Auteur Topic: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?  (gelezen 404292 keer)

Online Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #1680 Gepost op: 14-12-2017, 12:01:22 »
Zondag ook naar Murder on the Orient Express gezien, vond hem ook leuk en niet traag :D

Niet heel bijzonder maar gewoon erg leuk, sterke cast ook natuurlijk ::jaja::
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #1681 Gepost op: 14-12-2017, 22:57:45 »
Wonder

ik moest  :\'(


Oh die heb ik oo-.. Never mind, ik heb Wonder Woman gezien.

Een film die werd onthaald als wellicht de beste superhero film ooit; als een van de beste films van het jaar; en als überhaupt gewoon een heel solide film.

Spoiler alert: Dat is niet waar.
Het heeft een strong female lead die goed is in arsekickery en vermoedelijk een goed deel van het vrouwelijk publiek empowered naar buiten laat gaan. Das mooi, ik houd ook van feelgood-films.
Maar de film zelf is net zo'n groot cliché als het gros van de superhero-films. Onderstaande spoilers zijn dusdanig generiek, inzoverre dat ze ook voor.. weet ik het, Thor, Iron Man, Spiderman, en de andere zwik van toepassing zijn, dat ik het niet eens in spoiler tags ga plaatsen.
Je hebt iemand die is awesomesauce die wordt geïntroduceerd. die ontmoet een gezellige groep misfits bestaande uit oppervlakkige personages. Paar grapjes. Er is een grote bad guy. Die wint bijna. Maar net als alles verloren lijkt, wint de bad guy toch niet. Liefde overwint alles (zelfs wanneer je je love interest koud een paar dagen kent). Oh en er gaat iemand 'dood', maar je zal zien dat dat in een onvermijdelijk vervolg toch niet het geval is.



Ik was effectief teleurgesteld, na hoe goed de recensies waren geweest - en jeetjepietje wat ben ik blij dat ik er niet destijds daadwerkelijk geld aan heb uitgegeven.
Want het kan wel, een superhero film die goed is. Hoe overrated het Batman-personage tegenwoordig ook is, The Dark Knight is bizar goed, ook buiten het genre.
Maargoed, hier niet, helaas. Wonder Woman. Zwartwitte personages, beetje meppen, en de wereld is weer gered. Olé.
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #1682 Gepost op: 3-01-2018, 22:09:56 »
Recent King Kong gezien.
Eerst de originele 1933 versie, tijdje later de 2005 Peter Jackson versie.

De originele versie is duidelijk gedateerd qua special effects. Naar wat we tegenwoordig gewend zijn, lachwekkend - en aangezien er naast King Kong ook nog enkele andere monstertjes langskomen kan je daar ruimschoots van genieten. Maar ach, niet gek hoor.

De versie van Peter Jackson is bijna 2x zo lang, 187 minuten tegenover 100. Op een paar plekken werkt hij karakters en situaties iets verder en beter uit. Laten we zeggen, 7 van de 87 extra minuten. De rest is volkomen overbodig, en de film is ontegenzeggelijk echt heel veel te lang. Blijkbaar kan Peter Jackson geen films met een normale lengte meer maken, en het is niet dat je ruim 3 uur geboeid blijft. Sommige scenes duren maar en duren maar. Jammer.
Wel goede CGI.
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Duncton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #1683 Gepost op: 4-01-2018, 17:30:51 »
Ik denk wel eens dat als Peter Jackson vroeger als klein jongetje een boekverslag moest maken, hij na twee weken aan kwam zetten met een epistel van 50 pagina's (zelf kreeg ik er altijd kritiek op als die dingen te lang waren).


Met kerst Lion gezien. Jongetje raakt kwijt in India, wordt geadopteerd door een Australisch stel en gaat 25 jaar later op zoek naar zijn familie. Ondanks de duidelijke sentimenten van een waargebeurd drama een mooi en met aandacht uitgewerkt verhaal. En vooral Sunny Pawar als de jonge Saroo is geweldig gecast. ::love::
If I was a haircut would you wear a hat?

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #1684 Gepost op: 16-01-2018, 20:32:15 »
Dunc! Muziekfilm!
'Once' en 'Whiplash' heb je gezien vermoed ik?


