Auteur Topic: Eredivisie  (gelezen 978496 keer)

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Eredivisie
« Reactie #4920 Gepost op: 22-07-2017, 20:10:34 »
Niks gezien, maar we de 'we worden kampioen' kreten kunnnen we nog even achterwege laten aan de uitslag te zien. ::ohno::

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Eredivisie
« Reactie #4921 Gepost op: 22-07-2017, 20:13:51 »

Haalt Cocu Gio de kerst?
;D Ook oefenwedstrijden van Feyenoord zeggen gelukkig niks :)

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: Eredivisie
« Reactie #4922 Gepost op: 22-07-2017, 20:59:52 »
Niks gezien, maar we de 'we worden kampioen' kreten kunnnen we nog even achterwege laten aan de uitslag te zien. ::ohno::
Tja, Feyenoord en titelprolongatie gaat niet echt samen. Tot nu toe is dat in de clubhistorie maar één keer voorgekomen.

Ik verwacht dan ook niet dat Feyenoord dit jaar kampioen gaat worden. Bovendien is men nog niet op elkaar ingespeeld, gezien de nieuwe aankopen en de vertrokken/gestopte spelers.
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Eredivisie
« Reactie #4923 Gepost op: 22-07-2017, 21:16:13 »
;D Ook oefenwedstrijden van Feyenoord zeggen gelukkig niks :)
true, maar gio heeft na afgelopen seizoen iets meer krediet dan Cocu
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Eredivisie
« Reactie #4924 Gepost op: 23-07-2017, 05:21:26 »
Ik verwacht persoonlijk helemaal niks van PSV. Die worden weer 3e.

Aankopen zijn matig. Luckassen vind ik lomp en onbeholpen. Die Lozano moet ik nog maar zien.

Van Ginkel weer gehuurd, prima speler maar ook niet echt creatieve middenvelder. En die hadden we al afgelopen jaar.

Wat dat betreft heeft Feyenoord t beter gedaan en Ajax had al een prima selectie.
You'll never walk alone

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Eredivisie
« Reactie #4925 Gepost op: 23-07-2017, 09:11:46 »
Ik gok dat er hier en daar nog wel iets gaat veranderen in de selecties, de transfermarkt is nog ruim een maand open. Feyenoord hoopt nog steeds op Berghuis (en/of van Van Persie) - Watford wil een nieuwe buitenspeler kopen, dus de kans wordt steeds groter (vraagprijs gaat zakken).

Ajax heeft ook meer verkocht dan gekocht, maar heeft wel een goede doorstroming vd jeugd. Is bij PSV minder, Feyenoord heeft echt een kans gemist toen ze geen team wilde toevoegen aan de Jupiler League. En instromen zit er voorlopig niet in (wordt tegengehouden door de amateurclubs).

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Eredivisie
« Reactie #4926 Gepost op: 23-07-2017, 16:03:15 »
Ajax: selectie nagenoeg in tact (op Riedewald en Klaassen na), maar Klaassen heeft in v/d Beek al een goede vervanger (al kan hij ook weer op de 6 positie spelen). Feyenoord had vorig jaar ook nagenoeg dezelfde selectie met hier en daar wat versterkingen. Doorpakken is dus goed. Alleen verdedigend zal er nog wat bij moeten bij Ajax. Maar ja, er is bij Ajax iets anders aan de hand dat twee kanten op kan werken: positief (we winnen voor Appie) of negatief (de situatie met Appie heeft zoveel invloed op de groep dat alles mis gaat). Bovendien is het nog maar afwachten. Younes gaat misschien nog weg, evenals Dolberg en Sanchez. En als met name die laatste weggaat, wordt Ajax verdedigend een stuk zwakker ben ik bang.

Feyenoord is de kampioen, vorig jaar geen dubbel programma en ik denk dat dat ze ze wel geholpen kampioen te worden. Nu wordt het met de CL erbij extra zwaar natuurlijk. Als ze 4e zouden worden in de poule (wat weer afhankelijk is van de loting) en ze staan er rond de winter goed bij in de Eredivisie, heb ik wel vertrouwen in titelprolongatie. Bovendien met Amrabat, Haps en St. Juste goed ingekocht denk ik. Enige minpuntje van Amrabat is dat hij te weinig goals maakt, iets dat bijvoorbeeld Van Ginkel wel doet bij PSV. Nu Berghuis (of Lens?) en Van Persie erbij en er staat gewoon een goed team. Diks stelt nog wat teleur, Nieuwkoop als eerste back na zijn blessure? Ik las van Lukie dat Tapia het goed deed op de CV positie. Lijkt me ook meer snelheid te hebben dan het duo dat er nu staat. Is dat de oplossing dan voor in de Champions League?

