Poll

Wie wint de Tour de France 2009?

Alberto Contador
Lance Armstrong
Evans
Menchov
Gesink
Sastre
F. Schleck
A. Schleck
Kreuziger
V. Efimkin
Iemand anders, namelijk ..

Auteur Topic: Sportstellingen  (gelezen 15508 keer)

Offline Go_ahead

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Sportstellingen
« Gepost op: 17-06-2009, 20:33:04 »
Het is mijn idee om elke dag of om de dag een nieuwe stelling te plaatsen...
Hiermee kun je je stem kwijt en eventueel ook een bijbehorende redenatie.. Zo kun je zien hoe anderen erover denken en waarom en komen er hopelijk vele leuke discussies over vanalles en nog wat in de sport...

Beginnende met de meest populaire sport van allemaal voetbal en aangezien wij al in de WK stemming zijn, omdat ons landje zich al geplaatst heeft is er een stelling die daar betrekking op heeft!

Jammer genoeg staat Spanje momenteel hoogste op de Uefa landenranking gevolgd door ons kikkerlandje Nederland.. Maar is dat terecht en winnen ze volgend jaar ook het WK volgens jullie. Laat het weten?

...
Even een leuk feitje. Na de overwinning die Spanje vandaag heeft behaald in die Confederations Cup zijn ze geloof ik voor de 34e keer op rij ongeslagen ( 1 wedstrijd verwijdert van de evenaring van het wereldrecord en 2 van het verslaan daarvan) en evenaarden ze zelfs het wereldrecord van 14 zeges op rij.
...

Dus is Spanje de grote favoriet? STEM STEM STEM!
Ananas

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: Sportstellingen
« Reactie #1 Gepost op: 17-06-2009, 20:40:28 »
ik denk dat een land gaat winnen waarvan we het totaal niet verwachten, portugal ofzo ::ok::
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Sportstellingen
« Reactie #2 Gepost op: 17-06-2009, 20:47:02 »
Moet Portugal wel eerst zorgen dat ze zich kwalificeren, die zijn nog lang niet zeker.  ;D

Ik heb geen idee wie het WK gaat winnen. Argentinië en Brazilië zijn ook niet bepaald in vorm, maar wie weet zit het rond het WK wel goed. Ik denk niet dat Nederland een kans maakt eerlijk gezegd. Dat je met 2-1 wint van IJsland wil niet zeggen dat je ook wint van echte toppers. Ik zou 't niet erg vinden als Spanje wint. Over het algemeen spelen ze mooi voetbal. Ik zie liever Nederland winnen, maar als dat niet kan, dan maar Spanje. Ik zal 't maar eens zijn met de stelling. En dan zullen ze uiteindelijk op het moment supreme wel weer tegenvallen. As usual (op het afgelopen EK na dan)

Offline Megan

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I se le dijo de forma!
Re: Sportstellingen
« Reactie #3 Gepost op: 17-06-2009, 21:46:43 »
ik denk wel dat Spanje gaat winnen, mijn vrouwelijke intuïtie zegt dat :D
Sommige mensen verwarren het recht op vrije meningsuiting met het recht op verbaal geweld.

Offline koekoe

  • Winnaar pool Oberon 2005, Expeditie Robinson 2009 én 2011
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Sportstellingen
« Reactie #4 Gepost op: 18-06-2009, 06:16:51 »
ik denk wel dat Spanje gaat winnen
ik denk België   8) 8)

Offline Go_ahead

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Sportstellingen
« Reactie #5 Gepost op: 18-06-2009, 09:03:07 »
Moet Portugal wel eerst zorgen dat ze zich kwalificeren, die zijn nog lang niet zeker.  ;D

Ik heb geen idee wie het WK gaat winnen. Argentinië en Brazilië zijn ook niet bepaald in vorm, maar wie weet zit het rond het WK wel goed. Ik denk niet dat Nederland een kans maakt eerlijk gezegd. Dat je met 2-1 wint van IJsland wil niet zeggen dat je ook wint van echte toppers. Ik zou 't niet erg vinden als Spanje wint. Over het algemeen spelen ze mooi voetbal. Ik zie liever Nederland winnen, maar als dat niet kan, dan maar Spanje. Ik zal 't maar eens zijn met de stelling. En dan zullen ze uiteindelijk op het moment supreme wel weer tegenvallen. As usual (op het afgelopen EK na dan)

Lol ook een echte voetbalkenner daaro :p!

Ik ben het inderdaad met je eens wat betreft Argentinie en Brazilie, maar op de 1 of andere manier staan die er net als de Duitsers altijd op de grote toernooien. Dus die 3 kun je eigenlijk nooit afschrijven. Alleen er zijn momenteel drie landen echt in goede doen ook al vind jij dat met betrekking tot Nederland blijkbaar niet.

Het is echter een gegeven dat het een unieke prestatie van het Nederlands Elftal is om 7 kwalificatiewedstrijden op rij te winnen. Hoe zwak de tegenstanders dan ook mogen zijn ze doen het wel... En ondanks dat de uitslag anders doet vermoeden spelen ze de tegenstander helemaal van de mat. De spelers zijn echter net niet effecient genoeg en verliezen vaak op basis daarvan op het EK/WK in de kwart of halve finale... De ploeg raakt echter beter en beter op elkaar ingespeeld en een keer zou het er toch van moeten komen zou je denken.

