Auteur Topic: 2012, 21-12, de Mayavoorspelling  (gelezen 4493 keer)

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
2012, 21-12, de Mayavoorspelling
« Gepost op: 22-06-2008, 20:04:13 »
Wel of geen (te) zwaar onderwerp voor dit forum? Dat zal moeten blijken.

Ik heb kennelijk jaren als mol onder de grond geleefd. Ik heb weleens van het fenomeen gehoord, maar wist niet dat er zoveel mensen mee bezig waren.


Ach, een voorspelling van een willekeurige sekte over het einde der tijden, die zegt me niets, die zijn allemaal voorbij gegaan zonder dat er iets gebeurde.

Maar de Maya-voorspellingen zijn toch echt wel iets anders. Toch een mollenstreek? De Maya-kalender is immers op 9 maart in Amersfoort geveild........uiteraard is dat laatste flauwekul, maar ik zou eens graag willen weten hoe jullie hier nu over denken?

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: 2012, 21-12, de Mayavoorspelling
« Reactie #1 Gepost op: 22-06-2008, 21:21:02 »
In de loop der tijd hebben een heleboel sektes beweerd dat ze precies wisten wanneer het eind der tijden plaatsvond, maar ze hebben nog nooit gelijk gehad. Ik geloof niet dat een mens daar achter kan komen.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: 2012, 21-12, de Mayavoorspelling
« Reactie #2 Gepost op: 22-06-2008, 21:29:05 »
Inderdaad hecht ik dus ook geen enkele waarde aan de voorspellingen van die sektes, maar ik sla de maya´s wel hoger aan dan een sekte.

http://www.daanspeak.com/Maya01.html


Ik plaats dit onderwerp eigenlijk ook omdat het een heel leuk discussieonderwerp is, maar ook, omdat ik nu twee keer binnen een week werd geconfronteerd met het fenomeen 2012.

« Laatst bewerkt op: 22-06-2008, 22:57:22 door Bodejos »

Offline Evenstar

  • Winnaar pool ER 2006
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Viva La Vida Or Death And All His Friends
Re: 2012, 21-12, de Mayavoorspelling
« Reactie #3 Gepost op: 22-06-2008, 23:57:08 »
Ik heb er een stuk over in de volkskrant gelezen, geweldig  ;D Allemaal mensen die denken dat de wereld dan vergaat en dus geen hypotheken/verzekeringen meer afsluiten, voorraden aanleggen enzo  ::rofl::
First you go backwards, but then forwards again

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: 2012, 21-12, de Mayavoorspelling
« Reactie #4 Gepost op: 23-06-2008, 00:12:50 »
ik baseer me, wat dit betreft ook op wat ik gisteren in de trein las, dat moet die bijlage van de volkskrant zijn geweest.


Wat mij interesseert, is het volgende: die reportage vorige week ging over maten,
kloppende kalenders, enzo. Exacte berekeningen, gebaseerd op schaduwen, die na vele honderden jaren nog precies daar vallen waar de maya´s het hebben berekend. Dat is wat dit zo bijzonder maakt.


Begrijp me goed, ik ben geen fanatieke ´2012-aanhanger´ geworden, daar ben ik veel te nuchter voor. Maar als je leest hoe alles in elkaar lijkt te grijpen, is het toch wel grappig allemaal.


« Laatst bewerkt op: 23-06-2008, 00:14:27 door Bodejos »

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: 2012, 21-12, de Mayavoorspelling
« Reactie #5 Gepost op: 23-06-2008, 09:25:37 »
Ik heb er een stuk over in de volkskrant gelezen, geweldig  ;D Allemaal mensen die denken dat de wereld dan vergaat en dus geen hypotheken/verzekeringen meer afsluiten, voorraden aanleggen enzo  ::rofl::

Inderdaad ja.  ::rofl:: Mocht de wereld in 2012 inderdaad vergaan, dan weten we in ieder geval wiens voorraadkasten we kunnen komen plunderen.  >:D
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline WIDMJokertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ;D
Re: 2012, 21-12, de Mayavoorspelling
« Reactie #6 Gepost op: 23-06-2008, 09:40:46 »
Ik heb het ook gelezen. Echt idioot  :P
De Maya's waren een invloedrijk volk, okee,
maar als hun kalender afloopt, betekent dat toch niet dat de wereld vergaat?  :P

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: 2012, 21-12, de Mayavoorspelling
« Reactie #7 Gepost op: 23-06-2008, 12:20:59 »
Een voorspelling blijft overeind staan, totdat de aangegeven datum is verstreken. Je kunt dus niet zeggen dat het niet klopt, alleen omdat je er zelf niet in gelooft.

Daar staat tegenover dat er genoeg nep-voorspellingen zijn, die de afgelopen jaren de wereld rond zijn gegaan. De bekendste ´voorspelling´ in dit verband is het Nostradamus-verhaal, dat al honderden jaren geleden ´aangaf´ dat de aanslagen op de Twintowers zouden plaatsvinden. Het was niets anders dan een stel bij elkaar geraapte zinsfragmenten, dat de suggestie wekte dat het inderdaad al voorspeld was. Het beste bewijs dat dit nonsens was, is het feit dat tot 10 september 2001 nergens iets hierover te vinden was.

Een jaar of wat geleden was er een vrouw die met een aantal vrienden aan het wachten was op het einde der tijden, en daartoe op haar boerderijterrein een helikopter-haven had aangelegd. De verwoesting kwam niet, de vrouw werd er door medewerkers van dat programma op aangesproken en gevraagd waarom ze haar omgeving angst had aangepraat. Ze had geen commentaar.

