Auteur Topic: Scholierenstaking  (gelezen 25177 keer)

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Scholierenstaking
« Reactie #80 Gepost op: 1-02-2008, 11:26:08 »
Ik heb in 6 jaar school nog nooit te maken gehad met een norm van 1040 uren. Ik had altijd ontzettend lekkere roostertjes met veel 2 tot 6 zonder enig tussenuur. Ligt dat nou gewoon aan mijn school of zijn die andere scholen nou dom ofzo?

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Scholierenstaking
« Reactie #81 Gepost op: 1-02-2008, 11:34:54 »
um... Ik denk dat het aan jou school ligt :P.
Vorig rooster had ik 8 tussenuren. En in mijn nieuwe rooster heb ik er 3 en 4 als het toetsuur door gaat. En ik moet 6 K-uren maken. Dus nu moet ik juist weer na school blijven...

Offline Remon

  • Forumlid
Re: Scholierenstaking
« Reactie #82 Gepost op: 2-02-2008, 18:27:50 »
Voordat de nieuwe fase werd ingevoerd maakte mensen in de bovenbouw inderdaad veel minder uren. Ik heb van een vriend van mij gehoord dat zijn oudere zussen maar ongeveer 25 lesuren hadden in klas 5 en 6 met 7 proefwerkweken. Ik heb er dit jaar 32 en volgend jaar 34 (plus tussenuren) met 4 proefwerkweken..... hiermee zit ik ongeveer rond de 1000 uur waarschijnlijk, nog net niet genoeg dus.
Je kunt je dus wel voorstellen dat de mensen in het oude systeem veeeeel minder uren hadden per jaar dan de huidige scholieren.
Daarnaast kan het inderdaad ook voor een deel aan je school gelegen hebben dat je zo´n ongeloofelijk relaxede dagen maakte, want hoe klijnschaligger de school en hoe simpeler de vakkenpaketten hoe makkelijker het roosteren is.

Offline Evenstar

  • Winnaar pool ER 2006
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Viva La Vida Or Death And All His Friends
Re: Scholierenstaking
« Reactie #83 Gepost op: 2-02-2008, 20:13:56 »
Ik heb 32 uur met 4 proefwerkweken ook inderdaad. Het 1ste halfjaar had ik 34 uren.

WAAROM schaffen ze die 1040 uren-norm nou niet af heey.. dit gaat écht niet werken, ik heb gemiddeld 5 tot 10 tussenuren in de week  ::niet-ok::
First you go backwards, but then forwards again

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Scholierenstaking
« Reactie #84 Gepost op: 2-02-2008, 20:32:09 »
Ik heb 32 uur met 4 proefwerkweken ook inderdaad. Het 1ste halfjaar had ik 34 uren.

WAAROM schaffen ze die 1040 uren-norm nou niet af heey.. dit gaat écht niet werken, ik heb gemiddeld 5 tot 10 tussenuren in de week  ::niet-ok::

Dat met die tussenuren heeft niks te maken met de 1040 uren-norm, maar met de (nieuwe) tweede fase...

Offline Evenstar

  • Winnaar pool ER 2006
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Viva La Vida Or Death And All His Friends
Re: Scholierenstaking
« Reactie #85 Gepost op: 2-02-2008, 20:38:07 »
Dat met die tussenuren heeft niks te maken met de 1040 uren-norm, maar met de (nieuwe) tweede fase...
Ook goed :P Als het maar afschaffen want dit slaat nergens op, soms zit ik 10 uur op school te niksen
First you go backwards, but then forwards again

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Scholierenstaking
« Reactie #86 Gepost op: 2-02-2008, 20:40:16 »
Ik moet 36 uur maken. Heb er 29 ingeroosterd. (Dus moet in tussenuren zogeheette K-uren maken)
En dan heb ik 1 week toetsweek.

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Scholierenstaking
« Reactie #87 Gepost op: 2-02-2008, 20:42:52 »
Onze geniale roostermakers hebben na een halfjaar besloten dat het rooster maar eens verbeterd moest worden.
Gevolg: ik ga van 1 tussenuur naar 6 tussenuren. Hulde! ::bravo:: ::bravo:: ::bravo::
 ::)

Offline tinuzzz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Scholierenstaking
« Reactie #88 Gepost op: 2-02-2008, 21:03:59 »
Onze geniale roostermakers hebben na een halfjaar besloten dat het rooster maar eens verbeterd moest worden.
Gevolg: ik ga van 1 tussenuur naar 6 tussenuren. Hulde! ::bravo:: ::bravo:: ::bravo::
 ::)

Wat een vooruitgang! ::)

Offline -Lieke-

  • Winnaar pool PE2005, PE2007 én Idols'05/'06
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Scholierenstaking
« Reactie #89 Gepost op: 3-02-2008, 16:19:30 »
Daarnaast kan het inderdaad ook voor een deel aan je school gelegen hebben dat je zo´n ongeloofelijk relaxede dagen maakte, want hoe klijnschaligger de school en hoe simpeler de vakkenpaketten hoe makkelijker het roosteren is.
Dat klopt niet hoor, ik zit op een kleine school en dan is het juist moeilijk goede roosters te maken. Voor 6 vwo maatschappij is er één rooster. Er zijn een paar cm'ers die biologie volgen, en de rest van de klas heeft dan altijd tussenuren. Tijdens Frans en Duits heeft em een tussenuur, tijdens economie cm. En de roostermaken snapt dan niet dat economie en biologie wel tegelijkertijd kan :-\\ we moeten altijd zelf lessen gaan verschuiven om een beetje een normaal rooster te krijgen

