Auteur Topic: Eredivisie  (gelezen 978738 keer)

Offline Guikie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hop hop..... weg?!
Re: Eredivisie
« Reactie #80 Gepost op: 27-05-2007, 19:50:23 »
VVV is wel grappig dat die in de Eredivisie komen :)

En volgend jaar net zo hard weer teruggaan  ::jaja::

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Eredivisie
« Reactie #81 Gepost op: 27-05-2007, 21:42:41 »
hooow potverdomme die @#$% joden weer met dat pisgeluk van ze >:(

Helahola, ff dimmen daar hè!!!! >:( >:( >:(

Ik zat vandaag weer in de ArenA, en het was bepaald geen 'geluk' dat Ajax won, het was 100% verdiend.
AZ speelde vanaf de eerste minuut puur antivoetbal, geheel tegen hun eigen (normaal zo aanvallende) manier van voetballen in.
Ze hebben daarvan in de samenvatting op Tien niets laten zien, want daar was de eerste helft tot een minuut of vijf teruggebracht. Maar de eerste helft was saai en bestond vooral uit strontvervelend tijdrekken door de Alkmaarders, het faken van blessures en tien keer achter elkaar overtikken tussen Waterman en een verdediger.

Uiteindelijk was al dat tijdrekken van AZ voor niets en hadden ze zelf tijd tekort om nog iets in te brengen.  ::rofl:: ::rofl:: Ajax was constant aan het aanvallen, afgezien van 1 bal op de lat bracht AZ helemaal niets. Dat is dus geen kwestie van geluk voor de joden, Willem.  ;)
En dan kan Van Gaal nog zo dreinen en drammen over één buitenspel doelpunt, maar feit is dat het 3-0 was, dus waarom zegt hij niets over de andere twee doelpunten?  :P

Overigens vond ik dat de scheids (vooral) in de eerste helft erg op de hand van AZ was: zo negeerde hij natrappen van Donk, het tergende tijdrekken van Waterman, de nepblessures van de AZ'ers, floot hij ten onrechte voor buitenspel, etc. etc. Meest opvallende was een uitbal, waarvan de grensrechter aangaf dat het een ingooi voor Ajax was (dat was het ook duidelijk), maar die door Boukhari brutaal werd ingegooid, waarna er een grote kans voor AZ ontstond. En dat liet de scheids dus gewoon gebeuren...
Erg veel vergissingen van de scheidsrechters, maar uiteraard ziet slechte verliezer Van Gaal alleen wat er 'tegen hem' gefloten is. ::)

Nieuw liedje in de Arena vanmiddag:
Ryan Donk, wie kent hem niet,
Ryan Donk, Ryan Donk,
...is een echte Ajacied!
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline tinuzzz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Eredivisie
« Reactie #82 Gepost op: 27-05-2007, 22:01:32 »
Helahola, ff dimmen daar hè!!!! >:( >:( >:(

::rofl::

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Eredivisie
« Reactie #83 Gepost op: 27-05-2007, 22:23:05 »
KD., misschien hadden ze vandaag geen geluk maar waren ze gewoon beter, maar het is algemeen bekend dat Ajax altijd geluk heeft.

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Eredivisie
« Reactie #84 Gepost op: 28-05-2007, 12:19:07 »
Algemeen bekend?  ??? ???
Dat wist ik niet hoor  ::), het is voor mij volledig nieuw.
Volgens mij heeft Ajax net zo veel én net zo weinig geluk als iedere andere club.

Ik kan je ook wel voorbeelden van pech opnoemen, die Ajax dit seizoen gehad heeft:
- eigen doelpunt Vermaelen in de voorronde van de Champions League, daardoor uitgeschakeld.
- 1 doelpunt te weinig in de eredivisie om kampioen te worden
- 1 doelpunt te veel tegen in de UEFA-cup om de volgende ronde te bereiken

Allemaal stomme fouten, maar Ajax heeft dus beslist niet altijd geluk.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Eredivisie
« Reactie #85 Gepost op: 28-05-2007, 12:20:17 »
Kut, je dist me :P

Maar ik vind nog steeds dat Ajax vaak geluk heeft :P

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Eredivisie
« Reactie #86 Gepost op: 28-05-2007, 12:28:37 »
 ::) Voor welke club ben jij zelf eigenlijk, dat je zo'n hekel aan Ajax hebt?
Feyenoord?  :P
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Evenstar

  • Winnaar pool ER 2006
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Viva La Vida Or Death And All His Friends
Re: Eredivisie
« Reactie #87 Gepost op: 28-05-2007, 12:31:36 »
VVV is wel grappig dat die in de Eredivisie komen :)
VVV! Venlo! Limburg!  ::bravo::
First you go backwards, but then forwards again

Offline Guikie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hop hop..... weg?!
Re: Eredivisie
« Reactie #88 Gepost op: 28-05-2007, 12:42:27 »
Algemeen bekend?  ??? ???
Dat wist ik niet hoor  ::), het is voor mij volledig nieuw.
Volgens mij heeft Ajax net zo veel én net zo weinig geluk als iedere andere club.

