Auteur Topic: Actief Lidmaatschap  (gelezen 11766 keer)

Offline bertha531

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Actief Lidmaatschap
« Reactie #20 Gepost op: 1-08-2006, 14:13:15 »
Okee, ik denk dat het tijd word om een woordje uitleg te geven ivm met mijn post.

Teneerste ben ik degene die dit alles op gang gebracht heeft.
Dus als er mensen zijn die zich willen afreageren, doe het dan tegenover mij. Per PM of openlijk op het forum,mij maakt het niets uit. Scheld mij gerust verrot,ik kan tegen een stootje.
Ik heb idd de desbetreffende persoon wat naar voren geschoven.
Wat ik vind dat niet door de beugel kan is het feit dat die persoon openlijk op een ander forum zegt dat hij iemand haat die hier op RN post(en zeg nu niet dat het niet waar is)en terzelfdertijd op RN AL wil worden.  ??? ???
Als je op voorhand al mensen haat,en je wordt dan nog AL ook, nou dan wordt het pas een zootje.
En nee,ik sta niet op de crew of AL lijst en ik zal er ook nooit staan,want het helpen met een forum in goede banen leiden, das niets voor mij.
Ik post hier gewoon,en geef gewoon mijn mening. En als ik een scherpe mening geef,dan denk ik er eerst goed over na,en zuig niet zomaar iets uit mijn duim.


Mischien als je Tinuzz gepm't had en had gevraagd van: "hee Tinuzz, hoe zit dat, je wil Actief Lid worden op Rn en tegerlijkertijd zie ik je die en die opmerking maken, hoe zit dat nou?"
Dan had Tinuz mischien iets gezegd van: "achja, die opmerking was gemaakt op een forum waar het normaal is je gevoelens op een directe manier te uiten, dat was in het heetst van het moment, natuurlijk denk ik er allang niet meer zo over. Niks aan de hand hoor!"
Dan was er niet zoveel reden om jouw opmerking te maken wel?

En als je dat geval van die gele trui en piesen en de test eens beter bekeken had, dan had je ook gezien dat er niet zoveel aan de hand was he?

En dan noem je je post een voorbeeld van: 'goed nadenken over een scherpe mening?'

Offline molice

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Actief Lidmaatschap
« Reactie #21 Gepost op: 1-08-2006, 14:14:51 »
Pardon?? Is dat imago dat nu heerst niet door jullie zelf gecreeerd? Lijkt me niet dat je iemand iets kwalijk kan nemen, als er zelf ook over een kam geschoren wordt door een aantal forummers of flinkfout!
Zelfs nu scheer je nog over een kam. "door jullie gecreeerd" vind je dat zelf ook niet een klein beetje generaliserend? Maar je werkt dus volgens het 'zij doen het, dus wij ook'-principe.
Verder denk ik dat ik iedereen mag kwalijk nemen wat ik maar wil. Vooral als men mij wel over een kam scheert met mensen waarmee ik mij niet vereenzelvig, terwijl ik dat zelf niet doe (en nooit zal doen).

Offline Guikie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hop hop..... weg?!
Actief Lidmaatschap
« Reactie #22 Gepost op: 1-08-2006, 14:27:04 »
Citaat
Zelfs nu scheer je nog over een kam. "door jullie gecreeerd" vind je dat zelf ook niet een klein beetje generaliserend? Maar je werkt dus volgens het 'zij doen het, dus wij ook'-principe.

Nee, niks generaliserends aan hoor. En ik werk ook niet volgens dat principe dat jij net stelt. Ik geef aan wat ik denk, ook al levert me dat straks weer een hoop commentaar op! (en dan hoeven die niet van jou te zijn)!

Citaat
Verder denk ik dat ik iedereen mag kwalijk nemen wat ik maar wil. Vooral als men mij wel over een kam scheert met mensen waarmee ik mij niet vereenzelvig, terwijl ik dat zelf niet doe (en nooit zal doen).

Je mag kwalijk nemen wat je maar wilt, maar dat mag ik ook! En daarbij, als wij het hier allemaal niet goed doen? en niet precies doen wat jij verwacht, wat doe je hier dan nog?... Kun je dan niet beter naar een plaats gaan waar je het wel gezellig vind?

Offline Cora Bora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • CB&T secret-mole-org
Actief Lidmaatschap
« Reactie #23 Gepost op: 1-08-2006, 14:34:23 »
ok, ik ben het gezeik meer dan zat. ik doe nog 1 post hier, en daarna is het gewoon echt klaar.

Citaat
Grappig dat jij het ook klooien .................
......... maar dat zal duidelijk zijn.

stormpie: dit is gewoon zon standaard verhaal... respect & loyaliteit blabla..
ik weet niet of er sinds een half jaar veel veranderd is? ik hoop het wel, denk van niet. je hebt het over respect, maar in al die tijd dat ik hier op Realitynet administrator was, is er weinig respect geweest voor de mensen die zo hard en voor helemaal niks meewerken, en al het vuile werk moeten opknappen op deze site.

feit is gewoon dat er geen actief lid langer meegaat als een jaar oid. je weet dat dat ook de reden was dat ik geen crew meer wilde zijn. ik sta daar nog atijd steeds achter. zodra iemand een tijdje AL is en wat kritiek heeft op dingen gaat het gewoon mis... er wordt wel geluisterd zgn, maar niks mee gedaan. als de kritiekte heftig wordt, krijg je gewoon een pm met: ''slikken of wegwezen'' , maar dan natuurlijk heel politiek correct verwoord.

