Auteur Topic: Heroes  (gelezen 12577 keer)

Offline Siebrand

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Heroes
« Reactie #20 Gepost op: 22-09-2008, 19:47:00 »
En volgende week woensdag is seizoen 3 ook al te zien bij de BBC! ::bravo::

Offline Sprien

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Kleine hamsters, grote avonturen!
Re: Heroes
« Reactie #21 Gepost op: 24-09-2008, 16:07:58 »
Das lekker snel ::ok::!
The sun came up and reality set in.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Heroes
« Reactie #22 Gepost op: 12-10-2008, 16:52:33 »
BBC gaat snel ::ok::, maar ik volg het gewoon op de 'normale' manier ;)

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Offline Sprien

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Kleine hamsters, grote avonturen!
Re: Heroes
« Reactie #23 Gepost op: 13-10-2008, 19:48:04 »
BBC gaat snel ::ok::, maar ik volg het gewoon op de 'normale' manier ;)

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
The sun came up and reality set in.

Offline Leet

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Heroes
« Reactie #24 Gepost op: 28-10-2008, 14:30:21 »
Maar ja hoe lang nog? Seizoen 3 kent dramatische lage kijkcijfers in USA terwijl de downloads de pan uitrijzen.Staat zelfs op nummer 1 qua downloads. Graven we nu onze eigen ondergang door de serie maar lekker te downloaden. En de kijkcijfers zijn heilig in de States. Ben benieuwd hoe dit gaat aflopen . Ik denk dat er wat moet gaan veranderen.

Offline Sprien

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Kleine hamsters, grote avonturen!
Re: Heroes
« Reactie #25 Gepost op: 6-11-2008, 22:07:26 »
Maar ja hoe lang nog? Seizoen 3 kent dramatische lage kijkcijfers in USA terwijl de downloads de pan uitrijzen.Staat zelfs op nummer 1 qua downloads. Graven we nu onze eigen ondergang door de serie maar lekker te downloaden. En de kijkcijfers zijn heilig in de States. Ben benieuwd hoe dit gaat aflopen . Ik denk dat er wat moet gaan veranderen.

Hoe dat precies met die kijkcijfers werkt in de VS.. kan je me dat eens uitleggen?
Daarnaast denk ik dat het downloaden vooral gebeurd door buitenlandse kijkers.
The sun came up and reality set in.

Offline Achaeus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Heroes
« Reactie #26 Gepost op: 7-11-2008, 10:32:30 »
Even uitleggen is iets te ingewikkeld doordat kijkcijfers vrij relatief zijn in verhouding met het netwerk.

Amerika kent verschillende zenders/netwerken: NBC (Heroes) CBS(CSI), ABC (Lost, Desperate Housewives etc.) Fox (Prison Break), The CW (Supernatural, Smallville etc)

ABC, CBS en NBC trekken gemiddeld veel kijkers. >10 miljoen is hier zeker gewenst voor elk programma. Zo heb je Lost dat begon met zo'n 16+ miljoen en nu rond de 12 miljoen zit. Op het randje, maar wel prima. CSI, een van de beste bekeken series met wekelijks zo'n 20-25 miljoen.
De laatste jaren heeft American Idol gemiddeld de hoogste kijkcijfers (25-35miljoen) op Fox.

Maar wat voor deze zenders slechte kijkcijfers zijn, zijn voor andere zenders goed genoeg. Zo kijken er gemiddeld naar The CW veel minder mensen dan naar de grote 3. Zo is Supernatural met gemiddeld zo'n 4 miljoen kijkcijfers een redelijke hit te noemen terwijl dit op een ander netwerk direct zou zijn gecancelled.

Heroes is op dit moment gedropt in de kijkcijfers. van zo'n 15 miljoen in het eerste seizoen, zijn er in het derde seizoen nog maar zo'n 9,5 miljoen kijkers over op dit moment. Daarnaast is het een dure show om te maken wat in het nadeel werkt natuurlijk.
Wel zijn er veel shows die momenteel lijden door slechte kijkcijfers doordat ze een te lange stop hadden na de schrijversstaking (Heroes 9 maanden)
Ze willen de show nu gaan vereenvoudigen, dus meer losse afleveringen ipv veel overkoepelende verhaallijnen en zo proberen meer kijkers te trekken.

Maar het is dus nog maar even afwachten =)
« Laatst bewerkt op: 8-11-2008, 13:29:51 door Achaeus »

Offline Sprien

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Kleine hamsters, grote avonturen!
Re: Heroes
« Reactie #27 Gepost op: 7-11-2008, 13:01:29 »
Interessant. Weet jij een website waar je al die kijkcijfers kan vinden (een site die bij ons Kijkonderzoek.nl is)?
The sun came up and reality set in.

Offline Achaeus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Heroes
« Reactie #28 Gepost op: 8-11-2008, 13:28:48 »
als kijkonderzoek niet precies maar: http://www.zap2it.com/tv/ratings/ is het beste wat ik zo kon vinden.

de kijkcijfers heten daar: "Nielsen Ratings" dus je zou daarop effe verder kunnen googlen en wie weet vind je nog makkelijkere sites.

