Auteur Topic: Schooltopic  (gelezen 525587 keer)

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Schooltopic
« Reactie #200 Gepost op: 26-03-2009, 22:58:31 »
Zooo klinkt goed :P :P

Ik hoop zooo dat natuurkunde en mijn nederlands mondeling morgen goed gaat.... T is toch wel moeilijk :(
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline Dwaastoo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Schooltopic
« Reactie #201 Gepost op: 27-03-2009, 10:28:59 »
Ik hoop zooo dat natuurkunde en mijn nederlands mondeling morgen goed gaat.... T is toch wel moeilijk :(

Volgens mij gaat het helemaal mis en wordt het helemaal niks.... ::ohno::

(en nu moet je bewijzen dat ik het fout heb en een echte Dwaas ben ;))
"It's all a joke! Everything anybody ever valued or struggled for...  it's all a gag!  So why can't you see the funny side? Why aren't you laughing!"

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Schooltopic
« Reactie #202 Gepost op: 27-03-2009, 11:21:20 »
Volgens mij gaat het helemaal mis en wordt het helemaal niks.... ::ohno::

(en nu moet je bewijzen dat ik het fout heb en een echte Dwaas ben ;))

Ik denk dat je idd een echte dwaas bent want mijn Natuurkunde ging echt heel goed :D :D En mijn mondeling nederlands van straks gaat ook goed komen (ik moet er nog 2 uur op wachten :(:() Ja, ik overtreed de wet in de mediatheek door hier te posten :p
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline Dwaastoo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Schooltopic
« Reactie #203 Gepost op: 27-03-2009, 11:24:59 »
:D  ::ok::
"It's all a joke! Everything anybody ever valued or struggled for...  it's all a gag!  So why can't you see the funny side? Why aren't you laughing!"

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Schooltopic
« Reactie #204 Gepost op: 27-03-2009, 11:26:34 »
De wet... aaaah :P ik ook :P

Offline _Nikki

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Schooltopic
« Reactie #205 Gepost op: 27-03-2009, 16:20:54 »
Pff, wie geeft er nou iets om wetten als je toets goed is gegaan? ::ok::

Als reactie op mijn vorige bericht... hoewel er gewoon een goed op mijn rapport komt te staan, is het misschien wel leuk om even te melden dat we dus gewoon een dikke 10 voor ons PWS hebben. ::oink::
En dat klinkt misschien absurd, maar dat mag echt wel na al het werk dat we erin hebben gestoken. We hebben met 3 personen in minder dan 3 maanden een compleet boek geschreven, zowel een verhaallijn als biologische/medische uitleg (ik was verantwoordelijk voor de verhaallijn). En het is 136 A5-pagina's geworden, en er zit per persoon minstens 30 uur te veel tijd in.
[/opschepmode]

Toch jammer dat ie niet meetelt...

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Schooltopic
« Reactie #206 Gepost op: 27-03-2009, 16:44:10 »
Pff, wie geeft er nou iets om wetten als je toets goed is gegaan? ::ok::

Als reactie op mijn vorige bericht... hoewel er gewoon een goed op mijn rapport komt te staan, is het misschien wel leuk om even te melden dat we dus gewoon een dikke 10 voor ons PWS hebben. ::oink::
En dat klinkt misschien absurd, maar dat mag echt wel na al het werk dat we erin hebben gestoken. We hebben met 3 personen in minder dan 3 maanden een compleet boek geschreven, zowel een verhaallijn als biologische/medische uitleg (ik was verantwoordelijk voor de verhaallijn). En het is 136 A5-pagina's geworden, en er zit per persoon minstens 30 uur te veel tijd in.
[/opschepmode]

Toch jammer dat ie niet meetelt...

Whaat :O :O Weetje hoe goed ::oink:: Ec ht super leuk voor jullie dat t ook echt n boek is geworden :P :P. (welke vakklen hadden jul;lie gecombineerd.. Nederlands en bio ofzo??)
Wij hadden als cijfer een 6.7.... Maarjah dat is voldoende dus ik ben er blij mee :P
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline _Nikki

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Schooltopic
« Reactie #207 Gepost op: 28-03-2009, 11:25:00 »
Biologie en Nederlands idd. Het is een boek met een verhaallijn, en de hoofdpersoon heeft een ziekte en krijgt allemaal rare symptomen en aan de hand van die symptomen leggen we het menselijk lichaam uit. Bijvoorbeeld, ze krijgt koorts, dan leggen we het immuunsysteem uit. Krijgt ze pleuravocht (= vocht achter de longen), dan leggen we de longen uit. Het eindresultaat is echt heel leuk :)

Maar het cijfer telt dus verder niet mee, das wel jammer. :-\\

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Schooltopic
« Reactie #208 Gepost op: 28-03-2009, 12:32:39 »
T klinkt echt heel leuk idd :P
Echt jammer dat die cijfers niet  mee tellen voor je..(ik vind t niet heel erg... een 6.7 is nou niet enorm hoog :p)
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: Schooltopic
« Reactie #209 Gepost op: 28-03-2009, 18:57:07 »
Ik heb sowieso een goed voor mijn pws, maandag krijg ik de punten te horen

wordt een spannend weekje voor mij, tentamenweek, ik sta er niet perfect voor en ik moet gewoon alleen maar voldoendes halen, anders weet ik gewoon dat ik niet zal slagen, tenzij er een wonder gebeurt :-X
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline _Nikki

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Schooltopic
« Reactie #210 Gepost op: 28-03-2009, 21:04:05 »
De examenstress slaat hier ook toe. Ik sta voor zowel natuurkunde als wiskunde onvoldoende, en er is nog wel een kansje dat ik het ophaal, maar ik ben gewoon niet gemaakt voor cijfertjes (en nee, soms weet ik zelf ook niet meer waarom ik dan N&G heb gekozen). Maar als ik zak, moet ik avondschool gaan volgen op het Da Vinci omdat wij de laatste klas zijn die op de oude manier examen doen. Dus ik móet gewoon slagen van mezelf. Alleen wordt er zoveel huiswerk opgegeven dat je gewoon geen tijd meer hebt om te beginnen met leren. ::niet-ok::

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Schooltopic
« Reactie #211 Gepost op: 28-03-2009, 21:10:50 »
je kan je ook focussen op 1 van de twee vakken, zodat je iig niet twee onvoldoendes staat in je profiel.

