Auteur Topic: Schooltopic  (gelezen 525591 keer)

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: Schooltopic
« Reactie #1420 Gepost op: 26-02-2015, 19:52:46 »
Ik ga ook nog steeds naar school :)
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Schooltopic
« Reactie #1421 Gepost op: 28-02-2015, 17:21:15 »
Lieffff ::hug::...maar dan nog moet ik die akelige, en er volgens mij weinig toe doende scripties gaan schrijven en daar zie ik dus echt als een berg tegenop! Maar ik ga wel laten bijspijkeren en in de komende maanden een cursus "Ik leer anders" volgen want daar hoef ik geen scriptie voor te schrijven ;D

 ::ok:: Leuk zeg. Wat is dat voor een cursus?

Offline Bakkertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Schooltopic
« Reactie #1422 Gepost op: 28-02-2015, 17:27:55 »
::ok:: Leuk zeg. Wat is dat voor een cursus?

Het is een cursus waarbij ik leer hoe ik beelddenkers kan helpen leren. Beelddenkers denken vooral in beelden, terwijl je normaal gesproken in eerste instantie aan het woord denkt waarover het gaat én daarna pas aan het beeld wat er bij hoort. Beelddenkers hebben vaak een leerachterstand omdat ze dingen heel goed kunnen benoemen maar problemen tegenkomen bij het lezen en de schriftelijke verwerking.
Bij mij op school komen we veel kinderen met een leerachterstand tegen, waaronder ook een aantal beelddenkers. Met deze kinderen zou ik dan extra aan de slag kunnen gaan, maar daarnaast zou ik ook hun ouders kunnen begeleiden in het begeleiden van hun kind.
Ik had graag de opleiding tot trainer willen doen maar daarvoor ben ik afgewezen omdat ik geen HBO diploma heb :(
Altijd blijven lachen wat er ook gebeurd, al is het van de zenuwen!

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Schooltopic
« Reactie #1423 Gepost op: 28-02-2015, 17:39:46 »
Ja, dat had ik gelezen, echt stom.  ::niet-ok:: Twee collega's van mij hebben een opleiding tot kindercoach gedaan, weet niet of dat ook wat voor jou zou zijn... Maar dit klinkt ook erg leuk en nuttig.  ::ok::

Offline Bakkertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Schooltopic
« Reactie #1424 Gepost op: 28-02-2015, 18:48:38 »
Ja, dat had ik gelezen, echt stom.  ::niet-ok:: Twee collega's van mij hebben een opleiding tot kindercoach gedaan, weet niet of dat ook wat voor jou zou zijn... Maar dit klinkt ook erg leuk en nuttig.  ::ok::

IK zal me daar eens in verdiepen.....ik zou deze opleiding al eerder doen maar toen werd ik ziek. Het lesgeld stond nog steeds voor me gereserveerd dus heb ik de knoop doorgehakt en heb ik me ingeschreven. Hierna zou ik nog een opleiding mogen doen dus wie weet is kindercoach iets voor me ;)
Altijd blijven lachen wat er ook gebeurd, al is het van de zenuwen!

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Schooltopic
« Reactie #1425 Gepost op: 4-03-2015, 18:43:12 »
ik zit te denken om vanaf september weer voltijd te gaan studeren. Ik weet alleen nog niet hoe ik dat financieel zou moeten gaan doen, maar daar is vast een oplossing voor.
Wit is ook een kleur!

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Schooltopic
« Reactie #1426 Gepost op: 4-03-2015, 18:50:07 »
Gaaf ::ok::  wat ga je studeren en waarom?
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Schooltopic
« Reactie #1427 Gepost op: 4-03-2015, 19:07:18 »
Ik wil de pabo gaan doen.
Op dit moment zit ik zonder diploma en is het heel moeilijk werk vinden.
De pabo heb ik al een jaar gedaan, maar aan het eind van dat jaar ging het een beetje mis (stress in de thuissituatie, en dan ook nog eens een kleuterklas hebben). Dat is nu voorbij en ik ben enorm gemotiveerd om het weer op te pakken. Hopelijk kan ik in het tweede jaar beginnen, of in elk geval wat vrijstellingen krijgen.
Bij het schaken geef ik nog steeds les aan kinderen, en dat gaat nooit vervelen!
Wit is ook een kleur!

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Schooltopic
« Reactie #1428 Gepost op: 4-03-2015, 19:20:02 »
Pabo is leuk :D
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Bakkertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Schooltopic
« Reactie #1429 Gepost op: 5-03-2015, 07:13:08 »
Ik wil de pabo gaan doen.
Op dit moment zit ik zonder diploma en is het heel moeilijk werk vinden.
De pabo heb ik al een jaar gedaan, maar aan het eind van dat jaar ging het een beetje mis (stress in de thuissituatie, en dan ook nog eens een kleuterklas hebben). Dat is nu voorbij en ik ben enorm gemotiveerd om het weer op te pakken. Hopelijk kan ik in het tweede jaar beginnen, of in elk geval wat vrijstellingen krijgen.
Bij het schaken geef ik nog steeds les aan kinderen, en dat gaat nooit vervelen!


