Auteur Topic: Tour de France pool 2008  (gelezen 46118 keer)

Offline Test

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
Tour de France pool 2008
« Gepost op: 1-04-2008, 11:40:10 »
Zoals jullie misschien wel misschien niet weten hebben we de afgelopen 2 jaar tijdens de Tour de France een pool gehouden op RealityNet. Voor hen die deze pool nog niet kennen, kan je hier eens een kijkje nemen.

Omdat men na 2 jaar misschien wel weer eens wat variatie wil, leek het me aardig jullie te vragen of jullie andere ideeen hebben over de nieuwe TdF pool van dit jaar. De bedoeling is eigenlijk dat de opzet globaal hetzelfde blijft, maar mensen misschien ideeen hebben over variaties.

Dus laat maar horen wat jullie vinden.

Ik kom maar een beetje op tijd hiermee, want als ik het één en ander moet veranderen aan de poolsoftware heb ik daar nog wat tijd voor. Voor mensen die geen idee hebben hoe de pool werkt kan je eens kijken bij de spelregels.
Geniet nooit met mate...

Offline Megan

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I se le dijo de forma!
Re: Tour de France pool 2008
« Reactie #1 Gepost op: 1-04-2008, 11:56:54 »
ik zet 'm iig ff sticky :D
Sommige mensen verwarren het recht op vrije meningsuiting met het recht op verbaal geweld.

Offline WIDMJokertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ;D
Re: Tour de France pool 2008
« Reactie #2 Gepost op: 1-04-2008, 15:47:19 »
ik weet niet of jullie het al deden maar misschien bijvoorbeeld wie eindigt er als laatste,
of wie wint de bolletjes, gele, witte of groene trui  ;)

Offline lord menno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oranje is de bomp
Re: Tour de France pool 2008
« Reactie #3 Gepost op: 1-04-2008, 16:49:23 »
of wie wint de bolletjes, gele, witte of groene trui  ;)
die hadden we al.

ik weet nog iets heel leuks maar vorig jaar mocht dat ook al niet.
Maar elke etappe ben je 1 renner. en dan krijg je de tijd en punten enzo toegewezen van die ene renner.
dan maken we op het einde een eindstand met alles en klaar ::bravo::
Menno is gek

Offline Test

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Tour de France pool 2008
« Reactie #4 Gepost op: 1-04-2008, 17:59:30 »
ik weet nog iets heel leuks maar vorig jaar mocht dat ook al niet.
Maar elke etappe ben je 1 renner. en dan krijg je de tijd en punten enzo toegewezen van die ene renner.
dan maken we op het einde een eindstand met alles en klaar ::bravo::

Vorig jaar snapte ik er ook al niks van. :P
Geniet nooit met mate...

Offline koekoe

  • Winnaar pool Oberon 2005, Expeditie Robinson 2009 én 2011
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Tour de France pool 2008
« Reactie #5 Gepost op: 1-04-2008, 19:23:16 »
Misschien een leuk voorstel,Door de spijtige dopinggevallen (alweer) werden vorig jaar enkele renners uit de Tour gezet.Wie die renners in zijn ploeg staan had (ook ik) verloor dus terecht de door de betreffende renner behaalde punten.
Een voorbeeldje; Vino werdt uit de Tour gezet;punten weg dus. Ik had Evans in mijn ploeg.Vino won een tijdrit,Evans was 2é.... dus normaal is Evans de winnaar van die tijdrit.en de 3é wordt 2é enz.Dat is natuurlijk niet bij te houden.
Is volgend voorstel misschien een goed idee? (een beetje zoals in de andere pools) Als een renner(om wat voor reden dan ook) de Tour moet verlaten,hij automatisch een flink aantal -punten krijgt? Zodat de leider in onze pool plots een terugval kan maken,en het zo spannend blijft tot het einde?

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Tour de France pool 2008
« Reactie #6 Gepost op: 1-04-2008, 20:50:26 »
Ik begrijp niet echt wat je bedoelt: waarom zou je punten krijgen als je renners afstappen?  ???

Ik weet nu even niets nieuws te bedenken, ik zal ook nog even nadenken. Wat ik in ieder geval wél goed vind aan het huidige systeem (niet veranderen dus) is dat je één keer iets invult en daarna niets meer mag wijzigen.  ::ok:: Ik hoop echt dat dat zo blijft. Het is altijd leuk wanneer er renners afvallen, want dan komen er reserve-renners in. Dat is een leuk tactisch element waarvan ik hoop dat het erin blijft.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline lord menno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oranje is de bomp
Re: Tour de France pool 2008
« Reactie #7 Gepost op: 1-04-2008, 20:54:03 »
Ik begrijp niet echt wat je bedoelt: waarom zou je punten krijgen als je renners afstappen?  ???
niet punten maar !!!MIN!!!punten
Menno is gek