dan het kopje '' loyaliteit''  ??? ???  wat is dat nou voor een woord binnen een website ::niet-ok:: tis toch geen sekte?  ::) dus wat je eigenlijk daar mee bedoeld is, dat als je op een ander forum post, je hier niet als AL welkom bent? lekker '' cluppie'' om bij te horen. :-\\

en of het nou zo goed gaat met de site is trouwens ook nog te bezien. natuurlijk maken jullie mooie dingen over realitynet-TV en veel achtergrondinformatie, natuurlijk zijn er heel veel nieuwe leden. maar wat is er gebeurt met de RN-community als groep? de groep mensen die er altijd waren? de groep mensen die zorgden voor leven op het forum en in de chat? er worden nu met al jullie leden gemiddeld 100 berichten per dag gepost oid, dat kunnen wij met zn 100 stukken beter en leuker geloof me, er is geen leven hier na het TV-seizoen.

maar nogmaals, daar kwam ik hier niet voor. dat zal me inmiddels allemaal een worst wezen.

ik ben hier om voor eens en voor altijd een eind te maken aan de zgn vete tussen realitynet en flinkfout. ik heb jullie bij mij thuis uitgenodigd om er eens een keer '' gewoon'' over te praten. dat ging allemaal heel moeilijk, moest van mapel op '' neutraal terrein ''(waren we écht in oorlog? ) , en is uiteindelijk niet op gereageerd. Ik vind dat ik mn best heb gedaan om de sfeer tussen ons te verbeteren. het heeft niet mogen baten, het schijnt nog steeds '' oorlog'' te zijn. so be it.

ik logde hier nog weleens in, om even wat na te kijken in mn pm's. er staat gewoon heel wat '' geschiedenis'' van mij hier en ik vind het jammer dat ik dat kwijt ben.

@compuart: is het mogelijk om mn pm's te exporteren?

ik zal hier na vandaag nooit meer inloggen.  :(

ik wil geen gluurders (guikie, koekoe en ook jij stormpie onder het account van een goeie vriend van je )meer van RN op flinkfout, en ik wil alle forummers die zowel als flinkfout als op realitynet posten oproepen, niet meer te zeiken en klagen over dingen die hier gebeuren. ik zal dat ook duidelijk maken op flinkfout.

het lijkt mij verstandig dat ik hier gewoon niet meer ga reageren, en ik roep iedereen op hetzelfde te doen, en daarmee zal de zgn vete een mooie dood sterven. gaan jullie lekker hier forummen, en wij lekker daar. iedereen blij ::ok::
een laatste zwaai ::zwaai::

Offline molice

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Actief Lidmaatschap
« Reactie #24 Gepost op: 1-08-2006, 14:57:56 »
Nee, niks generaliserends aan hoor. En ik werk ook niet volgens dat principe dat jij net stelt. Ik geef aan wat ik denk, ook al levert me dat straks weer een hoop commentaar op! (en dan hoeven die niet van jou te zijn)!
Als jij zegt 'zij' dan generaliseer je. Dat IS zo. Een feit.
Om even heel duidelijk te zijn: ik ben het niet met de post van Bertha eens, vind dat LC de plank volledig misslaat, dat Jorg alleen maar op de sensatie afkomt en dat Cora deels nog met een andere (al opgegeven) discussie bezig is.

Zeggen wat je denkt vind ik goed. Ik hoop alleen voor je dat dat niet écht is wat je denkt, want ondanks dat je het ontkent werk je wel degelijk volgens het principe wat ik beschreef. En anders moet je me maar eens uitleggen hoe ik "Pardon?? Is dat imago dat nu heerst niet door jullie zelf gecreeerd? Lijkt me niet dat je iemand iets kwalijk kan nemen, als er zelf ook over een kam geschoren wordt door een aantal forummers of flinkfout!" dan wél moet intepreteren.

Je mag kwalijk nemen wat je maar wilt, maar dat mag ik ook!
Ja, maar je hebt wel een reden nodig. Als je mij iets kwalijk neemt, zou ik dan mogen weten welke reden dat heeft?

En daarbij, als wij het hier allemaal niet goed doen? en niet precies doen wat jij verwacht, wat doe je hier dan nog?... Kun je dan niet beter naar een plaats gaan waar je het wel gezellig vind?
Dat zijn mijn zaken en daar heb je niets mee te maken.

Offline koekoe

  • Winnaar pool Oberon 2005, Expeditie Robinson 2009 én 2011
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Actief Lidmaatschap
« Reactie #25 Gepost op: 1-08-2006, 15:10:50 »


ik wil geen gluurders
Op ieder forum waar ik al geweest ben(waar het dan ook over gaat) kan men als gast natuurlijk de profielen van de forummers niet inkijken,(wat ik trouwens helemaal terecht vind) maar men kan toch eens een kijkje nemen hoe het forum ineensteekt, en waar het precies over gaat.
Op 1 forum kan je dat niet,je mag 1 keer raden welke het is. Hebben jullie dan zoveel te verbergen?
En over gluren gesproken,de pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet.

Offline Test

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
Actief Lidmaatschap
« Reactie #26 Gepost op: 1-08-2006, 23:28:59 »
Ik heb me een hele tijd weten in te houden en niet gereageerd op die achterbakse posts van mevrouw Cora Bora. ::trots:: Maar ze blijft maar doorgaan en nu weet ze toch wel heel veel onzin te vertellen. Tijd om eens openbaar te reageren lijkt me.

Oh ja, ik reageer ook omdat Stormpie er tijdelijk niet is.

ok, ik ben het gezeik meer dan zat. ik doe nog 1 post hier, en daarna is het gewoon echt klaar.

Goh, een jaar geleden nam je ook al afscheid hier. Maar je komt hier nog steeds klieren en mensen terecht wijzen.
Hopelijk dat je je nu eens aan je woord houdt en wegblijft. ::ok::
 
Citaat
stormpie: dit is gewoon zon standaard verhaal... respect & loyaliteit blabla..
ik weet niet of er sinds een half jaar veel veranderd is? ik hoop het wel, denk van niet. je hebt het over respect, maar in al die tijd dat ik hier op Realitynet administrator was, is er weinig respect geweest voor de mensen die zo hard en voor helemaal niks meewerken, en al het vuile werk moeten opknappen op deze site.

