Auteur Topic: F1 topic  (gelezen 286540 keer)

Offline Megan

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I se le dijo de forma!
Re: F1 topic
« Reactie #20 Gepost op: 20-05-2008, 19:51:48 »
zondag Monaco ::ok::
Sommige mensen verwarren het recht op vrije meningsuiting met het recht op verbaal geweld.

Offline Firesphere

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't ever try that again
Re: F1 topic
« Reactie #21 Gepost op: 26-05-2008, 17:54:56 »
En wat een race was Monaco!!!

Zo zielig voor Sutil.... hij had 5e (en waarschijnlijk 4e) kunnen worden.... ik zie een kostenclaim bij Ferrari aankomen van FI!!!
I'm not a complete idiot; some parts are missing

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: F1 topic
« Reactie #22 Gepost op: 14-07-2008, 22:55:35 »
Zondag ben ik er weer live bij :D

Online Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: F1 topic
« Reactie #23 Gepost op: 2-11-2008, 21:11:45 »
Ben benieuwd wat RN's eigen Miss Formule-1 van de bloedstollende finale in Brazilië vond........

Offline califax

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: F1 topic
« Reactie #24 Gepost op: 20-01-2009, 15:56:59 »
Ik ben denk ik een iets grotere F1-fan dan de gemiddelde forummer hier, dus ik verwacht niet dat iedereen op de hoogte is van de regel-verandering in de F1 voor 2009...



Alle nieuwe regels zijn bedoelt om de Formule 1 minder duur te maken voor de teams en/of het spectaculairder te maken voor de kijkens (lees; inhalen te bevordelijken)
Ff een kleine samenvatting:

- Na 10 jaar gegroefte banden gaat de F1 terug naar de "slicks". Hierdoor zal de auto aan veel mechanische grip winnen.

- KERS (Kinetic Energy Recovery Systems) is optioneel voor dit jaar. Teams mogen er mee rijden, maar het is niet verplicht. KERS vangt de energie die normaal verloren gaat tijdens het remmen op, om later in diezelfde ronde (elke ronde wordt het systeem gereset) voor 6,5 seconden de motor een extra 80 PK te geven. Een aantal teams hebben al aangegeven dat ze tijdens de eerste race van dit seizoen hun KERS nog niet klaar hebben.

- Elke coureur zal het seizoen moeten doen met 8 motoren. Mocht er toch een coureur over die grens gaan kost dit hem 10 startplekken elke volgende race. Verder zijn de motoren begrenst op 18.000 toeren in vergelijking met 19.000 vorig jaar.

- In Aerodinamica zijn de grootste veranderingen. De voorvleugel wordt verlaagt (van 150mm naar 75mm) en verbreed (van 1400mm naar minimaal 1800mm - zelfde breedte als de auto) met flaps die door de coureur zelf te veranderen zijn (6 graden) tijdens het rijden. De achtervleugel wordt verhoogd (evenhoog als de enginecover) en smaller (van 1000mm naar 750mm) om de lucht minder te verstoren voor diegene in zijn slipstream. Ook zullen alle bardge-boards, vleugeltjes, en keerstrips verboden worden. Doordit alles zullen de auto's veel aerodynamische grip verliezen.

- Ook mag er nu tijdens het seizoen niet meer getest worden.



De voorlopige entry-list is als volgt:


McLaren Mercedes
1 Lewis Hamilton (GB)
2 Heikki Kovalainen (FIN)

Ferrari
3 Kimi Raikkonen (FIN)
4 Felipe Massa (BR)

BMW Sauber
5 Robert Kubica (PL)
6 Nick Heidfeld (D)

Renault
7 Fernando Alonso (E)
8 Nelson Piquet (BR)

Toyota
9 Jarno Trulli (I)
10 Timo Glock (D)

STR Ferrari
11 Sebastien Buemi (CH)
12 TBA

Red Bull Renault
14 Mark Webber (AUS)
15 Sebastian Vettel (D)

Williams Toyota
16 Nico Rosberg (D)
17 Kazuki Nakajima (J)

Honda *
18 TBA
19 TBA

Force India Mercedes
20 Adrian Sutil (D)
21 Giancarlo Fisichella (I)


TBA = To Be Announced
* = Honda heeft zich teruggetrokken uit de Formule 1 als fabrieksmerk voor het Honda Racing Team. Het team staat te koop en is nog niet verkocht.



De afgelopen anderhalve week hebben 6 van de 9 teams (als Honda verkocht wordt is het weer 10) hun nieuwe 2009 auto's gepresenteerd. Alle teams hebben een compleet nieuwe auto gebouwd. Het zijn dus geen modificaties van 2008 auto's. Hier kun je even zien wat de nieuwe regelgeving allemaal inhoudt en wat voor inpact dat op de auto's heeft gehad. Vooral BMW maakt een mooie vergelijking door hun 2008 auto er naast te zetten... ;)

Ferrari F60



Toyota TF109



McLaren MP4-24



Williams FW31 (nog geen definitiefe kleuren)



Renault R29



BMW Sauber F1.09




Red Bull zal zijn auto op 9 Februari pas presenteren. Torro Rosso, Force India & Honda hebben nog niets bekend gemaakt.