En wat betreft Engeland ja die hebben nu net als Nederland 7 wkkwalificatiewedstrijden op rij gewonnen en zelfs in een sterkere poule.
Fabio Cappelo heeft er een echt team van gemaakt dus ik ben echt benieuwd naar hun kwaliteiten komend WK!

ik denk wel dat Spanje gaat winnen, mijn vrouwelijke intuïtie zegt dat :D
Ik ga vooralsnog met je mee, alhoewel Mloesje hierover wel een goed punt maakten dat ze op het moment supreme dichtklappen!!!
Ananas

Offline Rutg3rDutchWolf

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • MWAM
Re: Sportstellingen
« Reactie #6 Gepost op: 18-06-2009, 09:47:45 »
ik denk België   8) 8)

 ::oink::

Dat is...des duivels! Nederland gaat winnen. Wat ik je Blaf!
Why don't I ever listen to me?

Offline Megan

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I se le dijo de forma!
Re: Sportstellingen
« Reactie #7 Gepost op: 18-06-2009, 16:13:23 »
Dat is...des duivels! Nederland gaat winnen. Wat ik je Blaf!

België doet helemaal niet mee ;)
Sommige mensen verwarren het recht op vrije meningsuiting met het recht op verbaal geweld.

Offline Rutg3rDutchWolf

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • MWAM
Re: Sportstellingen
« Reactie #8 Gepost op: 18-06-2009, 16:14:13 »
België doet helemaal niet mee ;)

Ja, wat zij zecht.  ::schaam::
Why don't I ever listen to me?

Offline Go_ahead

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Sportstellingen
« Reactie #9 Gepost op: 19-06-2009, 16:32:59 »
Het is wel duidelijk de meningen zijn heel erg verdeeld!

Spanje heeft echter met 37,5% toch nog wel het meeste kans volgens de stemmers en beginnen naar alle waarschijnlijkheid volgend jaar als favoriet aan het WK. Het is echter maar afwachten of ze het kunnen afmaken.
Daarnaast is er toch 62,5 % kans dat ze het niet worden volgens de stemmers hier :p!
Er gaat namelijk 25% naar Nederland!
12,5% naar Brazilie
en 25% naar een niet genoemd land en volgens mij waren dat Belgie en Portugal, maar het zou denk ik ook Duitsland geweest kunnen zijn als ik goed geraden heb wie die 2de stem daarop heeft uitgebracht :p!
« Laatst bewerkt op: 19-06-2009, 16:34:53 door Go_ahead »
Ananas

Offline Go_ahead

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Sportstellingen
« Reactie #10 Gepost op: 19-06-2009, 16:41:17 »
Nu Federer genoeg vertrouwen heeft teruggewonnen na zijn overwinning op Roland Garros en vrijuit kan spelen, kan hij weer op weg naar de nummer 1 positie.
Nadal heeft daarbij op Roland Garros veel punten verspeelt en lijkt dat op Wimbledon nu weer te gaan doen, omdat hij geblesseerd is. Hierdoor meldt die zich waarschijnlijk voor of gedurende het toernooi af! Daarbij is er dit jaar ook geen Olympische Spelen waar hij ook nog de punten van gaat verliezen.... Dit alles is echter nog geen garantie voor een eerste plek van Federer die moet de rest van het seizoen optimaal zien te presteren om ook zelf het maximale eruit te halen en geen onnodige punten te verspelen!
Daarnaast kan Nadal wanneer die weer herstelt is, wel weer de vorm van zijn leven halen en Federer bijvoorbeeld op de US OPEN verrassen, wie weet?!
Een andere kandidaat voor de nummer 1 positie lijkt haast onmogelijk, maar theoretisch gezien kan het!

Laat je stem horen en spreek je verwachtingen uit of de belangrijkste positie bij het tennis nu aan de vooravond van Wimbledon!
Ananas

Offline Megan

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I se le dijo de forma!
Re: Sportstellingen
« Reactie #11 Gepost op: 19-06-2009, 17:00:20 »
Absoluut, hij gaat sowieso Wimbledon winnen. En als je éénmaalin die roes zit gaat alles goed! Miss wint Nadal dan weer US open,dat zou kunnen, maar Federer krijgt de nummer 1 positie, geen twijfel mogelijk! :D
Sommige mensen verwarren het recht op vrije meningsuiting met het recht op verbaal geweld.

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: Sportstellingen
« Reactie #12 Gepost op: 19-06-2009, 17:58:22 »
Absoluut, hij gaat sowieso Wimbledon winnen. En als je éénmaalin die roes zit gaat alles goed! Miss wint Nadal dan weer US open,dat zou kunnen, maar Federer krijgt de nummer 1 positie, geen twijfel mogelijk! :D
helemaal mee eens ;D ::ok::
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Sportstellingen
« Reactie #13 Gepost op: 19-06-2009, 20:41:00 »
Ik denk het wel. Wel met een beetje mazzel en heel veel pech voor Nadal. Die is nml nog steeds niet hersteld en 't is nog de vraag of ie mee kan doen met Wimbledon. Zo niet, en Federer wint, dan staat Federer aan het eind van deze maand zelfs weer op één. Ik hoop maar dat Nadal mee kan doen en vrijuit kan spelen. Want geblesseerd raken is wel een hele nare manier op je nr 1 positie kwijt te raken.

