Auteur Topic: Eredivisie  (gelezen 976711 keer)

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Eredivisie
« Reactie #5220 Gepost op: 19-05-2018, 21:49:11 »
en nu zonder fc utrecht bril
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Eredivisie
« Reactie #5221 Gepost op: 19-05-2018, 21:49:54 »
dat was al zonder Utrecht bril.....

met Utrecht bril was het penalty en rood...  ::jaja::
Wit is ook een kleur!

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Eredivisie
« Reactie #5222 Gepost op: 19-05-2018, 21:53:49 »
het kan nog ::bravo::
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Eredivisie
« Reactie #5223 Gepost op: 19-05-2018, 22:22:28 »
De videoscheidsrechter durft echt niet in te grijpen. ::rofl::......... Hier was het een penalty voor Vitesse
edit: en nog een aan Utrecht kant.....


Vitesse was vandaag minder slecht dan Utrecht (echt veel niveau haalden beide ploegen in elk geval niet....). Wellicht ook door het onproffesionele gedrag van drie Utrecht spelers die de hele dag niet hadden gegeten of gedronken en daardoor toch wat krachten misten.
Verder zat het verschil hem vooral in de keepers, en het feit dat Jean Paul de Jong een veel mindere trainer is dan Erik ten Hag zal ook wel meespelen.
« Laatst bewerkt op: 19-05-2018, 22:44:13 door de_witte »
Wit is ook een kleur!

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Eredivisie
« Reactie #5224 Gepost op: 19-05-2018, 22:44:34 »
Vitesse heeft de eer om als eerste uitgeschakeld te worden in Europa dit jaar.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Eredivisie
« Reactie #5225 Gepost op: 19-05-2018, 22:49:00 »
Vitesse heeft de eer om als eerste uitgeschakeld te worden in Europa dit jaar.
Verwacht van wel, maar je weet maar nooit. Misschien opent die nieuwe Russische trainer wel transferdeuren. Maar alsnog hebben ze eigenlijk niks in Europa te zoeken (zag je dit jaar ook op die hele goede pot tegen Lazio na dan :P).

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Eredivisie
« Reactie #5226 Gepost op: 19-05-2018, 22:51:49 »
Is dat zo? ze starten in dezelfde ronde als AZ toch?
(en misschien speelt AZ dan wel de wedstrijd eerder op de avond)

De club die dit seizoen het best presteerde in Europa is er volgend seizoen niet bij.....
Wit is ook een kleur!

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Eredivisie
« Reactie #5227 Gepost op: 20-05-2018, 15:37:28 »
Hmmmmm, en weer durft de VAR geen beslissing te nemen..... Dit keer in het nadeel van Sparta.  ::ohno::
Wit is ook een kleur!

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Eredivisie
« Reactie #5228 Gepost op: 20-05-2018, 15:47:06 »
Oh oh...

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Eredivisie
« Reactie #5229 Gepost op: 20-05-2018, 15:50:48 »
Hup Emmen! ::bravo::
Ich bin ein Bärliner!

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Eredivisie
« Reactie #5230 Gepost op: 20-05-2018, 15:58:39 »
Wordt gezellig zo in de Jupiler League. Twente, NEC, Sparta? Eagles, Cambuur, misschien zelfs nog een Roda? Allemaal zullen ze voor de titel willen strijden...

O ja, Graafschap staat in de finale tegen Roda/Almere. Maar ze hebben nog niks, als Almere Roda uitschakelt en daarna wint van de Graafschap, heb je die er ook nog bij..

Kunnen zomaar Emmen en Almere worden die nog nooit Eredivisie speelden straks erbij zitten  ;D
3 goals in 20 minuten... 

De Jupiler League wordt echt interessant volgend jaar met Twente, NEC, Sparta, Roda  :o daar achter nog Cambuur, Eagles (en misschien ook nog wel De Graafschap? want alles kan in deze wedstrijden...)