 ::zwaai::
« Laatst bewerkt op: 8-11-2008, 13:30:20 door Achaeus »

Offline VeeloDeMol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Wat is het fijn in denialland!
Re: Heroes
« Reactie #29 Gepost op: 8-01-2009, 19:55:43 »
Hoop dat Heroes weer wat beter wordt nu Bryan Singer terug komt als schrijver. (Toch nog wat goeds gekomen nadat Pushing Daises werd gecancelled )

Het is waar dat ze eigenlijk een  beetje teveel personages hebben, maar
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
House: "I'm thinking the broken bones are a response to the building falling on her head."

Offline Sprien

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Kleine hamsters, grote avonturen!
Re: Heroes
« Reactie #30 Gepost op: 16-03-2009, 15:32:07 »
Nou, we zijn alweer toe aan aflevering 20, bijna het eind van dit seizoen.. en terugdenkend vraag ik me af wat er nu eigenlijk gebeurd is de afgelopen 19 afleveringen.
Volgens NBC komt er nog een seizoen. Wat mij betreft mag dat het laatste zijn. Dan hoop ik wel 1 ding: dat ze het verhaal voor 100% afronden en ons als kijkers niet met vragen laten zitten. En niet zoals bij The 4400 een totaal open eind, walgelijk ::niet-ok:: .
The sun came up and reality set in.

Offline Firesphere

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't ever try that again
Re: Heroes
« Reactie #31 Gepost op: 17-03-2009, 03:03:05 »
Nee, er moeten nog meer seizoenen komen, als ze de huidige verhaallijn goed uitwerken.
Als ze maar een beetje in de wirwar van het eerste deel van seizoen 3 blijven, dan mogen ze van mij er wel mee ophouden...
Wat een onduidelijk geswitch tussen mini-lijntjes waren die eerste 10 afleveringen zeg!

enneuh, The 4400 werd onverwacht beeindigd, waardoor het inderdaad een vaag open einde was, zie Dark Angel, de laatste aflevering was ook zo'n haastig "het moet afronden" afleveringetje
I'm not a complete idiot; some parts are missing

Offline Sprien

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Kleine hamsters, grote avonturen!
Re: Heroes
« Reactie #32 Gepost op: 17-03-2009, 10:16:33 »
Nee, er moeten nog meer seizoenen komen, als ze de huidige verhaallijn goed uitwerken.

Het aantal kijkers nu tenopzichte van seizoen 1 is gehalveerd en NBC is niet gek. Aan de andere kant: Heroes is nog steeds (één van) NBC's best bekeken dramaserie. En de nieuwe serie Kings (gisteren in premiere) is nu al een flop, ondanks de hoge verwachtingen. Dus wie weet komen er nog wat seizoenen aan, maar dan moeten ze het echt wel graag willen. Zelfs The Biggest Loser trekt meer kijkers en dat is een stuk goedkoper om te maken.

Zelf denk ik dus dat seizoen 4 (volume 5, misschien nog 6) de laatste wordt.

enneuh, The 4400 werd onverwacht beeindigd, waardoor het inderdaad een vaag open einde was, zie Dark Angel, de laatste aflevering was ook zo'n haastig "het moet afronden" afleveringetje

Zelfde geldt voor Jericho. Werden er twee verschillende laatste afleveringen gemaakt, 1 cliffhanger (in geval van een opleving in de kijkcijfers) en een seriefinale (in het geval van een nog grotere daling in het aantal kijkers). Het werd dus de laatste, mede doordat de zender het flikte om het rond half 11/11 uur uit te zenden dacht ik. Jammer hoor.

Maar dan heb je tenminste nog een soort van eind aan het verhaal.

Dark Angel heb ik overigens nooit gezien.
The sun came up and reality set in.

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Heroes
« Reactie #33 Gepost op: 29-12-2012, 16:44:30 »
ff deze Topserie uit de oude doos halen.

Heb me zo'n 4 seizoenbox gekocht en op een 3 tal weken (marathons gewijze manier   >:D ) zojuist de laatste aflevering van seizoen 4 gezien.

Vond persoonlijk seizoen 3 en 4 nogal langdradig.

Ook totaal andere detaillijnen die niet volledig aansluiten op de vorige 2 seizoenen voorheen gedaan was (regeneratie dmv het bloed van een re-gen via infuus) ook de vraag wat er met bepaalde personages afgelopen is
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Ik lees ook tegenstellende berichten of er überhaupt nog een 5de seizoen komt.  -> dat het is uitgesteld vs werkelijk geschrapt.
« Laatst bewerkt op: 29-12-2012, 17:27:22 door reaver »

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Heroes
« Reactie #34 Gepost op: 29-12-2012, 17:22:12 »
Het eerste seizoen was geweldig. Company Man is één van de beste afleveringen van een drama serie ooit gemaakt in mijn ogen. De seizoensfinale was echter een tegenvallen en daarna ging het niveau van de serie hard achteruit. Nooit meer in de buurt gekomen van seizoen 1, jammer.