Auteur Topic: Vragen en/of problemen?  (gelezen 68832 keer)

Online Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Vragen en/of problemen?
« Reactie #400 Gepost op: 4-07-2009, 20:45:49 »
Dat heb ik begin dit jaar gehad. Weet niet of het nog steeds spontaan gebeurt, maar als ghet je overkomt, moet je het even meldenm bij de spelleiding, ze maken het in orde, hebben ze bij M@ri@nne, bij mij, en ik weet niet wie dit is overkomen, ook gedaan.

Toevallig heb ik vandaag met opzet die tweede kast aangemaakt, en hem meteen weer terugverdiend door de verkoop van een stuk of wat bloemkolen en aardappelen.......


Moet zeggen, nu ik zoveel verschillende gewassen heb, dat ik ze niet meer in 1 kast kan proppen (en die contracten aan mezelf werken alleen prettig als het maar om 1 of 2 dingen gaat), vind ik het toch een zinvolle investering.

Offline xchielx

  • Forumlid
Re: Vragen en/of problemen?
« Reactie #401 Gepost op: 5-07-2009, 10:37:32 »
Ik neem aan dat ik die tweede kast wel zou zien, als het zo is, toch?
Als we straks al ons plastic hebben gerecycled, hebben we genoeg tuinstoelen om van het broeikaseffect te genieten.

Offline Test

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Vragen en/of problemen?
« Reactie #402 Gepost op: 5-07-2009, 11:28:51 »
Ik neem aan dat ik die tweede kast wel zou zien, als het zo is, toch?

Als je met je muis over het tuinhuisje beweegt, zie je rechts ernaast een keuze uit 2 kastjes als je ze hebt.
Geniet nooit met mate...

Offline xchielx

  • Forumlid
Re: Vragen en/of problemen?
« Reactie #403 Gepost op: 5-07-2009, 12:25:56 »
Nee, daar had ik nog niet gekeken, maar ik heb geen tweede kast...raarrrr
Ik wacht de reactie van Upjer wel even af...
Als we straks al ons plastic hebben gerecycled, hebben we genoeg tuinstoelen om van het broeikaseffect te genieten.

Online Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Vragen en/of problemen?
« Reactie #404 Gepost op: 14-07-2009, 18:44:46 »
Wie helpt?

Het standaard antwoord: uitloggen, cookies verwijderen en weer inloggen, DIE kennen we inmiddels wel, maar dat is niet de oplossing voor mijn probleem.

Ik kan slechts 1 keer naar de markt om daar spullen in te kopen, dat gaat probleemloos, maar daarna loopt het spel vast. Het gebeurt iets minder op mijn laptop, maar ook daar heb ik er last van. Als ik van verschillende klanten de ontbrekende gewassen wil inkopen, dan lukt het wel, maar dan moet ik goed opletten dat ik er geen vergeet, want bij een tweede marktbezoek kan ik alles opnieuw opstarten. Daar wil ik van af, ik wil gewoon lekker heen en weer kunnen rennen/rijden tussen de verschillende onderdelen, zonder vastloper.

Ik heb, zoals iedereen hier begrijpt, de moeite niet eens meer genomen om hulp op het officiele forum te vragen, want daar zal ik ongetwijfeld bovenstaand antwoord krijgen.

Toch moet er een oplossing zijn, het kan toch niet zo zijn, dat die er na maanden regelmatig hiermee te worden geconfronteerd, geen werkbare oplossing voor dit probleem is?

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vragen en/of problemen?
« Reactie #405 Gepost op: 14-07-2009, 19:35:34 »
Ik heb geen idee Jos, ik heb daar nog nooit van gehoord?


Ik heb trouwens op dat forum ook weer een aanvaring met de moderators  >:( Ik mag zelf niet bumpen, dus heb ik in het clanboard een clanlid gevraagd om te bumpen. Wordt dat nu ineens ook verboden! Wordt mijn hele topic weggegooid! Belachelijk! Volgende keer vraag ik wel weer iemand hier om mijn topic omhoog te kicken  :(
Keep calm and eat chocolates!

Offline drswatch

  • Forumlid
Re: Vragen en/of problemen?
« Reactie #406 Gepost op: 14-07-2009, 20:57:52 »
Ik heb geen idee Jos, ik heb daar nog nooit van gehoord?


Ik heb trouwens op dat forum ook weer een aanvaring met de moderators  >:( Ik mag zelf niet bumpen, dus heb ik in het clanboard een clanlid gevraagd om te bumpen. Wordt dat nu ineens ook verboden! Wordt mijn hele topic weggegooid! Belachelijk! Volgende keer vraag ik wel weer iemand hier om mijn topic omhoog te kicken  :(

je kan ook onder elkaar een mail stuuren dat kunnen ze niet zien toch ?

die peren die je had is dat op server 2 ?

