Auteur Topic: Festivals  (gelezen 10825 keer)

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Festivals
« Reactie #20 Gepost op: 4-03-2009, 21:55:50 »
Een beetje een teleurstelling, Rock Werchter heeft echt een droom line-up.

Ja ik vind het ook erg tegenvallen. Je kunt een 40-jarig jubileum niet laten afsluiten door Snow Patrol en Anouk

Offline Megan

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I se le dijo de forma!
Re: Festivals
« Reactie #21 Gepost op: 5-03-2009, 08:34:08 »
De zondag vind ik niet bij voorbaat bijzonder, maar de maandag ::love:: en op zaterdag The Killers ::love::
Sommige mensen verwarren het recht op vrije meningsuiting met het recht op verbaal geweld.

Offline lord menno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oranje is de bomp
Re: Festivals
« Reactie #22 Gepost op: 5-03-2009, 15:08:02 »
De zondag vind ik niet bij voorbaat bijzonder, maar de maandag ::love::
ik wist niet dat jij hield van De Jeugd van Tegenwoordig
Menno is gek

Offline jeppa123

  • Forumlid
Pinkpop2012
« Reactie #23 Gepost op: 10-01-2012, 01:45:32 »
26,27 en 28 mei

voor meer informatie:

pinkpop 2012
« Laatst bewerkt op: 10-01-2012, 08:31:32 door maud, Reden: link aangepast »

Offline jeppa123

  • Forumlid
Dauwpop2012
« Reactie #24 Gepost op: 19-01-2012, 23:22:13 »
Dauwpop2012 18e editie!

Donderdag 17 mei 2012

Kijk voor het meest recente nieuws op:
http://www.hemelvaart2012.nl/hemelvaart-evenementen/dauwpop-2012/

« Laatst bewerkt op: 19-01-2012, 23:24:16 door jeppa123 »

Offline Roflmonster

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ?
Re: Festivals
« Reactie #25 Gepost op: 29-03-2012, 22:54:43 »
En wat vinden we hier van Sensation White? :P
Van sommige mensen kan ik niet begrijpen, dat ze van die miljoenen zaadjes de snelste zijn geweest!

Offline Duncton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Festivals
« Reactie #26 Gepost op: 24-07-2013, 23:09:43 »
Komend weekend naar nieuw festivalletje Welcome to The Village. Met onder andere op het programma Mister & Mississippi, We Were Promised Jetpacks en Tessa Rose Jackson.

Verder zin in en/of benieuwd naar Lucky Fonz III, Beans & Fatback, Ewert and the Two Dragons, Klavan, Maison du Malheur, Oscar and the Wolf, The Black Atlantic, The Future's Dust, The Pussywarmers en Town of Saints.

Dan nog veel om te ontdekken en beter te leren kennen. Hoop dat de voorspelde regen zich een klein beetje in weet te houden. :)
If I was a haircut would you wear a hat?

Offline Duncton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Festivals
« Reactie #27 Gepost op: 29-07-2013, 13:46:28 »
Festivalverslag. Beetje uitgeschoten. :P


Goed, Welcome to The Village dus. Een nieuw festival in recreatiegebied De Groene Ster vlakbij Leeuwarden. Erg mooi en ruim opgezet festivalterrein met grasveldjes, bosschages en strandjes. Qua sfeer doet het denken aan het eveneens dit jaar gestarte Best Kept Secret in de Beekse Bergen. Veel muziek, maar ook een aantal kunstinstallaties, duurzaam voedsel en Nico Dijkshoorn die dicht op dub. Eerder dit jaar haalde WtTV de landelijke media door het bericht op het festival salades uit eigen moestuin te gaan verkopen.

Op vrijdag mocht Ashtraynutz, winnaar van de 3FM Serious Talent contest, het festival openen. Jazzy pop met een zanger met een stem die mij deed denken aan Macy Gray. De eerste echte verrassing van het festival was Sticky Fingers. Het ziet eruit als een stelletje metalfans die reggae proberen te spelen, en zo klinkt het eigenlijk ook. Erg symphatiek bandje! Australia Street had een nummer van The Kooks kunnen zijn. Door naar de dromerige en rijk gearrangeerde indiepop van het Belgische Oscar & The Wolf. Hoe ze het doen weet ik niet, maar België staat bijna altijd garant voor kwaliteit. Misschien dat een muziekverleden waarin dEUS één van de grote voorbeelden is er mee te maken heeft. Tall Ships zette ondanks enkele technische problemen een strakke show neer. Helaas geen Vessels gehoord. Terug naar het hoofdpodium voor Lucky Fonz III. Zelf vind ik hem erg grappig en ik hou van zijn muziek, anderen kunnen daar wat minder goed tegen. Nog een stukje gezien van The Future's Dust, een jong bandje uit Leeuwarden met de potentie om groot te worden. Ze worden vergeleken met The XX en Bon Iver, maar in tegenstelling tot die twee bouwen zij hun minimalistische nummers wel uit tot een grootse climax. Je moet ze eigenlijk live zien om te beseffen hoe goed ze zijn. ...Trail of Dead was vooral hard en afsluiter We Were Promised Jetpacks kon mij minder boeien dan ik had verwacht. Misschien als ik er meer van had gekend dan Quiet Little Voices.

De zaterdag. Tja, het weer. We waren wat eerder vertrokken om voor de bui binnen te zijn, maar kwamen voor een dichte poort te staan. De enige tent stond vol en de organisatie wilde (terecht) geen risico's nemen. Even later werd het terrein zelfs compleet ontruimd. Verder hebben ze het allemaal heel goed opgelost, de bands die 's middags zouden spelen hebben later alsnog een plekje gekregen. De bui hebben we uitgezeten in de kantine van de midgetgolfclub, waar het opvallend rustig was.
« Laatst bewerkt op: 29-07-2013, 13:49:15 door Duncton »
If I was a haircut would you wear a hat?

Offline Duncton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Festivals
« Reactie #28 Gepost op: 29-07-2013, 13:48:49 »
Rond drie uur ging het terrein weer open en maakten de lokale helden van Blackboxred (jongen/meisje-bandje à la The White Stripes of Blood Red Shoes) hun set af die ze voor het onweer begonnen waren. Het Zwitserse The Pussywarmers (flauwe bandnaam, sympathieke muziek) was de dupe geworden van de omstandigheden, maar speelde een akoustische set. Helaas wel recht tegenover het hoofdpodium, waar Tessa Rose Jackson aan haar optreden begon, dus de laatste nummers waren lastig te horen. Dan daar maar heen. Lost & Found niet gehoord, (All the) Kings Horses wel meegekregen. De intieme indiepop van Mister and Mississippi even later op datzelfde podium was supermooi! Ik kende het wel, maar blijkbaar nog niet goed genoeg. Diep onder de indruk! 's Avonds was het optreden van Daily Bread ijzersterk. Ze eindigden hun show met een tot ruim tien minuten uitgebouwde versie van Silica, en sindsdien heb ik niet meer stilgezeten. De dansbare liedjes van het Britse Coasts, die van de middag naar de avond verplaatst waren, was dan ook precies waar ik op zat te wachten. Als toetje de Amerikaanse roots van eigen bodem van Beans & Fatback. En omdat we er nog niet helemaal klaar mee waren nog staan springen op de Caribische beats van Kuenta i Tambú (KiT).

De zondag vroeg begonnen met de aanstekelijke folk van het Groningse Town of Saints. Eigenlijk stonden die te vroeg geprogrammeerd. Op een later tijdstip hadden ze waarschijnlijk wat meer voetjes van de vloer gekregen. Dan paste de rustiger indiefolk van The Black Atlantic (misschien wel een van de beste, zo niet een van de meest eigenzinnige bands van Nederland) beter bij het moment van de dag. Fair Ohs gemist vanwege het noodzakelijke halen van munten en koffie. Reptile Youth uit Denemarken was verrassend goed. Heeft wel wat van Go Back to the Zoo. Zij kregen de tent wél achter zich. Dat lukte The Deaf ook, maar met Spike (de gitarist van Di-rect) als frontman zou het ook vreemd zijn als dat niet zou lukken. Die vent is enthousiast voor tien. De avond begon met Maison de Malheur. Perfecte festivalmuziek. Zeven man op het podium, inclusief blazerssectie. En een trombonesolo had ik nog niet eerder gezien. Na de progrock van And So I Watch You From Afar (waarbij het ontbreken van zang, in tegenstelling tot het eerder geziene Karma to Burn, geen gemis was) weer terug naar het hoofdpodium voor afsluiter en publieksfavoriet Ewert & The Two Dragons.

En toen zat het er alweer op. Zeer geslaagde eerste editie, waar zelfs het noodweer de stemming niet wist te bederven. Volgend jaar weer!
« Laatst bewerkt op: 29-07-2013, 19:25:32 door Duncton »
If I was a haircut would you wear a hat?

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Festivals
« Reactie #29 Gepost op: 29-07-2013, 16:17:04 »
Leuk verslag Duncton ::bravo::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline grasisgroen

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Festivals
« Reactie #30 Gepost op: 29-07-2013, 18:03:29 »
...maar soms even niet :)

Offline Duncton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Festivals
« Reactie #31 Gepost op: 29-07-2013, 18:28:03 »
Dank! :)

Wel opeens een stuk meer respect gekregen voor iedereen die hier met enige regelmaat lappen tekst produceert. Ik hou het volgens mij maar op een paar keer per jaar. :)
If I was a haircut would you wear a hat?

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Festivals
« Reactie #32 Gepost op: 29-07-2013, 18:30:49 »
Ooh klinkt leuk Duncton! ::ok::
Keep calm and eat chocolates!

Offline Duncton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Festivals
« Reactie #33 Gepost op: 29-07-2013, 18:50:04 »
Dat was het echt ::jaja::. Misschien wel het leukste festival waar ik de afgelopen jaren geweest ben (al zijn dat er volgens mij niet heel veel). Goede muziek, leuke mensen, niet te druk en de sfeer was geweldig! En zo relaxed dat je na afloop op je fietsje kunt springen en thuis in je eigen bed kunt duiken. Geen gedoe met gebrekkige nachtrust en rijen voor de douches. :)
If I was a haircut would you wear a hat?