"Sing Street" (2016) - man wat een goede film ::bravo::
Goede (originele) muziek; geloofwaardige karakters; prima geacteerd; mooi en gedetailleerd tijdbeeld van Ierland halverwege jaren 80.
Ik heb er letterlijk niets negatiefs op aan te merken.

(okay 1 heel klein plot-aspectje van een tamelijk onbelangrijk personage)

Gaat dat zien ::bravo::
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Duncton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #1685 Gepost op: 17-01-2018, 18:44:04 »
'Once' en 'Whiplash' heb je gezien vermoed ik?

Check!

Sing Street op mijn lijstje van nog te bekijken geplaatst. ::jaja::


Had je Begin Again ook gezien? Past wat mij betreft ook in het rijtje. Niet per sé hoogstaand, wel warm en onderhoudend.
If I was a haircut would you wear a hat?

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #1686 Gepost op: 17-01-2018, 18:44:54 »
whiplash vond ik wel heel erg goed inderdaad.
De intensiteit en het acteren was prachtig.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #1687 Gepost op: 17-01-2018, 20:03:25 »
Had je Begin Again ook gezien? Past wat mij betreft ook in het rijtje. Niet per sé hoogstaand, wel warm en onderhoudend.

Nog niet - maar toen ik gister zag dat het van dezelfde regisseur was, wel op m'n lijstje gezet :)

Sing Street zit een beetje tussen Once en Whiplash in denk ik.
Whiplash is niet warm. Het is rauw, maar zo realistisch uitgewerkt - en inderdaad zoals Lukie zegt: intens. Heb destijds meerdere scenes met open mond zitten kijken, ook die intro, amai.. En daarna op DVD gekocht.
Once vond ik meer een lief warm verhaal, waarbij je niet zeker weet of het allemaal zoet gaat eindigen, maar vast in ieder geval zoetzuur.

Sing Street lijkt wat dat betreft meer op Once, zonder spoilers: ongeacht hoe het precies eindigt verwacht je niet dat de regisseur z'n hoofdpersoon helemaal kapot maakt.
Maar de weg tot het eind is een worsteling, met oprechte karakterontwikkeling bij meerdere personages. Ook de broer van de hoofdpersoon, goed geacteerd hoor.

Maar Whiplash. Ja, dat blijft nog even een klasse apart.
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Silvermaiden

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #1688 Gepost op: 18-01-2018, 11:34:58 »
Three billboards outside Ebbing, Missouri  ::bravo::

Ik vond het een goede film  ::ok::. Heb erg gelachen, maar het is wel een vrij zware film qua thema's. Vond de acteurs goed op hun plek, erg overtuigend in hun rollen.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #1689 Gepost op: 22-01-2018, 21:47:14 »
Three billboards outside Ebbing, Missouri  ::bravo::

Ik vond het een goede film  ::ok::. Heb erg gelachen, maar het is wel een vrij zware film qua thema's. Vond de acteurs goed op hun plek, erg overtuigend in hun rollen.
staat op mijn lijstje ::ok::

---
zijn de mazerunner films een aanrader ? Het verhaal staat me wel aan, maar het lijkt me zo futuristisch net niet neergezet.
doen of niet doen ?  (starten met deel 1 bedoel ik dan hè)
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #1690 Gepost op: 22-01-2018, 22:34:12 »
Heb er vrij gemengd-matige dingen over gehoord.
Als in, vergelijkbaar met bv Hunger Games en Divergent series - op sommige punten wat beter, anderen wat minder.
Dus waarschijnlijk acceptabel, maar niet direct memorabel.



Zit recent de variabele veries van The Planet of the Apes te kijken:

- 1968-versie is natuurlijk tamelijk outdated. En periodiek toch vrij forse plottechnische vraagtekens. Bijvoorbeeld: onze helden zijn gecrasht op een onbekende planeet. Ze gaan een willekeurige kant op door een woestijn strompelen, zoekend naar leven (idealiter eetbaar leven). Dan zien ze ineens enkele metershoge vogelverschrikkers. Blijkbaar is er leven, en intelligent leven! Tevens is er een meertje. Dus zonder verder na te denken trekken ze al hun kleren uit, en gaan lekker badderen en spelen in het water. Vond ik apart, als je nog geen enkel idee heb wat er voor intelligente wezens zijn, hoe gevaarlijk die zijn, en of die bijvoorbeeld in het water leven.
Laatste stuk met de bad guy en archeologie is ook.. buitengewoon zwak geschreven. Maargoed, dat zou eerder wat in de buurt van spoilers komen.

