Auteur Topic: De gouden gieter.  (gelezen 36942 keer)

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
De gouden gieter.
« Gepost op: 29-12-2008, 20:36:51 »
Geen officiële Molehill wedstrijd, maar een aardigheidje tussendoor.


Wat is de bedoeling? Ik had het al eerder over zaaien in figuren. Als je je tuintje vrij hebt van onkruid, stronken en stenen, heb je de ruimte om creatief met je zaai-goed om te gaan, en het neer te zetten in mooie patronen.

Zeg maar of jullie het een leuk idee vinden. Meedoen kan vanaf het moment dat je er de ruimte voor hebt. Maar ook als je hier en daar nog een steen of een pluk onkruid hebt, kun je meedoen. Je kan die steen of pluk onkruid in je patroon inpassen, als het ware.

Omdat je foto steeds geactualiseerd wordt weergegeven (dat doe je zelf, dus), raad ik belangstellenden aan om tuintjes met een mooi gelukt patroon als screenshot neer te zetten in dit topic, dan blijft de afbeelding behouden.

Als er genoeg mensen mee willen doen, dan houden we de wedstrijd medio januari. Dan hebben de meesten van ons een niveau bereikt, waarbij het tuintje vrij is van die rommel, en kunnen we allemaal wat kanten op.


Vergeet ik nog het belangrijkste: als jullie het een leuk idee vinden, kan iedereen stemmen op de mooiste creatie, en de winnaar ontvangt (virtueel dan): de Gouden Gieter.
« Laatst bewerkt op: 29-12-2008, 20:39:30 door Bodejos »

Offline Suzanna

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De gouden gieter.
« Reactie #1 Gepost op: 29-12-2008, 20:41:43 »
Ja helemaal leuk!!  ::jaja:: Ik doe mee!
Voor meer hint, gezelligheid en afkick-verschijnselen: kijk eens op het WIDM-afkick-forum!

Offline Ibung

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • zurkeltrutte?.
Re: De gouden gieter.
« Reactie #2 Gepost op: 29-12-2008, 20:44:27 »
o, ik dacht dat hier een kroeg was gevestigd :-[. had wel zin een een versgeperst wortel/komkommersapje.
maarre, leuk idee jos!
nu mijn vakantie voorbij is kan ik ook 's nachts mijn tuintje bijhouden  ;D
As ge de endjes an mekare moet kneupe bende alted in touw

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De gouden gieter.
« Reactie #3 Gepost op: 29-12-2008, 20:48:18 »
Je kunt ook aan de wedstrijd daar mee doen, ik geloof dat ze de mooiste kerstboom gaan belonen  ;)
Keep calm and eat chocolates!

Offline MaRLieS1976

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • MoLJaGeR
Re: De gouden gieter.
« Reactie #4 Gepost op: 29-12-2008, 20:51:12 »
Ik vind het een leuk idee, als er dan maar wel een flinke tijd voor staat om het af te maken, want als je een beetje wilt stoeien met kleuren enzo en je moet steeds wachten tot er 48 uur ofzo voorbij zijn, dan gaat er wel wat tijd overheen, maar ik doe mee
WSDM (wie stuurde die mol?)

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: De gouden gieter.
« Reactie #5 Gepost op: 29-12-2008, 20:52:42 »
Dames, waarom openen jullie samen niet een bar hier?




Ik lust wel een wortelsapje met een vleugje knoflook. ::trots::




Offline Sprien

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Kleine hamsters, grote avonturen!
Re: De gouden gieter.
« Reactie #6 Gepost op: 29-12-2008, 20:58:42 »
Het lijkt me ook wel leuk ::jaja::

Alleen eerst even die boomstronken wegtoveren.
The sun came up and reality set in.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: De gouden gieter.
« Reactie #7 Gepost op: 29-12-2008, 21:10:33 »
Daarom zei ik ook: medio januari kunnen we dat tussendoor eens doen. Dan komt er ook een mogelijkheid om te stemmen via een dan toegevoegde poll, heeft nu nog geen zin.

Offline Megan

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I se le dijo de forma!
Re: De gouden gieter.
« Reactie #8 Gepost op: 29-12-2008, 21:14:52 »
Dan komt er ook een mogelijkheid om te stemmen via een dan toegevoegde poll, heeft nu nog geen zin.

Als je mij dan weg zou willen laten uit die poll :) ik ben niet zo van die figuren ::) maar ik wens jullie veel succes ::ok::
Sommige mensen verwarren het recht op vrije meningsuiting met het recht op verbaal geweld.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: De gouden gieter.
« Reactie #9 Gepost op: 29-12-2008, 21:24:27 »
Als je mij dan weg zou willen laten uit die poll :) ik ben niet zo van die figuren ::) maar ik wens jullie veel succes ::ok::
geen probleem, mensen die mee willen en kunnen doen, kunnen zich gewoon zelf opgeven, uit de door hen gemaakte figuren wordt dan de keuze gemaakt.