Edit: Over twee weekjes staat federer weer op één. Jammer van de manier waarop.  :\'( Nah ja daar kan Federer natuurlijk niets aan doen. Maar ik denk dat Federer liever in een één op één strijd met Nadal zijn nr 1 positie terugpakt en niet op deze manier.

LONDEN - Tennisser Rafael Nadal zal zijn titel op Wimbledon vanaf komende week niet verdedigen.
 
De Spaanse nummer één van de wereld zegde vrijdag af voor het grandslamtoernooi. Nadal is niet voldoende hersteld van een knieblessure.

''Helaas kan ik dit jaar niet op Wimbledon spelen'', aldus de Spanjaard, die vorig jaar Roger Federer onttroonde in een spannende finale.
« Laatst bewerkt op: 19-06-2009, 20:48:45 door Mloesje »

Offline Go_ahead

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Sportstellingen
« Reactie #14 Gepost op: 20-06-2009, 00:01:54 »
Het is een beetje dubbel. Aan de ene kant vind het heel jammer voor Nadal en voor het tennis dat het op deze manier moet, maar aan de andere kant heeft hij al jaren last van de knieen en weet hij dat dat fysiek gezien zijn zwakke plek is, maar toch blijft hij het uiterste van zijn lichaam vragen door veel toernooien te spelen en zwaar te trainen. Ik vind het allemaal best, maar daar heeft die vooral zichzelf mee blijkt nu!
En je kan zeggen van Federer wat je wilt, maar hij zorgt optimaal voor zijn lichaam en is nauwelijks geblesseerd en de enige keer dat hij echt nadelen ondervond van blessure had hij de ziekte van Pfeiffer.
Dus ja ik vind het heel jammer voor Nadal en het tennis en ja Federer had het ook liever anders gezien.
Maar ik vind wel boontje komt om zijn loontje!
Nu maar hopen dat hij nog beter terugkomt en dan wel op zijn lichaam let  :-X
Ananas

Offline Go_ahead

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Sportstellingen
« Reactie #15 Gepost op: 22-06-2009, 09:36:34 »
Het is duidelijk de kans dat Federer nummer 1 wordt en ook blijft wordt groter en groter met de tijd zolang Nadal geblesseerd blijft. Dat hij even nummer 1 wordt, wanneer hij Wimbledon wint staat vast, maar laat hij zich dit jaar niet verrassen? Wij denken van niet aldus de stemming.
Er is echter 1 iemand die denkt dat Murray nog wel voor verrassingen gaat zorgen dit jaar!!!
Ananas

Offline Go_ahead

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Sportstellingen
« Reactie #16 Gepost op: 22-06-2009, 09:42:22 »
Komend seizoen mag de Nederlandse tafeltenniskampioene Li Jaoi (of hoe je het ook schrijft) meedoen aan de Nederlandse herencompetitie. Ze heeft dit gevraagd om meer uitdaging te vinden en haar niveau op te krikken, omdat ze anders niet toe kan groeien binnen eigen land naar het niveau van haar buitenlandse concurrenten. Vorig jaar stond de bond het nog in de weg, maar sinds dit jaar is er toch een gat in het web gevonden en mag zij dus een jaar lang meedoen aan de herencompetitie...

Mijn stelling is dus nu dat dit in elke sport moet kunnen!
Wanneer je ervoor bent om het maar in enkele sporten toe te staan, stem dan anders en laat dan even weten welke sporten dan wel samen kunnen gaan?!
Ananas

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Sportstellingen
« Reactie #17 Gepost op: 22-06-2009, 11:00:40 »
Ik denk dat dit alleen bij sommige sporten zou kunnen inderdaad.  Bij sommige sporten is het verschil gewoon te groot. Mannen hebben nu eenmaal meer kracht etc. Dus bij sporten waar dat veel verschil maakt zouden de meeste vrouwen denk ik ook niet mee willen doen. Bij tafeltennis weet ik niet of het heel veel uitmaakt, het zal toch veel ook om techniek gaan en dan kan ik me wel voorstellen dat je als vrouw dan mee wil doen. Maar bij atletiek enzo is het toch een ander verhaal.

Offline Rutg3rDutchWolf

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • MWAM
Re: Sportstellingen
« Reactie #18 Gepost op: 22-06-2009, 12:37:40 »
Ik heb ok de bonus gestemt, wie ook?  ;D
Why don't I ever listen to me?

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: Sportstellingen
« Reactie #19 Gepost op: 22-06-2009, 16:34:34 »
Ik heb ok de bonus gestemt, wie ook?  ;D
ik ook, samen uit samen thuis
dus samen sporten, dan ook samen douchen ::) ::jaja::
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!