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: Eredivisie
« Reactie #5231 Gepost op: 20-05-2018, 16:09:10 »
Bye bye Sparta ::zwaaisip:: Volgend jaar dus sowieso geen Rotterdamse top-3  ::hypocriet::
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Eredivisie
« Reactie #5232 Gepost op: 20-05-2018, 16:21:10 »
Is Zeeland volgend seizoen de enige provincie zonder eredivisieclub? Of gaat de Graafschap daar een stokje voor steken?
Wit is ook een kleur!

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Eredivisie
« Reactie #5233 Gepost op: 20-05-2018, 17:38:31 »
Het kan. Op dit moment staat het er 1-1...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Eredivisie
« Reactie #5234 Gepost op: 7-07-2018, 18:58:07 »
Zomaar wat uitslagen van oefenwedstrijden.

Feyenoord - Zeeuws Elftal  2-0
PSV - Anderlecht 3-5
Ajax - Fc NOrjsjeaelland 1-3
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Eredivisie
« Reactie #5235 Gepost op: 7-07-2018, 19:01:44 »
Feyenoord heeft een prachtig nieuw uitshirt zag ik ::ok::

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Eredivisie
« Reactie #5236 Gepost op: 9-07-2018, 17:27:20 »
En ook een nieuwe speler ;)

19 jaar, uit Colombia.


Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Eredivisie
« Reactie #5237 Gepost op: 4-08-2018, 13:17:40 »
Vanavond de Johan Cruijffschaal/supercup en volgende week barst de Eredivisie weer los. Tijd voor iets van een voorspelling, waar je eigenlijk niks aan hebt want er kan qua selecties nog zoveel veranderen (en dus ook niet bij elke plek een uitgebreide inhoudelijke onderbouwde toelichting)

1. PSV (PSV begint opnieuw maar toch ook weer niet. Ze hebben 2 backs gehaald van Nederlandse subtoppers/middenmoters (NAC/Heerenveen) waarvan je moet afwachten hoe die het gaan doen op dit niveau. Wat Dumfries en Angelino wel goed kunnen is Luuk de Jong bedienen op een manier zoals Jetrooo dat deed 2 seizoenen geleden. Verder hebben ze in Van Bommel een beginnend coach en zijn ze vooral van Ginkel kwijt. Als ze daar een vervanger voor kunnen, Lozano net als Zoet en Luuk kunnen behouden en een goede verdediger erbij kunnen halen, doen ze echt niet onder voor Ajax en worden ze gewoon voor de 25e keer kampioen  ::bravo::).

2. Ajax (Ajax is dé topfavoriet, heeft naar mijn idee ook nu echt de beste selectie van Nederland met Tadic, Blind als ervaren mannen, enkele grote talenten rondlopen echt een goede mix, maar ik verwacht dat het hoge verwachtingspatroon hen de titel gaat kosten + dat ik denk dat Ajax weer een goed Europees seizoen gaat draaien, door de selectie)

3. Vitesse (kan weleens de verrassing worden. Vorig jaar zette ik FCUtrecht hier neer, dikke faal, maar wil gewoon wat anders proberen ;D Ze hebben een nieuwe coach met veel ervaring, een hoop nieuwe spelers maar als ze geen Europa League halen en zich volledig op de competitie kunnen focussen, zie ik ze echt een goed seizoen draaien)

4. Feyenoord (Berghuis en Van Persie trekken de kar samen met Clasie die de plek van El Ahmadi inneemt. Ayoub is er ook bij gekomen en een onbekende Colombiaan van 19 daar ben ik benieuwd naar. Maar verder is veel hetzelfde gebleven zoals het centrum van de verdediging en ik denk ook dat er niet heel veel gaat veranderen t.o.v vorig seizoen).

5. FC Utrecht (oke, ze zijn Labyad en Ayoub kwijt, maar hebben ook weer degelijk ingekocht volgens mij met o.a Gustafson).