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Tour de France pool 2008
« Reactie #8 Gepost op: 1-04-2008, 21:03:27 »
O, minpunten. Er stond -punten, lijkt me niet zo gek dus dat ik dat verkeerd lees.  ::)

Maar goed, het lijkt me toch niet zo'n supervoorstel, omdat je dan gedwongen wordt in te zetten op renners waarvan je denkt dat ze de hele tour gaan uitrijden. Met het huidige systeem kun je ook sprinters in je team zetten (waarvan je weet dat ze af gaan stappen) en daar goede reserves achter zetten. Met die minpunten bereik je in mij ogen alleen maar dat mensen meer op klassementsrenners in gaan zetten ipv sprinters en dergelijke. :(
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline koekoe

  • Winnaar pool Oberon 2005, Expeditie Robinson 2009 én 2011
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Tour de France pool 2008
« Reactie #9 Gepost op: 1-04-2008, 21:04:33 »
niet punten maar !!!MIN!!!punten
idd KD zoals menno zegt; MIN-punten  ::jaja:: ::jaja::

Offline lord menno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oranje is de bomp
Re: Tour de France pool 2008
« Reactie #10 Gepost op: 1-04-2008, 21:08:00 »
O, minpunten. Er stond -punten, lijkt me niet zo gek dus dat ik dat verkeerd lees.  ::)

Maar goed, het lijkt me toch niet zo'n supervoorstel, omdat je dan gedwongen wordt in te zetten op renners waarvan je denkt dat ze de hele tour gaan uitrijden. Met het huidige systeem kun je ook sprinters in je team zetten (waarvan je weet dat ze af gaan stappen) en daar goede reserves achter zetten. Met die minpunten bereik je in mij ogen alleen maar dat mensen meer op klassementsrenners in gaan zetten ipv sprinters en dergelijke. :(
maar dat is ook de bedoeling. het eerste jaar had ik in mijn ploeg de nummers 1,2,3,4,5,6 van de tour in mijn team en waar sta ik 57895623189056ste in de lijst. dat is toch een beetje scheef
Menno is gek

Offline koekoe

  • Winnaar pool Oberon 2005, Expeditie Robinson 2009 én 2011
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Tour de France pool 2008
« Reactie #11 Gepost op: 1-04-2008, 21:09:13 »


Ik weet nu even niets nieuws te bedenken, ik zal ook nog even nadenken. Wat ik in ieder geval wél goed vind aan het huidige systeem (niet veranderen dus) is dat je één keer iets invult en daarna niets meer mag wijzigen.  ::ok:: Ik hoop echt dat dat zo blijft. Het is altijd leuk wanneer er renners afvallen, want dan komen er reserve-renners in. Dat is een leuk tactisch element waarvan ik hoop dat het erin blijft.
Sorry, onze reacties hebben elkaar wat gekruist, maar  dit vind ik natuurlijk ook een prachtig voorstel  ::ok:: ::ok::

Offline lord menno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oranje is de bomp
Re: Tour de France pool 2008
« Reactie #12 Gepost op: 1-04-2008, 21:23:53 »
Vorig jaar snapte ik er ook al niks van. :P
oen :P

kijk:
Proloog
Menno: Samuel Sanchez --> 3:10
Test: Hushovd --> 4:28
Koekoe: Cancellara --> 4:25

1ste Etappe
Menno: Samuel Sanchez --> 1:22:08
Test: Boonen --> 2:23:49
Koekoe: Boonen --> 2:23:49

2de Etappe
Menno: Landaluze --> 1:23:59
Test: Mcgee --> 3:34:10
Koekoe: Velo --> 3:34:12

Algemeen klassement
Menno: 3:10 + 1:22:08 + 1:23:59 =  2:49:17
Test: 4:28 + 2:23:49 + 3:34:10 =  6:02:27
Koekoe: 4:25 + 2:23:49 + 3:34:12 =  6:02:28

Menno wint dus het algemeen klassement ::bravo:: ::bravo::
Elke etappe kan je dus een andere rijder kiezen. Je mag ook elke keer dezelfde en 1 renner mag meerdere keren verkozen worden.
Menno is gek

Offline koekoe

  • Winnaar pool Oberon 2005, Expeditie Robinson 2009 én 2011
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Tour de France pool 2008
« Reactie #13 Gepost op: 1-04-2008, 21:50:55 »

Elke etappe kan je dus een andere rijder kiezen. Je mag ook elke keer dezelfde en 1 renner mag meerdere keren verkozen worden.

Hmmmm,das idd niet de bedoeling.

Offline Test

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Tour de France pool 2008
« Reactie #14 Gepost op: 1-04-2008, 21:54:51 »
Menno wint dus het algemeen klassement ::bravo:: ::bravo::
Elke etappe kan je dus een andere rijder kiezen. Je mag ook elke keer dezelfde en 1 renner mag meerdere keren verkozen worden.


