Auteur Topic: F1 topic  (gelezen 286539 keer)

Offline koekoe

  • Winnaar pool Oberon 2005, Expeditie Robinson 2009 én 2011
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
F1 topic
« Gepost op: 21-04-2007, 13:50:20 »


Hoe zal bijv. Ferrari het klaarspelen in het "post-Schummi tijdperk" ?

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: F1 topic
« Reactie #1 Gepost op: 21-04-2007, 14:28:49 »
Tot nu toe goed, ze hebben al 2 races gewonnen. Maar tot nu toe hebben we eindelijk weer eens een gevecht tussen 2 teams, Ferrari en McLaren. Die was er vorig jaar ook wel, maar toen hadden we 1 team dat de eerste helft van het seizoen domineerde (Renault) en een team wat de andere helft domineerde (Ferrari). En BMW doet het ook super ::bravo::, ik hoop echt ze zich nog meer weten te verbeteren en op het podium gaan komen (in Monaco geef ik ze absoluut kans). En nu hopen dat Honda 't lek boven krijgt, maar tot aan Canada geef ik ze weinig kans. :-\\

Offline Test

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: F1 topic
« Reactie #2 Gepost op: 22-04-2007, 11:30:58 »
De agenda voor dit jaar:

18-03 Australië
08-04 Maleisië
15-04 Bahrein
13-05 Spanje
27-05 Monaco
10-06 Canada
17-06 Amerika
01-07 Frankrijk
08-07 Engeland
22-07 Duitsland
05-08 Hongarije
26-08 Turkije
09-09 Italië
16-09 België
30-09 Japan
07-10 China
21-10 Brazilië
Geniet nooit met mate...

Offline Test

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: F1 topic
« Reactie #3 Gepost op: 22-04-2007, 11:42:36 »
Albers' Spyker legt het af tegen straaljager
Naverbrander maakt het verschil

[20-04] Christijan Albers heeft het vrijdag op de militaire vliegbasis in Volkel opgenomen tegen een straaljager. De Formule 1-coureur verloor het evenement Full Throttle 07 nipt van de piloot.

Zoals bij dergelijke pr-stunts wel vaker het geval is, accelereerde de Formule 1-bolide in eerste instantie een stuk sneller dan de F16. Toen straaljagerpiloot Ralph Aarts eenmaal zijn naverbrander aanzette liep hij snel in op de F8-VII om na vijftienhonderd meter vervolgens nipt als eerste over de finish te komen.

Spyker en de Koninklijke Luchtmacht kennen een gezamenlijke historie. In 1913 reed de eerste commandant van de luchtmacht in een Spyker. En vanaf 1915 vlogen de piloten met Farman F22-vliegtuigen, die door Spyker werden gebouwd.

Vandaag de dag gebruikt de fabrikant uit Zeewolde nog steeds concepten die hun oorsprong vinden bij vliegtuigen voor het bouwen van haar GT-auto's. Ook staat er nog altijd een vliegtuigpropeller in het Spyker-logo.

De tweestrijd werd georganiseerd door de Koninklijke Luchtmacht in de hoop zo nieuw personeel te werven.



bron: www.formule1.nl
Geniet nooit met mate...

Offline Test

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: F1 topic
« Reactie #4 Gepost op: 22-04-2007, 19:10:54 »
Bij de Enschede Marathon van vandaag stond ook een standje van de ING (die als hoofdsponsor bij het evenement betrokken is) met een heuse F1 wagen van Renault van dit jaar en ik mocht even poseren naast die auto... :D 
Geniet nooit met mate...

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: F1 topic
« Reactie #5 Gepost op: 22-04-2007, 19:15:18 »
Een inkoppertje:


Heb je gevraagd om TEST-coureur te worden?

