Auteur Topic: Tour de France pool 2021  (gelezen 8650 keer)

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Tour de France pool 2021
« Reactie #220 Gepost op: 18-07-2021, 20:11:37 »
Feli MV!

Gezellig samen onderaan KingLennart  ::bravo:: ::wijn:: helaas net geen laatste plek voor mij! Ik had 'm helemaal random ingevuld.
Frankje Lapi

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Tour de France pool 2021
« Reactie #221 Gepost op: 18-07-2021, 20:12:53 »
Statistieken

De 20 best scorende renners
1. Pogacar - 685
2. Vingegaard -397
3. Cavendish - 307
4. Van der Poel - 266
5. Van Aert - 242
6. Carapaz - 233
7. Matthews - 225
8. Alaphilippe - 222
9. O Connor - 173
10. Uran - 172
11. Philipsen - 166
12. Kelderman - 155
13. Poels - 128
14. Colbrelli - 117
15. Gaudu - 115
16. Lutsenko - 113
17. Mas - 106
18. Quintana - 98
19. Woods - 97
20. Higuita - 90

Top 3 kopmannen
1. Pogacar
2. Van der Poel
3. Alaphillipe

Top 3 Beschermde renners
1. Vingegaard
2. Cavendish
3. Van Aert

Top 3 helpers
1. O Connor
2. Mohoric
3. Schelling

Ideale Team*
Pogacar - 30 miljoen
Van der Poel - 27 miljoen
Cavendish - 16 miljoen
Vingegaard - 18 miljoen
Van Aert - 28 miljoen
Matthews- 23 miljoen
O Connor- 9 miljoen
Mohoric - 8 miljoen
Bonnamour - 2 miljoen

Met de goedkoopste reserves kom je dan op 224 miljoen uit! Dit team zou een score van 2404 punten gehaald hebben. Mollenvanger haalde 1820 punten 76% van het maximale aantal! Dat is in de recentste jaren een record qua percentage geloof ik ;)

*Hierbij heb ik geen rekening gehouden met uitvallers en punten die eventuele reserves zouden pakken.
« Laatst bewerkt op: 18-07-2021, 20:21:36 door Nieky »
You'll never walk alone

Offline michael90

  • winnaar voetbaltoto '20/'21
  • Forumlid
Re: Tour de France pool 2021
« Reactie #222 Gepost op: 18-07-2021, 20:20:47 »
Gefeliciteerd MV! Ik heb het continu gezegd, die WVA gaat het zeker niet voor je verpesten ;D

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Tour de France pool 2021
« Reactie #223 Gepost op: 18-07-2021, 20:25:12 »
Gefeliciteerd MV! Ik heb het continu gezegd, die WVA gaat het zeker niet voor je verpesten ;D

;D

Opvallend dat ik maar 2 renners uit het ideale team heb (Poga en Cav)

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: Tour de France pool 2021
« Reactie #224 Gepost op: 18-07-2021, 20:28:13 »
Ik had misschien toch meer mijn intuïtie moeten volgen, maar naast Porte heeft mijn team het niet slecht gedaan. Het ding is dat dit jaar iedereen veel meer punten heeft gehaald.

Vorig jaar haalde KD. 1200 punten op de 13e plek én in 2019 was 1266 punten ook de 13e plek. En dit jaar sta ik met 1239 punten op de 23e plek.
« Laatst bewerkt op: 18-07-2021, 20:35:12 door Sanmol »

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Tour de France pool 2021
« Reactie #225 Gepost op: 18-07-2021, 20:34:46 »
Ik ben trots op O'connor, ik geloof dat hij maar in 1 ander team zat. Ik baal van het verschrikkelijk onderschatten van Cavendish, en dat ik Poels op de reservebank had zitten ipv Kruijswijk. Maar toch van begin tot einde in de top 10 gestaan, dus niet verkeerd gedaan ;D



Dank voor het vele werk Nieky, en voor dit fijne overzicht nog eens extra ::bravo::
Keep calm and eat chocolates!

