Auteur Topic: F1 topic  (gelezen 286549 keer)

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: F1 topic
« Reactie #820 Gepost op: 29-10-2017, 22:29:17 »
Daisy moet maar weer eens snel op reis gaan.


Het is nu al een paar keer gebeurd, dat Max vlak na, of tijdens een reis van Daisy een klinkend resultaat behaalt. En dan bedoel ik een vette podiumplaats of winst.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: F1 topic
« Reactie #821 Gepost op: 29-10-2017, 22:29:53 »
Over twee weken ga ik naar Friesland ;D

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: F1 topic
« Reactie #822 Gepost op: 29-10-2017, 22:37:02 »
Is ook een soort buitenland, dus wie weet.


Zonder gekheid, ik denk dat ze bij Mercedes heel zenuwachtig worden als Max het volgend seizoen begint zoals hij het nu lijkt af te sluiten. Ik zeg dat bewust zo, omdat ie de laatste races natuurlijk ook nog buiten de punten kan rijden.
« Laatst bewerkt op: 29-10-2017, 22:51:32 door Bodejos »

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: F1 topic
« Reactie #823 Gepost op: 29-10-2017, 22:40:26 »
Qua pace zou Mercedes zenuwachtig moeten worden ja. Maar qua betrouwbaarheid liggen ze mijlenver voor. Max valt nu dan wel een paar races niet uit, maar ricciardo en andere Renaults wel.

Max moet 4 races winnen om 1 uitvalbeurt te kunnen compenseren. Dat is voor t WK wel een dingetje
You'll never walk alone

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: F1 topic
« Reactie #824 Gepost op: 29-10-2017, 22:53:41 »
Hij kan er binnen een maand 2 winnen, dat heeft ie net laten zien, dus waarom geen 4 in een heel seizoen?


4 races winnen is normaalgesproken niet genoeg voor de titel, tenzij de andere coureurs zeer wisselvallig presteren, en Max podiumplaatsen blijft pakken

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: F1 topic
« Reactie #825 Gepost op: 30-10-2017, 12:07:07 »
Hopelijk wordt volgend seizoen Ferrari ook weer sterker, want anders wordt het weer saai voor de titel... En anders graag Bottas (ik heb het nooit zo gehad op Hamilton)
Ich bin ein Bärliner!

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: F1 topic
« Reactie #826 Gepost op: 30-10-2017, 15:58:41 »
Hij kan er binnen een maand 2 winnen, dat heeft ie net laten zien, dus waarom geen 4 in een heel seizoen?


4 races winnen is normaalgesproken niet genoeg voor de titel, tenzij de andere coureurs zeer wisselvallig presteren, en Max podiumplaatsen blijft pakken

Dan snap je niet wat ik zeg. Hij gaat vaker dan 1x uitvallen waarschijnlijk en ik heb het hier puur over compensatie.
You'll never walk alone

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: F1 topic
« Reactie #827 Gepost op: 30-10-2017, 17:25:22 »
Ik ga uit van de punten. 4 keer winst is 100 punten. 4 keer uitvallen of geen puntenuitslag rijden, is dus nul punten.

Wat ik aangeef, is dat Max heeft laten zien dat hij relatief makkelijk punten pakt, terwijl de anderen tamelijk kleurloos mee lijken te rijden. Anders gezegd: waar hij punten kan pakken, doet hij dat ook. De andere coureurs lijken al blij te zijn dat ze over de finish komen.

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: F1 topic
« Reactie #828 Gepost op: 30-10-2017, 17:52:43 »
Simpel rekensommetje

Max 4x eerste en 1x uitvallen = 100 punten.
Een concurrent 4x tweede en 1x eerste = 93 punten.

Kun je wel 4x winnen, maar juist die ene keer uitvallen kost je bakken met punten ten opzichte van je concurrenten. Dat bedoel ik met compenseren. Om die verloren 25 punten terug in te lopen op je concurrent. (door een uitvalbeurt) moet je al 3/4 keer winnen.

Hamilton is viervoudig wereldkampioen. Die kan elke race winnen en podium rijden. En die heeft een auto die in de afgelopen 4 jaar 1 keer is uitgevallen met motorpech. Max dit jaar alleen al 4 keer ofzo.

Kortom: Met de huidige auto kan Max misschien wel de meeste races winnen komend jaar, maar wordt door uitvalbeurten het kampioenschap een lastig verhaal tegenover de snelle en betrouwbare Mercedes.

Soms is kleurloos meerijden om kampioen te worden niet zo verkeerd. Dat moet Max ook nog leren, naast de betrouwbaarheid van zijn auto. Het voordeel is wellicht dat Hamilton en Vettel van elkaar punten gaan afsnoepen (maar ook van Max).

Vind het allemaal nog heel voorbarig. Hamilton is volgend jaar gewoon weer mijn favoriet voor de titel  ::jaja::
« Laatst bewerkt op: 30-10-2017, 17:54:53 door Nieky »
You'll never walk alone

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: F1 topic
« Reactie #829 Gepost op: 30-10-2017, 21:19:29 »
Begrijp me niet verkeerd, ik vind het hardstikke leuk dat Max, zijn punten en ook zijn overwinningen mee pakt.