31 december 1975 zou de wereld vergaan. Aldus Jehova´s Getuigen.Velen verkochten daarop hun onroerend goed, en schonken het geld aan de beweging, omdat ze het na 31 december toch niet meer nodig hadden. 1 januari 1976 stonden ze beteuterd en berooid te kijken, want de wereld bestond nog. Ik ken mensen die daarop teleurgesteld de sekte de rug toe hebben  gekeerd.

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: 2012, 21-12, de Mayavoorspelling
« Reactie #8 Gepost op: 23-06-2008, 23:21:31 »
Een voorspelling blijft overeind staan, totdat de aangegeven datum is verstreken. Je kunt dus niet zeggen dat het niet klopt, alleen omdat je er zelf niet in gelooft.

Komende woensdag, 25 juni 2008, wordt om 9.00 uur bekend dat Nederland tóch de halve finale van het EK mag spelen, omdat de hele Russische selectie aan de doping zit.
Twee uur later blijkt er intelligent leven op Mars te zijn. Dankzij hun geavanceerde meteorologische kennis wordt het klimaatprobleem op aarde direct opgelost.
Om 13.00 uur maken de belangrijkste religieuze wereldleiders bekend dat ze gezamelijk tot de conclusie zijn gekomen dat ze eeuwenlang goden hebben aanbeden die niet bestaan, waarmee alle grote religies in één klap opgeheven worden.
Om 16.00 uur hebben Koreaanse wetenschappers een medicijn uitgevonden dat alle mensen onsterfelijk maakt.
Om 20.00 uur maken de Verenigde Naties bekend dat alle landen ter wereld samengevoegd worden tot één groot vreedzaam land.
Om 22.00 uur 's avonds ben ik door de wereldbevolking democratisch tot wereldleider verkozen, met 99,9 procent van de stemmen.

...

Tot komende woensdag kan níemand zeggen dat deze voorspelling niet klopt!  >:D
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Evenstar

  • Winnaar pool ER 2006
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Viva La Vida Or Death And All His Friends
Re: 2012, 21-12, de Mayavoorspelling
« Reactie #9 Gepost op: 23-06-2008, 23:23:03 »
Komende woensdag, 25 juni 2008, wordt om 9.00 uur bekend dat Nederland tóch de halve finale van het EK mag spelen, omdat de hele Russische selectie aan de doping zit.
Twee uur later blijkt er intelligent leven op Mars te zijn. Dankzij hun geavanceerde meteorologische kennis wordt het klimaatprobleem op aarde direct opgelost.
Om 13.00 uur maken de belangrijkste religieuze wereldleiders bekend dat ze gezamelijk tot de conclusie zijn gekomen dat ze eeuwenlang goden hebben aanbeden die niet bestaan, waarmee alle grote religies in één klap opgeheven worden.
Om 16.00 uur hebben Koreaanse wetenschappers een medicijn uitgevonden dat alle mensen onsterfelijk maakt.
Om 20.00 uur maken de Verenigde Naties bekend dat alle landen ter wereld samengevoegd worden tot één groot vreedzaam land.
Om 22.00 uur 's avonds ben ik door de wereldbevolking democratisch tot wereldleider verkozen, met 99,9 procent van de stemmen.

...

Tot komende woensdag kan níemand zeggen dat deze voorspelling niet klopt!  >:D
Nouuuuu KD hier zeg je me toch wat, het zou echt goed kunnen!  ::oink:: Alleen word ik wereldleidster  >:D
First you go backwards, but then forwards again

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: 2012, 21-12, de Mayavoorspelling
« Reactie #10 Gepost op: 23-06-2008, 23:27:30 »
Nee, ::ohno:: jij krijgt slechts die resterende 0,1 procent van de stemmen, omdat de meeste wereldbewoners het niet verantwoord vinden een minderjarig persoon zo'n grote verantwoordelijkheid te geven. >:D
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: 2012, 21-12, de Mayavoorspelling
« Reactie #11 Gepost op: 23-06-2008, 23:37:12 »
Alle mensen onsterfelijk maken is desastreus. We krijgen zware overbevolking en vergrijzing. Dus ik hoop dat je voorspellingen niet uitkomen, KD :P

Offline Evenstar

  • Winnaar pool ER 2006
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Viva La Vida Or Death And All His Friends
Re: 2012, 21-12, de Mayavoorspelling
« Reactie #12 Gepost op: 23-06-2008, 23:43:16 »
Nee, ::ohno:: jij krijgt slechts die resterende 0,1 procent van de stemmen, omdat de meeste wereldbewoners het niet verantwoord vinden een minderjarig persoon zo'n grote verantwoordelijkheid te geven. >:D
Ik koop die 99,99% nog wel om  >:D Of ze vallen voor m'n charmes natuurlijk  ::hypocriet::
First you go backwards, but then forwards again

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: 2012, 21-12, de Mayavoorspelling
« Reactie #13 Gepost op: 23-06-2008, 23:43:18 »
Komende woensdag, 25 juni 2008, wordt om 9.00 uur bekend dat Nederland tóch de


Tot komende woensdag kan níemand zeggen dat deze voorspelling niet klopt!  >:D
dit is precies wat ik aangeef........

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: 2012, 21-12, de Mayavoorspelling
« Reactie #14 Gepost op: 23-06-2008, 23:44:52 »
Alle mensen onsterfelijk maken is desastreus. We krijgen zware overbevolking en vergrijzing. Dus ik hoop dat je voorspellingen niet uitkomen, KD :P

Daar bedenk ik als Voorziendende Wereldleider natuurlijk ook wel een oplossing voor.  ::jaja::
Bovendien zullen de sympathieke Marsmannetjes ons vanzelfsprekenderwijs ook bijstaan bij het vinden van een oplossing voor deze situatie die voor goedbedoelende edoch onwetende leken als jij zo hachelijk lijkt. ::vergroot::
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.