Al die tijd dat jij hier adminstrator was, was er wel degelijk veel respect voor de hard werkende AL's. Ik kan me nog herinneren dat in bepaalde tijden van crisis (bv. bij Robin) er heel veel hulp vanuit de crew is geboden en dat er dingen door de vingers zijn gezien die eigenlijk niet door de beugel konden.
Feit is ook dat de crew minstens net zo hard werkte en ook voor niks. ::jaja:: (mocht je suggereren dat dat niet zo was) En wat je bedoelt met "het vuile werk opknappen" is me geheel een raadsel". ???

Wat jij waarschijnlijk bedoelt is dat een aantal mensen die hard werkten vonden dat ze daaruit automatisch bepaalde rechten verwierven. En daar hebben we als crew niet aan meegedaan. Dus als je dat niet respectvol vind... ::) 

Citaat
feit is gewoon dat er geen actief lid langer meegaat als een jaar oid. je weet dat dat ook de reden was dat ik geen crew meer wilde zijn. ik sta daar nog atijd steeds achter. zodra iemand een tijdje AL is en wat kritiek heeft op dingen gaat het gewoon mis... er wordt wel geluisterd zgn, maar niks mee gedaan. als de kritiekte heftig wordt, krijg je gewoon een pm met: ''slikken of wegwezen'' , maar dan natuurlijk heel politiek correct verwoord.

Beetje kort door de bocht he Cora. Ik heb toch een heel andere beleving van wat er gebeurd is. Er kwam op den duur kritiek van vooral een bepaalde groep AL's. En daar waar mogelijk en waar wij als crew achter konden staan zijn we daarin meegegeaan en hebben dingen veranderd. Maar de kritiek hield op den duur niet meer op. Wat we ook deden, het was nooit goed voor bepaalde AL's. Er was altijd wel weer wat te mekkeren. Dan heb je op den duur bij bepaalde mensen zoiets van zak jij maar lekker in de stront.
En ik wil niet zeggen dat we geen fouten hebben gemaakt als crew. Ten slotte zijn we allemaal mensen. Maar ik weet dat iedereen binnen de crew recht in de spiegel kan kijken, omdat iedereen naar eer en geweten heeft gehandeld. Ik weet zeker dat bepaalde AL's daar veel meer moeite mee zullen hebben.
Ik kan mij trouwens nog een bepaald actief lid herinneren die vond dat de crew toch maar akelig ondemocratisch was omdat crewleden zolang konden blijven zitten als ze wilden en de crew zelf bepaalde wie er als nieuw crewlid kwam. Ik ben toch erg benieuwd hoe dat nu op FF geregeld is. ???


Citaat
dan het kopje '' loyaliteit''  ??? ???  wat is dat nou voor een woord binnen een website ::niet-ok:: tis toch geen sekte?  ::) dus wat je eigenlijk daar mee bedoeld is, dat als je op een ander forum post, je hier niet als AL welkom bent? lekker '' cluppie'' om bij te horen. :-\\

Ik was er al een tijd geleden achter gekomen dat je niet weet wat loyaliteit betekent. Dit heeft niets met sektes te maken maar gewoon met hoe mensen met elkaar omgaan. In dit specifieke geval bedoelt Stormpie gewoon dat wij het niet loyaal zouden vinden als mensen bij ons posten en vervolgens mensen van RN lopen af te zeiken op jullie forum. "Gevoelens op een directe manier uiten" noemt Bertha het. Ik noem het gewoon ordinair afzeiken en treiteren wat jullie doen. En jullie doen hier niets aan als crew of hoe jullie je maar noemen. Sterker nog jullie doen hier gewoon keihard aan mee.
Dan vraag ik mij op mijn beurt af, wat komen jullie hier dan doen op RN richting koekoe als jullie deze manier van posten omarmen. Vind je dat niet een beetje erg huichelachtig?
Geniet nooit met mate...

Offline Test

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
Actief Lidmaatschap
« Reactie #27 Gepost op: 1-08-2006, 23:29:35 »
(vervolg)

Citaat
en of het nou zo goed gaat met de site is trouwens ook nog te bezien. natuurlijk maken jullie mooie dingen over realitynet-TV en veel achtergrondinformatie, natuurlijk zijn er heel veel nieuwe leden. maar wat is er gebeurt met de RN-community als groep? de groep mensen die er altijd waren? de groep mensen die zorgden voor leven op het forum en in de chat? er worden nu met al jullie leden gemiddeld 100 berichten per dag gepost oid, dat kunnen wij met zn 100 stukken beter en leuker geloof me, er is geen leven hier na het TV-seizoen.

Het gaat niet om kwantiteit Cora maar om kwaliteit. Hoe gezellig die groep was waar jij op doelt hebben we kunnen zien op het laatst toen er zo'n geweldige negatieve en verstikkende sfeer hing op RN, die uiteindelijk overging in het proberen weg te pesten door jou en 2 anderen van een net nieuwe AL die niet in jullie plaatje paste. En dat voor een global moderator van RN.  Het is gewoon te triest voor woorden. ::ohno::

Citaat
ik ben hier om voor eens en voor altijd een eind te maken aan de zgn vete tussen realitynet en flinkfout. ik heb jullie bij mij thuis uitgenodigd om er eens een keer '' gewoon'' over te praten. dat ging allemaal heel moeilijk, moest van mapel op '' neutraal terrein ''(waren we écht in oorlog? ),

Dat was alleen om te kijken of jullie serieus waren en er ook moeite voor wilden doen. Waarom zou RN al het reizen moeten doen.


Citaat
en is uiteindelijk niet op gereageerd. Ik vind dat ik mn best heb gedaan om de sfeer tussen ons te verbeteren. het heeft niet mogen baten, het schijnt nog steeds '' oorlog'' te zijn. so be it.