6. AZ (hebben vooral heel veel goals ingeleverd met verkoop van Alireza en Weghorst. Daar is Johnsen voor teruggekomen, maar kan hij net zo'n seizoen draaien als bij ADO? Een grote gok en er moet echt nog wat kwaliteit bij bij AZ, want alleen met talenten als Koopmijners, Til, Stengs, Boadu kom je er niet)

7. FC Groningen (hebben die überhaupt nieuwe spelers gehaald? Ze hebben in ieder geval Danny Buijs als nieuwe trainer. Na jaren van gezeur en zelfs bijna degradatievoetbal, nu weer een goed jaar?)

8. PEC Zwolle (geen idee hoe ze ervoor staan, veel ingeleverd aan kwaliteit, maar Leemans en Van Crooy zijn koopjes waar ze veel plezier aan gaan hebben).

9. NAC Breda (Hebben volgens mij een sterkere selectie dan vorig jaar en ook nog eens met v.d Gaag een hele goede trainer)

10. Heracles Almelo (Veel spelers weer weg, een onbekende Duitse trainer die volgens mij meer op resultaat dan aanvallend leuk voetbal speelt. En ze hebben Kuwas nog...)

11. Heerenveen (Sam Lammers zal wel voor doelpunten zorgen, maar verder...? En ik heb ook niet zo'n vertrouwen in de trainer Olde Riekerink)

12. ADO Den Haag (Johnsen is weg en dat is een Aderlating. Verder is de successelectie van de 7e plek vorig jaar redelijk in tact gebleven, maar zonder versterkingen ben ik bang dat ADO dit jaar gewoon weer tot de degradatiekandidaten behoort, die zich pas op het einde veilig spelen)

13. Willem II (ze hebben Fran Sol weten te behouden, voorlopig... dus dat is positief)

14. Fortuna (hebben de meeste van hun spelers van het vorig seizoen behouden en ook wat tropische verrassingen binnengehaald. Spelen ook leuk voetbal,

15. FC Emmen (zijn echt niet zo zwak en slecht als iedereen denkt. Krijgen natuurlijk een zwaar seizoen, maar de kracht van onderschatting van de club die nooit eerder Eredivisie speelde kan ervoor zorgen dat we ze in het seizoen 2019/2020 ook nog een jaar gaan zien)

16. VVV Venlo (Leemans en Van Crooy naar PEC Zwolle, leveren ze behoorlijk wat goals/assists mee in, bovendien twee van hun beste spelers. Ze hebben wel hun keeper weten te behouden, ook al is die al eigendom van PSV ;D. Het tweede seizoen van een promovendus is toch vaak lastiger, dus ben benieuwd. Wel hun trainer Steijn behouden).

17. De Graafschap (strijden standaard tegen degradatie, ik heb geen idee hoe ze ervoor staan behalve dat ze wel wat spelers hebben gehaald die het in de eerste divisie goed deden. Een keeper Jurjus op het oude nest terug)

18. Excelsior (moeten weer helemaal opnieuw beginnen: trainer weg, Faik weg, Karami weg, Van Duinen weg, keeper weg. Ze hebben het jarenlang goed gedaan, maar op dit moment denk ik dat FC Emmen en Fortuna al verder zijn dan Excelsior)

Conclusie:
« Laatst bewerkt op: 4-08-2018, 13:38:21 door MollenvangR-Art »

Offline Schulz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Eredivisie
« Reactie #5238 Gepost op: 4-08-2018, 13:40:06 »
ah, hier was ik op zoek naar,  ::ok::

dan kan ik nu de Toto gaan invullen
“Tactiek, tactiek? Das ist der Coentje,der Rinus und der Willem.”

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Eredivisie
« Reactie #5239 Gepost op: 4-08-2018, 17:27:08 »
ah, hier was ik op zoek naar,  ::ok::

dan kan ik nu de Toto gaan invullen
Garantie tot aan de deur  ::) :-X