Auteur Topic: F1 topic  (gelezen 287087 keer)

Offline califax

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: F1 topic
« Reactie #80 Gepost op: 22-04-2009, 23:39:56 »
24 mei is Monaco zie ik net, die is gaaf! ::love::

24 Mei wordt een fantastische dag met geweldige evenementen!!!

Niet alleen strijkt het F1-circus neer in Monaco, maar staat ook HET autosport evenement van amerika op het programma; de Indy-500 (met onze Robert Doornbos), en daar bovenop is ook nog eens de A1GP finale in mexico op diezelfde dag.

Dus, noteer in je agenda
24 Mei:
- F1 Monaco
- A1 Mexico
- Indy 500

Allemaal te volgen op RTL 7  ::trots::

Offline califax

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: F1 topic
« Reactie #81 Gepost op: 23-04-2009, 13:53:36 »
Vettel scoort met "Kate's Dirty Sister"

Sebastian Vettel is een van de grote talenten in de Formule 1. De jonge Duitser won vorig jaar in Monza zijn eerste GP met een Toro Rosso. Afgelopen weekend trotseerde Vettel de regen om de GP van China te winnen in zijn Red Bull.

Maar Vettel kreeg daarbij de hulp van een vrouw: "Kate's Dirty Sister".

De jonge Duitser geeft uitleg: "Net als een schip moet elke auto naar een vrouw genoemd worden, omdat zo'n auto sexy is."

"De eerste Red Bull waarmee ik dit jaar racete, noemde ik Kate, maar die reed ik helemaal in de prak in Australië."

"Deze auto is nog agressiever en sneller. Daarom koos ik ervoor om de auto te dopen tot "Kate's Dirty Sister"." Vettel plakte de naam in de cockpit van zijn Red Bull.


Bron: Sporza.be

Offline _Nikki

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: F1 topic
« Reactie #82 Gepost op: 23-04-2009, 14:19:09 »
HAHA! Geweldig. ::rofl::
Hopen dat 'Kate's Dirty Sister' hem dit weekend maar weer veel geluk brengt dan :P

Offline califax

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: F1 topic
« Reactie #83 Gepost op: 24-04-2009, 11:57:30 »
Formula 1, round 4, BAHRAIN, Free Practice 1



Offline califax

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: F1 topic
« Reactie #84 Gepost op: 24-04-2009, 14:36:00 »
Formula 1, round 4, BAHRAIN, Free Practice 2

Offline _Nikki

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: F1 topic
« Reactie #85 Gepost op: 24-04-2009, 17:25:39 »
Als Rosberg het op zondag (en nee, niet de Bahreinse zondag :P) nou eens net zo goed deed als op de vrijdag... dan had ie nu al heel wat puntjes op zak gehad.
En wat is er toch aan de hand bij Ferrari? ::ohno::

Offline califax

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: F1 topic
« Reactie #86 Gepost op: 25-04-2009, 11:58:02 »
Formula 1, round 4, BAHRAIN, Free Practice 3

Offline califax

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: F1 topic
« Reactie #87 Gepost op: 25-04-2009, 15:24:16 »
Qualificatie Highlights:

- Toyota laat zien hoe snel ze hier zijn, na in de winter bijna 800 rondes hiergereden te hebben.
- Trulli is wel bang dat zijn remmen het misschien niet gaan houden.
- Vettel heel erg goed op P3, en denkt zelf zwaarder te zijn (meer brandstof aan boord) dan de Toyota's.
- Button zegt dat de Brawn's hun voorsprong kwijt zijn, maar ik denk dat hun ook zwaar zijn.
- Hamilton en Alonso lijken hun weg naar boven te hebben gevonden.
- De Ferrari's wel is waar in de top 10, maar maakten nog geen hele goeie indruk.
- Aangezien dit circuit in theorie een heel geschikt circuit is voor het KERS-systeem staan er dit weekend 8 auto's op de grid met KERS, in vergelijking tot 3 vorige week.