Sorrie hoor, maar de laatste reactie van Bertha duurde iets van 2 maanden waarin hij zei dat hij het eigenlijk vergeten was. Hoe serieus kan je zoiets nemen dan? Verder stond hier ook weinig opbouwends in. Kritiek van ons werd door jullie afgewimpeld en als onbelangrijk bestempeld en onze voorwaarde dat het maar eens afgelopen moest zijn met dat afzeiken en getreiter op jullie forum leek niet bespreekbaar. Tja, dan heeft praten hierover weinig zin.

Dan nog wat. je presenteert je hier als de grote verzoener die de vete van RN en FF wil oplossen. Kan je me dan uitleggen waarom je nog steeds tot op de dag van gister/eergister in pm's de crew zwart probeert te maken? En ga nou niet zeggen dat dat iets privé's is tussen koekoe en jou want de pm's die ik verstuur komen ook gewoon op jullie forum terecht. En daar schijnen jullie ook geen moeite mee te hebben.

Weet je Cora, je komt op mij weinig betrouwbaar over. ::niet-ok::

Citaat
ik wil geen gluurders (guikie, koekoe en ook jij stormpie onder het account van een goeie vriend van je )meer van RN op flinkfout, en ik wil alle forummers die zowel als flinkfout als op realitynet posten oproepen, niet meer te zeiken en klagen over dingen die hier gebeuren. ik zal dat ook duidelijk maken op flinkfout.

Gluren bij de buren is alleen maar leuk als er wat te gluren is. Ik denk dat zolang jullie bepaalde zaken blijven toestaan op jullie forum dat je dat gegluur blijft houden. ::ok::
Geniet nooit met mate...

Offline JDM

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Actief Lidmaatschap
« Reactie #28 Gepost op: 2-08-2006, 02:45:58 »
Actief Lid worden?, eerst volwassen worden is een beter idee  ::jaja::
En ik kan nog meer zaken vertellen (...)

Het blijft lastig, een keuze maken...

Inhoudelijk reageren ook he?

Los hiervan doet het mij echt een deugd dat Koekoe zo begaan is met de kwaliteit van realitynet, als ik een site bezat als Realitynet zou ik zou mijn handen dichtknijpen van dankbaarheid met zo'n kwaliteitsbewaker van het formaat als die van Koekoe!

Het is fijn te merken dat ook 'oud'forummers zich af en toe nog verantwoordelijk en betrokken voelen bij het reilen en zeilen van Realitynet.

@Stormpie: Ik vind het best hoor, dat koekoe begaan is met de kwaliteit van RN, jullie klooien maar aan.

En dan noem je je post een voorbeeld van: 'goed nadenken over een scherpe mening?'

en of het nou zo goed gaat met de site is trouwens ook nog te bezien. (...) er worden nu met al jullie leden gemiddeld 100 berichten per dag gepost oid, dat kunnen wij met zn 100 stukken beter en leuker geloof me, er is geen leven hier na het TV-seizoen.

die achterbakse posts van mevrouw Cora Bora. ::trots:: Maar ze blijft maar doorgaan en nu weet ze toch wel heel veel onzin te vertellen. (...) Goh, een jaar geleden nam je ook al afscheid hier. Maar je komt hier nog steeds klieren en mensen terecht wijzen.
Hopelijk dat je je nu eens aan je woord houdt en wegblijft. ::ok::

(...) Wat jij waarschijnlijk bedoelt is dat een aantal mensen die hard werkten vonden dat ze daaruit automatisch bepaalde rechten verwierven. En daar hebben we als crew niet aan meegedaan. Dus als je dat niet respectvol vind... ::) Beetje kort door de bocht he Cora.

(...) Wat we ook deden, het was nooit goed voor bepaalde AL's. Er was altijd wel weer wat te mekkeren. Dan heb je op den duur bij bepaalde mensen zoiets van zak jij maar lekker in de stront.

(...) Maar ik weet dat iedereen binnen de crew recht in de spiegel kan kijken, omdat iedereen naar eer en geweten heeft gehandeld. Ik weet zeker dat bepaalde AL's daar veel meer moeite mee zullen hebben. Ik kan mij trouwens nog een bepaald actief lid herinneren die vond dat de crew toch maar akelig ondemocratisch was omdat crewleden zolang konden blijven zitten als ze wilden en de crew zelf bepaalde wie er als nieuw crewlid kwam. Ik ben toch erg benieuwd hoe dat nu op FF geregeld is. ???

Ik was er al een tijd geleden achter gekomen dat je niet weet wat loyaliteit betekent. (...)

 ::) het lijkt me echt geweldig om hier actief lid te mogen worden ::jaja::
denk aan Mick en alles wat ie deed

Offline JDM

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Actief Lidmaatschap
« Reactie #29 Gepost op: 2-08-2006, 03:08:48 »
(vervolg)

Wat me wel opvalt is dat op dit forum gepretendeerd wordt dat respect voor elkaar(-s mening) en "het elkaar in hun waarde laten" basisuitgangspunten zijn terwijl ik met name de crew hier (voorbeeldfunctie) in deze eeuwige discussie soms toch aardig uit de bocht zie vliegen.

Het gaat me nu niet om wie nou gelijk heeft of niet, ik haat die RN-FF-oorlog, maar het was me wel s vaker opgevallen dat de RN-basisuitgangspunten niet altijd even strak worden gehanteerd. De discussie over Mick uit Expeditie Robinson is daar een goed voorbeeld van en dat had dus helemaal niks te maken met FlinkFout. Maar ook daar werd er fors op los gescholden zonder dat de crew ingreep, sterker nog, men vond het een gezonde discussie.