Ik kan je ook wel voorbeelden van pech opnoemen, die Ajax dit seizoen gehad heeft:
- eigen doelpunt Vermaelen in de voorronde van de Champions League, daardoor uitgeschakeld.
- 1 doelpunt te weinig in de eredivisie om kampioen te worden
- 1 doelpunt te veel tegen in de UEFA-cup om de volgende ronde te bereiken

Allemaal stomme fouten, maar Ajax heeft dus beslist niet altijd geluk.

Ik kan je nog wel een voorbeeld noemen van een paar seizoenen terug, waarin Ajakkes de KNVB Beker gratis en voor niks kreeg omdat het arbitrale trio nogal een behoorlijke dwaling maakte. En maar roepen, oooh wat was het verdiend dat wij die beker hebben gewonnen! :-\\

Offline Evenstar

  • Winnaar pool ER 2006
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Viva La Vida Or Death And All His Friends
Re: Eredivisie
« Reactie #89 Gepost op: 28-05-2007, 12:46:37 »
Ik kan je nog wel een voorbeeld noemen van een paar seizoenen terug, waarin Ajakkes de KNVB Beker gratis en voor niks kreeg omdat het arbitrale trio nogal een behoorlijke dwaling maakte. En maar roepen, oooh wat was het verdiend dat wij die beker hebben gewonnen! :-\\
Ajakkes  ::rofl::  Hahahahaha  ::rofl:: ::rofl::
First you go backwards, but then forwards again

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Eredivisie
« Reactie #90 Gepost op: 28-05-2007, 13:16:16 »
Ik kan je nog wel een voorbeeld noemen van een paar seizoenen terug, waarin Ajakkes de KNVB Beker gratis en voor niks kreeg omdat het arbitrale trio nogal een behoorlijke dwaling maakte. En maar roepen, oooh wat was het verdiend dat wij die beker hebben gewonnen! :-\\

Ik zeg ook niet dat Ajax altijd pech heeft ::vergroot::, alleen dat ze net zo vaak pech en geluk hebben als iedere andere club.
Leo Beenhakker had daar laatst een wijze opmerking over, die er op neer kwam dat over een heel seizoen genomen iedere club ongeveer net zo vaak bevoordeeld als benadeeld wordt, zodat ze uiteindelijk ook op de plaats belanden die ze verdienen.

Dus je hebt vast gelijk als je zegt dat Ajax in dat betreffende jaar door veel geluk de beker won, maar dan is het nog geen specifieke eigenschap van Ajax 'dat ze altijd geluk hebben'.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Megan

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I se le dijo de forma!
Re: Eredivisie
« Reactie #91 Gepost op: 28-05-2007, 13:17:42 »
Dus je hebt vast gelijk als je zegt dat Ajax in dat betreffende jaar door veel geluk de beker won, maar dan is het nog geen specifieke eigenschap van Ajax 'dat ze altijd geluk hebben'.

precies :D

dat zeggen ze ook van de Duitsers, dat die altijd geluk hebben... en da's gewoon de kift ;D
Sommige mensen verwarren het recht op vrije meningsuiting met het recht op verbaal geweld.

Offline Guikie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hop hop..... weg?!
Re: Eredivisie
« Reactie #92 Gepost op: 28-05-2007, 13:19:29 »
Ik zeg ook niet dat Ajakkes altijd pech heeft ::vergroot::, alleen dat ze net zo vaak pech en geluk hebben als iedere andere club.
Leo Beenhakker had daar laatst een wijze opmerking over, die er op neer kwam dat over een heel seizoen genomen iedere club ongeveer net zo vaak bevoordeeld als benadeeld wordt, zodat ze uiteindelijk ook op de plaats belanden die ze verdienen.

Dus je hebt vast gelijk als je zegt dat Ajakkes in dat betreffende jaar door veel geluk de beker won, maar dan is het nog geen specifieke eigenschap van Ajakkes 'dat ze altijd geluk hebben'.

