Auteur Topic: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?  (gelezen 404352 keer)

Offline putyourHANSup!

  • Winnaar Expeditie Robinson 2019 Pool
  • Forumlid
  • Gaudeamus!
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #1660 Gepost op: 11-11-2017, 01:56:09 »
Weg Van Jou, over mijn Zeeuwse stad!
Ik heb echt verschrikkelijk gelachen  ::rofl:: sowieso die bioscoop hier doet het heel slecht en nu opeens zitten de zalen vol, zijn kaartjes voor de film soms zelfs uitverkocht. Dat maak je hier echt nooooit mee.

Leuke film is het. Gaat dus over iemand uit Rotterdam die droomt van een baan in Rio de Janeiro maar terechtkomt in Terneuzen. Of all places. Veel beelden van Zeeuws-Vlaanderen te zien. In het begin heel cliché allemaal: een boerendorp, geen Internet, plat Zeeuws, leven in de Middeleeuwen, als je de tunnel uitkomt direct rijden op landweggetjes. Maar ook mooie plaatjes van Breskens, Saeftinghe, de Westerschelde, het dorpje IJzendijke. Ook Gent komt in de film voor. En afgezien daarvan: het verhaal is ook leuk en sterk. Soms wat zoetsappig, maar daar hou ik wel van.

Ik zou zeggen: gaat dat zien!

Offline Koemba

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #1661 Gepost op: 11-11-2017, 21:02:05 »
Gisteren Harry Potter en de geheime kamer gekeken.
Altijd leuk! Blijkbaar was het een versie waarbij ze de deleted scenes er in hadden laten zitten. Wel grappig voor een keer want daar wordt de film een stuk gedetailleerder van zie je ineens dingen die je nog nooit gezien hebt! :D

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #1662 Gepost op: 12-11-2017, 22:20:07 »
Voor de tweede keer Carrie gezien. Blijf ik toch wel een van de beste horrorfilms vinden

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #1663 Gepost op: 12-11-2017, 22:54:06 »
Murder in the Oriënt Express

Wat een sterrencast! Een geweldige Johnny Depp als bad guy, heerlijk (en nee, hiermee verklap ik de clue echt niet). Penelope Cruz in een totaal andere rol. Michelle Pfeiffer die ik al jaren niet had gezien en het weer als vanouds deed. Willem Defoe, Judy Dench, en zelfs een Nederlander die het prima doet :D (Marwan Kenzari)

Wel een trage film, gewaagd in deze tijd moet ik zeggen. Grappig hoe ik het plot kwijt was, ondanks dat ik het boek eens heb gelezen (lang lang geleden).
Hercule Poirot wordt best leuk neergezet, toch knap.
Keep calm and eat chocolates!

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #1664 Gepost op: 12-11-2017, 22:58:47 »
Die wil ik heel graag ook zien. Ik moet even kijken wanneer ik dat ga doen. In mijn vakantie zou handig zijn, maar dan ben ik in  Den Haag en daar kan ik mijn bioscoopbon bijna niet kwijt.  >:(

Ik weet de plot nog wel, dat is een beetje jammer.  :P

Offline Silvermaiden

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #1665 Gepost op: 13-11-2017, 09:52:26 »
Oh die wil ik ook graag zien  ::jaja::. Heb heel lang geleden de film gezien met Sean Connery en Ingrid Bergman, maar plot ben ik kwijt  ;).

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #1666 Gepost op: 13-11-2017, 19:29:58 »
Staat ook nog op mijn lijstje, ik ken zowel het origineel als het boek niet, dus ik ben helemaal blanco. :D Dit weekend nog tijd over, maar ik wil ook nog Jig Saw en Snowman zien, dus het wordt waarschijnlijk de film die de beste tijd heeft. ;D

Offline Milow mol 13

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • You are stronger than you think
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #1667 Gepost op: 14-11-2017, 18:46:45 »
Staat ook nog op mijn lijstje, ik ken zowel het origineel als het boek niet, dus ik ben helemaal blanco. :D Dit weekend nog tijd over, maar ik wil ook nog Jig Saw en Snowman zien, dus het wordt waarschijnlijk de film die de beste tijd heeft. ;D
Veel plezier met jig Saw . als we het over dezelfde films hebben ik hoop dat je een sterke maag heb . Terug ontoppic Hitsman boddygard grappig en met genoeg spanning en actie

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #1668 Gepost op: 22-11-2017, 17:34:32 »
Kingsman: The Golden Circle

Kingsman is zo'n typische guilty pleasure ::rofl::
Hoewel ik deze wel aanmerkelijk minder vond dan de eerste.

