Auteur Topic: RealityNet Goes SecondLife!  (gelezen 21716 keer)

Offline jokivin

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Blek is te gek
RealityNet Goes SecondLife!
« Gepost op: 5-07-2007, 21:56:27 »
RealityNet goes SecondLife! 

3 leden van deze site hadden en idee.
3 maanden later is het idee in grote lijnen daar.
Realitynet.Sl is een feit! 

Samen met Mapel en Compuart heb ik de afgelopen maanden geprobeerd om “onze” site vorm te geven in de virtuele wereld SecondLife. 
We zijn op het punt beland dat we redelijk klaar zijn, de grote lijnen en de verschillende sferen zijn neergezet.
Zelf zijn we erg content met wat het is geworden en hopen “onze” leden ook daar welkom te heten.   

Bij deze willen we jullie uitnodigen eens een kijkje te komen nemen, en natuurlijk wachten we op jullie ideeën!  Wat denken jullie dat leuk is om op SL uit te voeren? Een Expeditie Robinson spel, een virtuele zoektocht naar de mol? Deel jullie idee met ons en help ons mee om dit tot een geweldig stuk SecondLife te maken!

Hopelijk snel tot ziens in SecondLife, Kim (Fiddlesticks). 

http://www.realitynet.org/index.php?p=Secondlife

We zijn te vinden in endowyrm (88, 112, 81)
Kijk ik om me heen, sta ik midden in mijn leven. Loesje

Offline mapel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Ach,.. ik ben er nog wel eens hoor!
Re: RealityNet Goes SecondLife!
« Reactie #1 Gepost op: 5-07-2007, 22:02:29 »
En ik zal mij dan maar meteen even voorstellen. Elin Egoyan of wel beter bekend als mapel hier op het forum. Sinds eind januari ben ik dus druk doende op SL en heb me er al een aardig leventje opgebouwd. Naast het kennismaken met een  boel leuke mensen van over de hele wereld, heb ik me voornamelijk bezig gehouden met het inrichten van mijn eigen eilandje en het ontwerpen en mee helpen bouwen van Realitynet.sl. Daarnaast heb ik er een baan als landscaper ( voor anderen een landschap, shoppingcentrum of een huis ontwerpen en inrichten) en heb ik een galerie met mijn schilderijen. Ook ben ik lid van Help@people. Dat is een groep die zich er op toelegt anderen in SL zoveel mogelijk wegwijs te maken. SL is voor mij pure fun. Ik heb een hoop geleerd over mensen en hun gewoonten, kennis gemaakt met andere denkwijzen, en heerlijk creatief bezig geweest. Het scheppen van niets naar iets is waar ik het allermeeste voldoening in heb. Klinkt wat hoogdravend, maar het geeft weer dat SL voor iedereen leuk kan zijn omdat een ieder er weer iets anders kan vinden om te doen en te ervaren. Ik hoop jullie er te mogen begroeten ;-))
Begrip en respect hebben voor elkaar voorkomt oorlog....

Offline jokivin

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Blek is te gek
Re: RealityNet Goes SecondLife!
« Reactie #2 Gepost op: 5-07-2007, 22:03:06 »
Zo ik ben dus Kim Fiddlesticks in SL.
Ik breng m'n meeste tijd door met het bouwen op "ons" stukje land.
Verder probeer ik wat geld bijelkaar te sprokkelen met dansen, gokken en trivia spelen.

Je kunt me altijd een IM sturen als je vragen hebt  ::ok::

Tot in Second Life! ::joehoe::
Kijk ik om me heen, sta ik midden in mijn leven. Loesje

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: RealityNet Goes SecondLife!
« Reactie #3 Gepost op: 6-07-2007, 19:56:11 »
Ik moet zeggen dat het daar erg leuk is en dat RN-landschap knap gemaakt is! Ik kom zeker nog langs! :D
2024: wie is de Mol?

Online Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: RealityNet Goes SecondLife!
« Reactie #4 Gepost op: 6-07-2007, 20:27:34 »
Zo ik ben dus Kim Fiddlesticks in SL.
Ik breng m'n meeste tijd door met het bouwen op "ons" stukje land.
Verder probeer ik wat geld bijelkaar te sprokkelen met dansen, gokken en trivia spelen.

Je kunt me altijd een IM sturen als je vragen hebt  ::ok::

Tot in Second Life! ::joehoe::

Leuk, binnenkort de eerste RN_SL-miljonaire op deze site.......

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: RealityNet Goes SecondLife!
« Reactie #5 Gepost op: 7-07-2007, 12:45:14 »
nerds...

Offline jokivin

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Blek is te gek
Re: RealityNet Goes SecondLife!
« Reactie #6 Gepost op: 7-07-2007, 17:05:34 »
dank je wel :)
Kijk ik om me heen, sta ik midden in mijn leven. Loesje

Online Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: RealityNet Goes SecondLife!
« Reactie #7 Gepost op: 7-07-2007, 21:28:10 »
nerds...
Nou kan ik me van alles voorstellen bij Kim, maar een nerd?