*Update*
Sutil krijgt 3 plekken straf voor het blokken van Mark Webber.
« Laatst bewerkt op: 25-04-2009, 16:50:16 door califax »

Offline Firesphere

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't ever try that again
Re: F1 topic
« Reactie #88 Gepost op: 26-04-2009, 14:44:31 »
Na een redelijk verrassende kwalificatie, met de Toyota's aan de pole, konden we om 14.00 (Nederlandse tijd) beginnen aan de race op Bahrain International Circuit met alleen Force India en Ferrari nog zonder punten.
Met de Toyota's aan de pole, krijgen we weer een nieuwe winnaar, weer een first-this-year?
We wachten af.
Wel is er bekend dat een aantal bolides, de Brawn GP's en de RBR's, warmteproblemen krijgen. Met als gevolg dat o.a. Button met een "opengesneden" body rond zal rijden. Eens zien of er iemand wegens warmte blijft staan?

4 over 2, en ze zijn weg. Goede start van Rosberg en de Ferrari's. Vooral de auto's met KERS doen het goed.
Direct bij de start een vliegende voorvleugel. Wie is nog onbekend.
Maar een superstart van Hamilton, die van 5 naar 3 is gegaan. Tot zover beloofd het een mooie race te worden.

De BrawnGP van Button haalt toch Hamilton in en neemt direct afstand. Duidelijk vallen de warmteproblemen nog mee voorlopig, zelfs met minder toeren.

Het is een drukte, de auto's liggen dicht bij elkaar, veel acties.
Ondertussen komen Kubica en Nakajima binnen voor een nieuwe voorvleugel.
En Massa komt binnen bij Ferrari voor een nieuwe neus, gevolgd door Heidfeld. 4 neuzen in 3 ronden. Dat word nog wat!
Kan Hamilton nog terug aansluiten bij Button in zijn BrawnGP met warmteproblemen? Of valt het mee, en is McLaren toch echt gezien.

Trulli en Glock (met Glock op de eerste plaats, maar deze moet naar schatting ook als eerste van het hele veld stoppen) nemen langzaam wat afstand van Button. terwijl Vettel langzaam ook in begint te lopen op Hamilton.

Met Raikkonen in de punten momenteel, lijkt het dat Ferrari eindelijk de eerste punten gaat pakken?

In ronde 8 ondertussen. Button is de snelste op het circuit, en loopt langzaam, heel langzaam in op Trulli. Terwijl ook Vettel blijft inlopen op Hamilton.

Nog geen uitvallers. Doet denken aan de vorige race. Kletsnat, maar slechts 4 uitvallers. Zouden de coureurs en bolide's echt zo betrouwbaar zijn?

In ronde 10 lijkt het er op aan te komen, dat 1 van de Toyota's binnen moet komen in ronde 11. Met Glock als lichtste, gaat waarschijnlijk de eerste plek 'terug' naar Trulli, en beland Glock op plaats 9 ongeveer?

Barrichello in de BrawnGP heeft beduidend meer grip en loopt langzaam in op Vettel, hij zit'm op de staart!
En ondertussen staat Glock stil voor zijn pit, terug op plaats 10, maar met een hele lange stop word dit een lange middenstint!

Volgens McLaren gaan de mensen op de harde banden 1 seconde langzamer! En gaan ze voor een nieuwe strategie?
Ondertussen pit ook Trulli bij Toyota. Maar met een kortere stop dan Glock komt hij slechts op plaats 6 terug, wat een flink eind voor is. 2 seconden snellere pit, en Button aan de leiding, met als opdracht "Stampen met die bak, afstand-afstand-afstand!"

Terwijl ook Kovaleinen pit. Duidelijk is dat de zachte band toch minder lang mee gaat, maar wel sneller is! Wat heeft dit voor gevolgen voor de race?