Ook een leuke pool. :P

Maar da's dus een hele nieuwe opzet van de pool en dat is eigenlijk niet de bedoeling. De bedoeling is dat er maximaal variaties op de huidige pool komen anders moet ik heel veel gaan programmeren en daar heb ik eigenlijk niet zoveel zin in. :-X
Geniet nooit met mate...

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Tour de France pool 2008
« Reactie #15 Gepost op: 3-04-2008, 22:02:38 »
Ik heb nog nooit meegespeeld, maar wel de spelregels even bekeken. Als ik het goed begrijp kies je voor de Tour een team, en dan wijzig je tussendoor niets (alleen als er toevallig iemand van je team uitvalt).

Vergroot je de betrokkenheid niet als je tijdens de Tour nog wat mag veranderen, bijv. op een rustdag? Je zou kunnen denken aan iets als iemand uit je ploeg gooien en vervangen voor een reserverijder.
Keep calm and eat chocolates!

Offline lord menno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oranje is de bomp
Re: Tour de France pool 2008
« Reactie #16 Gepost op: 3-04-2008, 22:39:05 »
Ik heb nog nooit meegespeeld, maar wel de spelregels even bekeken. Als ik het goed begrijp kies je voor de Tour een team, en dan wijzig je tussendoor niets (alleen als er toevallig iemand van je team uitvalt).

Vergroot je de betrokkenheid niet als je tijdens de Tour nog wat mag veranderen, bijv. op een rustdag? Je zou kunnen denken aan iets als iemand uit je ploeg gooien en vervangen voor een reserverijder.
dat was vorig jaar ::)

we kunnen ook gaan stemmen op welke renner gebruikt dit jaar geen dopig? of welke wordt dit jaar als 12de betrapt of welke renner heeft de beste smoes?
Menno is gek

Offline koekoe

  • Winnaar pool Oberon 2005, Expeditie Robinson 2009 én 2011
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Tour de France pool 2008
« Reactie #17 Gepost op: 4-04-2008, 18:37:03 »
Ik heb nog nooit meegespeeld, maar wel de spelregels even bekeken. Als ik het goed begrijp kies je voor de Tour een team, en dan wijzig je tussendoor niets (alleen als er toevallig iemand van je team uitvalt).

Vergroot je de betrokkenheid niet als je tijdens de Tour nog wat mag veranderen, bijv. op een rustdag? Je zou kunnen denken aan iets als iemand uit je ploeg gooien en vervangen voor een reserverijder.
Moet je dit jaar zeker doen  ::jaja:: een aanrader wat mensen aanzetten tot he,Test  ;) ;)
Je kan niet zomaar iemand vervangen,ook niet op een rustdag.Enkel als een renner om welke reden dan ook uit de Tour stapt/gezet wordt,dan pas kan je die vervangen.Stel, na de eerste week zijn er al 3/4 van jouw team naar huis,en je hebt geen reserverenners,tja dan sta je daar dan he met nog 2-3 renners. Dat is dus de bedoeling van de reserverenners.Maar ik leg het je nog wel uit  ;)

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Tour de France pool 2008
« Reactie #18 Gepost op: 4-04-2008, 18:52:06 »
Ja maar, dat is dus een wijziging die ik voorstel, daar vraagt Test hier toch om  ::)

Als je je reserverenner inzet,en daarna heb je geen reserve meer als er iemand opstapt, dan is dat jammer, dat is het risico dat je neemt
Keep calm and eat chocolates!

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Tour de France pool 2008
« Reactie #19 Gepost op: 4-04-2008, 18:52:13 »
Moet je dit jaar zeker doen  ::jaja:: een aanrader wat mensen aanzetten tot he,Test  ;) ;)
Je kan niet zomaar iemand vervangen,ook niet op een rustdag.Enkel als een renner om welke reden dan ook uit de Tour stapt/gezet wordt,dan pas kan je die vervangen.Stel, na de eerste week zijn er al 3/4 van jouw team naar huis,en je hebt geen reserverenners,tja dan sta je daar dan he met nog 2-3 renners. Dat is dus de bedoeling van de reserverenners.Maar ik leg het je nog wel uit  ;)

En die opzet vond ik prima!  ::ok:: ::ok::
Soms ben je blij als er iemand afhaakt en er een betere reserverenner inkomt. Of soms is het juist heel frustrerend als een reserverenner van alles en nog wat wint maar niets oplevert omdat hij reserve blijft.  ;D ::ok::

Ik hoop echt dat jullie het systeem zo houden dat je alleen vooraf een ploeg moet samenstellen en dat we niet ook nog tijdens de Tour dingen kunnen/moeten wijzigen. Zodra dat verandert, zal ik moeten afhaken, want ik ben in de zomer constant weg.  ::tandpastasmiley::
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.