Auteur Topic: Welke series van vroeger geven je nu dat nostalgisch gevoel.  (gelezen 40015 keer)

Offline ootje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Ik haat reality ...
Re: Welke series van vroeger geven je nu dat nostalgisch gevoel.
« Reactie #160 Gepost op: 4-03-2010, 15:20:43 »
Ik was ook altijd helemaal gek van de smurfen, en nog steeds eigenlijk. Vandaar ook mijn avatar, die door die stomme Vader Abraham momenteel een beetje in diskrediet is gebracht. En dan heb ik een speciale voorkeur voor Mopper, Bril en Potige. Vooral dat geslijm altijd van Brilsmurf - "De Grote Smurf zegt ... " - vind ik hilarisch.
DEAD MY OLD FINE HOPES   AND DRY MY DREAMING   BUT STILL... IRIS, BLUE EACH SPRING

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Welke series van vroeger geven je nu dat nostalgisch gevoel.
« Reactie #161 Gepost op: 4-03-2010, 15:32:11 »
Ik kijk er ook nog graag bij. Mopper en Bril zijn inderdaad leuk, maar Baby vind ik helemaal superleuk! Ook Azrael is een van mijn favorieten, vooral als er weer iets misgaat...
Ich bin ein Bärliner!

Online Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Welke series van vroeger geven je nu dat nostalgisch gevoel.
« Reactie #162 Gepost op: 4-03-2010, 16:23:16 »
Candy Candy en Kanaal 13 zeggen mij helemaal niks, maar die anderen waren inderdaad leuk! Vooral de Familie Knots met Een kloddertje roze hier... Ik keek trouwens ook altijd graag naar de EO-Kinderkrant en natuurlijk de Smurfen. Ik heb nog steeds een stuk of 200 Smurfen op zolder liggen...

Kanaal 13 was mijn favoriete serie!



en dat je Candy Candy niet kent verbaast me niet, was echt voor meisjes, zo zielig!

Keep calm and eat chocolates!

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Welke series van vroeger geven je nu dat nostalgisch gevoel.
« Reactie #163 Gepost op: 4-03-2010, 16:43:26 »
Alleen op de wereld, dat vond ik ook best wel een beetje zielig... Waar ik trouwens ook heel graag naar keek was Het wrak van de weg (volgens mij bij Koning Klant) en Achteruitrijden bij Te Land, ter zee en in de lucht...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Welke series van vroeger geven je nu dat nostalgisch gevoel.
« Reactie #164 Gepost op: 7-03-2010, 14:37:09 »
Es kijken wat ik nog weet van de volwassen series en programma's uit mijn jeugd. Ik hou het nu eerst op de nederlandstalige series.

De Fabriek
Herenstraat 10
Dossier Verhulst
Zeg es Aaa
De Brug
Dagboek van een Herdershond
De Kleine Waarheid
Stille Kracht

Hmmm, zijn er minder dan ik dacht. Maar heb geen zin om op wiki te spieken, moet er zo op kunnen komen vind ik.

Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Welke series van vroeger geven je nu dat nostalgisch gevoel.
« Reactie #165 Gepost op: 10-03-2010, 11:52:57 »
De enige die ik er van keek was Zeg 'ns Aaa (met de assistente van dokter Vander Plooooeeeeggggg!)  ::rofl::
Ich bin ein Bärliner!

Offline kelly58

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Believe in yourself...
Re: Welke series van vroeger geven je nu dat nostalgisch gevoel.
« Reactie #166 Gepost op: 10-03-2010, 12:57:28 »
De enige die ik er van keek was Zeg 'ns Aaa (met de assistente van dokter Vander Plooooeeeeggggg!)  ::rofl::
::ok:: de vroegere series en als ik het goed heb ,vrienden voor het leven, met de openingslied van danny de munk
hier spreekt uw gezagsvoerder, omdat de stewardes jarig is gaan we 20 loopings maken...

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Welke series van vroeger geven je nu dat nostalgisch gevoel.
« Reactie #167 Gepost op: 12-03-2010, 11:59:27 »
Dat was inderdaad ook heel leuk! Zo worden de Nederlandse comedyseries toch nauwelijks meer gemaakt; al vind ik Kinderen geen bezwwar ook heel leuk!
Ich bin ein Bärliner!

Offline kelly58

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Believe in yourself...
Re: Welke series van vroeger geven je nu dat nostalgisch gevoel.
« Reactie #168 Gepost op: 19-03-2010, 14:15:32 »
ik vind het jammer dat de ned. programma's zo verziekt zijn, dat kan echt wel anders en het zou beter zijn als het volk hierover iets te zeggen hadden.
ik kan mij echt rotergeren als ik kijk wat de kids wordt voorgeschoteld, waar is de tijd gebleven met de film voor ome willem, erg leerzaam en leuk bovendien voor kids.
en wat te denken van de blote dames op tv die hun ,waar, aanprijzen en waar kids mee geconfronteerd worden als ze iets te vroeg de tv aandoen.
de ned. tv programma's zijn om te huilen  ::niet-ok::
hier spreekt uw gezagsvoerder, omdat de stewardes jarig is gaan we 20 loopings maken...