Juist van crewleden verwacht ik dat ze boven elke discussie staan. Tuurlijk mag (en moet) je reageren op opmerkingen of beschuldigingen van forumbezoekers maar dan wel met je eigen basisprincipes respect, loyaliteit en iedereen in zn waarde laten enzo. Zoals sommige crewleden (Test in het bijzonder) hier reageren vind ik echt beneden alle peil.

Ik weet zeker dat als ik als eenvoudig forumlid zo'n post had geplaatst, ik toch op zn minst een pm van de crew had gehad (en terecht) met het verzoek m aan te passen of te verwijderen. Omdat ik de indruk heb dat er met 2 maten gemeten wordt, heb ik besloten om me voorlopig niet als Actief Lid op te geven.     
                 
denk aan Mick en alles wat ie deed

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Actief Lidmaatschap
« Reactie #30 Gepost op: 2-08-2006, 20:08:27 »
Aan de ene kant heb ik totaal de behoefte niet om me in deze discussie te mengen, aan de andere kant moet ik toch even iets kwijt.

Waarom steekt iedereen hier zoveel energie in? Mensen, hebben we niet iets beters te doen? Het is maar een internetsite hoor, er zijn wel belangrijkere zaken in het leven, dan dat partij a zich bemoeit met de internetsite van partij b (wie partij a is en wie b, doet er even niet toe).

Een site als deze en een site als FF moeten prima naast elkaar kunnen leven. Mensen houden van het ene, en van het andere van het andere, zo gaat het dat eenmaal. Elke site heeft zo zijn eigen manier waarop deze succesvol is. Elke site heeft een andere invalshoek, de ene gaat voor kwaliteit, de andere voor humor, de ander voor weer iets anders en ga zo maar door. Wat is de juiste manier? Die is er niet. Voor elke site is weer een andere manier waarop het goed draait. En succesvol betekent niet alleen een pak leden, maar ook dat het er gezellig. Of dat met een grote groep, of met een kleine groep leden is, dat maakt niet uit.

Wij en FF zullen nooit op één lijn zitten, en dat is maar goed ook, want daar zijn we veel te verschillend voor. En da’s ook prima. Maar laten we elkaar niet vertellen hoe we het wel en hoe we het niet moeten doen. Dat kunnen we prima voor ons zelf beslissen. RN kan niet voor FF beslissen wat goed is en wat fout is, en andersom ook niet.

Ik zal ongetwijfeld een paar punten gemist hebben, maar zoals ik al begon, ik heb er totaal geen zin in om hier energie in te steken. Zonde van m’n tijd.

Dit is het eerste, en tevens ook het laatste wat ik hierover te zeggen heb.

P.S. Ik heb het discussiegedeelte van het oude topic maar even verplaatst naar de feedback, want deze discussie valt niet meer echter onder het kopje ‘nieuws’.

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Actief Lidmaatschap
« Reactie #31 Gepost op: 5-08-2006, 00:11:08 »
Kan iemand mij kort uitleggen waar deze discussie over gaat, ik kan er niet zo goed tegen om iets te lezen zonder te lezen waar het over gaat en alles lezen kan ik ook niet omdat ik me na een tijdje niet meer kan concentreren. Dus bij voorbaat dank

Offline molice

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Actief Lidmaatschap
« Reactie #32 Gepost op: 5-08-2006, 01:00:21 »
Nergens over ::jaja::

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Actief Lidmaatschap
« Reactie #33 Gepost op: 5-08-2006, 01:11:05 »
Nergens over ::jaja::
Oh daar kan ik me eigenlijk wel in vinden, in dat onderwerp
 8)

Offline Evenstar

  • Winnaar pool ER 2006
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Viva La Vida Or Death And All His Friends
Re: Actief Lidmaatschap
« Reactie #34 Gepost op: 5-08-2006, 01:16:40 »
Ik zou het kunnen begrijpen als ik weet wat 'flinkfout' is.
First you go backwards, but then forwards again

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Actief Lidmaatschap
« Reactie #35 Gepost op: 5-08-2006, 03:32:36 »
Ik zou het kunnen begrijpen als ik weet wat 'flinkfout' is.
Een forum

Offline bertha531

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Actief Lidmaatschap
« Reactie #36 Gepost op: 7-08-2006, 16:06:19 »
Ik zou het kunnen begrijpen als ik weet wat 'flinkfout' is.

Kan me voorstellen dat dit vreemd overkomt voor mensen die niet precies weten wat er gaande is. Flinkfout is een forum wat een jaar geleden opgezet is nadat een aantal users op RN niet meer welkom was/zich niet meer welkom voelde.

Ben het eigenlijk helemaal eens met de post van Daisy. Elke post in dit topic vind ik er 1 teveel. Het is mijn overtuiging dat er alleen een RN-FF vete is, als er mensen zijn die dénken dat er een vete is. En als er gewoon een jaar of wat niet meer over gepraat wordt, vergeet iedereen het vanzelf en is het er niet meer.  ::ok::
Ik was dan eigenlijk ook niet blij met dit topic met alle reacties (ook die van Cora niet hoor ::love::), want die laait juist weer dingen op. Ook ikzelf heb gereageerd in dit topic, waar ik eigenlijk niet had moeten reageren.
Het is gewoon moeilijk om te zien dat er door iemand beweerd wordt dat ik Test beledigd zou hebben, terwijl ik nog nooit ergens op flinkfout iemand van rn heb beledigd. Maargoed, ik ben ook in het drijfzand gestapt en inmiddels heeft ook Test een post gedaan die schreeuwt om een reactie dus daar ben ik weer.  :D

Ik ben het overigens volledig eens met de post van JDM; een reactie als die van Test in zijn functie als admin hier echt respectloos en onprofessioneel vindt. Maar ik wil verder niet gaan vertellen of het nu goed of niet geregeld is op RN en hoe het beter zou kunnen. Ik wil ook geen waardeoordeel geven over wat en wel niet een 'prachtsite' is.
Ook wil niet ingaan op hoe er in het verleden omgegaan is met AL's en wat wel of niet goed is. Zoals Daisy zegt: Dat kunnen jullie prima zelf regelen en mn moeder zei altijd al: 'Elk forum krijgt de users die het verdient' dus het lijkt me niet nodig daar verder iets over te vertellen. Ik wil wel een reactie geven op een paar posts hier.