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: RealityNet Goes SecondLife!
« Reactie #8 Gepost op: 7-07-2007, 23:13:37 »
Nou kan ik me van alles voorstellen bij Kim, maar een nerd?

Bodejos, word wakker, we praten hier over Second Life...

Offline jokivin

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Blek is te gek
Re: RealityNet Goes SecondLife!
« Reactie #9 Gepost op: 7-07-2007, 23:47:35 »
wat een nutteloze opmerking zeg....... ::ohno::

Laat mensen lekker in hun waarden, je kent me niet dus laat je vooroordeel even lekker voor je.
Alsof het volspammen van de relaxhoek nou zo'n geweldige dagelijkse bezigheid is   ::)
Kijk ik om me heen, sta ik midden in mijn leven. Loesje

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: RealityNet Goes SecondLife!
« Reactie #10 Gepost op: 8-07-2007, 00:24:45 »
wat een nutteloze opmerking zeg....... ::ohno::

Laat mensen lekker in hun waarden, je kent me niet dus laat je vooroordeel even lekker voor je.
Alsof het volspammen van de relaxhoek nou zo'n geweldige dagelijkse bezigheid is   ::)

Klopt, maar ik ben dan ook een nerd  ;)

Online Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: RealityNet Goes SecondLife!
« Reactie #11 Gepost op: 8-07-2007, 09:06:58 »
Bodejos, word wakker, we praten hier over Second Life...
Je meent het ::rofl::

Offline Bakkertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: RealityNet Goes SecondLife!
« Reactie #12 Gepost op: 8-07-2007, 11:19:24 »
Hoewel second life niets voor mij is, zou ik de deelnemers daaraan niet als nerds willen beschouwen....ik vind dat een behoorlijk vooroordeel. ::niet-ok::
En Kim zou ik al helemaal niet als nerd beschouwen want dat is ze namelijk helemaal niet zoals ik haar heb leren kennen tijdens de fandagen :D
Altijd blijven lachen wat er ook gebeurd, al is het van de zenuwen!

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: RealityNet Goes SecondLife!
« Reactie #13 Gepost op: 8-07-2007, 11:38:21 »
Hoewel second life niets voor mij is, zou ik de deelnemers daaraan niet als nerds willen beschouwen....ik vind dat een behoorlijk vooroordeel. ::niet-ok::
En Kim zou ik al helemaal niet als nerd beschouwen want dat is ze namelijk helemaal niet zoals ik haar heb leren kennen tijdens de fandagen :D


Wat ik dan jammer vind, is dat ik Second Life spelers geen nerds mag noemen, maar de hele wereld noemt spelers van MMORPG's (wat dat is staat hier, het bekendste voorbeeld is World of Warcraft) wel nerds. Sterker nog: veel mensen vinden überhaupt spelers van videogames nerds.
Waarom zijn deze mensen wel nerds en Second Life spelers niet? Waarom zijn mensen die uren per dag achter hun computertje zitten om het hoogste level te bereiken wel nerds en mensen die uren per dag achter hun computertje zitten om vervolgens totaal niks te kunnen bereiken in Second Life niet? (of in ieder geval: ik mis echt totaal het doel, hetgeen wat je bezig houd in dit 'spel', maar ik heb daar misschien een verkeerd beeld van).

Even voor de duidelijkheid: Ik ben zelf ook een nerd. Ik hou erg van videogames en ik kan me er uren in verliezen. Dus dat argument hoef je niet meer te gebruiken (en het is ook al gedaan een paar posts hierboven).

Offline Bakkertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: RealityNet Goes SecondLife!
« Reactie #14 Gepost op: 8-07-2007, 14:12:56 »
Wat ik dan jammer vind, is dat ik Second Life spelers geen nerds mag noemen, maar de hele wereld noemt spelers van MMORPG's (wat dat is staat hier, het bekendste voorbeeld is World of Warcraft) wel nerds. Sterker nog: veel mensen vinden überhaupt spelers van videogames nerds.
Waarom zijn deze mensen wel nerds en Second Life spelers niet? Waarom zijn mensen die uren per dag achter hun computertje zitten om het hoogste level te bereiken wel nerds en mensen die uren per dag achter hun computertje zitten om vervolgens totaal niks te kunnen bereiken in Second Life niet? (of in ieder geval: ik mis echt totaal het doel, hetgeen wat je bezig houd in dit 'spel', maar ik heb daar misschien een verkeerd beeld van).

Even voor de duidelijkheid: Ik ben zelf ook een nerd. Ik hou erg van videogames en ik kan me er uren in verliezen. Dus dat argument hoef je niet meer te gebruiken (en het is ook al gedaan een paar posts hierboven).

Willemson ik heb gewoon een hekel aan het woord nerds en vooral aan vooroordelen.
Voor mij is iemand die van computerspelletjes houdt geen nerd, maar gewoon iemand die daarvan houdt.
Dat andere spel waar je het over hebt zegt me dan ook totaal niets omdat ik geen computerspelletjesfanaat ben, maar een viltfanaat...maakt mij dat dan ook tot een nerd? ;)
Altijd blijven lachen wat er ook gebeurd, al is het van de zenuwen!

Offline Ibung

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • zurkeltrutte?.
Re: RealityNet Goes SecondLife!
« Reactie #15 Gepost op: 8-07-2007, 16:01:55 »
 ::jaja::







 ::hug::
As ge de endjes an mekare moet kneupe bende alted in touw

Offline jokivin

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Blek is te gek
Re: RealityNet Goes SecondLife!
« Reactie #16 Gepost op: 8-07-2007, 17:52:06 »
Wat ik dan jammer vind, is dat ik Second Life spelers geen nerds mag noemen, maar de hele wereld noemt spelers van MMORPG's (wat dat is staat hier, het bekendste voorbeeld is World of Warcraft) wel nerds. Sterker nog: veel mensen vinden überhaupt spelers van videogames nerds.
Waarom zijn deze mensen wel nerds en Second Life spelers niet? Waarom zijn mensen die uren per dag achter hun computertje zitten om het hoogste level te bereiken wel nerds en mensen die uren per dag achter hun computertje zitten om vervolgens totaal niks te kunnen bereiken in Second Life niet? (of in ieder geval: ik mis echt totaal het doel, hetgeen wat je bezig houd in dit 'spel', maar ik heb daar misschien een verkeerd beeld van).

Even voor de duidelijkheid: Ik ben zelf ook een nerd. Ik hou erg van videogames en ik kan me er uren in verliezen. Dus dat argument hoef je niet meer te gebruiken (en het is ook al gedaan een paar posts hierboven).

Wat ik jammer vind is dat je eerst een oordeel over iemand vormt dmv wat ik (een deel van mijn tijd) doe, en niet eerst de moeite neemt om te kijken wat het is, hoe het is, en hoe ik mijn tijd eraan besteed.
De combinatie nerd en mijzelf vind ik niet eens zo schokkend alswel hoe je het in een zin stopt.
Bodejos zou op zn minst een beetje dom zijn dat hij niet snapt dat omdat ik iets met SL doe ik wel een nerd moet zijn.
Dat vind ik een beetje jammer.
Of jij een nerd bent maakt mij niet uit, ik geef mensen niet een stempel omdat ze dol zijn op gamen, warcraft, punniken of wat dan ook.

En trouwens waarom iemand een nerd noemen alleen omdat "de hele wereld" een andere groep een nerd noemt, dat snap ik niet.
Maar goed ik zit hier niet te ontkennen of ik wel of niet een nerd ben, of iig wat JIJ onder nerd zijn verstaat.

Einde discussie?
Kijk ik om me heen, sta ik midden in mijn leven. Loesje

Online Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: RealityNet Goes SecondLife!
« Reactie #17 Gepost op: 8-07-2007, 19:54:47 »

Bodejos zou op zn minst een beetje dom zijn dat hij niet snapt dat omdat ik iets met SL doe ik wel een nerd moet zijn.
In mijn reactie geef ik dus ook aan dat ik jou geen nerd vind. In SL ken ik je identiteit niet, maar IRL heb ik ook een heel ander beeld van je, en daar hoort de benaming NERD dus beslist niet bij. Dat is wat ik ermee aangaf, ik vond de opmerking van Willemson over jou dus nogal raar.


Online Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: RealityNet Goes SecondLife!
« Reactie #18 Gepost op: 8-07-2007, 20:24:19 »
@kim, een virtuele zoektocht naar de mol zou in meer opzichten een goed idee zijn.

Ten eerste omdat RN dan ''back to basic'' gaat, en dan refereer ik simpelweg aan het subforum waar het allemaal mee begon: www.wieisdemol.com

Ten tweede, omdat het twijfelaars (ga ik wel of niet deelnemen aan SL) weleens over de streep zou kunnen trekken.

Ten derde, omdat het me een leuke opvolger van de allereerste Molonline lijkt. Er zijn op diverse fora natuurlijk wel molonlines geweest, maar dit is de kans om mol Online, zoals het destijds in de chat werd gespeeld, nieuw leven in te blazen. Het lijkt me me dan ook leuk om het te volgen.

Overigens heb ik al een tijd een identiteit op SL, maar kan er momenteel nog niet zoveel mee.

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: RealityNet Goes SecondLife!
« Reactie #19 Gepost op: 11-07-2007, 18:48:13 »
(of in ieder geval: ik mis echt totaal het doel, hetgeen wat je bezig houd in dit 'spel', maar ik heb daar misschien een verkeerd beeld van).

Je kan je eigen doelstellingen bepalen he.
Ik ga naar de (gratis) gokmachines om geld te verdienen en m'n avatar er cooler uit te laten zien.
Of ik speel RPG's, die zijn wel anders als bvb een Final Fantasy. Meer een soort soap waarin je zelf de hoofdrol speelt.
Of je gebruikt het als leukere vorm van chatroom. Hebb er al tal van leuke mensen ontmoet. Dat had ook in een chatroom gekund, maar dat vind ik dan weer saai.