- 2001 versie is van Tim Burton. Dus Helena Bonham Carter komt er in voor. En trouwens Mark Wahlberg als hoofdpersonage. Vond het een beter script geloof ik. Wordt niet echt geliefd door de recensenten - maar ik zou mikken dat het vooral is omdat de ander het origineel was. En dat als de plots (en acteerprestaties) waren omgedraaid, dan dit de geliefde versie was geweest. Prima makeup trouwens.

En toen kwam er een reboot. Bestaande uit Rise of the Planet of the Apes (2011), Dawn on the Planet of the Apes (2014); War for the Planet of the Apes (2017). Hopeloze titels natuurlijk. Desalniettemin..

- 2011 prequel van de reboot heb ik vooralsnog als enige gezien. Ik ben onder de indruk. Solide film, kan goed op eigen benen staan, buitengewoon levendig, met uitstekend werk van Andy Serkins (en iedereen in make-up en special effects natuurlijk). Gooi 'm nog niet in m'n favorieten, maar bovengemiddeld goede film. En dat bij een reboot.
Better yet, blijkbaar zijn de overige 2 delen van de reboot eveneens uitstekend, dus ik ben benieuwd :)
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #1691 Gepost op: 4-02-2018, 18:42:46 »
murder on the oriënt express gezien.
Het verhaal is natuurlijk wel ok. Het plot kwam me heel snel al weer voor de geest. Mooie acteurs, goed geacteerd. Maar is het beter dan middelmaat? Nah wat mij betreft niet.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #1692 Gepost op: 14-02-2018, 19:41:58 »
Three Billboards Outside Ebbing, Missouri

Hij kan van mijn lijstje af, maar moet op jouw lijstje.
Wat een mooi verhaal, rauw en met gevoel.
Super geacteerd door Frances McDormand en Woody Harrelson. Leuke rol van onze favoriete dwerg Peter Dinklage.

Donker, hillbilly country en gewoon een vrouw met ballen.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #1693 Gepost op: 14-02-2018, 21:35:14 »
The Cloverfield Paradox, meh, viel tegen, gebeurde niet heel veel, wel leuk concept, maar slecht uitgevoerd...
🜃

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #1694 Gepost op: 14-02-2018, 21:52:47 »
Three Billboards Outside Ebbing, Missouri

Hij kan van mijn lijstje af, maar moet op jouw lijstje.

Maar maar maar, er staat al zoveel op.. Okeeeee :P


Laatste tijd niet zo heel veel gezien.
The Game (1997) was solide mysterieuze mind twist film met Michael Douglas.
En "Uncle Boonmee Who Can Recall His Past Lives" (2010) stond al enkele jaren op m'n watchlist omdat hij rammend goede reviews had gekregen. Vond het echt he-le-maal niks. ::ohno::
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline grasisgroen

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #1695 Gepost op: 15-02-2018, 12:16:15 »
Het is al een oudje , maar ik had hem nog niet gezien: Funny lady , het vervolg van Funny girl, met Barbra Steisand ::bravo::

...maar soms even niet :)

Offline Duncton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #1696 Gepost op: 22-02-2018, 16:18:12 »
Lost & Found, Telefilm. Begint nog wat houterig, maar verder (eigenlijk vanaf het moment dat Hannah Hoekstra ten tonele verschijnt) verrassend leuk. ::ok::

Schijnt gebaseerd te zijn op Linklater's Before Sunrise, dus die (plus de rest van de trilogie) staat nu even bovenaan mijn lijstje (of had ik die al gezien?).

Daarvoor The Revenant (in twee etappes, want lang). Qua beelden, camerawerk en acteerprestaties indrukwekkend, wat het verhaal betreft niet iets wat je niet al eerder hebt gezien. Vond ik Lost & Found toch boeiender.
If I was a haircut would you wear a hat?