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Welke series van vroeger geven je nu dat nostalgisch gevoel.
« Reactie #169 Gepost op: 19-03-2010, 14:54:49 »
Zeker voor de kinderen is er niet zo veel goed Nederlands spul op tv... Maar in het buitenland trouwens ook niet altijd: op een of andere Amerikaanse kinderzender was van de week in de morgen per ongeluk een verkeerde uitzending: in plaats van leuke kinderprogramma's was er een uitzending van Playboy-tv...  ::schaam::
Ich bin ein Bärliner!

Offline kelly58

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Believe in yourself...
Re: Welke series van vroeger geven je nu dat nostalgisch gevoel.
« Reactie #170 Gepost op: 19-03-2010, 16:34:34 »
Zeker voor de kinderen is er niet zo veel goed Nederlands spul op tv... Maar in het buitenland trouwens ook niet altijd: op een of andere Amerikaanse kinderzender was van de week in de morgen per ongeluk een verkeerde uitzending: in plaats van leuke kinderprogramma's was er een uitzending van Playboy-tv...  ::schaam::
ja ik weet het, schandalig er was een verkeerde schakel omgeschakeld en dát duurt dan 2 uur om op te lossen?
en wat denk je van ,onze, zenders en met name sbs 6, sinds een paar weken hebben ze de vollume van de reclame verhoogd terwijl het verboden is en dan zijn er ook zenders die zitten te kloten met het beeld en de ondertiteling...
« Laatst bewerkt op: 19-03-2010, 16:36:51 door kelly58 »
hier spreekt uw gezagsvoerder, omdat de stewardes jarig is gaan we 20 loopings maken...

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Welke series van vroeger geven je nu dat nostalgisch gevoel.
« Reactie #171 Gepost op: 20-03-2010, 11:22:37 »
Waar is de tijd gebleven dat we slechts Nederland 1 en Nederland 2 hadden, met zwart-wit beelden...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Ibung

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • zurkeltrutte?.
Re: Welke series van vroeger geven je nu dat nostalgisch gevoel.
« Reactie #172 Gepost op: 20-03-2010, 18:31:27 »
nederland 1 enkele uren per week en af en toe het dak op om de antenne een beetje te draaien (of weer te bevestigen als het gestormd had)
As ge de endjes an mekare moet kneupe bende alted in touw

Offline kelly58

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Believe in yourself...
Re: Welke series van vroeger geven je nu dat nostalgisch gevoel.
« Reactie #173 Gepost op: 20-03-2010, 19:54:33 »
Waar is de tijd gebleven dat we slechts Nederland 1 en Nederland 2 hadden, met zwart-wit beelden...
mooie tijd was dat, ik keek veel naar duitsland omdat die de hele dag en avond uitzonden maar wat op de ned. zenders was was ook de moeite waard om te kijken.

nederland 1 enkele uren per week en af en toe het dak op om de antenne een beetje te draaien (of weer te bevestigen als het gestormd had)
och ik zie het zo weer voor me, al die antennes op de daken wat een rommelige maar gezellige aanblik had en owee als er een beetje veel wind was ik zie mijn ex-zwager nog op het dak staan en mijn vader buiten mijn zus en ik liepen tussen mijn vader en moeder die binnen zat om te kijken of het beeld ,sneeuwvrij, was en dan maar roepen .... iets naar links of rechts....ho niet meer draaien hahahaha.
hier spreekt uw gezagsvoerder, omdat de stewardes jarig is gaan we 20 loopings maken...

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Welke series van vroeger geven je nu dat nostalgisch gevoel.
« Reactie #174 Gepost op: 22-03-2010, 14:25:05 »
och ik zie het zo weer voor me, al die antennes op de daken wat een rommelige maar gezellige aanblik had en owee als er een beetje veel wind was ik zie mijn ex-zwager nog op het dak staan en mijn vader buiten mijn zus en ik liepen tussen mijn vader en moeder die binnen zat om te kijken of het beeld ,sneeuwvrij, was en dan maar roepen .... iets naar links of rechts....ho niet meer draaien hahahaha.
Jullie zijn dus net iets ouder dan ik...  ::hug:: Dat kan ik me namelijk niet herinneren... Wel natuurlijk zwart-wit, terwijl bijna de hele klas al naar kleur keek...
Ich bin ein Bärliner!