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: Schooltopic
« Reactie #212 Gepost op: 28-03-2009, 21:59:17 »
@Nikki
Ik heb dus hetzelfde, zit daarom ook al een paar maanden op huiswerkbegeleiding
Mocht ik alsnog niet slagen, dan wordt het maar het ROC :(
Sowieso ben ik blij dat ik nog in het oude systeem zit, want dan mag je tenminste nog een onvoldoende voor engels staan op je eindlijst, dat is het vak wat ik heb opgegeven, wiskunde maak ik me totaal geen zorgen over en natuurkunde sta ik nog wel een onvoldoende, maar ik heb het gevoel dat ik dat wel ken :-\\
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Schooltopic
« Reactie #213 Gepost op: 28-03-2009, 22:01:01 »
ik vind wiskunde en scheikunde erg lastig. Maar ik geloof dat het wel gaat lukken ;)

Offline _Nikki

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Schooltopic
« Reactie #214 Gepost op: 29-03-2009, 12:47:08 »
je kan je ook focussen op 1 van de twee vakken, zodat je iig niet twee onvoldoendes staat in je profiel.
Dat is het plan inderdaad, ik ga nu proberen allebei de SE cijfers nog op te halen, en daarna focussen op degene die er het minst dramatisch uitziet. ::)

Nou, met Engels ga ik geen problemen hebben :P Dat is het enige examen waar ik me géén zorgen over maak. (maar wat wil je, met een gemiddelde van een 9 en een vervolgstudie Engelse Taal en Cultuur ;))

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Schooltopic
« Reactie #215 Gepost op: 29-03-2009, 12:54:24 »
:O een 9 voor engels!! dat is echt zooo goed.... Ik ben ooke cht mega blij met mijn cijfer voor engels... ik stond altijd gemiddeld een 5 ofzo en dat gemiddelde (mijn SE cijfer) heb ik dit jaar op weten te halen naar een 6.4 (en dat is nu wss alweer hoger omdat ik denk ik rond de 7 heb gehaald voor mijn modeling :D. Voor de rest... Wiskunde sta ik niet echt heel best.. volgens mij nog net een voldoende na de laatste toets ik ik echt verpest heb... En natuurkunde sta ik nu een 7... en sk ergens tussen de 6 en de 7... Best ok gelukkig.. Ik bn echt zooo blij dat ik geen onvoldoendes sta op dit moment en dat ik dus onvoldoendeloos mijn exmens in ga :D :D.
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline _Nikki

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Schooltopic
« Reactie #216 Gepost op: 29-03-2009, 13:12:20 »
Ik sta een 5.4 voor Natuurkunde en een 5.3 voor Wiskunde. Niet geheel dramatisch dus, maar niet echt een lekker idee zo vlak voor de examens. Gelukkig(?) komt er voor wiskunde nog een PO cijfer bij en een toets. Bij natuurkunde kan ik nog 1 toets herkansen, maar ik ben echt een ramp in dat onderwerp, dus ik ben bang dat het niet veel uit gaat halen. Maargoed, ik probeer het natuurlijk wel.

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Schooltopic
« Reactie #217 Gepost op: 29-03-2009, 13:15:51 »
gewoon je best doen en veel oefenen end an moet het goed komen....
Ik zit ook een beetje met een probleempje want ik wilde eigenlijk al de vorige periode mijn nederlandse betoog herkansen maar dat kon toen nog niet... (je kan n pas de aanstaande periode herkansen) Ik heb toen sk herkanst terwijl dat helemaal niet echt per sé nodig was en nu moet ik dus deze periode wiskunde en Nederlands herkansen )(end at kun dus niet :O) Ik denk dat ik toch maar voor wiskunde ga want ik denlk dat cijfer een stuk dramatischer is als die 4.9 voor mijn betoog.
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline _Nikki

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Schooltopic
« Reactie #218 Gepost op: 30-03-2009, 15:23:47 »
Wij kunnen 2 toetsen per periode herkansen, jij niet?

Wiskunde opgehaald van een 5.3 naar een 5.8 met de PO ::tandpastasmiley::
Nu alleen die toets nog goed maken... de zenuwen zijn hierdoor toch een heel klein beetje afgenomen. Het scheelt maar 0.4 punt, maar het klinkt toch lekker dat ik nu nog maar 1 onvoldoende sta.

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Schooltopic
« Reactie #219 Gepost op: 30-03-2009, 15:27:09 »
Nee, wij hebben het hele jaar maar 2 herkansingen .. :( Echt raar..
Ik heb 2 toetsen terug vandaag. Het gemiddelde van die 2 was een 6.8....\
Ik had gewoon een 9 :O voor natuurkunde maar helaas maar een 4.6 voor wiskunde (lag boven het gemiddelde van de klas aangezien er een heeeeel groot deel vna de klas echt maar een 1 of een 2 had..)
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!