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #1697 Gepost op: 24-02-2018, 18:57:02 »
Daarvoor The Revenant (in twee etappes, want lang). Qua beelden, camerawerk en acteerprestaties indrukwekkend, wat het verhaal betreft niet iets wat je niet al eerder hebt gezien.

Ja, blijkbaar zit er een hoop symbolische en mythologische lading achter. Onder meer dat Leo in het gros van de film feitelijk een soort bovennatuurlijke wraakgeest is - hetgeen het einde gedeeltelijk verklaard. Ofzo.
Vond 'm prima, hoewel ik 'm ook niet direct op dvd zou kopen vervolgens ;)





John Wick (2014), omdat ik er toch wel erg veel van had gehoord. Ging er met lage verwachtingen in, als in: standaard actiefilm waarbij hoofdpersonage tamelijk onsterfelijk is, en zelf wel tientallen vijanden neerlegd.
Wat klopt.
Maar. Toch een prima film - en al helemaal vergeleken met de films die doorgaans in die categorie zitten. Geregisseerd door 2 voormalig stuntmannen, en amai, dat zie je terug in de choreografie. En in dat ze het goed in beeld (durven) brengen, in plaats van uit te gaan van een hotsende en botsende camera, zodat je in feite alsnog precies niets ziet.
Los van dat zeer stylish, en een heldere anti-held hoofdpersoon. John Wick is wreed: een tegenstander die feitelijk is uitgeschakeld en moeizaam overeind probeert te kruipen krijgt een kwart seconde aandacht, en een schot door z'n hoofd. Wel efficiënt. Tevens efficiënt/minimaal taalgebruik. Hij wordt beschreven als doelgericht - en dat klopt in alle opzichten. Goed personage ::ok::
..Het plot zelf is, om met bovenstaande Duncton review te spreken, niet iets wat je niet als eerder hebt gezien. Maar de uitwerking. Poeh, geef mij meer van dit soort actiefilms ::bravo::




..en toen wilde ik ook maar meteen John Wick 2 (2017) zien.
Sequels zijn vaak zielloze geldgraai misbaksels. Dat is hier niet zo.
John Wick 2 is beter. Het heeft alles wat de eerste ook heeft. Met dubbel zoveel stylishness. En een stuk uitbreiding qua world building, voor de bredere ondergrondse wereld waar dit zich afspeelt. Van de meest potentievolle locatie gaat dan ook een serie worden gemaakt, wat een uitstekende keuze zou kunnen blijken - en je eveneens hoopt dat het niet keihard tegen gaat vallen. Maarja, dat deed John Wick 2 ook niet. Ik heb genoten ::ok::
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #1698 Gepost op: 25-02-2018, 10:01:46 »
Ja, blijkbaar zit er een hoop symbolische en mythologische lading achter. Onder meer dat Leo in het gros van de film feitelijk een soort bovennatuurlijke wraakgeest is - hetgeen het einde gedeeltelijk verklaard. Ofzo.
Vond 'm prima, hoewel ik 'm ook niet direct op dvd zou kopen vervolgens ;)

En dan toch gebaseerd op een waargebeurd verhaal...
Ik heb die film destijds in de bioscoop gezien, was wel heel gaaf wat betreft de mooie beelden. Direct in het begin al, met die camera die zo over het water scheert, tussen de bomen door. Ik vond m verder vooral te lang.



De laatste film die ik zag was Fifty Shades Freed ;D Met 2 vriendinnen, gewoon omdat we deel 2 ook met elkaar hebben gekeken, en we er een gezellige avond van hebben gemaakt met etentje vooraf en drankje achteraf.
Ik heb destijds ook de boeken gelezen, en ik vond toen deel 3 al het slechtst. Dat is qua film nog steeds zo. Zo vreselijk happy ending ook, maar dat is natuurlijk geen wonder. En Amerikaans preuts, jammer ;D Wel zo handig dat de bad guy er vreselijk veel slechter uitziet dan de good guy and girl.
Keep calm and eat chocolates!

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #1699 Gepost op: 25-02-2018, 14:03:42 »
En dan toch gebaseerd op een waargebeurd verhaal...

Waar uitgebreide vrijheden mee zijn genomen. :-\\

Spoiler: inhoudelijke spoiler The Revenant (klik om te tonen/verbergen)
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.