Met Alonso op z'n staart, en er voorbij met een lichte touche, valt Trulli naar plaats 7. De zwaardere Toyota legt het helaas af, ondanks de verdedigings-ervaring van Trulli (Ref. "De Trulli-Train").

Ondertussen, in ronde 14 komt Barrichello binnen, met nog weer de zachte band. Interessante keuze. Hij komt terecht op plaats 10, net voor Fisichella.
En Button volgt in de volgende ronde. Hiermee komt de winnaar van de vorige race, Vettel, aan de leiding.
Button komt terecht op plaats 3, voor Trulli!
Terwijl Alonso ook de pitstraat in duikt. Ook hij gaat terug naar de zachte band! De zachte compound verrast!

Barrichello lijkt in de war. Hij wil dat Piquet een blauwe vlag krijgt, terwijl Piquet op plaats 9, toch echt officieel 1 plaatsje voor zijn positie nummer 10!
Mooi om te zien hoe Piquet duidelijk sterk verdedigd, met KERS.
Een spannend gevecht, de Renault rijd gewoon weg op het moment dat de KERS word ingeschakeld!
Met veel moeite komt hij er toch langs.

Met Vettel aan kop, met daarachter Raikkonen, krijgen we een unicum dit seizoen, dat Vettel straks in de pit duikt, en er een Ferrari aan kop rijd?
Ja! Een Ferrari aan kop!!!
Vettel valt terug naar plaats 4, voor Hamilton en Rosberg. Maar Raikkonen moet nog stoppen. Wat zal dat opleveren? Heeft Ferrari een kans nu, puur op strategie?

Vettel kruipt direct rustig naar de staart van Trulli, en Barrichello rijd langzaam door naar voren. Duidelijk dat Glock op de harde band trager is.
En Raikkonen komt na 21 binnen vanaf plaats 1. Hij gaat ook verder op de zachte band, ook de zachte band weer. Hij komt terecht op plaats 8. Button nu aan de leiding.

Button heeft nu al 7 seconden op Trulli en blijft afstand nemen, waarschijnlijk doordan Vettel in gevecht is met Trulli, maar er voorbij lukt nog niet direct.

Het KERS systeem lijkt wat problemen te geven bij Massa. KERS blijft toch een nieuw systeem, waar niet iedereen over te spreken is.
I'm not a complete idiot; some parts are missing

Offline Firesphere

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't ever try that again
Re: F1 topic
« Reactie #89 Gepost op: 26-04-2009, 15:21:21 »
Er lijkt een Trulli-Train te ontstaan, met Vettel op een halve seconde en Hamilton daar weer 0.7 seconde achter. Trulli verdedigt sterk, maar verliest daardoor op Button, die in ronde 24 ondertussen 9 seconden afstand al heeft!

We wachten op de volgende pitstop series. Eens zien wat er dan gebeurd?

Ook Rubens Barrichello nadert nu op de langzaam onstaande Trulli-Train! Hij krijgt de opdracht om nog een beetje meer te geven. Duidelijk dat Trulli op de harde band problemen heeft om Button bij te houden. Maar het afhouden van de mensen achter hem lukt nog redelijk.

En Barrichello pit, in ronde 27 en gaat verder op de zachte band. Een 3-stops strategie? Hij komt net voor Rosberg, op plaats 8 terecht.

De BMW's hebben een waardeloze race weer. Met Kubica op 18 en Heidfeld op 20 lijken de BMW's het toch niet helemaal te hebben.

Halverwege de race hebben we nog steeds geen uitvallers, maar wel een vrij boeiende race.

De BrawnGP, vooral die van Button, doet het toch fantastisch! Button rijd goed weg van het veld. Terwijl Barrichello ook aardig meekomt.

In ronde 30 gaat Massa voor zijn tweede pitstop, terug op plaats 18, teleurstellend. Terwijl Hamilton te horen krijgt dat hij waarschijnlijk langer door kan dan Trulli, waarmee hij met wat geluk op het podium kan komen.