Ajakkes staat in heel nederland bekend om zijn extreme geluk. Hoevaak hebben ze in de laatste minuut al wel niet gewonnen met een dubieus doelpunt of een of andere mazzel iets. Het valt mij op, dat altijd als ik naar Ajakkes kijk, het net lijkt of ze altijd bevooroordeelt zijn. Ik vergelijk Ajakkes altijd met Duitsland... Zelfde manier van geluk.
« Laatst bewerkt op: 28-05-2007, 13:23:40 door Guikie »

Offline Megan

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I se le dijo de forma!
Re: Eredivisie
« Reactie #93 Gepost op: 28-05-2007, 13:35:45 »
Ik vergelijk Ajakkes altijd met Duitsland... Zelfde manier van geluk.

dat bedoel ik... 'jaloezie'  ::)
Sommige mensen verwarren het recht op vrije meningsuiting met het recht op verbaal geweld.

Offline Guikie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hop hop..... weg?!
Re: Eredivisie
« Reactie #94 Gepost op: 28-05-2007, 13:37:29 »
dat bedoel ik... 'jaloezie'  ::)

Zo jammer dit!  ::ohno::

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Eredivisie
« Reactie #95 Gepost op: 28-05-2007, 14:12:13 »
Ajakkes staat in heel nederland bekend om zijn extreme geluk. Hoevaak hebben ze in de laatste minuut al wel niet gewonnen met een dubieus doelpunt of een of andere mazzel iets. Het valt mij op, dat altijd als ik naar Ajakkes kijk, het net lijkt of ze altijd bevooroordeelt zijn. Ik vergelijk Ajakkes altijd met Duitsland... Zelfde manier van geluk.

Steun!! ::ok::
Ik ben het met je eens Guikie. De term 'Lucky Ajax' is algemeen bekend.

Offline Guikie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hop hop..... weg?!
Re: Eredivisie
« Reactie #96 Gepost op: 28-05-2007, 14:12:55 »
Steun!! ::ok::
Ik ben het met je eens Guikie. De term 'Lucky Ajax' is algemeen bekend.

 ::tandpastasmiley:: ::ok:: ::ok::

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Eredivisie
« Reactie #97 Gepost op: 28-05-2007, 16:32:17 »
Ach ja, hoge bomen vangen veel wind, de beste clubs krijgen de meeste kritiek. ::)

Je zou ook kunnen constateren dat FC Utrecht zich naar een intertoto-cup ticket gemazzeld heeft; in de play-offs wonnen ze niet één keer en scoorden ze zelfs niet één keer thuis in de Galgenwaard en toch spelen ze uiteindelijk Intertoto...
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline lord menno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oranje is de bomp
Re: Eredivisie
« Reactie #98 Gepost op: 28-05-2007, 16:46:15 »
Menno is gek

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Eredivisie
« Reactie #99 Gepost op: 28-05-2007, 18:49:22 »
Het seizoen 2007 - 2008 gaat mogelijk een week eerder van start. Dit heeft de KNVB voorgesteld aan de Eredivsieclubs.

De start van het nieuwe seizoen staat aanvankelijk gepland in het weekend van 18 en 19 augustus. De strijd om de Johan Cruijff Schaal tussen Ajaxen PSV is een week eerder, maar deze data worden mogelijk in overleg verzet.

Reden voor het verschuiven van de start van de competitie is het verzoek van de Eredivisieclubs om de winterstop met een week te verlengen. In verband met het korte seizoen, door het EK 2008 in Oostenrijk en Zwitserland, is er maar een kort wintereces mogelijk. Clubs zijn daardoor niet tot nauwelijks in staat om deel te nemen aan lucratieve oefentoernooien in het buitenland, of daar een trainingskamp te beleggen.

De KNVB heeft de clubs om hun mening gevraagd, maar geeft tegelijkertijd aan dat een eerdere start van het seizoen zeer klein is. ,,Van de reacties die ik tot dusverre heb gekregen, heb ik de indruk dat clubs er niet veel voor voelen, omdat bijna iedereen zijn voorbereiding al gepland heeft", aldus competitieleider Bert Oostveen in Voetbal International.

Nadeel is bovendien ook dat de Amsterdam ArenA, waar de strijd om de Johan Cruijff Schaal jaarlijks plaatsvindt, op zaterdag 4 augustus is afgehuurd voor het Amsterdam Tournament.