En mannen zijn zo ontzettend welkom in het onderwijs...go for it de_witte ::bravo:: ::ok:: ::bravo::
Altijd blijven lachen wat er ook gebeurd, al is het van de zenuwen!

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Schooltopic
« Reactie #1430 Gepost op: 5-03-2015, 07:24:17 »
Succes De_Witte!
Ich bin ein Bärliner!

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Schooltopic
« Reactie #1431 Gepost op: 5-03-2015, 19:52:03 »
En mannen zijn zo ontzettend welkom in het onderwijs...go for it de_witte ::bravo:: ::ok:: ::bravo::
niet alle mannen als ik je stukje net las ergens anders op het forum
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Bakkertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Schooltopic
« Reactie #1432 Gepost op: 5-03-2015, 20:08:27 »
niet alle mannen als ik je stukje net las ergens anders op het forum

dat is een halve man ::) ;D
Altijd blijven lachen wat er ook gebeurd, al is het van de zenuwen!

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Schooltopic
« Reactie #1433 Gepost op: 5-03-2015, 20:38:11 »
dat is een halve man ::) ;D

Oei, dat klinkt niet best..... (en het maakt met uiteraard nieuwsgierig naar welke school het is)
Wit is ook een kleur!

Offline Bakkertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Schooltopic
« Reactie #1434 Gepost op: 5-03-2015, 22:21:24 »
Oei, dat klinkt niet best..... (en het maakt met uiteraard nieuwsgierig naar welke school het is)

Ik werk op een openbare basisschool in een achterstandswijk. Door onze (met name allochtone) populatie lijkt het er af en toe meer op dat ik in het speciaal onderwijs werk.....kortom je moet stevig in je schoenen staan en die stevigheid mist mijn collega.
Altijd blijven lachen wat er ook gebeurd, al is het van de zenuwen!

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Schooltopic
« Reactie #1435 Gepost op: 5-03-2015, 22:28:57 »
Ik werk op een openbare basisschool in een achterstandswijk. Door onze (met name allochtone) populatie lijkt het er af en toe meer op dat ik in het speciaal onderwijs werk.....kortom je moet stevig in je schoenen staan en die stevigheid mist mijn collega.

Ah, dat klinkt wel interessant eigenlijk.... en waarschijnlijk op een andere manier moeilijk dan een rijkeluiswijk (waar de ouders zich wel heel erg veel bemoeien met de opleiding/resultaten van hun kind en iedereen naar het gymnasium moet anders zal pappie wel even zorgen dat de leraar zijn baan kwijtraakt  ::joehoe::)
Wit is ook een kleur!

Offline Bakkertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Schooltopic
« Reactie #1436 Gepost op: 6-03-2015, 07:11:05 »
Ah, dat klinkt wel interessant eigenlijk.... en waarschijnlijk op een andere manier moeilijk dan een rijkeluiswijk (waar de ouders zich wel heel erg veel bemoeien met de opleiding/resultaten van hun kind en iedereen naar het gymnasium moet anders zal pappie wel even zorgen dat de leraar zijn baan kwijtraakt  ::joehoe::)

Nou met dat laatste hebben wij ook vaak te maken hoor....met name allochtone ouders willen graag dat hun kind minimaal VWO gaat halen maar hebben zelf niet de kennis om hun kind te begeleiden bij het huiswerk. Daarnaast verwachten ze ook van ons dat wij de opvoeding op ons nemen.
Mijn co-collega en ik hebben een hele korte lijn met de ouders. Elke toets of huiswerkopdracht krijgen ze per mail of per whats-app opgestuurd zodat ze weten wat hun kind thuis moet doen. Daarnaast geven wij de ouders elke woensdagmiddag de kans, om samen met hun kind, reken- en taallessen te volgen, zodat ze hun kind beter kunnen begeleiden en hebben we als enige groep het genoegen dat alle ouders komen opdagen tijdens de oudergesprekken. Daarnaast krijgen alle ouders de cijfers van hun kind gemaild zodat ze achteraf niet kunnen zeggen dat ze niet wisten dat hun kind niet naar het VWO toe kan. Wij geven ook al in een vroeg stadium aan wat het niveau van het kind is.
Ik ben erg blij met mijn co-collega die echt met hart en ziel voor de klas staat ::bravo:: (ik werk drie dagen met haar en één dag met die mannelijke collega, ik ben blij dat het niet andersom is ;) )
Altijd blijven lachen wat er ook gebeurd, al is het van de zenuwen!

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Schooltopic
« Reactie #1437 Gepost op: 7-03-2015, 14:30:14 »
Wat tof De Witte, gewoon doen! ::ok::

En Bakkertje, wat super dat de ouders ook de lessen kunnen volgen bij jullie, echt geweldig! ::bravo::
Keep calm and eat chocolates!

Offline AaPje16

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ▐ ●▼■
Re: Schooltopic
« Reactie #1438 Gepost op: 11-05-2015, 10:02:23 »
Succes iedereen die eindexamens heeft ::bravo:: ::bravo::
I won't worry my life away. I choose to be happy!

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: Schooltopic
« Reactie #1439 Gepost op: 11-05-2015, 10:11:49 »
Succes iedereen die eindexamens heeft ::bravo:: ::bravo::
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela