Auteur Topic: Flikken-Maastricht  (gelezen 263385 keer)

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Flikken-Maastricht
« Reactie #520 Gepost op: 7-11-2015, 12:19:25 »
Eindelijk een beetje spannende aflevering. Totaal ongeloofwaardig, maar enfin ik kijk FM niet uit geloofwaardigheid, maar omdat het een leuke serie is met Wolfs en Eva. Ben het ook eens dat de werkelijke aard van Bols nu wel heel snel even tussendoor kwam. En dan voelt het toch afgeraffeld aan, alsof je dat niet mee kan nemen of mag nemen naar volgend jaar  ::)
Wolfs deed er in ieder geval alles aan om van iedereen afscheid te nemen. Heeft Eva hem eens nodig, gaat ie naar Rio  :P
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Flikken-Maastricht
« Reactie #521 Gepost op: 7-11-2015, 13:01:22 »
Tja, je moet je 4 miljoen toch ERGENS aan besteden........

De slotaflevering vond ik vermakelijk om te zien. Ik kan me goed vinden in de opmerkingen over het al of niet geloofwaardig zijn. Ik had eigenlijk verwacht dat de laatste deur voor Wolfs op slot zou blijken te zitten, omdat die hacker het had laten afweten. Had ik ook wel een leuke twist gevonden.

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Flikken-Maastricht
« Reactie #522 Gepost op: 7-11-2015, 13:03:36 »
Inderdaad, als Bols het een beetje goed voor elkaar wil hebben, had hij Wolfs ook nog wel even vast kunnen laten zitten  ;D
You'll never walk alone

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Flikken-Maastricht
« Reactie #523 Gepost op: 7-11-2015, 15:12:32 »
Het was inderdaad een vermakelijke slotaflevering met een interessante cliffhanger. Weliswaas ongeloofwaardig maar daar kijk je FM toch niet voor.
Ich bin ein Bärliner!

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Flikken-Maastricht
« Reactie #524 Gepost op: 9-11-2015, 09:36:41 »
Ik ben zeer benieuwd hoe ze Wolfs nu weer terug gaan schrijven in het verhaal. Ik zie 'm niet zo snel zijn baantje weer terug krijgen, maar dat zal uiteindelijk toch wel gebeuren. Gelukkig is Flikken Maastricht sowieso al erg geloofwaardig.  :P

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Flikken-Maastricht
« Reactie #525 Gepost op: 9-11-2015, 13:16:56 »
Oja, dat vond ik ook interessant. Ik hoop op een 'blacklist-scenario']
You'll never walk alone

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Flikken-Maastricht
« Reactie #526 Gepost op: 9-11-2015, 18:04:12 »
Het terugschrijven van Wolfs kan kinderlijk eenvoudig. De slotaflevering van 6 november was misschien wel gewoon een droom. Aflevering 1 van het nieuwe seizoen begint dan met een wakker schrikkende Eva of Wolfs.....

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Flikken-Maastricht
« Reactie #527 Gepost op: 9-11-2015, 18:11:46 »
Dan stop ik met kijken
You'll never walk alone

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Flikken-Maastricht
« Reactie #528 Gepost op: 9-11-2015, 19:15:30 »
In een grijs verleden is dit scenario al eens toegepast op een heel seizoen. Ik heb het over Dallas. Achteraf verklaarden de makers deze "twist" als een boze droom van hoofdrolspeelster Pamela.

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Flikken-Maastricht
« Reactie #529 Gepost op: 13-11-2015, 07:57:42 »
Dan stop ik met kijken

Trouwens die Martijn Nieuwerf (Jens Bols) kan wel een potje acteren zeg. Was me bij Flikken Maastricht nog nooit zo opgevallen. Maar ik zag 'm woensdag in het stuk 'Smekelingen'. Was helemaal vergeten dat ie erin zat, dus moest best wel lachen toen ik door had dat hij dat was.