PSV heeft met 'Chucky' Lozano een risico ingekocht. Deed leuke dingen op de Conferdations Cup, maar kan hij de verwachtingen ook waarmaken in de Eredivisie? Middenveld zit met Ramselaar, Propper, Hendrickx, Van Ginkel en Luckassen (die ook middenveld kan spelen) goed in elkaar. Diezelfde Luckassen zal de plek van Moreno overnemen zoals het nu lijkt, maar dan samen met Izimat, Schwaab of De Wijs? Dat is echt geen topverdediging hoor. Er moet nog een linksbenige CV van het niveau Moreno bij en ook nog een linksback die Willems kan vervangen. Brenet en Arias voor rechtsbackpositie prima. Mocht Arias vertrekken dan hoop ik oo Troupé van Utrecht. En o ja, een goede reservekeeper is ook een must, want met Koopmans komen ze er niet. PSV al voorin weer een goede drive moeten vinden met Lozano en Bergwijn die voorzetten leveren op Locadia, Luuk en hopelijk ook Sam Lammers. Dit elftal moet dus nog wel wat versterkt worden anders wordt de combi Europa en competitie heel lastig...

Outsiders (onmogelijk maar toch wil ik ze noemen)
Er is niet echt een favoriet in de top 3 wie er kampioen wordt. Ligt dicht bij elkaar. Elk team heeft zijn eigen problemen, plekken die moeten worden opgevuld of loopt tegen nieuwe situaties aan. De nummers 4, 5 en 6 Utrecht, Vitesse en AZ. Ik zie geen van deze teams kampioen worden, maar wat me bij vooral Utrecht en Vitesse opvalt is dat ze al redelijk snel hun selecties op orde lijken te hebben en klaar voor een dubbel programma (met dubbele posities bezet). De goede spelers die weggingen zijn al vervangen door anderen, waarvan het maar afwachten is hoe ze dit opvangen. Bovendien speelt AZ dit jaar geen Europees voetbal.  Misschien dat bij een off-day seizoen van de top 3 een van deze clubs die 3e plek kan claimen...

Het wordt afwachten tot 1 september hoe de teams er dan uitzien (en wat de Europese wedstrijden op het gebied van loting en eventuele uitschakeling brengt...). Maar op basis van de situatie nu denk ik dat Ajax kampioen wordt omdat er sprake is van continuïteit van spelers die zijn gebleven.

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Eredivisie
« Reactie #4927 Gepost op: 23-07-2017, 17:15:05 »
Als er bij Ajax niks verdwijnt zijn zij favoriet.

Feyenoord heeft achterin grandioos ingekocht. Zowel met St Juste als Haps de 2 verdedigers gekocht die ik graag bij PSV had gezien. Die moeten achterin nog versterken.

Voorhoede lijkt op papier oké. Maar was vorig jaar 5x niks. Gaat dat allemaal veranderen door 1 Mexicaans Brookie? Ik betwijfel het.....
You'll never walk alone

Offline KeyW

  • Forumlid
Re: Eredivisie
« Reactie #4928 Gepost op: 25-07-2017, 19:56:05 »
Als er bij Ajax niks verdwijnt zijn zij favoriet.

Feyenoord heeft achterin grandioos ingekocht. Zowel met St Juste als Haps de 2 verdedigers gekocht die ik graag bij PSV had gezien. Die moeten achterin nog versterken.

Voorhoede lijkt op papier oké. Maar was vorig jaar 5x niks. Gaat dat allemaal veranderen door 1 Mexicaans Brookie? Ik betwijfel het.....

Vorig jaar haalde PSV wel 76 punten. Als Lozano tien goals maakt en tien assists geeft en Luuk de Jong presteert redelijk normaal zie ik PSV zo weer een gooi doen voor de titel.

Offline Schulz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Eredivisie
« Reactie #4929 Gepost op: 26-07-2017, 14:17:03 »
Ajax moet laatste ronde naar Excelsior, altijd lastig als je een kampioenschap wil binnenharken.
“Tactiek, tactiek? Das ist der Coentje,der Rinus und der Willem.”

