Auteur Topic: Moslimvraagstukken  (gelezen 17333 keer)

Offline Test

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Moslimproblematiek
« Reactie #40 Gepost op: 30-03-2008, 13:46:31 »
En dan NU met het slappe excuus komen dat ie de moslims in ons land prijst om hun kalmte. Even vergeten dan dat het niet de film zelf is, maar de hele 5 maanden durende ophitserij, die voor de nodige ellende heeft gezorgd en ongetwijfeld nog gaat zorgen.


Welke ophitserij? De ophitserijrondom zijn film is niet door hemzelf maar door de media en de overheid veroorzaakt. Niet door hemzelf hoor.


Moet ook heel eerlijk zeggen dat het gedrag van bepaalde moslimgroeperingen wat mij betreft ook steeds meer tegen zichzelf aan het werken is. Constant die overspannen reacties over feitelijk niks maakt die groepen steeds ongeloofwaardiger. ::niet-ok::
« Laatst bewerkt op: 30-03-2008, 13:55:10 door Test »
Geniet nooit met mate...

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Moslimproblematiek
« Reactie #41 Gepost op: 30-03-2008, 13:56:34 »

Welke ophitserij? De ophitserijrondom zijn film is niet door hemzelf maar door de media en de overheid veroorzaakt. Niet door hemzelf hoor.


Moet ook heel eerlijk zeggen dat het gedrag van bepaalde moslimgroperingen wat mij betreft ook steeds meer tegen zichzelf aan het werken is. Constant die overspannen reacties over feitelijk niks maakt die groepen steeds ongeloofwaardiger. ::niet-ok::
Ik bedoel ook meer het hele gedoe rond die film heen.

Nu ik fitna gezien heb, (in gedeeltes dan, ik hoef hem echt niet compleet te zien) ben ik nog steeds van mening dat wilders zichzelf meer en meer onsterfelijk belachelijk aan het maken is. Olie op het vuur gooien is erg gemakkelijk. Met gefundeerde meningen komen is hem niet gegeven.

Offline Firesphere

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't ever try that again
Re: Moslimproblematiek
« Reactie #42 Gepost op: 31-03-2008, 17:31:59 »
Nederland zegt sorry:

Sorry for the film
I'm not a complete idiot; some parts are missing

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Moslimproblematiek
« Reactie #43 Gepost op: 31-03-2008, 17:45:13 »
Nederland zegt sorry:

Sorry for the film

yeah right, wilders maakt een film en anderen moeten sorry zeggen.  :-\\

Offline Firesphere

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't ever try that again
Re: Moslimproblematiek
« Reactie #44 Gepost op: 31-03-2008, 19:33:14 »
yeah right, wilders maakt een film en anderen moeten sorry zeggen.  :-\\
Nou, meer dat Nederland zegt dat ze Wilders zelf ook een rare aap vinden :)
I'm not a complete idiot; some parts are missing

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Moslimproblematiek
« Reactie #45 Gepost op: 31-03-2008, 20:01:35 »
Nou, meer dat Nederland zegt dat ze Wilders zelf ook een rare aap vinden :)
Daar hoefde hij voor mij die film niet voor te maken, dat wist ik ook zo wel. ::rofl::

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Moslimproblematiek
« Reactie #46 Gepost op: 31-03-2008, 22:25:42 »
De slappeling gaat zijn film aanpassen om juridische vervolging te voorkomen. ::niet-ok:: ::niet-ok:: ::niet-ok:: ::niet-ok::


Als hij ''kloten'' had gehad, zou hij de film hebben gelaten zoals ie was, en had hij de juridische gevolgen voor hem voor lief genomen.

Het tekent nog eens extra het gebrek aan echte inhoud.

Offline Firesphere

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't ever try that again
Re: Moslimproblematiek
« Reactie #47 Gepost op: 31-03-2008, 22:29:10 »
De slappeling gaat zijn film aanpassen om juridische vervolging te voorkomen. ::niet-ok:: ::niet-ok:: ::niet-ok:: ::niet-ok::


Als hij ''kloten'' had gehad, zou hij de film hebben gelaten zoals ie was, en had hij de juridische gevolgen voor hem voor lief genomen.

Het tekent nog eens extra het gebrek aan echte inhoud.

En hij is te laat met de aanpassingen, want de aanklachten zijn al de deur uit en daarnaast is de oude 'versie' ook nog vast wel ergens te krijgen....
I'm not a complete idiot; some parts are missing

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Moslimproblematiek
« Reactie #48 Gepost op: 31-03-2008, 22:54:47 »
En hij is te laat met de aanpassingen, want de aanklachten zijn al de deur uit en daarnaast is de oude 'versie' ook nog vast wel ergens te krijgen....

Op mijn PC bijvoorbeeld ::)

Offline kabouter

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Moslimproblematiek
« Reactie #49 Gepost op: 10-04-2008, 23:00:20 »
Wat ik zo jammer vind, is dat er in diverse landen (overdreven?) gereageerd wordt op fitna.
Zijn wij nou zo nuchter?
Wilders wil idd olie op het vuur gooien. Het is puur provoceren. Ik hoop niet dat Rita met haar TON ook zo maf gaat doen.


Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Moslimproblematiek
« Reactie #50 Gepost op: 12-12-2008, 01:45:43 »
*schop*

'An interview with Muhammed' van Ehsan Jami. Wat vinden jullie ervan (op de lage cinematografische kwaliteit dan ;) )

Offline Firesphere

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't ever try that again
Re: Moslimproblematiek
« Reactie #51 Gepost op: 13-12-2008, 14:33:49 »
p.s.
Kan de titel van dit topic niet veranderd worden in moslimvraagstukken? problematiek vind ik nogal een ehm, insinuerende titel
I'm not a complete idiot; some parts are missing

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Moslimvraagstuk
« Reactie #52 Gepost op: 13-12-2008, 14:43:46 »
Goed idee, Firesphere, ik doe het dan ook alvast in mijn berichtje. Niet dat het helpt, dat blijft immers pas zo als de openingspost wordt aangepast.

Een van de twistpunten vloeit voort uit het niet willen accepteren van elkaars achtergrond.

Wie de volgende vraag kan beantwoorden, krijgt van mij een pilsje op de Molfandag (niet dat die iets met dit thema te maken heeft, maar goed....):

Waarom moet het Christendom wijken voor de Islam, en waarom moet de Islam wijken voor het Christendom? Die twee zitten elkaar al een jaar of 1200 in de haren, dus wie daar nu een oplossing voor weet: dat zou ik opmerkelijk vinden.

Natuurlijk is het een veel complexer vraagstuk dan zoals ik het beschrijf, maar beide kampen redeneren vanuit hun eigen onwrikbare gelijk.
« Laatst bewerkt op: 13-12-2008, 14:49:20 door Bodejos »

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Moslimvraagstukken
« Reactie #53 Gepost op: 13-12-2008, 15:10:54 »
Et voila

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Moslimvraagstukken
« Reactie #54 Gepost op: 13-12-2008, 15:12:53 »
Et voila
Fils de Guillaume: merveilleux!!!!!!

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Moslimvraagstukken
« Reactie #55 Gepost op: 15-12-2008, 17:18:56 »
Ik heb niets tegen mensen die 'gewoon' geloven in een bepaald item maar ik heb het toch wel moeilijk met een godsdienst waarbij men een weerloos levend wezen moet offeren.   

In elke Godsdienst zitten wel een paar extremisten die hun geloof willen opdringen en hun daden willen verantwoorden door hun geloof voorop te schuiven. Maar dit zijn slechts kleine minderheden die jammer genoeg het totaalbeeld verpesten voor de meerderheid van die gemeenschap. Wel is het opmerkelijk dat de grote meerderheid van die gemeenschap zich wil distanciëren van de extremisten maar echter geen uitgesproken mening hierover heeft en er ook niet tegenin wil of durft gaan... (een beetje ver van mijn bed show terwijl ze hiermee toch van heel dichtbij geconfronteerd worden)

Nog even het recht op het uiten van de vrije mening; 

De termen racisme, discriminatie en andere woorden uit die waaier worden in Nederland en Belgie veel te snel uit de hoed worden getoverd om misdrijven, gepleegd door persoonlijk gekwetste ego's, goed te praten.  Er zijn slecht enkele nationaliteiten met hetzelfde geloof die hier problemen van maken.
Kunnen wij als westerling in hun omgeving ook beroep doen op diezelfde termen waar hier veelvuldig misbruik van gemaakt wordt? Misschien wel een rechts getinte vraag, maar toch een argument om bepaalde zaken in vraag te stellen.   
 
Verder ben ik van mening dat ieder mens zijn mening mag zeggen (zonder dreiging) Het geeft andere mensen de kans om zelf te oordelen of die persoon al dan niet een extremist is, ongeacht welk geloof dan ook.
 





   

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Moslimvraagstukken
« Reactie #56 Gepost op: 14-01-2013, 22:26:20 »
Deze bump ik ook even, want hier kunnen de meningen vast ook heel erg verschillend zijn ;D.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Moslimvraagstukken
« Reactie #57 Gepost op: 14-01-2013, 22:30:22 »
Roken is zóóó Geert Wilders. ::niet-ok::
🜃

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Moslimvraagstukken
« Reactie #58 Gepost op: 14-01-2013, 22:32:28 »
Roken is zóóó Geert Wilders. ::niet-ok::
Dat is gewoon drie slechte dingen in één zin: roken, geert wilders en de reclame op zich ;D.

And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Moslimvraagstukken
« Reactie #59 Gepost op: 14-01-2013, 22:33:28 »
Dat is gewoon drie slechte dingen in één zin: roken, geert wilders en de reclame op zich ;D.
Brengt toch wel mijn standpunt goed naar voren in de discussie over moslims? ;D
🜃