Offline Remon

  • Forumlid
Re: Scholierenstaking
« Reactie #90 Gepost op: 4-02-2008, 08:16:17 »
Dat klopt niet hoor, ik zit op een kleine school en dan is het juist moeilijk goede roosters te maken. Voor 6 vwo maatschappij is er één rooster. Er zijn een paar cm'ers die biologie volgen, en de rest van de klas heeft dan altijd tussenuren. Tijdens Frans en Duits heeft em een tussenuur, tijdens economie cm. En de roostermaken snapt dan niet dat economie en biologie wel tegelijkertijd kan :-\\ we moeten altijd zelf lessen gaan verschuiven om een beetje een normaal rooster te krijgen

Volgens mij toch echt wel, want de problemen die jij nu op noemt heb je net zo goed op grote scholen, alleen dan veel meer omdat gewoon een factor groter is. Je moet het roosteren zien als een wiskundig model, als de school groter is is er een groter aantal factoren die van belang zijn. Want er zijn meer leraren, meer leerlingen en dus meer lessen. Verder moet je bij een groot aantal klassen rekening houden met dingen als het aantal jongens versus het aantal meisjes in een klas, en dat maakt het weer een stapje ingewikkelder. Bovendien is het heel normaal om een tussenuur te hebben als je in de klas zit bij iemand met een ander profiel terwijl diegene wel les heeft. Verder kan het ook aan de roostermakers liggen.

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Scholierenstaking
« Reactie #91 Gepost op: 4-02-2008, 09:33:36 »
Volgens mij toch echt wel, want de problemen die jij nu op noemt heb je net zo goed op grote scholen, alleen dan veel meer omdat gewoon een factor groter is. Je moet het roosteren zien als een wiskundig model, als de school groter is is er een groter aantal factoren die van belang zijn. Want er zijn meer leraren, meer leerlingen en dus meer lessen. Verder moet je bij een groot aantal klassen rekening houden met dingen als het aantal jongens versus het aantal meisjes in een klas, en dat maakt het weer een stapje ingewikkelder. Bovendien is het heel normaal om een tussenuur te hebben als je in de klas zit bij iemand met een ander profiel terwijl diegene wel les heeft. Verder kan het ook aan de roostermakers liggen.

Nou, ik zat vorig jaar in een klas van 27 jongens en 1 meisje. Dus echt rekening daarmee houden doen ze, in ieder geval hier, niet. Echt een baggerklas.

Offline Sprien

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Kleine hamsters, grote avonturen!
Re: Scholierenstaking
« Reactie #92 Gepost op: 4-02-2008, 09:46:23 »
Nou, ik zat vorig jaar in een klas van 27 jongens en 1 meisje. Dus echt rekening daarmee houden doen ze, in ieder geval hier, niet. Echt een baggerklas.

Had ze wel veel keus  ::hypocriet::
The sun came up and reality set in.

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Scholierenstaking
« Reactie #93 Gepost op: 4-02-2008, 14:08:20 »
Had ze wel veel keus  ::hypocriet::

Hahahaha ::rofl::
Nee, ze had al een vriendje buiten school ;D

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Scholierenstaking
« Reactie #94 Gepost op: 4-02-2008, 16:58:44 »
waarom zouden ze daar uberhaupt rekening mee moeten houden?

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Scholierenstaking
« Reactie #95 Gepost op: 4-02-2008, 17:05:03 »
waarom zouden ze daar uberhaupt rekening mee moeten houden?

Omdat je in een klas die in evenwicht is het beste kunt werken.
Met zoveel jongens in een klas is een drama omdat alle Bokito's zich moeten laten gelden en dat zorgt voor een heleboel lawaai...

Offline Remon

  • Forumlid
Re: Scholierenstaking
« Reactie #96 Gepost op: 5-02-2008, 13:19:02 »
Ik denk dat scholen met een beetje fatsoenlijke roostermakers rekening houden met dat soort dingen. Zo niet dan is zo´n school dus slecht georganiseerd, want bijvoorbeeld een eerlijke verdeling van man/vrouw in een klas zou toch vanzelfsprekend moeten zijn.

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Scholierenstaking
« Reactie #97 Gepost op: 5-02-2008, 20:55:07 »
Ik denk dat scholen met een beetje fatsoenlijke roostermakers rekening houden met dat soort dingen. Zo niet dan is zo´n school dus slecht georganiseerd, want bijvoorbeeld een eerlijke verdeling van man/vrouw in een klas zou toch vanzelfsprekend moeten zijn.

Bij ons kan dat nou eenmaal niet. Bijna alle jongens zitten op havo in mijn jaar. Dat betekend dus dat we maar een paar jongens hebben en voor de rest meisjes. Daar valt niks aan te doen. MAar wij werken prima hoor...

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Scholierenstaking
« Reactie #98 Gepost op: 30-01-2011, 19:31:59 »
whahaha deze staking weet ik nog zo goed ::).
Ik had ook gestaakt, echt geweldig grappig was dit :P.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: Scholierenstaking
« Reactie #99 Gepost op: 30-01-2011, 19:36:09 »
Nou, ik zat vorig jaar in een klas van 27 jongens en 1 meisje. Dus echt rekening daarmee houden doen ze, in ieder geval hier, niet. Echt een baggerklas.
jeetje, dat is wel absurd, ik zat juist met meer meiden dan jongens in de klas, ligt natuurlijk ook aan het niveau dat je doet
VWO is meestal meer vrouwen dan mannen
HAVO meestal gekijk en VMBO veel meer mannen dan vrouwen
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!