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: Eredivisie
« Reactie #4930 Gepost op: 26-07-2017, 15:34:01 »
Gelukkig heeft Feyenoord de uitwedstrijd tegen Excelsior al na de tweede speelronde achter de rug. Die wedstrijd is dus niet beslissend in het kampioenschap ::zweet::

De kans is groot dat Berghuis Feyenoorder wordt, dus geen gedoe meer met huurovereenkomsten met Watford. Jörgenson heeft aangegeven te willen blijven.

Hoog tijd dat Feyenoord weer eens een titel prolongeert. De vorige keer gebeurde dat nadat Feyenoord 21 jaar op een nieuw kampioenschap had gewacht (1939/1940 en 1960/1961, 1961/1962).

Maar feit blijft natuurlijk dat in het verleden behaalde resultaten geen garantie voor de toekomst bieden.
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Eredivisie
« Reactie #4931 Gepost op: 28-07-2017, 01:21:58 »
Ik verwacht persoonlijk helemaal niks van PSV. Die worden weer 3e.

Zie je, het is 5x niks ;)
You'll never walk alone

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: Eredivisie
« Reactie #4932 Gepost op: 29-07-2017, 16:01:06 »
Het is nog wel even wennen dat onder anderen Diks, Haps en Amrabat nu Feyenoorders zijn.

Wel een vertrouwd beeld dat Jörenson in de elfde minuut heeft gescoord tegen Real Sociedad. ::bravo::



Nog geen 24 uur na de overwinning op Real Sociedad, speelden de reserves van Feyenoord in het geheim een oefenwedstrijd tegen FC Den Bosch.

Feyenoord won met 3-0 door doelpuntenmakers Kramer, Tapia en Vente.
« Laatst bewerkt op: 30-07-2017, 16:08:22 door Tristan, Reden: Update geplaatst »
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Eredivisie
« Reactie #4933 Gepost op: 5-08-2017, 20:08:03 »
Een vreselijke wedstrijd om te kijken (behalve de eerste 20 minuten misschien), maar we hebben gewonnen!  ::bravo::

Spel zal over de linie wel beter moeten dan vandaag. Wat mij betreft is de basis goed, behalve de rechtsback (Diks).
« Laatst bewerkt op: 5-08-2017, 20:11:02 door Daisy »

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: Eredivisie
« Reactie #4934 Gepost op: 5-08-2017, 20:43:41 »
Laten we Diks voorlopig het voordeel van de twijfel geven. Misschien moet hij nog even wennen, misschien heeft hij Kuipvrees.

Maar fijn dat de eerste schaal van dit seizoen binnen is  ::bravo::

Was die penalty, na de videoscheids, niet een beetje Makkeliek gegeven?
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Eredivisie
« Reactie #4935 Gepost op: 5-08-2017, 20:47:54 »
Nee vind ik niet. Ook al was het tegen. Zelfs El Ahmadi zei dat het een penalty was. Dan zal 't wel zo zijn. ;)

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: Eredivisie
« Reactie #4936 Gepost op: 5-08-2017, 20:49:59 »
Nee vind ik niet. Ook al was het tegen. Zelfs El Ahmadi zei dat het een penalty was. Dan zal 't wel zo zijn. ;)
Op de beelden leek het contact veel te licht te zijn, maar als de veroorzaker het er zelf mee eens is dat het een pingel was, zal ik daar ook in mee gaan.
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline KeyW

  • Forumlid
Re: Eredivisie
« Reactie #4937 Gepost op: 6-08-2017, 15:48:00 »
Bij Feyenoord was gisteren na het eerste kwartier de gaten tussen de linies te groot om effectief druk te kunnen zetten. Daarnaast was de handelingssnelheid in de meeste gevallen iets te laag.

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: Eredivisie
« Reactie #4938 Gepost op: 6-08-2017, 17:12:27 »
Feyenoord heeft vandaag weer eens een geheime, besloten oefenwedstrijd gespeeld voor degenen die gisteren niet meededen met de JC Schaal. Ditmaal tegen De Graafschap. Feyenoord verloor met 3-2 ::niet-ok::
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Eredivisie
« Reactie #4939 Gepost op: 6-08-2017, 19:07:09 »
PSV heeft 15 miljoen gekregen voor een niet creatieve onzichtbare middenvelder  ::ok::
You'll never walk alone