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Flikken-Maastricht
« Reactie #530 Gepost op: 23-01-2016, 01:06:24 »
Kijkt er iemand Flikken Rotterdam? Na een beroerde eerste aflevering komt de serie nu echt op stoom en bereikt hij her en der al het niveau van Flikken Maastricht!
« Laatst bewerkt op: 23-01-2016, 01:09:35 door jolmolletje »

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Flikken-Maastricht
« Reactie #531 Gepost op: 23-01-2016, 09:08:20 »
Ik heb de eerste aflevering gekeken. En dacht precies hetzelfde: beroerd.

Maar ik zal dan de volgende afleveringen alsnog gaan kijken. Ik denk zelf dat je in de Rotterdamse karakters de overeenkomsten met de Maastrichtse karakters gaat zoeken. Zo van: hoe zou Eva dit doen? Of hoe pakt Wolfs dit aan?

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: Flikken-Maastricht
« Reactie #532 Gepost op: 23-01-2016, 10:01:37 »
Het enige nadeel aan Cees Geel vind ik zijn stem. De hele tijd als ik hem hoor praten, moet ik denken aan de McDonalds, omdat hij de reclames daarvan inspreekt.
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: Flikken-Maastricht
« Reactie #533 Gepost op: 23-01-2016, 11:30:36 »
Het enige nadeel aan Cees Geel vind ik zijn stem. De hele tijd als ik hem hoor praten, moet ik denken aan de McDonalds, omdat hij de reclames daarvan inspreekt.
En ik heb het idee dat ik naar RTL 5 zit te kijken omdat hij ook daarvan voice-over is :P
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Flikken-Maastricht
« Reactie #534 Gepost op: 23-01-2016, 11:46:28 »
Ik vind dat er redelijk goed in geacteerd word.
Ook de bijrollen zijn overtuigend dat vind ik bij andere series (zoals Flikken Maastricht) juist altijd erg jeukend en slecht.

De verhaallijnen (christengekkie incest,  volgende week terrorisme bom rugzak) zijn natuurlijk heel voorspelbaar maar ik vind het wel leuk vermaak.

Ik zit echt niet te denken goh wat zou Eva of Wolfs doen, aangezien de personages gewoon heel anders zijn en nergens maar enige vergelijking te vinden is. Ze houden het heel knap van het "origineel" weg. Net zoals Flikken Maastricht het gewoon heel ver van het originele Flikken weg heeft gehouden.

Cees Geel en zijn stem heb ik ook niet echt last van, maar misschien komt dat omdat mijn tv meestal op mute of op een andere zender gaat bij reclames en ik niet zo heel veel RTL 5 kijk ;D

Ik vind het prettig vermaak
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Flikken-Maastricht
« Reactie #535 Gepost op: 23-01-2016, 14:06:15 »
Ik was na aflevering 1 afgehaakt, maar misschien toch maar kans geven dan  ::jaja::
You'll never walk alone

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Re: Flikken-Maastricht
« Reactie #536 Gepost op: 19-02-2016, 21:15:01 »
IK vind Flikken Rotterdam leuk. Vooral Cees Geel speelt een geweldige rol. Heerlijke droge humor.

Eigenlijk is dit leuker dan Flikken M.
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Flikken-Maastricht
« Reactie #537 Gepost op: 19-02-2016, 21:32:16 »
Na enkele afleveringen te hebben gezien, kan ik ook zeggen: dit zijn twee verschillende series. En dan bedoel ik meer te zeggen: ''Rotterdam'' is geen kopie van ''Maastricht'' geworden.



Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Flikken-Maastricht
« Reactie #538 Gepost op: 20-02-2016, 00:40:18 »
Ik vind Cees Geel ook geweldig. Leuke serie en idd niet te vergelijken met Maastricht.

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Flikken-Maastricht
« Reactie #539 Gepost op: 21-02-2016, 19:50:07 »
Ik vind de serie ook leuk, al vind ik de verhaallijnen wel wat voorspelbaar (de dader is elke keer precies degene van wie je het niet 'verwacht'). Cees Geel is inderdaad goed, maar Maryam Hassouni overtuigt echt niet helaas. Ik vind Flikken Maastricht een specialere serie waar ook meer aandacht aan lijkt te worden besteed (qua scripts en locaties), maar het is wel leuk vermaak  ::ok::.