Offline koekoe

  • Winnaar pool Oberon 2005, Expeditie Robinson 2009 én 2011
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: F1 topic
« Reactie #6 Gepost op: 23-04-2007, 19:22:42 »

Heb je gevraagd om TEST-coureur te worden?
nu ben je me voor de 2 keer te vlug af   ::rofl::

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: F1 topic
« Reactie #7 Gepost op: 23-04-2007, 20:08:18 »
 ::rofl:: die is goed!

Vandaag geruchten gelezen dat Albers aan de kant zou worden geschoven voor Winkelhock, de testcoureur van Spyker. Als dat gebeurd wandelt de helft van de sponsoren weg, dus dat zie ik echt niet gebeuren! Betekent natuurlijk niet dat Chris wat beter moet presteren, want Sutil doet 't niet onaardig, die is een stuk beter dan Monteiro (die ik gewoon niet hoog heb zitten), dus Chris zal moeten doortrappen, wil ie ooit bij een topteam belanden.

Offline Macvz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Fort Boyard
Re: F1 topic
« Reactie #8 Gepost op: 6-05-2007, 17:38:24 »
Sinds Verstappen niet meer meedoet kijk ik eigenlijk niet meer...  ::ohno::

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: F1 topic
« Reactie #9 Gepost op: 20-05-2007, 20:44:48 »
Sinds Verstappen niet meer meedoet kijk ik eigenlijk niet meer...  ::ohno::
Sinds Verstappen niet meer meedoet, ben ik juist weer gaan kijken. Heb hem namelijk een paar keer in het echt meegemaakt, vandaar. ::niet-ok::

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: F1 topic
« Reactie #10 Gepost op: 23-05-2007, 21:08:05 »
Ik ook niet zo, zeker toen ik 'm ooit in Rob Kamphuis' programma zag, verschrikkelijk ::ohno::

Dit weekend weer Monaco ::bravo:: Weinig inhale, maar het heeft gewoon charme. Vangrail dichtbij, close racing. Hopenlijk komt Valencia er volgend jaar definitief bij, van mij mag een echt 2e stratencircuit er wel bij.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: F1 topic
« Reactie #11 Gepost op: 26-05-2007, 12:06:13 »
Regen in Monaco :o

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: F1 topic
« Reactie #12 Gepost op: 26-05-2007, 12:28:20 »
een "vriend" van mij zit nu in monaco en daarna naar canada en daarna naar Amerika :P.
hij regelt de sataliet verbinding.  dus laten we hem allemaal ff bedanken
*in koor*
dank je, Gerben!

:P

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: F1 topic
« Reactie #13 Gepost op: 10-06-2007, 22:14:20 »
Dit was echt de meest bizarre, harde, spannende, incidentrijke race van de afgelopen 5 jaar. Wat een race :o

Kubica heeft echt een engel op z'n schouder zitten. Dat ie er met een beenbreuk afkomt mag een wonder heten, dit had veel slechter kunnen afgelopen. Laat wel weer zien hoe sterk die auto's zijn tegenwoordig. ::ok::

Geweldige race van Hamilton. Geen fout gemaakt, terechte overwinning. Heidfeld ook sterk. De rest was een loterij. Hulde aan Williams om Wurz op een prima strategie te zetten. Kovalainen en Sato ook uitstekende races gereden. Alonso was snel, maar niet op de juiste momenten. Als wereldkampioen moet je je schamen als 4x op dezelfde plek de bocht uit vliegt. Dat mag je als Vanina Ickx in de DTM doen, maar niet hier. ::ohno::

Ferrari en Renault moeten zich schamen over wat er met Massa en Fisichella is gebeurd. Het ligt staat op ROOD en dan mag je niet naar buiten. Beginnersfout, duidelijk niet naar Montoya gekeken 2/3 jaar geleden, zelfde circuit. Die kreeg toen ook een zwarte vlag.

Honda en Red Bull moeten zich ook schamen, en een lesje racetactiek volgen. Op onbegrijpelijke wijze een podium weggooien.

Hulde aan Sato voor enkele prachtige inhaalacties ::bravo::. Zelfde geldt voor Webber, jammer, is niet mijn favoriete coureur, maar deed het goed, kan van zijn team niet gezegd worden.