Ik heb me een hele tijd weten in te houden en niet gereageerd op die achterbakse posts van mevrouw Cora Bora. ::trots::

Wat vind je precies achterbaks aan de post van de posts van Cora Bora? 'stiekem, achter iemands rug om' geeft het woordenboek als betekenis van achterbaks. Persoonlijk denk ik dat Cora Bora juist tegenovergesteld handelt en weinig stiekem doet.  ::ok::

Citaat
Al die tijd dat jij hier adminstrator was, was er wel degelijk veel respect voor de hard werkende AL's. Ik kan me nog herinneren dat in bepaalde tijden van crisis (bv. bij Robin) er heel veel hulp vanuit de crew is geboden en dat er dingen door de vingers zijn gezien die eigenlijk niet door de beugel konden.
Grappig dat je juist Robin noemt. Een actief lid dat zonder hoor en wederhoor werd geband. Heel respectvol hoor. Maargoed, ik wil er verder niet op ingaan, maar dat wil niet zeggen dat ik het met Test eens ben.

Citaat
Maar ik weet dat iedereen binnen de crew recht in de spiegel kan kijken, omdat iedereen naar eer en geweten heeft gehandeld. Ik weet zeker dat bepaalde AL's daar veel meer moeite mee zullen hebben.
Huidige Actieve Leden of actieve leden in het verleden? Ik heb geen idee waar je het over hebt en over wie, maar als je ergens mee zit, praat dan met degenenen die je bedoelt persoonlijk, maar plaats niet van deze vage opmerkingen.

Citaat
Ik kan mij trouwens nog een bepaald actief lid herinneren die vond dat de crew toch maar akelig ondemocratisch was omdat crewleden zolang konden blijven zitten als ze wilden en de crew zelf bepaalde wie er als nieuw crewlid kwam. Ik ben toch erg benieuwd hoe dat nu op FF geregeld is. ???
Ah, interesse in een collega-site. Ik wil wel uitleggen hoe het op FF geregeld is. :) We hebben een grote groep admins (bij ons staat admin gelijk aan 'crew' en andersom) die actief meedenken over de site en initiatieven nemen/bedenken mbt de site. Als iemand denkt: 'Nu heb ik er lang genoeg in gezeten, tijd voor nieuw bloed, wordt het stokje overgegeven aan iemand anders op de site die het wil doen.' Zo kan ik mededelen dat Cora Bora de eerste was die dit gedaan heeft en haar stokje heeft overgegeven! Een eerste reactie van Cora Bora: 'Uitermate verfrissend!'
Ik kan deze manier van werken dus absoluut aanraden! Het voorkomt dat een crew een ingezakt, stram en inspiratieloos clubje mensen wordt. :)

Offline bertha531

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Actief Lidmaatschap
« Reactie #37 Gepost op: 7-08-2006, 16:14:46 »
(vervolg)
Citaat
Ik was er al een tijd geleden achter gekomen dat je niet weet wat loyaliteit betekent. Dit heeft niets met sektes te maken maar gewoon met hoe mensen met elkaar omgaan.
Snap jij wel wat het betekent? Van Dale zegt: 'trouw aan een verplichting of verbintenis'. Maar ik neem toch aan dat als je je registreert bij RN dat je geen verplichting of verbintenis aangaat? Als je het woord loyaliteit gebruikt snap ik wel dat Cora begon te denken aan een sekte.
Maar als ik het goed begrijp is het dus geen probleem dat mensen op beide fora gewoon posten. Ik maak dit ook op uit de post van Daisy, en daar ben ik blij om.

Citaat
In dit specifieke geval bedoelt Stormpie gewoon dat wij het niet loyaal zouden vinden als mensen bij ons posten en vervolgens mensen van RN lopen af te zeiken op jullie forum.
Ah duidelijk. Heeft niets met loyaliteit te maken, maar ik zou dat soort gedrag net als jullie niet erg netjes vinden.

Citaat
"Gevoelens op een directe manier uiten" noemt Bertha het. Ik noem het gewoon ordinair afzeiken en treiteren wat jullie doen. En jullie doen hier niets aan als crew of hoe jullie je maar noemen. Sterker nog jullie doen hier gewoon keihard aan mee.

Diepe zucht. Wat uitleg is hier wel weer op zn plaats.
Je insinueert hier dat ordinair RN afzeiken en treiteren aan de orde van de dag is op flinkfout, sterker nog, dat wij hier aan mee doen. Beiden is complete onzin.

Mijn opmerking eerder in dit topic over gevoelens op een directe manier uiten zal ik ook even beter uitleggen. Wat ik met die post bedoelde is dat ik vond dat Koekoe beter eerst Tinuz persoonlijk had kunnen benaderen als hij hierover uitleg wilde. En dat als hij wat overlegd had met Tinuz dat de noodzaak om dit zo openbaar neer te zetten er misschien helemaal niet was. Ik zeg helemaal niet dat ik opmerkingen als 'ik haat die en die user van RN' onderstreep of goedkeur, als we die niet verwijderen. We zullen ook geen opmerkingen verwijderen als: 'ik haat user x van forum z', 'ik haat de koningin', 'ik haat mijn moeder', 'ik haat spruitjes' . Maar zijn we met zn allen dan ineens anti-forum-z, anti-koningshuis, anti-ouderlijk gezag of anti-groenten-forum? Ik durf te beweren: 'Neen!'
Iedereen is verantwoordelijk voor zijn opmerkingen, ook op flinkfout en ik zal nooit opmerkingen van anderen goedpraten. Maar je opmerkingen: 'dat jullie hier keihard aan meedoen' is volledig misplaatst. Geef eens een voorbeeld waar ik dat gedaan heb?' Wie bedoel je eigenlijk met jullie? Is het niet handiger om de personen om wie het gaat hier dmv pm/mail aan te spreken ipv dit vage, stigmatiserende verhaal?