Iedereen blijft toch op de zachte band rijden. Alleen Toyota rijd op hard. Hoe gaat dit aflopen? Vooraf dacht iedereen dat deze band toch slechts 1 stint gebruikt zou worden, maar ze zijn wel degelijk een stuk sneller. Heel interessante ontwikkeling in de race.

Barrichello rijd bijna een seconde per ronde sneller dan Alonso in zijn Renault. De grote namen van vorig jaar, zijn een beetje verdwenen.

Ook Nakajima blijft na een stop op de zachte band. Niet dat Nakajima nou iets in te brengen heeft in de race, maar wel de zoveelste.

En in ronde 33 duikt Glock naar binnen vanaf P7, ook hij gaat naar de zachte band, en heeft hiermee de beide bandensoorten gebruikt. Met in zijn vorige stint de harde, en nu, terug op P10, weer op de zachte, nu kunnen we Trulli weer aan het werk zien op de betere band?

Fisichella ondertussen op P11, met de Force India, lijkt snelheid gevonden te hebben in de traagste auto van het veld.

Trulli krijgt te horen dat hij nu kan stampen. veel anderen, waaronder vooral Vettel, gaat nog op de harde band in waarschijnlijk de laatste stint.

En Button gaat langzamerhand de Ferrari van Massa op een ronde zetten. Wat veel vreugde brengt bij het team van de BrawnGP.

De blauwe vlag voor Massa, een beetje vroeg met de vlag. De afstand was nog redelijk groot! Maar Button is er voorbij, maar deze gaat de volgende ronde wel naar binnen met een voorsprong van 16.8 seconden op Trulli. Zal Trulli deze tijd kunnen dichtrijden, of gaat Trulli ook naar binnen?

Button, Trulli en Hamilton pitten met z'n 3en, waarbij op Vettel na, de hele top binnen komt. Trulli gaat als enige terug op de zachte band!
Gaan Button en Hamilton de race nu uitrijden op de harde band?

Nu gaan in ronde 37 Fisichella, Kovalainen en Webber, die van plaats 11 t/m 13 reden, ook de pits in, waar Webber met een snellere stop, Kovalainen in de pits inhaalt.

Met Vettel aan kop, heeft Button een achterstand van 10.5 seconden terwijl hij op nummer 2 terug kwamt. En Barrichello en Trulli vechten voor P4.

Hamilton is klaar om z'n race uit te rijden, maar met Barrichello voor hem, die nog een keer moet stoppen, heeft hij in ieder geval zicht op P5!

In ronde 39, is Button de favoriet voor deze race, want Vettel moet nog binnen komen. Wat hij doet in ronde 40. Hij geeft hiermee de eerste plek terug aan Button.
Op de harde band komt hij terug op plaats 3. Maar Raikkonen moet ook nog binnenkomen.

Nogmaals, met de BMW's achteraan, zijn de bolides zeer teleurstellend.

Button heeft 10 seconden op Raikkonen, met daarachter de man die er toe doet, Vettel, nog 3.4 seconden verder. Hij heeft nu dus 13.4 seconden om de race van nog 16 rondes op P1 uit te rijden?

Barrichello zit nog dicht op Vettel en Trulli, hij heeft nog zicht op P2 zelfs, maar in ieder geval het podium. Gaat dat hem ook lukken?

En Raikkonen komt binnen in ronde 44, vanaf P2. Hij moet op de harde band nog, dus hij zal niet echt meer kunnen aanvallen. Maar met een lange stop vanwege bandenproblemen, Hij komt terug op P8, waar hij direct Glock inhaalt en hij P7 pakt. In ieder geval op een punten-plek.

Barrichello, op P5, moet nog een keer binnen komen vanwege de bandenregel. Zal deze 3-stops strategie goed uitpakken?