Door al deze nieuwe regels valt er moeilijk te voorspellen wat ons te wachten staat. Rijdt in de eerste race de helft van het veld hun mega-brede neus eraf in de eerste bocht? Blijven Ferarri & McLaren domineren? Gaat BMW, die al bijna een jaar met hun 2009-auto bezig is, straks naar iedereen een lange neus trekken? Gaat Williams een voordeel hebben met hun mechanische KERS, terwijl alle andere de electrische versie gebruiken? Kan Alonso zijn successen in de laatste paar races van 2008 doorzetten in 2009? Kan Vettel het waarmaken in een Red Bull auto? Kan Torro Rosso zijn succesen van vorig jaar herhalen? Gaan Glock en Piquet (Rookies in 2008) nu meedraaien met de grote jongens? Gaat Force India iedereen verrassen nu het met een volledig door McLaren voorzien pakket gaat rijden?

Ga het zien!!! Op 29 Maart beginnen we in Australie.
« Laatst bewerkt op: 20-01-2009, 16:01:25 door califax »

Offline califax

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: F1 topic
« Reactie #25 Gepost op: 27-01-2009, 16:11:52 »

Offline Firesphere

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't ever try that again
Re: F1 topic
« Reactie #26 Gepost op: 27-01-2009, 17:54:21 »
Ik vind die hoge achtervleugel maar niks, erg lelijk...
I'm not a complete idiot; some parts are missing

Offline califax

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: F1 topic
« Reactie #27 Gepost op: 30-01-2009, 08:24:16 »

Offline califax

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: F1 topic
« Reactie #28 Gepost op: 30-01-2009, 15:41:32 »

Offline califax

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: F1 topic
« Reactie #29 Gepost op: 10-02-2009, 08:41:12 »
Ook Red Bull Racing heeft gister hun 2009-auto onthult.


Offline califax

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: F1 topic
« Reactie #30 Gepost op: 16-02-2009, 11:15:12 »
Sebastiaan Vettel over de regel-veranderingen in een prachtige animatie.

KLIKKIE DOEN
« Laatst bewerkt op: 1-03-2009, 23:15:24 door califax »

Offline califax

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: F1 topic
« Reactie #31 Gepost op: 17-02-2009, 11:36:01 »
Kalender:







Offline califax

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: F1 topic
« Reactie #32 Gepost op: 28-02-2009, 17:50:02 »
Ook Force India presenteerd hun 2009 auto


Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: F1 topic
« Reactie #33 Gepost op: 28-02-2009, 23:13:25 »
Ik moet wel even wennen aan al die nieuwe auto's. De nieuwe BMW ziet er meer uit als een speelgoed auto, zo op die foto. ;D De enige auto die ik echt mooi vind is die van Williams, al kan de McLaren er ook mee door. De RedBull auto ziet, als je m van voren ziet, niet uit. ::niet-ok::

Offline califax

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: F1 topic
« Reactie #34 Gepost op: 1-03-2009, 23:11:49 »
Ik moet wel even wennen aan al die nieuwe auto's. De nieuwe BMW ziet er meer uit als een speelgoed auto, zo op die foto. ;D De enige auto die ik echt mooi vind is die van Williams, al kan de McLaren er ook mee door. De RedBull auto ziet, als je m van voren ziet, niet uit. ::niet-ok::

Ik hoop dat je niet alleen op de kleuren let met de williams, want wat hierboven stond waren nog niet de officiele kleuren.
Ik persoonlijk vind de reb bull er veel strakker uitzien dan de andere auto's. De renault vind ik waardeloos.

Dit is hoe williams er nu uit ziet:


Offline Firesphere

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't ever try that again
Re: F1 topic
« Reactie #35 Gepost op: 1-03-2009, 23:15:22 »
Vermoedelijk indirect weergeven uitgeschakeld daar, dus even de link:
Autosport.com
I'm not a complete idiot; some parts are missing

Offline califax

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: F1 topic
« Reactie #36 Gepost op: 1-03-2009, 23:18:54 »
Vermoedelijk indirect weergeven uitgeschakeld daar, dus even de link:
Autosport.com

GPupdate werkt beter:


Offline Firesphere

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't ever try that again
Re: F1 topic
« Reactie #37 Gepost op: 1-03-2009, 23:24:54 »
Ik vind die 'wieldoppen' zo jammer, vroeger kon je die opgloeiende remschijven nog zien, vooral de Engelsen en Duitsers konden daar fantastisch mooie shots van maken
I'm not a complete idiot; some parts are missing

Offline califax

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: F1 topic
« Reactie #38 Gepost op: 2-03-2009, 10:57:43 »
Ik doe altijd mee aan het F1-teammanager spel van Dagblad van het Noorden.

Zijn hier meer mensen die dat doen/willen doen?
Ik heb al een subleague "Realitynet" aangemaakt.

Voor mensen die geintereseerd zijn, gebruik dan deze link om je in te schrijven:
http://www.dvhn.nl/f1teammanager

Eenmaal aangemeld kun je je via deze link aanmelden bij de realitynet subleague:
http://www.f1tm.nl/dvhn/signupforleague.do?leagueid=186

Zorg wel dat je je voor vrijdag 27 maart 2009 23:59 uur hebt ingeschreven.

Kosten zijn 4 euro (3 euro voor abonnee's DvhN)

Offline califax

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: F1 topic
« Reactie #39 Gepost op: 7-03-2009, 10:17:45 »
Het voormalige Honda team is op het laatste moment toch nog gered. Ross Brawn heeft met een zogeheette 'managment buy-out' het team kunnen kopen van Honda.

Het team gaat verder onder de naam "Brawn GP", met het extreem ervaren rijders-duo Jenson Butten & Rubens Barrichello.