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Tour de France pool 2021
« Reactie #226 Gepost op: 18-07-2021, 21:03:45 »
O Connor was 5 keer of zo genoemd, maar iedereen had verwacht dat hij er bergop wel af zou gaan. Prima tour gereden.

Uran tot de laatste paar dagen op zijn uran’s steeds erbij, maar zakte daar het ijs.
Gaudu had een zonnesteek en heeft daar twee dagen erg veel last van gehad.

De kopmannen ik voelde dat niet beide Slovenen het goed zouden doen, maar wist niet wie van de twee te gokken en dus koos ik ze toch allebei. Helaas werd daardoor de rest stukje lastiger qua budget .

Pacher vorig jaar zo vaak mee en ook dit jaar weer maar helaas noot lang genoeg.

Kelderman nadat ik hem vorig jaar overgeslagen had, terwijl hij wel zijn vinger opstak, moest ik hem dit keer meepakken en hij heeft niet teleurgesteld.

Mijn laatste seconde wissel kruijswijk voor vingegaard deed dst helaas wel. Ook Lucas Hamilton heeft zich niet laten zien.

Leuke tour, Leuke live actie op discord. Prima organisatie, wat meer kun je wensen ..
 ::hug:: ::bravo::

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Tour de France pool 2021
« Reactie #227 Gepost op: 18-07-2021, 21:35:25 »
Gefeliciteerd MV ::bravo::
en uiteraard ook Uil met plek 2.
Podium en 6 dagzeges, mag niet klagen, weer eens leuk om mee te doen voor de prijzen bij een wielerpool :)

Nieky weer bedankt voor de puike organisatie. ::bravo::

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Tour de France pool 2021
« Reactie #228 Gepost op: 18-07-2021, 22:46:39 »
Zoals bij het voetbal elftal van het jaar, ook een tourploeg van het jaar (dus niet van deze pool). Welke 8 (of 9 als je aantal renners RN pool aanhoudt) hebben de tour echt kleur gegeven en staan in mijn achttal van de tour? Een mix van klassementsmannen, tijdrijders, vrijbuiters, knechten en sprinters.

1. Pogacar (zette iedereen op achterstand, terechte winst)
2. Wout van Aert (geweldig hard geknecht, wint Tourmalet, Tijdrit en Sprint heeft wel echt geweldig gekoerst)
3. Cavendish (als je 36 jaar bent, eigenlijk niet mee gaat en dan na jaren afwezigheid vier etappes wint en ook nog een record evenaart, mag je niet ontbreken)
4. Philipsen (6 keer top 3 bij een sprint, 3x derde, 3x tweede, stilletjes toch wel mooie resultaten geboekt steeds).
5. O'Connor (ploeg zonder klassementsambities had uit het niets toch een klassementsrenner die zich heel heel erg knap staande hield tussen de grote jongens)
6. Vingegard (talentvol, nieuwe kopman in gehavende ploeg kon als een van de weinigen eigenlijk Pogi bijhouden, geweldige prestatie en genot om naar te kijken)
7. Wout Poels (voor zijn harde werk en inzet voor de bollentrui)
8. Alaphilippe (voor mij de renner met het rode rugnummer, hoe vaak die wel niet mee zat in de ontsnapping of probeerde een kopgroep mee op te zetten. Al mag Perez of Bonnamour ook).
9. Higuita (viel niet heel erg op, maar was als knecht van Uran eigenlijk beter dan Uran zelf). Al zou je hier ook Gaudu neer kunnen zetten voor zijn aanvallende manier van koersen na zijn zonnesteek.

Wat is jullie opstelling?