Ik wil nog maar eens zeggen dat ik totaal niet zit te wachten op negatieve opmerkingen tov RN op Flinkfout. Sterker nog: ik heb gevraagd of men dat niet wil doen.
Als iemand eens een opmerking had over RN had ik gelijk zo iets van: 'ach nee he, begint het nu weer?' Ik lees niet alles, maar laatste keer moet maanden geleden zijn.
Maar ik ga niet als een politieagentje alles na of er een onvertogen woord gevallen is. Als iemand zo'n opmerking plaatst in een MSN-gesprek en je komt erachter; ga je dan ook MSN aanklagen dat ze een platform bieden voor zulke zaken?

Citaat
Dan vraag ik mij op mijn beurt af, wat komen jullie hier dan doen op RN richting koekoe als jullie deze manier van posten omarmen. Vind je dat niet een beetje erg huichelachtig?
Ik reageer gewoon op de post van Koekoe en probeer net als Molice met hem de discussie aan te gaan. Jammer trouwens dat Koekoe niet verder komt dan: 'Je mag me via pm uitschelden...' :-\\ Of het verstandig was en ik niet beter de leugen had moeten slikken; daar valt over te praten.
Cora post een aantal dingen die nietzoveel met koekoe te maken hebben als wel met wat onverwerkte zaken, ook daarom is het jammer dat jullie niet op onze uitnodiging in gingen en zelfs niet die pm beantwoorden.
Maar ik zie totaal niet in op welk punt ik of cora huichelachtig bezig ben?

Offline bertha531

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Actief Lidmaatschap
« Reactie #38 Gepost op: 7-08-2006, 16:15:22 »
[vervolg]

Het gaat niet om kwantiteit Cora maar om kwaliteit. Hoe gezellig die groep was waar jij op doelt hebben we kunnen zien op het laatst toen er zo'n geweldige negatieve en verstikkende sfeer hing op RN, die uiteindelijk overging in het proberen weg te pesten door jou en 2 anderen van een net nieuwe AL die niet in jullie plaatje paste. En dat voor een global moderator van RN.  Het is gewoon te triest voor woorden. ::ohno::

Nogmaals; ik wil helemaal niet ingaan op wat een leuke site is en wat wel of niet gezellig is. Wat ik wel weet is dat Cora Bora een pm heeft gehad van Compuart waarin hij zei dat Cora geen deel had in het zo genoemde 'wegpesten'.
Jij zegt nu ineens dat ze dat wel had? Of haal je wat dingen door de war en zie je alles niet helemaal helder meer? Ik zou zeggen: probeer iedereen als individuen te blijven zien en pas op voor het over 1 kam scheren. :) ('jullie dit en jullie dat')...

Citaat
Dat was alleen om te kijken of jullie serieus waren en er ook moeite voor wilden doen. Waarom zou RN al het reizen moeten doen.
Zo jammer dat dit niet gewoon via pm besproken had kunnen worden. Maar ik moet nu begrijpen dat het een soort test probeersel was om te kijken of we serieus waren? Ik kan je vertellen: onze uitnodiging was wél serieus; en over het reizen: Stormpie woont hier om de hoek en ook Mapel zou niet ontzettend ver hoeven te reizen. Wat ons betreft was 2 personen ook genoeg geweest, maar dan nog, was het dan zo lastig even via pm te reageren?

Citaat
Sorrie hoor, maar de laatste reactie van Bertha duurde iets van 2 maanden waarin hij zei dat hij het eigenlijk vergeten was. Hoe serieus kan je zoiets nemen dan? Verder stond hier ook weinig opbouwends in. Kritiek van ons werd door jullie afgewimpeld en als onbelangrijk bestempeld en onze voorwaarde dat het maar eens afgelopen moest zijn met dat afzeiken en getreiter op jullie forum leek niet bespreekbaar. Tja, dan heeft praten hierover weinig zin.
Dat is een weergave van mijn pm waar ik me helemaal niet in herken. Lees m nog maar eens. Dat die pm zo laat was heb ik mn excuses voor aangeboden, mijns inziens was er genoeg te bespreken, desnoods had je datgene wat je nu schrijft mij via pm kunnen zeggen. Jammer dat die discussie dan op deze manier verder moet besproken worden.

Citaat
Dan nog wat. je presenteert je hier als de grote verzoener die de vete van RN en FF wil oplossen. Kan je me dan uitleggen waarom je nog steeds tot op de dag van gister/eergister in pm's de crew zwart probeert te maken?

Weer zo'n stigmatiserende opmerking. Je doet het voorkomen alsof a. Cora Bora dag en nacht bezig is de crew zwart te maken, en b. Cora dat in die pm naar Koekoe doet. Beiden is weer eens onzin.
Hier is die pm van cora naar koekoe (geschreven op rn):