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vragen en/of problemen?
« Reactie #407 Gepost op: 14-07-2009, 22:54:45 »
Ja, dat is op server 2. En over dat onderling sturen, daar heb ik ze over gemaild  ;)

Ik zal de communicatie even hier neerzetten. Dit schreef ik:

Hallo Niecke en Nientje

Aangezien Niecke mijn verkooptopic heeft gesloten, en Nientje heeft gereageerd in mijn vraagtopic daarover, schrijf ik nu jullie beiden maar aan.

Ik weet zeker dat er in iedere forumkraam van dit soort bumpposts zijn. Dat wordt igm of per pm gevraagd. Moet het dus maar op die stiekeme manier gebeuren ipv via de clan?

Ik vind het erg jammer dat mijn topic direct werd gesloten, zonder eerst een waarschuwing aan mij en nuin te sturen. In mijn ogen was het netter geweest als jullie ons hadden gewaarschuwd, en dan deze nieuwe regel bekend hadden gemaakt binnen de clans. Dan kunnen wij er voortaan rekening mee houden.

Nu ik jullie toch schrijf wil ik er graag nog wat anders bijhalen:
Het is heel erg vervelend dat het forum wordt doodgemodereerd. Er is erg weinig ruimte voor discussies, ze worden steeds de kop ingedrukt omdat jullie bang zijn dat het heel evt misschien zou kunnen gaan escaleren. Gisteren bijv dit topic: http://forum.molehillempire.nl/viewtopic.php?p=96698&highlight=#96698
En daarnet weer in het topic over spelregels in andere landen, waar roonans en ik heel reeel naar Pliens mening vragen, op een volgens mij nette manier.

Ik ken inmiddels verscheidene forummers die op dit forum zijn afgehaakt, vanwege het strenge modereren. En dat is toch heel erg jammer...

Ik ben een actieve forummer op diverse fora, en die fora functioneren prima zonder dat er als moderator veel opgetreden hoeft te worden. Zouden jullie het niet eens op die manier willen proberen? Gewoon eens zien waar een discussie heengaat?

Groeten, Swifty


En dit kreeg ik als antwoord van Nientje:

Hallo Swifty

Hierbij antwoord op jou pm.

Dit hebben wij gezamelijk besproken en hierbij dus ons antwoord.

We hebben de regels enkel in de clans zelf geplaatst omdat we vast stelden dat deze vooral in de clans met de voeten getreden werden.
Op ieder stuk van het forum gelden dezelfde regels... bij enkele clans zien we meer en meer dat deze niet nageleefd worden.
om te voorkomen dat 1 of meerdere clan(s) zich geviseerd voel(en)t hebben we in iedere clan de regels nogmaals gepost.

We zullen na de escalatie van de laatste tijd ook niet nalaten om topics te blijven sluiten om erger te voorkomen.
Zoals iedereen heeft kunnen lezen ging het niet meer om de originele post maar meer over de rivaliteit tussen de verschillende clans.
Dat is nooit de bedoeling geweest bij het opstarten en toelaten van de clans.

zodra we bevestiging hebben dat spelers verkoopstopics of veilingen bumpen of op de een of andere manier omhoog werken zullen we niet nalaten de rest ook te sluiten.
Indien we echt merken dat een clan zwaar misbruikt word voor zulke praktijken kunnen we aan de spelleiding een verbod vragen voor om clanleden op elkaars verkooptopic en of veiling te posten.


ik heb ze maar bedankt voor het antwoord...
Keep calm and eat chocolates!

Offline Test

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Vragen en/of problemen?
« Reactie #408 Gepost op: 15-07-2009, 01:00:12 »
Wie helpt?

Het standaard antwoord: uitloggen, cookies verwijderen en weer inloggen, DIE kennen we inmiddels wel, maar dat is niet de oplossing voor mijn probleem.

Ik kan slechts 1 keer naar de markt om daar spullen in te kopen, dat gaat probleemloos, maar daarna loopt het spel vast. Het gebeurt iets minder op mijn laptop, maar ook daar heb ik er last van. Als ik van verschillende klanten de ontbrekende gewassen wil inkopen, dan lukt het wel, maar dan moet ik goed opletten dat ik er geen vergeet, want bij een tweede marktbezoek kan ik alles opnieuw opstarten. Daar wil ik van af, ik wil gewoon lekker heen en weer kunnen rennen/rijden tussen de verschillende onderdelen, zonder vastloper.

Ik heb, zoals iedereen hier begrijpt, de moeite niet eens meer genomen om hulp op het officiele forum te vragen, want daar zal ik ongetwijfeld bovenstaand antwoord krijgen.

Toch moet er een oplossing zijn, het kan toch niet zo zijn, dat die er na maanden regelmatig hiermee te worden geconfronteerd, geen werkbare oplossing voor dit probleem is?