En dank voor alle felicitaties  ::bravo::
« Laatst bewerkt op: 18-07-2021, 23:08:56 door MollenvangR »

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Tour de France pool 2021
« Reactie #229 Gepost op: 19-07-2021, 13:46:36 »
Gefeliciteerd mv!
Het is je zeker gegund, na zoveel jaren sportpoules  ::ok::

Vingegaard zag ik niet aankomen, maar ja, het was ook niet de verwachting dat Roglic (zo snel) eruit zou liggen.
Dat gezegd, ook als ik vooraf had geweten dat Roglic vroeg zou sneuvelen weet ik niet of ik voor Vingegaard was gegaan.   :-\\

Snap nog steeds niet dat ze zo vaak hebben gesprint met Philipsen, terwijl Merlier een bak sneller was. Misschien vanwege z'n aflopende contract, maar goed, het is niet anders.
Ben daarom ook niet zo onder de indruk van z'n top 3'tjes.

Had meer op het laatst van Mas verwacht. En gewoon überhaupt van Movistar.

En heel netjes van O'Connor ::ok::

Ps: ik zou zeker vdPoel in de kleurrijke opstelling zetten  ;)
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: Tour de France pool 2021
« Reactie #230 Gepost op: 19-07-2021, 15:06:17 »
Jaaa Nieky bedankt weer!

En MV gefeliciteerd  ::bravo:: ::bravo::

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: Tour de France pool 2021
« Reactie #231 Gepost op: 19-07-2021, 15:11:11 »
Anders wil ik wel meehelpen met de Vuelta?

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Tour de France pool 2021
« Reactie #232 Gepost op: 19-07-2021, 15:47:48 »
Nieky in hoeverre is de mogelijkheid er voor een Vuelta poule? 

Ik kan enkel voor mezelf spreken ik zou er zeker intensiever door naar de rittenkoers gaan kijken, maar kan me voorstellen dat het achter de schermen een behoorlijke lijst is aan werkzaamheden om uitvallers, wissels etc te verwerken.

Dit is dus mee bedoeld om animo om mee te doen te polsen en tegelijkertijd of we je er niet enorm mee belasten ?  ::rofl::

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Tour de France pool 2021
« Reactie #233 Gepost op: 19-07-2021, 19:10:14 »
Haha ik wist dat die vraag ging komen  ;)

Is de mogelijkheid er: Ja, onze database kunnen we ook gebruiken voor een Vueltapool.

Maar ik ben voorafgaand en deels tijdens de Vuelta op vakantie (hopelijk als het allemaal kan). En het is best een arbeidsintensief werk. Met name voor de start. Voorafgaand aan de Vuelta moeten alle renners handmatig ingevoerd worden. En tijdens de Vuelta steeds handmatig de uitslagen. De wissels doet ie automatisch als je een uitvaller invult.
Als ik thuis was geweest had ik het gedaan, maar vanaf een vakantie-adres waar mogelijk matig Wifi is wordt lastig.

Ik kan een balletje opgooien bij de andere AL's over de mogelijkheden.
You'll never walk alone

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Tour de France pool 2021
« Reactie #234 Gepost op: 19-07-2021, 19:21:53 »
Hé nieky bedankt voor de snelle terugkoppeling.

Ik heb op discord al wat mensen gehoord die wel oren hadden naar een Vuelta pool. Ze,f heb ik wel wat kennis van excel en weet ik hoeveel werk dat kan zijn . En zonder onze voortreffelijke uitslagen man en communicatie mediator aanwezig zal het lastig worden .


Online MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: Tour de France pool 2021
« Reactie #235 Gepost op: 23-07-2021, 23:25:16 »
Beetje laat, maar de FTT ging o.a. voor.  ;)

Gefeliciteerd MV!  ::bravo:: en Uil en Daisy met podium.  ::ok::

Ben zelf best tevreden met 1394 als eindtotaal. Het is me gelukt om slechts 1 renner met 0 punten te in Parijs te hebben. Grootste tegenvaller was het uitvallen van Sagan die maar 30 punten haalde. Als die nou toch eens een puntje of 300 had gehaald, had ik een stuk hoger kunnen eindigen dan de 19e plaats. Cavendish had ik reserve en viel helaas niet in. Tja zo'n comeback had ik ook niet voorzien.

Nieky, weer bedankt voor de organisatie!  ::bravo::

« Laatst bewerkt op: 23-07-2021, 23:26:59 door MoleBuster »
Winnaar Klassiekers Pool 2023