En ook Rosberg komt binnen voor zijn laatste (en tweede) stop. Hij valt terug naar P9.

En de eerste spin van de wedstrijd! Van Kubica! Hij blokkert Trulli een beetje, waardoor Vettel een voordeeltje heeft vanwege de blauwe vlaggen.
I'm not a complete idiot; some parts are missing

Offline Firesphere

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't ever try that again
Re: F1 topic
« Reactie #90 Gepost op: 26-04-2009, 15:39:12 »
En Massa komt nog een keer binnen! Hiermee lijkt hij heel ver achterin te eindigen. De 3-stops lijkt niet goed uit te pakken. En Barrichello komt nu ook binnen in ronde 47. Hij krijgt zijn setje harde banden. Hij komt op plaats 5 terug. Heel netjes werk van BrawnGP.

Glock zit heel dicht op Raikkonen, maar helemaal er voorbij lukt hem nog niet. Het zou een hele zure appel zijn voor Raikkonen als dat wel lukt.

Button rijd ondertussen rondjes. Hij heeft een voorsprong van 12.6 seconden, met nog 8 ronden te gaan is alleen een probleem met de bolide nog iets waar hij zich druk om moet maken, maar de BrawnGP wagens lijken betrouwbaar genoeg.

En Nakajima, in de BMW, stopt. De eerste uitvaller van de wedstrijd. Niet door een crash of iets dergerlijks. De wagen heeft het gewoon begeven? Of geeft Nakajima op?

Massa en Fisichella vechten voor P 14, terwijl Button achter ze aan rijd en het aan ziet. Hij staat weer op het punt Massa op een ronde te gaan zetten!
Eerst Fisichella, welke het verliest van Massa, doordat hij van de baan schuift.
Button, ondertussen al op nummer 1 in de standings, rijd nu voor zijn 3e winst in 4 races!

En Massa staat ook op een ronde achterstand. Dat moet wel pijn doen bij Ferarri!

Qua ongelukken is het een rustige race, maar de nieuwe regels bewijzen nogmaals, dat dit wel een verbetering is.

Glock zit nog steeds dicht achter Raikkonen, er voorbij lukt nog steeds niet echter. Het KERS systeem van Ferrari bewijst nu zijn nut. KERS is toch het start-en-verdedig systeem. Echt inhalen kan er niet mee.
Gelukkig geeft Glock niet op, hij lijkt gebeten op dat ene puntje en blijft stampen voor P6.

Button, op P1, mag zijn eerste race uitrijden als een echte race, want zijn vorige 2 races werden gefinisht door afbreken en de safety-car-finish. Voor punten zal het niet uitmaken. Maar, het zal hem wel wat moed geven voor de volgende races.

Button laat Vettel langzaam dichterbij komen(?). Hij kan het lijden.

Button gaat de laatste ronde in. Met een ruime voorsprong, Trulli die het gevecht voor P2 opgeeft lijkt het podium beslist.

De BrawnGP blijft toch de beste droogweer auto, samen met Button is het de te verslane!
Button finisht op P1, gevolgd door Massa, op 1 ronde afstand!
Met Vettel inderdaad op 2 en Trulli op 3 is het podium beslist. En met Raikkonen op P6, zijn de eerste punten voor Ferrari binnen
En Button is blij! Juichend over de radio rijd hij de outlap. Met zoveel mogelijk rubber oppikkend.

Hij is blij met zijn auto, het team blij met Button. BrawnGP is klaar voor Europa!

En achteraf blijkt, dat Nakajima heeft opgegeven met een oliedruk probleem.
BMW mag aan het werk voor Europa. Over twee weken zien we hoe dit verder gaat.