Trulli lachtertje van de race, spinnen uit de pitstraat ::rofl::

Bridgestone heeft het dit jaar toch spannend gemaakt. Iedereen moet wennen aan de nieuwe banden, foutloze rondjes zijn op 1 hand te tellen en dat maakt het spectaculair op leuke circuits als deze. Volgende week Indianapolis, ook zo'n baan waar een hoop kan gebeuren. Afgelopen 2 jaar weinig auto's aan de finish gehad (2 jaar geleden ook maar 6 aan de start), ben benieuwd, ook naar Vettel, aannemend dat hij Kubica gaat vervangen.

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: F1 topic
« Reactie #14 Gepost op: 17-06-2007, 13:48:00 »
En Hamilton heeft alweer de pole-position! Eindelijk is de F1 weer spannend geworden.
Keep calm and eat chocolates!

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: F1 topic
« Reactie #15 Gepost op: 22-10-2007, 16:45:35 »
En wat een ontknoping van het seizoen! McLaren staat met lege handen, Ferrari flikt 't 'm toch weer. Chapeau Raikkonen!
Keep calm and eat chocolates!

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: F1 topic
« Reactie #16 Gepost op: 11-12-2007, 08:53:43 »
Bij ING Renault voelt Alonso wel de warmte

Het is een overgang met louter winnaars. De coureur is blij, het team opgetogen, de Nederlandse hoofdsponsor dolgelukkig en zijn oude werkgever opgelucht. Fernando Alonso is terug in de schoot waar hij wél warmte zegt te voelen: ING Renault.
 
De hereniging met het team, waarmee hij in 2005 en 2006 de wereldtitel veroverde, zat er al aan te komen sinds hij zijn vertrek bij McLaren had aangekondigd. Met grote ambities kwam hij daar vorig jaar binnen, maar na allerlei affaires was er voor Alonso geen toekomst meer bij de Engelse renstal. Hij had het helemaal gehad met baas Ron Dennis en zijn Britse teamgenoot Lewis Hamilton en dat gevoel was geheel wederzijds.

Omdat er bij de andere merken geen stoeltje vrijkwam, was een terugkeer bij Renault een logische optie. Dat team was zonder Alonso lange tijd de weg kwijt en dat was vooral pijnlijk voor ING, dat zich net voor miljoenen als hoofdsponsor aan de stal had verbonden. Hoewel het niet met zoveel woorden wordt gesteld, is het wel duidelijk dat er vanuit het hoofdkantoor in Amsterdam druk is uitgeoefend Alonso terug te halen.

Pikant is dat Nelsinho Piquet, zoon van oud-wereldkampioen Nelson, zijn teamgenoot wordt. Piquet heeft een Nederlandse moeder, waardoor de kleur oranje van ING zowaar nog een beetje tot zijn recht komt. De vraag is nu wat er gaat gebeuren met de rijders van het afgelopen jaar. Dat Giancarlo Fisichella weg moet, is geen verrassing, maar Heikki Kovalainen kende toch een aanvaardbaar debuutseizoen.
Keep calm and eat chocolates!

Offline TheIceman

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: F1 topic
« Reactie #17 Gepost op: 19-03-2008, 07:13:48 »
Lekker begin, totaal onverwacht!
Glock's crash was ook wel een zware.

Wie kijkt hier nog zoal?

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: F1 topic
« Reactie #18 Gepost op: 19-03-2008, 09:06:14 »
Ik kijk de race vrijwel nooit, veel te saai (normaal gesproken dan, was dit weekend anders heb ik gelezen  ;)) maar ik kijk altijd naar de uitslag  ::jaja::
Keep calm and eat chocolates!

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: F1 topic
« Reactie #19 Gepost op: 6-05-2008, 19:55:30 »
En toen was Super Aguri failliet :(. Jammer, maar het zat er wel in. Neem Honda niks kwalijk, 't houd een keer op.