Maar voor mij is het geen must dat hij dan ook maar meteen de wereldtitel moet pakken. Lewis Hamilton gaf na de race aan dat hij in Max Verstappen een toekomstig wereldkampioen ziet, en dat hij hem steeds beter, ziet worden.

Ja, niet verwonderlijk natuurlijk... maar hij gaf er ook bij aan dat hij volgend jaar toch echt een tandje moest bijschakelen.

Rekenkundig klopt het natuurlijk wel, wat je zegt.


Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: F1 topic
« Reactie #830 Gepost op: 26-11-2017, 14:42:21 »
Saaaaai
You'll never walk alone

Offline Molduck

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • keep calm and be happy’s
Re: F1 topic
« Reactie #831 Gepost op: 7-03-2018, 13:43:02 »
deelnemer WIDMO 18 :)

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: F1 topic
« Reactie #832 Gepost op: 7-03-2018, 15:53:14 »
Mja. Eerder waren ook al juichende verhalen voor zandvoort, maar ik zie het niet gebeuren.

Had het vorig jaar een keer uitgezocht of zoiets financieël enigszins haalbaar is in Nederland.
Met het organiseren van een F1-race lijd je jaarlijks grofweg 100 miljoen verlies (daar zijn alle inkomsten dus al af).
Dat is het dubbele van de complete topsportbegroting van Nederland, dus de overheid gaat maar een fractie bijdragen.
Of de lokale middenstand van Assen dan die tientallen miljoenen verlies op zich willen nemen.. verwacht het niet.

Nog los van enkele honderen miljoenen aan opstartkosten (een geheel nieuwe baan schijnt bij ongeveer 250m te beginnen).

Maar wie weet waar een kabinet met de VVD ineens geld voor kan vinden.
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: F1 topic
« Reactie #833 Gepost op: 7-03-2018, 17:16:02 »
Zandvoort is totaal onrealistisch. Assen ook maar iets minder.

Enige mogelijkheid die wellicht haalbaar is is eem combi met Spa
You'll never walk alone

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: F1 topic
« Reactie #834 Gepost op: 7-03-2018, 17:17:26 »
zandvoort heeft de infrastructuur niet.
Als het mooi weer is staan er al files.

Het lijkt me inderdaad iets voor de dromers onder ons.

Hoe zie jij die combi met Spa voor je Nieky?
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: F1 topic
« Reactie #835 Gepost op: 7-03-2018, 18:04:03 »
Rondje Assen, dan over de A50 en A2 naar Spa en daar een rondje

-----------------

Nee, het ene jaar Spa, het andere jaar Assen. Drukt de kosten. Hebben ze bv in Duitsland ook lang gedaan met Nurburgring en Hockenheim.
You'll never walk alone

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: F1 topic
« Reactie #836 Gepost op: 7-03-2018, 18:33:34 »
Eens met HDD.

Ik snap wel dat ze in Nederland F1 willen. Maar Zandvoort zou echt een lachtertje zijn. Als er één circuit is, waar je niet kunt inhalen, is het wel Zandvoort. Daarnaast is de infrastructuur totaal niet geschikt. Bij een klein race-evenement ben je al 2 uur bezig om weg te komen. In Assen zijn ze daar wel wat beter in (TT ervaring natuurlijk). Maar we of dat ten koste van alles moeten willen. ???

Ik zou het vooral vinden als het ten koste gaat van Spa, zo'n iconisch circuit hoor gewoon elk jaar op de kalender.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: F1 topic
« Reactie #837 Gepost op: 8-03-2018, 12:20:29 »
Ik snap wel dat ze in Nederland F1 willen. Maar Zandvoort zou echt een lachtertje zijn. Als er één circuit is, waar je niet kunt inhalen, is het wel Zandvoort. Daarnaast is de infrastructuur totaal niet geschikt. Bij een klein race-evenement ben je al 2 uur bezig om weg te komen.
Qua historie zou Zandvoort er zeker bij moeten horen, maar als de infrastructuur nog steeds zo slecht is, moet je het niet eens willen. Ik ben in 1984 en 1985 (dat was tot heden de laatste) naar de Formule 1 geweest, en ook toen stond je nog tijden in de file om van Zandvoort weer weg te geraken.
Ich bin ein Bärliner!

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: F1 topic
« Reactie #838 Gepost op: 11-03-2018, 15:43:18 »
Is er animo om ergens een Realitynet F1 subpoultje te starten bij een simpel F1 spel? Dan kan ik de komende dagen eens gaan rondkijken.

Eerste race is over 2 weken.

Offline KeyW

  • Forumlid
Re: F1 topic
« Reactie #839 Gepost op: 11-03-2018, 21:44:30 »
Ik heb wel interesse. Persoonlijk vul ik mijn voorspellingen in op gppredictor.com