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)




En heb recent de 3 Men in Black-films gezien.
1 = natuurlijk prima, vernieuwend, humoristisch, snel maar niet ADHD, prima film.
2 = Meh. Echt zo'n doormodder-vervolg. Ja, grappig, maar voegt eigenlijk nauwelijks iets toe.
3 = Verbijsterend genoeg daadwerkelijk een goede film. Ook uitstekende rollen van Josh Brolin, en een prima geschreven en uitgewerkte rol voor Michael Stuhlbarg. Stukken minder vernieuwend dan de eerste, natuurlijk (daar maak je de wereld), maar qua uitwerking wellicht de betere film.
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Milow mol 13

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • You are stronger than you think
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #1669 Gepost op: 22-11-2017, 19:23:37 »
Ik heb net november crimes gekeken echt een mooie film . als je baby driver al eens heb gekeken dat is een soort vervolg

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #1670 Gepost op: 22-11-2017, 19:59:23 »
Snowman van mijn lijstje kunnen afstrepen.

Eigenlijk een Scandinavische thriller (speelt in Noorwegen) met Engelstalige acteurs. Da's wel raar, maar de film is spannend. Hij komt een beetje traag op gang, dat wel, maar het verhaal is spannend. Je krijgt een hele hoop puzzelstukjes in het begin, en uiteindelijk valt het langzaam in elkaar.

Als je niet tegen bloed kan, of tegen dieren slachten kan, dan zou ik deze film aan je voorbij laten gaan. Maar ik vond m goed. ::ok::

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #1671 Gepost op: 23-11-2017, 16:54:41 »
Ohja, en laatst This Is Beautiful (2016) gezien.
Eenvoudig klein lief verhaal, met personages die diep van binnen eigenlijk een klein hartje hebben, gemaakt om de kijker warme gelukkige gevoelens te bezorgen. Niet diep, maar niet gek ;)






Oh, en vandaag, The Great Wall (2016).
Jeweetwel, die spectaculair ogende Chinese film met Matt Damon (en Oberyn Martell), die in feite WooHoo Chinaaaa-propaganda is.

Naja dat blijkt te kloppen.
Visueel is het zonder meer spectaculair, met kleur, choreografie, kostuums, landschappen. Eigenlijk ook wel wat je van regisseur Zhang Yimou verwacht.
Helaas is daar het hele budget aan opgegaan. Eindeloze plotholes en gebrek aan logica van karakters; werkelijk bedroevende dialoog; clichematige karakters.

Je hebt 3 westerlingen:
- de egoïstische smiecht, alleen uit op eigen gewin.
- de moreel twijfelachtige sidekick voor comic relief
- de hoofdpersoon die eindeloos capabel is, en ontdekt dat de chinese manier van leven rondom Vertrouwen en Groepsbelang eigenlijk veel beter is dan zijn westerse achtergrond.

En de rest zijn Chinezen, te weten:
- enkelen die heldhaftig doodgaan, meermaals als heroïsche zelfopoffering.
- Voorgaande categorie bevat natuurlijk ook 1x een mentorfiguur wiens dood superzielig is voor de hoofdpersonen; en tevens 1 volslagen random dude waarvan volslagen onduidelijk is waarom hij, ondanks z'n gebrek aan rang of vaardigheden, mee mag doen.
- Ennnn natuurlijk de overmatig capabele vrouwelijke hoofdpersoon. Jong, knap, love-interest van onze hoofdpersoon, oh en bovenaan de machtsorde. Die natuurlijk tevens veel beter is in vechten dan normale soldaten enzo, want zo zijn Leiders.



Dus dan vraag je je af: zit je nu niet te zeuren, zat er inhoudelijk echt niet iets in dat niet een cliché was?
En dat is eigenlijk een stomme vraag, want dat is altijd wel zo.
Maar hier niet.
Plot, karakters, dialoog.. ramslecht.


