10 Gepost op: 9-05-2006, 12:05:34 »
Ik vond het niet normaal zo zielig dat beest heeft echt geleden...  :\'( ::ohno:: ::niet-ok::

Offline Novitia

  • Forumlid
  • Ik houd wel van een goede paradox ...
Re: Kip Slachten
« Reactie #11 Gepost op: 9-05-2006, 13:28:48 »
Karin had aangegeven dat zij de haan wou slachten, maar dat ze niet wist hoe, en dat ze dus iemand nodig had om haar advies te geven.
Dat Melvin in zijn oneindige wijsheid, denkt dat hij precies weet hoe het moet dan gaat helpen, en vervolgens de kip martelt, is niet Karins fout.

Dat Karin dat wilde begrijp ik op zich al niet... wat levert het haar op?  En dan ook nog op een tijdstip dat ze nog geen honger hadden... dus waar was de noodzaak?
Dat ze op een gegeven moment ook nog eens zo'n "truttig" zacht klapje geeft.. waarmee ze het beestje alleen maar meer verwond en waardoor het beestje dus nog meer lijdt  ::ohno::  Dus wie martelt er nou hier?
Én dat ze  daarbij nog eens stompzinnig stond te lachen omdat het niet lukte.  Mijn maag draaide om van afkeer.  Ze stond bij mij hoog.. misschien zels op één.. maar nu.. weg met haar  ::niet-ok::

Mijn menig over Jennifer heb ik al gegeven.. maar vond haar reactie hier heel ok.

Wb de beelden.  Elk wezen dat pijn gedaan wordt "schreeuwt".. zo ook een haan die in pijn en doodsangst verkeert.  Ik heb het gehuil van kippen op een kippenslachterij wel eens gehoord.. nou ik kan je verzekeren dat blijft je heel lang bij.  Ze hebben het geschreeuw er dus uit gefiltert... heel hypocriet  ::niet-ok::


Offline weener01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Kip Slachten
« Reactie #12 Gepost op: 9-05-2006, 16:09:03 »
Vond ik bijvoorbeeld wel goed aan de farm werden veel grotere dieren geslacht maar wel met deskundige begeleiding. 

Offline joost 2

  • Forumlid
Re: Kip Slachten
« Reactie #13 Gepost op: 9-05-2006, 19:09:47 »
Hulde voor Jennifer, die in elk geval liet blijken dat ze het er niet mee eens was en liever voor rijst zou gaan.

Liever dat dan Karin en Melvin die gewoon doorgaan met martelen  ::niet-ok::

Zie je nou wel dat ze niet zo "fout"is als jullie de hele tijd maar beweren!
"Hard" "gemeen" 't zal allemaal wel meevallen !

Offline Cynneke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kip Slachten
« Reactie #14 Gepost op: 9-05-2006, 20:16:18 »
Zie je nou wel dat ze niet zo "fout"is als jullie de hele tijd maar beweren!
"Hard" "gemeen" 't zal allemaal wel meevallen !

Heb ik nooit gezegd Joost.
Jennifer was in 2001 samen met Richard en Pieter al een van mijn favorieten en dat is ze nu weer.

Ik vind Jennifer een toppertje.
Ik onthoud altijd werkelijk alles. Het beroerdste is dat ik het me nooit op tijd kan herinneren.

Offline Ralph21

  • Forumlid
Re: Kip Slachten
« Reactie #15 Gepost op: 10-05-2006, 01:58:39 »
Wat zei Melvin over het slachten;  ''Ik geniet er ook niet van om dieren te doden''
En wat doet hij in het dagelijks leven...jagen
Die gast klopt niet helemaal hoor.
Het zag er ook niet echt uit dat hij er moeite mee had, bij Karin ook niet trouwens...

Offline Scarabee

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Hiukwan mijn Robinson 2008
Re: Kip Slachten
« Reactie #16 Gepost op: 10-05-2006, 17:26:45 »
Arme kip. Jeetje gelukkig heb ik me hoofd omgedraait toen het gebeurde. Jennifer was top. Ik eet liever een bakje rijst dan die arme kip. Nou ik zou ook niks van de kip gegeten hebben ookal had ik zoeen honger. Nee die kip heeft voor mij te lang geleden. Zo ga je niet met dieren om. Ik was echt ff heel woest. In een keer dood maken oke maar niet 10 minuten lopen klooien.
Achter elk wolkje schijnt de zon :)

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Kip Slachten
« Reactie #17 Gepost op: 10-05-2006, 19:12:33 »
Arme kip. Jeetje gelukkig heb ik me hoofd omgedraait toen het gebeurde. Jennifer was top. Ik eet liever een bakje rijst dan die arme kip. Nou ik zou ook niks van de kip gegeten hebben ookal had ik zoeen honger. Nee die kip heeft voor mij te lang geleden. Zo ga je niet met dieren om. Ik was echt ff heel woest. In een keer dood maken oke maar niet 10 minuten lopen klooien.
Maar doe je dat ook echt niet áls je echt zo'n honger hebt? Dan is de verleiding wel erg groot hoor..

Offline Scarabee

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Hiukwan mijn Robinson 2008
Re: Kip Slachten
« Reactie #18 Gepost op: 10-05-2006, 19:46:53 »
Maar doe je dat ook echt niet áls je echt zo'n honger hebt? Dan is de verleiding wel erg groot hoor..

Ja dan nog zou ik de kip niet eten. Ik ga dan wel wat anders zoeken. Maar die kip eet ik echt niet. En anders maar geen eten.
Achter elk wolkje schijnt de zon :)

Offline Evenstar

  • Winnaar pool ER 2006
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Viva La Vida Or Death And All His Friends
Re: Kip Slachten
« Reactie #19 Gepost op: 10-05-2006, 23:35:32 »
Het was idd niet zo slim om het op die manier te doen.

Maar van de andere kant: het was ook maar een kip, hij ging toch dood. (wacht op de reacties)
« Laatst bewerkt op: 10-05-2006, 23:54:10 door Evenstar »
First you go backwards, but then forwards again