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De gouden gieter.
« Reactie #10 Gepost op: 29-12-2008, 21:32:33 »
Ik vindt het leuk... Ik doe iig mee!! Dat patronen zaaien is toch wel een grappige bezigheid als je toch aan t zaaien bent:P
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: De gouden gieter.
« Reactie #11 Gepost op: 29-12-2008, 21:41:59 »
leuk idee!! ::ok::
Ik ga eens wat leuks bedenken :P

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: De gouden gieter.
« Reactie #12 Gepost op: 18-01-2009, 21:55:05 »
Zijn er inmiddels meer mensen die dit wel leuk vinden? Ik bedoel: een groot aantal mensen heeft nu toch wel handigheid gekregen in het spelletje. Begindatum is nog even onzeker.

Offline Ibung

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • zurkeltrutte?.
Re: De gouden gieter.
« Reactie #13 Gepost op: 18-01-2009, 22:17:58 »
jawel hoor, laat maar horen wanneer je van start gaat.
As ge de endjes an mekare moet kneupe bende alted in touw

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: De gouden gieter.
« Reactie #14 Gepost op: 18-01-2009, 22:47:16 »
dat hangt er nog heel even vanaf, 3 mensen die deelnemen, vind ik zelf wat weinig. Zal ik voorlopig als begindatum 1 februari nemen?
Dat heeft twee redenen: mensen kunnen ''lopende'' oogsten afwerken, en even erover denken wat ze willen maken.

Dan krijgt iedereen een paar dagen de tijd om in te zaaien (en ook langer durende gewassen kunnen dan meedoen), en te bedenken hoe het rijpe gewas eruit ziet. Dat laatste bepaalt uiteraard een deel van het resultaat.





Offline MaRLieS1976

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • MoLJaGeR
Re: De gouden gieter.
« Reactie #15 Gepost op: 19-01-2009, 06:30:11 »
Lijkt mij handig om een periode te geven, bv van 1/2 t/m 8/2 ofzo?
En ik weet van andere fora waar ik vroeger kwam waar ik mee deed aan blendwedstrijden, dat het t beste is om de plaatjes te sturen naar één forummer, die maakt dan 1 post met alle inzendingen, zonder namen erbij, alleen nummers, die nummers kan dan weer via pm op worden gestemd, bijvoorbeeld van 8/2 t/m 15/2 ofzo.
Wedstrijd loopt dan 2 weken en is anoniem. Ook is er geen poll, dus alleen de mensen die moeite nemen om te pm'en kunnen stemmen, dus ook geen kloons (weet niet of dat kan op RN, maar alsnog)
Idee? of te overdreven?
WSDM (wie stuurde die mol?)

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: De gouden gieter.
« Reactie #16 Gepost op: 19-01-2009, 07:41:17 »
moet even bedenken wat een handige vorm is hiervoor.

Offline xchielx

  • Forumlid
Re: De gouden gieter.
« Reactie #17 Gepost op: 19-01-2009, 09:11:04 »
Vind het een leuk idee, ik doe wel mee hoor! Moet alleen even kijken hoe ik het inpas, ben van 4 t/m 7 feb weg, maar als je idd een week inzendingstijd geeft moet dat wel lukken...
Als we straks al ons plastic hebben gerecycled, hebben we genoeg tuinstoelen om van het broeikaseffect te genieten.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: De gouden gieter.
« Reactie #18 Gepost op: 19-01-2009, 16:21:53 »
Ja hoor, zal zeker lukken. Beetje de ruimte geven is helemaal geen probleem.

Ik heb een tip: ga alvast wat ''proefdraaien''.

Daarmee bedoel ik: kijk welke gewassen je denkt te gebruiken, en hoe die eruit gaan zien als ze rijp zijn. Dat voorkomt teleurstellingen bij het uiteindelijke resultaat.

En nogmaals: maak een screenshot van je tuintje, anders is ie te kort zichtbaar. Met je tuintje als bijlage in je bericht, blijft je inzending behouden. Valt het resultaat je wat tegen, binnen de periode van 1/8 februari kun je een nieuwe maken, maar geef wel aan, met welk ontwerp je wil meespelen.


Overigens: probeer eventueel aanwezige mollen in te passen in je ontwerp. Dit geldt tevens voor nog aanwezige stenen of boomstronken. Al zullen veel mensen die nu niet meer hebben. Maar als je ze hebt, maak er gebruik van.
« Laatst bewerkt op: 19-01-2009, 16:51:12 door Bodejos »

Offline Ibung

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • zurkeltrutte?.
Re: De gouden gieter.
« Reactie #19 Gepost op: 19-01-2009, 16:44:13 »
Citaat
Ja hoor, zal zeker lullen

 ::rofl::
As ge de endjes an mekare moet kneupe bende alted in touw