Maar wel mooi. Laat dat maar aan meester Yimou over. ;)
« Laatst bewerkt op: 23-11-2017, 22:50:25 door hulpdakdekker »
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #1672 Gepost op: 25-11-2017, 00:16:16 »
Naar Murder on the Orient Express geweest. Wat een geweldige cast. Kenneth Branagh was weer geweldig. Ik was helemaal blij verrast dat die geweldige actrice uit Broadchurch meedeed, ook al had ze maar een klein rolletje. Dan verder nog Judi Dench en alsof dat nog niet genoeg geweldige acteurs zijn gooien we er gewoon nog wat fantastische Amerikaanse acteurs bij. Echt super grappig om Johnny Depp hierin te zien en Michelle Pheiffer heb ik idd echt in geen tijden in een film gezien, dus dat was ook wel weer eens leuk  :D
Ik wist nog wel wie het gedaan had, maar het motief wist ik niet meer, dus het verhaal bleef toch spannend. En wat een fantastische beelden  ::oink::

Dezelfde mensen gaan nu ook Murder on the Nile verfilmen. Die ga ik ook zeker bekijken.  ::ok::

Online Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #1673 Gepost op: 2-12-2017, 22:27:08 »
Net A Christmas Prince op Netflix gekeken. Heerlijke zoetsappige cliché kerstfilm ;D
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #1674 Gepost op: 3-12-2017, 12:25:57 »
Naar Murder on the Orient Express geweest. Wat een geweldige cast. (...) Ik was helemaal blij verrast dat die geweldige actrice uit Broadchurch meedeed, ook al had ze maar een klein rolletje.

Same & Agreed & Broadchurch heb ik nooit gezien, maar Olivia Colman heeft ook veel met David Mitchell en Robert Webb gemaakt, geweldig grappig spul ::bravo::



Maar zeer vermakelijke film inderdaad!
Krijgt gemengde recensies, wat ik eigenlijk niet echt snap. Vooral dat het traag zou zijn herken ik totaal niet, in tegendeel, en blijkbaar is het einde in het originele verhaal anders. Moet zeggen, ik was er juist prettig door verrast.
En inderdaad, qua de whudunnit.. ik doe niet altijd moeite (ook omdat een film itt een serie zo snel gaat), maar nu zat ik tijdens de film echt te puzzelen en te theoretiseren. Ik zat mis ;) ::ok::

Murder on the Nile ga ik dan tzt zeker ook naartoe ::bravo::
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #1675 Gepost op: 3-12-2017, 12:35:25 »
Rebel without a cause. Klassieker die ik iedereen kan aanraden.

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #1676 Gepost op: 5-12-2017, 15:49:11 »
Ik noemde het ook al traag HDD, maar dat bedoelde ik niet negatief, ik vond dat zelf juist erg fijn en passend bij de sfeer. Maar wel gewaagd dus in deze tijd.

Heinz, die klassieker moet ik inderdaad eigenlijk eens kijken.
Keep calm and eat chocolates!

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #1677 Gepost op: 5-12-2017, 17:33:46 »
Ik noemde het ook al traag HDD, maar dat bedoelde ik niet negatief, ik vond dat zelf juist erg fijn en passend bij de sfeer. Maar wel gewaagd dus in deze tijd.

Apart hoe we dat geheel anders hebben ervaren :) Vond het enigszins lang duren voordat alle zij-paadjes waren bewandeld, maar dat in de zij-paadjes zelf toch redelijk fors tempo steeds zat.


Maar blijkbaar ben ik wat dat betreft een minderheid ;D Vermaakte me sowieso goed, dus de tijd vloog. Er was een pauze halverwege, en ik dacht 'maar we zijn pas net begonnen! :o' ::rofl::
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Online Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #1678 Gepost op: 13-12-2017, 22:41:48 »
Net ook naar Murder on the Orient Express geweest, toffe film ::bravo:: Heb ooit de aflevering van de serie Poirot gezien, dus kende het verhaal nog vaag, maar was vergeten wie het gedaan had.

Vond hem overigens ook niet traag, maar ik kijk dan ook met enige regelmaat Britse detectives ;D
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #1679 Gepost op: 13-12-2017, 22:43:17 »
Wonder

ik moest  :\'(
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.