Bij mij ging het spel ook steeds langzamer in zowel IE als Firefox. Sinds ik een paar dagen geleden FF 3.5 heb geinstalleerd lijkt het spel weer een stuk sneller te gaan. Misschien dat eens proberen?
Geniet nooit met mate...

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Vragen en/of problemen?
« Reactie #409 Gepost op: 15-07-2009, 10:59:28 »
[knip]

het is toch zo jammer dat dat forum eigenlijk niet goed functioneerd.

Offline Test

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Vragen en/of problemen?
« Reactie #410 Gepost op: 28-08-2009, 18:29:27 »
Ik zet 2 keer achter elkaar een reactie in hetzelfde topic (ik reageer op 2 verschillende posts) op het mhe forum en krijg meteen een waarschuwing wegens bumpen. ???

Even opgezocht op Wikipedea:

Citaat
Bumpen
Uit Wikipedia, de vrije encyclopedie

Bumpen is een begrip uit de forumwereld op internet.

Bumpen is het, al dan niet herhaaldelijk, plaatsen van reacties op een thread (draad) of onderwerp in een internetforum, teneinde deze draad bovenaan de lijst te houden met als doel het langer onder de aandacht van de bezoekers te houden. Wanneer dit in overdreven mate gebeurt, wordt dit meestal als irritant ervaren en daardoor niet geaccepteerd door de moderator(s) van het forum, waardoor degene die bumpt een waarschuwing of ban kan krijgen. Ook kan de gebumpte thread gesloten worden, wat inhoudt dat er geen reacties meer aan toegevoegd kunnen worden. De term is afgeleid van het Engelse to bump (Nederlands: stoten).

Veel fora hebben interne regels tegen bumpen.

Die Niecke heeft duidelijk geen idee wat bumpen is. Ik reageer gewoon in een topic zeker niet om een topic bovenaan te houden en krijg een waarschuwing voor bumpen.

En dan je maar afvragen waarom users op dat forum je toch zo'n slechte mod vinden. ::)
Geniet nooit met mate...

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vragen en/of problemen?
« Reactie #411 Gepost op: 28-08-2009, 23:43:01 »
Ik begin me steeds meer te ergeren aan die moderators terwijl ik niet eens echt op dat forum zit... kun je na gaan...
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vragen en/of problemen?
« Reactie #412 Gepost op: 29-08-2009, 00:38:27 »
Ik kom echt nooit op dat forum daar, ik speel lekker zonder forum, en ik geloof dat ik echt helemaal niks mis. Pfff.

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: Vragen en/of problemen?
« Reactie #413 Gepost op: 30-08-2009, 01:08:55 »
Ik kom echt nooit op dat forum daar, ik speel lekker zonder forum, en ik geloof dat ik echt helemaal niks mis. Pfff.
doe ik ook, merk er daardoor niks van  ;D
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline Ibung

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • zurkeltrutte?.
Re: Vragen en/of problemen?
« Reactie #414 Gepost op: 20-09-2009, 16:34:34 »
wat een idiote quest 45. ik krijg helemaal niets daarvoor... ::niet-ok::  >:(
As ge de endjes an mekare moet kneupe bende alted in touw

Offline herder

  • Forumlid
Re: Vragen en/of problemen?
« Reactie #415 Gepost op: 21-09-2009, 00:28:07 »
doe ik ook, merk er daardoor niks van  ;D
Ik kom er nog regelmatig maar de laatste tijd alleen voor de forummarkt ::hypocriet::

Online Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Vragen en/of problemen?
« Reactie #416 Gepost op: 21-09-2009, 11:44:51 »
wat een idiote quest 45. ik krijg helemaal niets daarvoor... ::niet-ok::  >:(
jammer dat je niet een van je kasten te gelde kunt maken, dan zou je er tenminste nog iets aan overhouden, toch?

Offline Ibung

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • zurkeltrutte?.
Re: Vragen en/of problemen?
« Reactie #417 Gepost op: 21-09-2009, 15:01:24 »
na een dag wachten heb ik dus een derde kast gekregen. wat moet ik er mee?
As ge de endjes an mekare moet kneupe bende alted in touw

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vragen en/of problemen?
« Reactie #418 Gepost op: 21-09-2009, 17:19:36 »
na een dag wachten heb ik dus een derde kast gekregen. wat moet ik er mee?

huh... bestaan er wel zo veel gewassen om 3 kasten mee te vullen??
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline maud

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vragen en/of problemen?
« Reactie #419 Gepost op: 21-09-2009, 17:22:10 »
is heel handig als je veel decoratie spullen hebt  :)
"Geef nooit uitleg. Je vrienden begrijpen je wel en je tegenstanders geloven je toch niet."