Nog even een opmerking:
Hier word dus niet met Champagne gespoten, vanwege de Islamitische wetten geldende in Bahrain.
Niet dat het iets afdoet aan de winst, maar dat spul waar ze nu mee spuiten is wel plakkerige troep!
« Laatst bewerkt op: 26-04-2009, 15:43:50 door Firesphere »
I'm not a complete idiot; some parts are missing

Offline califax

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: F1 topic
« Reactie #91 Gepost op: 26-04-2009, 16:17:30 »
Formula 1, round 4, BAHRAIN, Race

Offline Megan

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I se le dijo de forma!
Re: F1 topic
« Reactie #92 Gepost op: 26-04-2009, 16:52:48 »
maar dat spul waar ze nu mee spuiten is wel plakkerige troep!

hoe zag je dat? ::)
Sommige mensen verwarren het recht op vrije meningsuiting met het recht op verbaal geweld.

Offline Firesphere

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't ever try that again
Re: F1 topic
« Reactie #93 Gepost op: 26-04-2009, 16:58:24 »
hoe zag je dat? ::)
Dat is voorkennis :P

Nee, waar ze mee spuiten is eigenlijk een soort bruis-ranja.
I'm not a complete idiot; some parts are missing

Offline _Nikki

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: F1 topic
« Reactie #94 Gepost op: 26-04-2009, 21:42:39 »
Verrek! Waren dat nou punten voor Ferrari? ::oink:: ('t lijkt wel alsof ik het over Force India heb, zo verbaasd klinkt het :P) Als Kimi fan blij, maar toch teleurgesteld, P6, tsjonge jonge...

Vettel er weer keurig bij ::ok:: En Button, tsja... wat kan ik daar nog over zeggen? Gewoon superknap gedaan. BMW moet zich in een hoekje gaan zitten schamen, 18e en 19e is zelfs mét incidentje in ronde 1 gewoon schandalig.

Volgens mij was de nep-champagne niet te zuipen, ik zag Button en Vettel er een blik op werpen die niet veel goeds voorspelde ::rofl::

Ik zeg kom maar op met Europa!

Offline califax

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: F1 topic
« Reactie #95 Gepost op: 27-04-2009, 09:02:19 »
Alonso valt flauw tijdens interviews na race in Bahrein

Fernando Alonso is kortstondig flauw gevallen tijdens de interviews die hij na de race in Bahrein aan de media gaf. De Spanjaard werd opgevangen door zijn persdame en de persdame van Williams die aan de andere kant naast hem stond.

Dat Formule 1 topsport is blijkt ook nu weer. Alonso leek te zijn uitgeput na de race in Bahrein, waarin hij op het einde een flinke strijd leverde met Nico Rosberg om de achtste plaats. De achtste plaats bracht Alonso uiteindelijk één punt.

Renault verklaarde na het instorten van Alonso dat zijn drinkfles niet werkte en de Spanjaard dus vooral vocht verloor en niet kon drinken. Na wat behandelingen is het naar verluidt inmiddels wat beter.


Bron: F1today.nl

Offline _Nikki

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: F1 topic
« Reactie #96 Gepost op: 27-04-2009, 11:41:07 »
Pfoe! Tsja, met een buitentemperatuur van 36 graden en hoe warm was het in de cockpit ookalweer? Bijna 50 graden toch? Nou, dan neem ik het hem niet kwalijk ::oink:: Blij dat het iig weer goed gaat. Maar wat een ernstige fout als de drinkfles niet werkt! Zeker in een race als deze... ze verliezen ongeveer 3 liter vocht aldus Olav, dus dan vind ik het niet normaal dat ze niet heel goed op die fles controleren...

Offline califax

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: F1 topic
« Reactie #97 Gepost op: 8-05-2009, 11:37:02 »
Formula 1, round 5, SPAIN, Free Practice 1

Offline califax

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: F1 topic
« Reactie #98 Gepost op: 8-05-2009, 15:35:01 »
Formula 1, round 5, SPAIN, Free Practice 2


Offline califax

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: F1 topic
« Reactie #99 Gepost op: 9-05-2009, 12:05:41 »
Formula 1, round 5, SPAIN, Free Practice 3