Citaat
hallo koekoe :D

ik wilde even reageren op jouw post in dat actieve leden topic want dat slaat kant nog wal. als je dan voorbeelden gaat aanhalen van situaties waarin RN belachelijk wordt gemaakt, doe dan een goeie... want jammer genoeg gebeurt dat weleens, steeds minder weliswaar en lang niet door iedereen.
echter, wat heeft tinuzz ermee te maken? tinuzz is gewoon een enthousiaste jongen van 15, die overal lekker wil forummen. dat moet toch geen probleem zijn.. ??? ik ben het een beetje zat dat de volwassen van hier steeds jonge pubers verwijten dat ze op FF komen.  ::niet-ok:: iedereen is vrij om te gaan en staan waar hij/zij wil. zelfs jij bent welkom bij ons, alhoewel ik je nu toch wel ten sterkste wil aanraden om gewoon maar niet meer in te loggen, tenzij je gewoon gezellig mee wilt forummen. dan ben je echt superwelkom, of je nou ook hier komt of niet. geloof me, dat kan prima samen. ::ok:: ik word alleen zo moe van dat eeuwige gestook. eerst door guikie, nu door jou. alleen een beetje de boel lopen afleggen en dan alles compleet uit zn verband rukken. ::ohno::
ik weet dat je je zeer thuis voelt hier en dat je heel veel respect hebt voor de crew. houden zo ::ok:: zou ik zeggen, maar accepteer ook dat anderen dat miss minder hebben. ik was eigenlijk van plan om een hele nare pm te schrijven, en om eens een boekje open te doen over bv de crew en over wat er achter de schermen wordt besproken... maar dat doe ik toch maar niet.

laat ons gewoon met rust. ga lekker forummen hier, en laat ons.

groetjes cora

Lijkt me duidelijk toch? Waar zit het zwartmaken nou precies in? Ze zegt alleen dat ze een boekje kan opendoen over de crew. Ik heb gevraagd wat ze nou daarme precies bedoelde en het gaat om een topic over koekoe in ledenbeheer en de weinig respectvolle dingen die daarin over hem gezegd worden. Mss verduidelijkt dat iets. :)

Offline bertha531

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Actief Lidmaatschap
« Reactie #39 Gepost op: 7-08-2006, 16:15:46 »
{vervolg}
Citaat
En ga nou niet zeggen dat dat iets privé's is tussen koekoe en jou want de pm's die ik verstuur komen ook gewoon op jullie forum terecht. En daar schijnen jullie ook geen moeite mee te hebben.
Ohnee, daar heeft ze geen enkel probleem mee hoor, maar dat jij dit nu op deze manier als reden opgeeft komt wel een beetje kinderachtig over. ;D Het is in de eerste plaats volgens mij al een half jaar geleden dat dat gebeurd is, en ten 2e, hier geldt voor mij precies hetzelfde als wat ik eerder vertelde: iedereen is verantwoordelijk voor zn eigen posts. Er worden brieven gepost van schoonvaders, van justitie, bazen, gesprekken met buurmannen, en geen ervan wordt verwijderd. Cora heeft overigens nooit een pm van jou op het forum gezet. Beetje kinderachtig dus om dit nu als reden op te geven (dat iemand ooit op ons forum een pm van jou openbaar heeft gemaakt) dat jij nu een pm van cora aan koekoe bespreekt. ;D

Citaat
Weet je Cora, je komt op mij weinig betrouwbaar over. ::niet-ok::
achterbaks, huichelachtig, weinig betrouwbaar: Je gebruikt zware woorden, maar steekhoudend is er geeneen. Wat heeft de post van Cora nou weer met betrouwbaarheid te maken? ???

Citaat
Gluren bij de buren is alleen maar leuk als er wat te gluren is. Ik denk dat zolang jullie bepaalde zaken blijven toestaan op jullie forum dat je dat gegluur blijft houden. ::ok::
Volgens mij bedoelt Cora met gluren (ik weet het wel zeker) het speuren naar zaken met de bedoeling een onvolkomenheid te vinden. Het geval van Koekoe met die gele trui en mn post eronder met 'test' wat daarmee niets te maken is vind ik een goed voorbeeld. Koekoe wil graag een belediging zien en zoekt gewoon netzolang tot hij iets vind. Daar zitten we totaal niet op te wachten. Maanden gaat het prima tussen FF en RN, maar dan ineens komt koekoe met een post vanalles op te rakelen. Wat ik nog vervelender vind is dat dit gedrag van koekoe goedgekeurd en zelfs gestimuleerd wordt (zie opmerking van test hierboven en post van Stormpie eerder.)

Citaat
Op ieder forum waar ik al geweest ben(waar het dan ook over gaat) kan men als gast natuurlijk de profielen van de forummers niet inkijken,(wat ik trouwens helemaal terecht vind) maar men kan toch eens een kijkje nemen hoe het forum ineensteekt, en waar het precies over gaat.
Op 1 forum kan je dat niet,je mag 1 keer raden welke het is. Hebben jullie dan zoveel te verbergen?
En over gluren gesproken,de pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet.

Zoals Daisy als zei: we hebben niemand nodig om te zeggen hoe we ons forum moeten runnen en wij hebben al helemaal niets te maken met hoe 'de meeste fora' geregeld zijn. En ook hoef ik er geen uitleg over te geven, ter uwen informatie wil ik het wel doen: We zijn (nog) een gesloten forum omdat de meeste gebruikers zich prettiger bij deze format. Als je wat beter gegluurd had ;) had je kunnen lezen dat Cora Bora een tijdje geleden een topic gestart heeft waarin ze opperde het forum openbaar te gooien. Ik was het daar ook mee eens, maar de meeste gebruikers vonden dat dus minder prettig. Nouja, jammer dan.
Maar dan nog: hoe gesloten is gesloten als je je zo kan registreren en alles kan meelezen?
Wat ik niet snap koekoe, is dat je klonen aanmaakt? Je kan toch met 1 account ook alles bijlezen? Kan daarvoor niet echt een reden bedenken, maargoed, ik vind het prima hoor.

Trouwens, ook misschien nuttig te vermelden hier: vanwege aanmaken van accounts enkel om het meelezen te voorkomen en ook om mogelijke gebruikers van Flinkfout ten gunste te zijn heb ik een gast-account aangemaakt.
Met inlognaam: 'John Do' en wachtwoord: 'welkom' kun je vanaf nu ook inloggen zonder je te hoeven registreren. :)
Ik zou zeggen: kom gezellig alles bijlezen, maar behoedt u voor overhaaste gevolgtrekkingen en conclusies. ::ok::